Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Alfa Romeo 155

Recommended Posts

25. rođendan: Alfa Romeo 155

 

alfa%20155%201.jpg

 

Kompaktna limuzina predstavljena u Ženevi 1992., nasledila je model 75, a u očima fanova predstavlja svetogrđe jer je napustila zadnji pogon. To 155-ici nikako nisu mogli oprostiti, a dodatan šamar bio je deljenje platforme ''Type Three'' sa Fiat Temprom i Lancijom Dedrom. Mada, uglastog dizajna, bila je prilično aerodinamična. Čak i za današnje pojmove koeficijent otpora vazduha od 0.29 je dobar rezultat.

 

alfa%20155%2011.jpg

 

Funkcionalna unutrašnjost dobro je pratila tadašnje trendove, a međuosovinsko rastojanje od 254 cm nudilo je solidnu prostranost. Adut je bio prtljažnik od 525 litara.

 

alfa%20155%201111.jpg

 

Ipak, niko Alfu ne kupuje zbog prtljažnika ili prostora za kolena pozadi. Važno je kako se vozi, kako izgleda i kako zvuči, a po tim kriterijumima Alfa Romeo 155 se dokazao. Posebno je zanimljiva bila verzija Q4 sa 2.0 litarskim turbo benzincem i stalnim pogonom na sva četiri točka, pozajmljenim iz ''kraljice relija'' Lancije Delte HF Integrale. Paleta benzinaca je uključivala benzince zapremine od 1.7 do 2.5 litra, snage 115 do 190KS, kao i dizelaše 2.0 sa 90 i 2.5 sa 125KS. Alfa 155 je postigla izuzetne uspehe u DTM-u. Za pogon je bio zadužen motor 2.5 V6 koji je raspolagao sa 490KS pri 11.500/min, a pogon je bio stalni 4×4. Alessandro Nannini i Nicola Larini stigli su do 11 pobeda u sezoni 1993., a isti uspeh ponovili su i sledeće godine.

 

alfa%20155%2011111.jpg

 

Proizvodnja je prestala 1998. predstavljanjem Alfa Romea 156, koji je sušta suprotnost. Uglasti dizajn zamenjen je oblim linijama pa je mnogi smatraju najljepšom Alfom u novijoj istoriji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo jedan napravljeni primerak Alfa Romea 155 GTA Stradale se prodaje za najmanje 200.000 evra

 

184976-alfa 155 1.jpg

 

Ako ikada onda sada podignite kredit, ili razbijte kasicu, smeši se ulaganje iz snova! Zašto? Krenimo od početka… Naime, izuzetno popularni touring šampionati širom Evrope 90-ih godina prošlog veka su imali i svoje zvezde, a najveća od svih je došla iz Milana. Alfa Romeo 155 je dominirao na stazama i osvojio sve što se moglo osvojiti, od titule domaćeg Superturismo šampionata, španskog i britanskog do nemačkog TDM-a gde je držao lekcije Mercedesu, Opelu, BMW-u, Fordu… Italijani su uspehe trkačkog 155 proslavili na poseban način, drumskom verzijom, a sve kako bi parirali BMW-u M3 i Mercedesu 2.5-16, kako na stazama tako i na putu.

 

alfa 155 111.jpg

 

Pod rukovodstvom legendarnog Abarthovog konstruktora Sergia Limonea, čoveka koji je projektovao ikonsku Lanciju 037, poslednjeg reli pobednika sa zadnjim pogonom, prototip Alfe koja bi ubijala Nemce i na putu je krenuo pod nazivom code SE053 155 GTA Stradale, a kao osnova je poslužio serijski model 155 Q4 koji je ispod lima u stvari koristio kompletnu tehnologiju Lancije Delte Integrale.

 

184978-alfa 155 11.jpg

 

Motor za 155 GTA je dorađen po specifikacijama grupe N, a izmene je doživeo i izgled sa agresivnije oblikovani aerodinamičkim dodacima, unutrašnjost kao i oslanjanje. Kada je auto 1993. godine predstavljen šefovima Fiata sve je krenulo nizbrdo. Naime, smatrali su da motor ispod 200KS nije dovoljno snažan i da bi ispod poklopca trebalo da bude V6 Busso kao i u 490KS snažnom trkačkom bolidu, ali to nije bilo moguće izvesti s obzirom na to da veliki Busso nikako nije mogao da se uklopi s oslanjanjem Delte Integrale u 155 Stradaleu.

 

184979-alfa 155 1111.jpg

 

Na kraju je projekat odbačen jer bi svaka izmena izazvala velike troškove, auto je jednom bio izložen na Salonu automobila u Bolonji pa je korišćen kao medicinsko vozilo na VN Italije u Monci 1994. godine, pa je prodat Fiatovom dileru iz Milana Tonyju Fassini. Zatim je preko Nemačke i Monaka ponovo završio u Italiji gde je doveden do stanja kada je bio nov. Auto će krajem meseca u Padovi biti ponuđen na prodaju putem aukcijske kuće ''Bonhams'' za najmanje 200.000 evra, a ko ga kupi imaće u rukama Sveti gral Alfa Romea kome će s vremenom cena samo rasti, i rasti…

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolheads.jpg Petrolheads video: Alfa Romeo 155 Q4

 

Jedan od omiljenih automobila mi je Lancia Delta Integrale, a sad zamislite koliko sam bio srećan kad sam video ovu prelepu Alfu sa turbo srcem iz Lancie! Bitno je naglasiti da je ova Alfa Romeo 155 Q4 widebody napravljena u svega 110 komada! Petrolhedi znamo da će vas auto raspametiti, uživajte!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju kultni Alfa Romeo 155 V6 Ti DTM/ITC

 

214382-alfa 155 dtm 03.jpg

 

Alfa Romeo je 1992. godine svetu pokazao model 155, naslednika 75-ce sa zadnjim pogonom i transaxle smeštajem menjača, i ostavio ogromnu prazninu u srcima Alfista. Sa platformom i tehničkom osnovom s prednjim pogonom preuzetim od Fiata Tipo/Tempre i Lancie Dedre, najzagriženijim Alfa entuzijastima je 155 ''preseo''.

 

Međutim, godinu dana kasnije 155 počinje da se trka u popularnom DTM-u i istorija Alfe 155 se zauvek promenila. Naime, iste godine Alfa Romeo je postao poslednji ne-nemački proizvođač koji je kući odneo titulu konstruktora u Deutsche Tourenwagen Masters i održao lekcije Opel Calibri DTM, Mercedesu C-klase DTM i društvu. Uspeh začinjen svetskom titulom vozača je pripao Nicoli Lariniju, pa Alfa Romeo 155 tako s pravom ulazi u grandioznu trkačku istoriju marke. Sada je jedan od bolida koji su harali spreman za aukciju 15. juna na aukciji putem kuće RM Sotheby's u Milanu.

 

214384-alfa 155 dtm 02.jpg

 

Ponuđeni primerak je poslednja evolucija Alfa Romea 155 V6 TI ITC iz 1996. godine, sa 490 KS i 2.5 V6 motorom ispod haube koji se vrteo do neverovatnih 11.900 obrtaja, što je italijanskog ''monstruma'' sa pogonom na sve točkove do 100 km/h katapultiralo za 2.5 sekundi i do maksimalnih 300 km/h. Ove brojke su postignute ne samo zahvaljujući snazi V6 mašine već i lakoj konstrukciji sa cevastim okvirom šasije ojačanom ugljeničnim vlaknima na što su dodati paneli karoserije. Svu tu silu je na sva četiri točka (pogon izveden iz Lancie Delte) prenosio sekvencijalni 6-stepeni menjač, od 1995. sa ručicama na volanu.

 

214383-alfa 155 dtm 01.jpg

 

Konkretni ponuđeni Alfa Romeo 155 V6 TI ITC (broj šasije #005) vozio je Nicola Larini pobedivši u Interlagosu i Mugellu, zauzevši pol poziciju u Magny-Coursu, završivši sezonu na trećem mestu u poretku vozača. Na kraju sezone 1996. godine auto je vraćen u Alfa Corse, a zatim je završio u rukama dvojice italijanskih vlasnika, nakon čega je u Nemačku stigao kod sadašnjeg vlasnika 2018. godine. Vlasnik je poslednjih pet godina skupo plaćao stručnjake za pripremu automobila za DTM Classics i potrošio 350.000 evra, stoji u opisu auta za aukciju.

Očekuje se da će ovaj legendarni trkački Alfa Romeo postići cenu između 700.000 i 800.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju trkački Alfa Romeo 155 V6 TI

 

220889-alfa 155 04.jpg

 

Alfa Romeo 155 V6 TI, automobil koji se takmičio u nemačkom DTM-u, biće prodat na aukciji u februaru 2022. godine. Alfa 155 V6 TI je 1993. godine počela svoju kampanju u nemačkom DTM-u, a sezonu je okončala kao apsolutni vladar. Nicola Larini je predvodio sve ostale u poretku vozača, a to je bio istorijski uspeh postignut zahvaljujući performansama ekstremno transformisanog sedana koji je imao pogon na sva četiri točka i 2.5 V6 motor sa 420 konja.

 

220888-alfa 155 03.jpg

 

Automobil nije mogao da ponovi uspeh svoje debitantske sezone u narednim godinama, ali je ipak postao jedan od najvoljenijih Alfinih modela iz motosporta. Zaljubljenici u ovaj model i kolekcinari sada imaju priliku da kupe jedan primerak jer će 2. februara kuća RM Sotheby's održati aukciju i prodati model iz 1995. godine u legendarnom Jagermeister ruhu.

 

220890-alfa 155 02.jpg

 

Priča ovog automobila govori da je isporučen Euroteamu za sezonu 1995. godine i da ga je zadužio Michael Bartels, bivši vozač Lotusovog tima u Formuli 1. Model 155 V6 TI sa brojem šasije 005 je karijeru počeo šestim mestom u Avusu i pol pozicijom u Helsinkiju, nakon čega se pojavila nada u nastavak prve uspešne sezone. Usledila je pol pozicija i pobeda u Diepholzu. Nažalost, problemi sa elektronikom su uticali na pouzdanost, pa je automobil završio 10. u generalnom poretku.

 

220891-alfa 155 01.jpg

 

Stvari su se pogoršale 1996. godine kada je model 155 sa brojem šasije 005 prosleđen J.A.S. Motorsport timu sa Bartelsom za upravljačem, pa je sezonu okončao na 21. mestu. Godine 2003. je prodat Alpi Racingu, a potom kolekcionaru Piergiorgiju Furlanettu 2011. godine. Aktuelni vlasnik je automobil kupio 2017. godine, pa ga je poverio specijalistima iz kompanije Lindelmaier Motorsortechnik i Scuderia GT da bi mu se vratio stari sjaj. Restauracija je uključivala radove na šasiji, motoru i oslanjanju, a koštala je 170.000 evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je Alfa Romeo 155 Q4 ''kamuflirana'' Lancia Delta Integrale?

 

228679-alfa 155 lancia delta integrale.jpg

 

Spolja gledano, Alfa 155 Q4 ne izgleda kao nešto što bi izazvalo veliku pažnju, osim kod ''tifoza'' ove italijanske marke. U tom maniru je i primljena od strane publike kada je lansirana kao rival BMW-a E36 M3. Sa oštrim uglovima karoserije, nije izgledala kao automobil koji bi ozbiljnije mogao da pripreti bavarskom modelu. Međutim, ispod lima italijanski sportski kompakt je zapravo bio Lancia Delta Integrale.

 

Jack of Number 27 sa YouTubea se našao za volanom ovog egzotičnog vozila (faza dva 155 Q4) i pokušao da utvrdi njegove kvalitete. Alfa 155 Q4 nije model koji se može pohvaliti nekom posebnom popularnosti. Zamenila je Alfu 75 i bila je u ponudi između 1992. i 1998. godine. Radilo se o automobilu sa prednjim pogonom, koji se prebacio na pogon na sve točkove tokom restilizacije 1994. godine. Po Jack-u, 155 je predstavljala ''povratak na masovno tržište'' za italijansku marku. Alfa Romeo je u to vreme planirala da proizvodi komercijalno primamljivije modele. ''Razumem zašto nije po svačijem ukusu, da tako kažem. Međutim, mislim da iz izvesnih uglova izgleda sjajno a takođe je i različita. Ne izgleda kao bilo šta drugo na putevima'', kaže Jack.

 

Alfa Romeo 155 Q4 je bila prvi model italijanske marke s pogonom na sve točkove. Naravno, sklop je bio preuzet od Lancie Delte Integrale, ali bez obzira na to, u vožnji ova dva automobila deluju drugačije. Ispod haube, Alfa Romeo 155 Q4 je posedovala 2.0 četvorocilindarski turbomotor sa 190KS/297Nm maksimalnog obrtnog momenta. Snaga je na sve točkve distribuirana preko petostepenog manuelnog menjača. ''Ispod haube je zaista Integrale u smislu pogonskog sklopa. Ima identično podešavanje diferencijala, hidrauličku spojnicu u sredini, ima otvoren diferencijal napred i Torsen diferencijal pozadi'', kaže Jack. Mada je za očekivati da vožnja bude veoma sličnoj onoj u Lanciji Delti Integrale, kreator videa insistira da nije ni nalik kao kod automobila ''davaoca''. Alfa je teža, ima mnogo bolje upravljanje i ogibljenje i pruža osećaj sigurnosti i stabilnosti tokom vožnje kroz krivine, uprkos osetnom naginjanju karoserije. Alfa Romeo 155 Q4 je pobedila u Italijanskom šampionatu turističkih vozila, dominirala je nemačkim DTM-om, a osvojila je i BTCC.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...