Jump to content
FAS Goran
neshaoct

1991. Venturi 260 APC

Recommended Posts

Venturi je francuski proizvođač sportskih automobila za kojeg dosta ljudi nije čulo. Nije ni čudo imajući u vidu da su automobile pravili manje od 20 godina počev od 1984. godine. Bankrot su zvanično proglasili početkom 21. veka. Prvi svoj model Venturi jeste predstavio 1984. godine, ali njegova serijska proizvodnja je počela tek 1987. godine. Ideja je bila da Francuska ima svoj GT model sa kojim može da se uporedi sa Astonom, Ferarijem ili Poršeom.

 

Prva verzija (predserijska) je imala motor iz tadašnjeg Golfa GTI, druga je imala turbo motor od 200 konja iz Peugeot 505 modela, a poslednja verzija (koje je malo kasnije postala i serijska), predstavljena je 1986. godine i imala je PRV V6 motor. To je motor koji su zajedno razvili Peugeot, Renault i Volvo, i koji se slobodno prodavao do 1994. godine svim zainteresovanima. Prve godine serijske proizvodnje (1987.) napravili su ukupno 5 automobila. Za sve vreme svog postojanja napravili su ukupno skoro 750 automobila. Sve negde do polovine devedesetih pravili su kupe i roadster modele sa centralno postavljenim ovim motorom od 160 do 260 konja, sa Renault menjačima.

 

Početkom devedesetih idu korak dalje praveći 400GT kako bi sa njim učestvovali na 24 sata Le Mana. Njihov model 400GT je do danas ostao jedan od najjačih Francuskih sportskih automobila, i prvi automobil na svetu koji je imao karbonske kočnice kao standard. Atlantique 400 GT sa 402 KS iz V6 3.0 24v DOHC tvinturbo motora, imao je performanse zahvaljujući kojima se mogao uporediti sa Ferrari modelima tog doba (rane devedesete). 400 GT je ''hvatao'' 100 km/h za 4.7 sekundi i imao maksimalnu brzinu od 291 km/h, dok je malo slabiji Atlantique 300 biturbo sa 314 konja iz V6 motora ''putovao'' 4.9 sekundi do 100 km/h i imao maksimalnu brzinu od 275 km/h.

 

Geordan Fusi je Francuz koji je za svoj prvi automobil odabrao Mazdu. Generalno mu se dopadala japanska auto industrija jer su pravili automobile koji su bili jeftini, a pouzdani. U vreme kada je razmišljao da zameni Mazdu sa Nissanom 350Z, pojavljuje se oglas za Venturi. Oglas je video njegov otac, inače bivši radnik fabrike Venturi. Još dok je bio klinac otac mu je pokazivao slike iz fabrike, slike novih modela koje razvijaju, tako da je jako dobro znao šta je Venturi i da nema dovoljno novca da kupi taj polovnjak. Ipak, uz pomoć oca auto kupuje, a onda i uz njegovu pomoć uspeva da restaurira automobil u celosti. Faktički, omogućio je svom ocu, tada penzioneru, da se ''vrati'' u svoje mlađe dane, da dobije novi životni elan radeći na ovom automobilu. 

Video koji je napravila ekipa Petrolicious-a posvetio je svom ocu. 

 

photo.jpg Petrolicious video: 1991. Venturi 260 APC (ne zaboravite klik na CC za ENG prevod)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...