Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

autogefuhl.jpg Autogefuhl video: Test BMW X6 M50i

 

Priča o kupeima u SUV varijanti kakav je i ovaj X6, sa mnoštvom detalja oko spoljašneg izgleda, unutrašnjosti i utisaka iz vožnje:

 

 

 

whatcar.jpg WhatCar? video:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsalescom.jpg CarSales video: Test 2020. BMW X6

 

Nekada ste želju za brzim automobilom mogli da zadovoljite samo kupovinom dvoseda ili jakih limuzina...ali, sada imamo velike SUV modele koji kao da prkose zakonima fizike svojim performansama i ponašanjem na putu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

redlinereviews.jpg RedlineReviews video: Test 2020. BMW X6 M50i

 

BMW X5 koji je manje praktičan, ima manje mesta - to je X6. Ali, prodaja mu je išla odlično još od prve generacije, a sada BMW to očekuje i od nove X6-ce:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek video: Proba 2020. BMW X6 M50i

 

Posle malo više od 10 godina nakon predstavljanje prošle, BMW je predstavio novu (treću) generaciju modela X6: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: BMW X6 M50i

 

ret050.jpg

 

Model kojim je 2008. godine BMW utemeljio novi sub-segment sportskih SUV kupea pokazao se kao veoma uspešan, što je obavezalo bavarskog proizvođača da tu, ne tako jednostavnu matematiku, nastavi da razvija i podigne na novi treći nivo. Postoje modeli koji su toliko značajni u automobilskoj industriji da se mogu nazvati ''začetnicima'' neke klase - X6, koji je pre više od decenije predstavio BMW, svakako je jedan od njih. On je utemeljio SAV (Sports Activity Vehicle) segment i u njemu posebnu podkategoriju kupea, koju danas nazivamo SAC (Sports Activity Coupe). Ova kombinacija dinamičnog kupe izgleda, luksuza i vrhunskih performansi svidela se kupcima širom sveta i BMW X6 je postao veoma popularan model. Uostalom, u prethodne dve generacije prodato je tačno 449.142 primerka širom sveta. 

 

A onda je nemački proizvođač uvideo potencijal ovog sub-segmenta i nastavio je da razvija, te širi priču, vešto balansirajući između ostalih recimo ''klasičnih'' predstavnika familije X u SUV obliku kao što su X3, X5 i X7 i SAV članova X1 i X2. I naravno, tu nikako ne smemo zaboraviti X4 koji je, kao nešto manji SAC, nekako i najbliži modelu X6. Zajedničko svima, izuzimajući dva najmanja člana familije X, jeste da se proizvode na istom mestu u Južnoj Karolini, tj. u fabrici BMW-a u Spartanburgu.

 

ret051.jpeg

 

Sve u svemu, nova treća generacija X6 nedavno premijerno je prikazana na Salonu automobila u Frankfurtu. Na tržištu EU se pojavila početkom novembra, a meni je u ''šake pao'' već polovinom oktobra u Minhenu. I to verzija sa samog vrha ponude, BMW X6 M50i, pošto se X6 M očekuje nešto kasnije. X6 je porastao za 26 mm u dužinu (4.935 mm) i 15 u širinu (2.004 mm), a povećano je međuosovinsko rastojanje za 42 milimetra (2.975 mm) ako imamo kao etalon prethodni model. Jedino je visina manja za 6 mm (1.684 mm) u odnosu na drugu generaciju. Međutim, posmatrano sa boka vidi se da je silueta vozila promenjena. A stub je pomeren ka nazad i linija krova je niža, tako da to u kombinaciji sa velikim točkovima od 21 col, pregibima i otvorima na karoseriji onako deluje baš dinamično. I robusno, ali ne, recimo kao kad bokser nabaci masu, već je sve to veoma lepo definisano i onako baš atletski.

 

ret052.jpeg

 

Od napred se odmah zapaža novi gril. Zapravo, sama maska hladnjaka nije toliko nova koliko opcija da po prvi put, ako to želi kupac, ona sada može biti osvetljena! Svetlo se aktivira otvaranjem vrata, mada i vozač to može regulisati po želji. Ni sam ne znam šta da mislim o ovome, ali kao detalj izgleda zanimljivo, mada preti da pomalo zaseni karakteristične udvojene svetlosne grupe u LED tehnologiji, koje opet mogu biti opciono zamenjene BMW laserskim svetlima čiji je domet oko 500 metara.

 

ret053.jpeg

 

Zadnji deo prošao je kroz mnogo veće izmene i nekako je, barem meni najdiskutabilniji!? Masivna pojava i širina vozila dodatno su naglašene novim izgledom zadnjih svetlosnih grupa LED tehnologiji. One imaju oblik slova ''L'', ali su prilično izdužene i zbog toga se nekako previše stapaju sa limom kojeg tu ima poprilično! Ono što je svakako pozitivno je da se ispod tog lima krije prtljažnik sasvim solidne zapremine od 580 litara u osnovnoj konfiguraciji. To je i delje 65 lit. manje nego kod X5, ali ukoliko se nasloni zadnjih sedišta preklope dobija se čitavih 1.525 litara. No, tu već ulazimo u priču o prostoru u enterijeru.

 

ret054.jpeg

 

A unutra... Hm!? Pa, ako se složimo da je spolja posmatrano X6 treće generacije mnogo bliži X4 druge generacije, što je i razumljivo zbog kupe forme, u enterijeru pa i tehnički najbliži mu je rođak upravo X5. To nikako ne treba shvatiti kao nešto negativno, osim ukoliko se po strani ostavim onu tzv. ''svarovski'' ručicu menjača od koje sam ružniju video samo kod Chrysler PT Cruisera u vidu neke bele bilijarske kugle! Srećom, to je opcija koju možete zaobići, a opet... O ukusima se ne raspravlja!

 

ret055.jpeg

 

Dakle, da se vratim na unutrašnjost BMW-a X6 treće generacije. Ona je onako i klasična i pomalo egocentrična jer je kokpit, a pogotovo centralni deo armaturne table, blago zakrenut ka vozaču. Ništa novo, ali ovde se barem i dalje zna ko je glavni i ko, ali i zbog čega kupuje vozilo! Naravno, to je Nj. K. V. vozač koji se za kupovinu X6 odlučio da bi uživao u vožnji. Pravoj vožnji, a ne onoj autonomnoj... Stop!

 

ret056.jpeg

 

Tu moram da se zaustavim jer vidim da i BMW nije ostao imun na ove aktuelne trendove, pa je tu Driving Assitant Professional - sistem koji podrazumeva čitav niz asistencija vozaču, od upravljanja, preko zadržavanja u saobraćajnoj traci, pa od sada i pomoć prilikom njene promene. Da, dovoljno je da aktivirate ovu funkciju i kada duže zadržite ručicu pokazivača pravca sistem će nakon ''bezbednosne provere'' utvrditi da li je to ok i da slučajno nema prepreka, pa će X6 sam izvršiti manevar prestrojavanja iz trake u traku.

 

ret057.jpeg

 

Ovome treba dodati i sistem za izbegavanje pešaka, koji doduše nisam isprobao jer nije bilo dobrovoljca za njegovu proveru među kolegama! Naravno, ima tu i čitav niz drugih sistema asistencije koji povećavaju bezbednost i uvek su dobrodošli, ali ima i onih koji bi mogli biti preskočeni, a zapravo ne mogu!? Naime, ponuda asistencija je sastavljena po principu uzmi sve ili ništa, tako da ukoliko želite adaptivni tempomat, morate doplatiti za kompletan BMW Driving Assistant koji još uključuje nadzor mrtvog ugla, Reversing Assistant i asistenciju upravljanja.

 

ret058.jpeg

 

No, da se vratim na temu vožnje, tj. uživanja u vožnji. Za to je, pored performansi vozila o kojima ću malo kasnije, potreban i odgovarajući ambijent. A treća generacija X6 ga zaista nudi. Sedišta su skoro pa sportska, što je deo standardne opreme, a opciona komforna sedišta još su udobnija i dodaju funkcije grejanja i hlađenja što je svakako značajno budući da su presvučena kožom. I prostora ima i napred, a čak i nazad, pa i za glave saputnika, naravno pod uslovom da nisu izrazito visoki zbog padajuće linije krova. Ali, za ljude prosečnog rasta sve je ok, pogotovo ukoliko se odlučite za verziju sa staklenim elektropomičnim krovom koji dodatno ''otvara'' prostor u kabini.

 

ret059.jpeg

 

Materijali i kvalitet izrade su u skladu sa očekivanim premium standardima i u to, svakako niko ne treba da sumnja. BMW je unapredio i svoj iDrive sistem i po pitanju brzine reakcije na komande, ali i konekcije sa drugim uređajima. Na digitalnu intrument tablu od 12.3 inča zaista nemam zamerki, kao ni na standardno dobar i logičan raspored svih neophodnih komandi. I uvek sam obožavao upravljače ovog bavarskog proizvođača jer nekako mi dobro leže u rukama.

 

ret060.jpeg

 

Ima tu još nekih detalja koji mi se sviđaju kao što su držači za čaše na centralnoj konzoli koji imaju funkciju grejanja i hlađenja (doplata). Doduše ima i onih simpatičnih, mada po meni ne i neophodnih, kao što su, recimo aplikacije od stakla te novo ambijentalno osvetljenje koje izgleda dobro, ali su neke kombinacije možda prenaglašene, baš kao i ''svetlosni tepih dobrodošlice'' (Welcome Light Carpet) bez kojeg se može ući u X6.

 

ret061.jpeg

 

Sa druge strane, razumem i BMW kao i sve ostale proizvođača koji konstantno moraju da smišljaju nešto novo kako bi se u oštrom tržišnom nadmetanju nametnuli kupcima i stvorili kakvu-takvu prednost pred konkurencijom. Tako na primer X6 za direktne rivale ima Audi Q8, Mercedes GLE Coupe, Range Rover Sport i od nedavno Porsche Cayenne Coupe, što je veliki izazov. Zbog svega toga važan je svaki detalj, pa i onaj najsitniji. A performanse svakako nisu mala stvar, već predstavljaju nešto sa čime ovde nema kompromisa. Zbog toga je BMW za ovaj model priremio dva benzinska i dva dizel motora poslednje generacije. Verzija X6 M50i trenutno čini vrh ponude i pokreće je novi twin-turbo V8 benzinski motor zapremine 4.4 litre sa 530 KS, tj. 390 kW. Tu maksimalnu snagu postiže u rasponu između 5.500 i 6.000 obrtaja u minutu, dok je maksimalni obrtni moment od 750 Nm dostupan u rasponu između 1.800 i 4.600 rpm. Ovaj agregat iz familije M naravno dolazi sa M Sport izduvnim sistemom što znači da se X6 već može prepoznati i po zvuku.

 

ret062.jpeg

 

Tačnije, njegove performanse se mogu naslutiti iz ''oglašavanja'' motora, ali i podatka da imajući u vidu ukupnu masu vozila od 2.235 kilograma i snagu, na jednu KS dolazi 4.2 kg! Zato i ne čudi podatak da X6 M50i u kombinaciji sa osmostepeniom automatskom Steptronic transmisijom za 4.3 sekunde ubrzava do 100 km/h. U praksi, ovo izgleda još impresivnije, jer X6 uopšte nije mali.

 

ret063.jpeg

 

BMW je svoj SAC opremio i xDrive sistemom pogona na sva četiri točka. Konačno, pa i on je deo familije X. I nije potrebno da napominjem koliko to doprinosi stabilnosti u vožnji pogotovo kada je podloga i malo klizava ili recimo pokrivena opalim lišćem. Sastavni deo je i elektronski kontrolisan M Sport diferencijal sa zatvaračem, kao i mnogi drugi delovi iz M paketa opreme. Pored već spomenutih u ovom pakovanju dolazi i adaptivno M oslanjanje koje uključuje i dinamičku kontrolu amortizera i vazdušnog oslanjanja.

 

ret064.jpeg

 

U vožnji sve ovo se manifestuje kroz izuzetnu agilnost u krivinama. Bočnog naginjanja praktično nema, što uliva dodatno samopouzdanje. Upravljač je precizan, ali bi više povratnih informacija bilo poželjno, ali i pored toga nije problem ponašanje vozila. I što je još zanimljivije, konstantno imam utisak da je X6 manji nego što zapravo jeste, odnosno njegove dimenzije i masa ne utiču doživljaj u vožnji. Kočnice, budući da su i one M Sport, grizu odlično u skladu sa poverenim zadacima. I to je sve super.

Međutim, ono što me je pomalo iznenadilo je ''oglašavanje'' vazdušnog oslanjanja prilikom nailaska na poprečne neravnine na putu. Čak i u najkomfornijem modu zvučni efekat je prisutan bez obzira na brzinu. Konačno, i prilikom vožnje auto-putem, pogotovo pri brzinama koje su bliske maskimalnoj od 250 km/h, u kabini X6 je prisutan šum vetra i kotrljanja točkova. Svakako da deo krivice za to nose veliki točkovi od 21 cola i pneumatici dimenzija 275/40 napred i 315/35 nazad.

 

ret065.jpeg

 

Sve ovo odnosi se na verziju X6 M50i, dakle u sportskom M paketu opreme. BMW istovremeno nudi i xOffroad paket sa kojim je moguće napustiti asfalt i uživati u nekom lakšem, odnosno manje zahevnom of-roudu. Ova specifikacija pored nekih standardnih zaštitnih dodataka na karoseriji, te tehničkih detalja, zahvaljujući vazdušnom sistemu oslanjanja omogućava i podizanje karoserije za dodatnih 40 mm. Isto tako, ukoliko je potrebno nešto utovariti, X6 je moguće spustiti za 40 mm. Ukratko to znači da klirens može varirati 80 mm, mada je uobičajen 216. Prilazni ugao 25.1 stepen, a odlazni 21.7 stepeni, dok dubina vodene prepreke koju ovaj BMW može da savlada pri brzini od 7 km/h iznosi 500 mm. Ipak, pored svih ovih terenskih mogućnosti BMW X6 se najbolje oseća na asfaltu. Njegovoj elegantnoj pojavi taj ambijent, konačno, najviše i pristaje. I možda nije tako praktičan i prostran kao X5, ali je svakako poseban i ''svoj'' na neki specifičan način. Zbog toga je verovatno i privlačan mnogima, jer do sada se pokazalo da ovaj model ima svoju formulu uspeha. Svoju jedinstvenu matematiku u kojoj kada se spoje X i 6, rezultat je pozitivan!

 

Kako će taj rezultat izgledati na našem mikro tržištu saznaćemo uskoro, jer BMW X6 bi trebao da se u prodaji pojavi sredinom novembra. BMW X6 M50i xDrive nudi veoma dobru voznu dinamiku i performanse, uz luksuzno i kvaliteno urađen enterijer. Početna cena za modele 30d i 40i biće 81.900 evra.

 

▲ moćan motor, odlične performanse, veoma dobra ergonomija
▼ šum pri velikim brzinama, dizajn ručice menjača

 

Tekst: ZoranŽivkov/TopSpeed

Fotografije: Tom Kirkpatrick

 

preuzeto sa - topspeed.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

carkeysuk.jpg CarKeysUK video: Test 2020. BMW X6

 

Srodnik sa BMW X5, sa razlikom u zadnjoj trećini auta tj. linijom krova koja pada - moglo bi se reći da je ovo X5 Coupe:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek video: Proba 2020. BMW X6

 

Udobnost i performanse - moto koji je napravio prvu generaciju modela X6, i BMW ga se drži i danas:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Za volanom BMW-a X6 M50d

 

3.0 redni šestak QuadTurbo sa 400 konja i 760 Nm. Pogon je na svim točkovima, ubrzanje do 100 Km/h iznosi 5.2 sekunde, maksimum je postavljen na 250 Km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: BMW X6 M50d od 0-251 km/h

 

3.0 QuadTurbo, 6 cilindara, pogon na svim točkovima, 400 konja i 760 Nm.

Do ''stotke'' za 5.2 sekunde, maksimum na 250 km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus video: Test 2020. BMW X6 M50d

 

Ovo je originalna, prva na svetu mešavina SUV i Coupe automobila = Crossover. Od te 2008. godine kada je BMW predstavio SUV sa linijom Coupea u vidu X6, mnoge fabrike su iskopirale taj koncept i napravile svoje crossovere kao konkurenciju originalnom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars video: Test 2020. BMW X6

 

Neki su se smejali kada je BMW uzeo svoj X5, promenio mu zadnji deo da bude lepši, atraktivniji, da liči na Coupe, i takav auto nazvao X6.

I oni koji su se smejali na tadašnje rađanje potpuno novog segmenta na tržištu, i oni koji nisu - svi su kasnije iskopirali BMW po tom pitanju i danas na tržištu zato imamo gomilu SUV modela sa linijom Coupe-a, i svi se oni zovu Crossoveri. Ali, BMW ima prednost jer je njemu ovo već treća generacija modela X6 i mnoge stvari drugi tek treba da nauče kako se rade kod ovakvih automobila:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijasat.jpg Emisija SAT: Test BMW X6

 

Testirali smo novi BMW X6. On je rodonačelnik jedne cele kategorije u kojoj su se našli Audi Q8, Mercedes GLE coupe, Porsche Cayenne Coupe i Lamborghini Urus. BMW X6 je primer koji je promenio pravila autoindustrije i svima dao puno pravo da eksperimentišu sa nemogućim kombinacijama. Kako se ponaša na stazi, da li je stvoren za off-roud, kakve su mu vozne karakteristike i kako se pokazao u vožnji - otkriva naš test:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV video: Test BMW X6

 

Liči na prethodnu generaciju, ali nemojte se zbuniti skoro istom siluetom ove treće generacije - veća je, jača i efikasnija od stare:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW video: Test BMW X6 M Competition

 

Porsche Cayenne Coupe, Audi Q8, ili bilo koji drugi SUV ovih gabarita koji ima liniju Coupe-a, predstavlja konkurenciju za BMW X6:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl video: Test BMW X6 40i xDrive

 

Bazna verzija benzinca u ovom modelu, ali iako je početna ujedno je ona koja će biti najviše prodavana, i to ne samo zbog motora već i zato što verzija na testu nije ''nakrcana'' opremom do vrha:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: BMW X6 M50d na Autobanu

 

''Šestak'' 3.0 QuadTurbo sa pogonom na svim točkovima. Motor daje 400 konja i 760 Nm, 5.2 sekundi do stotke i maksimum na 250 Km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW video: Test BMW X6 M50d

 

Ovaj auto je suštinski X5 sa više sportskom, a manje praktičnom ''limarijom'':

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autobytel.jpg Autobytel video: Test 2020. BMW X6

 

2007. godine BMW je spojio svoj uspešan X5 i sve one Coupe modele koje je pravio, i tako dobio SUV Coupe - X6:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes video: 2020. BMW X6 M50i

 

523KS iz 4.4 V8 TwinTurbo motora, upareno sa ZF automatikom sa 8 brzina (bez duplog kvačila):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

marekdrives.jpg MarekDrives video: 2020. BMW X6 M Competition

 

BMW vozači su konačno dobili razlog da pale žmigavce :) 

Ovo je X5 za ljude koji imaju još više novca - u ''M Competition'' varijanti ima 4.4 V8 sa dva turba koji pravi 625 konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsalescom.jpg CarSales video: Test 2020. BMW X6 M Competition

 

X6M i X5M su tehnički blizanci, s'tim što je X5M par hiljada evra jeftiniji:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsireland.jpg CarsIreland video: Test BMW X6 30d M Sport

 

Da li je toliko ružan da može da se kaže da je postao umetnost? :D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...