Jump to content
FAS Goran
totti

Kvalitet goriva: Srbija vs inostranstvo

Recommended Posts

Moje iskustvo sa gorivom iz inostranstva sam izneo 2 posta unazad, sad da iznesem jedan test lokalnog.

 

Test radim tako sto sipam benzin 95 na različitim pumpama. Sipam do vrha nakon sto se upali rezerva, to je od 38 do 44 litre bilo od 50 koliki je mislim rezervoar. (prvo punjenje kad sam kupio auto iz salona je bilo 49.5). Do sada sam sipao na taj nacin na Nis, Eko, Petrol i Mol.

Potrosnja je ista na svim. Na svim osim Mol vuce isto, na Mol mi se cini da za nijansu bolje povlači ali ne bih garantovao, dosli su hladniji dani i hladniji vazduh koji vise prija motoru za sagorevanje, ali se jeste osetilo odmah po sipanju tj isti čas malo poboljsanje na Mol nakon Petrol. I dalje je to daleko od snage na stranom gorivu.

 

Ostaje mi zelja da probam jos Shell al ima samo na Nbgd retko idem tamo al cu videti da se iscimam samo da bih probao. Posle toga cu testirati sve pumpe sa 100 oktana pa javljam.

Mišljenja sam da je to sve isto gorivo u nabavci samo drugi diler.

 

P. S. Na sva domaca trosi ulje dok kako navedoh na Grckim i Makedonskim nije trosio ni gram, opisao sam vec i stil voznje i relacije tj sta se razlikovalo od voznje po Bg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/15/2022 at 5:33 PM, oktopod said:

P. S. Na sva domaca trosi ulje dok kako navedoh na Grckim i Makedonskim nije trosio ni gram, 

Kvalitet goriva nikako ne moze biti u vezi sa potrosnjom ulja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verujem ali nemam objasnjenje zasto 3000 km nije potrosena ni kap ulja a na 1000 km mi inace ode 2 dl, te bi tom racunicom itekako primetio, moralo bi barem da padne na minimum.

 

Tako sam na 10k km umesto 2 L ulja (10k/1k=10*2dL=2L) ulja potrosio 1.4L ulja, tacno fali 6 dL na tih 3k km sto je 2 dL po 1k km, cist racun.

 

U tih 3000 km je pola bilo autoput dok je pola bilo po ostrvu kratke relacije, 40 stepeni i klima non stop tj isti uslovi i stil voznje kao kod kuce kad mi trosi ulje te mi nije jasno. A i taj autoput cu bili cesti i dugo visoki obrtaji, 4om na 5k obrtaja po nekoliko kilometara uzbrdice, da se ne ponavljam ima 2 posta unazad al kapiras ne razumem razlog.

 

Sad vidim da nisam u ovoj temi objasnio taj deo vec u mojoj gde predstavljam auto al eto iznesoh i ovde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sipao sam juce na Shell na NBGD 44 litre od mogucih 50 benzin 95 oktana.

Ide isto kao na Mol tj nesto bolje nego NIS, Petrol, Eko al ne kao u Grckoj. Javicu potrosnju rano je da kazem.

Time sam skoro sve pumpe probao sem OMV, Knez Petrol i ne znam dal ima jos nesto.

Sledeci test ce biti goriva od 100 oktana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti bi decko mogao malo da 'oladis kapislu i biras reci za najpoznatijeg forumskog testera! :popo:

Sta bi radili u slucaju da, ne daj Boze, ostanemo bez takvog eksperta i njegovih recenzija... 

 

 

:P

Sto se benzina tice, apsolutno se slazem. Isto vno** sipamo svuda. Vec sam imao 2 slucaja za ovih nepunih 5 godina, da je auto bio bukvalno mrtav sa nasim gorivom. U jednom slucaju nisam cak verovao ni sebi da je tako nesto moguce u toj meri, da sam na kraju zavrsio kod naseg Gorana u servisu na proveri (apsolutno bespotrebno). Pri tome sipam iskljucivo na prometnim pumpama 2-3 najpoznatija "brenda". Pisao sam detaljno da ne smaram opet - sipan pun rezervoar sledece ture, sa kojom kao da si poleteo u odnosu na tu furdu koju sam zakacio. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto i moj utisak. Svejedno na kojoj pumpi se sipa, povremeno uleti neka brlja, i cim natocim u Madjarskoj, odma vidim razliku. A vise merenja i potvrdilo to...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da opet preciziram iako mislim da sam bio preopsiran iz razloga eleminacije dvoumica, prvo nisam rekao da je neko bolje vec dodao opazanje i da je vazduh tj temperatura niza i taman toliko je "bolje".

 

Drugo teram ga do posle rezerve pa sipam pun, kud ces kvalitetniji test od 40+ litara na rezervoar od 50. Daleko je to od 400 metara vec 400+ skoro 500 kilometara.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odakle tolike oscilacije u kvalitetu benzina kada ga u dizelu nema ili skoro da nema kod prakticno svih vecih pumpi.

 

Ne vidim razlog da dizel bude otporniji na lose gorivo, cak bi bilo smisla da dizel bude osetljiviji jer su mnogo veci pritisci ubrizgavanja, mnogo sitnije rupice na diznama, kao i sistemi izduvnih gasova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vagenovac

 

Zaboravio si kompresiju kod dizela... zbog koje on proguta skoro sve.

Znam za JTD motor u jednom Puntu koji je išao na jestivo ulje - na Vital. :D Da se razumemo, nije bilo jedno ili dva sipanja, već mesecima. Nekad je bila mešavina sa dizelom, a nekada samo ulje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biljni ulje se i inače koristi za čišćenje starih OM601/602 mercedes motora pumpa/dizna tipo u ovlaštenim servisima,doduše izmešan sa klinerima i nešto dizela

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, vagenovac said:

Odakle tolike oscilacije u kvalitetu benzina kada ga u dizelu nema ili skoro da nema kod prakticno svih vecih pumpi.

U licnog dizela sipao skoro deceniju, doduse uvek sam kod nas birao MOL, nikada nije ni stucnuo. Sluzbeni takodje svi bez problema, doduse njih moramo da tankujemo na NIS.

Sa svojim benzincem sam imao, kao sto rekoh, vec 2 puta situaciju da je auto bukvalno mrtav, kao da nije turbo. Da sam u jednoj pomislio da je nemoguce da ide toliko lose samo zbog goriva i da mora da je u pitanju neki kvar :D . Sipas novu turu, polece u odnosu na prethodno gorivo. Desavalo nam se i na sluzbenoj SkyActiv CX-5, pa na vise komada zadnje uzetih TSI. Bukvalno kao da naleti neka tura furde. Zato vise i ne gledam toliko na "brend" (namerno pod znacima navoda), sipam samo kod vecih, na najprometnijim pumpama. Pogotovo sto je prica da ionako skoro sve dolazi sa iste "cesme", pricam za benzin.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam slucajno u Republici Srpskoj sedeo sa covekom koji drzi pumpu i jos neke objekte, veoma jak lik.

Bas sam ga pitao za misljenje, kaze da je u Srbiji sve od istog dobavljaca i da se svi medjusobno cuju i dogovaraju koliko da ga razblaze, zaboravih sta rece cime nesto tipa špiritus al nije špiritus, dal rece petrolej, i da je zato u inostranstvu bolje.

Nisam uspeo nesto vise detalja da ga pitam jer je bio zauzet razgovorom sa ostalim drustvom te ja ulete kao indijanac cisto da dobijem osnovnu informaciju al takodje sam dobio info da je 100 oktana takodje prevara.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parafin je u pitanju :) 

Zimi zaledi na -15 stepeni i to nam se desilo 2x. Jednom sipano na NISu, jednom na OMV.

Mislim da ko god je sipao dizel napolju da je primetio da i po litru manje troši

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko manje

Do tare i nazad (mitrovac, uz vozikanje po šumi) uz drinu 660km prosečno 4.5l, ne može manje jtd 85kw. Prosečna brzina 45km/h, nešto neće upload slika trenutno. 

 

https://ibb.co/ZVrZqr4
https://ibb.co/k4Fw3pF

Edited by bit

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bravo jeste parafin, nesto mi slovo P u glavi a znam da nije petrolej :)
Uglavnom to je to sve je jasno, neki zaključak je da je kod nas svaka pumpa isti djavo i da 100 oktana nema neki smisao, uz dodatak da moze da uleti i gora tura nekad negde.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod nas je gorivo na krstenim pumpama istog kvaliteta kao i bilo gde drugde, imam info i iz laboratorije za testiranje :)

 

Ono sto meni ide na zivce je sto kod nas za nova kola obaraju servisne intervale kao da vozimo na zejtin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/30/2022 at 3:58 PM, dekirs said:

andom veoma jak lik rekao da je gorivo lose xD Forum bas svasta trpi.. 

Nego je l zna mozda kad ce kraj rata? Sta kaze za to, sigurno ima neki info?

Random lik je vlasnik da ne imenujem kog lanca pumpi u Bosni i stariji covek, nema potrebe da me laže. Nemam potrebu da se dokazujem tebi random liku koji random tvrdis da nije istina...

 

Ako laboratorija kaze da je isto kako se onda oseca velika razlika u snazi auta evo ne znam.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko tebi pa veruje uopste? Dosao si sa random pricom kako ti je neki lik koga si pitao pitanje rekao i sad mi trebamo svi da poverujemo? Ko si ti uopste? Tebi cemo bas da poverujemo u to sto si napisao.

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, igor0511 said:

Kod nas je gorivo na krstenim pumpama istog kvaliteta kao i bilo gde drugde, imam info i iz laboratorije za testiranje :)

Testirano i za bezolovni ili samo dizel? Ja sam ovaj info cuo vise puta, ali se odnosio iskljucivo za dizel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dekirs ovo što sam ja napisalo desilo se na Stilu, bio tipa februar 2014. Kod Gorana je tada održavan Stilo, oba puta su došli, izvadili pumpu goriva na parkingu, očistili i posle auto upalio normalno. Parafin bio, plutao po rezervoaru kao sante leda. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nemam razloga da lazem, hteo sam da dodjem ovde do nekog zaključka, lik nije random iz kafica susedni sto vec vlasnik lanca pumpi vec decenijama, prijatelj mog rodjaka, random se desilo da je dosao na rostilj u vikendici jer blizu ima i on plac i zida sebi vikendicu. Slucajno sam sa njim sedeo nisam rekao da je slucajan prolaznik na ulici.

 

Takvi kao ti doprinose rusenju foruma ne ovog vec generalno, likovi koji napadaju na neciji integritet i validnost informacija bez ikakvog dokaza i informacija vec tvrdeci na osnovu ega nesto... Iznesi ti decko neki dokaz, evo iznesose drugi za mnom konkretno nadjen parafin petrolej sta vec i sta sad?

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma desavalo se i meni 2012,13,14te da sipam na NISu i na MOLu i vidim razliku u radu motora, kako ide, potrosnji itd.. Ali posle toga sam testirao to toliko puta, pocevsi od Brava, Djulijete, Benzin sam svakakav probao i sve je bilo isto maltene. Nikad nije zaledilo, nikad nisam imao neke probleme. Naidje brlja tu i tamo, sve zavisi gde se i skladisti, Mislim da je gorivo dobro, tjst aj da kazes solidno. Mnogo placebo efekta ima tu, ne mislim na tvoj slucaj nego ono kad odes preko pa kao primetis neku ogromnu razliku. 

Ne bih ni komentarisao jer su sve ovo prezvakane price milion puta, od istog dobavljaca do testiranja itd.. Vise mi upalo u oci ono "e rekao mi neki batica kog sam random upoznao da je gorivo lose".. Ma daj.

 

@oktopod 

Ko si ti uopste, mislim na Ime Prezime, cime se bavis, je l' si neki uvazeni clan neke institucije, inzenjer neki, radis u Nisu ili tako nekoj kompaniji pa da uzmemo tvoje informacije u razmatranje? 

Ne znam da li ti imas iskrivljenu sliku o realnosti i da li si svestan da si ti samo tamo neki forumas koji je dosao i napisao random post o gorivu, gde tvrdis neke stvari? 

Ajde ti nama lepo to napismeno, ili neki dokaz u vidu snimka razgovora gde se cuje ime prezime tog coveka, ko je sta je i da okacis ovde i da imamo kao dokaz. Eto jedino bih tada mozda poverovao u tvoju pricu i tvoje tvrdnje, inace ovo sto procitam mi je kao komentar ispod random vesti koja iskace kao reklama - "SLOBA I LUNA RASKINULI - FOTO VIDEO".

 

Ne zelim da ispadne da te vredjam samo pokusavam da ti objasnim relevantnost toga sto ti ili bilo ko drugi napisu ovde. Posebno za tako neke tabu teme oko kvaliteta goriva. 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...