Jump to content
FAS Goran
Irena HGT

Porsche Cayenne / Cayenne Coupe

Recommended Posts

Ovako bi trebalo da izgleda 2023. Porsche Cayenne

 

Restajling bi trebao da donese nova prednja svetla i malo drugačiju masku, zadnja svetla bi trebala da budu još tanja...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars: 2023. Porsche Cayenne Turbo GT

 

Porsche pravi Cayenne već 20 godina, ali do sada nikada nije napravio njegovu GT varijantu koja je usmerena na što bolje performanse na stazi. Sve se to menja sa ovim Cayenne Turbo GT sa 630 konja od twin-turbo V8 motora:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese: Porsche Cayenne GT Coupe

 

Najskuplji Cayenne od svih njegovih verzija, ali i najbrži...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Porsche Cayenne stiže na proleće

 

porsche cayen e 04.jpg

 

Porsche pažljivo priprema novi Cayenne za puštanje u prodaju. Do tada su, prototipovi i predproizvodna vozila, podvrgnuta izazovnim testovima izdržljivosti da bi se obezbedilo da ispunjavaju Porscheove visoke standarde kvaliteta. Nakon puštanja u prodaju 2017. godine, Porsche je dosledno poboljšavao treću generaciju modela Cayenne sa dalekosežnim promenama koje utiču na njegov pogonski sklop, šasiju, dizajn, opremu i mogućnosti povezivanja.

 

231717-porsche cayenne 03.jpg

 

''Ovo je jedna od najopsežnijih nadogradnji proizvoda u istoriji Porschea'', kaže menadžer serije Michael Schätzle. Pored usklađivanja portfelja pogona, inženjeri u Porscheovom razvojnom centru u Weissachu su napravili velike revizije Cayenneovog sistema šasije.

 

231715-porsche cayenne 02.jpg

 

Cilj je bio postići još širi raspon između tipičnih Porscheovih performansi na putu, udobnosti na velikim udaljenostima i off-road sposobnosti. U tu svrhu, Cayenne će imati, između ostalog, novu, polu-aktivnu šasiju. Osim toga, vozači i putnici mogu uživati u novom i opsežno digitalizovanom ekranu i konceptu upravljanja sa poboljšanim funkcijama povezivanja. Inovativna tehnologija osvetljenja u HD-Matrix LED prednjim svetlima poboljšava udobnost i bezbednost u novom Porsche Cayenneu.

 

231716-porsche cayenne 01.jpg

 

Uz toliki broj novih tehnologija, bila su potrebna kompleksna i razrađena testiranja da bi se savršeno podesile komponente, od kojih je većina bila potpuno nanovo razvijena. ''Novi Cayenne ćemo podvrgnuti potpunom i sveobuhvatnom programu testiranja, baš kao da smo ga razvili od nule'', objašnjava menadžer testiranja Ralf Bosch. Pored sve preciznijih virtuelnih simulacija, testiranje u stvarnom životu je i dalje veliki prioritet za Porsche. Ono predstavlja test da li je neki novi model spreman za puštanje u prodaju. Tokom onoga što nazivamo kompletnim testiranjem vozila, cilj je obezbediti operativnu stabilnost i funkcionalnost svih komponenti i sistema koji međusobno deluju - u situacijama koje korisnik doživljava te svim ostalim. Tokom testova izdržljivosti simulira se životni vek vozila u teškim uslovima koji se retko dešavaju kada je automobil u rukama kupaca. U svakodnevnim uslovima, vozila pređu preko 200.000 kilometara u gradskom saobraćaju, po seoskim putevima i autoputevima za nekoliko meseci.

 

Kako bi simulirali ekstremne uslove, prototipovi takođe putuju po celom svetu, sa ciljem da se njihov kvalitet i izdržljivost ispitaju u različitim klimatskim zonama. Za novi Cayenne, testovi su obavljeni u Aziji, Africi, Evropi i Severnoj Americi. Ukupno je pređeno više od četiri miliona probnih kilometara. ''Ono što tražimo od novog Cayennea tokom teških terenskih testova u Španiji, na izazovnim peščanim dinama u Maroku, ili tokom veoma dinamičnih vožnji na ledenim stazama u Finskoj i na Nürburgring Nordschleife stazi nije nešto za šta pretpostavljamo da će većini kupaca ikada biti potrebno'', kaže Dirk Lersch, koji vodi tim za sklapanje i testiranje prototipa za Cayenne. ''Međutim, svako ko kupi Porsche trebalo bi da zna da on može da izdrži izuzetno velika opterećenja - bez obzira na površinu po kojoj se vozi.''

 

Novi Porsche Cayenne će proslaviti svoju premijeru ovog proleća

U vezi tehničkih specifikacija, bazna verzija sa 3.0 V6 turbo motorom će dobiti još 14 konjskih snaga i 50 Nm obrtnog momenta za ukupnih 349 konjskih snaga i 502 Nm. Što se tiče verzije S, izgubiće twin-turbo 2.9 V6 da bi napravio mesta za 4.0 V8 koji takođe ima par turbo punjača. U ovoj aplikaciji razvija 468 KS i 600 Nm, plus od 34 KS i 49 Nm u odnosu na stari Cayenne S sa V6 motorom. Varijanta Turbo GT će biti dostupna samo kao Cayenne Coupe i dobiće još 20KS, ukupno 651 KS (i 850 Nm). Što se tiče plug-in hibridnih modela, svi će dobiti veći paket baterija (od 17.9 do 25.9 kWh) za povećani domet u elektro modu. E-Hybrid će imati 463 KS i 650 Nm, što predstavlja dodatnih 8 KS, ali 50 Nm manje obrtnog momenta. Porsche namerava da prodaje četiri modela Cayenne sa hibridnim pogonom, uključujući jedan za Kinu sa manjim 2.0 turbo motorom sa četiri cilindra umesto 3.0 V6. Takođe, u planu je i Turbo S E-Hybrid.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Porsche Cayenne će se proizvoditi u Bratislavi

 

porsche cayen e1.jpg

 

Porsche će sledećeg meseca predstaviti značajno modifikovanu verziju aktuelne generacije Cayenna, ali ova nemačka kompanija se takođe priprema i za neizbežnu električnu budućnost odlučujući gde će proizvoditi sledeću generaciju Cayenna koji će imati elektropogon. Porsche je sada saopštio da će budući Cayenne EV proizvoditi u Bratislavi u Slovačkoj.

 

Imajući u vidu da skoro svi proizvođači postepeno prelaze sa automobila koji imaju motore sa unutrašnjim sagorevanjem na EV, donošenje ključnih odluka u vezi sa logistikom je imperativ. Fabrika u Bratislavi je dom mnogih VAG modela izrađenih na MLB Evo platformi, a osim Cayennea i Cayenna Coupe, VW Touareg se takođe proizvodi tamo zajedno sa Audijem Q7 i Q8. Porsche ne precizira kada će Cayenne EV krenuti u proizvodnju, samo kažu da će SUV bez benzinskog motora doći nakon Macana EV (planiran za 2024.) i 718 EV (stiže 2025.). Sigurno će se naći u prodaji pre 2030. godine kada Porsche želi da više od 80 odsto njegove prodaje dolazi od potpuno električnih vozila. Da bi se to ostvarilo, veći električni SUV pozicioniran iznad Cayennea i koji treba da se proizvodi u Lajpcigu (Nemačka) biće lansiran u drugoj polovini decenije.

 

Takođe je nejasno da li će postojati SUS verzije sledeće generacije Cayenna. Šanse su da će Porsche usvojiti istu strategiju koju planira da primeni za manji Macan. Kompaktni krosover će se prodavati isključivo kao EV u svojoj sledećoj generaciji, ali će se aktuelni model proizvoditi još nekoliko godina sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Njih dvoje će neko vreme mirno koegzistirati dok benzinac Macan ne ode u penziju. S obzirom da će sadašnji Cayenne dobiti fejslifting sledećeg meseca, to znači da Porsche namerava da ima SUV u prodaji najmanje 3-4 godine, tako da će se verovatno preklapati sa električnim modelom četvrte generacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Cayenne restajling: unutrašnjost

 

232976-porsche cayenne 2023 03.jpg

 

Porsche nam je još ranije potvrdio da će značajno modifikovani Cayenne premijerno predstaviti 18. aprila, a kao najavu je objavio set zvaničnih fotografija njegove izmenjene unutrašnjosti.

Slike otkrivaju da kabina izgleda potpuno drugačije od aktuelnog dizajna, pri čemu obnovljeni Cayenne dobija digitalnu instrument tablu od 12.6 inča sa zakrivljenim ekranom. U zavisnosti od specifikacija vozila, vozač može da izabere do sedam režima prikaza. Prikazi uključuju pojednostavljeni izgled sa fokusom na bitne informacije. Postoji i jedan koji ima Porscheov tradicionalni dizajn sa pet krugova.

 

232977-porsche cayenne 2023 02.jpg

 

Pravougaoni ekran od 12.3 inča dominira centrom kontrolne table i podržava Siri glasovne komande za upravljanje funkcijama vozila. Ispod velikog ekrana nalazi se nova kontrolna tabla za HVAC sistem. Ima staklenu površinu preko crnog panela i ima prepoznavanje dodira sa haptičkim povratnim informacijama. Sistem takođe ima neke fizičke kontrolne prekidače. Postoje i dva USB-C porta u prednjem delu, a još dva su na zadnjoj centralnoj konzoli. Redizajnirani volan ima izgled od sadašnje 911-ice, a postoje multifunkcionalne kontrole na horizontalnim kracima.

 

232978-porsche cayenne 2023 01.jpg

 

Opcioni ekran od 10.9 inča je dostupan na suvozačkoj strani instrument table. Ovim putnicima između ostalog daje kontrolu nad navigacionim sistemom. Ekran takođe može da strimuje video zapise dok je Cayenne u pokretu, a filter sprečava ometanje vozača. Porsche Cayenne restajling će standardno dolaziti sa 3.0 V6 turbo motorom od 349 konjskih snaga, Cayenne S dobija twin-turbo V8 sa 468 KS, dok će E-Hybrid PHEV raspolagati sa 463 KS. Pored toga, dobiće bateriju od 25.9 kWh, umesto sadašnje od 17.9 kWh. Snažniji Cayenne Turbo S E-Hybrid stiže kasnije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Cayenne restajling

 

Porsche Cayenne 2023 15.jpg

 

Novi Porsche Cayenne debituje sa visoko digitalizovanim konceptom prikaza i kontrole, novom tehnologijom šasije i inovativnim visokotehnološkim karakteristikama.

''To je jedna od najopsežnijih nadogradnji proizvoda u istoriji Porschea'', navodi Michael Schätzle, potpredsednik linije proizvoda Cayenne. HD Matrix LED prednja svetla visoke definicije pružaju osvetljenje puta prilagođeno svakoj situaciji u vožnji, sistem kontrole kvaliteta vazduha filtrira zagađivače iz vazduha u unutrašnjosti, a prvi put u Cayennu, putnici na mestu suvozača imaju vlastiti infotaiment displej - za striming videozapisa tokom putovanja, recimo. Svojim opsežno nadograđenim dizajnom i snažnijim dometom motora, Cayenne naglašava uverenje da je reč o automobilu sa najviše sportskih karakteristika u svom segmentu.

 

Porsche Cayenne 2023 14.jpg

 

Porsche je u novi Cayenne integrisao potpuno izmenjeni koncept prikaza i kontrole. Novi Porsche Driver Experience, prvi put predstavljen u Porsche Taycanu, fokusira se na vozača i optimizuje rad. Funkcije koje vozač često koristi se nalaze direktno na ili neposredno pored volana. Na primer, ručica koja se nalazi na levoj strani iza volana sada ima dodatne funkcije za upravljanje sistemima za pomoć vozaču. Ručica za izbor automatske promene stepena prenosa u novom Cayenneu je sada na kontrolnoj ploči. Na taj način, stvara se prostor na novoj centralnoj konzoli za odeljke za odlaganje predmeta i veliki kontroler klima uređaja u elegantnom crnom dizajnu. Velike, lako dostupne kontrole u kombinaciji sa mehaničkim prekidačima za klimatizaciju i haptičkim regulatorom jačine zvuka obezbeđuju optimalnu operativnost i prefinjeni izgled. Ključna karakteristika novog Porsche Driver Experience je pravi balans između digitalnih i analognih elemenata.

 

232976-porsche cayenne 2023 03.jpg

 

Redizajnirani kokpit modela Cayenne prvi put uključuje potpuno digitalnu 12.6-inčnu ploču sa instrumentima sa tzv. zakrivljenim i samostojećim dizajnom i promenjivim opcijama prikaza. Optimizovani head-up displej je dostupan opcionalno. Standardni 12.3-inčni centralni displej Porsche Communication Management (PCM) sistem se integriše u novu kontrolnu tablu i omogućava pristup svim relevantnim funkcijama vozila. Aplikacije koje dolaze uz automobil, kao što su Spotify i Apple Music ponuđene su zbog optimizacije povezivanja u novom Cayennu.

 

232977-porsche cayenne 2023 02.jpg

 

Prvi put je dostupan ekran od 10.9 inča na suvozačevoj strani. To obogaćuje iskustvo vožnje suvozača prikazivanjem podataka o performansama, pružajući poseban pristup kontrolama infotainment sistema i, u zavisnosti od tržišta, mogućnost striminga video sadržaja tokom vožnje. Posebna folija obezbeđuje da vozač ne može videti ovaj displej.

 

232978-porsche cayenne 2023 01.jpg

 

Novi Cayenne sada ima posebno izražajan izgled. Novi prednji deo u kombinaciji sa značajnije zaobljenim spojlerima, novom haubom i tehnički privlačnim prednjim svetlima naglašava širinu vozila. Trodimenzionalno dizajnirana zadnja svetla, čiste površine ispod i novi zadnji branik s integrisanim držačem registarske tablice karakterišu dizajn zadnjeg dela novog Cayenna. Proširena paleta boja s tri nove boje, lagani sportski paketi koji štede do 33 kilograma za Cayenne Coupé i nova opsežna ponuda točkova od 20, 21 i 22 inča omogućavaju individualnu i dinamičnu konfiguraciju novog Cayenna.

 

Porsche Cayenne 2023 8.jpg

 

Matrix LED farovi su sada deo standardne opreme u novom Cayennu. HD Matrix LED farovi su nova opcionalna karakteristika. S dva modula visoke definicije i više od 32.000 piksela po prednjem svetlu, inovativna tehnologija ovih farova prepoznaje druge korisnike i blokira svoja duga svetla s preciznošću piksela da ih ne bi zaslepila. Jačina svetlosti modula se može regulisati u više od 1.000 koraka zavisno od situacije u vožnji. Prilagođeni načini rada svetla povećavaju bezbednost i udobnost u različitim situacijama tokom vožnje.

 

Porsche Cayenne 2023 7.jpg

 

Porsche je takođe uveo sistem kontrole kvaliteta vazduha u novi Cayenne. Kao standardna oprema, vozilo koristi prediktivne navigacijske podatke za otkrivanje ulaza u tunel i automatski aktivira recirkulaciju vazduha. Ukoliko želite, senzor može da detektuje nivo čestica fine prašine u vazduhu i po potrebi da ga više puta propušta kroz filter za finu prašinu. Jonizator uklanja mnoge klice i zagađivače iz vazduha, što je posebno korisno za osobe koje pate od alergija. Pored toga, kupci mogu da koriste sveobuhvatan asortiman novih i optimizovanih sistema pomoći. To uključuje aktivnu funkciju za ograničenje brzine i pomoć pri proklizavanju, pomoć pri skretanju i poboljšani Porsche InnoDrive kao deo adaptivnog tempomata. To znači da je novi Cayenne još bolji u pomaganju vozaču u opasnim situacijama, kao i u saobraćajnim gužvama na autoputevim i glavnim putevima.

 

Porsche sada u fabrici oprema Cayenne čeličnim opružnim oslanjanjem, uključujući Porsche Active Suspension Management (PASM) sistem. Novi amortizeri sa tehnologijom s 2 ventila, samim tim s odvojenim fazama odskoka i kompresije omogućavanju optimizovane performanse u svim situacijama tokom vožnje. Osetno je poboljšana udobnost pri malim brzinama, upravljivost tokom dinamičnog skretanja i podrška pri naginjanju i prevrtanju. Doživljaj vožnje može se dodatno poboljšati novim adaptivnim vazdušnim oslanjanjem s dvokomornom, dvoventilnom tehnologijom. Na ovaj način, poboljšava se iskustvo vožnje sa mekim oslanjanjem, stabilizuje vozilo i pojednostavljuje upravljanje na putu i van njega - u poređenju sa standardnim oslanjanjem i prethodnim modelom. Istovremeno, adaptivno vazdušno oslanjanje poboljšava preciznost vožnje i performanse, te smanjuje kretanje tela u dinamičnim situacijama vožnje. Oslanjanje takođe nudi još osetniju razliku između načina vožnje Normal, Sport i Sport Plus.

 

U Evropi, novi Cayenne stupa na scenu sa tri različite verzije motora.

Opsežna dorada četvorolitarskog V8 biturbo motora razvijenog od strane Porschea zamenjuje prethodni V6 motor u novom Cayenne S. Sa maksimalnom snagom od 474 KS i obrtnim momentom od 600 Nm - 34 KS i 50 Nm više od svog prethodnika - ubrzava i SUV i SUV Coupé do 100 km/h za 4.7 sekundi. Maksimalna brzina je 273 km/h. Ulazak u svet Cayenna dolazi s optimizovanim trolitarskim V6 turbo motorom. Sada proizvodi 353 KS i 500 Nm, što je 13 KS i 50 Nm više nego pre.

 

Porsche Cayenne 2023 6.jpg

 

Motor sa šest cilindara takođe čini osnovu za pogonski sklop Cayenne E-Hybrid. U kombinaciji sa novim elektromotorom koji je poboljšan za 30 kW do 130 kW (176 KS), kombinovana snaga se povećava na 470 KS. Opremljen visokonaponskom baterijom povećanog kapaciteta sa 17.9 kWh na 25.9 kWh, u zavisnosti od nivoa opreme, sada je moguć u potpunosti električni domet prema WLTP-u do 90 kilometara. Novi 11 kW ugrađeni punjač skraćuje vrieme punjenja odgovarajućim izvorom napajanja na manje od dva i po sata uprkos povećanom kapacitetu baterije. Tokom putovanja, optimizovani režimi vožnje e-hibridom povećavaju efikasnost vozila.

 

Porsche Cayenne 2023 5.jpg

 

Izvan EU, Turbo GT dizajniran za maksimalne performanse na putu i dalje je najbolji model u asortimanu Cayenne na većini Porscheovih tržišta. Dostupan je isključivo kao Coupé i sadrži sve optimizacije i inovacije serije modela. Osim toga, snaga četvorolitarskog V8 biturbo motora Turbo GT je povećana za 19 KS na 659 KS. Cayenne Turbo GT ubrzava od 0 do 100 km/h za 3.3 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 305 km/h.

 

Porsche Cayenne 2023 4.jpg

 

Standardna oprema Cayenna je značajno proširena i uključuje Matrix LED farove, Porsche Active Suspension Management sistem, 20-inčne točkove, prednju i zadnju pomoć pri parkiranju uključujući kameru za vožnju u rikverc i prostor za pametni telefon sa induktivnim punjenjem do 15W.

 

Porsche Cayenne 2023 2.jpg Porsche Cayenne 2023 1.jpg

 

U Nemačkoj, Porsche nudi novi Cayenne po cenama koje počinju od 89.097 evra (Coupe od 93.143 evra), uključujući PDV i opremu specifičnu za zemlju. Cene Cayenne E-Hybrid počinju od 103.344 evra (Coupe od 106.352 evra), a Cayenne S od 107.542 evra (Coupé od 112.778 evra). Novi modeli su sada dostupni za naručivanje, a isporuke u Evropi počinju u julu 2023. godine.

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: 2024. Porsche Cayenne

 

Porsche - ko je ikona, a ko ''živi svetac'' brenda, odgovara Darko Gigić, koji je na test-stazi ove kompanije u Lajpcigu testirao novi Cayenne za 2024. godinu:
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Porsche Cayenne

 

Jura se zaputio u Stuttgart kako bi isprobao novi Porsche Cayenne sa V8 motorom na asfaltu, ali i izvan njega :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Cayenne restajling

 

p40.jpg

 

Porsche je još jednom pokazao koliko je veliki. Dok većina proizvođača u procesu restajlinga pribegava samo minimalnim izmenama kako bi njihov auto ostao konkurentan, uz često smanjenje zapremine motora pa i redukovanje broja cilindara, Porsche radi suprotno!

Zato smo sa nestrpljenjem dočekali poziv da se u Lajpcigu iz prve ruke uverimo u sva, ne baš uobičajena unapređenja koja su primenjena na redizajniranom Porsche Cayenne. Lokacija nije odabrana slučajno. Slobodno možemo da kažemo da je ovo druga kuća brenda. Od 2002. ovde je Porsche Experience Center. Kada kupite auto, odmah možete da testirate na stazi identičan model, a instruktor će vam pokazati šta sve može. To se odnosi ne samo na trkačku stazu, već i na off-road poligon.

 

p39.jpg

 

Naravno, možete i da obiđete fabriku iz koje trenutno izlaze Porsche Macan i Taycan. Iako radi tek nešto više od 20 godina, fabrika je značajna i po tome što je upravo iz nje izašla prva generacija Porsche Cayenne, predstavljena 2002. Odmah je postao ne samo statusni simbol, već i predmet obožavanja mnogih. Ako je u početku i bilo neke sumnje u njegove sportske karakteristike, s obzirom na SUV karakter, vreme je pokazalo da je Cayenne itekako sposoban da izađe na stazu ali i da se izbori sa ozbiljnim preprekama van asfalta.

 

p38.jpg

 

Tako je Porsche postao jedan od prvih proizvođača u novijoj istoriji koji je spojio karakteristike super-automobila i terenca. Aktuelna, treća generacija Porsche Cayenne, još je ekstremnija na stazi, dok je istovremeno još sposobnija u savladavanju prepreka van puta. Odmah po dolasku u Porsche Experience Center dočekali su nas predserijski test primerci unapređenog Cayenne.

 

p37.jpg

 

Poziraju ispred više nego prepoznatljive građevine u obliku dijamanta. Izmene su bile toliko opsežne da su nova vrata prtljažnika, hauba i šira krila samo manji deo ukupnog redizajna. Ističu se novi farovi, koji su dobili ne samo novu generaciju LED HD Matrix tehnologije, već i specifična dnevna svetla. Više nisu tačkastog oblika; sada imaju četiri horizontalne crte.

 

p36.jpg

 

Osim novih boja, tu su i nove felne. Standardne su 20 inča, a po želji mogu da se poruče 21 i 22 sa aerodinamičkom optimizacijom. Čak i za najveće, Porsche je obezbedio zimske i gume za sve sezone. Kao i do sada, atraktivni kupe deli prednji kraj sa standardom verzijom, ali sa dosta zakošenijim vetrobranom, baš kako priliči jednom kupeu.

 

p35.jpg

 

Unutra nas očekuju još veća iznenađenja. Odmah nam je na pamet pao Taycan, jer su po ugledu na njegov kokpit dizajnirani novi, potpuno digitalni zakrivljeni instrumenti dijagonale 12.6 inča, praktično bez senila. Više nego upadljiva je nova pozicija ručice menjača; umesto na centralnom grebenu, sada je između digitalnih instrumenata i centralnog displeja multimedije.

 

p34.jpg

 

Njeno pomeranje je oslobodilo dosta prostora, na kom je postavljena luksuzna staklena tastatura klima-uređaja i veliko okruglo dugme za pojačavanje muzike. Velika novina je i displej ispred suvozača dijagonale 10.9 inča, koji može opciono da se poruči. Ima mogućnost strimovanja videa, podešavanja navigacije i multimedije.

 

p33.jpg

 

Osim toga, suvozač ovde može da vidi trenutni režim vožnje, G silu i brzinu. Zahvaljujući specijalnom premazu stakla, nema opasnosti od ometanja vozača. Volan je preuzet iz Porschea 911, sa nešto drugačijim rasporedom dugmića u odnosu na dosadašnji Cayenne.

 

p32.jpg

 

Na njemu je standardan selektor izbora režima vožnje, koji nam je, pokazaće se, itekako potreban da bude na dohvat ruke. Vreme je da unapređeni Cayenne testiramo u realnim uslovima i da osetimo najvažnije izmene. One su, naravno, nevidljive na prvi pogled.

 

p31.jpg

 

Za početak, kupcima su dostupna ne samo dva oblika karoserije, već i dve verzije - Cayenne i Cayenne S. Poznavaoci Porsche modela odlično znaju gradacije u nazivu, koje se direktno odražavaju na motorizaciju. Drugim rečima, kasnije će se pojaviti i ostale, snažnije varijante, a sada imamo prilike da testiramo drugu po redu verziju.

 

p30.jpg

 

Međutim, Cayenne nije što je bio. Umesto V6 motora zapremine 2.9 litra, redizajn donosi V8 motor od 4.0 litra! Osim fantastičnog brboljenja ''osmaka'', ima 34 KS i 50 Nm više nego odlazeći V6. Neko će reći, pa to je mala razlika, međutim, poenta je u izuzetno strogim emisijama izduvnih gasova u Evropi. Iz tog razloga je V8 ''oslabljen'' na 474 KS i 600 Nm, ali je zato ekološki podoban.

 

p29.jpg

 

Ne brinite, i dalje je munjevito brz; uz launč kontrol opciju, do stotke stiže za samo 4.7 sekundi! Za to vreme, Amerika uživa u Cayenne Turbo GT, sa takođe V8 motorom ali od 659 KS, koji ovaj zadatak obavlja za 3.3 sekunde! Nećemo da se žalimo i krećemo na prvi doživljaj koji su nam domaćini pripremili... Kompletan Porsche Experience Center je izgrađen na prostoru koji je do ujedinjenja Zapadne i Istočne Nemačke koristila sovjetska vojska. Pretpostavljamo da je dobar deo poligona za ofroud vožnju nasleđen iz tog perioda. Sedamo u potpuno fabričke primerke Cayenne S bez ikakvih modifikacija, sa standardnim letnjim gumama.

 

p28.jpg

 

Instruktor nas predvodi na različite prepreke kojih je ukupno 15 i to u dužini od šest kilometara. Ovde sada dolazimo do još jednog izuzetno bitnog unapređenja. Cayenne je dobio praktično novo ogibljenje. Izmene se odnose i na standardno, sa spiralnim oprugama, ali i na opciono vazdušno, kojim su opremljeni test primerci. Rezultat je zaista impresivan.

 

p27.jpg

 

Koliko god da je podloga neravna, u kabini je vrlo komforno, čak i preko najvećih džombi. Naravno, prethodno smo odabrali Off-Road režim mod vožnje, koji ima nekoliko podnivoa. Pored peska, blata i snega biramo Rocks varijantu za vožnju po kamenju. Osim što je karoserija maksimalno podignuta, ovaj režim kontrolu gasa čini nežnijom, tako da i pri većem pritisku na papučicu gasa nema neprijatnih skokova.

 

p26.jpg

 

Čak i kada su dva dijagonalna točka u vazduhu, 4×4 sistem se trenutno prilagođava situaciji. Raspodela snage i blokada diferencijala je automatska, a na vozaču je samo da bude skoncentrisan na put pred sobom. Iako su prepreke veoma zahtevne, sa izuzetno velikim nagibom po svim osama, stekli smo utisak da nisu ni blizu limitima koje Cayenne može da podnese.

 

p25.jpg

 

Ekstremnu rampu sa nagibom od 80 stepeni sa lakoćom savlađuje, dok na nizbrdici testiramo Hill Control sistem, koji se jednostavno aktivira pomeranjem ručice tempomata nagore. Auto sâm koči, vodeći računa da se zadnji kraj ne zanese u slučaju klizave podloge. Bočni nagib od 25 stepeni takođe ne predstavlja nikakav problem, baš kao ni prolazak kroz jezerce duboko pedesetak centimetara i dugo 100 metara.

 

p24.jpg

 

Vreme je da se vratimo na asfalt i dolazimo do sledeće provere redizajniranog Porsche Cayenne. Pravo sa off-road poligona ulazimo na trkačku stazu. Projektovana je da izvuče maksimum iz najbržih trkačkih Porsche modela, a krivine su svojevrstan omaž čuvenim deonicama staza poput Nirburgringa, Monze, Monte Karla, Laguna Seka, Suzuka...

 

p23.jpg

 

Okrugli selektor režima vožnje na volanu prebacujemo u ''sport plus'' mod. Auto se spušta, a ogibljenje maksimalno zateže. Otvara se i klapna na auspuhu. Zvuk postaje neverovatan; kombinacija dubokih tonova izduva i simfonije V8 motora je najlepša muzika za uši. Cayenne S se pretvara u pravi trkački auto, sa izuzetnim odzivom na gas.

 

p22.jpg

 

Potpuno je fascinantno koliko su agresivna ubrzanja, ali i činjenica da nema baš nikakvog naginjanja i plivanja. Potpuno zaboravljamo da smo za volanom jednog SUV-a, koji krivine prolazi kao pegla. Svaki krug je sve brži i agresivniji. Dolazimo u ekstremne situacije i ne možemo da se načudimo koliko je granica prijanjanja i proklizavanja visoka.

 

p21.jpg

 

Preciznost kojom prati zadatu putanju nas ostavlja bez reči. Jednostavno, vozi se kao da nema dve tone, već mnogo manje! Osim izvanrednog upravljanja i ležanja za jedan veliki SUV, Cayenne nas je iznenadio i fantastičnim kočnicama.

 

p20.jpg

 

Osmostepeni Tiptronic S menjač takođe fascinira svojom tačnošću i pravovremenom reakcijom. Pun gas i brzine menja na limitu obrtaja, dok na kočenju vraća naniže u maniru najboljeg vozača. Jednostavno, izvlači maksimum iz V8 mašine, koji može da se oseti samo na trkačkoj stazi.

 

p19.jpg

 

Po završetku vožnje hladimo kočnice i razmišljamo o nespojivim karakterima Cayenna S. Do maločas smo prolazili tenkovskim poligonom u vrlo ekstremnim okolnostima preko nekadašnjih vojnih bunkera, a sada prolazimo krivine u maniru trkačkog bolida.

 

p18.jpg

 

Ono što najviše iznenađuje je poverenje u automobil, koji sve zadatke prolazi sa lakoćom. Van asfalta je udobniji i sposobniji nego ikada, a na stazi iznenađuje snagom, upravljivošću, stabilnošću, pa i zvukom, baš kako dolikuje jednom Porscheu.

 

p17.jpg

 

Uz vrhunski inženjering, teško je ostati ravnodušan i kada su u pitanju luksuz, raskoš i glamur, kakvom malo koji konkurent može da parira. Na kraju, i sami inženjeri su priznali da je ovo ubedljivo najsveobuhvatniji redizajn jednog Porschea u istoriji.

 

p16.jpg

 

Redizajnirani Cayenne i Cayenne Coupe su, što se tiče pogona, za sada dostupni u tri varijante,. Cayenne S, koji smo testirali, je trenutno vrhunac ponude. Ispod njega je pozicioniran Cayenne sa trolitarskim V6 motorom, koji je dobio ista unapređenja. Pojačan je za 13 konja i 50 Nm, pa sada raspolaže sa ukupno 353 KS i 500 Nm. Do stotke stiže za 5.7 sekundi a maksimalna brzina je 248 km/h.

 

p15.jpg

 

Isti, šestocilindarski motor čini osnovu i za pogonski sklop modela Cayenne E-Hybrid. U kombinaciji s novim elektro-motorom koji je pojačan za 30 kW na 130 kW (177 KS), ukupna snaga sistema sada dostiže 470 KS. Omogućava ubrzanja do stotke od samo 4.9 sekundi uz maksimalnu brzinu od 254 km/h.

 

p14.jpg

 

Kapacitet visokonaponske baterije je povećan sa 17.9 na 25.9 kWh, u zavisnosti od paketa opreme, pa sada omogućava čist električni domet do 90 kilometara po WLTP standardima. Novi punjač od 11 kW (7.2 kW kod prethodnika) skraćuje vreme punjenja na AC punjaču na oko 2 sata i 15 minuta.

 

cayenne voda.jpg

 

Dizajn kokpita je dobrim delom inspirisan potpuno električnim Porscheom Taycan, od koga je preuzet dizajn potpuno digitalnih instrumenata bez senila. U zavisnosti od izabrane opreme, vozač može da odabere do sedam različitih prikaza digitalnih instrumenata.

 

p12.jpg

 

Na displeju dijagonale 12.6 inča prikazani su obrtomer, mapa navigacije, asistencija za noćnu vožnju i 3D prikaz bezbednosnih sistema za pomoć vozaču. Za pohvalu je činjenica da je Porsche obezbedio i klasični prikaz, sa tipičnih pet instrumenata.

 

p11.jpg

 

Matrix farovi su standard, dok se HD opcija doplaćuje. Ona stvara homogeno i precizno svetlosno područje velikog intenziteta koje se munjevitom brzinom prilagođava situaciji u vožnji. Nova adaptacija se izračunava svakih 16 milisekundi. U srcu tehnologije je čip koji sadrži 16.384 pojedinačna mikro-LED elementa. Porsche ugrađuje dva ovakva čipa po faru. Suština je da se vozila ispred ''preskaču'' još preciznije, odnosno da se put oko njih još efikasnije osvetljava tako da ne zaslepljuje vozače.

 

p11.jpg

 

Cayenne je standardno opremljen čeličnim oprugama, uključujući PASM (Porsche Active Suspension Management) sistem po prvi put. Prigušivači vibracija za prednju i zadnju osovinu opremljeni su novom tehnologijom sa dva ventila.

 

p10.jpg

 

Umesto jednog ventila za prigušivanje pokreta karoserije i točkova, amortizer sada ima dva ventila koji omogućavaju da se stepen odskoka i kompresije menjaju odvojeno. Prednost nove tehnologije je značajno povećanje udobnosti i bezbednosti vožnje, čime se postiže još širi raspon između Comfort i Sport Plus modova vožnje.

 

p08.jpg

 

Opciono može da se poruči prilagodljivo vazdušno ogibljenje koje takođe ima velike novine. Promenljiva brzina gibanja nadmašuje ne samo spiralne opruge, već i prethodni sistem vazdušnog oslanjanja u kombinaciji sa novom tehnologijom sa dva ventila. Promenljiva brzina gibanja se realizuje pomoću dve vazdušne komore koje se mogu spojiti ili isključiti pomoću ventila.

 

p09.jpg

 

Kada vozite polako i savladavate prepreke, impresionira posebnom udobnošću, čak i po vrlo neravnoj podlozi. Istovremeno, dinamičniji stepen gibanja vazdušnog oslanjanja i nova tehnologija sa dva ventila značajno poboljšavaju performanse i preciznost vožnje uz primetno smanjenje ljuljanje, što se itekako oseća u ekstremnim okolnostima na stazi a kamoli na javnim putevima.

 

p06.jpg

 

Dok većina smanjuje radnu zapreminu motora i broj cilindara, Porsche je povećava! Tako je Cayenne S umesto 3.0 V6 motora dobio 4.0 V8, koji je ekološki prihvatljiv i bez elektrifikacije! Za to su zaslužna brojna unapređenja, među kojima je prelazak sa twin-scroll turbo-punjača na single-scroll. Rezultirajuće više temperature izduvnih gasova smanjuju potrošnju goriva u visoko-dinamičkom opsegu.

 

p05.jpg

 

Pored toga, veći pritisak ubrizgavanja goriva od 350 bara poboljšava efikasnost motora. Novi elektro-kontrolisani vestgejt primetno ubrzava odziv motora. Takođe, Porsche po prvi put uvodi nove dvostepene promenljive podizače ventila u Cayennu S. Bregasta vratila sada imaju dva bregasta profila po usisnom ventilu. Aktuatori se munjevitom brzinom prebacuju između ovih profila.

 

p04.jpg

 

Pri malim opterećenjima, motor radi sa kratkim vremenom otvaranja i minimalnim podizanjem ventila. Pri velikim opterećenjima, sistem aktivira profile sa velikim podizanjem i dugim vremenom otvaranja. U kombinaciji sa potpuno promenljivom kontrolom bregastog vratila (Vario Cam Plus), oba stanja se mogu kombinovati sa kratkim ili dugim preklopima ventila. Novi magnetorezistivni senzori bregastog vratila iskorištavaju puni potencijal ove tehnologije određivanjem položaja bregastih vratila u izuzetno kratkim intervalima u realnom vremenu. Kontrolni sistem motora precizno bira odgovarajuće vreme ventila za svaki uslov opterećenja. Ovo rezultira primetno poboljšanim performansama dok se u isto vreme optimizuju vrednosti CO2. 

 

p03.jpg

 

Prošle godine obeleženo je 20 godina od početka proizvodnje Cayenna. Pokazalo se da je imao izuzetno značajnu ulogu u izvlačenju kompanije iz finansijskih problema. Početkom devedesetih, Porsche se našao u jednoj od najznačajnijih ekonomskih kriza u svojoj istoriji: bio je u minusu i isporučio je samo 23.060 automobila u fiskalnoj 1991/92.

 

p02.jpg

 

Sa Boxterom, lansiranim 1996. godine, Porsche je počeo da se izvlači iz svog pada. Menadžmentu je brzo postalo jasno da legendarni 911 i novi model sa centralno postavljenim motorom sami po sebi neće moći da odvedu kompaniju u sigurnu budućnost. Planovi za ''treći Porsche'' su počeli da se oblikuju, iako u početku bez čvrste odluke o klasi kojoj će pripadati. Na preporuku američkih kolega, kompanija se odlučila za SUV umesto za MPV. Ova vrsta vozila bila je posebno u trendu u Severnoj Americi - najvećem Porsche tržištu u to vreme.

 

p01.jpg

 

Godine 1999, u Cufenhauzenu je odlučio da se proizvodi na domaćem terenu, a ne u inostranstvu. Tako je izgrađen novi proizvodni pogon u Lajpcigu, koji je zvanično otvoren u avgustu 2002. I prva i druga generacija Porsche Cayenne, interno poznate kao ''E1'' i ''E2'', silazile su sa proizvodne trake u Lajpcigu, a kasnije i u Osnabriku. Sa lansiranjem treće generacije (''E3'') 2017. godine, Porsche je preselio svu proizvodnju Cayenne u Bratislavu, kako bi stvorio dodatni kapacitet u Lajpcigu za sportsku limuzinu Panamera i kompaktni SUV Macan.

 

Autor: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid

 

porsche cayenne 24 06.jpg

 

Porsche Cayenne je modernizovan ranije ove godine, a sada stiže i najsnažnija verzija Turbo E-Hybrid.

Cayenne Turbo E-Hybrid modelske godine 2024 raspolaže sa 739 KS i 950 Nm obrtnog momenta, koliko kombinovano imaju 4.0 V8 twin-turbo benzinski motor i električni motor (baterija je od 25.9 kWh a domet u elektro modu iznosi do 82 km).

 

236870-porsche cayenne 24 05.jpg

 

Ovaj Porscheov SUV od 0 do 100 km/h stiže za samo 3.7 sekundi i može do maksimalnih 295 km/h.

 

236871-porsche cayenne 24 04.jpg

 

Cayenne Turbo E-Hybrid standardno dolazi sa novim vazdušnim vešanjem, uz veću kontrolu nad kvalitetom vožnje. Porsche kaže da mu ova tehnologija omogućava da dizajnira SUV koji je udobniji tokom krstarenja, kao i onaj koji se oseća zategnutije i kontrolisanije dok je na stazi. Sve to u kombinaciji sa standardnim sistemom Porsche Torque Vectoring Plus i opcionim upravljanjem na zadnjoj osovini.

 

236873-porsche cayenne 24 03.jpg

 

U vezi stajlinga, Cayenne Turbo E-Hybrid dolazi sa specifičnom Turbo prednjom maskom koja uključuje velike usisnike za vazduh i lopatice za vazduh u crnoj boji visokog sjaja. Pored toga, izduvne cevi su napravljene od brušenog aluminijuma, a kočione čeljusti su ofarbane u crveno. U unutrašnjosti se ističu aluminijumske obloge na instrument tabli i vratima, Race-Tex krovna obloga, GT Sport volan (standardno opremljen posebnim dugmetom za režim vožnje), kao i kožna sportska sedišta (prednja podesiva u 18 smerova).

 

porsche cayenne 24 02.jpg

 

Porsche će takođe ponuditi i GT paket, ali samo za Cayenne Coupe. Uz GT paket vozilo je 10 mm bliže asfaltu, ima keramičke kočnice, standardne 22-inčne točkove, Porsche Dynamic Chassis Control, centralno postavljene izduvne cevi novog izduvnog sistema od titanijuma i elemente od karbona.

 

236872-porsche cayenne 24 01.jpg

 

Ubrzanje do 100 km/h u ovom slučaju traje 3.6 sekundi, dok je najveća brzina 305 km/h. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Cayenne S E-Hybrid

 

Porsche Cayenne S E-Hybrid

 

Porsche je za modelsku godinu 2024 pripremio i Cayenne S E-Hybrid, za koji se navodi da je savršena sredina između standardnog E-Hybrid i vrhunskog Cayenne Turbo E-Hybrid modela.

 

Porsche Cayenne S E-Hybrid

 

Ovde imamo kombinaciju 3.0 V6 turbo motora sa 354 KS i električnog motora sa 177 KS, pri čemu 2024 Cayenne S E-Hybrid ima ukupnu sistemsku snagu od 519 KS i 750 Nm obrtnog momenta.

 

Porsche Cayenne S E-Hybrid

 

Tu je i baterija od 25,9 kWh sa ugrađenim AC punjačem od 11 kW koji omogućava da se vozilo napuni električnom energijom za oko 2.5 sata na standardnom punjaču nivoa 2. Autonomija samo u elektro režimu iznosi do 90 km.

 

Porsche Cayenne S E-Hybrid Porsche Cayenne S E-Hybrid

 

Automobil do 100 km/h ubrzava za 4.7 sekunde i može do maksimalnih 263 km/h.

 

Porsche Cayenne S E-Hybrid

 

Za Cayenne S E-Hybrid su predviđeni i novo vazdušno oslanjanje sa dve komore, točkovi od 20 inča, četiri izduvne cevi od nerđajućeg čelika, srebrni paket eksterijera kao standard (Coupe dobija crni spoljašnji paket), Matrix Design LED farovi, kao i sedišta podesiva u osam smerova, Sport Chrono paket i Diamar unutrašnji paket u Silvershade izdanju. Takođe, dostupan je i ekran na strani suvozača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: 2024 Porsche Cayenne E-Hybrid

 

Kompletno predstavljanje automobila, plus vožnja na Autobanu ovog Cayenne restajlinga:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TechArt paket za Porsche Cayenne Coupe

 

238973-techart cay03.jpg

 

Nemački TechArt ima kompletan tjuning program i za modifikaciju Porscheovog Cayenna Coupe.

 

238974-techart cay02.jpg

 

TechArt Cayenne Coupe se ističe aero body paketom (novi prednji spojler, set pragova, novi zadnji branik sa difuzorom, spojler na prtljažniku, zadnji krovni spojler), haubom od ugljeničnih vlakana, kao i drugačijim točkovima (TechArt Daytona II, Formula V i Formula VI), sportskim izduvnim sistemom, modifikovanim oslanjanjem, jačim kočnicama, doteranim enterijerom i poboljšanim performansama (snaga u zavisnosti od verzije ide do 739 KS).

 

techart cay01.jpg

 

Takođe, sve ove modifikacije su dostupne i za standardnu karoserijsku verziju Porsche Cayenna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...