Jump to content
FAS Goran
nesa 169

Citroen lep ki slika, a tako se nekako i vika

Recommended Posts

I tako posle dugog druženja s Mareom dođoh u posed automobila koji se zove i preziva Citroen Xsara Picasso. Motor je kod mene osmoventilski benzinac 1,6, dakle najslabiji u ponudi. Ima 95 konja, što za tu težinu nije baš nešto. ali mogu reći da ipak pristojno vuče. Napravljen je u toku prelazne godine, dakle 2005. Krajem 2004. je ceo auto malo restilizovan i zato je moj taj kao noviji model, ali motor je taj koji je išao oš samo te godine, da bi ga zamenio 16V. Ipak, osmoventilac je jednostavniji, a i ja sam ubeđen da su oni zgodniji za plin koji sam inače odmah ugradio.

 

Ovo je ono što ja zovem pravi Citroen, dakle veoma originalan i veoma udoban. On doduše nema hidropneumatsko ogibljenje kao C5 i veći, ali su opruge mekane kao duša i upijanje neravnina je bolje nego kod bilo kog automobila koji sam imao. To se nažalost plaća slabijom stabolnošću u krivinama, ako recimo uporedim s mojom sad već bivšom Mareom.Takođe je i manje okretan jer mu je međuosovinsko rastojanje veće (mada je ukupno malo kraći), a zaokret točkova (tzv. ajnšlag) manji. Ovde mi je iskustvo vožnje kamiona prilično od pomoći.

 

Ovo je auto koji umnogome traži navikavanje. Na Fiat sam se navikao posle 500 metara, a na ovog posle isto toliko kilometara. Visoki položaj sedenja je nešto što mnogima imponuje, ali ja više volim niže. Šta da se radi, nisam džipovski tip. Sama sedišta su inače izuzetno udobna i mogu lepo da se podese.

 

Instrument tabla postavljena u sredini je nešto što sad više proizvođača ima u ponudi, a u auto novinama se ponegde može pročitati kako su ceo patent prvo postavili Francuzi u Reno Tvingo. Takve tekstove su očigledno pisali mlađi novinari, jer bi se stariji svakako setili da je tu izmišljotinu imao još Mini Moris pre više od 50 godina. Mislim naravno na onaj koji je vozio Mister Bin, a ne ovaj novi fensi. Centralno postavljena instrument tabla definitivno nije ono sto ja volim. Zovite me sebičnim, ali ja mislim da su tu podaci koji trebaju samo vozaču i tačka! Pri tome ovaj auto još nema ni obrtomer, a u kombinaciji sa izuzetno tihim motorom to znači da je osećaj rada slab. Motor je inače veoma elastičan i prijatan za upotrebu.

 

Picassa sam kupio ovde na oglas, imao je naše table i po satu pređenih 194.000 km. Odmah sam uradio veliki servis i posle toga prešao oko 1200 km. Potrošnja plina u gradu je prosečno oko 11 litara, dakle otprilike 1 - 1,5 litara manje nego Marea. Verujem da bi u vožnji autoputem preko 130 km/h situacija zbog velike karoserije bila obrnuta, ali to još nisam probao. Ulje i ostale tečnosti za sada stoje na istom nivou kao i na početku, što je naravno ohrabrujuće. Ovo je slika kad sam ga kupio:

 

 

IMG_20170907_172605.jpg

IMG_20170912_075848.jpg

Posle sam ga kao što je red odenuo u radno odelo, pa sad izgleda ovako:

2011-01-01 00.00.00-8.jpg

2011-01-01 00.00.00-11.jpg

Toliko za sada, pisaću vam još o njemu dosta. Zanimljiv je i drugačiji od svega što sam do sada vozio.

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala

Markobgd

. :)

 

Briga međutim neću biti pošteđen. Recimo ovaj automobil je mnogo više od mog starog Fiata osetljiv na bočni vetar. U nedelju sam od onog jako vetra bukvalno pobegao kući, jer je ljuljanje bilo na nivou broda u oluji. S Mareom sam se po takvom vetru normalno vozio, samo malo sporije. Brodski osećaj tu ne prestaje. Donja ivica vetrobrana je veoma daleko, a ispred nje je veoma zakošena hauba, tako da nema šanse da vidim prednji kraj automobila. I inače je sa svih strana prilično nepregledan. Mnogi se žale i na male retrovizore, ali ja na njima vidim koliko treba, mada je proizvođač očigledno čuo za te žalbe i zato potonji C4 Picasso ima zaista ogromna ogledala. Nepreglednost me je danas umalo dovela u veliku nepriliku. Kasno sam uočio pešaka. Srećom, ovde su kočnice zaista izvanredne i auto se momentalno ukopao u mestu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nepreglednost je odlika svih novijih vozila, i ja sam iz Brava 1 u Brava 2 doziveo neku vrstu hendikepa :) sve je bolje i bolji je to auto i nova platforma..ali ta preglednost...ubija, zato se i jesu pojavili parking senzori kao vec maltene standardna oprema, jer kao i u voznji tako i pri parkiranju  nepreglednost izuzetno smeta...

Edited by sibisi666

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čestitke na novom (polovnom) automobilu, da radi i zaradi, i da ne zajebava :D

Ja sam se na Mideu navikao odmah, mada je totalno drugačija od starog Bravo-a kojeg sam pre toga vozio. Zanimljivo je što joj ne smeta bočni vetar, i ne ljulja se, čak može i brže da se uđe u krivinu, ali sve ima svoju cenu, za moj ukus je auto pretvrd. Skače po ležećim, oseti sve svaka neravnina na putu. Da ne bude zabune, opruge i amortizere sam zamenio, stavljeno sve novo, a isto je bilo i sa starim, samo što je auto bio rasklimatan. Na preglednost nemam zamerke, jedino žena kuka što ne vidi haubu, iako se zavari za plafon kada vozi. Čak i nije loše što se sedi visoko, jer što sam stariji sve mi više znači da se ne grbim, mada iskreno, više volim da sedim nisko.

Na instrumente u sredini sam se odmah navikao, jer na put gledam preko brzinomera, pa je čak i lakše pratiti brzinu i ostalo nego kada su instrumenti iza volana.

Inače, primetio sam da, čini mi se, Beotaxi ima gomilu tih Xsara, i to ih krpe, od dva prave jedan, farbaju, prepakuju.... Udruženje im je u starom hangaru, sada je to Airport City u Beogradu, preko puta N1 televizije. Stalno se poneki auto radi u njihovoj garaži. Očigledno je dobar za Taxi.

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se pridružim čestitkama.

Neka služi bolje nego Marea i da se brzo zameni mlađim :) 

Kod tog auta najviše volim što su sedišta zasebna i svako ima svoju fotelju. I naravno, udobnost kod Citroena pre svega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima. Marea je zimus imala kiks s tablom. Izuzetno niska temperatura tabli nije prijala, pa je kilometraža počela da izgleda ovako:

 

 

Tabla brljaIMG_20170129_2356050.jpg

Počeo je tu i neki miris da se oseća. Pali - gasi, otkači akumulator, spoj opet ... nije vredelo. Odneo sam je kod elektroničara koji je rekao da ne može da mi garantuje ništa, možda uspe, a možda i ne, a i to ko zna koliko će trajati. Savetovao me je da uzmem drugu, što sam i učinio. Na njoj je bilo nešto preko 200.000.

Čovek koji ju je kupio zna čime se bavim i svestan je toga da je prešla dosta, ali s druge strane mehanički joj trenutno zaista ništa ne fali, a ni limarski nije loša.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, The Punisher said:

Nek je sa srećom ;)

Hvala i tebi. Inače drugog dana mi je otkazao podizač mog stakla. Tad srećom nije bilo kiše. Ostao je u otvorenom položaju i ni makac. Motorić je radio, ali mehanizam se nešto zapetljao. Dobro, to je odmah popravljeno. Ostalo je za sada u redu, osim prekidača za sva 4 migavca. On se zaglavljuje i to nije samo kod mene problem. Moram ga pritisnuti 2 ili 3 puta da bi radio i isto tako da bih ga isključio. Jednom mi se desilo da je na parkingu odjednom to počelo da radi. Slučajno sam primetio s prozora i brzo strčao dole. Ne znam koliko je tako tadio, ali nije mi izvukao struju. Od tada ga ne koristim. Ionako je izuzetno udaljen, tako da se moram baš jako ispružiti da bih ga uopšte dohvatio.

 

Gledaću ovih dana da slikam unutrašnjost jer tu ima dosta začkoljica od kojih su neke zgodne, a druge baš i nisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene ce sad najvise zanimati ta poredjenja izmedju Italijana i Francuza...mada nisu ista klasa automobili...
Srecnu voznju i sto bolju zaradu ti zelim :)

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala. Poređenje - ovde su recimo komande razbacane i čudne, dok su mi na Fiatu bile sasvim pristupačne i logične.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 hour ago, Djuk85 said:

Mene ce sad najvise zanimati ta poredjenja izmedju Italijana i Francuza...

Nadam se da se kolega nece ljutiti za par recenica poredjenja njihovih tadasnjih C klasa. Pored Stila, vozim i "standardnu" Xsaru facelift 2004. Generalno je Citros nesto kvalitetnije i pedantnije uradjen, gledajuci sitnice. Udobniji je (na standardnim 195/55/15), napred ima klasican McPherson, a pozadi "cuvenu" torziju, sedista su udobnija... Iako je to bas klasicno konstruisan auto, bez hidropneumatskog vesanja ili drugih dzidza po kojima je Citros kroz istoriju bio poznat (Picasso ima jos vece medjuosovinsko rastojanje od 2.76m vs 2.54m). I tu se otprilike prednosti zavrsavaju.

Stilo je dosta komotniji unutra, lepsa pozicija sedenja, dosta vise prostora za sitnice, kokpit je vise ergonomski. Kod Xsare mi smeta skucen prostor, natrpane pedale jedna uz drugu, volan je pomeren u stranu u odnosu na centar tela... Sa dobrom opremom Stilo oduvava Xsaru sto se tice funkcionalnosti i izgleda enterijera. U 3v se i nize sedi, tvrdji je i primetno siri pa dozvoljava i malo vise egzibicija na putu.

Sto se motora tice, oba pouzdana, 2.0 HDi je tisi, ugladjeniji i za trunku manji potrosac. Dok mi 1.9 daleko vise lezi po performansama, dinamicniji je i "sladji" za voznju (da ne davim sa dizelima). Odrzavanje OEM delovima tu negde, za ostalo na strani Stila (jer je dosta zastupljen), dizajn stvar ukusa - summa summarum, moj glas ide uvek za Zabara.

Cenjenom kolegi naravno zelim sto vise zarade i sto manje problema sa novom masinom ;)

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala. To sve važi za običnu Xsaru, ali Picasso ima mnoogo više prostora i za putnike i za raznorazne sitnice. Danas sam recimo slučajno otkrio dva velika fabrička bunkera ispod poda, a ima ih još. Slažem se da je instrument tabla kod stila preglednija, logičnija i ... ima obrtomer! Ne mogu da shvatim zašto su Francuzi to preskočili. To što je Stilo tvrđi svakako odgovara sportskije  orijentisanim vozačima, ali meni je to mana. Marea je recimo neki optimum, ne znam zašto su dalje otvrđivali vešanje.

 

Što se kvaliteta izrade tiče, to ću prosuditi posle nekog vremena, ali ne sviđa mi se očigledna sklonost Citroenovaca za postavljanjem džidža - bidža koje  atraktivno deluju, ali čija je upotrebljivost zbog slabašne izrade veoma upitna. Recimo naslon za ruku, onda one plastičme igračke koje bi trebalo da služe za ručavanje ...

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretrčali smo zajedno preko 5000 km. Navikao sam se na njega i lepo mi ide. Do sada se na nije još ništa pokvarilo osim sijalica, koje bukvalno jede. Čitao sam da im je to boljka. Zamenio sam 3 sijalice stop svetla, a otkazala je i sijaliica u faru, pa sam to iskoristio da stavim NB. U poziciju sam stavio led lampice, tako da danju samo njih koristim. Lepo se to vidi, ne baš onako kao na slici, ali je dobro.

 

 

DSCN0191.JPG

Unutra sam odmah stavio oblogu na volan i navlake za sedišta čime je osećaj postao dosta prijatniji.

 

DSCN0263.thumb.JPG.bb55b70ec92fe286bc3f6b95dd4fcb39.JPG

Ulje i antifriz za sada stoje onako kao i na početku, što je ohrabrujuće. Sinoć mi je sat pokazao tačno 200.000 km. Uskoro ću mu staviti zimske gume napred. On ih je inače imao sve 4 kad sam ga kupio, ali pošto su prednje prilično potrošene zameniću ih novim, dok će zadnje ostati još ovu zimu.

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh!

 

Video sam kao tvoju Xsaru iz CITY taksija slupanu kod srednje medicinske pa brže bolje na temu da vidim za koje udruženje voziš (nisam upamtio)...

 

 

Nije mi jasno kako se tamo slupao  :X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam to udruženje i nisam do sad s Citroenom imao udes. Nadam se da će tako i ostati. Prešao sam do dana današnjeg 21.000. Potrošnje ulja i dalje nema nikakve, a izgubio je oko pola litra antifriza. Najverovatnije da je to na plinskim cevima i račvama, tako mi je bilo kod svih automobila na plin. Ulje sipam Total, ono koje preporučuje fabrika. Uradio sam 2 mala servisa i usputno zamenio par sitnica na trapu, ništa strašno ni skupo. Sad recimo kuglu, a prošli put izvod iz zupčaste letve i manžetnu poluosovine. Kao što sam u prošlom postu napisao kupio sam nove zimske gume (Kama). Kad je zahladnelo amortizeri petih vrata su počeli da popuštaju, pa sam kupio nove. Zanimljivo je da sam ih platio manje nego za Mareu, samo 800 dinara. Zadnje sijalice više nisam morao da diram, ali prednjih sam se još namenjao jer nijedna nije dočekala mesec dana. Našao sam neke blago plave Valeo, nisu skupe, a lepo svetle.

U telefon sam ugradio aplikaciju za dijagnostiku, tako da sad imam i obrtomer, a i mnogo drugih stvari. U planu mi je da blago zatamnim stakla, to ću videti ako budem mopgao ovog meseca ili sledećeg.

Sveukupno su utisci dobri, fin mi je za vožnju i za sada lepo služi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tako eto me već na 33000 km sa njim. U međuvremenu sam zamenio kvačilo i stavio nove letnje gume, radio redovne servise i to bi bilo to. I dalje mi ne gubi ni ulje ni vodu, jedino napred nešto sitno zvecka kad naiđem na neravninu. Ne mogu da nađu šta je, trap nema lufta i sve odole izgleda dobro. Klima radi za medalju, mada mislim da je što se toga tiče onima nazad bilo malo bolje u Fiatu jer ovaj nema one zgodne duvaljke između sedišta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad videh da sam u prethodno postu napravio grešku s brojevima. 230.000 km je tad bilo na satu, a sad je 5 više. Stakla uprkos planovima nisam zatamnio jer zakonski moja i ne bih mogao, pošto već serijski imaju 24%, a samo sa zadnjim ja nešto ne bih bio na dobitku. Ono sa telefonskom dijagnostikom izgleda ovako:

 

 

IMG_20180223_101815.jpg

Pošto je iznad volana praznina, rekoh da je iskoristim. U poslednjih 5 hiljada sam samo zamenio  desnu kuglu, a tad je nestalo i ono zveckanje koje sam pomenuo u prošlom postu. Bili smo i na protestu za gorivo. Citroen je poznata buntovnička firma, pa da ne brukam osnivače. Evo slika s protesta koji baš nije uspeo, ali bar smo probali.

 

 

IMG_20180608_164340.jpg

IMG_20180608_170804.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tako, vozim ga još. Ukupno sam za tri i po godine prešao oko 140.000 km. Lepo me služi, intervencija na motoru nisam imao, a na limariji samo nakon manjeg sudara prilikom kojeg je oštećeno krilo, far i branik.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A očekivao sam da se pojavi na skupu sad za vikend pošto je i sam inicirao skupove po NS pretprošle godine

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/25/2021 at 7:59 PM, Mijailović P. said:

Vid'  zemljaka što je zables'o. :2guns:

 

Gde si b'e ti neso? Kako je sve to prošlo?

Prošlo je dobro, hvala. Niko nije povređen, brzo sam dobio odštetu i to je to. Sa kolima posle nisam imao nekih većih problema osim klima uređaja na kom sam menjao kompresor, isparivač, onda neka metalna cev je puštala freon ... sad je nadam se dobro. Baš je danas radila klima, vruće je, a kažu da će biti još više. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...