Jump to content
FAS Goran
Irena HGT

Šta sprema Mercedes?

Recommended Posts

Mercedes A Sedan Concept (ilustracija)

 

Nemački proizvođač premium automobila otkrio je planove o novim i restilizovanim modelima za sledeću godinu.  Među prvim vozilima koja će se pojaviti na tržištu u 2018. su redizajnirani modeli S klase Coupe i Cabriolet, koji su imali premijeru na aktuelnom salonu automobila u Frankfurtu.  Kasnije tokom godine, Mercedes će lansirati restilizovani CLS, sa novim motorima preuzetim iz E klase. Nakon toga, biće predstavljena produkcijska verzija sedana A klase i redizajnirani terenac G klase. Uslediće “fejslift” C klase, koji će doneti osveženje na spoljašnjosti i u unutrašnjosti vozila, a mogu se očekivati i novine u motorizaciji. 

 

Резултат слика за все модели мерседес по годам

 

Negde na polovini 2018, Mercedes planira da predstavi novi Sprinter, a kompanija je za drugi deo godine predvidela dve nove varijante SUV-a GLC. Jedna će biti verzija sa pogonom na gorivne ćelije (imala premijeru u Frankfurtu), a druga je GLC sa produženim međuosovinskim rastojanjem.  Pred kraj 2018. očekuju se AMG kupe sa 4 vrata i A klasa sedan sa produženim međuosovinskim rastojanjem, verovatno namenjena kupcima u Kini gde su takve limuzine naročito na ceni.

 

preuzeto sa - B92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes nema u planu model manji od A klase

 

mercedes x.jpg

 

Mercedes i dalje nema u planu potkompaktne modele, manje od hečbeka A klase. Nemački proizvođač neće iskoristiti mogućnost da svoju novu mehaničku platformu sa prednjim pogonom upotrebi za razvoj nove, manje kategorije vozila koja bi u gami zauzela mesto ispod familije A klase, potvrdio je u razgovoru za Top Gear prvi čovek Mercedesa, Diter Ceče. To znači da Mercedes ipak neće krenuti stopama BMW-a, koji je razvio platformu za modele sa prednjim pogonom i koju pored kompaktnih vozila bavarske kompanije koristi i brend MINI (takođe u vlasništvu BMW).

Iako je još jedan premijum proizvođač iz Nemačke - Audi, kupcima već ponudio potkompaktni model (A1), ovaj autombil neće u dogledno vreme dobiti konkurenta sa ''trokrakom zvezdom''. Odluku Mercedesa da se ne takmiči sa MINI modelima ili Audijem A1, Ceče obrazlaže strahom da bi se time naudilo imidžu brenda. Osim toga, jurnjava za većim rastom proizvodnje u tako malom automobilskom segmentu ne bi donela značajniji profit kompaniji. Mercedes je svojevremeno ipak bio prisutan na tržištu i sa manjim modelima, s obzirom da su prve dve generacije A klase po koncepciji i dimenzijama pripadali potkompaktnom segmentu vozila. To se promenilo 2012. lansiranjem 3. generacije u formi kompaktnog hečbeka, a utabanim stazama prethodnika nastavila je i nova, 4. generacija ovog modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes sprema i GLG klasu?

 

mercedes glg 1.jpg

 

Mercedesova bogata ponuda crossovera i SUV-ova će dodatno narasti. Tu ne mislimo na već potvrđeni GLB koji će se smestiti između modela GLA i GLC, već i na potpuno novo vozilo koje bi po svemu sudeći trebalo da nosi oznaku GLG. Nemački ''Auto Bild'' javlja da dolazak ovog automobila na tržište još uvek nije u potpunosti siguran, ali šanse su mu značajne. Razlog za takvu tvrdnju pre svega leži u popularnosti ovakvih vozila i daljnjem rastu potražnje za njima. Što se samog potencijalnog GLG-a tiče, pomenuti izvor navodi da bi trebalo da se radi o vozilu baziranom na sledećoj generaciji modela GLE. Glavna konkurencija GLG-u bi trebalo da bude Range Rover Sport, odnosno poput ovog britanskog automobila GLG bi svojim kupcima trebalo da ponudi kombinaciju off-road voznih sposobnosti i luksuza.

 

mercedes glg 11.jpg

 

Kako bi se osigurala off-road snalažljivost, GLG bi standardno dolazio sa tzv. off-road paketom koji bi uključivao razna tehnička rešenja namenjena kvalitetnijem savladavanju potencijalnih prepreka. Recimo i da bi navodno imao tri reda sedišta, a na svakom bi vozača i putnike trebalo da dočeka luksuzno i komforno okruženje kakvo i priliči jednom Mercedesu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes GLC će uskoro Amerikancima dolaziti iz Indije

 

mercedes glc v 11.jpg

 

Mnogi zaljubljenici u automobile smatraju da kvalitet jednog istog modela nije identičan kod primeraka koji se izrađuju u dve različite fabrike, već da varira od zemlje do zemlje. Kupce Mercedesa u SAD koji dele takvo mišljenje neće obradovati vest da će model GLC - koji se na američko tržište trenutno stiže iz fabrike u Bremenu - uskoro dolaziti iz Indije, iz pogona u Puneu. Naime, Mercedes će od oktobra početi da izvozi SUV model GLC iz Indije u Sjedinjene Države. Iako nemački proizvođač ima fabriku i u SAD, za sada nije u planu da se GLC izrađuje u tom pogonu koji se nalazi u Alabami, a u kome se već proizvode tri SUV modela - GLE, GLE Coupe i GLS.

''Širom sveta vlada veliko interesovanje za GLC, stoga Mercedes koristi svoje proizvodne kapacitete na četiri kontinenta, uključujući i fabriku u Puneu'', objašnjava za Automotive News predstavnik nemačke kompanije u SAD. Interesantno je da, osim što je najprodavaniji kompaktni premijum SUV u SAD, model GLC je trenutno i najpopularniji Mercedes na američkom tržištu. Iako će troškovi transporta vozila iz Indije u SAD biti veći nego kada se automobil prevozi iz Nemačke, za Mercedes je značajno to da su troškovi proizvodnje i radne snage u Indiji niži nego u fabrici u Bremenu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes otkrio karte za 2019. godinu

 

mercedes 2019.jpg

 

Mercedes je otkrio je program ''ofanzive'' za sledeću kalendarsku godinu. Osim već najavljene B-klase, električne limuzine EQC i električnog kombija eSprintera, stiže u nova generacija CLA zajedno sa praktičnom verzijom u ''shooting-brake'' izdanju. CLA će biti predstavljen u prvoj polovini 2019, dok će karavanska varijanta stići verovatno u trećem ili poslednjem kvartalu godine. Obe verzije modela su već primećene na testiranju na javnim putevima, a CLA je viđen u ''vatreno'' crvenoj boji. Sledeće godine će standardni redizajn na sredini ciklusa doživeti GLC i GLC Coupe, najverovatnije takođe u prvoj polovini godine. Mercedesova nova SUV perjanica, potpuno novi GLS je planiran za nekoliko meseci kasnije, kao odgovor na nedavno predstavljeni BMW X7. U planu je i ''osmi kompaktni model'', a očekuje se da to bude prvi GLB, kockasti krosover koji će evocirati uspomenu na GLK. Ovaj novi kompaktni model bi trebalo da predstavlja kombinaciju robusnosti moćne G-klase i svih prednosti A-klase. U planu trenutno nema novog GLA, pa je ralno očekivati da on stigne 2020. godine, kao nova generacija ulazne varijante Mercedesovih krosovera.

Nema nikakvih najava ni u vezi sa budućnošću gradskog mališana Smarta, koja je neizvesna jer francuski partner Renault navodno nije spreman da produži saradnju nakon aktuelne generacije. Mercedes je još pre nekoliko meseci najavio da će Smart u potpunosti biti uključen u novi EQ podbrend rezervisan isključivo za električne automobile. Međutim, kraj partnerstva sa Renaultom bi mogao da preusmeri pažnju Daimler sa Smarta na najmanji model Mercedesa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes priprema novi ulazni model A City za 2022. godinu

 

mercedes a city 111.jpg

 

Mercedes navodno priprema novi ulazni model koji će svoje mesto naći ispod A klase na određenim tržištima. Mercedes razmišlja o trovratnom malom hatchbacku za 2022. godinu koji će se smestiti ispod aktuelnog petovratnog hatchbacka A klase. Baby Benz se trenutno naziva ''A City'' a trebalo bi da bude baziran na skraćenoj verziji platforme A klase. Informacija je jako malo, ali ovaj potez ima smisla. Još u oktobru prošle godine se pojavio izveštaj da bi Daimler mogao da ukine Smart i da ga zameni Mercedesovim malim automobilom koji bi bio rival Miniju i Audiju A1. Nemački mediji pišu i da će na bazi pomenutog malog gradskog automobila nastati i crossover manji od modela GLA. Glasine govore da će taj model debitovati godinu dana nakon modela ''A City'' i da će nositi ''A Adventure'' oznaku. Imaće zaštitu karoserije i biće savršen za urbanu džunglu.

 

mercedes a adventure.jpg

 

Ako dobije zeleno svetlo, novi mali Mercedesov model će biti baziran na narednoj generaciji A klase na kojoj će kompanija početi da radi za dve godine. Taj model će koristiti novu modularnu platformu koja će omogućiti smanjivanje potrebno za mali automobil.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes će se u periodu do 2023. fokusirati na električne i SUV modele

 

mercedes s 560 2.jpg

 

Sledeća generacija S klase imaće samo limuzinsku verziju. Mercedes već uveliko radi na novoj S klasi koja stiže 2020., ali će ponuda verzija biti skromnija nego kod aktuelne generacije. Kako piše ''Automobile'', proizvođač iz Štutgarta će se u periodu do 2023. fokusirati na električne i SUV modele, a danak takvoj tržišnoj orijentaciji platiće pojedini automobili iz manje prodavanih segmenata, kao što su kupei i kabrioleti. Isti izvor navodi da će zbog toga sledeća S klasa biti dostupna samo u standardnoj limuzinskoj varijanti sa 4 vrata, a odustaje se od kupe i kabriolet verzija.

 

mercedes s 560 111.jpg

 

Aktuelni Mercedes S klase Coupe predstavljen je 2014. kao zamena za CL klasu, dok je S klasa Cabriolet lansirana godinu dana kasnije. Oba modela restilizovana su 2017. ''Automobile'' navodi da će se Coupe i Cabriolet proizvoditi neko vreme i posle 2020. kada stigne nova generacija limuzine S klase, ali je izvesno da neće imati svoje naslednike.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes-AMG GLC 43

 

5d305cc007976_mercedes-amg-glc-43111.jpg.5843b3dc13b6b5fb5e40cf40f6bd2869.jpg

 

Još jedna u nizu Mercedesovih premijera je i nova verzija u gami nedavno obnovljenih modela GLC i GLC Coupe. Tačnije, gami se pridružila verzija Mercedes-AMG GLC 43 (u standardnoj i Coupe varijanti), a koja je u odnosu na prethodnika dobila osveženi izgled, još više tehologije i bogatiju opremu.

 

5d305cbe879a1_mercedes-amg-glc-431111.jpg.7b290576e22bc8c60303ea0c9cae6a22.jpg

 

Dizajnerske izmene su najefektnije na predjem delu (Panamaricana maska, LED svetla, doterani branik), ali treba pomenuti i LED zadnja svetla i novi dizajn alu točkova od 19 inča. Što se unutrašnjosti tiče, i ovde pažnju privlači MBUX infotainment sistem, kao i 12.3-inčna digitalna instrument tabla i revidirani multifukcionalni volan.

 

5d305cbde13f2_mercedes-amg-glc-4311111.jpg.0d5aaded316d9a5385ce847b765bc34b.jpg

 

Šira je i lista opreme, od Dynamic Body Control adaptivnih amortizera preko Driving Assistance paketa sa adaptivnim tempomatom, pa do aktivnog sistema za pomoć pri upravljanju i sistema za održavanje vozila u kolovoznoj traci. 

 

5d305cbd06f6e_mercedes-amg-glc-431.jpg.5e7f67db6320e55006e2c850634d14ea.jpg 5d305cbc462bd_mercedes-amg-glc-4311.jpg.e3cb0725ef43b9cd51c2c241424b1216.jpg

 

Pod haubom je 3.0 litarski twin-turbo V6 motor sa 287 kW/390KS i 520 Nm obrtnog momenta, uz 9-stepeni automatski menjač i 4Matic pogon na sva četiri točka. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4,9 sekundi, dok je najveća brzina el. ograničena na 250 km/h.

Cena za obnovljeni Mercedes-AMG GLC 43 će biti saopštena naknadno.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes najavio proizvodnju tri nova modela u Kini

 

Mercedes eqc.jpg

 

Mercedes želi da poveća svoje učešće na pojedinačno najvećem automobilskom tržištu na svetu, piše B92. Mercedes je najavio da će u okviru zajedničke nemačko-kineske kompanije BAIC u ovoj dalekoistočnoj zemlji izrađivati električni SUV EQC, zatim sportsku limuzinu AMG A35L Sedan i nedavno predstavljen kompaktni SUV GLB, piše AutoNews.

 

mercedes-amg 33.jpg

 

Tako će Mercedes EQC postati prvi luksuzni SUV na struju koji se proizvodi u Kini, dok će A35L Sedan biti prvi AMG model koji se izrađuje u najmnogoljudnijoj zemlji na svetu. Nemački proizvođač će istovremeno izbeći plaćanje visokih carine za ova tri modela, što bi morao da učini u slučaju da se ta vozila uvoze u Kinu iz neke druge zemlje.

 

mercedes glb 0001.jpg

 

Inače, Mercedes osim najavljenog SUV-a GLB i Kini već pravi još dva SUV modela, GLA i GLC. U toj zemlji se sklapaju i produžene verzije limuzina A-klase, C-klase i E-klase. Tokom prvih šest meseci 2019. Mercedes je u Kini proizveo 282.000 vozila, što predstavlja rast od 12% u odnosu na isti period 2018. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Mercedes eSprinter

 

199264-mercedes sprinter 04.jpg

 

Dugo očekivani Mercedes e-Sprinter je napokon ugledao svetlost dana te će proširiti ponudu električnih komercijalnih vozila nemačke kompanije u Evropi. Novi eSprinter predstavlja veću alternativu postojećem električnom kombiju eVito. Mercedes nudi eSprinter sa dve baterijske opcije, a kapacitet iznosi 41 i 55 kWh. Model sa većom baterijom ima domet od 168 km i može da povuče maksimalno 891 kg tereta, dok domet modela sa manjom baterijom iznosi 115 km s tim da može da povuče 1.045 kg tereta.

 

199265-mercedes sprinter 03.jpg

 

Električni model nudi isti kapacitet za teret kao i modeli sa konvencionalnim pogonom koji iznosi 10.5 kubnih metara prostora za utovar.

 

199266-mercedes sprinter 02.jpg

 

Bez obzira na bateriju, električni motor eSprintera razvija 114 KS i 295 Nm obrtnog momenta, ima pogon na prednje točkove, a kupci mogu da izabre da li će maksimalna brzina iznositi 80, 100 ili 120 km/h.

 

199267-mercedes sprinter 01.jpg

 

Kako bi maksimizovali domet vozači mogu da biraju četiri nivoa regenerativnog kočenja, od minimalnih podešavanja do agresivnih. Dostupni su i modovi vožnje koji unapređuju ekonomičnost uključujući klima-uređaj koji se može podesiti da koristi manje energije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes priznao da je preterao sa brojem kompaktnih modela

 

177077-mercedes a 33.jpg

 

Šef Daimlera smatra da Mercedes u ponudi ima više kompaktnih automobila nego što bi trebalo.

A klasa hečbek, A klasa sedan, A klasa sedan sa produženim međuosovinskim rastojanjem (za kinesko tržište), B klasa, CLA sedan, CLA Shooting Brake i GLA i GLB krosoveri... Sve se ovo ubraja u ''kompaktnu'' Mercedesovu ponudu. Kako prenose Vrele Gume, na ove male automobile se odnosila četvrtina prodaje koju je kompanija ostvarila u 2019, s tim što A klasa predstavlja Daimlerov zamajac kada je reč o rastu prodaje poslednjih godina.

 

mercedes a 1.jpg

 

Međutim, Mercedes želi da istakne da ne želi da postane ''konkurent velikoserijskim proizvođačima''. Upravo to je CEO Daimlera, Ola Kelenijus, rekao automobilskim analitičarima ranije ove nedelje, nakon online obelodanjivanja ambiciozne nove strategije. On je takođe priznao da se otišlo predaleko u pokrivanju svakog praznog praznog prostora unutar segmenata, imavši na umu pre svega neke kompaktne modele. To ne znači da će neki od ovih modela biti ''eutanazirani'' u doglednoj budućnosti, posebno uzimajući u obzir da su automobili kao što je GLB relativno novi na tržištu. Umesto toga, Ola Kelenijus želi da se fokusira na najluksuznije verzije ovih automobila da bi povećao profitne marže. Ova odluka je verovatno povezana sa najavom o ukidanju manuelnog menjača, a znamo da automatska transmisija podiže cenu vozila. Isto tako znamo da je ''treća papučica'' prevashodno prisutna kod kompaktnih modela koji su u ponudi u Evropi, u nižim nivoima opreme.

 

mercedes glb 1.jpg

 

Proizvodni plan koji se pojavio pre par godina, ukazao je da je Mercedes planirao još jedan kompaktni model - GLA Coupe. Međutim, čini se da rival BMW-a X2 neće ugledati svetlost dana. Ipak, to ne znači da ponuda neće biti proširena, jer EQA i EQB treba da stupe na scenu 2021. Dok Mercedes neće ukidati modele iz ovog segmenta bar neko vreme, isto se ne može reći za neke od najluksuznijih. Nakon propasti SLC-a, S klasa kupe i kabriolet neće doživeti sledeću generaciju. Na neki način će ih zameniti AMG GT Coupe i SL sa mekim krovom, koji se razvijaju u saradnji sa AMG-om. Krunski dragulj game će biti AMG One, hiperautomobil sa motorom iz Formule 1 sa oko 1.000 ks i cenovom etiketom od 2.75 miliona dolara. Svih 275 planiranih modela je unapred prodato.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Mercedes EQC 4×4² pokorio Alpe

 

mercedse eqc na Alpima.jpg

 

Pre nekoliko nedelja smo vam pokazali kako je Mercedes preradio serijsku verziju svog potpuno električnog SUV-a EQC za čisto off-road uživanje u ekstremnim uslovima terenske vožnje. Prava poslastica za oči nam međutim stiže ovih dana sa granice između Italije i Francuske, tačnije prevoja alpskog gorskog Col de Sommeiller u italijanskim Alpima u Pijemontu. Tamo su francuski freelance ''filmaš'' Benjamin Ortega i Nicolas Gaillard snimili nenadmašni video prilog, koji nam pokazuje prave sposobnosti električnog SUV-a EQC 4×4². Možemo videti kako se lako penje na najviši legalni put u Evropi. Počinje relativno ravnim, ali krivudavim zemljanim i šljunkovitim putevima, i kreće se visoko do mesta gde pada sneg, staze su uske, a litice strme:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Mercedes AMG GLR sa 1.000 KS oživljava R Klasu?

 

131053-mercedes r.jpg

 

Mercedes je, osim u Kini, iz svoje ponude uklonio R-Klasu, ali bi ona na neki način mogla da se vrati.

R-Klasa nije zadovoljila očekivanja prodaje, niti je bila privlačna entuzijastima čak ni kao R63 sa ručno pravljenim 6.2 V8 motorom koji je razvijao 503KS/630 Nm obrtnog momenta. Međutim, R Klasa bi mogla da se vrati na neki način, barem tako tvrdi britanski Car Magazine. Mercedes navodno planira da na tržište plasira potpuno električni SUV sa sedam sedišta, koji će pokretati tri električna motora kombinovane snage 1.006 konja i 1.350 Nm, a imaće i 105 kWh bateriju. S obzirom na to da će nositi AMG oznaku ova snaga i nije iznenađenje. Potpuno električni Mercedes AMG GLR ili EQR se očekuje 2025. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler do 2025. u potpunosti elektrifikuje Mercedes

 

mercedes eqs 2025.jpg

 

Daimler je objavio ambiciozne planove za elektrifikaciju u periodu 2021. do 2025. godine.

Budući da brojne države razmišljaju o zabrani prodaje automobila sa SUS motorima tokom ove i sledeće decenije, tradicionalne automobilske kompanije na vreme moraju da se pripreme za takvu radikalnu promenu. Što se tiče priprema to uključuje velike investicije u elektrifikaciju, digitalizaciju i nove tehnologije. Budžet koji je Daimler odredio za navedeni period iznosi više od 70 milijardi evra, a taj novac će investirati u istraživanje, razvoj, fabrike i opremu. Najveći fokus kompanije biće upravo na elektrifikaciji i digitalizaciji, odnosno još preciznije, najviše novca je namenjeno planovima za razvoj Mercedesovih modela sa električnim motorima, uključujući i elektrifikaciju game kamiona. Mercedes je pomalo zakasnio sa razvojem automobila sa elektromotorima u odnosu na deo konkurencije, ali u poslednje vreme su prikazali da imaju u pripremi nekoliko zanimljivih modela serije EQ, sa kojima će krenuti u osvajanje tržišta - od modela EQC do EQS i EQS SUV-a, EQA i EQE.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes pojednostavljuje ponudu u Americi

 

mercedes gls 666.jpg

 

Uprkos tome što je izgubio krunu vodeće premium marke u SAD drugu godinu zaredom, Mercedes za BMW-om zaostaje sa samo 4.000 prodatih automobila. To znači da bi par revidiranja postojeće ponude moglo da bude sve što je potrebno proizvođaču iz Štutgarta da uhvati priključak sa Bavarcima, a ispostavilo se da je to upravo ono što prodavci žele.

 

U nedavnom intervjuu datom za Automotive News, predsednik odbora prodavaca je priznao da Mercedes osluškuje šta dileri imaju da kažu, tako da je u procesu pojednostavljivanja game u Americi. Naime, Džef Svikard je rekao da je proces već u toku i da će se nastaviti tokom 2021. i 2022. godine. ''Odbor prodavaca je zatražio od Mercedesa da radi na inicijativi vezanoj za pojednostavljenje ponude, odnosno smanjenje broja modelnih varijanti koje se uvoze u SAD. Osećam da su nas ozbiljno shvatili, kao i da rade brojne promene čije ćemo efekte videti u 2021. i 2022. Mislim da ćemo nastaviti da svedočimo simplifikaciji game'', rekao je Svikard.

 

Predstavnik prodavaca nije mogao da precizira koji će modeli biti ukinuti, mada možda neće biti potrebno mnogo vremena da bismo uvideli realne rezultate ovog procesa. Ne treba očekivati neke ogromne rokade, jer će se Mercedes verovatno fokusirati na smanjenje broja nivoa opreme i dostupnih pogonskih sklopova. ''Preference kupaca se vremenom menjaju, a mi se prilagođavamo njima i nastavljamo to da radimo, da bismo ispunili njihove zahteve'', dodao je Svikard. Doduše, nije obezbedio detalje u vezi sa kratkoročnim planovima kompanije, ali je priznao da MBUSA sa pažnjom osluškuje želje odbora prodavaca i reaguje sa ''promenama koje imaju smisla''. Tokom intervjua, Svikard je ponovio da su SUV/krosoveri najvažnija vozila za nemačkog proizvođača u Americi. Mada su svi modeli ključni za uspeh po njemu, imati SUV u ponudi za svakog kupca je ovih dana veoma važno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes EQC 400 4Matic

 

211438-mercedes eqc2.jpg

 

Mercedes je na evropskom tržištu proširio ponudu svog električnog crossovera EQC, i to novim verzijama EQC 400 4Matic i EQC 400 4Matic AMG Line. Nova osnovna verzija EQC 400 4Matic u Nemačkoj košta 66.069 evra (bez uračunatih subvencija), odnosno 73.209 evra za EQC 400 4Matic sa AMG Line paketom.

 

211439-mercedes eqc1.jpg

 

EQC 400 4Matic AMG Line između ostalog ima crni prednji gril sa hromiranim detaljima, gloss black elemente, doterane branike, crni zadnji difuzor sa hromiranim detaljima, retrovizore u boji vozila, 19-inčne alu točkove u Tantalum Grey finišu, prednja sportska sedišta sa AMG šemom, Artico kožu, Rose Gold ili Medium Grey šavove, površine sa efektom ugljeničnih vlakana, kožni sportski volan, sportske pedale, AMG patosnice, sound sistem, ambijentalno osvetljenje, pomoć pri parkiranju... Automobil ima dva elektromotora sa ukupno 408KS i 760 Nm, baterije od 80 kWh, ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 5.1 sekundu, dok je najveća brzina 180 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: Mercedes EQC vs Jaguar I-Pace

 

Na stazi Mladen Alvirovć i Darko Gigić testiraju novi Mercedes EQC, a nasuprot njemu stajaće nama dobro poznati Jaguar I-Pace. Ovog puta neće ih testirati kao što to čine sa ostalim automobilima, već imaju tri discipline koje za benzince ili dizelaše uopšte nisu važne, ili barem ne previše, dok za električne predstavljaju samu suštinu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen električni Mercedes Concept EQT

 

mercedes eqt.jpg

 

Mercedes već neko vreme priprema naslednika Citana, čija putnička varijanta će se prodavati kao T klasa. Ovaj kompaktni model će se nuditi i u potpuno električnoj verziji nazvanoj EQT, pri čemu će kao najava poslužiti Concept EQT koji je najavljen sa jednom slikom. To znači da će postojati standardne verzije T klase i električni EQT, slično kao i kod standardne V klase i električnog EQV modela. Mercedes navodi da je EQT dizajniran za porodice i aktivne privatne kupce koji se bave razonodom. Mercedes će Concept EQT predstaviti 10. maja, a nakon toga nam preostaje da sačekamo i na serijski model.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Mercedes EQT concept

 

mercedes eqt 06.jpg

 

Mercedes je ranije ove godine najavio sledeću generaciju komercijalnog vozila Citan i njegovu električnu verziju pod nazivom eCitan, a sada najavljuje njegovu putničku verziju. Radi se o malom kombiju koji će napraviti temelje T-Klase, a biće ponuđen sa konvencionalnim motorima i potpuno električni model EQT koji je najavljen konceptom.

 

Konceptom vozila EQT, Mercedes pruža opipljiv utisak o prvom premium vozilu u segmentu malih kombija za porodice i kupce željne slobodnih aktivnosti: T-Klasu i njenu potpuno električnu varijantu. Konceptno vozilo u skoroj serijskog proizvodnji kombinuje dovoljno svestranog prostora za do sedam putnika i izdašni prtljažni prostor sa tipičnim Mercedesovim dizajnom i pristupom visokoj klasi, funkcionalnosti, povezanosti i bezbednosti. Na taj način, Mercedes laka komercijalna vozila prevode recept V-Klase za uspeh u kompaktan format, donoseći premium kvalitet u segment malih kombija. Koncept EQT naglašava jedinstvenu kombinaciju vrhunskog komfora i beskompromisne funkcionalnosti sa električnim užitkom u vožnji sa zadnjom dugom nosećom električnom platformom koja je savršeno integrisana u odeljak za transport tereta.

 

mercedes eqt 05.jpg

 

''Proširujemo svoj portfolio u segmentu malih kombija sa predstojećom T-Klasom. Ona će se svideti porodicama i svim onim kupcima, bez obzira na njihovu starost, koji uživaju u slobodnim aktivnostima i kojima je potrebno puno prostora i maksimalne prilagodljivosti, a da pritom ne odstupaju od udobnosti i stila. T-Klasa im pruža atraktivnu ulaznicu u svet Mercedes-Benza. Kao što koncept EQT pokazuje: mi dosledno sprovodimo svoju tvrdnju o liderstvu u elektromobilnosti, a u budućnosti ćemo takođe ponuditi potpuno električne modele u ovom segmentu'', izjavio je Marcus Breitschwerdt, šef Mercedes Vansa.

 

mercedes eqt 04.jpg

 

Dizajn tipičan za brend

Koncept EQT je odmah prepoznatljiv kao član Mercedes-EQ porodice. Njegov dizajn naglašavaju uravnotežene proporcije i senzualni dizajn površina. Snažni bokovi i upečatljivi koševi točkova naglašavaju snagu i emotivnu privlačnost vozila. Karakteristična crna prednja ploča sa LED prednjim svetlima bez prekida se nastavlja iz poklopca motora i blista zvezdastim uzorkom. Zvezde različitih dimenzija sa 3D efektom su predstavljene u celom vozilu, od prednjeg dela i 21-inčnih točkova od lake legure sa sjajnom završnom obradom, do panoramskog krova i zadnje električne platforme. Tu je i traka svetla koja povezuju LED farove sa zadnjim LED svetlima. Ovo, u kombinaciji sa lakiranim površinama u vozilu u crnoj boji visokog sjaja, stvara fascinantni kontrast, što rezultira estetikom posebno visokog kvaliteta. ''Koncept EQT je novi, sveobuhvatni kombi sa dizajnerskim DNK označenim kao Sensual Purity. Senzualni oblici, elegantni ukrasni elementi i održivi materijali pokazuju da ovaj kombi jasno pripada našoj Mercedes-EQ porodici'', rekao je Gorden Wagener, glavni direktor dizajna Daimler Grupe.

 

mercedes eqt 03.jpg

 

Unutrašnjost koncepta EQT je podjednako emotivna i moderna kao njegova spoljašnjost – koju odlikuje elegantni kontrast crne i bele boje. Sedišta su presvučena belom nappa kožom, pletene kožne aplikacije na centralnoj ploči sedišta se sastoje od reciklirane kože. Instrument tabla u senzualnom dizajnu posebno privlači pažnju. Gornji deo instrument table je oblikovan sa profilom krila koji se dinamički integriše u instrument tablu. Praktični polu-zatvoreni pretinac je lociran iznad instrument table radi lakšeg pristupa važnim stvarima ili dokumentima. Dodatno, okrugli otvori za vazduh u crnoj boji visokog sjaja sa polucinkovanim ukrasnim elementima i multifunkcionalni volan sa tasterima za upravljanje na dodir ističu visokokvalitetni, moderan izgled. Ambijentalno osvetljenje na centralnoj konzoli, vratima i na podu stvara modernu atmosferu.

 

mercedes eqt 02.jpg

 

MBUX infotainment sistem

Sa MBUX infotainment sistemom (Mercedes-Benz User Experience), Mercedes-Benz donosi inovativni koncept upravljanja i prikaza u segment malih kombija. Sistemom se može udobno upravljati pomoću samostojećeg centralnog ekrana sa funkcijom dodira, putem tastera za upravljanje na volanu, i opciono ''Hey, Mercedes'' glasovim asistentom. Njegova sposobnost učenja zahvaljujući veštačkoj inteligenciji je jedinstvena. Naprimer, MBUX, uz pomoć funkcije predviđanja može da predvidi šta bi vozač želeo da uradi dalje. Na primer, ako neko redovno zove određenu osobu petkom na putu ka kući, sistem će predložiti njegov broj telefona na displeju ovog dana u nedelji. Druge karakteristike MBUX sistema u kombinaciji sa Mercedes me connect uključuju informacije o saobraćaju uživo i bežično ažuriranje.

 

mercedes eqt 01.jpg

 

Na medija displeju visoke rezolucije, pločica EQ u glavnom meniju služi kao centralna tačka pristupa određenim ekranima i postavkama. One uključuju punjenje, vreme odlaska, protok energije i potrošnju. Media displej može da se koristi i za upravljanje navigacijom i režimima vožnje. U kombinaciji sa Mercedes me connect funkcijom, nude se navigacione usluge i funkcije specifične za električna vozila, kao što su stanice za punjenje, električni domet i optimizovano planiranje rute uzimajući u obzir nivo napunjenosti, vreme i situaciju u saobraćaju.

 

Maksimalna varijabilnost i funkcionalnost sa stilom

Koncept EQT (dužina/širina/visina: 4.945/1.863/1.826 milimetara) ima klizna vrata sa obe strane sa posebno velikim otvorom, tako da se do pojedinačnih sedišta u punoj veličini u trećem redu može doći bez poteškoća. Tri dečija sedišta mogu se postaviti jedno do drugog u drugom redu. Panoramski krov sa zvezdanim pejzažem u njemu preplavljuje unutrašnjost svetlošću. Elegantni dizajn vozila koji se sužava od prednjeg ka zadnjem delu čini vozilo dužim. Strmo nagnuta zadnja strana sa udobnim, vertikalnim, zadnjim vratima i prozorom pruža posebno prostran prtljažni prostor. Ukoliko je potrebno još više prostora, treći red sedišta može se preklopiti ili potpuno ukloniti, ostavljajući dovoljno mesta za kolica, transportnu kutiju za pse i ostalu opremu za razonodu.

 

Konceptno vozilo ilustruje ovu prostranost i visok nivo prilagodljivosti za porodice i ljubitelje aktivnog odmora sa mnoštvom prtljaga ili sportske opreme sa prilično iznenađujućom karakteristikom - zadnjom dugom električnom platformom integrisanom u prtljažni prostor. Čuva se u dvospratnom odjeljku ispod poklopca od pleksiglasa uređenog u aluminijumskom okviru i u ravni sa podom prtljažnika. Zadnja električna platforma je takođe izrađena od aluminijuma i poseduje zvezdasti uzorak, koji mu daje posebno moderan izgled.

''Koncept EQT pruža pogled na to kako se prostor i maksimalna prilagodljivost mogu kombinovati sa komforom i stilom u segmentu malih venova. Naša buduća T-Klasa je istinski multi-talenat, sa njom ćemo privući nove grupe kupaca'', kaže Marcus Breitschwerdt.

 

Tržišno predstavljanje u narednoj godini

Nova T-Klasa, koja će imati debi na tržištu u 2022. godini, dopunjuje portfolio u segmentu malih kombija zajedno sa komercijalno-pozicioniranim Citanom koji će proslaviti premijeru ove godine, kao i njegova potpuno električna varijanta. Potpuno električna verzija za privatne kupce će uslediti kasnije.

 

PR Saopštenje

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler će podići brzinu u električnoj tranziciji

 

Mercedes eqa 5.jpg

 

Daimler će postepeno ukinuti motore sa unutrašnjim sagorevanjem možda pre svog interno postavljenog cilja do 2039. godine, zahvaljujući sve većoj potražnji nemačkih potrošača za električnim Mercedesima, rekao je izvršni direktor Ola Källenius. ''Hoćemo li ubrzati? Da, da'', rekao je Šveđanin.

 

Prelazak u kompaniju sa nula emisija biće brži, a možda je taj scenario 2039. godine najkonzervativniji scenario koji vidimo u raznim planovima o kojima raspravljamo, dodao je Källenius. Grupa sa sedištem u Štutgartu je postavila cilj da ponudi potpuno ugljenično neutralni novi automobil u roku od 20 godina još 2019. godine, ali konkurenti kao što su General Motors i Ford su ambiciozniji. Međutim, Källenius, koji ne navodi tačan datum kraja ere modela s SUS motorima, rekao je da ''dinamika tržišta'', regulatorni pritisci i smanjeni troškovi baterija čine prelazak na električna vozila ekonomski atraktivnim. Ubrzava se i prodaja postojećih električnih vozila. U prva tri meseca ove godine Mercedes je prodao oko 43.000 hibridnih vozila i više od 16.000 čisto električnih vozila širom sveta, što predstavlja 10% globalne prodaje. Prošle godine takva vozila predstavljala 7.4% isporuka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes ubrzava tranziciju ka čisto električnoj ponudi

 

mercedes eqs2.jpg

 

Doslovno nekoliko sati nakon što je Audi saopštio da će ubrzati proces integracije električnih pogonskih sklopova i u skladu s tim ukinuti SUS motore ranije nego što se prvobitno očekivalo, slična informacija pristiže iz Daimlera. Nemačka kompanija koja poseduje Mercedes, imaće sličan pristup kada je o strategiji elektrifikacije reč. Mercedes će lansirati električne modele planirane za sredinu dekade ranije nego što je planirano, prenose Vrele Gume. Automobili, poredviđeni da stupe na scenu 2024. odnosno 2025. debitovaće godinu dana ranije, dok će njihovi SUS ekvivalenti biti izbačeni iz ponude. Za sada ništa nije oficijelno, mada se kao izvor navode ličnosti bliske dešavanjima.

 

Dok Daimlerov glasnogovornik nije bio dostupan za komentar, veruje se da će šef kompanije, Ola Kelenijus, najaviti ubrzan tempo ka implementaciji ''zelenih'' pogonskih sklopova pre letnje pauze. Ovaj novi potez dolazi kao logičan nastavak planova objavljenih u februaru ove godine, kada je rečeno da će Mercedes prekinuti proizvodnju nekih kupea i kabrioleta koji se sporije prodaju, te će se fokusirati na razvoj naredne generacije električnih vozila. Što se BMW-a tiče, Mercedesovog arhirivala, on je prethodno saopštio da će ostati posvećen motorima s unutrašnjim sagorevanjem još najmanje 30 godina. Mini bi mogao da se prebaci na elektriku mnogo ranije, ali BMW očigledno želi da iskoristi potražnju za svojim modelima pogonjenim četvorocilindarskm i šestocilindarskim benzincima i turbodizelima još najmanje dve decenije.

 

mercedes eqs1.jpg

 

Naravno, ne bi bilo iznenađenje da Bavarci revidiraju svoju strategiju elektrifikacije, kao što su ne tako davno uradili sa blagim hibridima, gde su im Audi i Mercedes daleko odmakli. Još veći pritisak na ukidanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem bi mogao da dođe od velikog broja političkih i ekoloških entiteta kao što je Transport&Environment, koji je nedavno kritikovao mnoge proizvođače zbog nedostatka ambicioznih ciljeva vezanih za ukidanje automobila na fosilna goriva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budući Mercedes CLE će zameniti C i E Klasu Coupe i Cabrio

 

215860-mercedes cle02.jpg

 

U Mercedesovoj ponudi će se za nekoliko godina poojaviti model CLE, a britanski magazin Auto Express je objavio nekoliko rendera koji pokazuju njegov mogući izgled. U pitanju je potpuno novi model koji će u gami nemačke marke zameniti Coupe i Cabrio verzije C i E klase. U Mercedesu navode da su iz perspektive brendiranja Coupe i Cabrio modeli važi za premium proizvođača kakav je Mercedes, kao i da oni imaju svoju nišu i svrhu.

 

215861-mercedes cle01.jpg

 

CLE se u prodaji očekuje tokom 2023. godine, ali pre toga na tržište stiže nova generacija SL-a koja će biti napravljena na novoj AMG platformi. Tehnički detalji o CLE modelu modelu još nisu poznati, mada se očekuje da će najverovatnije koristiti MRA-2 platformu, kao i motore sa 4 i 6 cilindara. Osim kabrioleta sa četiri sedišta, u gami će dakle biti i dvovratni Coupe, dok Coupe sa četvora vrata (koji bi zauzeo poziciju između CLA i CLS) nije u planu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...