Jump to content
FAS Goran
Irena HGT

Škoda Rapid / Škoda Scala / Škoda Slavia

Recommended Posts

Škoda Scala RS možda sa hibridnim pogonom

 

skoda scala rs 1.jpg

 

Škoda je prilikom promocije modela Scala saopštila da će najjači motor u tom modelu (bar na početku) biti 1.5 TSI turbo benzinac sa 150KS, ali neke vesti nagoveštavaju da je kasnije moguća i sportska Scala RS. Ne treba zaboraviti da je Škoda i najavila Scalu sa Vision RS conceptom koji je imao plug-in hybrid pogon sa 1.5 TSI benzincem i elektormotorom (sa ukupno 245KS). Zvanično još uvek nije ništa odlučeno ali je potvrđeno da je Scala RS u razmatranju i da je jedna od mogućnosti da eventualni seriski model dobije upravo hibridni pogonski sistem (verovatno opet kombinacija 1.5 TSI benzinca i elektromotora).

Kako bilo, pred nama je nezvanični render eventualne Scale RS koji je uradio britanski magazin ''Auto Express'' i koji je za takav automobil predvideo crne retrovizore, aero body kit, crnu masku, crne alu točkove, crvena kočiona klešta... Takođe, u RS paketu bi se našli i sportski podešeno oslanjanje, jače kočnice, sportski izduvni sistem, kao i doterani enterijer sa sportskim sedištima, volanom i pedalama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je do konkretnog sajamskog primerka nove Scale (ne znam da li je taj konkretan auto bio u Ženevi prethodno, pa samim tim i dosta već ''potrošen'' unutra, ili imaju nekoliko sajamskih primeraka), ali kvalitet unutra nije mnogo odmakao od stare Scale koju znamo od pre...one iz Kragujevca. :D 

 

Kad sednete i hoćete da zatvorite vrata, primetite da se rukohvati na vratima klate, uvrću pod šakom dok privlačite vrata...nešto slično kao što počnu kod dosta Stila sa 3v, al' kad je star jedno 10-15 godina.

Gruba plastika na vratima (to je ok, naročito kad je u donjem delu vrata...to je normalno za taj segment, ali ovde je i gore ta plastika.) Isto je gruba i plastika na samoj konzoli, ono gde svi stavljaju najbolju moguću plastiku koja je mekana na dodir, kod ove Scale je tek eto da nije ona najgrublja. Primeti se razlika u odnosu na ostale modele tog segmenta.

Vozačko sedište već ima sa strane ulegnuća. Nije se još iscepalo, ali...

Probajte, poledajte na sajmu novu Scalu. Auto je lep spolja, ali unutra je za mene ipak razočarenje...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test Škoda Scala

 

Škoda nesumnjivo izbacuje dosta novih modela, ali nije ih do danas mnogo preživelo u aktuelnoj ponudi kompanije. Setimo se modela Felicia, Roomster, Yeti i sada poslednji u tom nizu Rapid.

Međutim, Scala nije prosta zamena za Rapid, ona je drugi segment automobila.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefühl video: Test Škoda Scala

 

Više mesta od Golfa ili Focusa...kao što uvek Škoda ''traži prostor'' za sebe u tzv. međuklasama:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda Scala na probi Auto magazina

 

skoda scala am.jpg

 

Posle čitavog dana u vožnji nove Škode Scala, vreme je da sumiramo utiske. Dan je bio dug, a mi smo testirali sve verzije koje će u početku biti u ponudi.

 

wp-1555011498801-700x394.jpg

 

Benzince predstavlja 1.0 TSI i 1.5 TSI. Možda na papiru deluje malo, ali 115 konja u Škodi Scala ni malo nisu inferiorni. Naprotiv. Doduše, ovu verziju smo vozili samo po magistralnom putu.

 

wp-1555011498694-700x394.jpg

 

Auto sjajno ubrzava, izuzetno je elastičan i pravo je zadovoljstvo voziti ga. Nismo imali kad da gledamo u potrošnju, a i da smo resetovali bord kompjuter, rezultati ne bi bili merodavni, s obzirom da smo izvlačili maksimum iz motora.

 

wp-1555011498654-700x394.jpg

 

Škoda Scala nudi i neka rešenja koja se po prvi put sreću u klasi, pa je zanimljiv i kupcima koji žele napredna tehnička rešenja. Naše mišljenje deli i kolega Nebojša Lindić iz TV emisije ''Car fashion''. On kaže da je ovo jedan od najnaprednijih automobila u ovoj klasi što se tiče tehnologija, kako bezbednosnih, tako i vezanih za komfor. Da podsetimo, Škoda Scala je među retkim automobilima u B plus segmentu koji ima automatsko parkiranje, grejače zadnjih sedišta, električno podešavanje prednjih sedišta, adaptivni tempomat, kontrolu mrtvog ugla...

 

wp-1555011498725-700x394.jpg

 

Posle 1.0 benzinca, za koji se nikako ne može reći da mu fali snage, testirali smo 1.5 TSI motor sa DSG sedmostepenim automatizovanim menjačem. U gradskoj vožnji se čak i ne oseća velika razlika u odnosu na 1.5 TSI, iako ih deli 45 konja snage.

 

wp-1555011498602-700x394.jpg

 

Vožnja na auto-putu je već nešto drugo, gde 150 konja dolaze do punog izražaja. Pri velikim putnim brzinama oseća se i ogroman napredak u konstrukciji. Auto je izuzetno stabilan na pravcu, što je pravo iznenađenje, s ozbirom na klasu kojoj pripada.

 

wp-1555011498756-700x1244.jpg

 

Na kraju, testirali smo i 1.6 TDI od 115 KS, koji će svakako biti atraktivan kod nas. Vozili smo verziju sa DSG menjačem, takođe sa 7 brzina. U praksi, na autoputu ponaša se kao veći modeli sa 2.0 TDI motorom od 150 KS, iako je dosta slabiji…

 

wp-1555011559069-700x394.jpg

 

Da ne preterujemo sa detaljima, moramo nešto da ostavimo i za štampano izdanje Auto magazina, koje možete da očekujete u četvrtoj nedelji aprila meseca...

 

wp-1555011498779-700x394.jpg

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidio uživo. Sa jedno 7 do 10 metara udaljenosti osim po farovima ne bih rekao da je novi model, rekao bih da je i dalje Rapid u pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/13/2019 at 4:45 PM, N.N. said:

Vidio uživo...

Da, bila je međunarodna premijera kod vas u Splitu :cool:

 

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Škoda Scala

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijasat.jpg Emisija SAT: Test Škoda Scala

 

Ovo je zaista nešto potpuno novo za Škodu. Prethodnih godina je delovalo kao da je češka fabrika bila opsednuta SUV modelima i krosoverima, kojima je posvećena sva pažnja. U kratkom roku, sa malim razmacima između, predstavljeni su Kodiaq, Karoq, kao i Kamiq koji uskoro stiže na tržište. Reklo bi se da su Česi potpuno zanemarili klasične automobile, posebno one iz takozvanog ''golfovog'' segmenta. Iz tog razloga je prijatno iznenađenje to što je sa velikom ambicijom konstruisan model Scala koji je najpre nespretno najavljen kao naslednik modela Rapid, da bi sada u Škodi i sami priznali kako im smeta bilo kakvo poređenje sa tim modelom.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTE-Systems Škoda Scala

 

193334-dte 1.jpg

 

Nova Škoda Scala već može da se dobije i sa paketima iz tjuning kompanije DTE-Systems, a koji su zaslužni za pojačanje tri benzinska i jednog dizel motora.

Ukratko, 1.0 TSI koji fabrički ima 70 KW/95KS i 175 Nm ovde dobija dodatnih 17 kW/23KS i 35 Nm, 1.0 TSI sa 85 KW/115KS i 200 Nm je dobio još 16 kW/22KS i 35 Nm, 1.5 TSI sa 110 kW/150KS i 250 Nm je ovde pojačan za 21 kW/29KS i 58 Nm, dok je 1.6 TDI dizelaš jači za 14 kW/19KS i 40 Nm (fabrički ima 85 kW/115KS i 250 Nm).

 

dte 111.jpg

 

Vozaču na raspolaganju stoje tri moda vožnje (Sport, Dynamic i Efficiency), a DTE-Systems u saopštenju navodi da Scala 1.5 TSI od 0-100 km/h sada ubrzava za oko 10 odsto brže od fabričkog primerka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda Scala G-Tec sa pogonom na CNG

 

skoda cng 1.jpg

 

Škoda će gamu svog novog modela Scala obogatiti i verzijom koja pored benzina koristi i CNG (komprimovani prirodni gas). U pitanju je vozilo sa 1.0 litarskim trocilindričnim turbo motorom sa 66 kW/90KS i 160 Nm (u paru sa 6-stepenim manuelnim menjačem), pri čemu autonomija samo na CNG iznosi 410 km (za CNG su inače predviđena tri rezervoara sa ukupno 13.8 kg komprimovanog prirodnog gasa). Takođe, Scala G-Tec može da se kreće i samo na benzin, i to oko 220 km (rezervoar za benzin ima zapreminu od samo 9 litara). Dakle, ukupna autonomija vozila iznosi 630 km. U vesti se navodi da Scala G-Tec ima za oko 25% manju emisiju CO2.

 

skoda cng 11.jpg

 

Treba međutim pomenuti i da je zapremina prtljažnika kod ove verzije smanjena na 339 litara (standardna Scala ima 467 litara). Cena Scale G-Tec za sada nije objavljena, dok je početak prodaje najavljen za četvrti kvartal ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

whatcar.jpg WhatCar? video: Test Škoda Scala

 

Octavia je za neke ipak preveliki auto u svom segmentu. Škoda je zato za njih proteklih godina pravila Rapid, ali se taj auto nije posebno proslavio na tržištu jer je ipak bio jeftina, lošija i manja verzija Octavie.

Zato je njegov naslednik potpuno novi model koji je veći od Golfa, jeftiniji, a ima svu modernu tehnologiju unutra. Je l to onda Scala postala bolja varijanta Golfa za manje pare?

Ne, jer iako je veća od Golfa ona je ustvari napravljena na platformi VW Pola...i materijali unutra su joj ipak vidljivo lošiji od Octavie:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Škoda Scala - može li poraziti Golfa?

 

Škoda Rapid stala je u ring sa Golfom, ali nije postigla onaj tržišni uspeh koji se od nje očekivao. Na Rapidovo mesto sada je stigla Scala, a može li poraziti Golfa proverio je Juraj Šebalj:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko bi rekao da je ispod Scale ustvari VW Polo :D

Još da stoji pored Golfa da se vidi koliko više metara lima daje i u odnosu na njega čak...al' jedino tako može da se dobije dobra cena i toliko mesta. Škoda opet gađa međuklasu (veću od C i manju od D, al' da nije limuzina jer je to mesto rezervisano za Octaviu), a bazira se na još manjem B segmentu kako bi bila isplativa sa cenom. VW kombinacije/kolaboracije level Max :D:D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Test Škoda Scala

 

Odavno se nije ovoliko primetilo u jednom VG klipu da je plaćen sadržaj u pitanju...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carbuyer.jpg Carbuyer video: 2020. Škoda Scala

 

Znamo svi za Golf koji ima veći gepek, više prostora i zove se Škoda Octavia. Iako se pravi na C segmentu, retko ko je vidi kao ''hatch'' i kao konkurenciju Golfu, Astri, Focusu, Meganu...već je ljudi vide kao limuzinu koju treba da porede sa klasičnim D segmentom. Pošto to Škodi jako dobro ide, sad su napravili auto na B segmentu (VW Polo), za koji će ljudi misliti (i Škodini prodavci će ih jako ubeđivati) da je upravo ona rival Golfu, Focusu, Meganu i ostalima iz C segmenta...iako nije.

 

Ali, kao što je rečeno ni Octavia nije limuzina D segmenta pa joj to ništa ne smeta da se prodaje odlično. Scala ima dosta mesta pozadi, ima najveći gepek u poređenju sa svim modelima u C segmentu osim od Octavije. Ima mekanu plastiku u gornjim panelima, najjeftiniju plastiku koja se lako grebe na rukohvatima vrata i svuda drugde ispod nivoa do koje vam ruke mogu pipnuti dok sedite na sedištu. Ima i dosta pametnih pregrada i ostava za sitnice. Virtuelni displej u najvećem paketu opreme, a centralni displej ide od oko 6.5 inča u osnovnom paketu, preko 8 inča u srednjim i još malo većem ekranu u najvećem paketu opreme. Navigacija postoji samo u najvećem paketu, tj. i onaj displej od 8 inča nema u sebi navigaciju. Ali, iako nema fabričke navigacije, podržava Android Auto i Apple pandan, tako da se lako povezuje sa navigacijom na telefonu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijasat.jpg Emisija SAT: Test Škoda Scala

 

Prethodnih godina je delovalo kao da je češka fabrika Škoda bila opsednuta SUV modelima i krosoverima kojima je posvećena sva pažnja. U kratkom roku, sa malim razmacima između, predstavljeni su Kodiaq, Karoq kao i Kamiq. Reklo bi se da su Česi potpuno zanemarili klasične automobile, posebno one iz takozvanog Golf segmenta. Iz tog razloga je prijatno iznenađenje to što je sa velikom ambicijom konstruisan model Scala koji je najpre nespretno najavljen kao naslednik modela Rapid da bi sada u Škodi i sami priznali kako im smeta bilo kakvo poređenje sa tim modelom...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrele Gume test: Škoda Scala Ambition 1.0 TSI

 

skoda scala 000.jpg

 

Dugo najavljivani novitet iz češke automobilske kuhinje stigao je napokon i na naše tržište. Taman kada smo mislili da počinje letnje zatišje, iz Auto Čačka nam javjaju da su prvi primerci modela Škoda Scala stigli u Srbiju i da su spremni za novinarsko testiranje. U trenutku smo se sneveselili jer nam je zapala dosta klot benzinska verzija sa trocilindričnim motorom od svega 999 cm3 u Ambition paketu opreme. Međutim, ubrzo smo promenili mišljenje. Naime, upravo je ovakav sklop opreme i motora od 115 konja najrealniji za ovdašnje uslove i kupovne (ne)moći našeg naroda. Zato verujemo da će se u ovoj varijanti Škoda Scala najviše i prodavati na siromašnim tržištima poput srpskog.

 

rsz_scala_001.jpg

 

Škoda Scala postavljena je na Volkswagenovu platformu MQB A0, poput novog VW Pola i Seat Ibize. Ipak, ona po svom izgledu i dimenzijama, zapravo pripada tzv. ''Golf klasi''. Kada je reč o rodoslovu, ovaj potpuno novi model nalazi se u Škodinoj gami negde između Fabije, od koje je daleko komfornija i veća, i Oktavije koja ipak naginje višem segmentu. Iako bi po logici stvari trebalo da bude, Scala zapravo nije ni potpuni naslednik modela Rapid. Razlog tome je što donosi nešto sasvim novo kada je u pitanju češki masovni proizvođač automobila. Dakle, reč je Škodinom takmacu u ulaznom C segmentu. Radi se o modelu kome su direktni konkurenti Ford Focus, Renault Megane, Opel Astra, Peugeot 308 ili recimo Hyundai i30 i Kia Ceed, pa čak i novi Golf 8. Na prvi pogled ovaj kompaktni hečbek ima ponešto od svakog svog rođaka iz VW koncerna, ali i od konkurenata po malo. To ga na kraju čini skroz jedinstvenim. Frontalno je Scala preuzela prepoznatljiv izgled gotovo celokupne game Škodinih novih modela, a najviše od manjeg joj brata Fabije. Moderne i oštre linije prednje maske, kao i nešto uže LED svetlosne grupe sa zanimljivim šarama koje asociraju na češke kristale, i ovde naglašavaju futurističko-tradicionalističku viziju dizajnerskog tima Škode. Zanimljivom profilnom siluetom, pa čak malo i zadnjim delom, Scala delimično podseća na svog premium rođaka Audi A3.

 

scala 002.jpg

 

Scala je i prva Škoda koja nazad ima ponosno ispisan naziv brenda širokim fontom. Upravo je od pozadi ovaj model doneo osveženje u reklo bi se celokupan segment, pa se karikirano može reći da će se Skalu vizuelno prodavati atraktivna stražnjica. Recimo kao Kim Kardašijan ili J. Lo nekada. Dužina Škode Scala iznosi kompetentnih 4.362 milimetra, što je jako slično modelima Opel Astra i Renault Megane, za nijansu kraće od Ford Fokusa, ali i duže od Pežoa 308 za desetak, Kije Ceed za pet i Hjundaija i30 za par centimetara. Kada je reč o VW familiji, Scala je tačno 10 centimetara duža od odlazećeg Golfa 7 i Seat Leona recimo, a pet od modela Audi A3. Kao što smo već rekli, iako se nalazi na istoj platformi Scala je dakle dimenzijama čitav segment ispred VW Pola i Seata Ibice.

 

scala 003.jpgscala 004.jpg

 

Ono što je mnogo bitnije jeste zavidno međuosovinsko rastojanje od 265 cm, takođe među najvećim u klasi. Dodajmo i da Skali malo fali (3 cm) da bi imala visinu od metar i po, kao i da je širina vozila malo manja od 180 cm, ili vam oko dva metra sa retrovizorima, koji se ne sklapaju nakon zaključavanja (eto prve zamerke). Klirens je za nijansu ispod proseka konkurenata iz klase (osim možda Fokusa) i iznosi 134 cm. Dužina vozila i vrlo ozbiljno međuosovinsko rastojanje rezultiraju sasvim pristojnim prostorom za noge kako napred tako i u zadnjem delu. Ipak, najbolji rezultat Scala pokazuje skroz nazad, odnosno sa prestižnim kapacitetom prtljažnika od čak 467 litara (1.410 l sa preklopljenim sedištima), što je i do 100 litara više od pomenute konkurencije. Gepek se proširuje preklapanjem sedišta u odnosu 40:60, što nije možda i nije najbolje rešenje u datom trenutku, ali je zanemarljivo u odnosu na fantastičan kapacitet.

 

scala 005.jpgscala 008.jpg

scala_006.jpgscala_007.jpg

 

Takođe, funkcionalnost gepeka koji je veoma dobro oivičen, kockast i praktičan, sa rezervnim točkom ispod tapacirunga, više malih zakački i džepovima sa obe strane, čak i utičnicom od 12V, pokazuje da su u Škodi poseban akcenat stavili na ovaj za porodična putovanja možda i najbitniji deo automobila. Škoda Scala vas možda neće raspametiti pojavom, ali vas neće ni ostaviti skroz ravnodušnim. Ako ništa pitaćete se, kao i mnogi naši prolaznici, koja je ovo sad Škoda jer sigurno izgleda lepše od sličnih prethodnika. Nagrada dizajnerskih stručnjaka ''Red dot'' za 2019. godinu, zaslužena ili ne, govori nam o tome da izgled, ali i enterijer modela Scala svakako zavređuje pažnju i poštovanje. Bar tako očigledno misle umetničke duše automobilske industrije koje dele ovakve nagrade. Mi ćemo to ostaviti svakome na ličnu procenu jer lepota je ipak u očima posmatrača.

 

scala 009.jpg

 

Slovenski narodi, među kojima su i Česi ili Bohemi, imaju na daleko čuveno shvatanje gostoprimstva koje se može svesti na rečenicu: ''Nemamo mnogo, ali sve što imamo podelićemo sa vama''. Upravo smo se tako osetili u našoj Škodi Scala sa skromnim Ambient paketom opreme. Pored načina na koji se ophode prema gostima, Sloveni imaju osobine pronicljivosti i snalažljivosti, stečene kroz istoriju mukotrpnog borvka na svim delovima Starog kontinenta. Prosto pametno ili ''simply clever'' parola je kojom u Škodi već nekoliko godina unazad objašnjavaju zanimljiva i mudra rešenja koja nude u vozilima. Jedno od njih je ''štek'' za kišobran u vozačkim vratima, idealno za one koje kiša u septembru uvek iznenadi. U vratancima rezervoara nalazi se strugač za led sa meračem za dubinu šare na gumama, viđena na Fabiji ali dosta korisna stvarčica. Novitet je transformacija poklopca posude za vetrobransku tečnost u levak, čime izvegavate prosipanje unutar haube. Nije bog zna šta, ali je lepo za primetiti kako su Česi smislili način da sitnicama ''kupe'' još fanova na sterilnom automobilskom tržištu današnjice.    

 

scala 010.jpgscala 011.jpgscala 012.jpg

 

Nisu u Mladoj Boleslav omanuli ni kada su mnogo bitnije stvari enterijera u pitanju. Prednja sedišta su vrlo udobna za jedno VW čeljade, prijatnog materijala i dovoljno podesiva po visini i lumbalno. Iznenađujuće dugačak sedalni deo i više nego dovoljno prostora za noge, taman su da se vozač prosečne visine savršeno namesti, a da pritom i putnici nazad imaju isto toliko, pa i više mesta. Naslon za ruke je tu, kao i ne baš izdašna pregrada za sitne stvari između sedišta.

 

scala 013.jpgscala 014.jpg

 

Materijali u Skali zaista zaslužuju svaku pohvalu. Mekana gumirana plastika koja dominira celim gornjim delom kabine, koji nam je najviše u očima i najlakši za dodir, drastično razlikuje Skalu od Fabije i Rapida. Lepo, ali pre svega kvalitetno. Nešto grublja plastika i malo lošiji materijali korišćeni su u delovima kabine koji nisu u prvom planu, kao i u izolaciji vrata što rezultira malo jačim zvukom prilikom zatvaranja istih. Pogotovo ako ste od onih koji, tradicionalno navikli na Zastavina vozila, udaraju vratima kao da im je u ruci taština glava. Izvedbom, završnom obradom i kvalitetom enterijer deluje dosta besprekorno, ali ipak ispod nivoa onoga što očekujemo u novom Golfu 8, pa i onog što već imamo u Meganu na primer.

 

rsz_scala_015.jpg

 

scala 016.jpgscala 017.jpg

 

Sve u svemu, ovo zamorče Golfa u svojoj unutrašnjosti pleni pre svega ponudom prostora, praktičnošću, zavidnom udobnošću, a onda i kvalitetom materijala koji je za jedan narodni automobil niže srednje klase sasvim zadovoljavajući. U tom pogledu Skalu možemo uporediti sa Astrom na primer, a istaći da je daleko ispred Dačije Duster recimo, koja nije ista klasa ali je isti cenovni rang sa sličnom ciljnom grupom kupaca. Nemačka, ili još preciznije Volkswagen politika disciplinovanog i racionalnog izbora, oplemenjena bohemskom harizmom, opis je ponude tehnologije u modelu Scala. Standardna analogna instrument tabla za koju stotinu evra više (dobro, možda i celih 1.000) može dostići čak i onaj izgled iz Audi modela, koji očekujemo i već u srednjim paketima opreme novog Golfa. Ipak, nama je i ova Ambient sasvim dovoljno za ono što nam je potrebno.

U ovoj varijanti, ekran infotejment sistema od 6.5'' pruža minumum informacija koji prosečnom vozaču sasvim dovoljan. Naravno, tehnologija skuplje opremljene Skale pruža dosta toga više, odnosno sve one potrebne i nepotrebne online i slične podatke, povezivanja i ostalo. U samom sistemu nije se preterano teško snaći, ali se ne može ni reći da je primer savršene funkcionalnosti. Uostalom, u ovom paketu opreme multimedija je praktično svedena na puštanje muzike i eventualno bluetoth povezivanje sa telefonom, uz poneku bazičnu informaciju o samom vozilu. Trebalo bi ipak naglasiti da je grafika instrument i multimedija displeja izuzetno jasna i stilski zanimljiva, kao i da je sve to nemački precizno i kvalitetno urađeno. Komande na volanu idu takođe kao dodatak. Klima je u ovom paketu ne samo manuelna, već su i komande toliko retrogradne da izgledom neodoljivo podsećaju na Opel Korsu B sa kraja prošlog veka, koju sa ponosom vozi (i voli) dole potpisani autor ovog teksta.

 

rsz_scala_030.jpg

 

Ipak, da ne budemo na kraj srca, klima Skale, sa sve ventilima i nazad, je sasvim solidna u svom prvenstvenom cilju, da rashladi kabinu automobila na optimalan način. Zapravo, pokazala se znatno bržom i svrsishodnijom od nekih automatskih klima na sličnim modelima koje smo imali priliku da probamo ovog leta, pri uvek istih 39 C° napolju. Kako im u RHMZ ta kazaljka stalno zakuca baš na stepen ispod zakonskih 40, čudo jedno. USB ulazi treće ili C generacije prerano su integrisani u ovaj skromni paket opreme, pa je čini se Škoda malo preskočila sadašnost i prenaglila sa ovim trenutno apsolutno nepraktičnim rešenjem. U svakom slučaju, ako hoćete da punite svoj telefon u Skali, nabavite najnoviji mobilni ili onaj stari ulaz za 12V. U skupljim varijantama možete očekivati mnogo više toga, ali čini nam se da je za ovdašnje uslove i potrebe Ambient paket sa određenim korisnim dodacima sasvim adekvatan.

 

Scala na tržište stiže u benzinskim verzijama 1.0 TSI od 95 ili 115 konjskih snaga, jačoj 1.5 TSI varijanti sa 150 kS, kao i sa jednom jedinom dizel ponudom od 1.6 TDI/115 kS sa manuelnim ili automatskim DSG menjačima. Nama je na test došla jača od dve najslabije verije, odnosno benzinski turbo trocilindraš sa 999 kubika radne zapremine i 115 konja, povezan na šestostepeni manuelni menjač.

 

scala 031.jpg

 

Agregat koji već znamo iz nekih drugih modela VW grupacije ne predstavlja iznenađenje i znači ''igranje na sigurno'' kada je u pitanju ovaj češki proizvođač narodnih automobila. Ovakav agregatni sklop verovatno će biti najpopularniji kod kupaca Skale, ne samo na našem tržištu već i širom Evrope. Razlog tome svakako je najpre cena, zatim optimalna potrošnja za date perfomanse, kao i relativno niska emisija štetnih gasova za one ekološki savesnije vozače. Zapravo, da bi ispunila najnovije standarde o emisiji izduvnih gasova, Scala je dobila poseban filter čestica čađi, a emisija je zvanično smanjena na 113 grama CO2 po pređenom kilometru. Svoju najveću snagu motor naše Skale razvija na 5-5.500 obrtaja u minutu, dok je maksimalni obrtni momenat od 200 Nm moguć u rasponu od 2 do 3.500 istih. Sa respektabilnih 201 km/h maksimalne brzine i ispod deset sekundi do stotke, ovaj agregat se možda u najboljem svetlu predstavlja upravo u Skali. Verovatno je razlog tome relativno mala masa vozila, koja sa prosečno teškim vozačem ne dobacuje ni do 1.300 kilograma. Iako ima tri cilindra, što možda u početku i ima svoje prednosti, ali videćemo posle 100 hiljada pređenih kilometara, motor pokazuje solidnu elastičnost čak i na nižim obrtajima. Naravno, da bi izvukao najbolje od sebe on traži visoke obrtaje i nikako mu ne smeta da prilikom preticanja vratite u niži stepen prenosa.

 

Ovo VW golf zamorče pokazuje dosta varijacija po pitanju potrošnje goriva. U zavisnosti koliko je mirno vozite, Scala u gradskoj vožnji troši od fabrički predviđenih 6.4 l do nekih 7.2 litra na 100 km. Ako je na otvorenom putu i prištedite ona teško da može ispod 5 litara (u Mladoj Boleslav kažu 4.2), pa dolazimo do prosečne potrošnje koja je na naših isforsiranih 880 ''pravih test'' kilometara iznosila 6.5 l/100km (7 gradskih litara na slici).

 

rsz_scala_032.jpg

 

Može to sigurno da se spusti na šest litara, što nije savršeno, a nije ni loše. Zanimljivo da kada stoji u leru sa upaljenim motorom i klimom, bez kretanja i obrtaja, instrument tabla pokazuje konstantnu potrošnju od 1 litar, što je tako istinit i iskren podatak koji do sada nikada nismo videli u nekom drugom automobilu. Dodajmo i da je kapacitet rezervoara za današnje uslove odličnih 50 litara.

 

Prvi utisak iz vožnje gotovo svih sa kojima smo pričali a koji su probali Skalu isti je kao i naš, a to je da se radi o pouzdanom i kvalitetnom automobilu koji se kupuje na duge staze. Njegova namera možda nije da vas oduševi na prvu loptu, ali jeste da vam ulije samopouzdanje i sigurnost već prilikom prve vožnje. Za jedan porodičan hečbek nosivosti preko 500 kilograma, Scala ide dosta lagano i deluje kao da plovi po asfaltu. Izvrsni koeficijent aerodinamike od 0.29 omogućuje joj da izuzetno lako ubrzava, rado prihvata nagli pritisak na papučicu gasa, uz međubrzanja koja su više nego odlična. Sa takvim kretanjem vrlo se dobro snalazi kako u gradskim uslovima tako i na otvorenom putu prilikom jurenja i preticanja (sve u granicama dozvoljenog). Ako se nekako dokopate izlaska iz Obrenovca i novog parčeta auto-puta za nigde, ona će vas do čačanske obilaznice dovesti čak i za neki minut kraće od hvaljenih sat vremena. Šalu na stranu, Škoda Scala je zaista startna, brza i impulsivna, mnogo više nego što bi se to od jednog češkog golfa moglo očekivati.

Ergonomski vrlo praktična vozačka pozicija dopunjuje se odličnim ležanjem u krivinama i pravilnim bezbednim kretanjem čak i po neravnim terenima i našim rupama. Dobro ogibljenje i kvalitetni amortizeri zaduženi su za zavidnu udobnost vožnje, ali i stabilnost prilikom skretanja. Nedostatak multinka na zadnjem vešanju skoro da se i ne primećuje, možda tek sa punim gepekom ili pri ekstremnijoj vožnji po srpskim makadamima. Disk kočnice pozadi danas su naravno standard, mada na slabijem 1.0 Tsi motoru od 95 konja i dalje imamo doboše. Sve pohvale idu i na adresu šestostepenog manuelnog menjača, koji ne samo da lepo i kvalitetno izgleda sa svojom kožno obloženom ručicom, već je i vrlo pouzdan.

 

scala_033.jpg

 

Dosta je čvršći i stabilniji od nekih u sličnim modelima koje smo nedavno vozili, mada su ruku na srce ovi drugi imali par hiljada pređenih kilometara više. Kao što je to i običaj u Golfu, sam menjač nije preterano elastičan, ali je zato sklon da se ''potopi'' u niži stepen prenosa kada želite dodatno ubrzanje. Indikator koji na instrument tabli sugeriše kada da promenite stepen prenosa nekome može da znači, iako ume da bude jako nerazuman. Nama lično on je bio višak i nismo ga baš slušali (da jesmo možda bi potrošnja sišla na 6 litara). Najveća zamerka definitivno ide za preglednost u vožnji. Zadebljan A stub i skoro nikakav pogled kroz zadnje staklo, pogotovo kad neko sedi nazad, pa još i nedostatak kamere za vožnju u nazad, čine ozbiljan problem u vožnji i parkiranju. Umesto što im je dodatak specijalna crna boja, spoljašnji retrovizori bi u ovakvoj situaciji morali da budu bar malo veći i omoguće bolju preglednost koja je hendikepirana uslovima unutar kabine. U svakom slučaju, nedostatak vidljivosti tera vas da ukjlučite apsolutno sva čula prilikom vožnje Scale.

 

scala 034.jpg

 

A kada smo kod čula, ono sluha dodatno je opterećeno lošom zvučnom izolacijom motorskog prostora i kao što smo već rekli nešto lošijim kvalitetom materijala kojim su obložena vrata i celokupna kabina. Ipak, to pomaže da bolje osluškujete rad motora, ko voli, kao i da budete svesniji situacije u saobraćaju u datom trenutku. Opremljenost datog modela Škoda Scala Ambient dosta je kontradiktorna. Dok sa jedne strane imamo skoro klot enterijer i skromnu ponudu multimedije, sa druge su tu tempomat sa ograničenjem brzine, kao i opcija poluautonomnog upravljanja, odnosno održavanja vozila u traci. Ova asistencija nije savršena kao u premium VW modelima, reaguje i oglašava se samo kada dođete skroz do trake levo ili desno, ali vraća volan dosta hitro i bezbedno, opominjujući vas na koncentarciju i držanje ruku na volanu. U ovom nivou opreme za dati model proizvođač navodi i dodatak nazvan ''kontrola pri vožnji u brdima'', mada nismo sigurno šta to zapravo znači.

 

Za one koji nisu mnogo očekivali, Scala može biti pravo iznenađenje. U isto vreme, za dežurne pljuvače među ljubiteljima automobila ona može biti okarakterisana i kao potpuni promašaj. Sve zavisi od načina i ugla iz kojeg posmatrate stvari, afiniteta i naravno kupovne (ne)moći, jer je Scala u višim i nižim nivoima opremljenosti zaista nebo i zemlja, kako u ponudi tako i u ceni. A cena je prava narodna. Trenutno ona kod nas kreće od 13.908 evra za 1.0 TSi od 95 konja, a završava se na 22.380 € za 1.6/115 ks TDI DSG varijantu u punoj Style opremi. Ponuda za testirani model iznosi tačno 15.612 evra, od čega je 14.508 osnovni model, a ostalo skromna dodatna oprema.

U familijarnom nadmetanju sa novim Golfom i Oktaviom koji nam stižu do kraja godine, Scala sigurno nema previše šanse. Čini se da se tu zapravo i ne traži pobednik, već da će oni udruženim snagama napasti tržište C segmenta, ne dajući prostor Fokusu i Astri da se istaknu, i gotovo nikakvu šansu Kia Ceed-u na primer. Pogotovo što je cenovno ovaj hečbek koji naginje biti sedan ili karavan na nivou ponude konkurenata iz B segmenta.

 

Tekst: Stefan Stojković
Fotografije: Vrele Gume

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Kinu stiže Škoda Rapid facelift

 

196252-skoda rapid 001.jpg

 

Škoda je Rapid za kinesko tržište promovisala u aprilu 2013. godine na sajmu automobila u Šangaju, a uskoro tamo stiže i njegova restilizovana verzija (za razliku od evropskog tržišta gde će Rapidovo mesto zauzeti nova Scala).

 

skoda rapid 002.jpg

 

Skori dolazak obnovljenog Rapida uostalom potvrđuju i ove slike na kojima je ovaj model u obe karoserijske verzije.

 

196253-skoda rapid 003.jpg

 

Očekivano, vizuelne izmene na prednjem su urađene po uzoru na Škodu Scalu, što podrazumeva novu masku, svetla i branik. Takođe, doteran je i zadnji deo, pri čemu se na vratima prtljažnaika nalazi i natpis Škoda.

 

196254-skoda rapid 004.jpg

 

Ostaje da se vidi kakve modifikacije je pretrpela unutrašnjost.

 

196255-skoda rapid 005.jpg

 

Rapid u sedan verziji je dugačak 4512 mm, hatchback ima 4312 mm, a obe varijante odlikuje međuosovinsko rastojanje od 2603 mm.

 

skoda rapid 006.jpg

 

Pod haubom je 1.5 litarski benzinski MPI motor sa 110KS i 150 Nm, uparen sa 5-stepenim manuelnim ili 6-stepenim automatskim menjačem. Zvanična premijera će biti održana do kraja ove godine, dok će se za proizvodnju u Kini brinuti Shanghai-Volkswagen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...