Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novi Jeep Wrangler JL i JLU / Jeep Gladiator

Recommended Posts

Italijanske plaže sigurne uz Jeep Wrangler i Karabinijere

 

Jeep Wrangler za Karabinijere

 

Jeep je italijanskim karabinijerima predstavio poseban Wrangler koji će patrolirati plažama Romagne ovog leta. Wrangler nosi oznaku italijanske vojne policije, a među ostalim promenama se nalaze službena svetla za upozorenje, sirena na teleskopskom nosaču, držač za mitraljez, prenosni radio, i dva držača za signalne diskove. Ispod poklopca motora je 2.8 litarski turbo dizel uparen sa automatskim menjačem.

 

Jeep Wrangler za Karabinijere

 

Kako bi bio još sposobniji van asfalta, Wrangler je dobio 2 inčni „lift kit“ od Fox Performance-a, prednji stabilizator upravljača, prednje i zadnje zavesice za blato, kao i bočne štitnike od blata. Naplatci su  „Performance Gladiator“ dimenzija 17 x 8.5 inča sa 32 inčnim „all-terrain“ pneumaticima. Kako bi posetioci bili bezbedni, ovaj Wrangler će patrolirati delom od 29 km Romagna rivijere. Pored Wranglera, Karabinijeri koriste i druga FCA vozila među kojima su Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, koja je pomogla u specijalnim misijama, Jeep Renegade, i Fiat Ducato koji koristi odeljenje za eksplozive.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeep Wrangler Moab

 

183561-jeep w 111.jpg

 

Jeep je i zvanično predstavio novo, specijalno izdanje nove generacije modela Wrangler koje nosi ime Moab Edition. Reč je o terencu koji je baziran na Sahara verziji modela Wrangler, a koja je opremljena za off-road vožnju. Wrangler Moab je postavljen na felne veličine 17 cola oko kojih se nalaze pneumatici veličine 32 inča koji su namenjeni vožnji po nepristupačnom terenu, a izgleda agresivnije od modela Sahara na kojem je i bazian, pre svega zahvaljujući ''Rubicon'' haubi sa jedinstvenim ''Moab'' natpisima i čeličnim branicima. U suptilne modifikacije se mogu ubrojati i LED farovi i zadnje svetlosne jedinice, kao i vitlo i tvrdi krov u boji karoserije. Doduše, kao opcija su dostupni i ''Dual Top Group'' i ''Sky One-Touch'' krovovi. Bez dodatnih troškova kupci ovog modela mogu, ako to žele, dobiti i pragove kakvi se nalaze na Sahara verziji modela Wrangler.      

 

183562-jeep w 1111.jpg

 

Wrangelr Moab će se prodavati u devet različitih boja, među kojima su: Granite Crystal, Billet Silver, Punk’n Metallic, Mojito!, Black, Bright White, Sting Gray, Ocean Blue Metallic i Firecracker Red. Kada je reč o enterijeru, Moab je opremljen kožnom presvlakom na sedištima i kontrolnoj tabli sa šavovima u boji, Uconnect infotejnment sistemom sa ekranom veličine 8,4 inča i navigacijom i Alpine ozvučenjem, a dostupni su i bezbednosni sistemi kao što je nadgledanje mrtvih uglova, asistencija pri parkiranju i slično. Za nešto skuplje verzije modela Moab, kupci dobijaju prednja sedišta i volan sa grejačem, i kuku za vuču.

 

183559-jeep w 1.jpg

 

Ispod njegove haube se krije V6 agregat zapremine 3.6 litara koji razvija 285 konjskih snaga i 352 Nm obrtnog momenta, povezan sa standardnim automatskim osmostepenim menjačem. Cena još uvek nije poznata, ali su se ranije pojavili izveštaji koji sugerišu da će on biti skuplji za oko 10.000 dolara od uvodne verzije modela Wrangler Sahara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reportaža iz Austrije sa prve vožnje: novi Jeep Wrangler JL

 

jeep wrangler jl.jpg

 

Imidž brenda koji je postao sinonim za terenske automobile obavezuje. Novi Jeep Wrangler JL i dalje je veran konceptu originala iz 1941. Konkurenciju nema.

Neverovatno je da danas, kada je kopiranje ideja pa i celih automobila standardna pojava, Jeep Wrangler nema konkurenciju. Možda je američka administracija dovoljno stroga u očuvanju svojih nacionalnih vrednosti a biće i da je Wrangler toliko kompleksan da nije tako lako napraviti sličan auto. Tu, pre svega, mislimo na sledeće specifičnosti - Wrangler i dalje ima kraću i dužu verziju sa dvoja i četvora vrata, zatim standardne ofroud verzije - ''sport'' i ''sahara'', ali i onu za ekstremni ofroud - ''rubikon''. Zatim, tu su i dalje tradicionalni tvrdi i meki krov koji možete da menjate po potrebi, ali i nova verzija koja ima samo sredinu krova od platna i kao kod kabrioleta električnim putem za 20 sekundi možete da ga otvorite ili zatvorite. I na kraju, možete da spustite vetrobran, kao i da skinete vrata za pravu safari vožnju.

 

Potpuno novi Wrangler četvrte generacije (računa se od 1986. godine kada je poneo ovo ime) premijerno je prikazan u Americi prošle godine a sada stiže u Evropu.

 

IMG_9486-700x467.jpg

 

Mi smo dobili ekskluzivnu priliku da budemo gosti tradicionalnog Jeep kampa koji se ovaj put održava u Austriji. Značaj je utoliko veći što su ljubitelji iz Evrope ali i celog sveta imali priliku da se upoznaju sa svim novitetima. Reč je o potpuno novom automobilu koji po svim dizajnerskim elementima i detaljima podseća na prethodne generacije, uključujući i legendarni Willis.

 

IMG_9367-700x467.jpg

 

Zadržan je originalni i više nego prepoznatljivi dizajn uz 4×4 pogon koji je takođe potpuno nov i bolji nego ikada. Kao što smo već pomenuli, standardne offroad verzije su ''sport'' i ''sahara''. Rubicon je namenjen ekstremnom ofroudu i od prve dve verzije razlikuje se u nekoliko stavki: odmah su uočljive specijalne gume za vožnju po blatu; osim redukcije ima i blokade diferencijala ali i mogućnost elektronskog otkačinjanja stabilizatora kako bi ogibljenje imalo još veći hod.

 

IMG_9390-700x467.jpg

 

Naprimer, umesto da točak bude u vazduhu, omogućeno mu je da se dodatno spusti i samim tim omogući prijanjanje. Razlikuje se i diferencijal - na ''rubikonu'' je hevi-djuti verzija sa drugačijim osovinama koja izdržava ekstremne situacije a drugačiji su i prenosni odnosi reduktora - kod ''sahare'' je 2.72:1 dok je kod ''rubikona'' 4.0:1, što je, za sada, najveća vrednost među terencima.

 

redukcija-1-700x467.jpg

 

Moguće je iskombinovati različite dužine karoserije i opreme, pa smo se za početak odlučili za ''rubicon unlimited'', odnosno dužu varijantu spremnu za najteže zadatke. Inače, u Evropi će se Wrangler prodavati sa dva motora - 2.2 dizelašem od 200 konja i 2.0 benzincem od 272 konjske snage. Dizelaš će biti dostupan odmah, dok ćemo benzinac malo sačekati. Novina je i osmostepeni automatski menjač, koji nam je, očekivano, pružio veliku pomoć u offroad vožnji.

 

Rubicon-Unlimited-20-700x467.jpg

 

Prvi deo test rute je na javnim putevima. Vozimo se ka offroad poligonu rutom koja nas vodi lokalnim putevima ali i auto-putem. Najnovije izdanje 2.2 dizelaša ne samo da ispunjava buduće Euro 6d-TEMP standarde već je i vrlo uglađen u radu. Maksimalnu snagu postiže na niskih 3500 obrtaja. Očekivano, Wrangler je vrlo ''gumast'' u vožnji, što zbog specifičnog ogibljenja, što zbog kramponki namenjenim vožnji po blatu.

 

Rubicon-Unlimited-25-700x467.jpg

 

''Lovimo'' ga na volanu, čak i na pravcu, ali ne onoliko koliko smo očekivali. Ipak je ovo pravi terenac. Menjač je sjajno programiran, koristi svih osam brzina već pri sedamdesetak na sat. U ''2H'' smo režimu, sa pogonom samo na zadnjim točkovima kako bismo isprobali maksimalne performanse. Izlazak na auto-put uliva poverenje, 200 konja za čas ubrzava do ograničenja od 130 km/h.

 

Rubicon-Unlimited-19-700x467.jpg

 

Međuubrzanja su takođe na nivou snažnijih automobila. Uprkos terenskim gumama, ''vrengler'' je iznenađujuće tih u kabini; zvučna izolacija je veoma dobra, ne samo od buke motora već i guma. Prebacivanjem ručice ulevo prelazimo u sportski mod menjača koji motor drži na nešto višim obrtajima, spreman da trenutno povuče na dodavanje gasa. Koristimo ga i za kočenje motorom, uz veoma brzu reakciju menjača na komandu ručice, što je vrlo bitno pri spuštanju u planinskim predelima.

 

IMG_9404-700x467.jpg

 

Masa od preko dve tone lako može da pregreje kočnice pa je ova mogućnost više nego neophodna. Polako stižemo u brdske predele i silazimo s asfalta. Koristimo mogućnost prebacivanja pogona u ''4H'' režim, što je sada moguće u hodu, do brzine od 72 km/h. Posle kratke prezentacije i podsećanja na istoriju najpoznatijeg 4×4 vozila na svetu, prelazimo na ono što smo dugo iščekivali - offroad vožnju.

 

IMG_9395-700x467.jpg

 

Za ''rubicon'' je pripremljen poseban poligon. Zapravo, to je prečica pravo kroz šumu do vrha uzvišenja u mestu Gaal. Postavljeni su znakovi koji povremeno odvajaju staze za ''rubicon'' i ''saharu''.

 

IMG_9482-700x467.jpg

 

Nije toliko problem u izuzetno strmim usponima sa blatnjavom podlogom delimično prekrivenom kamenjem, koliko u razlici u gumama. Pravo je vreme da aktiviramo reduktor prebacivanjem u ''4LO'' režim, kada se praktično učetvorostručuje efekat obrtnog momenta.

 

redukcija-3-700x467.jpg

 

Za Wrangler jednostavno ne postoje prepreke, pa pripremljeni poligon sa lakoćom savladava bez i najmanjeg proklizavanja. Polako dolaze na red deonice sa ogromnim udubljenjima preko kojih bi standardnim SUV modelima ostao točak u vazduhu. Ne i ''rubikonu''; aktiviramo ''sway bar'' taster. To je praktično otkačinjanje stabilizatora i to elektronskim putem, tako da se točak dodatno spušta u rupu, obezbeđujući dodatno prijanjanje koje često može da bude i jedina prilika za kontakt sa podlogom bez proklizavanja.

 

redukcija-2-700x463.jpg

 

Bez obzira koliko nagib bio strm i koliko je kamenje preko kog smo prelazili bilo ogromno, Wrangler je bez problema savlađivao svaku prepreku.

 

IMG_9541-700x467.jpg

 

Stižemo do bare koju pre možemo nazvati jezercetom. Red je da se testira prolazak kroz vodenu prepreku. Ne treba pominjati da je podloga mulj, pa zaustavljanje nije poželjno. Opet, treba držati brzinu do 8 km/h, s obzirom da je dubina praktično na maksimumu po homologaciji - 760 milimetara.

 

IMG_9413-700x467.jpg

 

Još jednom, Wrangler bez ikakvih problema savladava i ovu prepreku. Iako je poligon za pojmove prosečnog vozača više nego ekstreman, s obzirom da bez držanja za razne rukodržače putnici lako mogu da se povrede prilikom skakanja vozila po raznim preprekama, za ''rubicon'' ovo nije ništa. Ne samo da nismo morali da koristimo blokadu prednjeg i zadnjeg diferencijala kojom je standardno opremljen, već ni u jednom trenutku nije došlo ni do kakvog proklizavanja. Istu stazu ali bez prolaska kroz vodu i bez najviših nagiba prolazimo ''saharom'' i to kratkom verzijom.

 

IMG_9560-700x467 (2).jpg

 

Delimično skidamo platneni krov, u safari stilu. Na autu su standardne gume za vožnju po asfaltu. Volan je još manje direktan, tako da ima 3.68 krugova umesto 3.24 kod duže verzije. To je i neophodno, s obzirom da je kraća karoserija, pa bi samim tim nagli pokreti upravljačem mogli da budu neprijatni. Ovde nema mogućnosti za blokadom diferencijala, osim centralnog, što se automatski postiže već u ''4H Part Time'' režimu, kod koga se snaga raspoređuje pola-pola na prednju i zadnju osovinu.

 

ovo-je-konzola-slabije-sahara-verzije-700x1050.jpg

 

Reduktor je, naravno, prisutan, ali u manjoj razmeri od 2.72:1. Sa nevericom prolazimo kroz deonice na kojima ne bismo očekivali da gume za asfalt mogu da pruže iole pristojno prijanjanje. Blato i strmi nagibi ne predstavljaju problem za ''saharu''. U spuštanju niz ekstremno strme i klizave nagibe koristimo pomoć elektronike, koju možete da podesite da održava brzinu od svega 1 km/h, bez zanošenja čak i prilikom preskakanja velikih prepreka po najklizavijem terenu.

 

IMG_9552-700x467.jpg

 

Posle test vožnje ostajemo u nedoumici da li smo više fascinirani opuštenom načinu na koji auto savladava izuzetno teške terene ili sofisticiranosti u vožnji po asfaltu, čak i auto-putem. Napredak u odnosu na prethodnu generaciju ''JK'' je ogroman, pre svega u pogledu kvaliteta završne obrade i materijala.

 

IMG_9568-700x467.jpg

 

Iako je zadržan spartanski karakter, Wrangler je postao ozbiljno sofisticiran sa mnoštvom pažljivo dizajniranih detalja, uključujući i vrhunsko Alpina ozvučenje. Šta više, može se reći da je definitivno postao premijum. I dalje je jedini u svojoj klasi, s obzirom da pravog konkurenta nema. Pravi Jeep. Original.

 

IMG_9383-700x467.jpg

 

Posleratna komercijalizacija:
- Jeep CJ 1944-1986
- Jeep Wrangler YJ 1986-1995
- Jeep Wrangler TJ 1996-2006
- Jeep Wrangler JK 2006-2018

 

IMG_9445-700x467.jpg

 

Domaćini su se potrudili da novinare zabave na najbolji mogući način - priređena nam je, doduše kratka, test vožnja najnovije verzije najvećeg u gami - Jeep Grand Cherokee TrackHawk. Na prvi pogled - sportskija verzija, a na drugi… Pod haubom je ''osmak'', 6.2 HEMI sa 710 konjskih snaga!

 

zver-okvir-1-700x467.jpg

 

Do stotke stiže za neverovatnih 3.7 sekundi, čime je postao najbrži serijski SUV na svetu! Osim moćnog zvuka ''osmaka'' i neverovatnih ubrzanja, fascinirao nas je i enterijer. Jedan je imao crvenu kožu, drugi bež, treći žutu alkantaru, četvrti crnu…

 

zver-okvir-2-700x467.jpg

 

Interiors-close-up-21-700x1050.jpg

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amerikanci dobijaju veći i snažniji dizel Wrangler od evropskog

 

jeep w 22222.jpg

 

Jeep Wrangler JL se trenutno prodaje u SAD u dve pogonske varijante, obe sa benzinskim argegatima, ali je potvrđeno da stiže i dizel verzija. Pored 3.6-litarskog Pentastar V6 atmosferca i 2.0-litarskog turbobenzinca, dolazi i 3.0-litarski V6 CRD dizel sa start/stop (ESS) sistemom. To je najavljeno na osnovu novih kodova za naručivanje vozila u Jeep prodajsnim salonima u SAD, u pitanju je kod 26, za koji se tvrdi da se odnosi na dizel. Wrangler JL sa dizelom će biti ponuđen u Sport, Sahara i Rubicon paketima opreme, sa osmostepenim automatskim menjačem. Za razliku od evropskog 2.2-litarskog turbodizel četvorocilindarskog agregata, američka dizel verzija za Wrangler sa 3.0l će ponuditi znatno više od 200 KS i 450 Nm koliko ima varijanta na ''Starom kontinentu''. Spekuliše se o 260 KS i 600 Nm kao u Jeep Grand Cherokeeju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Jeep Wrangler Unlimited 2.2 CRD

 

jeep w ts.jpg

 

Novitet je porastao, pokreću ga ekonomičniji motori, u vožnji udobniji i tiši, odlikuju ga kvalitetniji i funkcionalniji enterijer, kao i nove tehnologije u smislu sigurnosti i povezanosti. Međutim, u pogledu sposobnosti van asfalta ne pravi kompromise te pokazuje da i dalje predstavlja ultimativno terensko vozilo. Zaista je malo automobila koji poseduju toliko dominantu pojavu i tako upečatljiv imidž koji im daje moć da reflektuju čitav brend. Jedan od njih je Wrangler, legendarni terenac i jedan od najprepoznatljivijih modela ne samo kada je u pitanju američka marka, već i šire. Na tržištu je prisutan više od tri decenije i za to vreme su se izmenjale tri generacije, a nedavno je stigao četvrti izdanak koji smo upoznali na međunarodnoj dinamičnoj prezentaciji za predstavnike medija održanoj u Austriji.

 

jeep-bina.jpg

 

Poput svojih predaka, koji vuku korene još iz Drugog svetskog rata i čuvenog Willys MB, poznatijeg kao Jeep, otvorenog terenskog vozila napravljenog za potrebe američke vojske, najnoviji Wrangler drži do tradicije, ali istovremeno unosi duh promena u skladu sa modernim vremenima.

 

jeep-willys.jpg

 

Novitet je porastao u dužinu i širinu, pokreću ga ekonomičniji motori, postao je udobniji i tiši u vožnji, dobio je kvalitetniji i funkcionalniji enterijer, nove tehnologije u smislu sigurnosti i povezanosti, ali po pitanju sposobnosti van asfalta ne pravi kompromise, pa i dalje predstavlja pravo terensko vozilo, uveravali su nas naši domaćini pred početak probnih vožnji. Poput prethodnika, proizvodi se u dve karoserijske forme - kraćoj sa dvoja i unlimited četvora vrata i takođe su dostupne dve različite verzije, Sahara kao osnovna i Rubicon kao ultimativni terenac.

 

jeep-camp2.jpg

 

Budući da je uvođenje verzije sa četvora vrata umnogome poguralo prodaju prethodne generacije (2006-2018.) koja je prodata u više od dva miliona primeraka, mi smo se opredelili da nam prvi test protekne u znaku Wrangler Unlimited sa ekskluzivnim Overland paketom opreme koji je dostupan isključivo kod Sahara modela. Sa njim stižu jedinstveni aluminijumski naplaci od 18 inča, gril u boji karoserije i detalji visokog sjaja koji su poslužili i za kućišta prepoznatljivo okruglih svetlosnih grupa.

 

EG1C9215.jpg

 

One su sada prvi put dobile ''ful'' led tehnologiju koju potpisuje Magnetti-Marelli. Navedene izmene donele su moderniji izgled, ali ni najmanje nisu zamaskirale nadaleko prepoznatljivo ruho. I dalje ga odlikuje ona čuvena moć transformacije i uz sve verzije se dobija specijalni alat koji omogućava brzo i jednostavno obaranje vetrobranskog stakla, skidanje krova, pa čak i demontažu vrata.

 

Interiors-close-up-13.jpg

 

Za razliku od spoljašnjosti, unutrašnjost je podvrgnuta temneljnijoj reviziji. Kako je karoserija porasla u dužinu za 13 centimetara, ''profitiralo'' je međuosovinsko rastojanje i to za nekih 60 mm, što se naravno odrazilo i na raspoloživi prostor za noge putnika na zadnjim sedištima. Kompletan prednji panel je preuređen, ispred vozača su postavljeni novi instrumenti modernijeg izgleda, između brojčanika je smešten multifunkcionalni diplej od 7 inča, dok je centralna konzola opremljena većim ekranom od 8.4 inča koji je osetljiv na dodir.

 

CAR0052.jpg

 

Boravak u modelu sa najvišim paketom opreme potvrđuje da su se u Jeepu svojski potrudili oko izbora materijala i završne obrade, što je pomalo atipično za američke porizvođače, a pogotovo za jedno terensko vozilo kakvo je Wrangler. Očigledno je da u Jeepu žele da prošire krug kupaca i da ovim suptilnim finesama privuku one koji traže premium kvalitet u kombinaciji sa off-road sposobnostima.

 

Interiors-close-up-22.jpg

 

Takođe, sve mlađa klijentela postaje ciljna grupa ovog modela i zbog toga ćete u kabini pronaći četiri USB porta, po dva napred i nazad, kao i proširene funkcije povezanosti sa mobilnim telefonima - Android auto i Apple Car Play.

 

CAR0055.jpg

 

Bez obzira na sve navedeno, u nama je veće interesovanje pobudilo kako su vozač i automobil povezani u ekspolataciji na točkovima. Jeep poručuje kako se Wrangler sada značajno prijatnije i dinamičnije vozi po asfaltu, a istovremeno je zadržao sve one karakteristike koje su ga učinile nadaleko čuvenim terenskim modelom. I zaista jeste tako. U vožnji po regionalnim putevima u Štajerskoj, novi model se pokazao u jednom sasvim novom svetlu - postao je dosta uglađeniji. Tiši je i ekomnomičniji, a zasluge za to pripadaju pripadaju novom 2.2-litarskom dizel motoru od 200 konjskih snaga i 450 Nm obrtnog momenta, koji je uparen sa osmostepenom automatskom transmisijom. Raspolaže identičnom snagom kao i prethodni 2.8 litarski agregat, ali se smanjenje zapremine pozitivno odrazilo na potrošnju, dok je uvođenje novog menjača doprinelo voznoj dinamici. Sa ubrzanjem do 100 km/h za 10.6 sekundi, lako vuče karoseriju tešku 2.2 tone, a može da povuče i prikolicu mase do 2.5 tone što je za 500 kilograma više nego ranije. Pored dizela, novost predstavlja i 2.0-litarski benzinac sa 272 KS.

 

IMG_2944.jpg

 

Da je podoban za relativno brzu vožnju po auto-putu, novi Wrangler dokazuje pri tempu od 140 km/h. Do te brzine zvučna izolacija ostaje relativno dobra, a podatak još više dobija na značaju ako se ima u vidu da je testirani model opremljen mekim platnenim krovom koji se pritiskom na dugme za manje od 18 sekundi svlači prema zadnjem delu.

 

EG1C9352.jpg

 

Što se tiče upravljanja i stabinosti, ove karakteristike su takođe unapređene, pre svega zbog smanjene mase koja se odražava na ekonomičnost, a postignuta je upotrebom aluminijuma. Ipak, visoko težište podseća da od Wranglera ne treba gajiti preterana očekivanja u brzinskim disciplinama na krivudavom putu.

 

Interiors-close-up-21.jpg

 

Od takvih energičnije daleko više mu pristaju silasci sa asfalta i avanture po šumama i gorama. Sa klirensom od 272 milimetra, napadnim uglom 25.8 stepeni i odlaznim 30.8 stepeni, karoserija ima sve predispozicije da se izbori sa bespućem. Ali da bi to zaista mogla da učini, neophodan je adekvatan pogon. Jeep to rešava tzv. Command Track 4×4 sistemom koji u osnovi prenosi snagu na zadnje točkove i integralni pogon uključuje po želji vozača. Prebacivanje se vrši preko ručice smeštene odmah do menjača, moguće je sve dok brzina ne premaši 72 km/h.

 

EG1C9325.jpg

 

Dostupno je nekoliko položaja - 2H podrazumeva pogon na zadnje točkove, nova funkcija 4H auto uključuje 4×4 pogon samo kada dođe do proklizavanja prednih točkova, a 4H Part time permamentno raspodeljuje jednaku količnu vučne sile na obe osovine. Naravno, Wrangler Sahara ni izbliza ne bi bio ospsobljen za terensku vožnju da nije opremljen 4L funkcijom sa redukcijom prenosnog odnosa na 3.73:1, koja omogućava jaču vučnu silu i bolju trakciju.

 

Interiors-close-up-15.jpg

 

Aktiviramo baš taj mod, silazimo sa asfalta i otpočinjemo uspon u nastojanju da duboko zagazimo u šumu. Dizel pod umerenim gasom fino i meko prede, a mi sa otvorenim krovom uživamo u cvrkutu ptica i mirisu alpske prirode. Wrangler ne posustaje i iskazuje zavidnu prohodnost po relativno strmoj u uskoj zemljanoj stazi koja obiluje ulegnućima i nagibima. Vožnja u tim trenucima postaje baš truckava, srećom tu su specijalne ručke koje pomažu ostalim putnicima da ostanu u uspravnom položaju sedenja. Tokom ovog bekstva u ''netaknutu'' prirodu, sve vreme nas prati jedinstveni osećaj slobode i one emocije koje iznova ispunjavaju srca mnogih poklonika marke džip svaki put kada krenu u sličnu avanturu. I na tome mu samo mogu zavideti drugi proizvođači čiji SUV modeli ne smeju da se uhvate u koštac sa ovako zahtevnim terenima.

 

IMG_2798.jpg

 

A za one još zahtevnije avanturiste koji traže veće izazove i žele da osvajaju kozje staze i divlja bespuća, Džip je pripremio Rubicon verziju sa Rock Track pogonom sa blokadom diferencijala, redukcijom prenosa u odnosu 4.0:1 i popuštanjem poprečnih stabilizatora koji omogućavaju promene ugla nagiba svakog točka ponaosob. No i Sahara verzija pokazuje više entuzijazma u terenskoj vožnji od gotovo svih modernih SUV modela, a jedini konkurenti Wrangler u vožnji van asfalta mogu da budu Land Rover Discovery, Mercedes G-klasa i Toyota Land Cruiser. Jeep Wrangler je ostao suveren ''terenac'', a brojna poboljšanja čine ga pogodnijim za vožnju po asfaltu i otvaraju mu put do novih kupaca.

 

Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed
Fotografije: TopSpeed

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeep Wrangler Night Eagle Black Hawk Edition

 

Night Eagle-1.jpg

 

Kahn Design i njihov podbrend Chelsea Truck Company su pripremili još jednu modifikovanu verziju stare generacije Jeepa Wrangler. Kao i obično, i ova kreacija je dobila dugački naziv, u ovom slučaju to je ''Chelsea Truck Company Jeep Wrangler Night Eagle Black Hawk Edition''.

 

Night Eagle-2.jpg

 

Baza je verzija sa 2.8 Diesel motorom, pri čemu se vozilo ističe i ''Volcanic Bronze'' Satin bojom.

 

Night Eagle-4.jpg

 

Dizajneri britanske kompanije su za ovaj Wrangler između ostalog predvideli proširenja blatobrana, CTC prednji gril, doterane branike, Iron Man haubu sa otvorima za vazduh, LED diamond prednja svetla, Chelsea Truck Company 1941DC točkove od 17 inča u Satin black boji, gume Cooper Discoverer S/T Maxx 285x70x17", zatamnjena stakla, Chelsea Truck Company poklopac rezervnog točka, novi izduvni sistem (sa izduvnim cevima od po 100 mm), kao i crnu kožu za enterijer, uz GTB sedišta, aluminijumske pedale, elemente od nerđajućeg čelika i nove patosnice.

 

Night Eagle-5.jpg

 

''Chelsea Truck Company Jeep Wrangler Night Eagle Black Hawk Edition'' u Velikoj Britaniji košta 59.995 funti (68.040 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeep Scrambler pick-up na sajmu u Los Anđelesu

 

185752-jeep scrambler.jpg

 

Nakon što je krajem prošle godine predstavila novi Jeep Wrangler, kompanija ''Fiat-Chrysler Automobiles'' će do kraja ove godine startovati i sa proizvodnjom dugo najavljivanog Wranglera pick-up (kao MY2019). Taj Wrangler pick-up će međutim nositi naziv Jeep Scrambler, a u salonima dilera će se naći do aprila 2019. Poslednje vesti kažu da će njegova zvanična premijera biti održana na predstojećem sajmu automobila u Los Anđelesu, koji se za novinare otvara 28. novembra. Ovo će biti i prvi Jeepov pick-up još od 1992. godine kada je prestala proizvodnja modela Comanche. Scrambler će biti dugačak oko 5080 mm i nudiće se u tri verzije: crni trodelni hard top, trodelni hard top u boji vozila i Premium Black Sunrider soft top. U ponudi motora se očekuju 2.0 litarski četvorocilindrični turbo sa 270KS i 399 Nm, pa 3.6 litarski V6 sa 285KS i 352 Nm, kao i 3.0 litarski EcoDiesel V6 sa 260KS i 598 Nm obrtnog momenta. Na kraju, Scrambler će se po ranijim informacijama proizvoditi u fabrici Toledo u Ohaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeep Wrangler u pick-up verziji bi mogao da se zove Gladiator

 

jeep scrambler.jpg

 

Već duže vreme je poznato da će kompanija ''Fiat-Chrysler Automobiles'' do kraja ove godine startovati i sa proizvodnjom dugo najavljivane pick-up verzije novog Wranglera. Taj pick-up se po poslednjim nezvaničnim informacijama neće zvati Scrambler (kako se to do sada mislilo), već će navodno nositi naziv Gladiator (što je ime koje je već korišćeno ranije u Jeepovoj istoriji). Kako bilo, njegova zvanična premijera će biti održana na predstojećem sajmu automobila u Los Anđelesu (koji se za novinare otvara 28. novembra), a u salonima dilera će se naći do aprila 2019. Ovo će inače biti i prvi Jeepov pick-up još od 1992. godine kada je prestala proizvodnja modela Comanche.

Gladiator će biti dugačak oko 5080 mm i nudiće se u tri verzije: crni trodelni hard top, trodelni hard top u boji vozila i Premium Black Sunrider soft top. U ponudi motora se očekuju 2.0 litarski četvorocilindrični turbo sa 270KS i 399 Nm, pa 3.6 litarski V6 sa 285KS i 352 Nm, kao i 3.0 litarski EcoDiesel V6 sa 260KS i 598 Nm obrtnog momenta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeep Gladiator je pick-up verzija Wranglera

 

jeep-gladiator 11.jpg

 

Već duže vreme je poznato da će kompanija ''Fiat-Chrysler Automobiles'' do kraja ove godine startovati i sa proizvodnjom dugo najavljivanog Wranglera pick-up (kao MY2019). Taj pick-up se međutim neće zvati Scrambler (kako se to dugo pretpostavljalo), već će nositi naziv Gladiator (što je ime koje je već korišćeno ranije u Jeepovoj istoriji).

 

jeep-gladiator 11111.jpg

 

Kako bilo, njegova zvanična premijera će biti održana na predstojećem sajmu automobila u Los Anđelesu (koji se za novinare otvara 28. novembra), a u salonima dilera će se naći do aprila 2019. godine. Ipak, tajni više nema budući da su danas u javnost procurele njegove prve zvanične slike.

 

jeep-gladiator 1.jpg

 

Ovo će inače biti i prvi Jeepov pick-up još od 1992. godine kada je prestala proizvodnja modela Comanche.

 

jeep-gladiator 1111.jpg

 

Gladiator je dugačak oko 5080 mm, ima nosivost od 725 kg i 4x4 pogon, a nudiće se u tri verzije: crni trodelni hard top, trodelni hard top u boji vozila i Premium Black Sunrider soft top.

 

jeep-gladiator 111.jpg

 

U ponudi motora će se naći 3.6 litarski V6 benzinac sa 285KS i 352 Nm (u paru sa 8-stepenim automatskim ili 6-stepenim manuelnim menjačem), kao i 3.0 litarski EcoDiesel V6 sa 240KS i 570 Nm obrtnog momenta. Neki izvori su ranije pominjali i 2.0 litarski četvorocilindrični turbo benzinac sa 270KS i 399 Nm, ali zvanični detalji tek slede.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2020. Jeep Gladiator

 

186661-jeep-gladiator 1.jpg

 

Već duže vreme je bilo poznato da kompanija Fiat-Chrysler Automobiles priprema Jeep Wrangler i u pick-up izdanju (kao MY2020). Taj pick-up se međutim neće zvati Scrambler (kako se to ranije pretpostavljalo), već će nositi naziv Gladiator (što je ime koje je već korišćeno ranije u Jeepovoj istoriji).

 

jeep-gladiator 1111111.jpg

 

Kako bilo, njegova zvanična premijera će biti održana na ovogodišnjem sajmu automobila u Los Anđelesu (koji je za novinare otvoren od 28. novembra), a u salonima dilera će se naći tokom 2019. godine.

 

186662-jeep-gladiator 11.jpg jeep-gladiator 41.jpg

 

Ovo će inače biti i prvi Jeepov pick-up još od 1992. godine kada je prestala proizvodnja modela Comanche.

 

186663-jeep-gladiator 111.jpg

 

Gladiator je dugačak 5181 mm, međuosovinsko rastojanje je 3480 mm, dužina prtljažnog prostora iznosi 1254 mm, a nosivost 725 kg. Sem dimenzijama, Gladiaror se u odnosu na Wrangler razlikuje i po modifikacijama koje se tiču oslanjanja, osovina, točkova i kočnica.

 

jeep-gladiator 411.jpg

 

Kupci će moći da biraju između verzija Sport, Sport S, Overland i Rubicon, pri čemu je ovaj potonji sa najboljim off-road karakteristikama (između ostalog kod njega klirens iznosi 282 mm).

 

jeep-gladiator 111111.jpg

 

U ponudi motora će se naći 3.6 litarski V6 benzinac sa 285KS i 352 Nm (u paru sa 8-stepenim automatskim ili 6-stepenim manuelnim menjačem), kao i 3.0 litarski EcoDiesel V6 sa 260KS i 598 Nm koji stiže nešto kasnije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrele Gume test: Jeep Wrangler Rubicon 2.2 CRD

 

054.jpg

 

Gotovo iznikao iz pepela, osamdesetih godina ''odbačeni'' Jeep Wrangler, četiri decenije kasnije sa preko 200.000 proizvedenih primeraka godišnje predstavlja gotovo pogonsku osovinu FCA konglomerata. Da li je ovo i dalje ultimativni terenac ili se prilepio svilenim gradskim SUV ''facama''pitanje je na koje tražimo odgovor?

 

JEEP Wrangler Rubicon 2.2 CRDDa je suditi po današnjim automobilskim SUV trendovima u kojima caruje sve osim terenskih karakteristika, Jeep Wrangler bi već odavno bio upokojen u svakom smislu te reči. Međutim, ne lezi vraže, na ovog zemaljskoj kugli ostao je još neki promil onih koji ne odustaju od tradicije i koji od automobila očekuju autentičnost, određenu nesavršenost i što im je najvažnije da ga ne voze kojekakvi ušminkani likovi koje je i rođena majka hranila praćkom. A takvih automobila je danas ostalo jedva na prste jedne ruke. Jedan od njih je Jeep Wrangler. Model kojeg prezire 99% modernih kupaca, ali i model kojeg naprosto obožava taj jedan preostali procenat ''ludaka''. Imajući u vidu da lično pripadam ovoj drugoj manjinskoj populaciji, možda bi pomislili da ću biti popustljiv! A ne...naprotiv, toliko volim Wranglera da kao i svaki odgovoran roditelj, neću biti zadovoljan manjim od izvrsnosti.

Nakon čitavih dvanaest godina i preko dva miliona proizvedenih primeraka stigao nam je novi Wrangler. U genetskom kodu nosi mnogo toga, od ratnog Vilisa, ljubimca belosvetskih avanturista, pa sve do modela koji pokušava napraviti veliki kompromis između terenskih i standardnih putnih performansi.

 

053.jpg

 

Srećom ili nesrećom po Wranglera, smena vlasništva nad matičnom kućom i smeštaj pod krov Fiata, ovom legendarnom terencu otvorilo je mnoge karte po pitanju daljeg razvoja i tehnike, ali i filozofije Wranglera. Ipak, rekao bih srećom, koliko god da su ''uprskali'' brend Jeep komercijalnim modelima tipa Renegade i ostali, u rukovodstvu FCA je iprak preovladao razum da Wrangler pokušaju zadržati onakvim kakav jeste, sa primesama modernih tekovina koje vreme nosi sa sobom.

 

005.jpg004.jpg003.jpg002.jpg001.jpg

 

Ostala je impozantna pojava, sada još atraktivnija izraženim detaljima, serijskim LED svetlima, usput čitavih 13 cm produžena (4,88 m) u odnosu na prethodnika. Prepoznatljivost ''na kilometar'' je i dalje dominantna, uprkos nekim zamerkama koje čujem na račun lagane konfekcijske šminke i pojačane upotrebe plastike. Kao i njegov prethodnik stiže nam u dve verzije karoserije, kratkoj sa dvoja i produženoj četvora vrata i u dve različite verzije. Sahara je osnovna, a Rubicon označava verziju koja je nekim tehničkim rešenjima više prilagođena ozbiljnoj off road eksploataciji.

 

006.jpg007.jpg

 

Sve ove modifikacije učinile su da Wrangler suštinski deluje modernije ali takođe nisu ni izgubljene osnovne pozicije ozbiljnog muškog terenca. Očuvana je i izuzetna moć transformacije te prilagođavanja najluđim željama jer u sastavnom delu opreme svakog Wranglera je i alat koji omogućava obaranje vetrobranskog stakla, skidanje krova i brzu demontažu vrata.

 

052.jpg

 

Koliko su se na polju eksterijera ipak štedeli, Jeep konstruktori su u unutrašnjosti očigledno imali potpuno odrešene ruke. Naravno sve u želji da Wrangler učine modernijim, komfornijim i nadasve poželjnijim široj publici. Iako je kabina na neki način ista, tačnije kockasta, sve ostalo je drugačije. Pogled odmah zastaje na potpuno novoj, za Wrangler nestvarno luksuznoj armaturnoj tabli u koju je smeštena dopadljiva i sasvim obična instrument tabla, 8-inčni displej infotejmenta i vrlo fino dizajnirane komande klimatizacije. Položaj podizača za stakla je ostao gde je i bio ranije, tik ispod monitora, što nalazim da je vrlo nepraktično i potpuno besmisleno jer ruka kreće sama instinktivno prema rukohvatu na vratima. Tapacirung je moderniji i kvalitetniji a prednja sedišta su najbolji deo enterijera i za svaku su pohvalu. Montažno/demontažni plastični krov je sada izrađen od lagane poliuretanske pene ili nekog sličnog materijala kako bi bio lakši ali na dodir deluje brutalno jeftino za automobil ovog stila i cene pre svega. Zahvaljujući za 6 cm produženom međuosovinskom rastojanju, u kabini (a posebno na zadnjoj klupi) ima mnogo više mesta za kolena i noge putnika uz obaveznu napomenu da je zadnja klupa tek nešto udobnija od klupe. Ipak za standardne Wranglera, ona je sada kao iz rajskih odaja da je izašla. A mislio se i na mlade generacije.

 

014.jpg015.jpg

010.jpg011.jpg012.jpg013.jpg

 

Wrangler sada u kabini ima četiri USB priključka i funkcije povezanosti sa Android auto i Apple Car Play aplikacijama. Upravljanje je lako i jednostavno a upravljač prijatan, moderan i onako terenski moćan, ne previše precizan.

Ipak ima i nekih stvari kojima nisam zadovoljan. Pre svega zvučnom izolacijom. Iako je naš Wrangler Rubicon opremljen moćnim Mud kramponkama, zvučna izolacija bi neizostavno mogla i morala biti bolja. Tanka stakla, očigledno slabije izolovano podvozje i veliki koeficijent otpora vazduha prouzrokuju vrlo mnogo hučanja i buke koja ne dolazi iz motorskog prostora već stiže od nazad iz prtljažnika i zone zadnjih sedišta. Ima još... Iako je sve moderno i ušminkano, detalji eneterijera su prilično svilenkasti, nema tu više ni traga onom robusnom, jednostavnom i čvrstom osećaju pod rukom. Bojim se da ovaj kompromis sa ''fenserajem'' ne otera one najžešće ljubitelje znaka. Teško je svima ugoditi.

 

Za razliku od prethodnika koji se večito ''šlepao'' sa tuđim agregatima, novi Jeep Wrangler je konačno dobio i moderan motor nešto manje zapremine, ali veće snage. U testiranom modelu ispod haube je sveži 2.2 litarski turbo dizel od okruglo 200 KS i 450 Nm obrtnog momenta. Valja pošteno reći, agregat po svemu potpuno po meri ove grube i 2.200 kilograma teške karoserije. Motor je izuzetno je kultivisan, snažan i odlično poteže u svim režimima rada, posebno u startu kada do stotke stiže za manje od 10 sekundi.

 

051.jpg

 

Nešto je i manji potrošač, sa opreznom nogom na papučici gasa na otvorenom putu može se provući sa prosekom ispod 8 litara dok je ta vrednost u praksi nešto malo ispod 10 litara goriva, što je dvadesetak posto ekonomičnije od prethodnikovog 2.8 CRDI. Ipak, uprkos svemu, jasno je da Wrangler nije sprava za trkanje već za umerenu vožnju po putu i bezbedno krstrenje bespućem. Njegovih 25.5 cm odstojanja od tla su ujedno velika prednost na terenu ali i značajan hendikep u brzim krivinama kada se velika uzdignuta masa teško kontroliše uprkos mnogo modernijem 4×4 permanentanom pogonu koji stoji na raspolaganju vozaču. Međutim, ruku na srce, danas je u ovom Wrangleru neuporedivo dinamičnije, bezbednije i prijatnije ulaziti u brze krivine, pa čak i one mokre i klizave, međutim to sve nije ni blizu dinamike i performasi cenovno sličnih SUV modela. Na sedmostepeni automatski menjač, primedbi nemam, lepo odmeren i usklađen.

 

050.jpg

 

Što se terenskih karakteristika tiče tu vas ne bih predugo zadržavao jer je kod Wranglera sasvim jasno šta se može očekivati i dobiti. U tehničkom smislu sve je podređeno srednjem i teškom off road doživljaju počev od standardnog pogona na zadnje točkove, preko 4H pozicije koja automatski uključuje 4×4 pogon kada dođe do proklizavanja prednih točkova. Za teže terenske izazove na raspolaganju je sporohodni 4H ''Part time'' 4×4 koji permamentno raspodeljuje silu na obe osovine. 4L funkcija sa redukcijom prenosa 3.73:1 omogućava najveću moguću vučnu silu i bolju trakciju. Kod modela Rubicon postoji i mogućnost zatvaranja prednjeg i zadnjeg diferencijala nezavisno kao i raskopčavanje balans štangle za potrebe savladavanja ozbiljno visokih prepreka. Ipak evo i jedno malo i sasvim subjektivno ''ali''. Naime, masovna upotreba aluminijuma i lakih legura, Wranglera su učinile okretnijim i naravno lakšim, ali i nešto mekšim u teškim situacijama nego što sam to navikao kod njega. U sudaru sa ozbiljnim terenom, imam utisak da to više nije ona čvrstina na koju smo navikli i koju sam očekivao. Vreme će pokazati da li je to tako, za sada neka samo ostane zapisano.

 

Šta reći na kraju!? Novi Wrangler je zaista nov! Nudi mnogo toga, pre svega onima koji očekuju od njega više kompromisa i asfaltnih kvaliteta. Oni koji žele dobru-staru mušku igračku da se vuku po blatu, kamenju i šikarama, neka ne prodaju svoj prethodni model!

 

Tekst: Miodrag Piroški

Foto: Igor Pejović

Kamera: Miroslav Šosberger

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeep Wrangler sa Hellcat V8 motorom i šest točkova

 

187407-jeep w 11111.jpg

 

Predstavljen na ovogodišnjem SEMA sajmu tjunera u Las Vegasu, a sem što je produžen, dobio je dodatni par točkova, Hellcat motor (707KS), lift kit, 35-inčne gume, nove točkove, haubu sa otvorom za vazduh od ugljeničnih vlakana, doterani kožni enterijer...

 

187404-jeep w 1.jpg

 

Cena iznosi 289.900 dolara.

 

187405-jeep w 11.jpg 187406-jeep w 111.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mDAO_22LxCw1_6Yz4C_XY0RIm2JhiJvgLWf Emisija SAT: Test Jeep Wrangler

 

U novom modelu Jeep Wrengler ogleda se ne samo duša Jeep-a već on stoji kao simbol svih SUV modela i svih terenaca. Pred vama je nova generacija Jeep Wrengler, a kao i ranije i sada postoje dve verzije - duža i kraća, odnosno standardna sa dvoja vrata. Ovaj model ima klirens od 25 cm, prilazni ugao od 36° koji se može povećati drugačijom verzijom prednjeg branika. Pokreće ga dizel-motor od 2.2 litra sa 200 KS. Uz automatski menjač sa osam stepeni prenosa i obrtni moment od 450 Nm koji se dobija pri 2.000 o/min.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mDAnyQT3vdVG7fHLocLNt3EwZuz_mQ-ZcXC TopSpeed TV: Test Jeep Wrangler Rubicon

 

Nova četvrta generacija Wrangler-a stoji pored svog čukundede Vilisa, koji je prošao Drugi svetski rat, ali i još mnogo toga od tada, i još uvek ide... Prosto teško poverovati da bi ovaj novi model jednom u budućnosti mogao da stane uz svog čukununuka, kako god se bude zvao ili izgledao! Uopšte, to važi za sva nova vozila koja su komfornija i po svim parametrima, naravno, bolja, ali i komplikovanija i nekako brže stare. Jer, nekada je sve bilo mnogo jednostavnije, pa je i moglo da potraje duže...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...