Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Cupra postaje Seatov high performance pod-brend

Recommended Posts

Cupra Ateca Edition VZ

 

cupra ateca vz 2.jpg

 

Restilizovana verzija Cuprine Atece je na nemačkom tržištu ponuđena i u novom Edition VZ izdanju. Ateca je inače prošle godine dobila doterani izgled, inspirisan novijim modelima ove marke (drugačija prednja maska, redizajnirani branici i LED svetla). Tada je modernizovan i enterijer, uključujući novi volan i unapređeni infortainment sistem, uz bogatiju opremu, širu listu bezbednosnih i sistema pomoći vozaču (održavanje rastojanja od drugih vozila, sistem automatskog kočenja, prepoznavanje saobraćajnih znakova, održavanje vozila u saobraćajnoj traci...). Što se ove konkretne Atece Edition VZ tiče, ovde imamo i 20-inčne Copper alu točkove, multifunkcionalni kožni volan, prednja sedišta sa grejanjem, Beats audio sistem (sa 9 zvučnika i sabvuferom), vetrobran sa grejanjem, el. otvaranje gepeka...

 

cupra_ateca 1.jpg

 

Automobil pokreće 2.0 turbo benzinac sa 300KS, u kombinaciji sa 7-stepenim DSG automatskim menjačem, dok ubrzanje do 100 km/h iznosi 4.9 s. U paketu su i pogon na sva četiri točka, aero body kit (prednji spojler, pragovi, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler), sportski izduvni sistem sa četiri izduve cevi, sportski podešeno oslanjanje i jače kočnice. Što se cene tiče, ona za Atecu Edition VZ u Nemačkoj startuje od 49.650 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro električni Cupra Born

 

cupra born 05.jpg

 

Električni hatchback Cupra Born je prošlog meseca najavljen setom slika na kojima se vide finalni testovi obavljeni blizu Arktičkog kruga. U međuvremenu, premijera je sve bliže pa je španski brend objavio komplet novih najavnih fotografija ovog automobila. Neke informacije kažu da će Cupra Born premijeru imati još tokom ovog meseca (25. maja), dok će se proizvodnja odvijati u Zwickau fabrici u Nemačkoj (gde se pravi i njegov rođak Volkswagen ID.3).

 

cupra born 04.jpg

 

I Cupra Born se bazira na Volkswagenovoj MEB platformi za električna vozila, a sadašnje najave kažu da će imati elektromotor sa 204KS (u verziji sa zadnjim pogonom), baterije od 77 kWh i autonomiju od oko 500 km. Kasnije se očekuje i sportskija varijanta sa više snage, dva elektromotora i pogonom na sva četiri točka.

 

cupra born 03.jpg

 

Takođe, Born će respolagati i sa ''boost'' funkcijom (koja će omogućiti više snage u kraćem vremenskom periodu), kao i Dynamic Chassis Control Sport oslanjanje.

 

cupra born 02.jpg

 

Kako najavljuju iz kompanije, elektrifikacija će biti ključ rasta Cupre 2021. godine. Sa svih šest hibridnih varijanti Cupra Leon i Cupra Formentor na tržištu, zajedno sa Cupra Atecom, brend ima za cilj da ojača svoje prisustvo u Evropi. Cilj im je da 50% ukupne prodaje Formentora bude plug-in hibridna verzija.

 

cupra born 01.jpg

 

Lansiranje modela Cupra Born bi trebalo da bude impuls za transformaciju kompanije. Kako se navodi, Born će promeniti igru na tržištu svojim dizajnom i performansama, a poboljšaće i profitabilnost kompanije. Osim toga, Cupra će 2024. godine na tržište lansirati i električni Tavascan, što će biti drugi 100% električni model marke, nakon pomenute Cupre Born.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna Cupra Born zvanično

 

cupra b08.jpg

 

Električni hatchback Cupra Born je prošlog meseca najavljen setom slika (na kojima se vide finalni testovi obavljeni blizu Arktičkog kruga), kao najavu njegove skore premijere. Sada tajni više nema, budući da je brend Cupra i zvančno promovisala ovaj novitet. Očekivano, i Cupra Born se bazira na Volkswagenovoj MEB platformi za električna vozila.

 

cupra b07.jpg

 

Što se dimenzija tiče, Born je dugačak 4.322 mm, širok 1.809 mm, visok 1.537 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2.767 mm, dok su točkovi od 18 do 20 inča.

 

cupra b06.jpg

 

Bazna verzija ima zadnji pogon, raspolaže sa 150KS i 310 Nm, baterije su od 45 kWh, autonomija iznosi 340 km, dok ubrzanje do 100 km/h traje 8.9 sekundi.

 

cupra b05.jpg

 

Tu je i varijanta sa 204KS i 310 Nm (takođe sa zadnjim pogonom), uz baterije od 58 kWh, autonomiju od 420 km i sa ubrzanjem do stotke za 7.3 sekunde.

 

cupra b04.jpg

 

Takođe, Born će respolagati i sa ''boost'' funkcijom, što podrazumeva 231KS i 310 Nm, baterije od 58 kWh, autonomiju od 420 km i ubrzanje 6.6 sekundi do 100 km/h.

 

cupra b03.jpg

 

Do 80% kapaciteta baterija na brzom punjaču može da se napuni za 35 minuta. Pored toga, snažnija verzija od 204KS može da se dobije i sa baterijama od 77 kWh, pa autonomija tada iznosi 540 km.

 

cupra b02.jpg

 

U unutrašnjosti se pre svega ističu 12.0-inčni ekran osetljiv na dodir, sportska sedišta sa integrisanoim naslonima za glavu, kao i head-up displej.

 

cupra b01.jpg

 

Deo opreme čine i adaptivni tempomat, Travel Assist sistem za poluautonomnu vožnju, prepoznavanje saobraćajnih znakova, sistem automatskog kočenja, Dynamic Chassis Control Sport oslanjanje... Treba napomenuti dok će se proizvodnja Cupre Born od septembra ove godine odvijati u Zwickau fabrici u Nemačkoj (gde se pravi i njegov rođak Volkswagen ID.3).

 

Kako najavljuju iz kompanije, elektrifikacija će biti ključ rasta Cupre 2021. godine. Sa svih šest hibridnih varijanti Cupra Leon i Cupra Formentor na tržištu, zajedno sa Cupra Atecom, brend ima za cilj da ojača svoje prisustvo u Evropi. Cilj im je da 50% ukupne prodaje Formentora bude plug-in hibridna verzija. Lansiranje modela Cupra Born bi trebalo da bude impuls za transformaciju kompanije. Kako se navodi, Born će promeniti igru na tržištu svojim dizajnom i performansama, a poboljšaće i profitabilnost kompanije. Osim toga, Cupra će 2024. godine na tržište lansirati i električni Tavascan, što će biti drugi 100% električni model marke, nakon pomenute Cupre Born.

 

 

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

marekdrives.jpg MarekDrives: Cupra Ateca

 

2.0 turbo, DSG sa 7 brzina, pogon na svim točkovima i 300 konja pod haubom - nije Škoda Karoq vRS, već Cupra Ateca:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abt Sportsline Cupra Leon VZ

 

abt leon 03.jpg

 

ABT Sportsline širi ponudu pa je tako klijentima dostupan i njihov paket za Cuprin Leon VZ (uključujući i karavan verziju).

 

abt leon 02.jpg

 

Za početak, ponuda sadrži pojačanje 2.0 turbo-benzinca (sada do 370KS i 450 Nm obrtnog momenta), kao i sportski izduvni sistem.

 

abt leon 01.jpg

 

Klijentima se nudi i više kompleta novih alu točkova od 20 inča (u više boja uključujući tu i mat crnu) i modifikovano oslanjanje (auto je niži 30 mm). Cena za ovaj paket u Nemačkoj iznosi 5.990 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela proizvodnja električne Cupra Born

 

cupra born.jpg

 

Električni hatchback Cupra Born je predstavljen krajem maja, a sada je u Volkswagenovoj Zwickau fabrici u Nemačkoj i zvanično počela njegova serijska proizvodnja. U pomenutoj fabrici se inače prave i Volkswagen ID.3, Volkswagen ID.4, Audi Q4 e-tron i Audi Q4 Sportback e-tron, a treba napomenuti da prodaja Cupre Born u Evropi startuje u novembru.

 

Očekivano, i Cupra Born se bazira na Volkswagenovoj MEB platformi za električna vozila. Što se dimenzija tiče, Born je dugačak 4.322 mm, širok 1.809 mm, visok 1.537 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2.767 mm, dok su točkovi od 18 do 20 inča. Bazna verzija ima zadnji pogon, raspolaže sa 150KS i 310 Nm, baterije su od 45 kWh, autonomija iznosi 340 km, dok ubrzanje do 100 km/h traje 8.9 sekundi. Tu je i varijanta sa 204KS i 310 Nm (takođe sa zadnjim pogonom), uz baterije od 58 kWh, autonomiju od 420 km i sa ubrzanjem do stotke za 7.3 sekundi. Takođe, Born će respolagati i sa ''boost'' funkcijom, što podrazumeva 231KS i 310 Nm, baterije od 58 kWh, autonomiju od 420 km i ubrzanje 6.6 sekundi do 100 km/h. Do 80% kapaciteta baterija na brzom punjaču može da se napuni za 35 minuta.

 

Osim toga, snažnija verzija od 204KS može da se dobije i sa baterijama od 77 kWh, pa autonomija tada iznosi 540 km. U unutrašnjosti se pre svega ističu 12.0-inčni ekran osetljiv na dodir, sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu, kao i head-up displej. Deo opreme čine i adaptivni tempomat, Travel Assist sistem za poluautonomnu vožnju, prepoznavanje saobraćajnih znakova, sistem automatskog kočenja, Dynamic Chassis Control Sport oslanjanje...

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Cupra Born

 

Prva potpuno električna Cupra sa maksimalnim dometom do 540 kilometara (zavisno od izabrane kombinacije baterije i el. motora)...koja je ustvari VW I.D.3, ali sa drugačijim dizajnom spolja. Ali, samo spolja jer je unutra sve isto, ali eto sa drugim bojama nego kod Volkswagena i malo drugačijim materijalima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus: 2022. Cupra Born

 

Otkako je Cupra pre nekoliko godina izašla ispod Seatovog kišobrana, pokušava da se profiliše kao brend koji radi stvari drugačije. Nova Cupra Born je tipični primer toga.

Da, to je potpuno električni hatchback koji koristi potpuno iste delove za električne automobile kao braća joj iz VW grupacije u vidu modela ID.3 i ID.4, Škode Eniaq ili Audija Q4 E-Tron. Međutim, dok se oni nude ili kao prostrani, ili kao udobni ''hečbekovi'' i SUV-ovi prilagođeni porodici, Born mnogo više igra na sportsku kartu, pokušavajući da bude hothatch u grupi pomenutih modela grupacije:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cupra Terramar i Cupra Tavascan

 

cupra t 01.jpg

 

Cupra je još ranije najavila da će narednih godina ponuditi više elektrifikovanih vozila. Španci navode da će to biti modeli koji će stajati između tradicionalnih segmenata i imati potpuno samostalni dizajn.

 

Izvršni direktor Wayne Griffiths je rekao novinarima da će automobili biti ''u segmentima koji rastu, jer nam je potreban rast. Nemojte ih stavljati u klasičan segment, uvek će biti mešavina - nešto drugačije i jedinstveno - umesto samo klasičnog SUV-a ili klasičnog kupea ili limuzine.'' Dodao je: ''Ima mnogo toga između njih. Imate razne koncepte: shooting brake, sportback i razne stvari koje su moguće.'' Jedan od tih novih modela je ovaj Cupra Terramar (naziv je dobio po primorskom gradu u blizini Barselone), pri čemu će se u proizvodnji naći od 2024. godine.

 

cupra t 02.jpg

 

Po do sada saopštenim podacima, Terramar će se nuditi u mild-hybrid i u plug-in hybrid izdanju, a ovaj potonji će u elektro modu moći da pređe do 100 km. Dodaje se da je u pitanju vozilo dugačko oko 450 cm, kao i da će se od 2024. proizvoditi u Audijevoj Györ fabrici u Mađarskoj. Osim Terramara, Cupra će 2024. godine startovarti sa proizvodnjom još jednog modela. To je Tavascan koji je kao koncept prikazan još 2019. na sajmu u Ženevi. Ovaj SUV-coupe je napravljen na MEB platformi, a kreće u proizvodnju uz određene promene dizajna.

 

cupra tavascan 03.jpg

 

Tačnije, dizajn serijskog modela je u odnosu na koncept evoluirao. Silueta je doterana i prednji kraj je ublažen ali je jasno prepoznatljiv kao deo agresivno stilizovane postojeće linije modela. Detalji o serijskoj verziji nisu saopšteni, ali koncept je imao električni pogon sa dva elektromotora i 306KS, baterije od 77 kWh i domet od oko 450 km. Kada bude pušten u prodaju 2024. godine, kao drugo potpuno električno vozilo kompanije, igraće ključnu ulogu u cilju brenda da poboljša prodaju Cupre.

S tim u vezi, brend Cupra je inače prodao 79.300 automobila širom sveta u 2021. godini, što je povećanje od 189% u odnosu na 2020. godinu i planira da udvostruči ovo na skoro 160.000 jedinica u 2022. godini. Prošle godine, Cuprin novi SUV Formentor je činio 70% njihove globalne prodaje, sa 54.600 prodatih jedinica. Oko 41% prodatih Cupra automobila je bilo elektrifikovano. Njihov prvi potpuno električni model Born, lansiran je tek u novembru, ali je do kraja 2021. Cupra već isporučila 3300 jedinica, što su nazvali ''početkom koji obećava.''

 

cupra leon 04.jpg

 

Na kraju, Cupra najavljuje i restilizovane verzije modela Leon i Formentor. Prve slike otkrivaju da su ovi modeli dobili izmenjeni prednji deo, sa promenama oko branika, maske i svetala. Drugi detalji slede...

 

cupra formentor 05.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cupra možda i na američkom tržištu

 

cupra vz5 01.jpg

 

Neke nezvanične informacije nagoveštavaju da bi modeli brenda Cupra mogli da se plasiraju i u SAD-u.

 

Izvršni direktor Cupre, Vejn Grifits, je tokom posete Australiji za magazin Drive rekao i ovo: ''Postoje tržišta van Australije koja razvijamo. Jaki smo u Južnoj Americi, posebno u Meksiku, ali i u Kolumbiji i Čileu. Osim toga, očigledno ako želite da postanete globalni brend je da dokažemo da možemo da postanemo globalni brend. Onda očigledno treba da pogledate tržišta poput Severne Amerike, ali to bi bilo tek u drugoj fazi. Za sada se ne donosi odluka o Severnoj Americi, ali počinjemo da analiziramo (tržište)''. Na pitanje da li Cupra planira da lansira svoje automobile u Kini s obzirom na to koliki potencijal ima njihovo tržište. ''Ne trenutno'', rekao je Grifits. ''Volkswagen grupa ima prilično dominantan udeo (u Kini) sa svojim postojećim brendovima. Dakle, otići u Kinu? Ne trenutno. Imamo više prioriteta za SAD.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: Cupra Born

 

Iako je teška skoro kao Audi Q5, nije da ne može da povuče i ide brzo... barem na pravcu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars: 2023. Cupra Ateca

 

Ateca sa dosta opcija, poput izduva sa 2 puta po dve cevke koji je doplata oko 3.800 evra, zatim Brembo kočione čeljusti u Cupra bronzanoj boji koje koštaju oko 2.600 evra... tako da ovaj auto ukupno debelo prelazi 40.000 evra:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna Cupra Raval za dve godine

 

cupra ur 05.jpg

 

Brend Cupra je UrbanRebel concept (na slikama) prikazao u junu prošle godine, dok će njegova serijska verzija stići tokom 2025. godine, ali sa novim nazivom - Cupra Raval (po kvartu u Barseloni). Kako se najavljue, ovaj urbani električni automobil će Cupru odvesti daleko izvan njenih tradicionalnih granica, buudći da je vođen emocijama, dizajniran i razvijen za buntovniji električni svet.

 

225504-cupra ur 04.jpg

 

Urbani električni automobil sa pogonom na prednje točkove koristi MEB Small platformu Volkswagen grupe za realizaciju emotivnog gradskog vozila visokih performansi. ''Ovo će biti najveći projekat za našu kompaniju u narednim godinama, jer je ključan za našu transformaciju kao potpuno električni brend. Predvodimo razvoj klastera, porodice vozila koja će demokratizovati održivu urbanu mobilnost, za različite brendove u okviru Volkswagen grupe'', rekao je Werner Tietz, potpredsednik za istraživanje i razvoj u Cupri.

 

cupra ur 03.jpg

 

Ovo vozilo je u koncept izdanju dugačko 4.036 mm, široko 1.975 mm i visoko 1.576 mm (uz međuosovinsko rastojanje 2.600 mm) i kako se navodi, ima održivost u svojoj srži, integrišući napredne materijale kako bi pomerili granice onoga što je moguće, i isporučujući vozilo koje je više ekološki. Proizvodnja je planirana u Martorelu u Španiji, u skladu sa Strateškim projektom za ekonomski oporavak i transformaciju programa (na španskom, PERTE) za električno i povezano vozilo (na španskom VEC).

 

cupra ur 02.jpg

 

Serijski Raval po ceni od 25.000 evra će se u Španiji proizvoditi zajedno sa malim automobilima Volkswagena i Škode koji koriste istu MEB električnu platformu i motor koji isporučuje do 226 KS na prednje točkove (verovatno će biti dostupni i manje snažni motori). Cupra u saopštenju za Raval navodi i domet do 440 km.

 

cupra ur 01.jpg

 

''Ovo je više od običnog automobila za Cupru. Ovo je model koji će demokratizovati gradsku električnu mobilnost. Emotivan, seksi i zabavan za vožnju i istovremeno pristupačan. Dokazujemo da električni automobili ne moraju da budu dosadni. Ovo će biti ulazak sledeće generacije u naš asortiman'', ističe Wayne Griffith, izvršni direktor Cupre.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...