Jump to content
FAS Goran
Darko M

Lancia Musa 1.3 MultiJet by Darko M

Recommended Posts

Pozdrav svima,

 

Od skora sam vlasnik Muze, 1.3 od 70ks, 2006. god.  Koštala me nekih 3,5 hiljada kada uračunam i registraciju, mali-veliki servis itd.

Pre ovoga vozio sam Mondea, koji je dosta veći i jači auto, pa se za sada još uvek privikavam na manjak veličine i snage ali i na manju potrošnju :)

 

IMAG2375.jpg IMAG2376.jpg IMAG2377.jpg

 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav @Darko M , dobrodosao na forum uz zelju da te Musa lepo sluzi.

Video sam da si se predstavio u sekciji za nove clanove, a ovih par recenica i slika si postavio u predstavljanju Muse kolege @silenci.

Pa sam tvoj tekst izdvojio kao posebnu temu i predstavljanje auta (ako naravno nemas nista protiv), gde mozes da se raspises o sopstvenom autu, odrzavanju, sredjivanju, planovima, da se druzis i zafrkavas sa forumasima :), itd. Naslov mozemo da izmenimo po tvojoj zelji, stavio sam cisto inicijalno da se razlikuje od ostalih Musa na forumu.

Ukoliko ne zelis da imas predstavljanje auta (opciono, naravno) mozemo i da obrisemo temu.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ma dobrodošlici.

Nisam dobro skapirao što se tiče postavljanja, video sam da su u temi još nekoliko članova predstavljali svoja auta pa sam shvatio da se tema odnosi na generalno sve Muze 1.3 i diskusije o njima a ne na auto određenog člana, moja greška, hvala na editovanju.

 

Inače, imao bih nekoliko pitanja za članove sa dužim stažom u posedovanju ovog auta, ali to večeras natenane da ispišem kad budem imao malo više vremena.

 

Još jednom, hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobro dosao Darko i cestitam na kupovini sjajnog auta,odlicno izgleda musa,kazem ja sve je vise i vise musa i na forumu i po gradu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vremenom sam shvatio da mi svakodnevno treba manji gradski auto dok mi veći auto treba samo nekoliko puta godišnje. Drugar je kupio pre par godina deltu, izvanredan auto, slučajno sam video muzu i dopala mi se i eto.

 

Ostalo mi je još par stvari da odradim na njoj, pre svega da zamenim točkove. Kupio sam je sa šesnaesticama, 205-50-16, lepo izgledaju na autu ali samo to i ništa više. Zbog širine guma je malo teža na volanu, oseća se svaka neravnina a verujem i da utiče na potrošnju. Trebalo bi ovih dana da ih zamenim za petnaestice, verujem da će se dosta bolje ponašati.

 

Za održavanje mi ne deluje skupo, zamena seta lanca, ulje, filteri, kaiš, jedna remenica, pločice kočnica, šuspleh, nosač motora... sve sa radom koštalo 35000.

 

Nego jedna stvar me malo buni, verujem da će tu moći da mi pomognu forumaši koji već voze ovaj auto, to je kvačilo i menjanje brzina.

Kvačilo je inače meko, odvaja pri kraju, sve deluje ok, osim što se ponekad desi da malo zatrese kada ga pustam. Kada obratim pažnju i menjam brzine pri većim obrtajima (2000-2500) sve je u redu ali pri manjim obrtajima trese. Takodje mi se to dešava kada u skretanju prebacujem iz treće u drugu pri manjem gasu. Drugar me ubedjuje da je to zbog toga što sam navikao na snažniji auto a da ovaj više treba voziti u stilu nekog benzinca mada ja i dalje nisam siguran. Takodje mi ni ručica menjača ne deluje baš najpreciznija, često moram da je nišanim iz pete u četvrtu ali moguće da mi treba još malo vremena da se priviknem.

 

Nego i ovo da dodam... 

Kada sam tražio muzu po oglasima naletim na jednu u Bg, 2008 rest. 1.3 automatik, navigacija itd. max. paket opreme i piše na oglasima da je u zlatnoj boji. Čujem se sa vlasnikom, deluje korektan, i pošaljem drugara iz Bg da pogleda auto da mi samo potvrdi da je stanje auta kao u oglasu i da idem da ga kupim. Javi mi se on posle gledanja i pita me da li znam koje je boje auto. Kažem valjda zlatna metalik. Kaže drugar koja bre zlatna ovo neka roze ljubičasta, najviše liči na onog minija iz filma Parada. Vlasnik uporno tvrdi da je zlatna i na kraju proverim u SUP-u, vodi se da je ljubičasta metalik. Odustanem od kupovine iako je auto bio savršen ali tu boju nekako baš nisam mogao da prebolim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne možeš da očekuješ da vuče uzbrdo, ili da ubrzava na ravnom ako obrtaji padnu na 1000-1500rpm, zavisi naravno u kojoj brzini. 2000-2500rpm su normalni obrtaji, a ne veći. Vozim ideu 1.3 od 70, tj sada 80ks, i taj auto jednostavno NE IDE. Ja moju voštim, šaltam je po potrebi i na 4500rpm, ništa ne fali.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre muze sam vozio mondea, 2.0 dizel, auto koji relativno malo troši kada naučiš da ga voziš ekonomično. Brzine sam kod njega menjao maltene bez gasa a  petom sam ga vozio od 50 do 150, pa sam zato navikao da vozim auto na manjim obrtajima a kod jačih dizela 2500 obrtaja je po meni već veći broj

 

To što trese kada menjam brzine na muzi nije baš ono kada auto zatrese kada ga udaviš već mi se više čini da malo zatrese samo spajanje kvačila kao da je možda malo deformisan sam spoj ili šta već. Nisam baš stručnjak što se mehanike tiče pa ako neko ima više iskustva neka se javi. Moćda je ipak stil vožnje koji treba prilagoditi autu.

 

Nego, Marko, ti reče da sada ima 80 ks, čipovao si ga ili nešto drugo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno, morao sam da ga remapiram, i nisam zadovoljan, pošto nisu povećali pritisak punjenja, tako da imam samo 80ks. Vozio sam ja i jači auto od Midee 1.3, dizel, i opet sam ga šaltao na 4500-5000rpm, ništa mu nije falilo:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Darko M said:

pa sam zato navikao da vozim auto na manjim obrtajima a kod jačih dizela 2500 obrtaja je po meni već veći broj

Turbo dizel obicno ima max torque na +/- 2000 rpm, ali opet ne treba ici u krajnost i daviti ga konstantno u nizim obrtajima.

OK za neki cruise i laganu voznju, motoru generalno najvise prija voznja u opsegu na kome ima najveci torque. Ali je pozeljno produvati auto na vecem broju obrtaja na otvorenom putu, pogotovo ove sa novijim euro standardima.

Opet, veci broj obrtaja se razlicito shvata kod razlicitih tipova motora. Kod nekih proizvodjaca, max torque je na nizim obrtajima ali zato i brze "umiru". S druge strane, i UniJet i MultiJet vole da se zavrte - uglavnom vozim racionalno, ali pri zahtevnijoj voznji (brdo, preticanja) cesto poteram i u crveno do 5000 rpm, taman da se masina produva. Vec punu deceniju kod mene radi kao satic :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

nista mu ne fali malo veci broj obrtaja i malo po nekad zustrije da se vozi,da se ne uljeni,al tad i dobija najveci obrtni moment,a musu najvise zeza motor male kubikaze  masa  malo veca,al sta je tu je,a sto rece i sam moras malo promeniti  nacin voznje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam išao kod majstora, reče da je moguće da je problem sa korpom ili lamelom tako da ću verovatno menjati set kvačila.

 

Inače, kada sam kupovao muzu, dobro sam znao šta kupujem, uopšte ne očekujem da to bude sad neki auto za trke ili šta već.

Što se moje vožnje tiče, davno me je prošla želja za brzom vožnjom, vozim maltene strogo po ograničenjima, čak možda spadam u sporije vozače. Ranije sam vozio drugačije, mladalački, brzo, na poslu sam čak pohadjao nekoliko kurseva brze i terenske vožnje, ali sada su se sa godinama i dolaskom dece prioriteti promenili. Sad mi je kod auta bitno da se izmedju dve tačke prevezem što bezbednije, ekonomičnije i udobnije. Svakodnevno mi je potreban mali gradski auto, koji malo troši, lako se parkira a opet da ima stila a to je definitivno muza. Jedino žalim što nisam naleteo na muzu sa enterijerom u bež boji ali šta da se radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko od nas nije ni pominjao divljanje (i ja imam preko 2 banke staza i sa godinama razmisljam o voznji slicno kao i ti ;)).

Vec da Fiatovi dizeli vole da se zavrte i da dizela generalno ne treba daviti konstantnom voznjom na niskim obrtajima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam se baš trudio da izbegnem reč "divljanje" :)

 

Što se vožnje tiče to dodje samo po sebi, prvo voziš sporije i pažljivije kada je u kolima trudnica, pa zatim kada su deca tu, neko vreme kada se voziš sam voziš brzo onako kako si inače pre toga vozio dok samo u jednom trenutku uhvatiš sebe kako se sam vozikaš nekih 70-80 magistralom i to ti deluje čak kao malo brža vožnja. Valjda to sve dodje samo po sebi sa godinama i promenom prioriteta...

 

Nego ima li neko ideju gde bih mogao da nadjem znak "m" sa vrata, tek danas sam primetio da ga nema.

I ako ima neki vlasnik muze iz Čačka neka se javi da uživo uz kafu razmenimo iskustva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obicno prodaju samo celu oznaku (ako se vec to radi, moze da bude povoljno i kod ovlascenih).

Moze i debadge, ako lepo cuci bez natpisa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za slovo mi u Čačku na otpadu tražili 1000 dinara.

Za čelične felne u očajnom stanju 30 eura po komadu, kao Muza je redak auto pa su zato felne dosta skupe.

Ne bih ovde pisao šta sam im sve rekao...

 

Na kraju zamenio moje felne za fićine alu 15" I konačno stavio zimske gume.

Lepo izgledaju na autu osim što ono 500 malo bode oči. Rešiću I to sa malo spreja I stikerima. 

IMAG0090.jpg

IMAG0089.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da cene nizu mozda na onom otpadu na kruznom putu oko Cacka, lici mi na tu pricu?

Par puta sam davno zvao ili svracao u prolazu za neke stvari, dok se Stilo nije razmnozio - ista prica je bila, redak model, bla, bla, hvala, dovidjenja... Suludo je bilo sto su neke stvari bile jeftinije nove iz originala :lol: . Sad ima bas povoljnih, Pedja i Nesa u Indjiji su objasnili sa cenama (iako ima i ljudi sa primedbama).

 

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Ivan said:

Da cene nizu mozda na onom otpadu na kruznom putu oko Cacka, lici mi na tu pricu?

 

 

 

 

Upravo taj otpad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...