Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Kartel prevaranata i ''ubica''?

Recommended Posts

kartel.jpg

 

Izvor: Deutsche Welle

 

Špigel piše da se vodeći nemački proizvođači automobila godinama tajno sastaju i krše pravila o konkurenciji. Tako je navodno dogovorena i prevara sa izduvnim gasovima zbog koje neki bosove autoindustrije zovu ''ubicama''. Često nedeljniku Špigel uspeva da subotom, kada stigne na kioske, prodrma Nemačku. Zapravo - već petkom, jer stari lisci novinarstva izvode iz svojih ekskluzivnih priča vole da objave dan ranije kako bi privukli čitaoce da u subotu kupe štampani magazin. Na njemu ovog puta farovi automobila u tmini, podsećaju na oči, i naslov: ''Kartel - otkriveno: tajni dogovori automobilskih koncerna''. I to onih najvećih, sa izuzetkom Opela, azbučnim redom: Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen.

 

Prema informacijama uglednog nedeljnika pet giganata automobilske industrije od devedesetih godina održavaju tajne sastanke ''radnog kružoka'' u kojima dogovaraju tehniku, cene, pristup prema dobavljačima, što je već dovoljno da se upale lampice. Tako je dogovarana recimo tehnika pokretnih krovova na kabrioletima ili utvrđivana cena koja će se plaćati za određeni deo ovom ili onom dobavljaču. Tako su prekršena pravila o zaštiti konkurencije do kojih se u Nemačkoj - u javnim istupima i zakonima - toliko drži. Najveći skandal je, međutim, što je prema pisanju Špigela u tom tajnom krugu dogovorena i prevara sa dizel motorima, odnosno upotreba manipulatorskog softvera koji pumpicu za prečišćavanje izduvnih gasova uključuje samo ako je automobil na testiranju. Kada je na ulici - u atmosferu izbacuje višestruko veće količine azotnih oksida od dozvoljenih. Zbog tog je skandala stradao pre svega Volkswagen koji je morao da povuče milione vozila.

 

Špigel piše da je reč o ''jednom od najvećih slučajeva kartela u nemačkoj ekonomskoj istoriji''. Informacije o njemu proizilaze iz neke vrste samoprijave tužilaštvu koju je nakon otkrivanja afere sa dizelom podneo Volkswagen, takođe u ime svojim marki Audi i Porsche. Nešto slično je navodno uradio i Dajmler. Navodi se da je u dogovorima tokom godina učestvovalo ukupno 200 ljudi u 60 radnih grupa. Za hamburški nedeljnik nisu želeli da se izjasne ni u jednoj od pomenutih kompanija. U intervjuu za radio Dojčlandfunk govorio je Helmut Beker, bivši glavni ekonomista BMW-a. On je rekao da je veoma iznenađen i ukazao da radne grupe u kojima učestvuju proizvođači automobila postoje sasvim otvoreno i zvanično recimo u okviru Udruženja nemačke automobilske industrije. Tu se, tvrdi, raspravlja o legalnim stvarima - recimo dogovara tehnika punjenja za električne automobile jer bi za kupce bilo komplikovano ako bi svaki proizvođač razvijao potpuno različite štek-doze. ''Moguće - i to me čudi - da su pored toga postojali tajni radni krugovi kako sada javlja Špigel'', rekao je Beker. ''To bi značilo da u nemačkoj automobilskoj industriji - ako se ovo što tvrdi Špigel zaista dokaže - najmanje 50 šefova mora biti smenjeno, ili čak 100, zavisi koliko se duboko zahvati. Da, oni moraju da idu, oni su krivi, ovo ne sme da se radi. Imamo u automobilskoj industriji 800.000 zaposlenih, od njih je 799.000 poštenih građana koji rade svoj posao i u nekim firmama bivaju otpušteni ako sa posla odnesu gumicu za brisanje ili šrafciger.''

 

''Ako je ovo tačno, onda su proizvođači automobila upleteni u jedan od najvećih nemačkih kartela i sasvim blizu organizovanom kriminalu'', piše list Zidvest prese. ''Autoindustrija šteti potrošačima, ali pre svega sebi samoj. Kratkovido je lišiti se konkurencije. Konkurencija čini firme jakim, a ne kolektivni dogovori o tome kako da se problemi izbegnu, a profiti povećaju koliko god može. Koliko su samo bili sigurni u sebe kada su verovali da njihovi postupci nikada neće izaći na videlo, iako su toliki ljudi učestvovali u dogovorima! Može se sumnjati da su direktori kompanija znali za ove dogovore.''

 

Levičarski Tagescajtung upozorava da se ovde ne radi ''samo'' o uvećanju profita na račun mušterija i dobavljača: ''Njihove limuzine truju vazduh iako je u njih već ugrađena tehnika kojom to u velikoj meri može da se spreči. Od azotnih oksida ljudi umiru. Graditelji automobila su u tom smislu ubice: delaju svesno iz niskih pobuda - zbog profita.'' Konstanta ovog skandala je, piše list, da proizvođači vozila uvek lažu, prete novinarima i borcima za zaštitu životne sredine, sve dok dokazi njihovih manipulacija ne budu sasvim neporecivi. ''Onda ponešto i priznaju.'' Neki listovi, poput Hesiše niderzeksiše algemajnea, upozoravaju na krivicu političkog Berlina: ''Jednako je kriva politika sa malodušnim kontrolama i mekim rupama u zakonu koje su i ostavljene za prevarante. Naposletku, ta politika nižim stopama poreza još subvencioniše dizel koji se toči na pumpama.'' Noje osnabriker cajtung poredi stanje u najvažnijoj nemačkoj privrednoj grani sa stanjem finansijske branše pre krize 2008. dok Darmšteter eho navodi bojazan da bi cela deviza Made in Germany mogla da izađe na loš glas.

 

Priredio: Nemanja Rujević

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW negira udruživanje u kartel

 

bmw%203%20444444444.jpg

 

Usput opoziva vozila s dizelskim Euro 5 motorima.

 

BMW je prvi proizvođač prozvan za udruživanje u kartel koji se jasno ogradio od tih optužbi. Bavarski gigant priznaje da je bilo razgovora i sastanaka zaposlenih u kompanijama tokom devedesetih, ali da su teme sastanaka bile uglavnom tehničke prirode, a nisu uključivale nikakve razgovore vezane za nameštanje cena. BMW je takođe istakao da njihovi motori nisu bili deo nikakvog skandala poput Dieselgatea. Paralelno s ovom izjavom, opozvani su i automobili s dizelskim Euro 5 motorima, na kako kažu, softversku nadogradnju koja će poboljšati rad motora.

 

Deonice BMW-a, Volkswagena i Daimlera pod pritiskom zbog moguće kazne za kartelsko udruživanje

Vrednost deonica nemačkih automobilskih kompanija je značajno oslabila u ponedeljak na evropskim berzama, pritisnute neizvesnošću zbog mogućih kazni nakon što su evropski regulatori poručili da istražuju optužbe o kartelskom udruživanju proizvođača automobila. Cena deonice Volkswagena pala je 3.3 posto, a njegovih konkurenata Daimlera i BMW-a za 2.9 odnosno 2.5 posto, što je dovelo do pada i najvažnijeg nemačkog indeksa DAX za 0.4 posto, kao i indeksa Stoxx 600. Automobilska industrija je proteklih godina pogođena sa više milijardi evra kazni sa obe strane Atlantika zbog kartelskog udruživanja.

 

Evropska komisija (EK) je objavila u subotu da je evropska agencija za zaštitu tržišnog takmičenja primila naznake o još jednom mogućem kartelskom udruživanju. Stuart Pearson, analitičar za automobilsku industriju u investicijskoj kompaniji Exane BNP Paribas, izjavio je da ima malo saznanja o optužbama i da nema naznaka o dogovaranju cena za krajnje potrošače. Te optužbe će, međutim, nastaviti da vrše pritisak na cene deonica. ''Neki još ružniji detalji bi još mogli da se pojave, ostavljajući nemačke proizvođače, kao i automobilski sektor EU, zvanično za sada i dalje u sferi greha'', izjavio je Pearson. U petak, nemački magazin ''Der Spiegel'' je objavio da postoji sumnja da su BMW i Volkswagen, odnosno njegovi brendovi Audi i Porsche, dogovorili cene sistema za nadzor emisija dizel goriva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

Magazin je u članku napisao da je umiješano preko 200 menadžera iz 5 njemačkih kompanija. Oni su periodično održavali sastanke u zadnjih 20 godina. Broj sastanaka je sigurno veći od tisuću. Sastanci su održavani kako bi se kordinirao razvoj modela, određivali ili bolje rečeno namještali troškovi, biralo dobavljače. Sve se dijelilo, od osnovnog dizajna dijelova do evaluacije kvalitete dobavljača.

Na primjer. Oni su 2008. odlučili da veličina AdBlue spremnika ne smije biti veća od 8 litara. Kako je to premali za novije standarde, na jednom drugom sastanku, odlučili su kako neće povećati spremnike nego da će naći rješenje kako zaobići pravila. I ovo nisu optužbe iz samih novina. Daimler i VAG su 4.7. odlučili prijaviti sami sebe u Berlin antitrust jer su bili jako zabrinuti trenutnom istragom o vezi isporuka čelika. Namjera je izbjeći sankcije. Kazne su 10% profita u vrijeme dok je kartel bio aktivan. Na primjer Daimler bi platio barem 15 milijardi eura kazne, a VAG 22 milijarde.

Prošloga svibnja njemačka kompanija nije platila kaznu jer je sama prijavila da je dio kartela u vezi nekih dijelova za kamione. Ukupno 3 milijarde eura za Volvo/Renault, Daimler, DAF i IVECO. MAN ništa jer su otkucali ostale. No kako je u pitanju Njemačka koja je uvijek spremna uprijeti u druge kada stigne vrijeme za kaznu teško je očekivati da će se bilo što ozbiljnije dogoditi.

...

 

Od ovoga je krenula afera:
http://www.reuters.com/article/us-ca...-idUSKCN0ZL0XP


Čini se da su tu oko čelika barem na neki način uključeni i ZF i Bosch. Izgleda da je prvi "pokajnik" VAG, tek kasnije se javio Daimler. Što se AdBlue spremnika tiče. Kao što sam gore napisao te 2008. su se dogovorili da on bude 8 litara za Europu, 16 za SAD. Tih 8 litara je ključno radi lakšeg pakiranje i nižih troškova. Sve to je dovelo do štednje od 80 eura po vozilu. Po dolasku Euro 6 su shvatili da je to malo ako žele zadržati vrijeme punjenja kao i do tada. Nadali su se da će i Njemačka kao i inače uspjeti progurati pravilo o emisijama po njihovim željama kao i do sada. Oni su djelovali kao ogromna, ujedinjena kompanija. Samim tim manipulirali su prije svega tržištem EU i devastirali su automobilsku industriju drugih zemalja članica. Oni su doslovno skupa određivali razvoj budućih proizvoda, tehnologiju koja će ili neće biti korištena, odabir dobavljača je išao zajednički, cijena dijelova, i naravno kao jako bitan dio emisije štetnih plinova tj. sustavi za kontrolu istih.
Velika je vjerojatnost da će ovo biti jako loše pokriveno kroz automobilske medije jer se manipuliralo i kroz njih. No možda ipak doznamo i to.

 

...

 

Nijemci jednostavno izbjegavaju kupovati robu ne-njemačkih dobavljača. Sada je valjda jasnije zašto. Nije samo nacionalni ponos u pitanju. Interesantno će biti baš sa dizelima i RDE mjerenjem. Doslovno mjerni instrument prikačen za auto.  Nijemci su u startu pričali manja specifična snaga nego do sada, itd. Ako sam dobro shvatio čak jedan BMW će u budućnosti imati isključivo twin-turbo dizele radi toga. Sa druge strane je PSA kao vlasnik Faurecie. Iste one koja svima skoro proizvodi interijere, bar je tako sa premium proizvođačima iz Europe. Oni se bave i kontrolama ispušnih plinova i pred par godina su radi RDE kupili jednu dansku kompaniju radi jednog zanimljivog patenta. Plod toga je i novi 1.5 HDI sa jednom turbinom i 130 KS. Znači manji motor od sadašnjeg 1.6 i veća snaga nego do sada koje je bila 120. A Nijemci govore to se ne može. Zašto? Oni očito namjeravaju koristiti Bosch rješenja. No biti će zanimljivo vidjeti koja će odluka biti od strane drugih. Prije svega od strane Talijana i Renaulta. Hoće li u Furecia ili Bosh tabor ili neki treći. Postoje indicije da su Talijani odabrali Faureciu. Uostalom sa Boschom su se opekli u SAD-u.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen odbacio optužbe o tajnom udruživanju

 

vw%20logo%2011.jpg

 

Volkswagen je odbacio optužbe o navodnom tajnom udruživanju sa ostalim nemačkim gigantima automobilske industrije koje je protiv pravila EU o kartelima. Iz VW-a poručuju da je uobičajeno da proizvođači automobila u svetu razmenjuju tehničke informacije kako bi ubrzali inovacije. Međutim, u VW-u su odbili da komentarišu konkretne optužbe da je pet nemačkih proizvođača automobila tajno dogovaralo cene i tehnologije. Iz Daimlera su navedene optužbe nazvali spekulacijama. Kontrole na području zaštite konkurencije u EU i Nemačkoj pokrenuli su istrage nakon optužbi da su BMW, Daimler i VW, uključujući njegove filijale Audi i Porsche, decenijama sarađivali po pitanju mnogih aspekata razvoja i proizvodnje, radeći tako na štetu klijenata i dobavljača. Kako se navodi u saopštenju VW grupe objavljenom nakon vanrednog sastanka, ''nemamo komentara u ovom trenutku o pojedinostima ovih pitanja, odnosno o špekulacijama''.

''Prilično je uobičajeno za automobilske proizvođače širom sveta da učestvuju u razmeni tehničkih pitanja kako bi ubrzali tempo i kvalitet inovacija'', dodali su u saopštenju. Takođe ističu da su zahvaljujući tome smanjili troškove svojim klijentima. VW je suočen sa ogromnim iznosima u visini desetina milijardi funta koje mora da plati na ime kompenzacija i globa nakon priznanja da je varao na testovima za izduvne gasove u dizel automobilima. Uprkos tom skandalu, operativna dobit VW u drugom kvartalu je više nego udvostručena na godišnjem nivou, zahvaljujući merama smanjenja troškova i novim modelima koji nose veće profitne marže.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvor: Deutsche Welle

Koliko košta kartel?

 

168611-kartel.jpg

 

Ako se obistine optužbe na račune nemačkih proizvođača automobila da su formirali kartel, mogli bi da plate milijarde za kaznu i naruše svoj imidž, kaže za DW Frank Švope,

analitičar za tržište automobila banke NordLB.

 

DW: Nemačka automobilska industrija je taman počela da se oporavlja od afere ''Dizelgejt'', a stigle su nove, i to teške, optužbe: da je formiran kartel. Šta to, iz vaše perspektive, znači za nemačku autoindustriju?

Frank Švope: To naravno znači dodatnu štetu - ako se obistini ono o čemu se trenutno izveštava. Može se napraviti poređenje sa proizvođačima kamiona kojima je poslednjih godina izrečena kazna od oko tri milijarde evra - zbog formiranja kartela. Mislim da će za proizvođače automobila zbog većeg broja prodatih vozila i većeg obrta na tom tržištu kazna ispasti bitno veća - tri do pet milijardi, kažem, ako se obistine optužbe koje se sada iznose.

 

DW: Tri do pet milijardi za sve ili će to neke posebno pogoditi, jer je Dajmler, na primer, pobedio u trci zvanoj '''ko će pre sam sebe da prijavi Uredu za borbu protiv kartela'' - pa mi možda mogao da prođe bez kazne?

Frank Švope: Polazim od toga da će suma biti tri do pet milijardi evra i to za sve proizvođače zajedno. Neki bi mogli da prođu bez kazne, ako postanu svedoci-saradnici, u situaciji u kojoj vlasti ne znaju kakvo je činjenično stanje, i tako je moguće da će Dajmler, kao prvi koncern koji se sam prijavio vlastima, da prođe bez kazne. Drugi koji budu sarađivali sa vlastima, mogli bi da računaju sa ublaženim kaznama.

 

DW: Mogle bi da stignu i tužbe za obeštećenje i to od kupaca automobila, proizvođača opreme, trgovaca automobilima. Može li suma da bude i veća?

Frank Švope: Svakako. U segmentu teretnih vozila videli smo da je bilo tužbi kako kupaca tako i proizvođača opreme koji traže nadoknadu štete. To će naravno tako biti i sa kupcima automobila. Tako da na sve može da se doda još pokoja milijarda. Tome treba dodati i štetu po imidž, koju je uvek teško proračunati, ali koja će se na kraju meriti po tome koliko je opala prodaja automobila, koliko je opala dobit od prodaje, i to naravno može da prouzrokuje štetu koja vredi milijarde.

 

DW: To je ono čega se mnogi plaše: da to ne bude samo šteta po imidž, i da upravo sada, kada se automobilska industrija nalazi pred najvećim zaokretom u svojoj istoriji, Nemačka postane gubitnik?

Frank Švope: Ne verujem da će Nemačka postati gubitnik. Mislim da i drugi proizvođači automobila u svetu imaju svoje skandale. Ali, s druge strane, nemački proizvođači ovakvim aferama, ovakvim skandalima, prave odličnu reklamu za Teslu.

 

DW: Tesla će uz veliku pompu predati svojim kupcima prvih 30 automobila svoje nove serije ''Model 3''. Je li to za Vas u ovom trenutku veliki pobednik?

Frank Švope: Ne konkretno. Tesla je u igri u jednom drugom segmentu, prodaje električne automobile i u centru pažnje je zbog obimnih marketinških mera. Ali, hoće li Tesla na kraju održati obećanje - da sledeće godine proizvede 500.000 vozila, hoće li to uspeti bez problema i hoće li ostvariti i dobit, to se ne zna. Ponekad se postavlja pitanje hoće li šef Tesle Ilon Mask pre ostvariti dobit ili se svojom raketom Spejs-iks spustiti na Mars. Tu se ne može biti sasvim siguran.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW prekinuo dogovore sa Daimlerom

 

165346-bmw%20i3%202222.jpg

 

BMW je prekinuo dogovore o zajedničkim projektima sa Daimlerom, nakon što je, navodno, Daimler prijavio dogovor o kartelskom udruživanju

 

Prema informacijama do kojih je došao Sueddeutsche Zeitung, BMW je prekinuo pregovore o zajedničkim projektima i ulaganjima sa Daimlerom, nakon što je Daimler otkrio navodne kartelske dogovore auto giganata baziranim oko Štutgata, VW-a, BMW-a, Audija i Porschea. Navodno je Daimler prijavio antikartelskoj komisiji nezakonito udruživanje pomenutih proizvođača. Iza svega, nalazi se potera za profitom i ucenjivanje dobavljača. Naime, poznato je da se velikim porudžbinama obezbeđuje niža cena, a ujedno stavara dobra situacija za ucenjivanje dobavljača obzirom da nemaju kome drugome ponuditi svoju robu.

Malo je poznato, ali je istinito, da se veliki proizvođači automobila udružuju i zajednički poručuju komponente upravo da bi oborili cene. BMW i Daimler, koji je vlasnik Mercedes-Benza, zajednički poručuju pneumatike i brisače za svoja vozila još od 2008. godine, u vrednosti od oko 2 milijarde evra godišnje, a ovo nije usamljen slučaj. Zbog čega se odjednom BMW pobunio, ostaje da se vidi, a do tada prvi čovek BMW-a Harald Krueger izjavio je da je duboko razočaran i da je izgubio poverenje u Daimler, dok njegov kolega Dieter Zetsche, CEO Daimlera spušta loptu na zemlju i tvrdi da će zajednički projekti biti nastavljeni. Među opcijama se pominje i istraga povodom katrelskog udruživanja, a da je Daimler sebi obezbedio imunitet ovom prijavom nadležnim vlastima. Inače, Daimler i BMW su razmatrali zajedniče projekte i ulaganja u infrastrukturu za brzo punjenje električnih vozila na glavnim saobraćajnicama u Nemačkoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemački političari suviše blagi prema automobilskoj industriji

 

vw%20merkel%201.jpg

 

Nemački političari su dobili loše ocene, jer su isuviše orijentisani ka interesima industrije, piše Dojče vele (DV). To se odrazilo čak i na popularnost kancelarke Angele Merkel medu biračima, navodi se u tekstu. Vazduh u velikim nemačkim gradovima je gust, a mnogi vlasnici automobila besni: nemaju razumevanja za to što su proizvođači automobila manipulisali vrednostima izduvnih gasova kod dizel vozila, čime su svesno doprineli zagađenju vazduha. Zbog tih manipulacija, 57 odsto nemačkih građana kaže da je izgubilo poverenje u auto industriju. Jednak je broj onih koji smatraju da će manipulacije nemačke privrede doneti dugoročnu štetu. To pokazuje aktuelno istraživanje Dojčlandtrend, koje za javni servis ARD i dnevni list Velt sproveo institut za ispitivanje javnog mnjenja Infratest dimap. Ispitivanje je sprovedeno neposredno nakon takozvanog Samita o dizelu, koji je održan 2. avgusta. Na njemu su predstavnici vlade, saveznih zemalja i auto industrije razmatrali kako može da se izbegne ograničavanje kretanja za posebno štetna dizel vozila.

 

Proizvođači su ponudili aktuelizaciju softvera i premije za zamenu starijih dizelaša, kako bi se smanjila emisija štetnih azotnih oksida. Prema mišljenju brojnih stručnjaka - to nije dovoljno. Mnogi građani razočarani su što vlada na tom sastanku nije izvršila veći pritisak: 67 procenata njih smatra da se odgovorni političari u rešavanju krize isuviše popustljivo odnose prema auto industriji. Tek svaki peti ispitanik smatra da je stav političara prema proizvođačima automobila bio primeren. Mnogi su kritični zbog uskih veza politike i auto industrije. Većina smatra da političari u rešavanju skandala sa izduvnim gasovima u prvoj liniji slede interese proizvođača automobila i da je malo onih koji misle na zaštitu životne sredine i zdravlje građana.

Da se anketirani građani pitaju, moralo bi da bude upravo suprotno: 66 odsto njih priželjkuje da političari - kada je reč o zaštiti životne sredine i zdravlja - pre svega misle na građane.

 

Nezadovoljstvo koje je izazvao odnos politike prema auto industriji, negativno se odrazilo i na raspoloženje prema saveznoj vladi. Trenutno je samo još 47 odsto Nemaca zadovoljno radom vlade, dok ih je u maju bilo 55 procenata. Podršku gube ne samo predstavnici vlade, već i opozicije. Kancelarka Angela Merkel (CDU) izgubila je 10 poena i sa 59 odsto podrške pala je na treće mesto omiljenih političara - iza ministra finansija Volfganga Šojblea (CDU) i ministra spoljnih poslova Zigmara Gabrijela (SPD). Kandidat socijaldemokrata za kancelara, Martin Šulc, ostvario je do sada najslabiji rezultat u anketi Dojčlandtrend, sa 33 odsto glasova. I pored nešto slabijeg rezultata, kancelarka Angela Merkel ne mora da se brine za svoju poziciju. Na pitanje koga bi birali za kancelara, za Angelu Merkel se izjasnilo 52 odsto ispitanika, daleko više od izazivača Šulca. Neposredno nakon što je imenovan za kancelarskog kandidata, Šulc je u anketama u februaru i martu bio ispred Merkelove. Nešto više od šest sedmica uoči izbora za Bundestag, raspoloženje je, dakle, nepromenjeno. Unija CDU/CSU ne mora da strahuje da će sa vladarskog trona da je sklone socijaldemokrate. Njena prednost u odnosu na SPD iznosi ubedljivih 15 procenata. Da se izbori održavaju već ove nedelje, CDU/CSU bi  - kao i u julu - dobili 39 odsto glasova. Za socijaldemokrate bi trenutno glasalo 24 odsto birača. Nakon uzleta Šulca početkom godine, socijaldemokrate su se ponovo vratile na stare rezultate, piše DV.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racija u BMW-u

 

bmw%20m2%20pp.jpg

 

Antimonopolski regulatori EU izvršili su raciju u prostorijama jedne nemačke automobilske kompanije, saopštila je Evropska komisija. ''Frans pres'' javlja da je reč o BMW-u. ''Racija je povezana sa zabrinutošću Komisije da je nekoliko nemačkih automobilskih kompanija možda prekršilo antimonopolske propise EU koji zabranjuju kartele i restriktivne poslovne prakse'', navodi se u saopštenju EK. Evropska komisija, međutim, nije iznela dodatne detalje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proširena istraga o mogućem kršenju tržišnog takmičenja u nemačkom auto sektoru

 

Mercedes%20c%20klasa%20star.jpg

 

Istražitelji Evropske komisije za zaštitu tržišnog takmičenja su proširili istragu o navodnom nezakonitom udruživanju vodećih nemačkih proizvođača automobila, a pod lupom su se našli Daimler i Volkswagen (VW). Brisel je u julu objavio da istražuje navode o kartelskom udruživanju vodećih nemačkih proizvođača automobila, sumnjajući da su decenijama dogovarali cene dizelske i ostalih tehnologija vezanih za proizvodnju automobila. Iz Daimlera su saopštili da su istražitelji EK počeli sa pretragom njihovih objekata. I iz Volkswagena su saopštili da su istražitelji proučavali dokumente u njihovom sedištu u Wolfsburgu i u Audijevom u Ingolstadtu na jugu Nemačke. ''Inspekcije su povezane sa sumnjama Komisije da je nekoliko nemačkih proizvođača automobila možda kršilo propise EU o zaštiti tržišnog takmičenja koji zabranjuju kartelsko udruživanje i restriktivne poslovne prakse'', objavila je u saopštenju Evropska komisija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EK sa 34 miliona evra kaznila dobavljače opreme u automobilima

 

takata.jpg

 

Evropska komisija je kaznila pet proizvođača auto-opreme sa ukupno 34 miliona evra zbog dogovaranja cena sigurnosnih pojaseva, vazdušnih jastuka i upravljača kojima snabdevaju japanske proizvođače automobila. Dobavljači Tokai Rika, Takata, Autoliv, Toyoda Gosei i Marutaka kažnjeni su zbog kršenja antikartelskih propisa u Evropskoj uniji, navodi se u saopštenju EK. U saopštenju evropski regulatori dodaju da su kompanije učestvovale u jednom ili više od ukupno četiri kartela za isporuke automobilskih sigurnosnih pojaseva, vazdušnih jastuka i upravljača japanskim proizvođačima automobila Toyoti, Suzukiju i Hondi u Evropskom ekonomskom regionu. Pet proizvođača je koordinisalo cene odnosno nastup na tržištima i razmenjivalo poverljive informacije u periodu od 2004. do 2010. godine, navodi se u saopštenju Komisije.

''Svih pet dobavljača je priznalo učestvovanje u kartelima i pristalo na nagodbu. Takata nije kažnjen za tri kartela jer je o njihovu postojanju obavestio EK, a Tokai Rika nije kažnjen za učestvovanje u jednom od kartela o kojem je takođe obavestio Komisiju'', navodi se u saopštenju. Takata je pritom kažnjen sa 12.7 miliona evra, Toyoda Gosei sa 11.3 miliona, Autoliv sa 8.1 miliona, Tokai Rika sa 1.8 miliona, a Marutaka sa 156 hiljada evra. ''Sigurnosni pojasevi i vazdušni jastuci svakodnevno čuvaju živote i ključni su u svim automobilima u EU. Pet dobavljača kažnjenih danas tajno se udružilo zbog profita od prodaje tih komponenti. Moguće je da su zbog toga porasli troškovi tih auto delova mnogim proizvođačima koji prodaju automobile u Evropi, potencijalno nanoseći štetu kupcima'', izjavila je poverenica EK za tržišno takmičenje Margrethe Vestager. ''Ne prihvatamo kartele koji pogađaju evropske potrošače, čak i kada je kartel organizovan van Evrope'', naglasila je Vestager. U saopštenju Komisija ujedno podseća da je jedan od svakih 11 automobila prodatih u Evropi proizvela neka japanska kompanija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU sprovodi istragu protiv BMW-a, Daimlera i Volkswagena

 

mercedes glc v 1.jpg

 

Antimonopolski nadzorni organ EU sprovodi istragu o tome da li su se proizvođači automobila BMW, Daimler i Volkswagen tajno dogovarali. Sumnja se naime da su se giganti dogovorili da ograniče razvoj i uvođenje sistema kontrole emisije gasova iz automobila. Evropska komisija objavila je danas da je dobila informaciju da su BMW, Dajmler, Volkswagen i VW-ove jedinice Audi i Porsche održali sastanak na kom su se dogovorili da ne konkurišu jedni drugima u razvoju i uvođenju tehnologija za ograničavanje zagađenja od izduvnih gasova iz automobila na benzinski i dizel pogon. Evropska komesarka za zaštitu konkurencije Margret Vestager rekla je da je ''takvo udruživanje, ukoliko se dokaže, možda lišilo potrošače mogućnost kupovine manje zagađujućih automobila, uprkos tome što je tehnologija dostupna proizvodjačima''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW, Daimler i Volkswagen optuženi za nezakonito udruživanje

 

bmw 4 33.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, vlasti EU su optužile nemačke proizvođače automobila - BMW, Daimler i Volkswagen za nezakonito udruživanje. To udruživanje je navodno imalo za cilj da ograniči razvoj tehnologije za smanjenje emisije štetnih gasova iz automobila.

 

184046-mercedes gle 4444.jpg

 

Evropska komisija je, nakon detaljne istrage, ustanovila da su pomenute kompanije u periodu od 2006. do 2014. godine prekršile zakone EU, nezakonito se međusobno dogovarajući da ograniče uvođenje tehnologije koja pomaže u smanjenju emisije izduvnih gasova iz putničkih vozila na benzin i dizel. ''Dajmler, VW i BMW su možda prekršili pravila konkurencije EU. Kao rezultat toga, evropski potrošači su možda lišeni mogućnosti kupovine automobila sa najboljom dostupnom tehnologijom'', navodi se u saopštenju evropske komesarke za zaštitu konkurencije Margret Vestager.

 

vw passat 2019 1.jpg

 

''Dajmler'', koji je obavestio regulatora o ''tajnom dogovoru'', očekuje da neće biti kažnjen jer je nadležnim organima odao informacije, dok u BMW-u i VW-u nisu bili dostupni za komentar. Kazne EU bi mogle biti u visini 10% globalnog obrta svake kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazna od 100 miliona evra za BMW, Volkswagen i Daimler

 

fabrika mercedes.jpg

 

Nemačke antimonopolske vlasti izrekle su kaznu vodećim domaćim proizvođačima automobila: BMW-u, Volkswagenu i Daimler-u u ukupnom iznosu od 100 miliona evra zbog kartelskog udruživanja za potrebe nabavke proizvoda od čelika. U periodu od 2004. do 2013. godine ovi proizvođaci automobila redovno su se sastajali sa proizvođačima čelika i drugim kompanijama u lancu dobavljača radi dogovaranja jednakog iznosa nadoknade na nabavnu cenu čelika, saopštila je Kancelarija za suzbijanje kartelskih aktivnosti.

 

Nezakonite cene, proistekle iz kartelskog dogovaranja, plaćane su najmanje do 2016. godine, dodaje se u saopštenju. Nemačke automobilske kompanije su prihvatile razrezane kazne. Iz BMW-a su naveli da će platiti kaznu od 28 miliona evra, a portparolka Daimlera je izjavila da će ta kompanija morati da plati 23.5 miliona evra. To znači da gotovo polovinu od ukupno izrečene kazne, odnosno 48.5 milione evra treba da plati najveći nemački prozivođač - Volkswagen. Ta kompanija je odbila da komentariše visinu kazne, ali je pozdravila završetak istrage o kartelskom dogovaranju. Antimonopolski regulator je naveo da nabavna cena proizvoda od čelika na koje je kartel uticao, a koji se koriste za proizvodnju radilica, zupčanika i šipki za upravljački sistem, čini manje od jedan odsto konačne vrednosti automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prva kazna Evrope tog tipa: Najveća imena auto-industrije u kartelu, ko ih je ''ocinkario''?

 

eu novac.jpg

 

Evropska komisija je izrekla novčanu kaznu od milijardu evra najvećim nemačkim proizvođačima automobila. Navela je da su se tajno dogovarali da ograniče razvoj i uvođenje automobilskih sistema za kontrolu emisije gasova. Daimler (Mercedes), BMW, Volkswagen, Audi i Porsche izbegli su da učestvuju u konkuretnskoj utakmici sa tehnologijama za ograničavanje zagađenja vazduha iz automobila na benzinski i dizel pogon, saopštila je EK.

 

Daimler nije kažnjen jer je Komisji otkrio postojanje kartela. Šefica antimonopolskog regulatora EU Margret Vestager izjavila je da su te kompanije, iako su imale tehnologiju za veće smanjenje štetnih emisija od propisanih limita i izbegavale učešće u konkurentskoj utakmici u toj oblasti čime su uskraćivale potrošačima šansu da kupuju automobile koji manje zagađuju životnu sredinu. ''Fabrike se međusobno takmiče i kada je u pitanju smanjenje emisije ugljenika iz automobila. Ovi proizvođači su namerno izbegavali nadmetanje s filterima za bolje prečišćavanje nego što to zahtevaju EU standardi o emisiji. I to su činili uprkos tome što je odgovarajuća tehnologija dostupna. Ta njihova praksa je nelegalna'', rekla je Vestager.

 

Ovo je prvi put da je Evropska komisija izrekla novčane kazne zbog kočenja i neučestvovanja u tehnološkom razvoju, a ne zbog uobičajenih slučajeva kao što je dogovaranje cena.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...