Jump to content
FAS Goran
MileZR

2002. Lancia Y 1.2 16v - gde se nalazi ventilator vazduha u kabini?

Recommended Posts

Pozdrav ljudi, imam problem sa ventilatorom vazduha kabine, hteo bih da ga zamenim pa da li neko zna gde se konkretno nalazi da ne rasturam ceo auto. U pitanju je lancia Y 1.2 16v 2002 god

unapred hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam slican problem vezan za ventilator kabine, naime ventilator radi samo na TRECOJ BRZINI a na prvu i drugu nece, sta bi moglo biti,  cuo sam da postoji i neki senzor?????? autoelektricar kaze da ima puno posla da se dodje do njega, hvala ko zna nesto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezistor, reostat, kako ga već zovu je otkazao. Može da crkne skroz, a može da bude loš kontakt itd. On se stara da reguliše jačinu struje koju pušta ka ventilatoru. Obično kada crkne radi samo najveća/najbrža brzina, jer je ona direktna.
Ne znam na tom modelu gde je tačno, obično se nalazi iza centralne konzole sa suvozačeve strane. Videćeš ako ispratiš žice od ventilatora i idu do reistata a od njega ka upravljačkoj konzoli. Tako je na većini automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako izgleda reostat na Puntu 2. Verujem da je isti i na Y-u. Nalazi se na kućištu ventilatora kod nogu suvozača, i mora biti dobro zadihtovan jer ga upravo vazduh ventilatora hladi. Nakon kupovine novog (2500 rsd) i brzog crkavanja istog, problem sam rešio sam. Otpornik koji se nalazi na dnu reostata je umro i ventilator radi samo u najvećoj brzini. Za probu, spoji licnama njegova dve kraja i ustanovi da li radi. Ako radi, u bilo kojoj elektroničarskoj radnji kupi odgovarajući otpornik i zalemi ga. Problem rešen.

MOj evo radi skoro 2 godine, a đubre u radnjama neću da kupim. Cela operacija traje 30 min.

DSC_018.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, vicent said:

Ovako izgleda reostat na Puntu 2. Verujem da je isti i na Y-u. Nalazi se na kućištu ventilatora kod nogu suvozača, i mora biti dobro zadihtovan jer ga upravo vazduh ventilatora hladi. Nakon kupovine novog (2500 rsd) i brzog crkavanja istog, problem sam rešio sam. Otpornik koji se nalazi na dnu reostata je umro i ventilator radi samo u najvećoj brzini. Za probu, spoji licnama njegova dve kraja i ustanovi da li radi. Ako radi, u bilo kojoj elektroničarskoj radnji kupi odgovarajući otpornik i zalemi ga. Problem rešen.

MOj evo radi skoro 2 godine, a đubre u radnjama neću da kupim. Cela operacija traje 30 min.

DSC_018.jpg

 

Hvala Vam obojici na odgovorima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...