Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Volvo XC40 / C40 Recharge

Recommended Posts

Dmotion test: Volvo XC 40

 

volvo xc40 dm.jpg

 

Nije ni počeo, a u neku ruku već je uspeo. Osim što je osvojio titulu evropskog automobila godine, Volvo XC40 već ima rasprodatu proizvodnju. Volvo je relativno dugo čekao da uđe u kompaktni SUV segment, pa je XC40 već na vratima dočekala ozbiljna i etablirana konkurencija - Audi Q3, BMW X1, Range Rover Evoque, pa u određenoj meri i Mercedes GLA. Za sve pomenute modele zajednička je arhitektura poprečno smeštenog motora koja nije toliko zgodna po balans automobila, ali je odlična kada treba ponuditi što više prostora u kabini sa što kraćim međuosovinskim razmakom, kako bi se zadržale kompaktne spoljnje dimenzije ispod 4.5 metara.

 

Volvo-11.jpg

 

Za razliku od drugih proizvođača, Volvo je ispak izbegao preteranu vizuelnu povezanost sa dva veća modela XC90 i XC60, ali je, naravno, zadržao vizuelnu povezanost. Kako kaže šef dizajna Volvoa, XC 40 je rođak, a ne brat blizanac većim modelima. Upravo smo ga upoznali uživo vozeći ga trouglom Slovenija - Italija - Austrija. I da, tvrdnja na nije smanjeni XC60 potpuno stoji. Volvo XC40 je potpuno svoj, deluje čak i uglastije i u neku ruku snažnije od svoji većih rođaka. I to radi jako dobro, nije preterano velik (4.42 metra), ali deluje sasvim ozbiljno. Struk vozila je visok, a prozori relativno mali, i sve do stvara utisak snage.

 

Volvo-4.jpg

 

Ideja jeste da Volvo XC40 zadrži premijum status marke, ali i da, barem u početnim, verzijama motora, pogona i opreme bude relativno pristupačan. Zbog toga Volvo XC40 i ne počiva na skraćenoj platformi XC90 ili XC60, nego na potpuno novoj modularnoj platformi, koju će tek koristiti drugi Volvo modeli. To znači da koristi nešto jednostavniju stražnju multilink osovinu, koja je i jeftinija i kompaktnija pa ostavlja više kabinskog prostora. Razvijena je u Švedskoj, koristiće je novi V40 ali i vozila iz novog kineskog brenda Lynk & Co.

 

Volvo-23.jpg

 

Osim što je spolja pravi aktuelni i prepoznatljivi Volvo, i u enteriju nema razmišljanja o kom proizvođaču se radi. Nema baš toliko raskoši kao u XC60, ali ima mnogo kvalitetnih materijala i precizne izrade, uz odomaćeni stil dizajna. Međutim, evidento je izuzetna pažnja posvećena funkcionalnosti. Do te mere da se u prednjim vratima ne nalaze zvučnici, pa je prostor za odlaganje u vratima velik. I ne samo to, nego je i odložen mekim materijalom koji je izrađen od recikliranih boca, a to znali da se u vrata slobodno može smestiti čak i laptop koji se neće udariti i grebati. I drugi prostora za sitnice ima mnogo, ali su vešto skriveni ili uklopljeni u centralni greben.

 

Volvo-20.jpg

 

To što zvučnici nisu u vratima se ispostavilo da je odlična vest za audiofile. Uz izbor čak dva vrhunska proizvođača audio sistema (Bowers & Wilkins i Harman Kardon), kvalitetnog zvuka neće nedostajati. Jedino ga treba doplatiti sa spiska dodatne opreme, a razvio ja Harman Kardon, uključujući potpuno novi Air Woofer sistem sa snažnim i čistim basom, smeštenim iza armature instrument table. Motori su D i T sa Volvo spiska četvorocilindraša. D3 znači 150, a D4 190KS iz dizela, T3 150KS, T4 190KS i T5 250KS, ali iz turbo benzinaca. D3 i T3 pogonske opcije se mogu dobiti sa šestostepenim manuelnim menjačima, dok uz snažnije agregate ide pogon na svim točkovima i automatski osmostepeni menjač.

 

Volvo-2.jpg

 

Prve vožnje su obično kratke pa su i rute Julijskim Alipima na tromeđi Slovenije, Italije i Austrije bile kratke, ali dovoljne za prve utiske, koji se za sada odnose samo na D4, odnosno dizel sa 190 KS, osmostepenu automatiku i AWD. Volvo XC40 je pre svega veoma prostran i akustički odlično izolovan, što ga čini veoma tihim. Sedi se visoko, ali ne i previsoko iz odličnu preglednost iz vozila. Instrumentacija je digitalna, a vozača čeka 12.3 inčni ekran, dok je višenamenski uspravni dijagonale od 9”, sa brojnim aplikacijama i mogućnostima konekcija sa mobilnim uređajima. Novina je i minijaturna ručica elektronske komande automatskog menjača, na koju se donekle treba privići. Veći deo test vožnje bio je i po veoma lošim vremenskim uslovima sa kišom i susnežicom, ali XC40 ni u tragu nije pokazao manjak trakcije ili iznenadnog podupravljanja.
 

Volvo-6.jpg

 

Dizel od 190 KS obećava sasvim dovoljnu rezervu snage, ali uz potrošnju od oko 9 litara, prema onome što nam je pokazao putni računar. Postavka ogibljenja je slična onome što smo upoznali u XC60. Volvo XC40 je preciznost i dinamičnost vožnje za nijansu ustupio udobnosti, ali definitivne ocene ipak ostavljamo za duži test. Ono što je evidentno zaštitni znak Volvoa su elementi bezbednosti. Volvo XC 40 ne zaostaje ni po čemu od velikih rođaka, pa se u osnovnoj i dodatnoj opremi može mnogo toga dobiti. Od sistema upozorenja, do sistema prepoznavanja prepreka sa automatskim kočenjem, vraćanjem u kolovoznu traku u slučaju nenamernog silaska sa puta, asistencije za održavanje vožnje u kolovoznoj traci, upozorenja na saobraćaj iz mrtvog ugla, adaptivnog tempomata i još mnogo toga.

 

Volvo-10.jpg

 

Ono što je najbitnija ocena, barem za sada, svakako je udobnost, prostranost i funkcionalnost, a sve to smešteno u sasvim kompaktne spoljnje dimenzije. Pomenuta konkurencija stvarno je dobila ozbiljnog konkurenta koji će imati šta da kaže. A prema najavama i cenovna politika će biti sasvim razumna. Volvo XC40 se u Srbiji može kupiti sa T3 motorom od 150 KS i prednjim pogonom i manuelnim menjačem već od 28.990 evra, do se za D4 sa automatskim menjačem i AWD mora izdvojiti 39.990 evra.

 

preuzeto sa - dmotion.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo XC40 Styling Kit

 

176376-volvo xc40 111.jpg

 

XC40, najnoviji (i najmanji) crossover u ponudi Volvoa će biti dostupan i sa opcionim Styling Kit-om za eksterijer. Styling Kit uključuje elemente od nerđajućeg čelika za donje delove vozila, pa zadnji krovni spojler, kao i set 21-inčnih alu točkova. Za sada je poznato da točkovi koštaju 2.680 dolara, dok će ostali detalji biti saopšteni naknadno.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo XC40 na probi Auto magazina

 

volvo xc40 ma.jpg

 

Volvo je obradovao sve svoje ljubitelje kojima su modeli XC90 i XC60 preveliki. Novi XC40 deli estetiku, inženjering i kvalitet svoje veće braće, sa posebno zanimljivim rešenjima kada je u pitanju praktičnost. Volvo ne prestaje sa pozitivnim iznenađenjima. Svaki novi model je sve interesantniji i pravi dokaz da kreativnost nema granica. Jedan od retkih nekompromitovanih brendova prava je oaza za sve one koji žele vrhunski inženjering i nekonvencionalan pristup po meri modernog čoveka. U planu je mnogo zanimljivih i drugačijih modela koji se po svom pristupu razlikuju od konkurenata. Najnoviji među njima je Volvo XC40, koji je nosilac prestižne titule evropskog Automobila godine. Iako najmanji u gami, pokupio je sve najbolje osobine svoje veće braće. Kako je to Volvou pošlo za rukom, uverili smo se i sami, na regionalnoj prezentaciji koja je održana u Kranjskoj Gori, na tromeđi Slovenije, Italije i Austrije.

 

IMG_0577-700x467.jpg

 

Za početak, u ponudi su samo T5 i D4 modeli sa dvolitarski benzincem i dizelašem od 247 i 190 konja. S obzirom da se očekuje najveće interesovanje za ovaj drugi, pripremljeni su nam automobili sa dizel motorom, pogonom na sva četiri točka i R-Design paketom opreme. Svi motori su sa automatskim osmostepenim menjačem. Volvo je dizajn karoserije dodatno istakao zanimljivim bojama, a najviše pažnje privlači bebi plava sa belim krovom.

 

IMG_0474-700x467.jpg

 

Ono što je nama posebno privuklo pažnju su boje enterijera. Na žalost, ni jedan od pripremljenih XC40 nije imao crno-narandžastu kombinaciju, već samo kompletno crno ili bež varijantu. Iz tog razloga smo u članak stavili i par fabričkih fotografija koje pokazuju ovu interesantnu kombinaciju.

 

213043_New-Volvo-XC40-interior-1-700x467.jpg

 

Potpuno je u skladu sa klasom automobila i veselom atmosferom. Na njima se, u stvari, vidi koja je površina enterijera presvučena materijalom sličnim čoji, što je prava retkost u branši. Sve što je narandžasto, uključujući najveći deo tapacirunga u vratima je od te tkanine. Ne samo što popravlja raspoloženje, već pojačava utisak prostranosti.

 

213054_New-Volvo-XC40-interior-1-700x534.jpg

 

Kada smo već kod toga, Volvo XC40 je SUV takozvanog C segmenta. Iako najmanji u gami, iznenadio nas je prostranošću. Kada se ima u vidu da je prilično kratak, sa nešto manje od četiri i po metra dužine, pravo je čudo koliko mesta pruža, pogotovo na zadnjim sedištima.

 

IMG_0469-700x467.jpg

 

Prtljažnik zapremine 460 litara ne samo da je jedan od najvećih u klasi, već je jedan od najpraktičnijih. Otvara se i zatvara zamahivanjem nogom ispod zadnjeg branika. Pregrada duplog dna se savija na polovini; kada se uspravi, dobija se nekoliko lepo razdvojenih celina, ali i tri dodatne zakačaljke za kese, uz dve postojeće na bočnim stranicama. U slučaju da želite da oborite naslone zadnjih sedišta kako biste prevezli kabastije stvari, gornja polica može da se smesti na samo dno gepeka, kao da je nije bi bilo.

 

IMG_0605-700x467.jpg

 

Interesantno je da je kabina XC40 obložena ništa manje kvalitetnim materijalima nego veći SUV modeli Volvoa. Uz vrhunsko ozvučenje koje potpisuje Harman Kardon, nesumnjivo je da je ovo vrlo luksuzan auto. Za volanom se sedi prilično uspravno, sa savijenim nogama, baš kao što se i očekuje kod automobila ove klase.

 

213038_New-Volvo-XC40-Harman-Kardon-speakers-1-700x466.jpg

 

Radno okruženje je gotovo isto kao i kod većih XC modela. Ovaj put, dugme za startovanje motora sada ima konvencionalnu poziciju na komandnoj tabli umesto na sredini, između sedišta. Ima još nekih sitnijih razlika u odnosu na stariju braću, ali estetika je ista. Dominira ogroman vertikalni displej sa velikim brojem podešavanja.

 

213039_New-Volvo-XC40-360-camera-1-700x467.jpg

 

Ručica menjača je u vidu džojstika, sa R, N i D položajima, dok je P u vidu posebno izdvojenog tastera. Domaćini su se potrudili pa su kratku rutu za upoznavanje automobila učinili vrlo posebnom, time što su nam ručak podelili u tri dela - predjelo u Italiji, glavno jelo u Austriji, a desert u Sloveniji.

 

IMG_0473-700x467.jpg

 

I sve to u krugu od tridesetak kilometara. Sasvim dovoljno da auto isprobamo na auto-putu i lokalnim putevima, pa čak i planinskim sa dosta rupa, u Austriji, na primer. Pokazalo se da se kratke neravnine nešto manje efikasno upijaju, ali treba imati na umu da je auto koji smo vozili na sebi imao niskoprofilne ''dvadesetice''.

 

IMG_0479-700x467.jpg

 

Zato duže neravnine vrlo elegantno neutrališe tako što prijatno zapliva, u stilu daleko većih automobila. Osmostepeni automatik je vrlo inteligentno birao brzine. Koristili smo i manuelni mod za kočenje motorom u kom ima vrlo brz odziv na komande. Tražeći najbolju lokaciju za fotografisanje, naišli smo na plitku rečicu vrlo širokog korita do kog smo se spustili izuzetno strmim nagibom.

 

IMG_0568-700x467.jpg

 

Pomalo smo se brinuli kako ćemo da se vratimo na put, s obzirom na izrazito rastresitu šljunkovitu podlogu i susnežicu koja je celo jutro padala. Pokazalo se da smo brinuli bez razloga. XC40 nije proklizao ni u jednom trenutku, iako smo ga maltretirali zaustavivši se na sredini najstrmijeg dela nagiba od tridesetak stepeni.

 

IMG_0558-700x467.jpg

 

Visok klirens od 211 milimetara ga čini vrlo sposobnim da siđe van asfalta i svoje putnike ne ostavi na cedilu. Priznajemo, to nismo očekivali. Sa druge strane, na auto-putu je veoma stabilan i tih, tako da su duga putovanja pravo uživanje.

 

IMG_0536-700x467.jpg

 

Jedino se visokim putnicima pozadi neće dopasti kratka sedišta, ali bar imaju sasvim dovoljno mesta za glavu i kolena. U odnosu na konkurente kao što su Audi Q3, BMW X2 i Range Rover Evoque, Volvo XC40 je u velikoj meri drugačiji.

 

IMG_0526-700x467.jpg

 

Njegova originalnost i kreativan pristup inženjera i dizajnera donose preko potrebnu svežinu u klasi. S obzirom na veoma bogatu standardnu bezbednosnu opremu, cene su vrlo povoljne, pa čak i u najluksuznijim verzijama, koje po svom prestižu stoje rame uz rame čak i sa daleko većim i skupljim pripadnicima premium segmenta.

 

IMG_0516-700x467.jpg

 

Volvo ne bi bio to što jeste da odavno nije postao sinonim za bezbednost. Novi modeli nastavljaju tradiciju, pa tako XC40 ima izuzetno bogatu standardnu opremu koja uključuje automatsko kočenje ne samo po gradu, već pri svim brzinama, uključujući i raskrsnice. Za razliku od konkurenata, u tim situacijama prepoznaje druga vozila u saobraćaju, pešake, bicikliste i životinje na putu. Svaki XC40 je opremljen sistemom za pomoć za zadržavanje vozila u saobraćajnoj traci, odnosno sam koriguje volan na pravcu i u krivinama. Standard je i kamera za čitanje saobraćajnih znakova, kao i automatsko kočenje nakon sudara u cilju izbegavanja težih posledica.

 

IMG_0488-700x467.jpg

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo XC40 T5 Twin Engine plug-in hybrid

 

179309-volvo xc40 1.jpg

 

Volvo je predstavio plug-in hybrid verziju svog najmanjeg crossovera XC40, ali nije saopštio konkretne detalje o njegovom pogonu. Tačnije, saopšteno je da XC40 T5 Twin Engine kombinuje 1,5 litarski trocilindrični benzinac i elektromotor, ali nisu objavljeni podaci o snazi, baterijama, autonomiji u elektro modu, potrošnji...

 

179311-volvo xc40 111.jpg

 

Ipak, pretpostavlja se da benzinac raspolaže sa 180KS a elektromotor sa 75KS.

 

179310-volvo xc40 11.jpg

 

Pogonski sistem je inače razvijen u saradnji sa kineskim vlasnikom Volvoa, kompanijom Geely. XC40 T5 Twin Engine je deo planova po kojima će Volvo do 2019. godne ponuditi elektrifikovanu verziju svakog modela iz svoje game.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Volvo XC40 stiglo već 80.000 narudžbina

 

volvo xc40 2.jpg

 

Volvo je prinuđen da poveća proizvodne kapacitete modela XC40, nakon povećane tražnje za ovim SUV-om. Kompaktni SUV XC40 izabran je u martu za ''Auto godine'' u Evropi, a izgleda da je prestižna titula ''pogurala'' prodaju ovog automobila, s obzirom da je Volvo do sada primio skoro 80.000 narudžbina. Volvo XC40 imao je premijeru u jesen 2017. kao novi najmanji SUV model u gami švedskog proizvođača.

 

175582-volvo xc40.jpg

 

Motorizacija za evropsko tržište obuhvata pet pogonskih jedinica. Osnovnu verziju XC40 pogoni T3 benzinac sa 156 ks, nešto jači T4 raspolaže sa 190 ks, dok se u vrhu benzinske ponude nalazi T5 sa 247 ks. Dizelaši su D3 sa 150 konjskih snaga i D4 koji isporučuje 190 ks. Izbor pogonskih sistema biće kasnije upotpunjen još nekim agregatima, uključujući i plug-in hibridnu verziju, ali i čisto električni model.

 

volvo xc40 111111.jpg

 

U ponudi su modeli sa prednjim, kao i pogonom na sva 4 točka. Proizvodnja XC40 počela je u Novembru 2017. u belgijskom Gentu, gde se izrađuje i odlazeći S60. Novi S60 imaće premijeru u leto 2018. a čim se okonča proizvodnja starog modela, u pogonu u Gentu oslobođiće se prostor za povećanje kapaciteta XC40. Takođe, kineski Geely, u čijem vlasništvu je auto-marka Volvo, povećaće početkom 2019. proizvodne kapacitete i u pogonu Lućao u Kini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrele Gume test: Volvo XC40 D4 AWD

 

volvo xc40 vg.jpg

 

Da li je Volvo XC40 zakasnio na tržište i time izgubio najveći deo kolača? Ili baš suprotno, stigao je u stilu ''poslednji se najslađe smeje''!? Zato smo ga vozili, detaljno testirali i stekli dovoljno utisaka da bez ikakve sumnje odgovorimo na ovo pitanje. Ko će znati zašto, ali Volvo nije žurio sa promocijom svog prvog kompaktnog SUV modela. Mogu pretpostaviti da je na neki način ''stao na loptu'', pustio konkurenciju da se razigra i prikaže strategiju,pa se hladne glave i u dobroj formi upustio u utakmicu.

 

xc40_1.jpg

 

Zbog tržišnog oklevanja, klizećim startom na tržištu su ga dočekali Audi Q3, BMW X1 ali i recimo Jaguar E-Pace koji je čak krenuo i đonom. Svi u klasi na neki način, uključujući i najmanjeg Vikinga dele gotovo istu idejnu koncepciju. Kratka kompaktna forma, proforma podignut klirens, visoka pozicija sedenja, mogućnost pogona na sve točkove... Solidno ali ne preveliko međuosovinsko rastojanje i poprečno smešten agregat su ''bonus plus'' zarad dobijanja više prostora u kabini koji kupci u ovoj klasi posebno cene. Volvo je i u marketinškom smislu dodatno zabrinuo konkurenciju. Još se XC40 nije čestito ni pojavio na tržištu a već je bio krunisan titulom ''Evropski automobil godine''. Dakle pred nama je proizvod dobro organizovane ekipe koja radi potpuno i temeljno u svakom pogledu, pa se sa njom nije ni šaliti.

 

xc40_501.jpg

 

Elem, upravo ta titula najboljeg automobila u 2018. poziva i na odgovornost, jer valja biti na visini zadatka i ne obrukati stručni evropski žiri, da još neko posumnja u neobjektivnost automobilskih novinara. Pre faktičkih stvari, da prvo obavimo onaj subjektivni deo. Ako su najbolji automobil 2018. birali po principu lepote i skladnosti figure, Volvo XC40 je potpuno zasluženo poneo prestižnu titulu.

 

xc40_2.jpg

 

Zaista, bar što se tiče dizajna ne vidim ni jedan detalj kojem bih mogao prigovoriti. Zapravo već sama njegova pojava sugeriše da Volvo čak i kod najmanjih modela nije odustao od namere da bude pozicioniran uz rame premium igračima. Naravno, po svemu a ne samo po ceni koja je za sada jedini evidentan pokazatelj ove težnje. Međutim, želje su jedno, realizacija takvoga plana je nešto sasvim drugo, pogotovo ako se komercijalizacija modela, tačnije zarada stavlja na jedno od prva tri mesta projektnog zadatka.

 

xc40_502.jpgxc40_rs2.jpg

xc40_rs3.jpgxc40_rs4.jpgxc40_rs5.jpg

 

Kod Volvo XC40, trka za dolarom u džepu akcionara je vidljiva na svakom koraku pri analizi enterijera.

Da budem jasan, unutrašnjost je vrhunski isprojektovana i odmerena. Doduše, bez šarma i detalja, sterilno ali praktično. Količina komfora i prostora je rekordna za kategoriju do 4.4 metra dužine. Čak u tom smislu nisu oštećeni ni saputnici na zadnjoj klupi ali ni zapremina prtljažnika ( 460 litara) koja najčešće biva žrtvovana u borbi za više prostora. Ovde je caka u nečem trećem, a zove se kvalitet materijala koji očekujem u premijumu i ne premijumu koji košta 50.000 evra. Sve je u kabini XC40 podvedeno pod plašt ekologije, pa tako gomila plastičnih materijala vodi poreklo od recikliranih sirovina, posebno obloge vrata i plastika ispod visine kolena.

 

xc40_3.jpg

 

Za recimo Kiju ili Hyundai to mi je još i razumljivo (mada se oni rapidno popravljaju u tom sektoru) jer u istoj klasi koštaju polovinu cene. U ovom slučaju, ako sam već platio za auto jedan ceo dvosobni stan u centru Novog Sada, onda me ne pali ni najmanje to ekološko foliranje iza koga se skriva ne briga za okolinu već zapravo ostvarivanje enormnih zarada. Čak ni kožne presvlake sedišta ni miris enterijera nisu na onom prestižnom Volvo nivou iz recimo V90 Cross Country pa ni iz XC60. Pokrivka i obloge prtljažnika - bruka! Jednostavno, baš me razočarao! Tako je to kada se u razvoj modela previše uključi kalkulacija, kao po pravilu, taj predani rad čete dizajnera i inženjera doživljava veliku inflaciju.

 

xc40_rs6.jpgxc40_rs7.jpgxc40_rs8.jpg

xc40_rs9.jpgxc40_rs10.jpgxc40_rs11.jpgxc40_rs12.jpg

 

A ta pomenuta četa je u svim ostalim sektorima zaslužila isključivo odličnu ocenu. Ako krenemo redom od agregata, novi D4 uz 190 KS i čak 400 Nm u dve litre zapremine u ovoj branši krosovera predstavlja ''Stradivarius violinu''. Savršeno potentan, bučan umereno tek da pojača utisak moćne mašine, sjajno usklađen sa osmostepenom automatikom. Zahvaljujući snazi agregata, preciznosti upravljača, pogonu i neutralnosti, XC40 ''grebe'' po krivinama na nivou svojih prestižnih konkurenata.

 

xc40_4.jpg

 

Pravo zadovoljstvo dinamične vožnje smo iskusili na pisti Aerodruma Vršac u uslovima u kojima nema laži - nema prevare. Na ''radost'' zastupnika Volvoa u Srbiji, ima samo sljuštenih pneumatika koji jedva trpe ovakva dinamička opterećenja prouzrokovana izvanrednom trakcijom! XC40 prosto zove da se pritisne gas do kraja. Iako nije opremljen vazdušnim ogibljenjem već nazad pojednostavljenom verzijom multi linka, udobnost je za najvišu ocenu a bez osetnog gubitka na dinamici vožnje. U takvom poređenju XC40 odnosi finu pobedu nad X1 ili Q3 koji su udobnost svesno žrtvovali dinamici, dok je Volvo postigao sjajan balans te dve neizbežne pozicije svakoga testiranja. Izolacija kabine je takođe na visini kao i vozačka preglednost. Vešto smaknuti retrovizori u odnosu na A stub ostavljaju dovoljno vidnog polja vozaču koji bar kod ove testirane verzije ima mogućnost i obaranja naslona zadnjih sedišta kako bi vožnja u nazad protekla bez ogrebotina ukoliko su kamere zaprljane. 

 

xc40_504.jpg

 

Valja pohvaliti i dobru organizaciju vozačke pozicije i jednostavno rukovođenje funkcijama multifunkcionalnog displeja. Odličnu zvučnu kulisu pruža i novo Bowers & Wilkins ili uz doplatu Harmah Kardon ozvučenje i posebno pozicionirani zvučnici koji su ''izbačeni'' iz vrata kako bi se dobilo više funkcionalnosti i korisnog prostora za odlaganje stvari i stvarčica u kabini.

 

xc40_5.jpg

 

Inače, naš testirani XC40 nudi i sistem poluautonomne vožnje sa svim pripadajućim tempomatskim i radarskim jednačinama. Funkcioniše bez greške uz za sada svesno uvedene limite koji se odnose na dužinu trajanja autonomnog kretanja vozila. Imam utisak da ovaj Volvo XC40 baš sve vidi i da je Viking otišao najdalje u ovoj oblasti! Nešto snažniji ali i lakši od konkurencije, osim dobrih performansi i subjektivnog vozačkog uticaja, Volvo XC40 se u dobrom svetlu prikazao i po pitanju ekonomičnosti.

 

xc40_505.jpg xc40_506.jpg

 

xc40_rs13.jpgxc40_rs14.jpgxc40_rs15.jpgxc40_rs17.jpg

 

U proseku, potrošnja se kreće između 7 i 8 litara uz moguće periode krstareće vožnje u kojima troši ispod 5 litara goriva na sto kilometara. Prema podacima uvoznika, na našem tržištu startuje od nekih 29.000 evra (benzinski motor T3 od 150 KS i bazna oprema), dok za osnovni D4 treba izdvojiti 40.000 evra, što bi na koncu mogla biti i maksimalna realna cena ovog automobila. Sve preko toga je neopravdano! 

Sve u svemu da odgovrim i na dilemu sa početka testa. Da, vredelo je čekati ovog Vikinga! Ima u njemu i snage ali i neke divlje neodoljivosti. Da li će to biti dovoljno da pobedi veliku trojku? Čisto sumnjam, ali XC40 ima potencijala da kao ''igrač sa klupe'' postigne odlučujući gol u finalu.

 

xc40_507.jpg

 

Test-ekipa Vrele Gume
Tekst: Miodrag Piroški
Foto&kamera: Igor Pejović
Organizacija testa: Branko Avramović
Kamera i režija: Miroslav Šosberger
Montaža: Jovica Grujin
WEB: Zoltan Balzam

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo XC40 će biti prvi potpuno električni model švedske kompanije

 

176375-volvo xc40 11.jpg

 

Prvi potpuno električni automobil kompanije Volvo biće SUV model XC40, a tu informaciju je potvrdio i šef dizajna švedske kompanije, Tomas Ingenlat. Ingenlat je ovu informaciju potvrdio prilikom premijere nove generacije modela S60, kada je naveo i da će potpuno električni XC40 biti predstavljen nakon što Polestar predstavi svoj drugi model 2019. godine, koji će nositi ime Polestar 2. Nakon električnog Volvo XC40, Šveđani će predstaviti i električnu verziju nove generacije modela XC90, koji će početi da se proizvodi 2021. godine u Južnoj Karolini, u postrojenju koje je zvanično otvoreno juče. Ingenlat je naveo i da će svaki trenutni model kompanije Volvo dobiti svoju električnu varijantu. Volvo XC40 EV će se kada bude pradstavljen, u gami kompanije pridružiti hibridnoj verziji istog modela. Cilj Volvoa je da čak polovinu ukupnog broja prodatih automobila do 2025, godine čine električna vozila. Za razvoj nešto ''odvažnijih'' električnih automobila biće zadužen brend Polestar.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo uveren da će električni XC40 biti profitabilan

 

179309-volvo xc40 1.jpg

 

I dok većina proizvođača posluje sa gubicima kada su u pitanju električna vozila, ogromnih minusa ih spasavaju samo državne subvencije, švedski Volvo je uveren da će njegov prvi električni model SUV XC40 biti profitabilan, uprkos relativno visokoj ceni. Iako se spekulisalo da bi električna verzija relativno skoro predsvaljenog kompaktnog SUV-a mogla da bude 35-40 hiljada dolara, iz Volva kažu da će biti bliža 50.000. ''Biće profitabilan od prvog dana. Nemamo nameru niti ambiciju da prodajemo električne automobile uz gubitke'', rekao je direktor Volva Hakan Samuelson. I sa cenom od oko 50.000$, što je daleko iznad vrednosti obične verzije (oko 38.500$), XC40 EV će biti jeftiniji od konkurencije. Poređenja radi, Jaguar ceni svoj I-Pace od 69.500$. Prvi Volvov električni automobil biće predstavljen početkom 2020, nakon što podbrend Polestar predstavi svoj drugi model tokom sledeće godine. Nakon XC40, Volvo planira da izbaci i električnu verziju svoje SUV perjanice XC90.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...