Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Najavljen nov način merenja srednje brzine vozača na autoputu

Recommended Posts

Na netu moze da se nadje dve tablice sa razlicitim razdaljinama sa 202 i 247 km.
Sad koja je tacna ne znam.
I to su sve podaci za 120 km/h.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

i sta sad na kraju kolko da se vozi..sutra krecem iz Skoplja za Bege, pa ne znam dal da vozim po 120 obracunima ili po 130 ( za koje jos nisu oformili specijalnu komisiju da izracuna :lol::lol: ) ili sta da radim,..uglavnom tacna kilometraza je BG - NIs 202 km...idem ja svojom voznjom pa cu da blejim negde usput, mozda navatam neku stoperku pa da se zanimamo malo dok me zena ne vidi :)

 

Pozdrav,

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/6/2018 at 5:59 PM, dusman13 said:

Na netu moze da se nadje dve tablice sa razlicitim razdaljinama sa 202 i 247 km.
Sad koja je tacna ne znam.
I to su sve podaci za 120 km/h.

To je bar lako proveriti preko bilo kog savremenog telefona ili kompjutera...

 

F56E8C72-B2FF-4290-A464-9901D93D7E8F.thumb.png.5742ae91ad2b9bb58b3b1f01f636f516.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

ljudiii danas mi u firmu stiglo par kazni za kolege iz maja meseca koji su presli deonicu vrcin nish za manje od 1h 47min.. meni jos nista a nadam se i da nece :D

nego jel uspeo neko negde da nadje ( ja angazovao i pravnu sluzbu moju ) dal je promenjen zakon i dal se sad racuna drugacije buduci da je 130 dozvoljeno da se vozi? dal su mozda smanjili na 1h30min tu deonicu ili jok? ko zna nek pise.

Pozdrav,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel čuo neko da se postavljaju na 5 mesta merači za prosečnu brzinu na autoputu BG.-Niš u oba pravca tako da otpada ona varijanta odmaranje na pumpama ili da se neka deonica vozi brže a druga sporije, navodno to bi trebalo da proradi u sledećih 3-4 meseca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo u blicu danas sad sta rade i dal.je tacno videcemo..budalastina bolke da poprave put i puste 140 da se vozi to je taman dovoljno ne treba nista brze

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od proleća kamere za merenje brzine na svakih 20 km auto-puta

 

170011-kazne.jpg

 

Prosečna brzina na auto-putu meri se od kraja aprila. Prema podacima MUP-a, za prva četiri meseca zabeležena su 21.602 prekršaja prekoračenja brzine. Trenutno se prosečna brzina meri kamerama na naplatnim stanicama, međutim u ''Putevima Srbije'' kažu da rade na novom projektu, kako bi se kamere postavile duž auto-puta. Kamere za merenje prosečne brzine na svakoj naplatnoj rampi nisu dovoljne da spreče vožnju bržu od 130 km/h na autoputu, smatraju u ''Putevima Srbije''. ''Vi proverite to što vam ja kažem, vozite slobodno 140 km/h, to što vam ja kažem, pa će da vas neko zaustavi, neki autobus, neki kamion, pa ćete tu voziti oko 100, pa nećete imati veći prosek od 120'', rekao je direktor ''Puteva'' Zoran Drobnjak. Osim onih na naplatnim rampama, od proleća će, najavljuju u ''Putevima Srbije'', nove kamere za merenje brzine biti postavljene na svakih 20 kilometara, duž auto-puta.

 

''Šta ako neko dva puta prekorači prosečnu brzinu na istom auto-putu, neko od Niša do Vrčina, neko na kraćoj deonici, od odmorišta do petlje Mali Požarevac. Ne možete biti kažnjeni dva puta za isti prekršaj, pa se postavlja pitanje šta ćemo raditi'', kaže Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja. Pitanje je i da li je samo brzina uzrok dva lančana sudara, koja su se nedavno dogodila, na auto-putu kod Jagodine. U jutarnjoj gustoj magli završilo je 40 vozila u kojima je poginulo osmoro ljudi, dok je 30 njih povređeno. Da li će se, osim kamera za merenje brzine, ubuduće postavljati i adekvatnija signalizacija koja upozorava na maglu?

 

''Pa signalizacije ima, postoji za maglu već, najbitnije da se reaguje kad učesnici imaju dobar pregled, pa nalete na maglu, odstojanje, prilagođena brzina'', kaže Drobnjak.

''Takozvana signalizacija za maglu koja postoji sada na našim putevima, nije primerena 21. veku, teška je za primenu, ograničena i malo je teža strancima da se snađu ukoliko ne poznaju srpski ili engleski jezik'', naglasio je Okanović. Okanović dodaje da bi kamere, osim za merenje brzine, trebalo koristiti i za praćenje stanja na putevima. Potom bi, putem portala postavljenih duž autoputa, vozače trebalo obaveštavati o vremenskim uslovima, zastojima, nezgodama, ali i o tome koja je prosečna brzina u tom momentu dozvoljena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve imam utisak ko će da plati neophodne portale...

 

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugim rečima pravi čovek

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još crkavam od smeha ovima što su rušili brdo pa naišli na gejzir

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu je i lepa Zoka a i Vazduhoplov nije samo Drobnjak..Sve sam stručan kadar.:lol:Što se tiče merenja "redovna kontorla na svaki pedeset kilometara" ko nema kartu ili kupuje novu ili napušta auto put.

Edited by kreator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa imamo kolotrage koji sprečavaju brzu vožnju. Kad uletis u srednju traku kao u njivu da si ušao.

Možda jedini na svetu imamo znak za njih

Mene čovek iz Nl pitao koji je ovo znak i kad sam mu objasnio pita me zacudjeno: zar se to ne popravlja?! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvodi se još jedna novina za merenje brzine na autoputevima 

 

autoput003.jpg

 

Osim na naplatnim rampama, saobraćajci će na autoputu Beograd-Niš moći da kažnjavaju prekoračenje srednje brzine na još 10 mesta, saznaje ''Blic''. Novi sistem sprečiće i ''cake'' bahatih vozača da usputnim odmaranjem smanje srednju brzinu i prilagode je propisima. Ipak, stručna javnost smatra da je ceo projekat i dalje na nivou ideje, kao i da sistem ima manjkavosti. Kako je ''Blic'' ranije pisao, ''Putevi Srbije'' uskoro će na relaciji Beograd-Niš postaviti najsavremeniju opremu koja će snimati saobraćaj i omogućiti merenje prosečne brzine na pet mesta u svakom smeru. Reč je o portalima koji će biti postavljeni na relacijama gde nema stajališta i gde nije dozvoljeno zaustavljanje vozila. Na taj način vozači neće moći gašenjem motora i odmaranjem prosečnu srednju brzinu da prilagode dozvoljenoj.''

 

Saobraćajna policija krenula je početkom aprila ove godine sa kažnjavanjem prekoračenja prosečne brzine između naplatnih rampi na svim deonicama autoputeva u Srbiji. Prvo su na taj način sankcionisani vozači koji su u proseku vozili iznad 120 km/h na deonici Šimanovci-Šid, a potom i na delovima autoputa između Beograda (Vrčina) i Niša, odnosno Beograda (Stare Pazove) i Subotice. Sada će na relaciji Beograd-Niš kontrola brzine biti moguća na 50 kilometara u proseku i kontrolisaće se na relacijama Batočina-Jagodina i Vodanj-Kolari.

''Sada postavljamo novi sistem video-nadzora sa više funkcija, koji bi trebalo da startuje na proleće. Naš cilj je da sprečimo bahate vozače da razgrađuju ogradu duž autoputa i da podignemo nivo naplate na 100 odsto, a kamere mogu da se koriste i za merenje prosečne brzine. Posebno je značajno što će one biti postavljene na relacijama koje će onemogućavati da vozači voze iznad dozvoljene brzine, a da potom zaustavljanjem vozila prosečnu brzinu prilagode propisanoj'' - kaže za ''Blic'' Zoran Drobnjak, direktor ''Puteva Srbije''.

 

U sklopu ovog novog sistema vozači će ubuduće biti obaveštavani o svim problemima na putu, bilo da su u pitanju magla, ledena kiša, snežni nanosi ili udesi. Takve poruke praktično će dobijati preko radio-stanica koje slušaju u tom momentu, a čiji će program biti automatski prekidan. Poruku o stanju na putevima dobijaće i vozači koji u automobilu slušaju muziku sa CD-u.S druge strane, Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja smatra da je ceo projekat još na nivou ideje, te da su šanse za njegovo realizovanje do proleća male. Iako je ideja nadležnih da na ovaj način spreče bahate vozače, koji usputnim odmaranjem, pokušavaju da smanje prosečnu brzinu na auto-putu, Okanović uočava i neke manjkavosti u celom sistemu.

 

autoput002.jpg

 

Strani vozači bez kazne?

''Uređaji bi trebalo da mere brzinu na kraćim deonicama auto-puta na kojima nije dozvoljeno zaustavljanje niti odmaranje. Međutim, ako se prosečna brzina prekorači i na kraćoj deonici unutar cele deonice, kao i na celoj deonici, vozač ne može dva puta da bude kažnjen. Takođe, manjkavost tog sistema je što bi na udaru bili samo domaći vozači, jer trenutno nema načina da se sprovede prekršajni postupak protiv stranca, ukoliko on nije isključivo zaustavljen na licu mesta'', objašnjava Okanović.

 

Upozorenja preko radio-veze

Govoreći o alatima koji bi trebalo da doprinesu boljoj bezbednosti na putevima, Okanović je prokomentarisao i navode da će se kod nas pojaviti i takozvani RDS sistem obaveštavanju vozača o stanju na putevima preko radio-veze. ''To je već izvesnije da može biti realizovano do proleća. Taj sistem podrazumeva da vozači dobijaju obaveštenja o stanju na putevima preko radio-veze. I to tako što radio uređaj mora da bude uključen, a zatim i uključena opcija TA (''traffic anouncement'', objava o saobraćaju) na uređaju. Bilo da slušate radio stanicu, muziku preko MP3 plejera ili CD, to se prekida i preko radio veze emituje se obaveštenje o udesu koji se nalazi nekoliko kilometara ispred vas, ili o magli, i slično'', objašnjava on.

 

Paneli sa obaveštenjima

Naš sagovornik smatra da je najbolje rešenje informacije o stanju na putevima objavljivati na panelima, koji već postoje na Koridoru 11, a vozačima su poznati po tome što na njima obično bude ispisana poruka ''Neko te voli, vozi pažljivo''.

 

autoput001.jpg

 

Ti paneli su inicijalno i postavljeni sa idejom da na njima budu objavljena upozorenja o uslovima na putu, dodaje Okanović. Kada bi se to primenjivalo, informacije bi jednostavno dolazile do svih vozača, i pre nego što stignu do deonice na kojoj postoji problem.

 

preuzeto sa - blic.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubuduće neće biti ni teoretske šanse da se izvučete ako prekoračite brzinu ili ne platite putarinu na auto-putu

 

170011-kazne.jpg

 

Čak 56 kamera biće postavljeno na auto-putu Beograd-Niš kako bi se stalo na put vozačima koji voze prebrzo, kažnjavaće se i oni koji izbegavaju plaćanje putarine na naplatnim rampama i isključuju se sa auto-puta na ''divljim izlazima''. Međutim, kada bismo tačno mogli da očekujemo primenu ovih noviteta, iz ''Puteva Srbije'' nisu precizirali, ali to će se najverovatnije dogoditi na proleće.

 

Više kamera nego što se očekivalo

Na deonici autoputa od Beograda do Niša na 28 postojećih portala (noseće konstrukcije na auto-putevima, poput one na kojoj šalju poruke ''Vozi bezbedno'') duž autoputa u oba smera će biti postavljeno 56 kamera visoke rezolucije, koje će pokrivati sve tri trake autoputa: dve vozne i zaustavnu. Kamere će omogućiti detekciju vozila koja se kreću brzinama do 250 km/h. Međutim, caka je u tome da oni koji ugroze bezbednost u saobraćaju do te mere da voze preko 250 na sat, kamere ne mogu da detektuju, a ostaje nejasno i da li je njih moguće uhvatiti uz pomoć MUP-ovih presretača.

 

Evidencija ''odbeglih'' vozača

Iz ''Puteva Srbije'' najavljuju i da će evidentirati takozvana ''odbegla vozila'', odnosno sve one koji uđu na auto-put, a da u narednih 48 sati ne postoji evidenacija da su izašli, odnosno platili putarinu. Cilj je da se naplata putarine podigne sa trenutnih 99.92 odsto na 100%. ''Svaka transakcija o ulasku vozila i izlasku vozila iz naplatnog sistema se sa naplatnog uređaja, preko servera naplatne stanice, šalje centralnom računaru naplatnog sistema na obradu. U data centru, centralni računar svakih 24 sata vrši obradu podataka kojom se proverava da li postoje vozila koja nemaju zabeležen izlazak iz naplatnog sistema. Ukoliko takva vozila postoje, ista se potencijalno tretiraju kao odbegla vozila'', objašnjavaju iz ''Puteva Srbije'' za ''Blic''.

 

Registar za odbegla vozila

Ako se potencijalno odbegla vozila ne pojave ni na jednoj naplatnoj stanici u roku od 48 sati od trenutka ulaska na auto-put, ona se validiraju kao odbegla vozila. Naknadna naplata će se vršiti uz svu prateću dokumentaciju: video snimaka, fotografija i ostalih izveštaja. Centralni računar omogućiće i da se sazna gde se nalaze ''divlji izlazi'' na osnovu deonice između dva portala na kojoj je vozilo prestalo da koristi auto-put.

 

Određivanje srednje brzine kretanja vozila

Ako prekoračite brzinu, kamere će to zabeležiti i preko centralnog sistema poslati naplatnim stanicama na koje treba da naiđete, a podaci će biti dostupni i policiji, koja će procesuirati nesavesne vozače. Podaci o svakom vozilu koje je prošlo ispod portala sa kamerama i koje je na centralnom serveru detektovano kao vozilo koje je prekoračilo prosečnu brzinu, u samom naplatnom sistemu će se čuvati mesec dana, a nakon toga će biti skladišteno u arhivama JP ''Putevi Srbije''. Svi ovi podaci će biti dostupni Upravi saobraćajne policije, koja donosi odluku o daljem kažnjavanju.

 

Informisanje vozača o stanju na auto-putu

''Putevi Srbije'' najavljuju i podsistem za obaveštavanje vozača o stanju na auto-putu i na naplatnim stanicama putem ekrana postavljenih iznad saobraćajnih traka, kao i pomoću RDS-TMC radio sistema. Pored četiri postojeće lokacije na deonici auto-puta od Beograda do Niša, predviđeno je postavljanje još četiri LED ekrana za obaveštavanje učesnika u saobraćaju o stanju na naplatnim stanicama i pojedinim deonicama auto-puta. Ispis na znacima, zavisno od stanja na terenu, vršiće se iz monitoring centra za naplatu putarine u realnom vremenu, a ispis će biti na srpskom i engleskom jeziku.

 

Radio sistem

Zastoji, savet za korišćenje alternativnih naplatnih stanica, eventualni kvarovi, stanje na putu i graničnim prelazim - više neće moći da iznenade vozače. Oni će o ovome biti obaveštavani i putem radio sistema. ''Svi savremeni radio uređaji u vozilima imaju mogućnost prijema ovih govornih informacija preko već preprogramiranih TA (Traffic Announcement) ili TP (Traffic Program) postavki samih radio prijemnika u vozilima'', objašnjavaju iz ''Puteva''. Opisani sistem će omogućiti da vozači dobijaju glasovne poruke preko svojih radio aparata u automobilima, čiji će se program automatski prekidati bez obzira na to da li je u datom momentu uključen radio prijemnik, CD plejer, USB ili slično.

 

Merenje ukupnog i osovinskog opterećenja za teretna vozila

Na naplatnoj stanici ''Smederevo'', koja je teretno najprometnija naplatna stanica u zemlji, biće instaliran prvi podsistem za merenje ukupnog i osovinskog opterećenja za teretna vozila u pokretu. ''Pretovarena teška teretna vozila vrše najveća oštećenja na putu, a samim tim podižu troškove održavanja, cilj instalacije navedenog sistema je evidentiranje svih teških teretnih vozila koja imaju nedozvoljeno opterećenje i naknadna naplata koja će biti utvrđena posebnim cenovnikom.''

 

U čemu je caka?

Kada je u pitanju kontrola srednje maksimalne brzine, sistem je primenljiv samo na vozače čiji podaci postoje u registrima nadležnih - dakle na domaće vozače. Ukoliko saobraćajna policija ne uhvati na licu mesta vozilo sa stranim tablicama koje ''divlja'', nema načina za sankcionisanje, nedavno je za ''Blic'' objasnio Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ovih 14 lokacija na autoputu 56 kamera će loviti vozače

 

autoput kamere.jpg

 

Vozače će na autoputu Beograd-Niš na proleće snimati 56 kamera na 14 lokacija u oba smera, i to na deonicama od svega šest do 32 kilometra, što znači da će saobraćajna policija moći još detaljnije da beleži i kažnjava prekoračenja dozvoljene prosečne brzine od 130 kilometara na sat. Dakle, pored već postojećeg video-nadzora na naplatnim rampama na koridoru 10, ''Putevi Srbije'' će uskoro raspisati konkurs za pilot-projekat nadogradnje postojećeg naplatnog sistema na autoputu Beograd-Niš, koji predviđa, između ostalog, postavljanje kamera i na deonicama duž kojih nema odmarališta i benzinskih pumpi. Prema tome, vozači koji u proseku voze brže od dozvoljenih 130 na sat neće moći nikako da izbegnu kaznu osim ako ne prave pauze u zaustavnoj traci. Rukovodilac ovog projekta Darko Savić iz ''Puteva Srbije'' otkrio je za ''Blic'' na kojim će sve lokacijama biti postavljen video-nadzor.

 

''Imaćemo ukupno 56 kamera na 14 takozvanih portala ili nosača u oba smera. Na svakom portalu imaćemo po dve kamere koje će snimati saobraćaj u sve tri trake. Recimo, u smeru Beograd-Niš kamere će biti ispred naplatne stanice Beograd u Vrčinu, zatim nakon 10 kilometara ispred naplatne stanice Mali Požarevac, pa posle sedam kilometara ispred Umčara i tako na još 11 lokacija. Zanimljivo je da između Umčara i Vodnja vozači nemaju nijedno odmaralište niti benzinsku pumpu, jedino mogu da stanu u zaustavnu traku. Slično je između Batočine i Jagodine gde ne postoji odmaralište, iako je razmak prilično dugačak, čak 22 kilometra'' - naglašava Darko Savić, i dodaje da očekuje da ugovor bude potpisan do kraja godine, a ceo sistem adaptiran na proleće.

 

Kako kaže, ''Putevi Srbije'' ne rade niti će raditi merenje prosečne brzine. ''Naš sistem ima mogućnost da izvrši proračun prosečne brzine kretanja svakog vozila na deonicama između tih 14 portala. Da li će se to koristiti u svrhu naplate kazne, to će odlučivati nadležni organi, odnosno policija. Mi njima naš sistem stavljamo na uslugu. Imamo sertifikovano vreme i sertifikovane trase, što znači da predmeti neće biti oborivi na sudu. Premerene su tačne deonice i od nas će MUP dobiti podatak o prosečnoj brzini kretanja svakog vozila. Da li će oni koristiti te podatke i procesuirati ih, to je na njima'' - objašnjava Savić. On podvlači da će kamere sa stoprocentnom preciznošću beležiti registarske oznake svih vozila koja se kreću brzinom do 250 kilometara na sat.

 

auto-put-beograd-nis-1-830x0.jpg

 

Takođe naglašava da kamere koje budu postavljene neće meriti trenutnu brzinu vozila. ''To su kamere koje detektuju prolazak vozila pri čemu su povezane sa centralnim softverom sistema za naplatu putarine i sa softverom za merenje vremena u Srbiji koji je sertifikovan u Zavodu za mere. Kamera koja meri trenutnu brzinu vozila nije kamera, već radar. To ima policija i ona to radi sa presretačima. Naše mišljenje je da je sistem dobar i da je pravno održiv'', podvlači Savić. Cilj ''Puteva Srbije'' je, kako kaže, povećanje bezbednosti učesnika u saobraćaju.

''Želimo da imamo što više korisnika na ''Koridoru'', da nam putevi budu bezbedni jer mi tako ostvarujemo prihod. Mnogo stranaca smo uspeli da privučemo. Vratili smo ih kod nas iz Rumunije i Bugarske. Od početka godine broj vozila je povećan za 10 odsto, a sa ponosom ističemo da imamo 280.000 aktivnih korisnika elektronske naplate putarine. To znači da svako treće vozilo koristi TAG uređaj, ali i čak više od dve trećine ili 70 odsto kamionskog saobraćaja. Na taj način se stvara višestruka korist ''Putevima Srbije'' - ističe Savić.

 

visina kazni.jpg

 

Kazna za svaku deonicu posebno!

Kada bude postavljeno 14 kamera duž autoputa Beograd-Niš, postojaće opasnost da vozači koji na različitim deonicama prekorače dozvoljenu srednju brzinu budu sankcionisani sa više kazni. ''Recimo, ako vozač koji ide od Beograda do Niša prvo prekorači srednju brzinu na deonici od Smedereva do Velike Plane, a onda i od Jagodine do Paraćina, to znači da je napravio dva prekršaja i dobiće na kućnu adresu dve kazne. To je isto kao kad prođe prilikom jedne vožnje na dva crvena svetla'' - objašnjavaju u saobraćajnoj policiji i dodaju da mesečno prosečnu brzinu prekorači oko 30.000 vozača, od kojih između 7.000 i 8.000 sa domaćim tablicama.

 

preuzeto sa - blic.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vis sta ti je domaca pamet, sad cemo da to lepo izvozimo drugim "glupim" EU zemljama i zaradjujemo na izvozu i povecavamo BDP, idemooo.
Pa pič*a im materina kako se ne sete da uloze te milione od kamera tih nesrecnih u asfaltiranje tog istog nesretnog AP, nego samo udri.


Sent from my Galaxy S9+ using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...