Jump to content
FAS Euroauto Goran
DraganUS

Fiat Croma MJet 2.4 200PS Ponija

Recommended Posts

Evo konacno da i ja da napisem nesto o Cromi. Zbog posla i putovanja nisam imao vremena da sednem i napisem nesto.

 

Posto sam zaljubljenik u 1.8t vagenov motor samo sam to gledao uglavno da vozim. Zbog lakoce tuniranja motora to bi je bio prvi izbor u gledanju vozila. Vozio sam A3 `98 1.8t cipovan na oko 190. Posle toga sam uzeo A3 2000 1.8t quattro 180ks fabrika. Posle toga A3 1.8t 2002 180 ks fabrika koji je jos uvek kod mene, tj sestra ga vozi. Motor i trap su odlicni ali je isvrckan sa svih strana. BG sta reci.

I tako naostren ja gledam opet vagena ali ovaj put S3 225KS. na oglasima par iskacu, i samo jedan koji se meni svideo. Mat crni. Pogledam, provozam, i nije mi to to. Auto po vlasniku cipovan pre par dana, ali meni neubednljivo ide. kao da ima nesto zakaceno za dupe pa ga vuce nazad. Odustanem i kuliran, gledam oglase itd.

 

Slucajno pogledam ponudu za Bravo i nije losa. Par 1.4t ne stigoh da pogledam i reko daj da vidim Cromu i AR 159 2.4 karavan. . Croma mi se svidjala pogotovo sa auto menjacem. Provozao sam pre par godina jednu ali nije bila restajl i veoma mi se svidela. AR 159 isto dobra, ali ka sam seo u nju na vozacevo mesto nije mi se svidela, sve je okrenuto prema vozacu i delovalo mi je da imam manje mesta u njoj nego u puntu.

 

Gledam na PL sajtu Crome, u detaljno pretrazivanje 150+KS se stavlja naravno jer sve ostalo je sporo. Par lepih primeraka od 150ks, oprema nije losa i u tom momentu iskace i Croma 2008 2.4 auto menjac. U tom momentu vagam S3 ili Croma. Dva veoma razlicita auta. Obzirom da sam svakog vikenda izvan BG i znajuci nase puteve, moja ledja, A3 i treskanje prevaga vuce na Cromu. Pogledam adresu gde je Croma, kad ono 2 km od mene na Zarkovu. Mislim se u sebi, mora da je sudjeno da se sretnemo. Izlazim i peske krecem da pogledam kola. Peske da bih imao jos nesto vremena da razmislim sta da radim. Pare nisam hteo da nosim sa sobom. Gledam oglas na telu, dok hodam, gledam da li je plac, slike, vagam... Stizem na adresu, plac nije, neki hangar, u hangaru 2 auta. Croma i SL 55 AMG.  Gledam vise SL 55 nego Cromu, rekoh sebi nisi zbog toga ovde.

 

Setkam se oko Crome, sve lepo izgleda. fale prskalice za farove. Pitam gde su. kaze jedna je tu druga skinuta da je ne bi ukrali.

Uzimam kljuc, palim, kad ono biiip tabla samo blinka. Prazan aku. Reko bas je lepo krenulo. Spajamo druga kola preko kablova, pali iz prve. Koliko je stajala tu bez paljenja nemam pojma. kad je upalila, mislio sam da je kamio upalio, nisam cuo zvuk petaka dizela davno, ali meni kamionski zvuk ima. Dok radi malo u leru gledam unutrasnjost i iznenadnjen koliko je uredna i nije pohabana. Volan lep, dugmici odlicni, gledam nav isto kao nova. Ostavljam je da radi u mestu da dostigne radnu, da zagreje ulje u menjacu jer sam citao da problemi sa menjacem mogu da se konstatuju na prvu ruku samo ako je ulje u menjacu na radnoj temperaturi. Lupanje, cimanje itd se pokaze kad je ulje zagrejano jer je redje, jer kad je hladno nista se ne desevala. Elem, dostize radnu, sedam unutra i krecem u test voznju.

Kad sam seo u Cromu, razlika izmedju AR 159 i Crome nebo i zemlja. Od mesta do osecaja. Test voznja prosla dobro, menjac po meni salta ok, ne lupka nista, ne trese ama bas nista.  Pricamo o kolima jel radio sta, kaze da je DPF izvadjen i branik i krilo na sastav je farbano jer je bila ocesana malo. Uradio mali servis.  Rekao mi je da je uradjen V servis pre 15000km, ali uzimas sa dozom nesigurnosti. Reko ajd vazi.

 

Dogovaram se sa covekom da skocimo do Gorana sutradan ujutro. Dolazim u 7 kod njega, krecemo, guzva nas hvata ama bas svuda, gledam na sat i razmisljam samo da stignemo pre 8. naravno tu smo u 1 do 8 i u par reci o cemu se radi ulazi Croma na pregled. Dok cekamo caskamo i izlazi Goran i tera je napolje, ne staje sa nama da popricamo nego gas okolo da se provoza i vidi kako menjac reaguje. Vraca se nazad i dolazi do nas.  Glas u glavi kod mene, smao da je menjac ok, sve ostalo se sredi. Jbt koliko sam citao toliko sam se zaplasio menjacem kao da ne znam sta.

 

Goran: Izlgeda sve ok. DPF je izvadjen. Cini se da leva spona ima lufta malo lufta ali nisu sigurni da li je ona ili viljuska. Kad se detaljnije pregleda znace se. Ocekujem da ce biti par stavki jos kad medjutim nista vise. naravno uz veliki i mali servis, ulje menjaca i ta spona i to je to. Rek osuper, pruzam ruku Goranu, svi ga vec znamo. Hvala puno Goranu na pomoci.

Odlazimo, dogovoramo se, zadnja cena, pregovaranje, itd... pada dogovor uzech Cromu.

 

E sad prica o Cromi.

 

Isti dan idem da sredim sve, registraciju i da se provozam kao covek. Racunam koliko treba za reg uzimam pare i na tehnicki i da uplatim. Prolazi tehnicki, covek me pitam gde se gura kljuc da se upali na tehnickom jer mi ostala torbica preko rucne i sakrila ulozak brave. :) Prolazi sve, da platim, kad ono registracija oko 15000...mislim skuplja. Reko ovde nesto ne valja, kazem da pregleda uplatinice da nije nesto racunao dva puta. Pregledamo zajedno sve u redu. Pogledam polisu i na polisu pise nesto o nekom clanu, aktiviranju polise itd. Pita me covek jel ovo prva registracija Crome od uvoza, i ako nije jel lupana? Ja izgubljen gledam papire govorim jeste prva, tek uvezena, ja prvi vlasnik u srbiji. reko zasto pitas, i objasni mi covek da mi je polisa aktivirana zbog nekog udesa ili je neko zvao osiguranje.

 

Evo pouke narode. kad prodate kola pravite ugovor odmah. Momak koji je uzeo plavog A3 quattra od druga kome sam prodao ga slupao. Uzeo ga od njega u 18:00, u 18:13 ga slupao. Bio na vestima covek, blic, kurir itd...Okacicu koju sliku A3 kako je zavrsio. Elem da se vratimo na Cromu.

 

Odem da podignem ostatak novca i placam sve. Odlazim u Ljermontovu za tablice. Sredih sve, tablice na kola i gas. Ne bukvalno ali u voznju malo.

Vozikao sam je par dana dovolno da se zaljubih u Cromu i otisla je u letnji pocinak na 2 mesea do sam bio u Ramenikama (LA). Dok sam bio preko na odmoru preko mejla zakazujem veliki i mali servis i ilje u menjacu. Vracam se dan pre zakazanog termina kod Gorana, Croma i u Servis sutradan. Uradise mali i veliki, zamenise ulje, zamenise obe spone. rekoh da se pogledaju klapne, sistem klpani jel sve ok.  Sedim i cekam da se zavrsi, dolazi Goran i pita ko je vlasnik Crome, u meni glas za jednu sek vec govori, ugasio si, otisla Croma u biiip, sta si je kupovao. Saopstava mi Goran vest.

Sve uradjeno kako treba, ali...  u vezi klapni, veza izmenju motora i samih klapni je tamo. Link sto ih spaja nije tu.

 

ycCVdTtdSTeOrd7GPRdMcw.png

 

Rekao mi je da ili je ispalo, neko skinuo, ili je neko vec skinuo klapne ali da se to ne moze potvridti dok se ne skine usisna. Servis skidanja usisne zakazan za 22. Sedam u Cromu, opet se malo preznojavam zbog klapni. reko ako nije do sad nesto zveknulo valjda ne ce do 22og. Jbg-a trebao mi je auto inace bih ga ostavio odmah.  Gledam delove koje sam uzeo nazad, i mogu reci da je covek mozda i govorio istinu da je veliki radjen pre 15000km jer mi sve izgleda u veoma dobrom stanju i sa sve slovima na kaisevima.

 

Croma u Emotion opremi. kozna sedista, lumbalno podesavanje, grejaci sedista, memorija sedista, eletricna pomeranje sedista,  kozni volan, podesavanje, auto zatamlnjivanje centralnog retrovizora (po meni jedna od super stvari pogotovo za voznju nocu), navigacija, sklapanje retrovizora, grejaci istih, 18" ke, i dosta drugih sranja dugmica koje jos nisam ni probao. Da, zoboravih da napisem kad je uvezena bila je spustena na APE zutim oprugama koje su skinute.

 

Elem Slike

 

Dan kad je uvezena:

 

2ed1de1478bb-1920x1080.jpg9d666981b7a3-8000x6000.jpg5115c1803ef7-8000x6000.jpg

c73eeeee47ec-8000x6000.jpgd2d0e64cbb37-8000x6000.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesko da se moze porediti. Kao sto kazes druga klasa, kategorija. Mogu da.poredim samo udobnost koja je na strani Crome. Najvise sto mi se svidja je obrtni moment kod Crome. Raspon snage od 2k do 4k je super. Jos cu detaljnije opisati iskustva fo sad. Presao sam nekih 5-6k km do sad. Put do Zlatibora i nazad mi je bio vrh. Penjao sam se u zlatibor 6om brzinom. Ne milim je kao penzioner nego je vozim.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakav sjajan auto :D Ajd kad te ne bude mrzelo, snimi jedan klip ubrzanja, zivo me interesuje kako ide 2.4 u Cromi i kako salta taj menjac :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videcu kako kamera ova pored retrovizora hvata brzinu obzirom da ima GPS i registruje brzinu. Ako ne videcu kaio da snimim u sigurnim uslovima da ne ugrozavam druge. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno, uvek sigurnost na prvom mestu, privatna staza i to sve. Ne moras nista super precizno da meris, milisekunde i to, nego cisto ono, potopi malo negde na pravcu da vidimo kako vuce i zvuci :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima na YT svega i svačega.....aj što viče, nego zvuk. 

Pa samo od zvuka krene da ti se diže. :D

U zdravlju ga vozio!!! :respect:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve pohvale za Cromu brutalno dobro izgleda! I mene interesuje kako ide 2.4 motor :)
A3 slupan u dimitrija tucovica?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nije za svakoga volan,sta mu je to trebalo

Al croma je brutalna,jel to fabrika 200 PS i eto sad kao Fiat nemoze da napravi neki auto vrhunskih petformansi a da nije dizel

a verujem da ide zajebalo vek

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minutes ago, silenci said:

nije za svakoga volan,sta mu je to trebalo

Al croma je brutalna,jel to fabrika 200 PS i eto sad kao Fiat nemoze da napravi neki auto vrhunskih petformansi a da nije dizel

a verujem da ide zajebalo vek

Kolega, o dizelu se radi.

 

@DraganUS

 

Lep primerak, dobro opremnjen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Vule said:

zivo me interesuje kako ide 2.4 u Cromi i kako salta taj menjac :) 

Bio je @DraganUS pre par nedelja kod Intera na redovnom nedeljnom okupljanju sa Cromom. Provozao sam je malo i očekivao da će taj menjač onako malo kilavo/sporo da šalta. Kad ono jok. Nema veze sa onim starim automatskim menjačima koji su išli u Fiate. Šalta brzo, bez cimanja/trzanja. Provozao sam ranije jedan Seat Leon 1.6 TDI sa DSG menjačem (sećam se da ima i neki ''sport'' mod), tamo samo po obrtaljici provališ da menja stepene prenosa (kao što znamo kakav je DSG), a kod ove Crome je tek za dlaku sporiji menjač od toga. Baš me prijatno iznenadio taj automatik na Cromi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, silenci said:

Al croma je brutalna,jel to fabrika 200 PS i eto sad kao Fiat nemoze da napravi neki auto vrhunskih petformansi a da nije dizel

:D

 

P.S. Jel taj isti automatik ide i na 1.9, sa tako lepim saltanjem?

Edited by Vule

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Martin said:

Ima na YT svega i svačega.....aj što viče, nego zvuk. 

Pa samo od zvuka krene da ti se diže. :D

U zdravlju ga vozio!!! :respect:

Ima svega, iskreno kod mene u kabini se bas i ne cuje nesto previse zvuk motora. Na manjim obrtajima radi kao kamion sa otvorenim prozorom. Auspuh je fabricki tako da je tiha.

13 hours ago, gorank82 said:

Prva liga ti je auto u zdravlje da lepo služi...

Hvala. Nadam se.

12 hours ago, bole-stilo.jtd said:

Ekstra croma (volim ovu boju) - sedista kao moja VRH .......... :thumbup:

Sedista su super. Jedni problem mi pravi kad je ostavim na suncu 15+ min na ovim 40C vrucinama. Ako su sedista direktno bila na suncu, zajebano je da se sede na njih.

 

10 hours ago, Vule said:

:D

 

P.S. Jel taj isti automatik ide i na 1.9, sa tako lepim saltanjem?

Ide, ne samo na 1.9 nego i na masu drugih automobila se ugradjivao ovaj menjac.

 

Trenutno sto planiram da uradim je da se zatamne stakla blago. Nazad je koliko mi se cini vec blago fabricki zatamnjena, plus nazad imaju rolente/mrezice pa to nije problem. Napred me muci previse svetlosti i sunca.

 

Planiram da odem i skinem mapu sa kola da vidim kako je ugasen DPF, jer ako je mapa provucena kroz neki softwer za gasenje dpf to moze da pravi problem kasnije. Moze komp da ne prijavljuje greske DTC i to moze da doprinese havariji. EGR je jos uvek u funkciji, ali i on ce da se zacepi par dana posle ciscenja usisne grane. 

 

22og se skida usisna, jbg opet se auto razupcuje, ali sta je tu je. Skida se da se pregleda i ocisti, i da se izvade klapne. uzeo sam preko ebay cepove i plocicu za EGR, ali koliko sam cuo Goran ili ima svoje cepove ili na drugi nacin zatvara rupe tako da ako ostanu cepovi ove daje m nekome besplatno clanu foruma koji se odluci sledeci da skida,cisti i ako bude hteo da zatvara otvore od klapni.

 

Znaci plan je DPF check + EGR off, ciscenje usisne sa vadjenjem klapni, chip.  Videcu da sve zabalezim. tipa ubrzanje, iskustva, kako budem radio ove stavke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod mene je ceo auto fabricki zatamljen tj. ima neka green stakla i kad stoji na suncu moze da se sedne - jeste vruce ali ne pece guzu , jbg. sve ima svoje mane i prednosti (izgled i nema prasine) - ma auto ti je ekstra ......... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video sam da si dosta piskarao, pa rekoh na poslu cu natenane da procitam celu pricu :) dobra croma stvarno

 

JAvi sutra sta je to sa usisom, bas me interesuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Croma ce posle zahvata skidanja usisa da ide kod limara. Nazalost overena, ali nista strasno. Betonski zakopani stub u travi, kisa, slaba vidljivost i prednjim levim krajem zakacim od dole. Koliko sam uspeo da vidim branik sam izgrebao sa donje strane, podkrilo sam sjebao, nosac branika na krilu jer je branik ispao iz lezista i cini mi se da je pao dole malo. Jebala me Cupra koju sam zurio da sto pre odem i kupim.

Bas cu zamoliti Gorana da kaze momku koji bude skidao usisnu da je slika pre i posle zahvata jer me bas zanima na sta lici.

Elem, koliko je nase gorivo katastrofa. Vec par puta sam punio do cepa u Bosni, cim se predje granica na S.Raci. Danas krenem za BG i pola rezervoara i iskreno mirzilo me da idem za Bosnu da sipam pun jer nisam znao da li je guzva na granici. Rekoh ajde pola pa cu dosuti u BG.  Sa gorivom u Bosni nema dima, sipao na OMV na Adi i smorio se zestoko. Pri jacem gasu auto baci dim. Jao lele koje mi biiip od goriva imamo ili samo ovaj OMV je postao klot za gorivo.

Croma ce posle zahvata skidanja usisa da ide kod limara. Nazalost overena, ali nista strasno. Betonski zakopani stub u travi, kisa, slaba vidljivost i prednjim levim krajem zakacim od dole. Koliko sam uspeo da vidim branik sam izgrebao sa donje strane, podkrilo sam sjebao, nosac branika na krilu jer je branik ispao iz lezista i cini mi se da je pao dole malo. Jebala me Cupra koju sam zurio da sto pre odem i kupim.

 

Bas cu zamoliti Gorana da kaze momku koji bude skidao usisnu da je slika pre i posle zahvata jer me bas zanima na sta lici.

 

Elem, koliko je nase gorivo katastrofa. Vec par puta sam punio do cepa u Bosni, cim se predje granica na S.Raci. Danas krenem za BG i pola rezervoara i iskreno mirzilo me da idem za Bosnu da sipam pun jer nisam znao da li je guzva na granici. Rekoh ajde pola pa cu dosuti u BG.  Sa gorivom u Bosni nema dima, sipao na OMV na Adi i smorio se zestoko. Pri jacem gasu auto baci dim. Jao lele koje mi biiip od goriva imamo ili samo ovaj OMV je postao klot za gorivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...