Jump to content
STILO16V

Fiat Stilo 1.6 16v - gasi se u vožnji

Recommended Posts

Pozdrav, novi sam na ovom forumu i pokušati ću biti što kraći s objašnjenjem i pitanjima :) . Gledao sam druge postove, ali imam specifičan problem, pa eto..

Imam Stilo 1.6 16V, 76 kW, 2002.god, sa 145 0000 km  već dugo godina i uglavnom sam stvarno zadovoljan tim autom. Prije nekoliko mjeseci počeo se gasiti u vožnji, uz poruke "Loose connection", "ABS failure", "Car security", etc etc. Nakon niza pregleda kod mehaničara i električara, zaključak je bio da se radi o motornom kompjuteru (ECU). Isti sam dao "popraviti" / reparirati (100 eur) i usput zamijenio i sve 4 bobine i svijećice. Problem je stvarno nestao na 2 dana, kada je kompjuter očito otišao skroz, jer od onda se više nije mogao voziti uopće (gasi se u vožnji, ne rade svi cilindri, neće se paliti itd.). Kako reparacija ECU-a očito nije uspjela, nakon muke sam našao na internetu već reparirane ECU-e s garancijom 1 god. u Italiji (350 eur s poštarinom).  U međuvremenu u tih par dana mi je crko i anlaser, pa je i to zamijenjeno, zajedno s kutijom osigurača kod motora, jedno i drugo - novo. Stigao mi je "novi" reparirani ECU s garancijom i sve je bilo super prvih par dana, nakon čega su se poruke ponovno počele javljati, odnosno auto se ponovno počeo gasiti u vožnji. Da ne duljim, kontaktirao sam prodavača i poslao mi je drugi reparirani ECU, a taj sam mu vratio, jer imam garanciju. Ponovno, sve je bilo super prva 3-4 dana, onda se prvi put ponovno ugasio u vožnji, ali reko možda je slučajno. Nakon par dana se ponovno desilo i u zadnje vrijeme sve češće.  Čovjek mi garantira da je  ECU kompletno obnovljen i da je testiran u potpunosti, obzirom da zadnji nije navodno bio dobar, pa prije nego mi je poslao drugi, sve su istestirali. 

 

Osim tog problema, auto nema nikakvih drugih problema, zamijenjeno je sve živo (kuplung set i cilindri, diskovi, pakne, amortizeri, opruge, ulje, filtri, sređena getriba, vilice, - ma sve komplet). 

 

Obzirom da sam kod 2 električara bio već 7-8 puta zbog navedenog problema, ne znam koji bi mogao biti uzrok ?  Kompjuter je javljao poruku i "alternator fail", pa sam otišao provjeriti akumulator, ali mi u servisu tvrde da je akumulator ok (kupljen prije cca 20 mjeseci), jer su ga testirali na sve moguće načine. Alternator doduše ne puni idealno, počne na 13.8-13.7, ali kad ga stavim pod opterećenje (svjetla, ventilator, radio itd itd), padne na oko 13V. Električar kaže da to nemože biti uzrok ovakvih kvarova, a ja više nisam pametan i ne znam što da slijedeće radim ili mislim .. Osim što više nemam ideja, nakon svih zahvata od ljeta, nisam više ni pri nekoj lovi, jer  ću i ovo otplaćivati narednih 12 mjeseci..

 

Uglavnom, molim vas za neki savjet, smjernice, ideje, što i kako dalje, jer ja ih više nemam...

 

Puno hvala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternator!
Nema dalje.
Da sada ne pametujem jer je na netu lako dostupno koji se naponi alternatora smatraju kao ispravni.
Bez 14v pod opterećenjem, uključeni potrošači, nema dileme da je u njemu problem.

trt

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Mijailović P. said:

Alternator!
Nema dalje.
Da sada ne pametujem jer je na netu lako dostupno koji se naponi alternatora smatraju kao ispravni.
Bez 14v pod opterećenjem, uključeni potrošači, nema dileme da je u njemu problem.

trt emoji41.png
 

To je i meni palo na pamet, da u nekom momentu voltaža dodatno padne i nije više dovoljna da napaja sve uređaje, pa ni ECU, ali mi nitko ne vjeruje :), samo nakon reparature starog ECU-a i 2 druga reparirana, mislim da su šanse male da sam baš takve sreće da je i dalje u tome problem. Često mi auto crkne (motor se ugasi) i kod skretanja, kad vjerojatno i servo uzme svoj dio struje, pa onda moguće napon nije dostatan da održi uređaje u radu. Kako nažalost nisam nikakav stručnjak, vodim se isključivo onim što mi netko stručan kaže, samo sad više nemam ideja. Bio sam danas (u međuvremenu) kod novog električara, pa me naručio za tjedan dana... Naravno da će me neizvjesnost ubijati u pojam dok mi ne kaže točno što je problem, a ja se iskreno nadam da je problem u alternatoru, da više to riješm nakon 3 mjeseca i brda love, a i to je od svega drugog vjerojatno i najjeftiniji mogući kvar (reparatura)... 

 

Imam multimetar i mjerio sam napone koje sam naveo u prijašnjem postu, ali ne znam da li mogu sam nekako to provjeriti prije posjete majstoru za tjedan dana, jer kažem, malo radi - malo ne radi, a uvijek ga vozim na jednak način :) . 

 

Hvala na postu i odgovoru,

svakako se javim kad otkrijem (nadam se) točan uzrok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pored tog alternatora proveri i masu od akumulatora do karoserije odnosno do motora. Proveri još i punjenje samog alternatora ali na njemu. Skini ona mali poklopčić pa izmeri struju na samom izlazi iz alternatora. Ako je i tu 13 v. Repariraj ga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, meni je bio crkao regler alternatora, sam alternator teško crkava... međutim sa početka tvog posta — loose conection greška ti je neki prekid komunikacije u samoj kablaži, veruj mi može biti i tako banalno... veruj, nije uvek komp, a svi krenu od njega... alternator svakako proveri. 

Edited by zoranbr1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo sitno brojim do utorka, onda ga ponovno ostavljam trećem električaru da sve pregleda. Ono što je najgore, već 4 dana ga vozim i nijedna greška ni problem. 

Tako se to ponavlja, pa sve se bojim da će majstor reći da je sve u redu, ako se bude i kod njega ovako ponašao, a onda opet za dan-dva-tri ispočetka. 

Već sam toliko nenormalan da sam počeo to povezivati i s prognozom vremena :) .. Kad je vani hladno, oblačno i kišno, neće crkavati, očito samo po vrućini, kad je suh :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba uraditi dijagnostiku sa npr. MultiEcuScan...

Ako Body Computer prijavljuje gresku W Line error onda je do ECU-a - opet...

Ukoliko imate strpljenja i volje mozete dostaviti jedan od tih neispravnih ECU-ova do mene da vam ih proverim na mom autu,pa da iskljucimo ili potvrdimo tu opciju da ne placate dzabe dalje majstore i remont nepotrebnih delova ukoliko je do ECU-a.

 

Pozdrav,

Sima-Koya

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da javim što je bilo..  Danas sam podigao auto od majstora i ponovno je definitivno bila stvar u ECU-u, kaže majstor.  Dakle iako sam dao reparirati svoj originalni ECU i nije uspjelo jer se pokvario nakon par dana, kupio drugi "tvornički reparirani" s garancijom od godinu dana iz Italije koji je zapravo bio neispravan (javljao greške i auto se gasio u vožnji), zamijenio taj "tvornički reparirani" pod garancijom za drugi isto "tvornički reparirani", ipak ni taj drugi (ili treći) nije bio ispravan, jer se auto opet gasio i ECU je javljao one klasične greške (ABS FAILURE, LOOSE CONNECTION itd.). Danas je majstor utvrdio da se ipak radi o kvaru ECU-a i ugradio mi drugi ECU za koji daje garanciju 1 god. Dakle od 6.mjeseca ove godine ovo je 4. ECU u autu i sad bi kvarovima konačno trebao biti kraj :) .

 

Ipak nije bila stvar u alternatoru, nego izgleda ponovno ECU. Eto, to je to, za one koji imaju slične probleme..... Moguće je i da popravljate i mijenjate 3 neispravna ECU-a zaredom :) 

 

On 10/16/2017 at 1:45 AM, Sima-Koya said:

Treba uraditi dijagnostiku sa npr. MultiEcuScan...

Ako Body Computer prijavljuje gresku W Line error onda je do ECU-a - opet...

Ukoliko imate strpljenja i volje mozete dostaviti jedan od tih neispravnih ECU-ova do mene da vam ih proverim na mom autu,pa da iskljucimo ili potvrdimo tu opciju da ne placate dzabe dalje majstore i remont nepotrebnih delova ukoliko je do ECU-a.

 

Pozdrav,

Sima-Koya

 

Hvala na ponudi, eto ukoliko bude opet problema, definitivno se javim, ovaj put je ispalo da je opet do ECU-a. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

stilo je 1.6 2003 god oce ponekad da se ugasi u toku voznje i na ekranu izadje loos conekction,bio je na dijagnostici u fijatovom ovlascenom servisu i dijagnostika ne pokazuje ni jednu gresku sem da parking senzori ne rade,sto se i vidi i pri startovanju motora. ponekad kad se ugasi na ekranu izadje Alternator (drugu rec nisam zapamtio ). da li je to strado ecu kompjuter ili pada napon usled pokbvarenog alternatora ili slabog akumulutara

 

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dacha1506

Nepotrebno otvorena tema je spojena sa postojecom.

Mozes da pogledas dosadasnja iskustva forumasa sa ovim problemom, pa se slobodno nadalje dopisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dacha1506

 

Da ti skratim muku @dacha1506 ja bi 99% rekao da se radi o problemu s kompjuterom motora (ECU), obzirom da sam imao identične simptome. Simptomi se vremenom pojačavaju, pa se prvo počne samo povremeno gasiti u vožnji bez ikakvog vidljivog uzroka, a kasnije je to gašenje sve učestalije, do razine kada te tjera da izludiš na relaciji kuća-posao / posao-kuća, jer crkava po 10 puta. Redovno izbaci poruku "Loose connection", a onda krenu redom "ABS failure", "Alternator fail", "Car security" itd, itd. Kad već postane ozbiljno, onda kreću i problemi s paljenjem, pa recimo ugasi se na sred ceste u najvećoj gužvi ujutro ili još gore na tramvajskim tračnicama i onda neće odma upaliti, nego iz 10-og pokušaja. 

 

Imaš gore u postu navedeno šta sam sve radio od reparacije ECU-a, kupnje repariranih ECU-a, posjeta električarima, mehaničarima, ovlaštenim i neovlaštenim - i ništa, samo sam potrošio pun ku...(kufer ;)) love, a problem i dalje ostao. Problem je trajao mjesecima, zamijenjeno je bilo sve živo na autu, da bi skroz slučajno došao do čovjeka koji je ne znam koji po redu  električar/elektroničar  kod kojeg sam bio, a tek on mi je rekao da je u pitanju  1000% isključivo i samo ECU. Objasnio mi je da reparacije ECU-a po 60-90 eura ne vrijede u 99% slučajeva i da su u najbolju ruku privremeno rješenje. Uglavnom, na sreću, imao je na lageru rabljeni ECU korišten 6 mjeseci, izvađen iz karamboliranog auta, pa mi je na njega dao garanciju godinu dana.  I eto, prođe ta godina, a od onda više nikakvih problema nije bilo. Da sam nekom srećom odma otišao do tog majstora i da mi je ugradio drugi, ispravan ECU, uštedio bi... sramota me i reći koliko -_-.  Njegov posao i ECU su me izašli 500 eura. Od onda nikakvih drugih problema.  

 

Dakle ako misliš ostaviti auto neko dulje vrijeme  - definitivno se koncentriraj na ECU - probaj naći majstora ili nekog tko ima isti model Stila a ne koristi ga, da ti posudi ECU na tjedan-dva da ga isprobaš i vidiš hoće li javljati greške, ali unaprijed kažem 99% da je ECU.  Inače ispravan ECU za Stila 1.6 16V je užasno teško naći, jer im je to boljka (za razliku čak i od 1.4 i naravno od 1.9 dizela) - na 1.6 je ECU stavljen na najgluplje moguće mjesto na kojem možeš od vrućine peći roštilj, pa je za očekivati da će nakon XY godina roštiljanja ECU stradati. Stavio sam na dno odgovora video na kojem čovjek pokazuje kako je pomaknuo /ugradio ECU da ga zaštiti od toga .  

 

Šta drugo reći - sretno i javi kako si prošao!

   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×