Jump to content
FAS Goran
Irena HGT

Audi Q5 / SQ5

Recommended Posts

ABT Audi SQ5

 

176290-abt sq5 1.jpg

 

Tjuning kuća ABT Sportsline nudi i paket za pojačanje Audijevog modela SQ5.

 

abt sq5 1111.jpg

 

Njegov 3,0 litarski benzinac je ovde pojačan na 425KS i 550 Nm obrtnog momenta, ali u zvaničnom saopštenju nema podataka o ubrzanju i najvećoj brzini.

 

176292-abt sq5 111.jpg

 

ABT je za SQ5 predvideo i nekoliko kompleta alu točkova (od 20, 21 ili 22 inča, dostupnih u više boja), novi izduvni sistem, modifikovano oslanjanje, distancere, aero body kit (proširenja blatobrana, pragovi, zadnji spojler...), kao i detalje od ugljeničnih vlakana u unutrašnjosti.

 

176291-abt sq5 11.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Produženi Audi Q5L za Kinu

 

178323-audi q5 l 1.jpg

 

Q5L je nova, produžena verzija Audijevog SUV modela, namenjenog kineskom tržištu. Međuosovinsko rastojanje je u odnosu na regularni model duže za 88 mm, što će najviše osetiti putnici pozadi.

 

178324-audi q5 l 11.jpg

 

Q5L je dugačak 4765 mm, širok 1893 mm, visok 1659 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2908 mm.

 

audi q5 l 2111.jpg

 

Za pogon se brine 2.0 litarski turbo benzinac, dostupan u verzijama sa 190KS i 252KS (ovaj potonji i sa quattro pogonom).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi mora da obustavi prodaju SQ5 u Evropi

 

160162-audi sq 1.jpg

 

Stroža kontrola emisije gasova primorala je Audi da obustavu prodaju svog sportskog SUV-a SQ5 u Evropi. Zbog novog sistema WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) koji na snagu stupa 1. septembra, neka svoja vozila na benzinski pogon su morali da prestanu da prodaju u Evropi BMW (Serija 7, M3) i Mercedes AMG sa V12 agregatom. Audi je saopštio da je odluka zasnovana na ''popunjenosti kapaciteta'', ali mediji ističu da je glavni razlog viši standard emisije gasova. Oni koji žele da kupe SQ5, koji se proizvodi u pogonu u Meksiku, ograničeni su na samo već proizvedene jedinice koje su ostale na lageru.

SQ5 je najdinamičniji Audijev SUV sa 3.0-litarskim TFSI V6 agregatom sa turbopunjačem koji proizvodi 354 KS uz 500 Nm obrtnog momenta. Snaga se prenosi kroz Quattro sistem i osmostepenog tiptronik menjača uz pogon na sva četiri točka. Ovo omogućava ubrzanje 0-100 km/h za oko 5,1 sekundi, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed uporedni test: Audi SQ5 vs Porsche Macan GTS

 

audi sq5 porsche macan gts.jpg

 

Porsche je u Le Manu nadmašio Audi... No, to je sport, a kakva je situacija u segmentu SUV-ova visokih performansi, kada se susretnu Macan GTS sa 360 i SQ5 sa 354 konjske snage!?

Kada je 2013. godine Audi predstavio prvu generaciju modela SQ5, bio je to prvi model u porodici ''S'' sa dizel motorm. Ipak, još pre ''dizelgejt'' afere, ovaj SUV srednje veličine na MLB platformi dobio je i benzinski motor, tako da je definitivo postao jedan od modela viskokih performansi i veoma poželjan sportski krosover. Onda je, godinu dana kasnije, baš u taj segment došao novi Porsche pod imenom Macan, i to u različitim verzijama, ali na istoj platformi, s tim što se ova GTS verzija pojavila 2015.

 

DSC_4918.jpg

 

U međuvremenu, prošle godine, Audi je napravio restilizaciju modela SQ5, odnosno na tržište je stigla druga generacija. Kako sada ne bi trošili vreme razmatrajući ko je tu prvi došao, kao i na to da li je proizvođač iz Štutgarta preuzeo 70 odsto delova i sklopova od pomenutog vozila iz Ingolštada, pa je Macana, pa samim tim i verziju GTS, dodatno ''oplemenio razlikama'', tako da ga preostalih 30 procenata taman toliko distancira da ga možemo smatrati potpuno novim, odnosno drugačijim - izvodimo aktuelne modele na crtu…

 

DSC_4916.jpg

 

Cilj nam nije da kroz puke brojeve utvrdimo razlike ili sličnosti, već da u vožnji, tj. u praksi proverimo koji od njih više odgovara onom opisu - SUV visokih performansi?

 

DSC_4365.jpg

 

A u pitanju su stvarno samo minimalne razlike, jer karakteristike Audi SQ5 i Porsche Macan GTS su mnogo više isprepletene nego što bismo mogli pomisliti! Recimo, Porsche je sa modelom Macan započeo trend uvođenja pogona na sva četiri točka u ovaj segment SUV-a visokih performansi. Audi je svoj quattro već godinama imao, ali zanimljivo da su tek sa pojavnom novog rivala, reagovali i Mercedes, pa i Jaguar, ali i svi ostali koji do tada nisu imali svoje varijacije na temu permantenog 4×4 pogona.

 

DSC_4382.jpg

 

Bilo kako bilo, Macan GTS nije sam vrh ponude, jer tu je i snažnija verzija Turbo, ali svakako više odgovara ovom svom ''rivalu'' iz ''družine četiri prstena''. SQ5 jeste noviji i savremeniji, brži i luksuzniji, te bolje izgleda u odnosu na svog prethodnika, ali u poređenju sa rođakom, e tu nije lako…

 

SQ5-vs-Macan-1-2.jpg

 

Po dimenzijama su gotovo izjednačeni, budući da pripadaju istom segmentu, s tim da je Porsche malo duži (11 mm) i širi (33 mm), a Audi viši (26 mm). SQ5 ima za 17 mm veće međuosovnsko rastojanje, baš kao što mu je i zapremina prtljažnika veća za 50 litara u oba slučaja, bilo da su nasloni zadnjih sedišta preklopljeni ili ne. Generalno mogli bismo ga smatrati prostranijim, te za nijansu komfornijim, ali… Audi ima i čitavih 50 kg veću masu, što u ovom slučaju nije zanemarljivo!

 

SQ5-vs-Macan-2-2.jpg

 

Jer, oba SUV-a pokreću trolitarski V6 benzinski motori, samo što je kod Macana GTS to biturbo, a kod SQ5 agregat sa jednim turbo-punjačem. Porsche je i za 6 KS snažniji nego Audi, dok im je maksimalni obrtni moment identičan. Dakle, putem, u prvom slučaju, sedmostepenog PDK menjača, a u drugom, osmostepenog Tiptronic, 500 Nm se prenosi na podlogu preko sva četiri točka.

 

DSC_4410.jpg

 

Kako ne bismo gubili vreme u teorijskom razmatranju perfromansi, već sve to proverili u praksi, naše ''SUV sportiste'' stavili smo na pistu jednog napuštenog aerodroma… Izmerili smo tačno 400 metara i trka ubrzanja je mogla da počne! Naravno, za pohvalu je što oba modela imaju sistem elektronske kontrole starta ili Launch Control. Kod Macana GTS, budući da je vozilo bilo u Sport Chrono paketu opreme, u pitanju je ''čistokrvni'' sistem u kojem vozač odlučuje vreme polaska, dok je kod SQ5 to više Boost gde treba odabrati pravi momenat za polazak.

 

DSC_4343.jpg

 

To znači da je kod Porschea potrebno samo izabrati mod vožnje Sport, adaptivno vazdušno ogibljenje će prilagoditi visinu karoserije, aktivirati komandu na upravljaču, levom nogom pritisnuti kočnicu do kraja, ubaciti u prvi stepen prenosa, a desnom gas do maksimuma i … Roooar! Još ako je aktiviran i mod sportskog oglašavanja izduvnog sitema, doživljaj je kompletan!

 

DSC_4354.jpg

 

Kod Audija, selektor moda treba prebaciti u Dynamic, što znači da će adaptivno oslanjanje odraditi svoj deo posla u vezi sa klirensom, tj. spuštanje, potom identično postupiti sa radom nogu i ručicom menjača u položaj S, ali i pratiti događanja na instrumet tabli, gde se u donjem desnom uglu pojavljuje prikaz priliva snage“ Zapravo, to znači da treba krenuti onda kada je na raspolaganju najveća snaga odnosno količina Boosta, a to je što bliže krajnjem desnom uglu! Potrebno je, dakle, tempirati momenat polaska, jer u protivnom start neće biti onako silovit!

 

DSC_4366.jpg

 

U našem slučaju, Audi je savršeno startovao… Možda čak i koji delić sekunde ranije, no da prihvatimo to kao odličnu anticipaciju signala, te je stekao početnu prednost. I ne samo zbog toga, već i zbog odlične distribucije snage. Naime, nova generacija modela Q5, pa samim tim i SQ5, nema više onaj klasičan quattro sistem permantnog pogona na sva četiri točka, već je on već varijabilan.

 

DSC_4363.jpg

 

To znači da ukoliko nema potrebe za pogonom 4×4, motor pokreće samo točkove napred, a računar prati situaciju, tj. podatke o položaju upravljača, uzdužnim i poprečinim ubrzanjima i obrtnom momentu, te analizira opasnost od proklizavanja i u roku od 10 milisekundi je spreman da reaguje, odnosno da prebaci i pogon na zadnje točkove!

 

DSC_4694.jpg

 

U slučaju ovako naglog polaska, pomaže i to što je maksimalni obrtni moment raspoloživ između 1.370 i 4.500 o/min, ali… Već pomenuta veća masa, tačnije 1.945 kg, u kombinaciji sa neznatno, mada ipak manjom maksimalnom snagom od 354 KS, tu dolaze do izražaja, a SQ5 sa odnosom 5.5 kg/KS, uz nešto drugačije prenosne odnose, ubrzo biva ''uhvaćen''!

 

DSC_4371.jpg

 

Porsche ima sasvim drugačiju distribuciju snage, gde je akcenat na točkovima nazad, a tek po potrebi elektronika više obrtnog momenta prebacuje napred. Taj maskimalni obrtni moment je dostupan između 1.650 i 4.000 o/min, ali zato motor ima ukupno 360 KS, a ceo Macan GTS masu od 1.895 kg. U kombinaciji sa boljom aerodinamikom i nešto drugačijim prenosnim odnosima u menjaču, tih 5.3 kg po KS su se pokazali kao prestudni za sustizanje, a na kraju i prestizanje rivala nakon 300 metara!

 

DSC_4376.jpg

 

Sve u svemu, do 100 km/h Audi SQ5 stiže za 5.4 sekunde, a Macan GTS za 5 sekundi. Na 400 metara, Porsche se našao za nekih 14 sekundi i prešao ga brzinom od 165 km/h. Audi je to isto učinio 0.5 sekundi kasnije i sa 3 kilometra na čas manjom brzinom…

 

DSC_4696.jpg

 

E sad, u pogledu maksimalne brzine, prednost je na strani Macana GTS i on je dostiže već u petom stepenu prenosa, a njegov rival je na toj granici u sedmom. SQ5 je, opet, nešto štedljiviji po pitanju potrošnje goriva. Međutim, fabričke podatke na ovu temu, ukoliko je korišćen Launch Control sistem, obavezno treba zaboraviti, jer je ona realno i do tri puta veća od deklarisane… A kada je reč o upravljivosti i samom doživljaju u vožnji, tu opet prednost ima Porsche.

 

SQ5-vs-Macan-1.jpg

 

Preciznost i agilnost sa kojom Macan GTS prolazi krivine je fascinantna, a i kočnice deljuju ubedljivije. Vozač prosto oseća ''odgovor'' na svaku komandu, što pozitivno utiče na samopouzdanje, dok SQ5 deluje nekako usporeno. Međutim, na podlogama lošijeg kvaliteta i neravninama, prednost ima Audi, koji je nesporno komforniji.

 

SQ5-vs-Macan-2.jpg

 

Situacija je jasna u pogledu cene. Za Audi SQ5 3.0 TFSI quattro tiptronic u osnovnoj verziji treba izdvojiti 64.371 evra, a ovaj testirani sa svom dodatnom opremom košta 94.232 evra. U osnovnoj opremi Porsche Macan GTS se nabavlja za 76.550 evra, što znači da je skuplji, a cena testiranog modela sa dodatnom opremom iznosi 99.228 evra.

 

DSC_4800.jpg

 

I tako, ako smo tražili odgovor na pitanje koji je, onako čisto sa vozačke strane posmatrano, bolji SUV visokih performansi, Audi SQ5 ili Porsche Macan GTS, našli smo ga! Mada, kao i sve u životu, i ovu situaciju ne možemo posmatrati po sistemu ''crno - belo''. Audi je i dalje impresivan luksuzni krosover, praktičan, a opet dovoljno interesantan za uživanje u vožnji, iako ne tako superioran kao Porsche, koji je nekako ''komunikativniji''. Uostalom, Macan GTS se više ponaša kao veliki sportski automobil, dok je SQ5 i dalje SUV, samo sa sportskim karakteristikama… A sve ostalo, su samo porodične stvari i neka ostanu u okviru VW Grupe!

 

Tekst: Zoran Živkov/TopSpeed

Fotografije: Aleksandar Savin

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABT Audi SQ5

 

178997-abt sq5 1.jpg

 

Tjuning kuća ABT Sportsline nudi i paket za pojačanje Audijevog modela SQ5. Njegov 3.0 litarski V6 turbo motor je ovde pojačan sa fabričkih 354KS i 500 Nm na 425KS i 550 Nm obrtnog momenta.

 

178999-abt sq5 111.jpg

 

ABT je za SQ5 predvideo i komplet alu točkova od 20 i 21 inča, novi sportski izduvni sistem, modifikovano oslanjanje, aero body kit (izmenjeni prednji branik sa većim otvorima za vazduh, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler), crnu prednju masku, kao i nove patosnice.

 

178998-abt sq5 11.jpg

 

Takođe, ABT u svojoj ponudi ima i paket za pojačanje Audija Q5 sa dizelašem koji umesto serijskih 286KS i 620 Nm sada ima 330KS i 670 Nm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Produženi Audi Q5L za Kinu

 

audi q5 7.jpg

 

Q5L je nova, produžena verzija Audijevog SUV modela, namenjenog kineskom tržištu. Međuosovinsko rastojanje je u odnosu na regularni model duže za 88 mm, što će najviše osetiti putnici pozadi.

 

audi q5 77.jpg

 

Q5L je dugačak 4765 mm, širok 1893 mm, visok 1659 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2908 mm, dok se zapremina prtljažnika kreće od 550 do 1550 litara.

 

audi q5 777.jpg

 

Za pogon se brine 2.0 litarski turbo benzinac, dostupan u verzijama sa 190KS i 252KS (sa quattro pogonom i sedmostepenim S tronic menjač), pri čemu ubrzanje do 100 km/h iznosi 8.6 odnosno 6.7 sekundi. Na raspolaganju su paketi opreme Vogue, Lifestyle, Design, Sport i Sport plus, a u zavisnosti od izabranog paketa deo opereme čine i trozonski autopmatski klima uređaj, digitalni kokpit, Audi smartphone interface, sistem MMI navigation plus, Bang & Olufsen Sound System, LED prednja svetla sa Matrix LED tehnologijom, panoramski stakleni krov, alu točkovi do 18 do 20 inča...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lumma Audi SQ5 CLR 5S

 

182383-lumma 1.jpg

 

Tjuning kuća Lumma sa nekoliko rendera najavljuje svoj novi widebody kit namenjen Audijevom SUV modelu SQ5. Očekivano, ističu se proširenja blatobrana, izmenjeni prednji branik sa spojlerom, set pragova, doterani zadnji branik sa crnim difuzorom, spojler na prtljažniku, kao i zadnji krovni spojler.

 

182384-lumma 11.jpg

 

Takođe, Lumma je za SQ5 predvideo i crni prednji gril, bočne lajsne sa Lumma logom, izduvni sistem sa četiri izduvne cevi, alu točkkove do 21 inča (u više boja) i modifikovano oslanjanje.

 

182385-lumma 111.jpg

 

Premijera se očekuje u oktobru na sajmu u Parizu ili u decembru na sajmu tjunera u Esenu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi RS Q5 dobija biturbo motor sa 450KS i 600 Nm

 

157522-audi rs q5.jpg

 

Audi Q5 druge generacije uskoro će dobiti brutalnu sportsku verziju RS. Neće tu biti puno ''filozofije''. Već ionako izuzetan auto će proći tretman ''kućnog tjuninga'', serije RS, u matičnoj firmi iz Ingolstadta, po pitanju oslanjanja, luksuzno-sportske i hi-tech opreme i motorizacije. Ovo poslednje je, za mnoge, najzanimljivije. Pod prednju haubu će uzdužno biti ugrađen 2.9 V6 biturbo, koji je ''vatreno krštenje'' doživeo u Porsche Panameri, a u modelu RS5 će imati 450KS. Više od snage, koja je raspoloživa od 5.700 do 6.700 o/min za ubojite performanse je zaslužan obrtni moment od 600 Nm u rasponu od 1.900 do 5.000 o/min. Preko 8-stepenog automatskog menjača Tiptronic do stotke će ubrzavati za 4.1 sekundui i postizaće više od 260 km/h. Tržišna verzija će doduše biti el. ograničena na 250 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lumma Audi SQ5 CLR 5S

 

lumma sq5 1.jpg

 

Tjuning kuća Lumma će na sajmu tjunera u Esenu posetiocima prikazati i novi "widebody kit" namenjen Audijevom SUV modelu SQ5. Očekivano, ističu se proširenja blatobrana, izmenjeni prednji branik sa spojlerom, set pragova, doterani zadnji branik sa difuzorom, spojler na prtljažniku, kao i zadnji krovni spojler.

 

lumma sq5 11.jpg

 

Takođe, Lumma je za SQ5 predvideo i crni prednji gril, izduvni sistem sa četiri izduvne cevi, alu točkove do 21 inča (u više boja), modifikovano oslanjanje (pa je ovaj SQ5 niži do 35 mm), kao i par novih detalja za unutrašnjost (poput aluminijumskih pedala i novih patosnica sa Lumma logom).

 

lumma sq5 111.jpg

 

Na kraju, i 3.0 litarski V6 motor koji fabrički raspolaže sa 354KS i 500 Nm je ovde dobio još 50KS i 110 Nm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABT Audi SQ5 Widebody

 

185643-abt sq5 1.jpg

 

I nemački ABT Sportsline je prisutan na SEMA sajmu tjunera u Las Vegasu, gde izlaže i modifikovanu verziju Audijevog modela SQ5, napravljenog u saradnji sa firmom ''Vossen Wheels''. Njegov 3.0 litarski V6 turbo motor je ovde pojačan sa fabričkih 354KS i 500 Nm na 425KS i 550 Nm obrtnog momenta.

 

185644-abt sq5 11.jpg

 

ABT je za SQ5 predvideo i komplet alu točkova od 20 i 21 inča, novi sportski izduvni sistem, modifikovano oslanjanje, aero body kit (izmenjeni prednji branik sa većim otvorima za vazduh, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler...), crnu prednju masku, kao i nove patosnice. Takođe, ABT Sportsline na SEMA sajmu prikazuje i RS5-R, tjunirani Audi RS5 Coupe, već prikazan na poslednjem sajmu automobila u Ženevi (sada u drugoj boji).

 

abt rs5 r.jpg

 

U pitanju je automobil sa aero body paketom, većim točkovima kao i motorom pojačanim na 510KS i 680 Nm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...