Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Najavljen nov način merenja srednje brzine vozača na autoputu

Recommended Posts

Trebalo bi tako je kod drugova Hrvata..ja prosle godine kad sam radio taj reon isao sam oko 145 do 149 na njihovom autoputu bas iz razloga da me ne navataju..itako da verujem da ce i kod nas prag biti podignut ..a kako stremimo ka jevropi jelte kad nam urade puteve da budu ko u Sloveniji uvesce i No limit traku kao na Autobanu
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/18/2018 at 9:09 PM, cika_kole said:
Znam ja da ne diraju, drugar mi radi na presretacu, ali nije ni sigurno kada usvoje 130km/h da ce i oni podici na 150!!!


Nije sigurno ali hoce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nama ce ko u Albaniji.40kmh kroz naselje,80 na auto putu.Radar nemaju,al svaki pandur ima kalasnjikov i odokativni skener.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo nekad tako u Al..ja sam bio za poslednje 2 godine jedno 8 puta u tirani..i svi murkani imaju go pro na uniformi kad te zauzstavi da nemoz das mito..takodje modernizovali su se pa imaju i radar

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrlo su moderni...meni viko kad je video microscop za opticke kablove aaaaa sajper.snajper....iskacu iz zbunja i civilu i masu znackama.ne znaju engleski....al za 10 e govore sve jezike.koje sii ti vanzemaljce sreo u albaniji...ne znam.al znam udjes lako al ne izlazis bez skenera u zutoj kuci il 10e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BEOGRAD - Prosečna srednja brzina na auto-putevima u Srbiji izračunava se posebnim softverom koji dužinu pređenog puta deli s vremenom koje je bilo potrebno da se taj put pređe. Razdaljinu na svim deonicama meri Direkcija za mere i dragocene metale, koja je zadužena i za zakonsko tačno vreme na nacionalnom nivou, ali ne i za tačnost satova na naplatnim rampama, pošto oni pripadaju JP "Putevi Srbije".

foto: AP/Ilustracija

- Direkcija ne može garantovati za tačnost izračunate prosečne brzine, s obzirom na to da se prosečna brzina ne meri u skladu s Pravilnikom o merilima brzine vozila u saobraćaju, već se izračunava na osnovu dužine između naplatnih stanica. Direkcija garantuje za dužinu između naplatnih stanica, kao i za tačnost zakonskog vremena koje se prenosi do vremenskog servera u JP "Putevi Srbije" - kažu u Direkciji i dodaju da je korisnik ("Putevi Srbije", prim. aut.) dužan da obezbedi da časovnici na naplatnim rampama budu tačni.

 

Plaćanje kazne za prekoračenje srednje brzine na auto-putu između dve naplatne rampe vozači mogu da izbegnu kad u vozilu ima više osoba, tvrdi za Kurir Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji.

 

Vujanić objašnjava da je na sudu nemoguće dokazati ko je i gde vozio brže od dozvoljene brzine i ko je prekršio Zakon o bezbednosti u saobraćaju.
- Kad zaustavite vozača zato što je imao veću prosečnu srednju brzinu od dozvoljene između dve naplatne rampe, vozač može da kaže: "Nisam ja vozio brže, ima nas četvoro u vozilu i menjali smo se." On može da tvrdi da ne zna ko je i gde napravio prekršaj, a mogla su i dvojica da pogreše. U takvim situacijama na sudu se neće moći dokazati ko je napravio prekršaj, a sme biti kažnjen samo onaj ko je prekoračio brzinu. Sud ne sme da kažnjava paušalno - ističe Vujanić i dodaje da u zakonu nigde ne piše da vlasnik vozila mora da plati kaznu.

 

foto: Beta, Beta Miloš Miškov

Pored ove nelogičnosti, u Zakonu o bezbednosti saobraćaja Vujanić ističe još jednu, a to je nemogućnost utvrđivanja tačne lokacije na kojoj je prekršaj napravljen. To znači da se neće znati koji je sud nadležan, pošto se neće znati da li je neko ko je putovao, recimo, od Šida do Niša prekoračio brzinu na teritoriji Beograda, Jagodine, Paraćina ili Aleksinca.

 

- U ovakvim situacijama osim što ne znamo ko je napravio prekršaj, ne znamo ni gde je on napravljen, a nadležnost sudova je po mestu gde je prekršaj učinjen - kaže Vujanić i dodaje da je sporna i dužina puta koju vozač pređe jer ako nema gužve na putu, on može da seče krivine, vozi kraćim putem i na taj način stigne brže iako je vozio sporije.

 

foto: Beta/Milan Obradović

Advokat Vojin Biljić ističe da kod srednje brzine nema utvrđivanja jasnog činjeničnog stanja, pa vozač ne može da odgovara ni za krivično delo ni za prekršaj.

 

- Bez utvrđivanja jasnog činjeničnog stanja imate samo pretpostavku činjeničnog stanja na koje se primenjuje pravo. To je protivno osnovnim principima krivičnog zakonodavstva tim pre što se zakon ne primenjuje isto na sve učesnike u saobraćaju. Kad policajac meri brzinu na jednom mestu, on piše kaznu svakome ko je prekoračio dozvoljenu brzinu, dok kod merenja prosečne brzine neko može da vozi i 180 na sat, pa da onda napravi pauzu pola sata i da ne plati kaznu. To je onda selektivna primena zakona.

 

Ako se ovde više zna ko koga je.e....:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuno se slazem..ko e ovde lud neverovatno..inace ja stigao vozio 135 do nisha po satu u kolima to mu dodje otprilike 130 realno plus rampe u obilazenja itd i nisam popio nista kaznu..videcemo za nazad.. .inace lakse nekako kad covek vozi kako oce negde 150 negde 120 a ne ovako tempomat pa sa nogama igraj kolo ispod sedista..
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Markobgd said:

BEOGRAD - Prosečna srednja brzina na auto-putevima u Srbiji izračunava se posebnim softverom koji dužinu pređenog puta deli s vremenom koje je bilo potrebno da se taj put pređe. Razdaljinu na svim deonicama meri Direkcija za mere i dragocene metale, koja je zadužena i za zakonsko tačno vreme na nacionalnom nivou, ali ne i za tačnost satova na naplatnim rampama, pošto oni pripadaju JP "Putevi Srbije".

foto: AP/Ilustracija

- Direkcija ne može garantovati za tačnost izračunate prosečne brzine, s obzirom na to da se prosečna brzina ne meri u skladu s Pravilnikom o merilima brzine vozila u saobraćaju, već se izračunava na osnovu dužine između naplatnih stanica. Direkcija garantuje za dužinu između naplatnih stanica, kao i za tačnost zakonskog vremena koje se prenosi do vremenskog servera u JP "Putevi Srbije" - kažu u Direkciji i dodaju da je korisnik ("Putevi Srbije", prim. aut.) dužan da obezbedi da časovnici na naplatnim rampama budu tačni.

 

Plaćanje kazne za prekoračenje srednje brzine na auto-putu između dve naplatne rampe vozači mogu da izbegnu kad u vozilu ima više osoba, tvrdi za Kurir Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji.

 

Vujanić objašnjava da je na sudu nemoguće dokazati ko je i gde vozio brže od dozvoljene brzine i ko je prekršio Zakon o bezbednosti u saobraćaju.
- Kad zaustavite vozača zato što je imao veću prosečnu srednju brzinu od dozvoljene između dve naplatne rampe, vozač može da kaže: "Nisam ja vozio brže, ima nas četvoro u vozilu i menjali smo se." On može da tvrdi da ne zna ko je i gde napravio prekršaj, a mogla su i dvojica da pogreše. U takvim situacijama na sudu se neće moći dokazati ko je napravio prekršaj, a sme biti kažnjen samo onaj ko je prekoračio brzinu. Sud ne sme da kažnjava paušalno - ističe Vujanić i dodaje da u zakonu nigde ne piše da vlasnik vozila mora da plati kaznu.

 

foto: Beta, Beta Miloš Miškov

Pored ove nelogičnosti, u Zakonu o bezbednosti saobraćaja Vujanić ističe još jednu, a to je nemogućnost utvrđivanja tačne lokacije na kojoj je prekršaj napravljen. To znači da se neće znati koji je sud nadležan, pošto se neće znati da li je neko ko je putovao, recimo, od Šida do Niša prekoračio brzinu na teritoriji Beograda, Jagodine, Paraćina ili Aleksinca.

 

- U ovakvim situacijama osim što ne znamo ko je napravio prekršaj, ne znamo ni gde je on napravljen, a nadležnost sudova je po mestu gde je prekršaj učinjen - kaže Vujanić i dodaje da je sporna i dužina puta koju vozač pređe jer ako nema gužve na putu, on može da seče krivine, vozi kraćim putem i na taj način stigne brže iako je vozio sporije.

 

foto: Beta/Milan Obradović

Advokat Vojin Biljić ističe da kod srednje brzine nema utvrđivanja jasnog činjeničnog stanja, pa vozač ne može da odgovara ni za krivično delo ni za prekršaj.

 

- Bez utvrđivanja jasnog činjeničnog stanja imate samo pretpostavku činjeničnog stanja na koje se primenjuje pravo. To je protivno osnovnim principima krivičnog zakonodavstva tim pre što se zakon ne primenjuje isto na sve učesnike u saobraćaju. Kad policajac meri brzinu na jednom mestu, on piše kaznu svakome ko je prekoračio dozvoljenu brzinu, dok kod merenja prosečne brzine neko može da vozi i 180 na sat, pa da onda napravi pauzu pola sata i da ne plati kaznu. To je onda selektivna primena zakona.

 

Ako se ovde više zna ko koga je.e....:lol:

jos dva, tri ucena lica koja su poznata i priznata da ovako javno napisu i ode njima srednja u proslost. pojavice se neko i reci nije po ustavu i kraj...dovoljno je i dvoje u kolima koji se menjaju koga ce da kazne?
lepo je receno sve. ko je, gde je i kada je prekoracio, molim dokazite i kaznite...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kako ti stigne kazna na adresu pa moras da dokazes ko je vozio ili ti da platis?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A i jos jedno pitanje..kako neko moze da upravlja vozilom ciji sam npr ja vlasnik i sve se vodi na mene..zar ne treba da ima ovlascenje ili nesto slicno iako je vlasnik u vozilu ili jok..ili jos ludje nas 4 vozaca se menjamo u firminom autu a samo ja recimo imam ovlascenje a svi smo vozaci...ko ce razumeti zakon ja sigurno ne

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/20/2018 at 8:12 PM, MS PK said:

A kako ti stigne kazna na adresu pa moras da dokazes ko je vozio ili ti da platis?

 Lepo je covek rekao, a @Markobgd  preneo.

Vujanić objašnjava da je na sudu nemoguće dokazati ko je i gde vozio brže od dozvoljene brzine i ko je prekršio Zakon o bezbednosti u saobraćaju.
- Kad zaustavite vozača zato što je imao veću prosečnu srednju brzinu od dozvoljene između dve naplatne rampe, vozač može da kaže: "Nisam ja vozio brže, ima nas četvoro u vozilu i menjali smo se." On može da tvrdi da ne zna ko je i gde napravio prekršaj, a mogla su i dvojica da pogreše. U takvim situacijama na sudu se neće moći dokazati ko je napravio prekršaj, a sme biti kažnjen samo onaj ko je prekoračio brzinu. Sud ne sme da kažnjava paušalno - ističe Vujanić i dodaje da u zakonu nigde ne piše da vlasnik vozila mora da plati kaznu.

On 5/20/2018 at 8:18 PM, shortee said:

A i jos jedno pitanje..kako neko moze da upravlja vozilom ciji sam npr ja vlasnik i sve se vodi na mene..zar ne treba da ima ovlascenje ili nesto slicno iako je vlasnik u vozilu ili jok..ili jos ludje nas 4 vozaca se menjamo u firminom autu a samo ja recimo imam ovlascenje a svi smo vozaci...ko ce razumeti zakon ja sigurno ne emoji3.png

Vozilo kojem si ti vlasnik i da ga das meni ne treba punomoc. O tome je pricao i Rebic u jednoj od sat emisija. Doslovce je rekao da za punomocju nema potrebe niti policija moze da insistira na tome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljivanje problema jeste ,,uvertira", pre nego što javnost budu obavestili kako je Vlada Republike Srbije našla rešenje - da će biti odgovoran vozač koji je upravljao vozilom u trenutku kad je brzina izmerena, odnosno utvrđena.

 

Potpuno se slažem sa kolegom Biljićem, da kod srednje brzine nema utvrđivanja jasnog činjeničnog stanja. Jasnog činjeničnog stanja neće biti ni sa ovim rešenjem koje Vlada predlaže.

 

 

Po pitanju tvrdnje profesora Vujanića, da u zakonu nigde ne pise da vlasnik vozila mora da plati kaznu, pripremiću malo opširnije pojašnjenje čim budem našao vremena. Ova tvrdnja jeste tačna, ali iza nje stoji malo složenija priča koju ću podeliti sa vama.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/20/2018 at 6:29 PM, shortee said:

Potpuno se slazem..ko e ovde lud neverovatno..inace ja stigao vozio 135 do nisha po satu u kolima to mu dodje otprilike 130 realno plus rampe u obilazenja itd i nisam popio nista kaznu..videcemo za nazad..emoji3.pngemoji3.png .inace lakse nekako kad covek vozi kako oce negde 150 negde 120 a ne ovako tempomat pa sa nogama igraj kolo ispod sedista..

Rekoh ti da možeš slobodno da voziš, čak i da ti je sat tačan- znači 135km/h po GPS, NIJE BILO šanse da ti prosek bude preko 120km/h. Da nisam više puta to proverio, pa sigurno ti ne bih savetovao, jer bih u najmanju ruku bio zlonameran. Da ne kažem pokvaren. Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/20/2018 at 9:01 PM, Fiat Iustitia said:
Najavljivanje problema jeste ,,uvertira", pre nego što javnost budu obavestili kako je Vlada Republike Srbije našla rešenje - da će biti odgovoran vozač koji je upravljao vozilom u trenutku kad je brzina izmerena, odnosno utvrđena.
 
Potpuno se slažem sa kolegom Biljićem, da kod srednje brzine nema utvrđivanja jasnog činjeničnog stanja. Jasnog činjeničnog stanja neće biti ni sa ovim rešenjem koje Vlada predlaže.
 
 Po pitanju tvrdnje profesora Vujanića, da u zakonu nigde ne pise da vlasnik vozila mora da plati kaznu, pripremiću malo opširnije pojašnjenje čim budem našao vremena. Ova tvrdnja jeste tačna, ali iza nje stoji malo složenija priča koju ću podeliti sa vama.

Jedva čekam.Ajd požuri.Jako sam radoznao,jer mislim da će na sudu biti raznih interpretacija

Share this post


Link to post
Share on other sites

a sto umrla tema ova cim nema mene..elem isao na more sa puntom ( zena, deca , tasta ) i nisam presao ni 110 :P:P na sat ,plus imao neke probleme sa njim al nije to tema sad ovde....a onda sam isao za HR oktaviom  vozio 145 sve vreme i sve super...e sad jutros oko 4 krenem za MK i sta ces noc , za divno cudo nije bilo neke velike guzve i tacno u 04.30 i 51 sekund sam uzeo karticu na Vrcinu, a dosao 10km ispred niske naplatne rampe oko 06.02..stao na parking, popusio 3 pljuge za redom ( hteo da crknem, bem ti duvan ) i platio putarinu u 06.26 , e sad dal ce da me kazne posto sam 2 min ranije dosao ( ako racunamo da je 1 sat i 58 min  minimalno vreme za prolazak ne znam ) ...sta vi mislite, buduci da je pomerena brzina na 130, dal cu da popijem kaznu ( na firmu ) ili jok...  kazite jok da mi bude lakse..

 

Pozdrav,

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, shortee said:

e sad dal ce da me kazne posto sam 2 min ranije dosao ( ako racunamo da je 1 sat i 58 min  minimalno vreme za prolazak ne znam ) ...sta vi mislite, buduci da je pomerena brzina na 130, dal cu da popijem kaznu ( na firmu ) ili jok...  kazite jok da mi bude lakse..

Jel tih 1 sat i 58 minuta objavljeno u ono vreme dok je bilo 120? Nema šta da se brineš ako jeste, a čini mi se da su tada (dok je još bilo 120), objavljivali ta vremena od rampe do rampe.

Inače, koristi board komp za pregled prosečne brzine u realnom vremenu, ili ako nemaš tu opciju na boardu, koristi navigaciju na fonu jer i ona lako računa prosečnu brzinu tokom vožnje.

Kad to koristiš, onda lepo staneš ispred rampe malo i svi zadovoljni :D ...evo, pre neki dan:

 

IMG_20180801_192909.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa da kazu 1 sat i 58 min vrcin nis to je informacija kad je bilo 120....sad kad je 130 ja nisam video informaciju koliko gospoda smatraju da treba da se vozi Vrcin Nish..tako da zaista se nadam da nece da me kazne :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma nije to strasno al su kola sluzbena pa ce doci na firmu pa da ne bude posle 2500 puta ovo puta ono pa dodjemo na 20 iljada :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...