Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Dakle, ovo je moj drugi Punto, proizveden 7 mesec 2004 godiste, sa 1.3 16v Multijet motorom od 70 konja i 180 Nm. Auto je uvezen iz Italije sa 131.000 km na satu, kupio sam ga u martu prosle godine i do sada sam proso 20.100 km sa njega bez gotovo ikakvih problema - nije bilo nikakvih skupih kvarova (da kucnem u drvo), jedino sto se pokvarilo do sada su nekoliko sijalica i ona rucica za otvaranje kasetu ispred suvozackog sedista. Imo sam jedan udes sa auto pre par meseca, na parkingu udario me je jedan lik u zadnja desna vrata pa morao sam da promenim vratu, srecom osiguranje je platilo stetu.

 

Inace motor je zaista odlican, medjuubrzanja su vrhunska zbog veliki obrtni momenat (80-120 km/h u petoj za oko 13 sekundi), a prosecna potrosnja za citavu kilometrazu koju sam proso sa njega iznosi svega 4.8 l/100km (pricam o realnoj potrosnji, ne za ono sto trip kompjuter pokazuje - dakle, do zadnjeg tocenja, sa 945 litara goriva sam preso 19.700 km. Od toga, oko 75-80% je voznja po gradu, dok oko 20-25% je voznja na otvorenom putu i autoputu. Gradska voznja ne prelazi 5.5-6 l/100km, dok potrosnja je najmanja na oko 80 km/h u petoj - ispod 4 litara). Motor pali kao mina na -22 stepena, ali i trosi malo ulja - potrosio je oko 0.5 litara do sada sto i nije neka velika potrosnja ali eto cisto da napomenem (inace koristim Selenia WR 5W-40 i uvek ga promenim na 10.000 km; pre 3.000 km sam promenio i filter za vazduh, dok u planu je i promena filtera za gorivo).

 

E sad, nisam siguran koji je paket opreme u pitanju (ako neko zna zamolio bi da mi pojasni) ali od opreme auto poseduje:

-el. podizaci prednih stakala

-centralna brava + daljinsko

-City servo

-manuelna klima

-ABS+EBD

-maglenke

-2 vazdusna jastuka (bar mislim da su 2)

-trip computer

-obrtomer i pokazivac temp. motora

-radio CD/MP3 sa 6 zvucnika

-lumbalno podesavanje vozacevog sedista, kao i podesavanje vozacevog sedista po visini

-branike u boju karoserije

Nema el. podesavanje retrovizora i nema naslona na zadnjim sedistima.

 

Evo jos nekoliko zanimljivosti:

 

-Auto sam kupio sa zimskim gumama Matador Sibir Snow 165/70 R14, a dva meseca nakon kupovine auta kupio sam i set letnjih guma Nokian iLine 175/65 R14. Mogu reci da su zimske gume odlicne, ali ove letnje su veoma bucni i voznja je nesto tvrdja nego li sa ove zimske.

-Uticnica za 12v ne radi, a falio je i upaljac kad sam kupovao auto; takodje mi ne radi i brava iz desne vrate

-Izolacija kabine nije bas najbolja, auto je veoma bucan na brzinama vecih od 110 km/h

-Menjac nije los ali mogo bi da bude za nijansu bolji

-Volan je veoma precizan (nikad nisam ukljucio City mod), ali je po malo indirektan

-Svidja mi se sto trip kompjuter pokazuje trenutna potrosnja; takodje svidja mi se da na instrument tabli ima signalne lampice za otvorena vrata i pregorena sijalica; kad smo vec kod instrument tabli, jedino sto mi se ne svidja kod nje je sto obrtomer nema crveno polje, mada nikad ga nisam terao preko 3500 obrtaja jer zaista nema potreba za to tako da meni licno i ne smeta toliko taj nedostatak

-Promena sijalice u faru je veoma zahteven posao

-Na 60 km/h u 4.brzini i 80 km/h u 5.brzini motor vrti na 1850 obrtaja; po meni motor radi najbolje i trosi najmanje kad se vozi na tim brzinama. Na 90 km/h u petoj ima 2100 obrtaja, na 100 - 2350, na 110 - 2550, na 120 - 2800 i na 130 - 3000 obrtaja. Iznad 130 km/h potrosnja ide preko 6 litara i motor postaje neprijatno bucan.

 

Uglavnom, to je to, evo i slike:

 

20170429_132910.jpg

20170312_172412.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za opremu kod italijana nikad ne znas sta i kako, mozda na EPER-u kad uneses broj šasije mozes da vidis ali mislim da ti to i nije bitno.

Sto se tice potrosnje goriva i kod mene je otprike ista s tim sto ja kad imam priliku poteram do 4.000 obrtaja. :DStisni bre slobodno, nemoj da ga stediš. slaze. Ne slažem se jedino za buku. :)

Za potrošnju ulja od 0.5l ne znam sta bih ti rekao. Ja od zamene do zamene ne dolijem ni gram, redovno pratim stanje na šipci i uvek je gde treba da bude.

 

Za sijalice izgleda da nisi naviko ili ne znas caku za brzu zamenu.:D Menjao sam na oba fara i cela operacija traje ne vise od 10-ak minuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sta znam, ne zelim da ga toliko maltretiram, najbrze sam ga vozio nesto iznad 150 ali meni nije bas udoban preko 120-130 a i vise trosi kad prodje tu brzinu.

Kad smo kod ulja, meni je majstor reko da kupim neko drugo ulje za sledecu zamenu. Procitao sam i tvoju temu, vidim da ti koristis Petronas Syntium ulje za koje nisam nikada cuo. Ako mi se poveca potrosnja ulja, onda cu da promenim tip ulja, za sada nije potrosnja velika (200-300 ml na 10.000 km) i auto uopste ne dimi.

Izgleda da ne znam tu caku za promena sijalice u faru, sa caleta smo 3 sata bre menjali sijalica u levog fara, uz puno psovanja :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lep Puntaki, Syntium ulje je u sustini Selenija samo kvalitetnije a i malo jeftinije zbog imena 

91Ygcf8KqiL._SY550_.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sipao sam Syntium 2x ali sam na poslednjoj zameni presao na Shell Helix HX-8 5W-40 i nastavicu sa njim mada i sa Syntium 3000AV nije bilo nikakve razlike, isto se auto ponasao. Inace Syntium 3000AV ti je modernija verzija Selenie WR, isto je Petronas proizvodi kao i Seleniu. Ali kad si vec napisao u drugom postu 200-300 ml na 10.000 km onda ne diraj nista, samo vozi.:)

 

Kad budete sledeci put menjali sijalicu samo odvrnete ona 3 šrafa koja drze far, malo izvučete far ka sebi i dobijete dovoljno prostora da možete zameniti sijalicu.:D

 

Trosi preko 120-130 vise ali vredi da ga izduvas na kratko ako imas uslova. Ja prekjuce uspeo na kratko dok nije bilo guzve i radara i rekao bih da nije bučan ni preko 150. :whistle:

 

Punto 1.3 max speed

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Markobgd said:

Po kojim parametrima znaš da je kvalitetnije? 

Pa gledao sam prosle god na Stalker ulja, kaze da je malo modernije od Selnije. Ja sam ga 3 puta sipao u Bravo 1.2 i trosio ga je manje od Selenie 20k. I sipao sam i u 1.3 a opet cu za neki dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gagy.GM Hvala :)

@Axic Necu da ga diram onda, ~500 ml na 20.000 km zaista nije mnogo :) Evo danas sam proverio nivo ulja 500 km posle zamene, nije palo sa maximuma. Inace svaki dan vozim 5 km po obilaznice oko Skoplja kako bi izbegao sa guzve u gradu, obicno vozim 80-90 ali jednom do dva puta u mesecu stisnem do 130 da ga malo izduvam i kad stignem kuci ostavim ga da radi jos minut-dva pre nego sto ga iskljucim. Vidim od tvog videa da lepo ide i preko 160, mozda ce da uhvati i 170 da je mala nizbrdica :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo menjaj na 10.000 km ulje i filtere, onaj za gorivo mozes na svakom drugom malom servisu barem ja tako radim i nema brige.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas je bila velika guzva u Skoplju pa resio sam da vidim kakve cifre o potrosnji i prosecnu brzinu ce da izbaci trip kompjuter nakon takve jedne voznje koju inace ne praktikujem tokom radne nedelje (izadjem na obilaznicu oko Skoplja umesto da vozim u grad kad se vracam kuci jer su guzve u grada zaista velike). Nakon nekih 4 km voznjom u koloni, trip kompjuter je izbacio prosecnu potrosnju od 6,4 litara, dok je prosecna brzina bila 11 km/h (eto i slike ispod, mozda se ne vide brojeve na trip kompjuteru bas najbolje ali nisam mogo da uradim bolje slike dok vozim). Trip kompjuter obicno pokazuje potrosnju od 0,5 litara manje kad uporedim sa pravu potrosnju koju dobijem kad izracunam sam, pa to mu dodje skoro 7 litara u ovaj slucaj. Mislio sam da ce potrosnja biti mnogo veca na ovu prosecnu brzinu (moj drug je prosle godine kupio novog Punta 1,2 u kome je ugradio plin, i njemu trip kompjuter izbacuje cak i preko 15 litara na ovu prosecnu brzinu), ali ovo i nije tako lose, pa mogu da zakljucim da ovaj motor ne trosi vise od 7 litara dok je prosecna brzina minimum dvocifrena. Zanima me kolika je potrosnja vasih automobila na ovu prosecnu brzinu?

 

BTW, do sada sa 1023,38 litara (za kojih sam dao oko 820 €) proso sam 21.348 km, sto u prosek mu dodje 4,79L na 100 km. Prosli Punto koji sam imo (1,1 55 S) nikad nije bio ispod 7 litara benzina na manje vise istu relaciju.

 

avcon.jpgavspd.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/22/2017 at 12:23 PM, Gagy.GM said:

Syntium ulje je u sustini Selenija samo kvalitetnije a i malo jeftinije zbog imena

 

On 10/22/2017 at 1:05 PM, Axic said:

Inace Syntium 3000AV ti je modernija verzija Selenie WR, isto je Petronas proizvodi kao i Seleniu.

Modernije, bolje, isti proizvodjac a maltene duplo jeftinije - jako lepo zvuci, kud sam 9 godina bacao pare na WR...

U svoj toj idili, da li je recimo neko slucajno bacio pogled na neke od parametara ili mozda primetio da je TBN za Syntium 7, a za Seleniu WR 11? Pisali smo na temi o uljima, Total Base Number (bazna rezerva ulja) je bitan parametar pogotovo zbog goriva u nasem regionu, tj. sumpora koji prilikom sagorevanja stvara veoma korozivnu sumpornu kiselinu, koju upravo bazna jedinjenja treba da eliminisu. Veci TBN - bolje neutralisanje kiselina i njihovog loseg uticaja.

Selenia WR jeste generacijski starije ulje, ali poznato po izuzetnim dodacima koji dovode do pomenutih karakteristika iznad. A slazem se da je cena jaca i zbog korporacijske veze sa Fiat grupacijom. Izvinjavam se za off.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da Marly i Motul ne treba komentarisati ;) . Dovoljno govori vec i sama cena.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Ivan said:

 

Modernije, bolje, isti proizvodjac a maltene duplo jeftinije - jako lepo zvuci, kud sam 9 godina bacao pare na WR...

U svoj toj idili, da li je recimo neko slucajno bacio pogled na neke od parametara ili mozda primetio da je TBN za Syntium 7, a za Seleniu WR 11? Pisali smo na temi o uljima, Total Base Number (bazna rezerva ulja) je bitan parametar pogotovo zbog goriva u nasem regionu, tj. sumpora koji prilikom sagorevanja stvara veoma korozivnu sumpornu kiselinu, koju upravo bazna jedinjenja treba da eliminisu. Veci TBN - bolje neutralisanje kiselina i njihovog loseg uticaja.

Selenia WR jeste generacijski starije ulje, ali poznato po izuzetnim dodacima koji dovode do pomenutih karakteristika iznad. A slazem se da je cena jaca i zbog korporacijske veze sa Fiat grupacijom. Izvinjavam se za off.

 

 

SA Stalker foruma ,

blank.gif
Анониман30. април 2014. 16:39

U Fiat bravo 1.6 16v i Bravo 1.2 16v komsija i ja sipamo Seleniu 20k,razmisljamo da predjemo na Syntium 3000 ili 1000.razlog je jeftinije ulje a i meni u 1.2 je potrebno na 9000 doliti skoro 1L.Tako da mi treba za kupovinu 4L ili 3600din a za Syntium 3000 2500din a za 1000 2300din.Na koje od ta dva ulj bi bio bolji prelazak? Hvala

Одговори
Одговори
 
  • zFdxGE77vvD2w5xHy6jkVuElKv-U9_9qLkRYK8OnbDeJPtjSZ82UPq5w6hJ-SA=s35

    Na bilo koje.
    Syntium 3000 je sigurno bolje ulje, ali je Syntium 1000 već dovoljno dobro. Posle tolikih godina ...
    Ajd' ovako (pošto razlika u ceni nije velika):
    1. Ako prelazite na 5W-40 prvi put morate (poželjno je, ne morate) zameniti ulje malo ranije (recimo na polovini ili trećini intervala zamene, u ovom slučaju 7500km ili 5000km), a posle ne.
    Eventualno će motor malo više trošiti ulja (ne mora da znači) ali za tako kratak interval zamene (i uz fabrički savet da se nivo ulja proverava na 500km) nije od značaja.
    2. Ukoliko prelazite do 10.000km godišnje (pa do 12.000km), 10W-40 ulje je više nego dovoljno i to je moj savet.
    3. Ukoliko prelazite između 12 i 15 hiljada km godišnje možda je 3000 bolji izbor (ekonomičniji svakako) jer bi sa tim uljem mogli da menjate i na 15.000km.
    Fabričkih 20.000km u starom automobilu zaboravite kao i mogućnost (za 1.6 motor) da se izmena vrši na (svih) 18 meseci.
    Jednostavno, kod novog motora jeste ali kod starog nije (preporučljivo). Gorivo je sad više nego o.k. (benzin). Za TNG instalaciju je još manje bitno (bar 20% se može i produžiti interval zamene ali nikako preko fabričkog maksimuma).
    Ako više od 80% km napravite u gradu, 5W-40 može takođe biti bolji izbor.
    Da ste do sad koristili 5W-40 odgovor bi kao iz topa bio: nastavite i dalje (bez obzira na godine, a i kilometraža nije posebno velika).
    Ovako mi se ipak za nijansu boljim čini izbor Syntium 1000. To je API SN ulje što je već bolje od SL ... pa je sve preko vrlo mali dobitak (gore objašnjeno kad i kako).
    Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakve veze ima poredjenje sa Selenia 20K, tj. sta je ovde konkretno receno o 5-40 za dizele (u ovom slucaju WR vs 3000AV)? Da je ubacen neki Copy/Paste na tu temu, verovatno bi se pomenulo ono sto gore napisah i sto se lako moze protumaciti iz specifikacije. Bez obzira na samo sintetsku osnovu, WR je jos uvek poznato po odlicnim aditivima i dominantnoj TBN vrednosti u odnosu na mnogo modernija ulja (pogotovo bitno za nase gorivo, zbog neutralisanja uticaja sumpora u dizelu). Pored drugih izvora (posto nista ne gledam kao Sveto pismo), bacim ponekad pogled i na Stalker blog, cisto da vidim kada se pojavi nesto novo...

Prilicno sam proucio pri zameni, terao WR 9 godina bez ijedne primedbe, posto sam hteo da probam i full sintetiku na JTD od prosle zamene ide Shell Helix Ultra, a u razmatranju su pre toga bili i Motul 8100 X-cess (verovatno i najbolje u ovoj trilemi) i Syntium 3000AV.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jedan malo veci update na ovu temu.

 

1.U zadnjih godinu dana auto je preso vise od 20.000 km tako da je do sada preso nesto manje od 41.000 km od kada je kod mene, dok je ukupna kilometraza nesto ispod 172.000 km. U toj kilometrazi promenili smo ulja i filtera ulja 5 puta, dok filtera za vazduh smo promenili 2 puta. Filter za gorivo i polen filter nismo menjali do sada. Potrosnja tokom celu kilometrazu je oko 4.6-4.7 l/100km (oko 1900 litara goriva do sada). Ulja nije potrosio ni gram u zadnjih godinu dana, nismo promenili tip ulja.

 

2.Bili su par sitnih problema do sada:

-promenili smo 10tak sijalica do sada sto i nije bas malo, oko 30€ za sve sijalice

-promenili smo kasetu ispred suvozackog sedista jer se na onu fabricku pokvarila rucica, nasli smo polovnu kasetu za 13€

-gornju zastitnu foliju na prednjih farova se je pocela ljustiti tamo negde u pocetku ove godine (slika dole), ispolirali smo farovi kod jedan lik za 15€ i za sada su ok

-falio je jedan keder koji stoji izmedju prednje i zadnje desne vrate (slika dole), nasli smo takav iz drugog punta za 8€

 

3.Nedavno smo uzeli 4 nove ratkapne i 4 Fiat znakova za 20€ jer dve fabricke ratkapne su bile ostecene (slike dole), takodje uzeli smo 4 gumene patosnice (7€) jer imali smo samo fabricke platnene.

 

4.Jedan problem koji se poceo javljati kada su temperature pale ispod 15tak stepena je da pokazivac temperature vode varira izmedju crtica u sredinu i crtica ispod nje. Dakle, kazaljka dodje do sredini kako bi normalno trebalo nakon par kilometara, medjutim nakon toga desava se da padne za pola ili za celu crtu i malo nakon toga vrati se na sredini. Tako radi nekoliko puta u par kilometara voznje sa 55-65 km/h u 4toj brzini. Nisam siguran da je ovo radio na pocetku, veoma pazljivo pratim pokazivaca od kada imam auto tako da zamolio bih neko ko zna da mi pojasni sta moze biti problem.

 

To je to za sada, evo slike:

 

20180706_205831.jpgIMG_20180514_142333.jpg

20180929_134735.jpg20181012_222253.jpgcombine_images.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filter goriva tj. uložak filtera goriva treba na svakom drugom malom servisu da zameniš. Stvarno je šmešan izdatak od 10€ koliko košta a za filter kabine(klime) te tek ne razumem. :D Ja mozda gresim ali je taj polen filter za mene najbitniji jer sve što udišeš prolazi kroz njega, mogu misliti na šta liči posle 41.000 km.:(

 

Za temperaturu standardni "problem" kod starijih Fiatovih dizela, dotrajao fabrički termostat. Kod mene je isto tako bilo ali kao i kod većine ali termostat Vernet za Reno 4 od 89 stepeni  (400 - 500 dinara) rešava stvar i zagreješ se a temperatura ostaje zakucana na pola i ne mrda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/21/2018 at 7:31 PM, MultiTrance said:

...kazaljka dodje do sredini kako bi normalno trebalo nakon par kilometara, medjutim nakon toga desava se da padne za pola ili za celu crtu i malo nakon toga vrati se na sredini. Tako radi nekoliko puta u par kilometara voznje sa 55-65 km/h u 4toj brzini. Nisam siguran da je ovo radio na pocetku, veoma pazljivo pratim pokazivaca od kada imam auto tako da zamolio bih neko ko zna da mi pojasni sta moze biti problem.

Isti su simptomi:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/39948-punto-mk2-19-jtd-d-zamena-termostata/

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/28305-radna-temperatura/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovorima. Dakle filteri za gorivo i polen su vec u planu i zamenicemo ih sto prije (nema se bas vremena, radim na smene), ali ovo sa termostata deluje mi kao veoma komplikovan i zahtevan posao. Stvar je u tome sto je grejanje u kabine odlicno i pored toga sto kazaljka varira, pretpostavljam da termostat otvara malo ranije nego sto bi trebalo i ne dostize radnu temperaturu za malo pa otuda i te varijacije kod kazaljke, medjutim kao sto sam vec reko grejanje je ok za sada. Kao sto vidim iz gorenavedene teme, ima dosta posla oko promenu tog termostata koji mozda nije skup sam po sebi ali ja nisam nesto previse vican da promenim termostat sam a majstor bi mi uzeo par hiljada da mi to uradi, razmislicu malo sta cu dalje. Zaboravio sam da navedem da antifriz takodje nismo promenili od kada imamo auto, medjutim proverili smo tacku mrznenja kod mog majstora i reko nama da je -30 tako da necemo da diramo antifriz za sada (u pitanju je crveni antifriz).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 2.5 godine da se nema vremena za zamenu 2 bitna filtera i nije neko opravdanje. Pritom, ko zna kad su i kod prethodnog vlasnika menjani.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ides 60 4 brzinom niz brdo,njje ni cudo da temp malo opadne.Inace sto se filtera tice i ja te ne razumem. Polen filter je dzabe i npr kod libre se zamenj za 2min. Za filter gorivo, neki kazu da treba menjati na 40k km,ali na na 20k da se ispusti voda iz njega.Mada ja to ne praktikujem,menjam sve filtere svaki mali servis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@danijel55 i kod Punta zamena traje 2 - 3 minuta, poklopac drže 2 šrafčića ispod suvozačevih nogu, izvuče se stari, stavi se novi i to je to. 

Uložak filtera goriva takođe lagano da se zameni, veoma je pristupačno samo se odvrne poklopac, izvuče stari, stavi novi. Ne mora ništa od creva za dovod/odvod da se skida, jedino neki špric da se gorivo unutar kućišta izvuče i posle vrati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napokon promenili filtere za gorivo i kabine prekjuce, nakon 43.000 predjenih km kod mene i jos ko zna koliko kod proslog vlasnika. Stari filter za gorivo je bio u veoma jadnom stanju kao sto se vidi iz slike dole, jedan mali komad se odlomio i pao u kuciste. Medjutim, pojavio se jedan novi problem sa autom: dakle pre dve nedelje se na nekoliko puta pri paljenjem pojavio zvuk slican na krcenje menjaca a nakon paljenja upalila se i lampica grejaca nakratko (1-2 sekundi). Nakon par takvih paljenja, sada vec ne radi to, medjutim sada nakon svako startovanje motora lampica grejaca blinka 30 puta i onda prestane, evo jedan video koji sam naso gde se to desava:

 

 

Auto inace pali i ide normalno kao i do sada, nikakvih problema u radu se ne primecuju, potrosnja je i dalje ista, vozio ga 165 km/h pre mesec dana. Sta moze biti problem?

 

IMG_20181123_132016.jpg

Edited by MultiTrance

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...