Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Kod Nemaca samo ''evro 6'' motori, u Srbiju stižu hiljade starih dizelaša

Recommended Posts

vw-golf-vi-gtd-2.jpg

 

Kako prenosi RTS, od sledeće godine u većinu nemačkih gradova neće moći da uđu dizel-vozila ako nemaju standard motora ''evro 6'', odlučio je nemački regionalni sud pokrajne Baden-Virtemberg. Grad Diseldorf primenjivaće ovu normu, a ona je u skladu sa Pariskim sporazumom o zagađenju čiji je potpisnik Nemačka. Ta uredba se odnosi i na strance, a najviše na nas jer će u tom slučaju mnogi morati da ostave svoja vozila kupljena između 2000. i 2012. na parkinzima u predgrađu nemačkih prestonica i u centar odu metroom ili tramvajem. Ovaj korak je neophodan kako bi se zaustavilo dalje zagađenje sve dok električni automobili ne budu više zastupljeni na gradskim ulicama i dok dizelaši zaista ne postanu - kako danas tvrde proizvođači automobila - čistiji. Prema najnovijim podacima, ''evro 6'' norme zadovoljava trećina dizelaša koji saobraćaju putevima u Nemačkoj.

 

''Ova priča ima dva aspekta: jedan je zdravlje nacije, a drugi sprečavanje globalnog zagrevanja planete. Čestice koje dizel ispušta u vazduh veoma su kancerogene'', kaže analitičar Jirgen Res. Gotovo polovina od tri miliona novih vozila koliko se godišnje proda u Nemačkoj jesu dizelaši. Sa druge strane, Evropska agencija za životnu sredinu saopštila je da su emisije finih čestica i azotnih oksida odgovorne za brojne bolesti koje svake godine samo u Nemačkoj odnesu 10.000 života. ''Nemoguće je preraditi vozila, ona se moraju reciklirati i zameniti najbolje električnim vozilima zato idemo na to da u budućnosti izbacimo za kratko vreme skoro celu gamu na čisto električni pogon. Mi smo spremni'', kaže Ola Kaleus iz Mercedesa. U toj zemlji procenjuju da će u narednih pet godina 14 miliona automobila sa starim dizel-motorima biti zamenjeno novim, čistijim dizelašima koje zadovoljavaju ''evro 6'' norme. Većina starih dizelaša otići će na tržišta Balkana, Azije i Afrike. Stručnjaci procenjuju da će više od 300.000 ovih vozila u naredne tri godine doći i u Srbiju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EK: ne izvozite stare dizelaše u istočnu Evropu

 

183194-polovnia.jpg

 

Evropska komisija strahuje da će nemački proizvođači automobila nastojati da izvezu stare dizel-automobile, uklonjene sa nemačkih puteva, u istočnoevropske zemlje, rekla je evropska poverenica za industriju Elzbjeta Bjenkovska.

''Izvoz bi značio prebacivanje problema kvaliteta vazduha sa zapada na istok'', istakla je ona. Bugarska je, recimo, prošle godine iz zemalja EU uvezla više od 100.000 polovnih automobila, od čega više od trećine dizelaša. ''Treba jasno odrediti što će biti sa istrošenim i slabo prilagođenim vozilima'', naglašava evropska poverenica, upozoravajući da je problem evropski i da se ne može ograničiti na nivo pojedinih država. ''Plan nemačke vlade da se izbegnu zabrane vožnje mogao bi još više da pogorša problem'', upozorila je Bjenkovska.

Dizelaši su se našli pod lupom nakon što je Volkswagen 2015. godine priznao da je koristio nezakoniti softver kako bi lažirao nivo štetnih izduvnih gasova na regulatornim testovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemački dizelaši još skupi za Balkan

 

dileri.jpg

 

U Nemačkoj su ekološki propisi sve stroži, pogotovo kada je reč o dizelašima. Mada Balkan ne želi da postane ''automobilsko groblje Evrope'', tamo vlada i razočaranje: cene polovnih automobila iz Nemačke sporo padaju.

Mirko tačno zna zašto je došao kod trgovca polovnim automobilima S-Auto u Beogradu. Hoće starijeg dizelaša, bez kvarova, koji malo troši. Već dugo prati šta se događa u Nemačkoj, tačnije raspravu o zabrani dizelašima u nekim gradovima: ''Čuo sam o tome i očekivao sam da i kod nas zbog toga cene padnu. Ali nisam primetio da se to dogodilo. Bio sam strpljiv, neko vreme sam čekao da se u Nemačkoj donesu odluke i očekivao sam da će nas takvi automobili preplaviti. Ali uopšte ne vidim da su cene pale.''I mediji u Srbiji su još prošlog leta najavljivali da će više od 300 hiljada polovnih automobila stići iz Nemačke. Ali, do toga nije došlo, kaže Biljana koja radi za S-Auto. Pogotovo nema automobila kakvi se traže u Beogradu, onih koji ne spadaju u skupe. ''Naši automobili dolaze iz Nemačke, Francuske, Belgije, Holandije, Švajcarske... Kupljeni su uglavnom na aukcijama. Nekih 20, 30 posto dolazi iz Nemačke. Reč je uglavnom o dizelašima do 2.000 kubika, godišta između 2005. i 2008. Ali prodajemo sve, kako starije tako i novije automobile od norme Euro 3 pa do najnovijih normi'', kaže nam Biljana.

 

Norma Euro čak ni za EU

Prema trenutnim propisima, u Srbiju se smeju uvoziti automobili koji su proizvedeni posle 2000. i ispunjavaju minimalno normu Euro 3. Za Miloša Petrovića, predsednika udruženja uvoznika polovnih automobila Srbije, to je premalo: ''To je poražavajuće da smo samo 2017. uvezli 153.000 - namerno kažem 'polovnih' automobila jer ih je 80% starije od 10 godina, 2016. je bilo 120 hiljada vozila. Ako uzmemo razdoblje od pet godina, u Srbiju je došlo 600.000 automobila koje Evropa ne želi. To je ono što nas kao zastupnika moderne tehnologije najviše boli: da je Srbija, to je ružan ali tačan izraz, postala groblje automobila.''

 

vw emisija.jpg

 

Ali dok je Srbija tek na putu da postane članica EU, mnogo drugačije nije ni u zemljama Balkana koje jesu u EU i gde bi trebalo da važe iste norme kao i u Nemačkoj - teoretski. Jer u susednoj Rumuniji je opet Nemačka glavni izvor polovnih vozila: 2017. je tamo stiglo oko 300.000 automobila, daleko više nego iz Italije odakle je došlo 50.000 vozila ili Austrije iz koje je došlo njih 35.000. Opet, preko dve trećine nemačkih vozila su bili dizelaši.

 

Ko hoće da plati za ''čisti'' automobil?

Roksana Dima, portparolka rumunskog ureda za registraciju vozila u Bukureštu, očekuje da će tih automobila biti još više: ''Ako u Nemačkoj uskoro budu zabranjeni i automobili koji ispunjavaju Euro 4, verovatno će se to odraziti i na tržište vozila u Rumuniji. Jer veliki deo dizelaša na rumunskim putevima spadaju u tu kategoriju, njih oko 30%.'' Opet samo teoretski, Rumunija kao članica EU takođe mora da prati zagađenost vazduha i koncentraciju azotnog oksida i mikro-čestica. Tamošnji ministar ekologije Neno Dimov takođe upozorava da Rumunija ne sme postati ''otpad za automobile'' sa Zapada i traži da se takvi automobili već u zemlji odakle dolaze tehnički prerade i da se tek tako dozvoli uvoz. Ali realnost i u toj zemlji izgleda drugačije: niko nema ništa protiv toga da vozi ekološki automobil koji ispunjava i normu Euro 6d. Ali ko za to ima novca ? ''S obzirom na relativno malu kupovnu moć, rumunsko tržište automobila će sigurno biti preplavljeno automobilima koji više ne udovoljavaju ekološkim zahtevima kakve postavlja Nemačka. A u Rumuniji, ne samo da je dozvoljeno učešće u saobraćaju, nego nema ni posebnih poreza za stare automobile koji su štetni po okolinu.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka dizel vozila nalaze kupce u jugoistočnoj Evropi

 

183194-polovnia.jpg

 

Mnogi od automobila koji koriste dizel motore u Nemačkoj nakon skandala sa izduvnim gasovima i zabrana vožnje sada imaju novu primenu u centralnoj i jugoistočnoj Evropi - nažalost ekologa.

 

U Rumuniji, koja je dugo vremena veliki kupac starih polovnih automobila iz zapadne Evrope, povećao se broj registrovanih dizelskih polovnih automobila prema birou za registraciju vozila od 2017. do 2018. za više od 31.000. Poslovanje polovnim automobilima takođe raste u Češkoj Republici. Gotovo da bi se moglo govoriti o ''invaziji'', rekao je Petr Prikril iz Češke asocijacije dilera polovnih automobila. ''Uvoznici idu u Nemačku i koriste prednosti zbog kojih je nemački potrošač nesiguran''. Prema istraživanju tržišta polovnih automobila ''AAA Auto'', jednog od najvećih u industriji u centralnoj i istočnoj Evropi, 63 posto uvezenih polovnih automobila u Češkoj dolazi iz Nemačke - a 60 posto uvezenih polovnih automobila ima dizel motor. U susednoj Slovačkoj, udeo dizela je bio čak 78 posto. Ovaj razvoj je uočljiv i kod nemačkih autodilera. Gotovo trećinu njih češće kontaktiraju strani trgovci, koji zatim kupuju i polovna dizel vozila. To proizilazi iz ankete novembarskog ''DAT Barometra''. U Češkoj Republici, kao i u Poljskoj, Hrvatskoj i Srbiji, ne postoje zone zaštite životne sredine. ''Još uvek se vozi nesmetano i slobodno, bez ikakvih ograničenja'', rekao je Prikril, koji tvrdi da zastupa oko 400 dilera. ''Kupac pita šta automobil guta, koliko troši - to je ono što ga zanima.''

 

U prednosti je 20 do 30 posto ekonomičniji dizel. Glavna stvar za srpske kupce je da su automobili jeftini, rekao je Slobodan Ćurguz, vlasnik dilera automobila u Beogradu. To znači da su automobili stariji i da imaju više kilometara iza sebe. Prema podacima Udruženja uvoznika motornih vozila u Srbiji, prosečna starost korišćenih uvoznih automobila je dvanaest godina. Srbija je jedna od retkih zemalja u regionu Balkana koja još uvek dozvoljava uvoz vozila Euro 3. U Rumuniji, prema godišnjem izveštaju za 2018. udruženja proizvođača automobila ''Acea'', automobili su u proseku bili stari čak 16 godina. Nije mnogo bolja situacija u Češkoj i Hrvatskoj gde je starost viša od 14 godina i Poljskoj gde iznosi 13 godina. Za poređenje, u Nemačkoj, automobili su u proseku mlađi za više od devet godina. Organizacije za zaštitu okoline su ogorčene razvojem: ''Južna i centralna i istočna Evropa ne smu da postanu deponije za zastarele proizvode koji zagađuju vazduh'', izjavio je Jan Pinos iz Pokreta Hnuti Duha u Pragu. Nažalost, ekološka svest zaostaje u regionu. Za mnoge, automobil je statusni simbol - što je veći, to bolje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još jedan od načina pljačke sopstvenog naroda, jer jelte po statistikama imaju da plate pa idemo u napad industrija će zaraditi.

Послато уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod nemačkih trgovaca se nalazi 350.000 novijih polovnjaka koji ne mogu naći svog kupca

 

183194-polovnia.jpg

 

Nakon skandala sa Volkswagenom, sve više evropskih gradova uvodi ograničenja ili zabrane za dizel vozila. To u nepovoljan položaj stavlja preprodavce polovnih automobila.

 

"Donedavno mi je prodaja dizelaša išla odlično, a sada ih se ne mogu osloboditi zbog tih zabrana. Evo, Pasat dizel euro 6, skoro nov automobil, ne mogu da ga prodam ni za 7.000 evra nižu cenu'', govori Akajgan Hasan vlasnik jednog placa polovnih automobila u Nemačkoj. Prema podacima nemačkog udruženja trgovaca automobila, dizel vozilo staro tri godine sa 45.000 pređenih kilometara gubi polovinu svoje vrednosti. U rukama nemačkih trgovaca trenutno se nalazi oko 350.000 novijih polovnjaka, ukupne vrednosti pet milijardi evra, koji ne mogu naći svog kupca.

 

''Svi mi govore teraj auto na Balkan, izvezi ga u Srbiju, Hrvatsku, prešao je 300.000 kilometara, a može još toliko'', priča jedan trgovac. To je, po prilici, ono što nemački autodileri i rade. Tokom 2018. godine na istočno i jugoistočno evropsko tržište iz Nemačke je izvezeno 226.000 polovnih vozila. To je dvostruko više u odnosu na 2013. godinu, pre Volkswagenovog skandala, kada ih je izvezeno 142.000. Nemci sve manje kupuju dizelaše zbog zabrane, odnosno tzv. ekoloških zona koje su u poslednjih nekoliko godina uvedene u pedesetak nemačkih gradova. Dizelašima je zabranjeno da ulaze u centar Štutgarta i Hamburgu, a prema najavama, zabrane će u budućnosti biti još i rigoroznije. Istim stopama kreću i u Milanu i Londonu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, neshaoct said:

"Donedavno mi je prodaja dizelaša išla odlično, a sada ih se ne mogu osloboditi zbog tih zabrana. Evo, Pasat dizel euro 6, skoro nov automobil, ne mogu da ga prodam ni za 7.000 evra nižu cenu''

 

''Svi mi govore teraj auto na Balkan, izvezi ga u Srbiju, Hrvatsku, prešao je 300.000 kilometara, a može još toliko"

Pravi savet :lol:, BiH pa Srbija najsigurnije odrednice gde ce oni najjeftiniji najpre postati neciji novi ljubimci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemci ne znaju šta će sa dizelašima, kupuju ih samo Balkanci

 

tdi motor.jpg

 

U Nemačkoj dizel vozila vrtoglavo gube cenu jer mnogi gradovi ograničavaju njihovo kretanje u gradu. ''Euro 5'' dizeli odavno ne mogu da se prodaju, a sada je stala prodaja i ''euro 6'' polovnjaka, prenosi RTS. Prodavci u Nemačkoj nemaju puno izbora iz Sistema staro za novo - dolaze novija dizel vozila ''euro 6'' koja su sve jeftinija umesto da drže cenu. Problem je što za njih nema ni kupaca osim onih koji dolaze sa Balkana. Ukupno oko milion dizelaša u Nemačkoj čeka na placevima i to većinom ''euro 5'' i euro 6''.

 

''Ovo je polovan Passat evro 6, njega smo kao polovnjaka do sada prodavali za 29.000 evra, sada ga nudimo i za 21.000 evra i niko ga neće. Dalje spuštanje cene vodi nas u veliki gubitak'', navodi prodavac polovnih vozila u Nemačkoj Akaj Gund Hasan. A gubitak prodavaca automobila u Nemačkoj sve je veći, mnogi od njih zbog loše situacije proglašavaju i bankrot. ''Prema našim procenama, u rukama 'hendlera' trenutno ima 350.000 dizelaša standarda ''euro 5''. Tu je zarobljeno više od pet milijardi evra. Oni na kupce čekaju u proseku 106 dana, svaki dan trgovce svaki automobil košta 28 evra po danu'', ističe Urlih Kendler iz Udruženja prodavaca.

Nije tajna da su najveći kupci ovih automobila Srbi, Hrvati, Bugari i Makedonci. Hrvati su prošle godine, iako su kupili 30.000 novih automobila, pazarili i 10.000 novijih polovnjaka, sličan odnos imaju i ostale balkanske države. Kod nas je trend sasvim suprotan, mi i dalje uvozimo ''euro 3'' vozila, dok novijih dizelaša ima samo 15%. Pojedine fabrike ukinule su proizvodnju dizela, a prva je to pre skoro dve godine uradila Toyota, tako da se ocenjuje da će ona imati nove kupce, ali i manji gubitak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rastu cene polovnjaka u Nemačkoj

 

105506-opel astra 01.jpg

 

Na nemačkom tržištu se dešavaju promene. U poređenju sa januarom 2019. godine, u januaru 2020. godine prosečna cena polovnih automobila je porasla 350 evra. Tako tvrdi portal Autoscout24 specijalizovan za prodaju polovnih vozila. Cena prosečnog polovnog automobila je sada 20.828 evra. Ako se upoređuju cene u decembru 2019. i januaru 2020. nema većih promena. U komparaciji sa poslednjim mesecom prošle godine, u januaru 2020. su najviše rasle cene luksuznih automobila (1.5%), ali u porastu su i cene malih gradskih automobila (njihova prosečna cena je 10.885 evra), kao i SUV-ova (prosečna cena 27.880 evra). Cena monovolumena i automobila u srednjoj klasi je pala i oni u proseku koštaju 20.353 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tržištu polovnjaka u Nemačkoj rastu cene starih dizelaša

 

werwer001.jpg

 

Mnogi naši građani svoju kupovinu polovnih vozila obavljaju u Nemačkoj, koja i diktira cene na tržištu. Portal na kome je velika ponuda polovnih automobila, Mobile.de, objavio je zanimljivu statistiku koja pokazuje da i u Nemačkoj raste potražnja za polovnim dizelašima.

 

Na tržištu novih automobila pomalo pada potražnja za dizelašima pa su u martu 2020. oni činili tek 31% tržišta (pre Volkswagenovih problema prodavano je i 50% dizelaša), ali zanimljiv obrt se dešava na tržištu polovnih automobila. Raste potražnja u Nemačkoj za dizelašima, a pogotovo se to odnosi na stare modele Euro 4 (automobili stari od 11 do 16 godina) i Euro 5 (automobili stari od 5 do 11 godina). U svojoj analizi Mobile.de ističe da Euro 4 dizelaši u oglasima ili u salonima polovnjaka u proseku stoje oko 40 dana, a napredni Euro 6d-Temp dizelaši najnovije generacije 65 dana. Dani koje dizelski automobili provode u oglasima ili u salonoma smanjili su se sa 60 na 52, ako se uporede mart 2019. i 2020. godine. Sve to rezultira i rastom cena - za sve dizelaše u proseku 7.2% što je za 4.4% više od rasta cena ostalih polovnih automobila (benzinaca, hibrida…).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže 35.000 dizelaša koje Nemci više ne mogu da voze

 

204254-uvoz.jpg

 

Prošle godine izvoz polovnih automobila iz Nemačke na istočno i jugoistočno evropsko tržište bio je 226.000 vozila, dvostruko više u odnosu na 2018. godinu. U Srbiji se u prvih šest meseci ove godine i pored kovida na carini prijavilo 10.000 vozila, što znači da ćemo do kraja godine imati uvoz od oko 35.000 dizelaša koji ne mogu da se prodaju na nemačkom tržištu. Kako prenosi RTS, trenutno tri miliona vozila sa dizel motorima standarda euro 4 i euro 5 stoji na placevima u Nemačkoj i čeka kupce većinom sa jugoistočnog Balkana, jer ta vozila od jeseni neće moći u mnoga gradska jezgra u Nemačkim gradovima. Dileri nisu očekivali ovako komplikovanu situaciju sa koronom, a ni sa padom prodaje novih vozila od 50% pa gledaju da se u većom količinama oslobode dizela između 2008. i 2012. godine.

 

Jedan dan stajanja na placu ih košta 25 evra, a i cene su drastično pale kažu u nemačkom automobilskom klubu. ''Cene su jako pale, uzmimo jedno vozilo staro tri godine sa pređenih 45.000 kilometara, ono je izgubilo skoro polovinu svoje vrednosti. Kada na scenu stupe sve najvaljenje mere cene će više pasti i onda će se dizelaši nabavljati još povovoljnije'', rekao je Hans Lemark iz Adaka. Glavni kupci dolaze iz zemalja sa Balkana, a prednjače Srbija i Hrvatska. ''Zaista je osetno porastao broj automobila koji se izvoze. U Hrvatsku je prošle godine otišlo 7.500 automobila, oni su doslovno prepravili tamošnje tržište, u Srbiju preko 10.000, znači uočen je jasan trend porasta izvoza u te dve zemlje'', dodaje Lemark.

 

Dizeli ostaju van stroja jer su Nemačke vlasti rešile da rigorozno kontrolišu emisiju izduvnih gasova. U poslednjih pet godina u Srbiju je ušlo oko pola miliona polovnih vozila. Ako se ovaj trend nastavi zagađenje koje možemo očekivati u narednim godinama može odneti više ljudskih života nego korona jer, da podsetimo, godišnje od respiratornih oboljenja u Srbiji oboli oko 6.000 osoba od čega 30% umre.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Nemačkoj raste interes za polovnim dizelašima

 

vw-golf-vi-gtd-2.jpg

 

Primer iz Nemačke pokazuje sve paradokse situacije u Evropi. Naime, dok u Nemačkoj raste prodaja novih električnih automobila, političari ih snažno promovišu i subvencionišu budžetskim novcem, na tržištu polovnih sasvim druga priča.

 

Prosečnom kupcu celi koncept električne mobilnosti je dalek poput Sibira jer bi mu ispraznio džepove i obavezao ga na dugu kreditnu liniju. Na tržištu polovnih poslednjih meseci dominiraju dizelaši. Prema nemačkoj vladi, polovni automobili pronalaze kupca 4.5 puta brže nego mesec ranije. Mobile.de prema ponašanju kupaca vidi da su automobili srednje klase, sportski automobili i automobili sa dizel motorom posebno popularni. Pregled oglasa sa dizel automobilima je porastao za 19% u odnosu na sva ostala vozila, javlja nemački Focus. Velika potražnja naravno takođe utiče na rast cena ovih modela. U proseku je cena polovnih porasla za 13% u odnosu na jun 2020. Potražnja za polovnim dizelašima se javlja i zbog činjenice da su ih mnogi proizvođači automobila izbacili iz svojih novih programa. Proredili su se, a ljudima su potrebna ekonomičnija rešenja za duža putovanja. Takođe, zbog novog nemačkog poreza na emisije CO2, dizelaši su ipak ostali jeftiniji od benzinaca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...