Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Cupra postaje Seatov high performance pod-brend

Recommended Posts

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Cupra Ateca vs Audi SQ2

 

Audi ima 2.0 TFSI sa 300 konja i 400 Nm, dok Cupru pokreće...isti taj motor :D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako bi mogao da izgleda Cupra Leon

 

5d939dec20f7c_196645-cupraleon.jpg.9a6fcc69aa5bad31e10c56dbe7be8db6.jpg

 

Verujemo da sada već svi znaju da je Cupra prošle godine postala zaseban brend, a jedan od najočekivanijih modela je svakako Cupra Leon koja se trenutno uveliko testira. I dok još uvek aktuelni Seat Leon Cupra ispod poklopca krije turbobenzinski motor od 300KS, čini se da će nova generacija (ovaj put pod zasebnim brendom) imati nešto drugačiji pogon. Naime, ovaj sportski kompakt dobiće hibridni pogon! Da, za pogon će se brinuti kombinacija 1.4 litarskog TSI motora i elektromotora, a ukupna snaga bi trebalo da bude oko 245KS uz CO2 emisiju manju od 50g/km. Ovakve informacije potvrdio je za Auto Express Wayne Griffiths. Postoji naravno mogućnost da ćemo videti i još snažniju R verziju sa snagom od oko 300 KS. A dok čekamo novi Cupra Leon dostupan nam je render s portala Motor1. com koji je napravljen prema špijunskim fotografijama. Za sada se ne zna tačan datum kada ćemo videti ovu verziju Leona, budući da novu generaciju Seatovog kompakta nismo videli u Frankfurtu, pa se pretpostavlja da će premijera biti u Ženevi. Da li će odmah biti predstavljena i verzija sa znakom Cupre? Vreme će pokazati...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test Cupra Ateca

 

Ljudi iz Sea....oooovaj Cupre, kažu da je njihova misija da redefinišu visoke performanse. Verovatno samo oni razumeju na šta misle kad to kažu, ali evo ova Cupra Ateca može da nam pomogne da to uvidimo. Recept nije komplikovan: probere se iz okvira velike VW grupacije svašta nešto, ''štrpne'' od svakoga po malo i dobije se SUV sa pogonom na svim točkovima i 300 konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seat postaje Cupra?

 

seat postaje cupra.jpg


Brend Cupra, koji je stvorio Seat i relativno skoro ga izdvojio kao poseban pod-brend, mogao bi da ponese ime cele španske kompanije.

Kako prenosi Autocar, Seat bi 2025. godine mogao da pokrene kampanju ''ribrendinga'' u kojoj bi potpuno promenio ime. Glavni razlog je cilj španske kompanije, odnosno centrale u Volkswagen Grupaciji da postane više premium brend, nego proizvođač pristupačnih modela. Zbog toga je Cupra izdvojena kao poseban pod-brend koji pravi sportske verzije Seat automobila.

Seat je osnovan 1950. godine, a 1985. je pokrenuo svoje sportsko odeljenje modela visokih performansi koji su dobijali oznaku Cupra. Prošle godine Seat je odvojio Cupra brend kao nezavisnu filijalu u okviru kompanije.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cupra Ateca Limited Edition

 

cupra-ateca 04.jpg

 

Limited Edition je novo specijalno izdanje Cuprinog SUV modela Ateca, uz najavu da je serija ograničena na 1.999 primeraka. Ukratko, specijalna Cupra Ateca Limited Edition ima elemente od ugljeničnih vlakana (zadnji krovni spojler, retrovizori), 20-inčne dvobojne alu točkove (kombinacija crne i boje bakra), kao i Akrapovič izduvni sistem (7 kg lakši od regularnog).

 

cupra-ateca 03.jpg

 

Kupcima su na raspolaganju tri boje eksterijera, i to Graphene Grey, Energy Blue i Rodium Grey.

 

cupra-ateca 02.jpg

 

Za unutrašnjost su predviđeni Petrol Blue alkantara (na sportskim sedištima i oplatama vrata), detalji u boji bakra i posebne Cupra patosnice.

 

190168-cupra ateca 11.jpg

 

Automobil pokreće poznati 2.0 turbo benzinac sa 221 kW/300KS i 400 Nm, u kombinaciji sa 7-stepenim automatskim menjačem.

 

cupra ateca 01.jpg

 

Tu je i pogon na sva četiri točka, ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4.9 sekundi, a najveća brzina je 247 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekstrem testirao Cupru e-Racer

 

Ekstrom cupra e racer.jpg

 

Sa 25-godišnjim takmičarskim iskustvom i titulama u turingu i relikrosu, uz povremene izlete u reli disciplinu, Matijas Ekstrem je jedan od najraznovrsnijih trkača na svetu. U biografiji osim jednog WRX i dva DTM naslova ima i 25 osvojenih DTM trka i trostruki je pobednik revijalne Trke šampiona. Danas je Šveđanin ambasador Cupre i zvanični vozač e-Racer, prvog potpuno električnog turing automobila za čiji je razvoj zadužen. Njegov je zadatak da zajedno sa ekipom inženjera i tehničara od Cupre e-Racer napravi pobednički model u budućoj ETCR električnoj seriji najavljenoj za 2020. godinu.

 

U tom cilju, Ekstrem je ovaj automobil prvi put testirao na autodromu Barselon Katalonija. Ovo su njegovi utisci:

''Uoči testa me je najviše radovala mogućnost kontrole i upotrebe totalne snage automobila. Mislim da je najveći izazov u navikavanju da vozim bez menjača i bez urlika motora kao reference da bih znao kojom brzinom ulazim u krivine. Prvi osećaj je bio dobar, naročito pri dostizanju pune snage, prilikom izlaska iz sporih krivina na stazi. Baš sam uživao u prvom krugu, drugi je takođe prošao dobro, ali sam počeo da primećujem da isuviše forsiram zadnje gume. Treba mi još nešto vremena da se naviknem na zvuk motora, on je mnogo tiši od bilo kog drugog koji sam ranije vozio, a ja sam vrlo emotivan vozač. Dodatno, moram da vodim računa o korišćenju energije u svakom krugu. To je suština kod električnog trkačkog automobila, gotovo podjednako važnja kao njegova brzina. Nadam se da ću svojim iskustvom i povratnim informacijama ''sa volana'' moći da pomognem Cupra timu da auto učini bržim, ali u isto vreme i konstantnijim i lakšim za vožnju. Kad počnemo da se takmičimo sa Cupra e-Racing automobilom, moramo da ciljamo pobede, a da bismo ih postigli, moramo da budemo dobro pripremljeni.''

 

Iz prethodne rečenice je jasno: Ekstrem ne namerava samo da učestvuje u tehničkom razvoju, već da se sa električnom Cuprom takmiči i pobeđuje. ''Meni pobede znače sve, isto važi i za Cupra e-Racer, i za bilo koji drugi automobil sa kojim sam se ikada takmičio. Dakle, san mi je da pobeđujem i da budem šampion. Želim da postavim Cupru na vrh podijuma u globalnom auto-sportu.'' Cupra e-Racer dostiže maksimalnu brzinu od 270 km/h, od 0 do 100 km/h ubrzava za 3.2 sekunde, a od 0 do 200 km/h stiže za 8.2 sekunde. Njegova baterija teška je 450 kilograma, isporučuje 300 kW kontinualne snage, a dostiže maksimum od 500 kW. Cuprina četiri elektromotora dostižu 12.000 obrtaja (za razliku od 6.500 o/min kod trkačkog automobila pokretanog benzinskim motorom), i sve to u samo jednom stepenu prenosa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Test Cupra Ateca

 

Cupra Ateca sportska je varijanta Seatove Atece. Motor sa 300KS iz Porschea i Golfa R, pogon na sve točkove i 7-stepeni DSG. Testirao ga je Juraj Šebalj:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuel video: Test Cupra Ateca Limited Edition

 

Seat Ateca ne može biti ekskluzivnija od ove Cupre Ateca ograničene serije:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsireland.jpg CarsIreland video: Test Cupra Ateca

 

Od jeftinijih varijanti GTI i vRS modela Volkswagena i Škode, Cupra je postala poseban brend u okviru grupacije sa izdvojenim identitetom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preliminarne narudžbe za novu generaciju Cupre TCR

 

199316-cupra tcr 01.jpg

 

Druga generacija Cupre TCR pojaviće se iduće godine na autodromima širom sveta, a zainteresovani klijenti već sada je mogu preliminarno naručiti na odgovarajućoj onlajn platformi. Ovakav komercijalni pristup je premijera i inovacija u svetu turing trkanja, prenosi Serbiaring. Pun naziv automobila treba da glasi Cupra Leon Competition, a u odnosu na odlazeću generaciju doživeo je poboljšanja na karoseriji, u rasporedu masa i aerodinamici. Najnoviji TCR trkački auto iz Martorela biće zasnovan na sledećoj generaciji Cupre Leon koja će se takođe pojaviti 2020. godine, što je demonstriracija povezanosti serijskih i takmičarskih automobila kuće. Svetska premijera nove (četvrte) generacije putničkog Seat Leona, baznog modela za Cupru Leon, zakazana je za 28. januar.

 

Da bi buduće mušterije Cupre najavile svoje interesovanje za kupovinu novog trkačkog automobila, potrebno je da se registruju na platformi klikom ovde. Isporuke će biti vršene isključivo u novom sedištu Cupre, počev od aprila 2020. godine. Dolazeći takmičarski model imaće novu karoseriju poboljšane aerodinamičke efikasnosti, unapređene i olakšane komponente vešanja, poboljšanu distribuciju masa i robustniji menjač. Poboljšane su i performanse dvolitarskog turbo motora, a opisujući elektroniku iz Cupre saopštavaju da je njena arhitektonika sada lakša, robustnija, modularna i prilagodljivija. Sudeći prema najavama, ako je prethodna Cupra po prirodi bila derivat kup modela, nova generacija TCR trkača iz Martorela treba da je predstavlja punokrvni trkački automobil sa ambicijama apsolutno usredsređenim na pistu.

 

Razvoj nove Cupre TCR nalazi se u završnoj fazi, testovi su započeli u oktobru, a probne sesije već su vožene u Španiji, Portugalu i Italiji. Odlazeća Cupra TCR učestvovala je u više od 160 trka na globalnom, kontinentalnom i nacionalnom nivou i zabeležila je 70 pobeda. Kao primer njenih performansi Španci pominju bilans Mikela Askone u Svetskom kupu turing automobila (top 6 plasman u generalnom jedna pobeda i još četiri podijuma). Auto je stigao do vozačke i timske titule u TCR Italija, kao i do najsjajnijeg odličja u TCR Trofeju Istočna Evropa. ''Cupra je oduvek imala pionirsku ulogu u svetu auto-sporta'', istakao je Haime Puđ, direktor Cupra Racinga. ''Mi smo razvili prvu TCR platformu, a prošle godine smo predstavili prvi stoprocentno električni turing auto, Cupru e-racer, kojim pokazujemo da želimo da budemo referenca u trkačkom svetu, ali smo napravili i iskorak u kompanijskoj komercijalnoj strategiji električne mobilnosti.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cupra Ateca sa 475 KS

 

mcchip cupra ateca.jpg

 

McChip-DKR predstavlja novi paket za pojačanje SUV modela Cupra Ateca. Ovakva Ateca u fabričkom izdanju ima 2.0 turbo-benzinski motor sa 300KS i 400 Nm, postiže najveću brzinu od 247 km/h i do 100 km/h ubrzava za 5.2 sekunde. McChip-DKR ovde nudi tri paketa. Prvi podrazumeva pojačanje na 350KS i 440 Nm (najveća brzina sada iznosi 275 km/h), drugi na 375KS i 455 Nm, a treći na svih 475KS i 510 Nm obrtnog momenta. Tjuner u svom kratkom saopštenju nije naveo podatke o ubrzanju od 0 do 100 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Test Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

 

Kao prvi model od kad je Cupra postala poseban brend izdvojen od Seata, nastala je ova Ateca:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro i novi Cupra Leon

 

200517-cupra leon 2020.jpg

 

Seat je krajem januara javnosti predstavio Leon nove generacije (u hatchback izdanju sa 5 vrata i kao karavanski ST), dok će još tokom ovog meseca promociju imati i sportska verzija podbrenda Cupra. Premijera novog Cupra Leona će se održati 20. februara, a zatim će se početkom marta pojaviti i na sajmu automobila u Ženevi. Do tada, pred nama je jedna teaser slika koja pokazuje njegov prednji deo. Leon u hatchback verziji je inače za 86 mm duži od prethodnika, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 269 cm (+50 mm) i ima prtljažnik zapremine 380 litara (1300 litara sa oborenim zadnjim sedištima).

 

I Cupra Leon će dobiti MQB platformu, daleko moderniji i prostraniji enterijer sa kvalitetnijim materijalima, brojne bezbednosne i sisteme asistencije vozaču, novi infotainment sistem, kao i glasovne i komande gestikulacijom. Cupra Leon će po svemu sudeći biti dostupan u verziji sa benzinskim motorom ali i u hibridnoj varijanti. Ovo poslednje podrazumeva benzinac i elektromotor sa ukupno 180 kW/245KS, kao i baterije od 13 kWh (emisija CO2 bi trebalo da iznosi manje od 50 grama po km a biće moguća i vožnja samo na elektropogon, do oko 55 km). Nezvanično se pominje da će ubrzanje do 100 km/h trajati oko 6.5 sekundi. Takođe, moguće je da će se kasnije pojavi i snažniji Cupra Leon R sa oko 300KS, pogonom na sva četiri točka i ubrzanjem od 0 do 100 km/h u trajanju od oko 5 sekundi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl video: Test ABT Cupra Ateca

 

Standardna Cupra postaje još više ''ljuta'' kad je doradi nemački ABT - sa 300 na 350 konja čini prvi paket, ili isto toliko povećanje snage plus izmene na vešanju automobila posle kojih će biti stabilniji i niži u vidu paketa broj 2:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cupra Leon Competition i Cupra e-Racer

 

200770-cupra c 02.jpg

 

Cupra je prikazala čak dve premijere - Leon Competition i električni Cupra e-Racer. Svaki auto namenjen je specifičnoj vrsti turing trkanja: prvi stupa u klasičnu arenu auto-sporta, onu u kojoj su vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, a drugi će svoju pozornicu pronaći u sveelektričnoj ''pure ETCR'' seriji.

 

Cupra Leon Competition zasnovana je na performantnoj Cupri Leon, koja je opet bazirana na putničkom Seat Leonu najnovije četvrte generacije. Namenjena je takmičenju u TCR serijama ''sprint'' i ''endurans'' formata. Njena karoserija donosi značajna poboljšanja u aerodinamičkoj efikasnosti - manji otpor vazduha za veći aerodinamički potisak. Vešanje na obema osovinama načinjeno je od lakših materijala radi bolje distribucije masa, a tom cilju je podređena i arhitektonika specifično trkačke elektronike. Novi automobil je robustniji, prilagodljiviji i modularniji od prethodnika Cupre TCR. Srce ovog auta predstavlja dvolitarski turbo-benzinski motor koji, prema deklaraciji, oslobađa 340 KS pri 6.800 o/min i 410 Nm obrtnog momenta u širokom rasponu obrtaja. Povezan sa ''Hjuland'' šestostepenim sekvencijalnim trkačkim menjačem dostiže 100km/h za 4.5 sekunde i ima maksimalnu brzinu od 260 km/h. Oslanjanje napred je tipa Makferson sa podesivom visinom, nagibom, zaturom, rasponom i tragom točkova. Pozadi je multilink, a prednji i zadnji stabilizatori su podesivi i promenljivi. Za ovaj automobil je još krajem 2019. otvorena lista preliminarnih narudžbi, a isporuka počinje od aprila meseca i biće vršena u sedištu Kupre u Martorelu.

 

Cupra e-Racer je model koji integriše pogonsku tehnologiju budućnosti, a Španci kažu da je to prvi potpuno električni turing automobil, ''spreman da redefiniše automobilski sport''. Pokreću ga četiri elektromotora i ima tečnošću hlađeni paket baterija od 65kWh. Kombinovana maksimalna snaga iznosi 680 KS, a maksimalni obrtni moment je 680 Nm. Auto od 0 do 100 km/h ubrzava za 3.2 sekunde, a maksimalna brzina iznosi 270 km/h.

 

200771-cupra e racer 01.jpg

 

Oblik ovog auta definisan je zahtevima aerodinamike i performansi, auto je spušten i širok sa specifično izrađenim prednjim branikom i haubom. Njima je zadatak da optimizuju cirkulaciju vazduha preko i sa strana automobila. Kako nema motor sa unutrašnjim sagorevajnem, e-Racer nema klasičnu masku već su svi elementi prednje strane podređeni aero performansama. Ista filozofija primenjena je i kod izrade krila koja doprinose boljem odvođenju vazduha i povećavaju aeropotisak. Slična je i funkcija ravnog poda automobila.

Svoje prve takmičarske korake e-Racer će izvesti u 2020, u ''pokaznoj'' sezoni nove ''pure ETCR'' serije namenjene isključivo vozilima sa električnim pogonom. Voziće je Đordi Žene i Matijas Ekstrem. ''Cupra je oduvek imala pionirsku ulogu u auto-sportu i razvila je prvu TCR platformu. ''Modelima Cupra Leon Competition i Cupra e-Racer nastavljamo da pomeramo granice. Oba vozila projektovana su za takmičenja na najvišem nivou i doneće prednost ekipama koje ih koriste, jer su specifično razvijena u skladu sa TCR i ETCR tehničkim propisima i zahtevima'', istakao je Haime Puđ direktor trkačkog odeljenja Cupre.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABT Cupra Ateca Limited Edition

 

201337-abt cupra 02.jpg

 

Cupra Ateca Limited Edition je specijalna serija španskog SUV-a ograničena na samo 1.999 primeraka, a koji je sada prošao i obradu u nemačkoj tjuning kući ABT Sportsline. Serijski model pokreće 2.0 turbo benzinac sa 300KS i 400 Nm (u kombinaciji sa 7-stepenim automatskim menjačem), dok je ABT Sportsline varijanta pojačana na 350KS i 440 Nm obrtnog momenta.

 

201338-abt cupra 01.jpg

 

Najveća brzina je povećana na 255 km/h, a ubrzanje do 100 km/h iznosi manje od 5 sekundi. Pored toga, tu su i modifikovano oslanjanje (auto je niži 25-30 mm), točkovi od 20 inča i gume 235/35 R20.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Cupra el-Born

 

cupra el 04.jpg

 

Seatov sportski brend Cupra zvanično je predstavio svoj prvi potpuno električni model koji je nazvan el-Born.

Cupra el-Born je električni hatchback čija prodaja počinje neredne godine, a koji će omogućiti Cupri da uđe na rastuće tržište električnih hatchback modela na kojem trenutno dominiraju Nissan Leaf, Kia e-Niro i Volkswagen ID.3.

 

cupra el 03.jpg

 

Pomenuti el-Born je u suštini produkcijska verzija Seatovog el-Born koncepta predstavljenog na Sajmu automobila u Ženevi prošle godine, ali je Seatov logo zamenjen Cuprinim.

 

cupra el 02.jpg

 

Tu je i set novih 20-inčnih felni, a dizajn je identičan konceptu sa kojim deli kratku haubu, prednju rešetku, velika stakla i spojler na vratima prtljažnika. Hatchback je fokusiran na performanse i karakteriše ga sportski izgled, nizak je, a zahvaljujući prednjem i zadnjem braniku, širim pragovima i većem zadnjem spojleru izgleda agresivnije.

 

cupra el 01.jpg

 

Cupra el-Born je baziran na MEB platformi Volkswagen Grupe koja je namenjena električnim automobilima. Električni motor pokreće zadnje očkove, a domet iznosi 500 km zahvaljujući bateriji od 82 kWh. To je ujedno i najveća baterija u odnosu na bilo koji električni automobil iz VW Grupe. Hatchback od 0 do 100 km/h ubrzava za 7.5 sekundi. Unutrašnjost je prostrana, prtljažnik bi trebalo da ima zapreminu kao i Seat Leon, a prostor za noge putnika na zadnjem sedištu je još veći. Klaster je digitalni, a tu je i plutajući 10-inčni ekran infotainment sistema osetljiv na dodir. Kontrole grejanja i ventilacije su takođe osetljive na dodir, a kupci dobijaju i prednja sedišta sa izraženim bočnim potporama i novi sportski upravljač.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cupra virtuelna platforma

 

cupra vrt02.jpg

 

Predstavljanje svih modela iz Cupra porodice podržano je lansiranjem virtuelne platforme Cupra e-Garage in Cape Formentor, jer je cilj brenda da u skorijoj budućnosti za svoje klijente otvori potpuno novi virtuelni svet. Razvijena je u saradnji sa kompanijom Mediapro group u kojoj korisnici na jednostavan način mogu da kreiraju svoj avatar i komuniciraju sa prodavcima i drugim posetiocima garaže.

 

cupra vrt01.jpg

 

Ovaj digitalin svet posvećen je isključivo CUPRA brendu a posebno prvom, ekskluzivno kreiranom, modelu Formentor. Takođe, posetioci će moći da komuniciraju sa Cupra specijalizovanim sertifikovanim Master prodavcima, specijalno obučenim da na platformi pruže informacije svim zainteresovanim klijentima. Takođe, ova digitalna strategija obuhvata stvaranje platforme koja će ljubiteljima muzike pružiti čisto uživanje u koncertima svojih omiljenih umetnika.

''Cupra je savremeni brend 21. veka koji želi da iskoristi tehnologiju kako bi emocije i ljude stavila u centar svoje strategije. Sa našim novim modelima imamo priliku da se obratimo široj publici na potpuno drugačiji način. Cupra garaža u rtu Formentor je tek početak našeg putovanja u stvaranju novih digitalnih iskustava. Želimo da ova platforma bude centar okupljanja svih zaljubljenika u Cupra automobile'', izjavio je direktor strategije i razvoja CUPRA brenda Antonino Labate.

 

PR Saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cupra Leon na testu ''severnog jelena''

 

cupra leon test.jpg

 

Očekivanja ekipe km77 su bila velika pred testiranje Cupra Leon e-Hybrida. To ne treba da čudi, jer bez obzira što pripada VW koncernu, reč je o španskom proizvođaču automobila, bar uslovno rečeno. Kako pišu Vrele Gume, u prvom pokušaju nije bilo iznenađenja. Leon e-Hybrid je lako pratio zadate komande vozača. Nije bilo ni podupravljanja, ni preupravljanja niti prevelikog upliva elektronske kontrole stabilnosti. Činilo se da je prolazak pri brzini od 75 km/h ''luk i voda'' za ovaj automobil.

 

I u naredenim dodavanjima gasa automobil je nastavio da demonstrira svoju efikasnost u manevrisanju. Međutim, u međuvremenu se pojavio neočekivani efekat, koji je otežao stvari. Naime, u određenim momentima je upravljač postajao veoma tvrd, tačnije prilikom pokušaja da se automobil postavi u pravu putanju unutar poslednjeg niza čunjeva. To je iziskivalo više snage zbog manjka pomoći servo asistencije, jer je osećaj vozača bio kao da postoji sila koja se protivi okretanju volana u željenom smeru. Sa aktiviranim režimom ''Cupra'', koji ukrućuje ogibljenje, Leon je postao još bolji. Doduše, razlika nije bila velika, ali se ipak osećala. Konačno, nakon nekoliko pokušaja brzina veća od 79 km/h se pokazala nesavladivom u smislu da se ne sruši nijedan od čunjeva. Na kraju, Cupra Leon se pokazao kao jedan od modela koji su na najefikasniji način prošli ovu zahtevnu vežbu, poznatu kao test ''severnog jelena''.

 

Slalom

Karoserija automobila naravno nimalo nije sklona naginjanju, a brzina prolaska je veoma velika (maksimalan prolazak 80 km/h, više od postignutog Ford Focusom ST). Za vozača ovde nema nikakvih komplikacija, upravljanje je precizno, samo treba biti oprezan s papučicom gasa. U drugom prolazu je demonstrirano šta se dešava ako pokušate slalom sa isključenim ESP-om u odnosu na situaciju kada je on aktiviran. Zadnji kraj pokušava da ''pretekne'' prednji, što naravno nije bezbedno, u isto vreme aktivirajući elektronsku kontrolu stabilnosti, koja iako isključena, ostaje samo ''uspavana'' do momenta kada je njeno delovanje neophodno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: 2021. Cupra Leon Sportstourer e-Hybrid

 

Leon koji je plug-in hibrid, ali ''napucan'' da postane Cupra, pa još karavan. Faktički, kad Octavia RS iV (plug-in hibrid) ode u Španiju ona postane ovakva Cupra:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cupra do 2025. planira i manji električni automobil

 

cupra el 02.jpg

 

Cupra se priprema za proizvodnju potpuno električnog ulaznog modela do 2025. godine koji je deo strategije elektrifikacije ponude.

Direktor Cupre Wayne Griffiths je rekao da će to biti kompaktni električni automobil koji će postati ''budućnost automobilske industrije u Španiji''. Naveo je da će Cupra omogućiti kupovinu električnih vozila širim masama tako što će na tržište plasirati mali električni automobil razvijen u saradnji sa Volkswagen Grupom.

 

Novi model će biti baziran na A0 segmentu koji će se naći ispod najavljenog električnog hatchbacka El-born, a to znači da će veličinom moći da se poredi sa Seatovom Ibizom. Nekoliko potencijalnih verzija dizajna već postoji, a model će biti najavljen već ove godine. Griffiths je rekao da bi produkcijska verzija trebalo da bude spremna do 2025. godine. On je obećao da će novi automobil biti pristupačan, a dodao je i da će biti baziran na platformi VW Grupe pod nazivom MEB-Lite koja je trenutno u razvoju i namenjena je i za najmanji model u ID porodici električnih vozila. Cupra je u razgovorima sa španskom vladom koji se odnose na razvoj infrastrukture za punjenje električnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cupra proslavlja treći rođendan i započinje novu eru sa električnim modelom Born

 

cupra birthday born02.jpg

 

Cupra je krenula u novu eru. Tri godine nakon lansiranja u Terramaru, Cupra počinje transformaciju kompanije u pravcu elektrifikacije. U kombinaciji sa performansama Cupra je pored svojih šest plug-in hibridnih varijanti lansirala i prvi 100% električni model - Cupra Born. U okviru proslave treće godišnjice kompanije, Cupra je u viruelnoj e-Garaži predstavila svoje planove za budućnost na događaju kojem su prisustvovali mnogi ugledni gosti.

 

cupra birthday.jpg

 

Predsednik Cupre, Vaine Griffiths se prvi obratio rečima:

''Cupra je iznenadila sve u ove tri godine i čak nastavila da raste tokom pandemije. Ovi sjajni rezultati čine nas optimističnim da 2021. godine radimo još više; ove godine nastojimo da udvostručimo obim prodaje i očekujemo da ćemo znatno premašiti naš početni cilj.'' Od svog početka 2018. godine, Cupra je premašila sva početna očekivanja prodajom 65.000 jedinica i rastom dvocifrenom stopom. Nakon lansiranja nove palete proizvoda i predstavljanjem svog prvog jedinstveno razvijenog modela Formentor, Cupra je ubrzala svoj rast i u januaru 2021. postala je najbrže rastuća marka. Elektrifikacija će biti ključ rasta 2021. godine. Sa svih šest hibridnih varijanti Leon i Formentor na tržištu, zajedno sa Cupra Atecom, brend ima za cilj da ojača svoje prisustvo u Evropi. Cilj brenda je da 50% ukupne prodaje Formentora bude plug-in hibridna verzija.

 

Lansiranje modela Cupra Born, trebalo bi da bude impuls za transformaciju kompanije, po rečima Vaineu Griffiths:

''Cupra Born će promeniti igru na tržištu svojim dizajnom i performansama. Verujem da će ovo vozilo poboljšati i profitabilnost kompanije. Pored toga, Cupra Born će doprineti smanjenju emisije CO2 i ispunjavanju evropskih ciljeva. Ovim automobilom nameravamo da doprinesemo elektrifikaciji Španije i sveta i želimo da sledeća generacija bude deo ove transformacije.'' Cupra ima u planu da proširi svoju globalnu distributivnu mrežu na 800 prodajnih mesta širom sveta do kraja 2022. godine. Ovom strategijom Cupra Born otvoriće vrata novim međunarodnim tržištima i povećati prisustvo brenda u svetu. Sa svojih 500 kilometara dometa i sportskim dizajnom, spojiće se najnaprednija tehnologija sa minimalnim uticajem na životnu sredinu, jer će neki elementi modela biti izrađeni od recikliranih plastičnih materijala. Cupra Born će ubrzati električnu transformaciju, a u drugoj polovini godine počinje proizvodnja u fabrici u Zvickau u Nemačkoj.

 

PR Saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igrači Barselone dobili personalizovana Cupra vozila

 

barcelona cupra02.jpg

 

Nakon što su konfigurisali sopstvene verzije omiljenih automobila, igrači Barselone dobili su svoja personalizovana Cupra vozila. Zvanični automobilski partner i klub za mobilnost dostavio je igračima Barse nove automobile na događaju kojem je prisustvovalo 16 fudbalera kluba i direktor strategije, poslovnog razvoja i poslovanja Cupre Antonino Labate.

 

barcelona cupra01.jpg

 

Na događaju, nedavno organizovanom od strane Cupre, igrači su imali priliku da digitalno izaberu svoj savršeni automobil. Na raspolaganju im je bio čitav niz vozila, uključujući Cupra Formentor, prvi model specijalno dizajniran i razvijen za brend, dve nove verzije Cupra Leon kao i Cupra Ateca.

 

''Cupra i FC Barselona imaju cilj, da nadahnu novu generaciju mladih ljudi iz Barselone. Zajedno krećemo u novu eru puni optimizma i ambicija, uz očuvanje svog prepoznatljivog stila i sportskih performansi. Želimo da ova saradnja postane impuls za promenu, zato smo ponosni što vidimo igrače koji su toliko uključeni i uživaju u Cupra iskustvu. Sada će moći da voze, žive i osećaju na drugi način sa svojim novim modelima Cupra'', objasnio je Labate i predao ključeve vozila igračima Barse.

 

Većina fudbalera odabrala je model Cupra Formentor, zvanični službeni automobil FC Barselona.

Ovaj model je dostupan sa širokim spektrom motora, uključujući dve hibridne verzije i posebno izdanje sa petocilindričnim motorom od 390 KS. Ovaj crossover visokih performansi dobio je ime po čuvenom rtu na ostrvu Majorka i kombinuje savremeni dizajn eksterijera, sofisticirani enterijer sa visokokvalitetnim materijalima, kao i visok nivo povezanosti zahvaljujući Cupra Connect sistemu koji omogućava daljinsko upravljanje određenim funkcijama putem pametnog telefona.

Cupra i FC Barselona su 2019. godine udružili snage petogodišnjim ugovorom. Zahvaljujući ovom sporazumu, Cupra je postala ekskluzivni automobilski partner i jedan od globalnih zvaničnih partnera fudbalskog kluba. Ove dve organizacije sarađivaće sa ciljevima jačanja imidža grada Barselone širom sveta, promovisanja talenata i inovacija i stvaranja jedinstvenih iskustava za njihovu globalnu zajednicu navijača.

 

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...