Jump to content
FAS Goran
totti

Kvalitet goriva: Srbija vs inostranstvo

Recommended Posts

Najjače su mi provale kad čujem od ljudi: "sipaj u Bosni/Makedoniji, mnogo je bolje gorivo od našeg".
Zar neko zaista veruje u te gluposti?
Neka se neko od kolega iz navedenih zemalja ne naljuti ali to su banana države kao i naša i ne vidim zašto bi oni imali neko prefinjeno gorivo a mi krš, štaviše, velika je verovatnoća da se gorivo i uvozi iz Srbije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitam skoro burazera koji prelazi par hiljada mesečno, Srbija, Evropa, da li vidi ikakvu razliku u kvalitetu goriva ovde ili preko. Covek rece jok.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, djomla said:

Pitam skoro burazera koji prelazi par hiljada mesečno, Srbija, Evropa, da li vidi ikakvu razliku u kvalitetu goriva ovde ili preko. Covek rece jok.

Takođe. Dizel vozim još od Stila pre 11-12 godina, a od skora benzin. Stigli smo do Španije i nazad prošlo leto, nikakvu ja razliku nisam primetio. Još bih dao prednost našem G100 benzinu.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče rafinerije nis, gorivo koje izlazi iz pogona je vrhunskog kvaliteta, za sva vozila za koje je namenjeno, kao i u svakoj kontinualnoj proizvodnji krajnji rezultat zavisi od mnoštva faktora, počevši od sirovine.
Verujem da je ranije bilo problema u kvalitetu, ne toliko zbog procesa proizvodnje već zbog ranije politike radnika na pumpama i prevoznika tog goriva. Neki su to osećali kao svoje, i tako se ponašali. Pre privatizacije par kolega mi je reklo da su dnevni viškovi po pojedinim pumpama i po pola miliona dinara, koje su zaposleni na tim pumpama uredno delili, postavlja se pitanje otkuda višak. Sada toga nema, sve se prati gps, kamere, jedino hudini experti za muljažu mogu nešto, a takvih je jako malo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U možda najvažnijem delu ispitivanja, tj. o sadržaju sumpora u dizelu, iznenađujuće loš MOL. Ok, u granicama je dozvoljenog, ali ipak u MOL dizelu ima nekoliko puta više sumpora nego u OMV ili NIS dizelu (kako običnom dizelu, tako i onom aditiviranom):

 

Screenshot_18.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Davno nije pisano ovde al aj jedan subjektivni update. 

Iz objektivnih razloga nisam isao u BiH zadnjih 6 meseci i tu posle NG zapalim i da obradujem auto sa punim rezervoarom a ne 2000 za gospodju.

 

Primetio sam da mi auto malo vise dimi i da se prilicno oseti u garazi kad upalim auto. Ovde sam sipao MOL, OMV, Petrol, cak i Shell zadnji put i nije bilo izrazenog ni dima ni mirisa.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razmisljam samo kako ti kaplje benzn za vrat ili ostan fleka na krovu i izjede farbu :D

Pa vidi sta je mrlja po asfaltu dole.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno, ali realno zesca glupost :) . Sto kazu ljudi, vise stete nego koristi - nedostupnost vise goriva na jednom tocionom mestu, nekome mozda problem da dohvati, veca verovatnoca da u spustanju/vracanju (verovatno pod nekom oprugom) tresnes i ostetis farbu/staklo, gorivo koje se cedi... Daleko mi je manje "cimanje" da na standardnoj pumpi stanes sa druge strane i povuces crevo (cak i volim kad sam siledzija :D). Kao covecanstvo smo se bas previse razmazili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim 500L 1.4 benzin. Auto sam kupio nov i presao do sada oko 8500 km.

Iscitao sam temu ali vidim da je priča bazirana na dizel i dimljenje, mene zanimaju iskustva sa benzinom, neko spomenu Europetrol jedino. Takodje ako znate za pumpu na teritoriji Zvezdare da ne idem bas npr na Bežaniju iz Mirijeva da sipam gorivo. 

 

Od kad sam kupio auto sipam na NIS i sipao bih do vrha kad padne na oko pola, tipično oko 20 litara plus minus. U početku sam sipao uvek od 100 oktana pa prešao na 95 i čini mi se ima nešto razlike u živahnosti motora. 

Na putovanju na Zakinthos i nazad i tamo sam presao oko 3400 km za 2 nedelje. Sipao sam uglavnom na Shell, par puta ovaj od 100 al neretko ga nije bilo pa ovaj od 95. Sipao sam i na nekoj drugoj, sipao u Makedoniji na putu tamo na nekoj no name, na putu nazad spavao u Skoplju pa sipao na onoj žutoj valjda MAK, sve 95. Na kraju sam išao u Sjenicu pa sipao 30 litara na nekoj SC Sjenica nikad čuo ovaj od 95.  Auto je na sva pomenuta goriva išao da ga ne prepoznaš, čak je ulja potrosio do Zakinthosa samo 1/4 do 1/3 šipke, na putu nazad kao da je prestao da troši ostalo je isti nivo. 

Onda sam ga terao do rezerve na tom SC gorivu. Juče sipao 40 kila 95ice na NIS. Auto odjednom ide kao da su upaljene 2 klime te sam siguran da je gorivo đubre.

Cak se i čuje caktanje ventila kad je hladan start iako je napolju 40 stepeni i auto cim ga upalis ima radnu temperaturu, nije uopste hladan al je prvo paljenje/paljenje nakon vise od sat dva vremena. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da podelim iskustvo jednog kolege.

U pitanju a6 2.0tdi 190ks 18god.

Gorivo sipa u Srbiji:Nis i Shell

U Bosni:Hifa

Po Evropi Shell ili gde stigne.

Uglavnom sipa pred same rezerve ili kad se upali rezerva do cepa.Po njegovom iskustvu potrosnja mu se pokazala ista uvek.Kaze nema razlike u kvalitetu goriva.

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...