Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Cupra postaje Seatov high performance pod-brend

Recommended Posts

cupra.jpg

 

Po pisanju pojedinih britanskih medija, Seat ima velike planove za Cupru. Seat naime razmatra jaču ulogu za sportskije modele sa Cupra oznakom, uključujući tu i nameru o repoziciji Cupre u high performance pod-brend. Takođe, napravljen je i predlog o posebnom logu za Cupra modele. Ovo i nije iznenađenje, budući da je Seat radio na ambicioznim planovima za Cupru još od jeseni 2015. godine i dolaska sadašnjeg prvog čoveka kompanije Luce de Mea. Njemu u tome podršku daje i šef Seatovog razvija i istatrživanja Matthias Rabe. Seat nije želeo da komentariše konkretne planove, ali pojedini izvori navode da će Cupra modeli u budućnosti biti značajno odvojeni u odnosu na konvencionalne modele iz game španske marke. To znači da će dizajneri i inženjeri ima više kreativne slobode u stvaranju novih Cupra modela, ali i to da će Seat te automobile možda gurati u premium segment. Sledeći Cupra model bi trebalo da bude ekstremniji Leon Cupra R (u prodaji se očekuje krajem ove godine), a zatim između ostalog sledi i high performance verzija SUV modela Ateca (u prvoj polovini 2018. godine). Za sada nije poznato da li će možda neki od tih novih modela već poneti i ovaj predloženi novi logo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seat potvrdio da Cupra postaje zaseban brend

 

175728-cupra.jpg

 

Krajem prošle godine Seatov prvi čovek, Luca de Meo, rekao je da planiraju da Cupru učine zasebnim brendom kako bi kompaniji omogućili novu dimenziju. Seat je već neko vreme pozicioniran kao mladanački brend Volkswagen grupe, a ovim potezom španski proizvođač bi dodatno trebalo da se etablira na tržištu kao uzbudljiva alternativa za milenijalce. Evidentan je priličan pomak u Seatovoj ponudi modela, posebno nakon što su gamu proširili SUV-ovima Ateca i Arona. Upravo će Ateca biti drugi automobil s novom značkom Cupra. Automobil bi trebalo da vidimo već sledećeg meseca, a Seat je takođe zaštitio imena Bolero, Salsa i Tango koja je koristio na konceptnim modelima. Jedini model u Cuprinom portfelju je trenutno limitirana verzija Seat Leon Cupra R, ali u narednim godinama brend bi trebalo da se značajno okoristi ekspertnošću sportske divizije Seat Sport kako bi se, zahvaljujući novostečenoj slobodi, dodatno otcepio od postojeće Seatove ponude. Ovim potezom Cupra će dobiti dušu, DNA i vlastiti identitet, zaključili su iz Seata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cupra Ibiza Concept Car

 

cupra ibiza 11.jpg

 

Seat je još ranije potvrdio da će Cupra postati zaseban brend u okviru španske marke, to jest da će izvršiti repoziciju Cupre u high performance brend. Takođe, kreiran je i poseban koji će nositi svi Cupra modeli.

 

cupra ibiza 111.jpg

 

Ovo i nije iznenađenje, budući da je Seat radio na ambicioznim planovima za Cupru još od jeseni 2015. godine i dolaska sadašnjeg prvog čoveka kompanije Luce de Mea.

 

cupra ibiza 1.jpg

 

U ranijem saopštenju je navedeno i da je ''Cupra uvek bila sportski izraz Seata i da je došlo vreme da dobije svoju dušu, svoj DNK i svoj identitet.'' To po svemu sudeći znači da će dizajneri i inženjeri u budućnosti ima više kreativne slobode u stvaranju novih Cupra modela.

 

cupra ibiza 21.jpg

 

Kako bilo, promocija Cupra brenda će se održati 22. februara na posebnom događaju, kada će biti promovisan i ovaj Cupra Ibiza Concept Car.

 

cupra ibiza 1111.jpg

 

Cupra Ibiza Concept Car pod haubom ima 2.0 TSI turbo benzianc sa 147 kW/200KS i 320 Nm (u paru sa DSG menjačem), do 100 km/h ubrzava za 6.7 sekundi, a može do 233 km/h.

 

cupra ibiza 11111.jpg

 

U Cupra paketu su i alu točkovi od 18 inča, gume Michelin 215/40 ZR 18, aero body kit (prednji spojler, pragovi, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler), sportski izduvni sistem, modifikovano oslanjanje, jače kočnice, kao i doterani enterijer (sportska sedišta, kožni volan, uglejnična vlakna, alkantara...). Sve to naravno prati i novi Cupra logo na eksterijeru i u enterijeru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je Cupra Ateca

 

cupra ateca 11.jpg

 

Seat je još ranije najavio da će Cupra postati zaseban brend u okviru te španske marke, pri čemu će njihovi modeli nositi i poseban Cupra logo. Nedavno smo videli prvi njihov automobil - Cupra Ibiza Concept Car, a sada su pred nama i prve slike sportske Cupra verzije SUV modela Ateca.

 

cupra ateca.jpg

 

Dok čekamo na zvaničnu promociju (možda već početkom sledećeg meseca na sajmu u Ženevi), ovde samo najosnovnije. Dakle, Cupra Ateca bi pod haubom trebalo da ima 2.0 litarski turbo benzinac sa 300KS (u paru sa DSG menjačem sa dvostrukim kvačilom), a u paketu će biti i veći alu točkovi, aero body kit (prednji spojler, pragovi, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler), sportski izduvni sistem sa četiri izduvne cevi, modifikovano oslanjanje, jače kočnice, kao i izmenjeni enterijer (sportska sedišta, kožni volan, sportske pedale...).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

CUPRA e-Racer

 

cupra e-racer 1.jpg

 

Nekoliko dana pre otvaranja Međunarodnog sajma automobila u Ženevi predsednik uprave marke Seat Luca de Meo održao je web videokonferenciju u kojoj je predstavio najnovije proizvode marki Seat i Cupra. Prvi put će se javnosti predstaviti Cupra. Ova nova marka, koja će biti integrisana u sistem marke Seat, imaće svoj javni debi u Ženevi kako bi mogla da osvoji srca zaljubljenika u automobile koji posećuju ovaj događaj. Jedan od najvažnijih noviteta u izložbenom prostoru marke Cupra biće model Cupra e-Racer, koji će svoju svetsku premijeru imati u sklopu Međunarodnog sajma automobila u Ženevi.

 

cupra e-racer 11.jpg

 

Cupra e-Racer biće pravo vozilo za motosport i odlikovaće se kontinuiranom snagom od 300 kW i najvećom snagom od 500 kW. Ono će biti prvi potpuno električni automobil za trke i relije na svetu. I budući da Cupra želi da unese novu viziju u takmičarske trke, ovo vozilo će biti novi trkački model za čisti, efikasni svet trkačkih automobila TCR.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cupra e-Racer: Zadnji pogon, 3.2 sekunde od 0 do 100 km/h, maksimalno preko 270 km/h

 

cupra e-racer.jpg

 

Novi ''kupra E-rejser'', prvi na svetu potpuno električni turing trkački automobil treba da posluži kao osnov za novi E TCR koncept turing takmičenja, kao što je njen rođak ''leon kup rejser'' pre četiri godine bio baza za TCR koncept. Novi, možda i revolucionarni trkač iz Martorela, može da se pohvali sledećim performansama: do 100 km/h stiže za 3.2 sekunde, maksimalna brzina mu prelazi 270 km/h, a motor se vrti na preko 12.000 obrtaja. Španci ističu: to jeste trkač na baterije, ali ima snagu vozila sa benzinskim motorom. Takav je bio i projektni zahtev. ''Kada smo već sve uradili na TCR planu, upitali smo se zašto ne bismo istražili i svet elektroautomobila'', kaže prvi čovek Seat sporta Haime Puđ. ''Direktor Seata Luka de Meo bio je vrlo izričit i kazao nam je da želi u najmanju ruku iste performanse kakve ima i model sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.'' U brojevima, to je 300 kilovata kontinuirane i čak 500 kW snage na vrhuncu, što znači da bi vozači na raspolaganju imali između 408 i 680 KS! I, za razliku od starijeg rođaka Leona TCR, električni turing auto ima zadnji pogon.

 

177130-cupra e-racer 11.jpg

 

''Zadnju vuču smo odabrali zbog količine snage i zbog problema sa smeštajem baterije'', objašnjava Havijer Sera, tehnički direktor projekta. Cupra e-Racer poseduje bateriju od 65 kWh i 6.072 ćelije. Nju čine 23 panela od po 264 ćelije, a za kompletno punjenje potrebno je 40 minuta. Kompanije koje se bave elektroautomobilima vole da ističu podatke poput ovog: ''kuprina'' baterija ima snagu kakvu bi imale baterije 9.000 međusobno povezanih mobilnih telefona. Težina te baterije iznosi krupnih 450 kilograma, što je trećina celokupne težine automobila. ''Upravo iz tog razloga, pozicioniranje baterije bilo je jedan od najvećih izazova za naše inženjere'', ističe Sera. ''Toliko je velika i teška da smo njen volumen morali da rasporedimo u donjim delovima automobila, kako bismo mu održali balans i funkcionalnost.''

 

U poređenju sa standardnim Leonom TCR, Cupra e-Racer otežala je za celih 300 kilograma, pa je izvedena i preraspodela težine, sada u razmeri 40:60 (napred/pozadi), za razliku od 60/40 kod turbobenzinca. Izvedene su i izmene na vešanju: prednje je u najvećoj meri preneto sa Leona TCR, dok multilink pozadi nije mogao da se upakuje i morao je da ustupi mesto dvostrukim oscilujućim ramenima. ''Snaga ovog automobila mora da bude jedan od aspekata koji najviše iznenađuje. Ovaj model ima četiri motora koji se nalaze pozadi, po dva sa svake strane. Jedan levo i jedan desno nam sa sada raspoloživom tehnologijom ne bi dali snagu koju smo želeli, ili bi ceo sklop bio pretežak.'' Ti motori se vrte do 12.000 obrtaja, u poređenju sa 6.500, koliki je broj obrtaja benzinskog trkačkog automobila. I sve to u jednom stepenu prenosa. ''Poboljšanje aerodinamike bio je jedan od naših glavnih ciljeva. Zato smo bočne retrovizore zamenili mini kamerama i auto je dinamičniji. Vozač na velikom ekranu ugrađenom u komandnu tablu može da vidi sve što se oko njega dešava.''

 

Vozači će se drugačije osećati za upravljačem ovog automobila: najpre će ih iznenaditi njegovo ubrzanje, a zatim zvuk. ''Za razliku od konvencionalnog automobila, ovaj električni model pravi zujeći zvuk, sličan komarcu.'' Nova tema je i rekuperativno kočenje: piloti će moći da odaberu koliko će energije prilikom kočenja vratiti u bateriju, a proces će uticati na balans kočne sile, koja će se kontinuirano menjati tokom jednog kruga. Cupra e-Racer izrađena je na šasiji tradicionalnog Seat Leona TCR, a na projektovanje, mehaniku i sklapanje utrošeno je preko 20.000 radnih sati. Budući da mu je namena takmičarska, struktura vozila je ojačana sigurnosnim elementima, kao što je unutrašnji zaštitni kavez. Prvi potpuno električni turing trkač biće izložen na Ženevskom salonu automobila. Iz Cupre najavljuju da će odmah zatim početi razvojni testovi, kako bi se utvrdilo da li ovaj auto može da se na pravom trkačkom vikendu takmiči s rivalima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Projektovani tempo razvoja je ovakav: auto treba da dostigne ''pristojan tempo'' do leta, a pravi trkački do kraja godine. U međuvremenu se, i to u skorom roku, očekuju i dodatni detalji koji se tiču eventualnog E TCR šampionata, najavljenog početkom marta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

35-40 000£?!

2.0tsi je vrh motor i Cupra je ozbiljna oprema. Ali preterase sa cenom "Tiguana za sirotinju".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cupra plug-in hibridni crossover stiže 2020.

 

cupra 555.jpg

 

Cupra će dobiti plug-in hibridnu krosover verziju sa više od 300 konja, kao deo Seatovih planova da izbacuje novo vozilo na svakih šest meseci do 2020. godine. CUV, skraćeno od Crossover Utility Vehicle, dizajniran je kao Cupra, ali će se prodavati kao povoljnije vozilo, nagovestio je Luka de Meo, direktor ovog brenda. Biće zasnovan na Volkswagenovoj MQB platformi i biće drugi po redu model iz Seata - odmah posle Leona - koji se prodaje sa plug-in hibridnim pogonom. Detalja o njemu za sada gotovo i da nema, a poznato je da će postojati nekoliko verzija, odnosno nivoa snage, u rasponu od 200 do 300 konja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac Automobili rade na pogonu Seatovih sportskih bolida

 

cupra e-racer 1.jpg

 

Rimac Automobili će pružati tehnologiju i znanje za novi trkački model Seata, tačnije za njihovu novu sportsku diviziju Cupra, piše zagrebački Jutarnji list. Dve nedelje nakon što je objavljeno da je Porsche kupio 10 posto hrvatske kompanije Rimac Automobili, stižu novi detalji o još jednom velikom poslu za hrvatske inovatore. Naime, u sredu je otkriveno da Rimac Automobili pružaju tehnologiju i znanje za novi trkački model Seata, tačnije za njihovu novu sportsku diviziju Cupra.

 

cupra e-racer 11.jpg

 

Seatova podgrupa Cupra je fokusirana na trkačke i sportske automobile, a u saradnji s Rimcem su napravili prvi potpuno električni trkački automobil iz touring klase. Cupra e-Racer je, dakle, 100 posto električni automobil baziran na regularnom modelu Cup Racer. Ima ekvivalent od 300 kW ili 402 KS kontinuirane snage, uz 500 kW ili 680 KS vršne snage. Sve se to prenosi na točkove preko jedne brzine uz sistem za raspodelu snage Torque Vectoring i pogon na zadnje točkove. Krajnji rezultat je maksimalna brzina od 270 km/h i ubrzanje od 3.2 sekunde do 100, odnosno 8.2 sekunde do 200 km/h. Iz Rimac automobila kažu da poslovi sa Seatom i Porscheom nisu povezani i da je dogovor sa Špancima postignut pre nego što je iko uopšte smeo da sazna za Porscheovu investiciju, uključujući i druge delove grupe Volkswagen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cupra Arona stiže 2020. godine

 

cupra arona 111.jpg

 

Seat je ranije ove godine promovisao Cupru kao zaseban high performance brend (kreiran je i poseban logo koji će nositi svi Cupra modeli), a tada su javnosti prikazani i serijski Cupra Ateca sa 300KS, pa Cupra Ibiza Concept sa 200KS i Cupra Arona Concept. Poslednje vesti iz španskih medija navode će Cupra Arona postati serijski model tokom 2020. godine. Vozilo će se bazirati na MQB A0 platformi, dok se pod haubom očekuje 2.0 litarski TSI turbo benzinac sa 147 kW/200KS (imaće samo prednji pogon).

 

cupra arona 11.jpg

 

Cupra Arona će standardno dolaziti i sa aerodinamičkim paketom, većim alu točkovima, sportskim izduvnim sistemom, modifikovanim oslanjanjem, jačim kočnicama i sportskim enterijerom (nova sedišta i volan, sportske pedale...). U ranijem saopštenju je inače navedeno da je ''Cupra uvek bila sportski izraz Seata i da je došlo vreme da dobije svoju dušu, svoj DNK i svoj identitet.'' To po svemu sudeći znači da će dizajneri i inženjeri u budućnosti ima više kreativne slobode u stvaranju novih Cupra modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cupra coupe crossover stiže sledeće godine

 

cupra suv cross.jpg

 

Prvi samostalni model sa logom Cupre kao zasebnog brenda biće coupe crossover, a biće predstavljen krajem sledeće godine. Ipak, nakon toga bi mogla da usledi i verzija sa SEAT-ovom ''značkom''. Cupra se nedavno transformisala iz odeljenja za performanse u zasebni brend, a njena ciljna grupa su premium kupci koji žele sportska vozila. Prvi Cuprin model biće redizajnirana verzija SUV-a Ateca visokih performansi, a šefovi kompanije nameravaju da brzo stvore liniju modela. ''Na početku brenda morate napredovati u fazama. Kada smo odlučili da osnujemo Cupru, morali smo da čekamo da stigne automobil koji će biti 100 posto Cupra. Takav automobil ćete videti naredne godine'', izjavio je nešto ranije šef dizajna Alejandro Mesonero-Tomanos.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cupra coupe crossover stiže sledeće godine

 

cupra 11.jpg

 

Prvi samostalni model s logom Cupre kao zasebnog brenda biće coupe crossover, a biće predstavljen krajem sledeće godine (njegov mogući izgled je na ovim slikama koje je objavio italijanski Quattroruote). Ipak, nakon toga bi mogla da usledi i verzija sa SEAT-ovom ''značkom''. Cupra se nedavno transformisala iz odeljenja za performanse u zasebni brend, a njena ciljna grupa su premium kupci koji žele sportska vozila. Prvi Cuprin model biće redizajnirana verzija SUV-a Ateca visokih performansi, a šefovi kompanije nameravaju da brzo stvore liniju modela.

 

cupra 1.jpg

 

''Na početku brenda morate napredovati u fazama. Kada smo odlučili da osnujemo Cupru, morali smo da čekamo da stigne automobil koji će biti 100 posto Cupra. Takav automobil ćete videti naredne godine'', izjavio je nešto ranije šef dizajna Alejandro Mesonero-Tomanos.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ateca prvi model pod markom Cupra

 

185184-cupra ateca.jpg

 

SUV Ateca prvi je model koji za koji su otvorene porudžbine, a na tržište je stigao pod markom Cupra. To znači da je Cupra i zvanično odvojena od Seata kao sportska marka, kao što je i najavljivano poslednjih godinu dana. Cupra Ateca se ne svodi samo na šminku. Ovo je SUV sa najboljim performansama koje se mogu dobiti na tržištu, a da ne pripadaju premium markama po M, RS ili AMG oznakama. Seatov znak je u potpunosti uklonjen, a a njegovo mesto stigao je novi bedž. Stigle su i jedinstvene boje karoserije i jedinstveni naplatci, ali ono što je ipak najvažnije ljubiteljima ''udarca u leđa'' je motor sa 300 KS. Cupra Atecu pokreće 2.0 TSI, benzinac koji pored 300 KS isporučuje i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Novi Otto sistem filtera čestica čađi ovaj agregat čini i dovoljno čistim da bi zadovoljio najnovije standarde. Poseno razvijen za ovaj model je izduvni sistem koji obezbeđuje adekvatnu sportsku zvučnu kulisu, a prenos snage takođe izlazi iz standardne ponude. DQ381 je sedmostepeni DSG menjač koji je prošao tretman prilagođavanja i snazi i sportskom mapiranja, nakon čega je dobio brže i preciznije promene stepena prenosa. Menjač, 4Drive i adaptivno ogibljenje imaju čak šest modova koje vozač može da odabere: Normal, Sport, Individual, Snow, Off-Road i, naravno, CUPRA, a verovatno nema potrebe naglašavati da je Cupra mod najtvrđi i najdirektniji mogući. Maksimalna brzina najsnažnije Atece je 250 km/h, a ubrzanje do 100 km/h obavlja se za 5.2 sekunde. Razumljivo, Cupra Ateca u sebi nosi i poseban sportski enterijer i najviši paket vozačkih asistencija. Obzirom da su porudžbine počele, za sada, u Engleskoj, navodimo i cenu od 35.900 funti (41.000 evra)...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lorenco isprobao Cupru e-Racer: Ima zvuk kao komarac!

 

Lorenzo-and-Dovizioso.jpg

 

Polovinom jula, Horhe Lorenco i Andrea Doviciozo, trkači Dukatija i ambasadori brenda Kupra, testirali su Cupru TCR na stazi Kasteljoli. Tri i po meseca kasnije, Horhe i Dovi vratili su se na katalonsku pistu u blizini Martorela, sedišta Seata i Cupre. Ovog puta, španski motociklista imao je na raspolaganju Cupru e-Racer, prvi električni turing trkački automobil. Kratka proba trajala je tri kruga, a Dovicozo je bio samo posmatrač, zainteresovan da čuje utiske svog timskog kolege. ''To je vrlo jedinstven automobil'', ocenio je Lorenco. ''Na primer, iznenadilo me je da nema retrovizore. Umesto toga, opremljen je kamerama koje sa zadnjeg dela i strana automobila prenose sliku u unutrašnjost.'' Kada je vozio Cupru TCR, Horhe ju je pohvalio zbog njene agilnosti. Električni trkač ostavio je druge dominantne utiske utiske. ''U vožnji je osećaj drugačiji nego kod Cupre TCR. Najviše me je iznadilo ubrzanje - kod e-Racera je mnogo snažnije. Nikad nisam osetio takvu snagu u takmičarskom turing automobilu. I zvuk sve čini drugačijim - podseća me na zujanje komarca!''

 

e-Racer je dobrih 400 kilograma teži od Cupre TCR i taj višak je najprimetniji pri usporenju automobila. ''Kod kočenja je glavna razlika što morate uzeti u obzir dodatnu težinu. Inače pamtim da se i Cupra TCR vrlo dobro ponašala na kočenju, i jedan i drugi automobil daju vam jak osećaj stabilnosti za volanom'', rezimirao je španski šampion. I Lorenco i Doviciozo smatraju da će i budućnost trkanja u dvotočkaškim kategorijama postati električna. Italijan kaže: ''Verujem da će najveći izazov biti u tome da se pokuša da se smanji težina baterija. Tehnologija brzo napreduje i verujem da će uspeti da ih olakšaju za nekoliko godina.''

''I ja u to apsolutno verujem. Verujem da će električno trkanje dominirati u budućnosti, ali dotle se nijedan od nas dvojice neće trkati, već ćemo ga gledati na televiziji'', dodao je Lorenco.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Cupra Ateca

 

cupra ateca ts.jpg

 

Osam meseci nakon zvanične promocije marke Cupra, u Barseloni smo vozili zvanično prvi model sa ovim znakom, krosover Ateca. Primetili ste da spominjemo Cupra Ateca, a ne Seat Ateca Cupra. To nije greška, već ovaj model označava početak namere španskog proizvođača da ime Cupra uvede na tržište kao potpuno novu sub-marku. Nešto slično kao što je Fiat uradio sa brendom Abarth.

 

cupra-ateca-topspeed-09.jpg

 

Sve ovo počelo je još u martu na Salonu automobila u Ženevi, ali sada je tu i zvanično prvi automobil, preciznije SUV ovog španskog proizvođača Ateca. Nešto kasnije, sledeće godine, pojaviće se jedan potpuno novi model u gami o kojem domaćini nisu želeli mnogo da govore, a onda 2020. Cupra Leon, i Cupra Leon ST. Sve u svemu, ideja je da ovaj karakteristični bronzani logo ubuduće stoji sam za sebe!

 

cupra-ateca-topspeed-05.jpg

 

I da razjasnimo nešto… Ovo nije Seat Ateca koji ima nešto snažniji motor i sportske dodatke na karoseriji u vidu spojlera, splitera, difuzora i slično, pa pogon 4×4 ili kako je zvanično napisano 4Drive. Ne, ovaj SUV je dobio četvorocilindarski 2.0 TSI motor od čitavih 300 KS i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta i sedmostepeni DSG menjač. Cupra Ateca ima čak i četiri izduvne cevi i to prave, iz kojih dopire karakterističan zvuk.

 

cupra-ateca-topspeed-04.jpg

 

Pored toga što se čuje, sportski SUV ima i Launch Control sistem uz pomoć kojeg do 100 km/h stiže za 5.2 sekunde. Maksimalna brzina mu je 247 kilometara na čas. U krivinama se ne ponaša baš kao ''hot hatch'', pre svega zbog dimenzija i visine karoserije, iako je za 10 mm niža od standardnog modela Ateca.

 

cupra-ateca-topspeed-03.jpg

 

Ipak, Cupra je veoma agilna i zabavna za vožnju, bez obrzira što je u pitanju kompaktni SUV. U to smo se uverili i na zatvorenoj deonici puta, tačnije gotovo pravom specijalnom ispitu, kao na relijima! No, više detalja o svemu ovome, pročitajte u decembarskom broju magazina TopSpeed!

 

cupra-ateca-topspeed-12.jpg

 

Do tada, važno je zapamtiti - Cupra je sada marka za sebe, jedinstvana, sofisticirana i sa izuzetnim performansama. Namera je da bude pozicionirana između velikoserijskih i premijum proizvođača. Za sada, širom sveta postoji svega 277 ovlašćenih prodavaca ovog brenda, koji pored vozila, nude i ono što bismo nazvali lifestyle pratećim detaljima.

 

cupra-ateca-topspeed-01.jpg

 

O ovome svedoči i cena… Naime, Cupra Ateca nije jeftina, ali opet ispod sličnih rivala. Oko 40.000 evra, mada se kod nas očekuje da će koštati i manje. No, za to ćemo morati da sačekamo 2019. kada zvanično i počinje prodaja.

 

Tekst: Zoran Živkov/TopSpeed

Fotografije: TopSpeed

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cupra će do 2021. godine na tržište plasirati sedam modela

 

cupra 555.jpg

 

Seatov novoformirani performnatni podbrend, Cupra, ima velike ambicije kada je reč o kreiranju svoje game. Naime, Cupra planira da do 2021. godine predstavi sedam novih modela. Direktor poslovnog razvoja, strategije i operacija u brendu Cupra, Antonio Labate, otkrio je planove kompanije tokom prošlonedeljne promocije modela Cupra Ateca. Labate je tom prilikom rekao da u tih sedam novih modela spadaju i specijalne verzije modela Ateca, te da Cupra neće predstavljati samo po jednu varijantu svakog Seat modela. Od kada je Cupra lansirana kao samostalni brend početkom ove godine, ona je predstavila modele Cupra Ateca i Cupra e-Racer. Iako se ovaj drugi model neće naći na ulicama kao serijski model, Ateca je već neko vreme dostupna za naručivanje.

 

cupra tcr.jpg

 

Ispod haube ovog sportskog SUV-a se krije četvorocilindarski TSI agregat radne zapremine dva litara sa turbo punjačem, a on razvija ukupno 296 konjskih snaga i 400 Nm obrtnog momenta. On je povezan sa sedmostepenim menjačem i pogonom na svim točkovima. Zahvaljujući tome Cupra Ateca od 0 do 100 km/h ubrzava za nešto više od 5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 245 km/h. Sledeći model koji bi trebao da ponese oznaku brenda Cupra jeste nova, performantna verzija popularnog hečbek modela, Seat Leon. Nakon njega se očekuju i Cupra Tarraco i manja Cupra Arona. Kompanija već radi na svom jedinstvenom krosver modelu.

 

cupra arona 111.jpg

 

Mnogi od modela sa značkom kompanije Cupra će imati isti dvolitarski agregat i sličan dizajn, na kojem se najviše ističu agresivne, bronzane oznake brenda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AN66SAz_SwKxVF1wYUVGqqmu4wXpntVKE5cy4i5g Emisija SAT: Test Cupra Ateca

 

Do juče smo sve sportske verzije Seata nazivali ''kuprama'', a ovaj naziv je nastao spajanjem skraćenica za ''kup'' i ''rejsing''. Međutim, od sada ta praksa mora da se zaboravi jer španska kuća kategorički razdvaja dve stvari. Seat ostaje to što jeste, a ime Cupra postaje rezervisano za sasvim odvojenu marku automobila. Ovih dana bili smo u prilici da vozimo zvanično prvi serijski model Cupre. Nije baš precizno oličenje onoga što ova kuća želi da bude, ali od nečega mora da se počne:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...