Jump to content
FAS Goran
Irena HGT

Šta sprema Mercedes?

Recommended Posts

Najavljen Mercedes Vision EQXX

 

Mercedes qqxx 02.jpg

 

Mercedes je objavio nove detalje i još jednu zatamnjenu najavnu sliku svog novog koncept vozila Vision EQXX. U pitanju je električna studija koja ima agresivnu prednju masku koja podseća na raniji koncept Vision EQ Silver Arrow. Nemačka kompanija je Vision EQXX opisala kao ''uzbudljivi sledeći korak u razvoju električnih vozila'', jer će model imati ''spektakularni'' domet i efikasnost. S tim u vezi, nagovešteno je da automobil imai domet od približno 750 milja (1.207 km). To je međutim samo deo priče jer je Vision EQXX razvijen uz pomoć High Performance Powertrain grupe koja je uglavnom fokusirana na razvoj tehnologije i pogonskih sklopova za Formulu 1. To sugeriše da će novi koncept imati dovoljno snage i izdržljivosti.

 

mercedes eqxx01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes u modelskoj godini 2022. neće prodavati V8 modele u Americi zbog problema sa snabdevanjem?

 

mercedes-amg 01.jpg

 

Prema nezvaničnim vestima koje prenose pojedini američki mediji, skoro svi Mercedesi sa V8 motorom, uključujući sve AMG-ove, neće se prodavati u Americi tokom modelske godine 2022. Razlog leži u problemima sa globalnim lancem snabdevanja, a lista modela uključuje AMG C63, AMG GLC 63, AMG E63, GLE 580, AMG GLE 63, AMG GLS 63, GLS600 Maybach, G550 i AMG G63. Treba naglasiti da su ovo još uvek nezvanične najave, ali više informacija bi trebalo da bude poznato narednih dana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda i električni Mercedes AMG Cabrio

 

169398-maybach 03.jpg

 

Kako prenose pojedini mediji, izgleda da se ljudima u Mercedesu sviđa ideja o proizvodnji potpuno električnog kabrioleta, ali napominju da stvaranje takvog automobila neće biti lako. Tokom nedavnog intervjua za Top Gear, glavni operativni direktor Mercedesa Markus Schafer je izrazio interesovanje za električni kabriolet, ali nije dao nikakve naznake u kom obliku bi mogao da stigne ni kada bi mogao da se pojavi.

 

maybach 02.jpg

 

''Nije tako lako napraviti lep električni kabriolet'', započeo je Šefer. ''I moramo priznati da potražnja za roadsterima i kabrioletima opada. Kina nije tržište kabrioleta i u Evropi ima manje kupaca u odnosu na ranije godine. Ali mislim da je to veoma atraktivan proizvod i emocionalni proizvod koji gradi brend. Kada razmišljate o AMG-u i pretvaranju AMG-a u električni brend, definitivno ćemo razmišljati i o kabrioletu.'' Kabriolet Mercedes AMG EV bi mogao da ima mnogo oblika. Na primer, mogao bi da se pozicionira kao rival Teslinom Roadsteru ili bi mogao da bude luksuzni GT sličniji kabrioletu S klase. To bi čak mogao da bude i mali sportski automobil slične veličine kao SLC.

 

maybach 01.jpg

 

Mercedes je 2017. godine već predstavio jedan izuzetni električni kabriolet, a to je Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet (na slikama). Podsećanja radi, Mercedes-Maybach 6 Cabriolet concept pokreću četiri elektromotora sa ukupno 750KS, baterije su od 80 kWh, a pogon je na sva četiri točka. Najveća brzina je el. ograničena na 250 km/h, dok autonomija sa jednim punjenjem baterija iznosi više od 500 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes će ponovo biti Mercedes

 

Mercedes-EQC-400-4Matic 01.jpg

 

Daimler više neće pod istim krovom proizvoditi automobile i komercijalna vozila - kamione, autobuse i druga specijalna vozila. Zbog čega taj koncern planira osnivanje nove firme?

 

Radi se o ''zaista istorijskom danu'', kaže Martin Daum, predsednik Uprave Daimler Truck, Dajmlerove sekcije za proizvodnju komercijalnih vozila. Deoničari moraju konkretno odlučiti hoće li sekcija za proizvodnju komercijalnih vozila biti izdvojena u okviru koncerna i kao samostalna firma izaći na berzu. Deoničari Dajmlera će, kako se očekuje, podržati razdvajanje - pre svega zbog toga što bi oni mogli da profitiraju od novih deonica DaimlerTruck. Mnogi stručnjaci smatraju da bi dve frime Mercedesa na berzi mogle da vrede više nego u ''paketu'', kao jedna firma.

Od februara 2022. veći deo koncerna bi nastupao pod imenom Mercedes-Benz Group AG i on bi bio zadužen za posao sa vozilima za ličnu upotrebu. Ime Daimler AG bi nestalo iz upotrebe.

 

Sićušni Mercedes?

Jedan od pobornika razdvajanja je i šef firme DaimlerTruck, Martin Daum: ''Sa godišnjim prometom od 40 milijardi evra mi ćemo biti među 20 najvećih preduzeća u Nemačkoj, a istovremeno smo i svetski líder u području proizvodnje autobusa i drugih komercijalnih vozila. Zašto da se krije jedna tako sjajna firma?'' DaimlerTruck već godinama ostvaruje operativnu dobit od dve milijarde evra i više, dodaje on: ''Nema baš puno firmi koje su tako uspešne kao mi.'' Neki su stručnjaci pak zabrinuti za budućnost poslovanja vezanog uz sektor običnih vozila. Ingo Špajh iz Deka Investmenta: ''Razdvajanje sekcije za proizvodnju komercijalnih vozila Dajmler čini ranjivijim za pokušaje mogućeg preuzimanja.'' Ta skepsa počiva na činjenici da će nova firma Mercedes-Benz Group AG biti samo ''jedan mali igrač na svetskom tržištu automobila. Razdvajanjem Dajmlera nestaje ''jedno od najuspešnijih, najvećih nemačkih preduzeća s dugom tradicijom'', kaže stručnjak Vili Diez.

 

Profitabilna sekcija

Diez se ipak slaže s analitičarima koji očekuju da bi posao s komercijalnim vozilima mogao biti itekako profitabilan, i to iz jednostavnog razloga - očekivane potražnje za tim vozilima u budućnosti: ''Sve dok se posluje, roba se mora transportovati''. Upravo tako na celu stvar gledaju i u firmi DaimlerTruck. Šef firme Daum ipak ne prećutkuje probleme: ''Naravno da i mi osećamo globalne probleme sa lancima isporuke, pogotovo kad se radi o određenim vrstama komponenti za poluprovodnike.''

 

Daum je naglasio da firma koju vodi u ovom trenutku ima ''znatan broj vozila kod kojih nedostaju bitne komponente. Ta vozila su hitno potrebna našim mušterijama, ali i dalje čekamo na delove.'' No, i za novo, samostalno preduzeće DaimlerTruck važi da je marža odnosno zarada manja nego kod konkurencije. Martin Daum smatra da su za to odgovorna dva glavna razloga: sa jedne strane Dajmler ima ''sasvim drugačiji miks proizvoda. Osim teških komericijalnih vozila mi nudimo i autobuse i vozila za specijalnu namenu.'' Na njih je DaimlerTruck doduše ''jako ponosan'', ali kako dodaje Daum: ''Ti modeli jednostavno donose manje dobit nego teški teretnjaci''. A sa druge strane za manju maržu su odgovorni i neki drugi problemi, na kojima se mora raditi, dodaje on pre svega visoki fiksni troškovi: ''Još pre razdvajanja koncerna smo se bacili na rešavanje tih slabosti i smatramo da smo na dobrom putu.''

 

Zelena budućnost

DaimlerTruck namerava da smanji emisiju CO2 kod svojih vozila. Početkom oktobra sa proizvodnih traka silazi prvi Mercedesov električni model komercijalnog vozila. Osim e-pogona, DaimlerTruck radi i na razvoju vozila na vodonikov pogon, koja bi se na tržištu mogla pojaviti ''u drugoj polovini ove decenije'', kaže Daum.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes će uskoro početi da pravi S Klasu u Indiji

 

mercedes s indija.jpg

 

Mercedes S klase, koji se uvozi u Indiju, u toj zemlji košta između 21.7 i 21.9 miliona rupija, što je preko 250.000 evra. To je duplo više od cene istog modela u Evropi ili Americi, pa su u nemačkoj kompaniji odlučili da luksuznu limuzinu za lokalno tržište počnu da prave u Indiji. Kako piše Autocar India, na taj način će sniziti maloprodajnu cenu S klase na oko 200.000 evra, što je i dalje znatno više nego u drugim delovima sveta, ali i manje za 50-ak hiljada evra u odnosu na sadašnju cenu.

 

Detalji o Mercedesu S klase indijske proizvodnje za još nisu poznati, ali bi luksuzna limuzina trebalo da ima većinu karakteristika i opreme kao i verzije koje se uvoze sa inostranih tržišta. Ne očekuju se nikakve promene ni na polju motorizacije, pa bi ''indijska'' S klasa, kao i do sada, bila dostupna u toj zemlji u verzijama S 400d i S 450 4MATIC. Oba modela koriste šestocilindarske motore - dizelaš S 400d proizvodi 335 KS i 700 Nm obrtnog momenta, dok benzinac S 450 4MATIC isporučuje 367 KS i 500 Nm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuno električni Mercedes modeli EQA i EQC spremni na naručivanje u Srbiji

 

219044-mercedes eqc.jpg

 

Zvanično od 1. oktobra 2021. godine, kompanija Star Import otpočela je prodaju potpuno električnih Mercedes-EQ vozila u Srbiji.

Ulazni modeli u Mercedes-EQ porodicu električnih vozila, EQA i EQC dostupni su za naručivanje. Početna cena za model EQA 250 je 50.568 EUR (sa PDV-om), dok za model EQC 400 cena iznosi 66.342 EUR (sa PDV-om). Ostali EQ modeli, uključujući i luksuznu limuzinu EQS, moći će da se naruče u toku sledeće godine, čime će celokupna gama električnih modela biti dostupna i kupcima u Srbiji. Kompanija Emil Frey Auto Centar za sada je jedni ovlašćeni partner za prodaju i servisiranje EQ modela. Za naredni period planirano je širenje EQ servisno-prodajne mreže.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Mercedes EQE SUV

 

mercedes eqe suv.jpg

 

Još jedan potpuno električni Mercedesov model biće EQE SUV (kao rival BMW-u iX i Teslinom Modelu X), a očekuje se krajem sledeće godine (start prodaje verovatno 2023. godine). Kako pokazuje ovaj nezvanični render iz britanskog magazina Auto Express, EQE SUV će dobiti izgled po uzoru na ostale električne model iz Mercedesove game. Za unutrašnjost je predviđen MBUX Hypercreen infotainment sistem, sa 12.3-inčnom digitalnom instrument tablom, kao i 12.3 i 17.7-inčnim ekranima. Baza će biti modularna EVA2 platfoma, a jedna od verzija u gami biće EQE 350 (sa baterijama od 90kWh, elektromotorom sa 288KS i 530 Nm, uz autonomiju do 660 km).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponovo najavljen Mercedes Vision EQXX

 

220233-mercedes eqxx 3.jpg

 

Mercedes nastavlja sa objavljivanjem novih detalja i slika kojim najavljuje novo koncept vozilo Vision EQXX, opisano kao najefikasnije električno vozilo koje su ikada napravili. U pitanju je električna studija koja ima prednju masku koja podseća na raniji koncept Vision EQ Silver Arrow.

 

Nemačka kompanija je Vision EQXX opisala kao ''uzbudljivi sledeći korak u razvoju električnih vozila'', jer će model imati ''spektakularni'' domet i efikasnost. S tim u vezi, nagovešteno je da će automobil imati domet od približno 750 milja (1.207 km). To je međutim samo deo priče jer je Vision EQXX razvijen uz pomoć High Performance Powertrain grupe koja je uglavnom fokusirana na razvoj tehnologije i pogonskih sklopova za Formulu 1. To sugeriše da će novi koncept imati dovoljno snage i izdržljivosti. Više informacija sledi 3. januara 2022. godine.

 

Mercedes qqxx 2.jpg mercedes eqxx 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes EQXX concept potvrđen za 3. januar

 

mercedes eqxx 12.jpg

 

Mercedes nastavlja sa kampanjom kojom najavljuje novo koncept vozilo Vision EQXX, opisano kao najefikasnije električno vozilo koje su ikada napravili. U pitanju je električna studija koja ima prednju masku koja podseća na raniji koncept Vision EQ Silver Arrow.

 

Nemačka kompanija je Vision EQXX opisala kao ''uzbudljivi sledeći korak u razvoju električnih vozila'', jer će model imati ''spektakularni'' domet i efikasnost. S tim u vezi, nagovešteno je da će automobil imati domet od 621 milje (1.000 km). Mercedes takođe tvrdi da će vozilo imati najniži koeficijent otpora vazduhu od svih automobila na tržištu. To je međutim samo deo priče jer je EQXX razvijen uz pomoć High Performance Powertrain grupe koja je uglavnom fokusirana na razvoj tehnologije i pogonskih sklopova za Formulu 1. To sugeriše da će novi koncept imati dovoljno snage i izdržljivosti. Više informacija sledi 3. januara 2022. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže električni Mercedes EQT

 

221100-mercedes eqt 03.jpg

 

Mercedes za sledeću godinu priprema potpuno novu T-Klasu, koja će biti ponuđena sa konvencionalnim motorima i u potpuno električnoj varijanti. Potpuno električni model će nositi naziv EQT, a kao najava je još u maju ove godine predstavljen Mercedes EQT Concept.

 

221101-mercedes eqt 02.jpg

 

U međuvremenu, stigli su i patentni renderi serijskog EQT modela.

 

221102-mercedes eqt 01.jpg

 

Podsećanja radi, EQT Concept je dugačak 4.945 mm, širok 1.863 mm i visok 1.826 mm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes Vision EQXX

 

Mercedes eqxx 007.jpg

 

Nakon dugačke najavne kampanje, Mercedes je zvanično predstavio novi koncept Vision EQXX, opisan kao najefikasnije električno vozilo koje su ikada napravili.

 

Mercedes eqxx 006.jpg

 

U pitanju je studija razvijena u poslednjih 18 meseci pri čemu Nemci Vision EQXX opisuju kao ''uzbudljivi sledeći korak u razvoju električnih vozila'', jer vozilo ima ''spektakularni'' domet i efikasnost. S tim u vezi, domet sa jednim punjenjem baterija od 100 kWh iznosi više od 1.000 km.

 

Mercedes eqxx 005.jpg

 

Baterije su inače 50% manje i 30% lakše nego u serijskom modelu EQS 450+.

 

Mercedes eqxx 004.jpg

 

Ovde treba pomenuti i krov sa solarnim ćelijama zaslužnim za još 25 km dometa.

 

Mercedes eqxx 003.jpg

 

To je međutim samo deo priče jer je Vision EQXX razvijen uz pomoć High Performance Powertrain grupe koja je uglavnom fokusirana na razvoj tehnologije i pogonskih sklopova za Formulu 1.

 

Mercedes eqxx 002.jpg

 

Mercedes takođe ističe koeficijent otpora vazduhu od samo 0.17, težinu vozila od 1.750 kg (zahvaljujući između ostalog magnezijumskim točkovima, laganim kočnicama i upotrebi ugljeničnih vlakana), gume sa veoma malim otporom kotrljanja, kao i međuosovinsko rastojanje od 2800 mm. Takođe, posebnu pažnju privlači i ogromni 47.5-inčni ekran osetljiv na dodir.

 

Mercedes eqxx 001.jpg

 

Elektromotor raspolaže sa 204KS, dok je pogon na zadnje točkove.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes eSprinter prošao i hladni test, baterije isporučuju deklarisani domet

 

Mercedes eSprinter 2023 01.jpg

 

Kupci električnih vozila, a još više oni iz komercijalnog sektora žele da njihova vozila, tačnije kombi verzije voze i funkcionišu odlično čak i po ledu i snegu. Zbog toga Mercedes Vans testira sve svoje električne kombije u ekstremnim klimatskim uslovima kao što su na snežnim i zaleđenim putevim, na udaru vetra i na temperaturama do minus 30 stepeni. Ovo su pravi testovi izdržljivosti i za vozilo i za tim programera.

 

Mercedes eSprinter 2023 02.jpg

 

Na izazovnim poligonima u švedskom Arjeplogu, u blizini Arktičkog kruga, vozila prolaze kroz niz ispitivanja u kojima se ispituju efekti ekstremne hladnoće na upravljanje, ergonomiju, upravljanje toplotom i udobnost u kabini. Otpornost pogonskih komponenti, sistema grejanja, softvera i interfejsa na niske temperature. Takođe se precizno ispituje i optimizuje ponašanje pri punjenju i upravljanje punjenjem. Nakon samo nekoliko nedelja planiranih testiranja postalo je jasno da sledeća generacija eSprintera prkosi ledu i snegu, ekstremnim temperaturama i može da se nosi sa najtežim ciklusima testiranja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Mercedes T klase potvrđen za 26. april

 

223509-mercedes t klase.jpg

 

Iz Mercedesa je stigla jedna najavna slika i potvrda da će 26. aprila prikazati novu T klasu, opisanu kao kompaktni porodični kombi. Po fabričkom saopštenju, novi model će ponuditi kombinaciju prostranog enterijera sa kompaktom veličinom. Mercedes ističe da novi kombi ima sportski i emocionalni dizajn, prostranu i varijabilnu unutrašnjost, praktična klizna vrata, kao i ''udobnost, povezanost, visoki kvalitet i bezbednost tipičnu za Mercedes.'' Nova T klasa je razvijena u partnerstvu sa alijansom Renault-Nissan-Mitsubishi, a očekuje se da će biti premium verzija Mercedes Citana. T klasa će ponuditi niz motora sa unutrašnjim sagorevanjem, pri čemu neki izvori nagoveštavaju da T može da dobije Renaultov 1.3 benzinski i 1.5 dizel motor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Mercedes Vision EQXX sa jednim punjenjem prešao više od 1.000 km

 

mercedes eqxx 03.jpg

 

Mercedesov Vision EQXX je krenuo na puteve Evrope i pokazao svoj izuzetan domet i efikasnost. Putujući od Sindelfingena preko Švajcarskih Alpa i severa Italije, do svog odredišta Kasis na Azurnoj obali, bez napora je sa jednim punjenjem baterija prešao 1.008 km u redovnom saobraćaju.

 

mercedes eqxx 02.jpg

 

Putovanje je počelo u hladnim i kišnim uslovima, a odvijalo se regularnim brzinama na putu, uključujući produženo krstarenje brzom trakom do 140 km/h na nemačkom autoputu i blizu ograničenja brzine na drugim mestima. Stanje napunjenosti baterija po dolasku je bilo oko 15% (što znači da je preostali domet iznosio još oko 140 kilometara), a prosečna potrošnja je bila rekordno niska od 8.7 kWh na 100 kilometara.

 

mercedes eqxx 01.jpg

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes najavio Vision AMG Concept

 

mercedes amg vision.jpg

 

Mercedes je pod naslovom ''Želja za luksuzom performansi'' najavio novi koncept automobil Vision AMG, a kratko saopštenje prati i zatamnjeni crtež.

 

U najavi se između ostalog kaže i ovo: ''Pripremite se za naš potpuno električni sportski show car - Vision AMG''. Međutim, konkretnih detalja o ovom automobilu za sada nema. Ipak, crtež podseća na još jedan koncept automobil - Mercedes EQXX koji je prikazan ranije ove godine. Mercedes navodi da je EQXX ''istraživačko vozilo'' namenjeno ''istraživanju opcija za buduća serijska vozila''. Kompanija je dodala da će mnoge inovacije iz tog vozila uskoro pronaći svoj put u serijska vozila, a to bi mogao da bude slučaj i sa ovim konceptom. Kako bilo, Mercedes planira da Vision AMG Concept prikaže 19. maja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes AMG A45 i CLA 45 Edition 55

 

amg 55 04.jpg

 

BMW proslavlja pola veka svog M odeljenja, ali i Mercedes obeležava 55. godišnjicu AMG-a, i nudi nekoliko specijalnih modela. Već smo videli A35, CLA 35 i G63 u Edition 55 ruhu, a sada je došlo vreme na CLA 45 Edition 55 kojem su se pridružili A45 hatchback i CLA 45 Shooting Brake. Mercedes AMG je objavio fotografije samo sedana.

 

amg 55 03.jpg

 

Sportski kompaktni automobili su dobili AMG Aerodynamic paket opreme koji daje agresivniji izgled prednjem delu automobila zahvaljujući spliteru i krilcima, a pozadi su uočljivi novi deflektori na ''lažnim'' otvorima za vazduh. Međutim, eksperti iz Affalterbacha tvrde da su svi dodaci više od estetike jer su razvijeni u vazdušnom tunelu. Kako bi obogatio Edition 55, Mercedes ga je opremio Night Package paketom opreme s asortimanom sjajnih crnih elemenata eksterijera i četiri završetka izduvnih cevi s tamnom hromiranom završnom obradom. Panamericana rešetka hladnjaka je crne boje, kao i oznake na automobilu.

 

amg 55 02.jpg

 

Automobili se mogu naručiti u Digital metalik beloj ili Cosmos metalik crnoj boji. Svi dolaze sa 19-inčnim AMG felnama u Titanium sivoj boji te sa natpisom Edition 55 na centralnim čepovima. Retro nalepnica odlikuje donji deo vrata i jasnije prikazuje AMG logo. Čak i srebrni poklopac rezervoara sadrži AMG logo.

 

amg 55 01.jpg

 

Unutrašnjost je uređena u kombinaciji crne i crvene boje te sadrži još Edition 55 referenci. Upravljač ima crvenu oznaku na poziciji ''12 sati''. Pločice na pragovima su osvetljene crvenim AMG logotipim, a kupci će dobiti i brendirane patosnice od velura sa crvenim koncem. Oni koji odluče da daju više novca u odnosu na standardne modele 45 i 45 S dobiće i prekrivač za automobil u crnoj boji koji krasi srebrni AMG logo. Edition 55 je dostupan kao paket po ceni od 14.280 evra, odnosno 12.614 evra u slučaju S modela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes najavio ekskluzivni brend Mythos

 

mythos 02.jpg

 

Mercedes je lansirao namenski brend za ''veoma ekskluzivne kolekcionarske automobile'', Mythos, kao deo svog nastojanja da poveća prodaju vrhunskih vozila za 60% od 2019. do 2026. godine. Mythos će proizvoditi specijalna vozila male količine za ''najposvećenije entuzijaste i kolekcionare Mercedes-Benza''.

 

Najavna slika koju je pokazao Mercedes sugeriše da će prvi Mythos automobil biti Speedster sa otvorenim krovom baziran na novom Mercedes AMG SL, verovatno pozicioniran kao rival slično zamišljenim kreacijama iz Aston Martina, Ferrarija i McLarena. Mythos će ustvari biti iznad Maybacha u pogledu Mercedesovog portfelja brendova. Izvršni direktor Mercedesa Ola Kallenius ističe: ''Većina luksuznih kompanija gradi svoj portfolio na osnovu jedne ili dve istinske ikone. Mercedes-Benz ima sreću da ima više kultnih proizvoda i brendova na gornjem kraju svog portfelja, kao što su S klasa, SL, G Klasa kao i brendovi AMG i Maybach. Ovde vidimo veliki potencijal da proširimo naš vrhunski portfolio sa još fascinantnijim proizvodima za naše kupce.''

 

Fokusirajući se na svoje najluksuznije proizvode sa najvišom maržom, Mercedes ima za cilj da ''isporuči snažan finansijski rezultat čak i pod izazovnijim tržišnim uslovima''. Cilj je operativna marža od 14% do sredine decenije i podržava taj cilj preusmeravanjem 75% ukupnih investicija na razvoj ovih automobila sa većom maržom. Kao i mnogi proizvođači, dao je prioritet proizvodnji skupljih modela tokom tekuće krize u lancu snabdevanja, uz povećanje potražnje od 30% za vrhunskim modelima što je pomoglo da se poveća prihod od 9% prošle godine, čak i kada je obim proizvodnje opao za 5%. Mercedes navodi da će se od sada fokusirati na tri različite kategorije automobila: vrhunski luksuz, osnovni luksuz i početni luksuz. Vrhunski luksuz obuhvata sva AMG i Maybach vozila; najskuplje EV modele sa oznakom EQ; Mercedes S, Mercedes GLS i Mercedes G derivate i sve modele ograničenog izdanja. Ključna komponenta ove nove strategije biće Maybach verzija novog EQS SUV-a, koji je predstavljen na prošlogodišnjem sajmu automobila u Minhenu i koji bi trebalo da stigne u prodajne salone 2023. godine. Postojaće i Maybach verzija SL-a, kao i novi Maybach coupe, koji će verovatno biti baziran na predstojećem AMG GT.

 

maybach gama 01.jpg

 

Mercedes kaže da još uvek procenjuje proširenje G porodice van današnje G klase. Godine 2024. lansiraće električnu verziju luksuznog 4x4, sa oznakom EQG. Osnovni luksuz se odnosi na modele Mercedesa C klase i Mercedesa E klase, od kojih će potonji ući u novu generaciju sledeće godine i ''ukazati na put napred za segment''. Pomeranje ka luksuznijim proizvodima ima značajne implikacije na početne Mercedesove modele, na koje je Kallenius aludirao ranije ovog meseca sugerišući da će brend ''radije gledati gore nego dole''. Mercedes će smanjiti svoju liniju početnih modela sa sedam na četiri ''isto tako značajno podižući tehnološku supstancu ovih proizvoda''. Prvi kompaktni EV na novoj MMA platformi, koji stiže 2024. godine, postaviće ton za ponovno pronalaženje ovog dela linije. Nejasno je koji će tačno modeli biti izbačeni kao deo renoviranja, ali nedavna zatamnjena slika nagoveštava novi početni coupe sa četvoro vrata po kalupu CLA.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budući električni Mercedes A klase kao luksuzni EQ ulazni model

 

mercedes eq 01.jpg

 

Razvoj platforme za male električne automobile će omogućiti direktnu zamenu za hatchback Mercedes A klase, a to je deo plana nemačke kompanije koja podrazumeva električna vozila u svakom segmentu do 2025. godine.

 

Trenutno najmanji model u EQ porodici jeste Mercedes EQA crossover, električna verzija modela GLA sa konvencionalnim pogonom s kojom deli platformu. To je jedan od četiri električna automobila u Mercedesovom portfoliju uz nešto veći EQB, SUV model EQC i kombi EQV, koji koristi modifikovanu verziju postojeće platforme namenjene SUS motorima. Zahvaljujući novoj MMA platformi, Mercedes će moći da ponudi pravog konkurenta Volkswagenovom modelu ID.3 u formi premium hatchbacka koji će parirati aktuelnoj A klasi prostorom u unutrašnjosti, kao i rivalima kada je reč o dometu sa jednim punjenjem baterije. MMA platforma je pre svega namenjena električnim automobilima u ovom segmentu, najmanjem u kojem je Mercedes trenutno prisutan, a doneće promenu u funkcionalnosti i performansama ulaznih električnih modela.

 

EQ A klasa će imati manju bateriju u odnosu na najveće modele na pomenutoj platformi, međutim, sa većim fokusom na smanjenje težine i poboljšanje aerodinamike, znači da će domet biti veći od 425 km koliko može da pređe model EQA. Novi automobil će imati prostraniju unutrašnjost s obzirom na tanku bateriju i izostanak centralnog grebena. Takođe, zbog toga bi automobil mogao da bude bliži tlu i tako izbegne karakteristiku crossovera. Osim toga, biće luksuzniji u odnosu na trenutne Mercedesove ulazne modele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

supercarblondienovi.jpg SupercarBlondie: Mercedes EQXX

 

Mercedes EQXX može da pređe razdaljinu od preko 1.000 km sa jednim punjenjem, pokriven je solarnom tehnologijom i sa nekim je od najkreativnijih ekološki prihvatljivih materijala ikada viđenih u unutrašnjosti automobila:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: Mercedes EQXX

 

Mercedes EQXX concept je temelj svih budućih potpuno električnih Mercedesa:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes i Rivian planiraju proizvodnju električnih kombija u Evropi

 

Mercedes eVans 01.jpg

 

Mercedes i Rivian su saopštili da su potpisali Memorandum o razumevanju, u cilju stvaranja zajedničke kompanije za proizvodnju električnih kombija u Evropi. Dve kompanije planiraju da izgrade potpuno novi proizvodni pogon za električna vozila koji će koristiti postojeću lokaciju Mercedesa u centralnoj ili istočnoj Evropi. Fabrika će proizvoditi vozila za Mercedes i Rivian.

 

''Oduševljeni smo što smo ćemo ostvariti partnerstvo sa Mercedes-Benzom na ovom projektu'', rekao je R.J. Scaringe, izvršni direktor Riviana. ''Mercedes‑Benz je jedna od najpoznatijih i najcenjenijih svetskih automobilskih kompanija i verujemo da ćemo zajedno proizvesti zaista izuzetne električne kombije koji će koristiti ne samo našim kupcima, već i planeti.''

Kompanije očekuju da prave najmanje dva modela kombija u fabrici, jedan baziran na VAN.EA, Mercedes-ovoj potpuno električnoj arhitekturi kombija, a drugi na platformi Rivian Light Van. Mercedes i Rivian predviđaju proizvodnju optimizovanih vozila dizajniranih da omoguće fabrici da pravi oba proizvoda na istoj liniji. Oni, međutim, neće biti ograničeni samo na ove kombije, a kompanije kažu da će se ''istražiti i dalje opcije za povećanje sinergije iz zajedničkog preduzeća''.

 

''Od 2025. pa nadalje, svi kombiji bazirani na našoj novoj arhitekturi VAN.EA biće samo električni'', rekao je Mathias Geisen, šef u Mercedes-Benz Vans. ''Oduševljen sam što kao deo ove transformacije sada udružujemo snage sa Rivianom - veoma dinamičnim i inspirativnim partnerom sa jakom tehnološkom pozicijom.'' Rivian i Mercedes navode i da dele istu ambiciju, da ''brzo povećaju proizvodnju električnih kombija kako bi pomogli svetu da pređe na čistiji transport''. Tvrde da će im zajednički rad omogućiti povećanje efikasnosti i učiniti ove proizvode pristupačnijim za sve.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes za 2024. priprema električni kupe sa četiri vrata

 

220233-mercedes eqxx 3.jpg

 

Mercedes razvija seriju ''ulaznih luksuznih automobila'' koji će biti napravljeni na novoj električnoj platformi.

 

U razgovoru za britanski Auto Express, šef dizajna kompanije Robert Lešnik je otkrio da će jedan od ovih modela biti kupe sa četiri vrata veličinom sličan aktuelnom CLA, sa tehnologijom pogona izvedenom iz prototipa Vision EQXX. Nova ponuda će debitovati 2024. zajedno sa Mercedesovom MMA arhitekturom, koja je razvijena prvenstveno imajući na umu EV uprkos tome što može da primi i motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Sa dužinom od oko 4.7 metara, budući model će biti slične veličine kao sadašnji CLA, uz usvajanje određenih dizajnerskih i inženjerskih filozofija iz EQXX.

 

''EQXX je bio pogled u budućnost'', rekao je Lešnik. ''On zaista pokazuje šta je moguće, ali je, naravno, preuveličano. Toliko je detalja koje ne možemo da unesemo u proizvodnju''. Bez obzira na to, dizajnerski jezik prednjeg dela koncepta bi potencijalno mogao da se probije do budućih Mercedesovih modela, sa trokrakom grafikom u boji karoserije, a ne velikom crnom rešetkom na aktuelnim EQ modelima. MMA platforma se takođe razvija na osnovu iskustava iz EQXX. Mercedes ima za cilj da izvuče veću efikasnost iz svoje baterije, motora i kontrolne elektronike, a EQXX služi kao idealna osnova za to. Ranije ove godine, eksperimentalni prototip je prešao rekordnih 1200 km sa jednim punjenjem, i iako ne očekujemo tako velike domete od mejnstrim modela, Mercedesova nova generacija električnih vozila bi trebalo da napravi solidan korak napred. Zbog ograničenja troškova, EQXX-ovi aktivni aerodinamički sistemi verovatno neće uspeti da dođu do modela baziranih na MMA, ali budući električni AMG modeli će biti opremljeni pokretnim aero uređajima. Oni će se voziti na arhitekturi orijentisanoj na performanse koja će stići 2025. godine, dok se Mercedes priprema za neizbežni napad EV-a BMW-a M i Audija RS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...