Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Najavljen nov način merenja srednje brzine vozača na autoputu

Recommended Posts

Drugovi malopre dodjoh iz Slovenije..samo me zanima jesno posto vidim.da je tema vise mrtva nego ziva...kad sam usao u srbiju stao sam odma na mol pumpi jedno 12 min da se deca ispiske i zena uzme kafu za poneti..posto sam bio nesto besan jerbo sam platio kaznu u Sloveniji ja zgazio na gas otprilike izmedju 135 do 145 sam vozio sve do simanovaca..i kad sam ugledao rampu tek onda mi se upalio mozak auu jbt pa ovde se meri brzina..nista sta cu ja platim putarinu pogledam u papirce i na njemu srecan put nigde nikakvo merenje itd..dal to znaci da sam bio u normalin granicama zbog onog stajanja na pumpi ili nece tu da pisu vec posalju muriji ako si kriv pa ti dodje cestitka nekad na kucu?
Sta mislite...

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam bas merio prosle nedelje onom aplikacijom prosecna brzina I vozio oko 140 od rampe do rampe i pred simanovce mi je pokazao uspori oko 2min. A ti si i duze stajao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racunaj i da brzinomer pokazuje vise, nemas brige.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaznu dobijas samo ako na racunu pise prosecna brzina, ako pise hvala, sve u redu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaznu dobijas samo ako na racunu pise prosecna brzina, ako pise hvala, sve u redu...

Ne, nema toga vise, cak i ako tij prosecna preko 120 na papiru ti ne pise, vec ti stize drugi papir ali u plavoj koverti.

To su izbacili da znas, a za pokretaca pitanja, ne nisi vozio prosecno preko 120 ako si vozio tim brzinama koje si napisao i jos pravio pauzu.
Opusteno, trebao bi da vozis konstantno 140+ da bi bio u proseku preko 120, jer ti treba vreme da postignes tu brzinu, pa svakako moras da smanjis pred rampu pa dok dodjes na red, tu drasticno pada prosek brzine.
Uzivaj.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala dusmanko..pretpostavio sam i ja da nema vise da pise kolko si vozio vec da samo stigne koverta na gajbu ili firmu/rentacar sta vec..pozdrav

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

VOZAČI, SPREMITE SE! OD APRILA PAPRENE KAZNE ZA PREKORAČENJE BRZINE: Otklanjamo sve zablude, evo kako se tačno meri!

Objavljeno: 27.03.2018. 21:13h

Primena novih pravila počinje od aprila. Ovo je sve što treba da znate o prekoračenju brzine.

 

Prosečna brzina se meri na osnovu vremena za koje vozilo stigne od jedne do druge naplatne rampe i dužine pređenog puta, ali bez uređaja za merenje.

Poseban softver računarskom operacijom iz opšte poznate fizičke formule za obračunavanje brzine podeli dužinu pređenog puta sa vremenom koje je bilo potrebno da se taj put pređe i dobija se količnik koji pokazuje prosečnu brzinu kretanja vozila.

 

Tačnu razdaljinu na svim deonicama u Srbiji izmerila je Direkcija za mere i dragocene metale, a vreme se dobija na osnovu ulaska i izlaska sa određene deonice, koje beleže kamere JP Putevi Srbije.

 

I to vreme se preuzima od Direkcije, koja je u Srbiji zadužena za računanje referentnog tačnog vremena, tako da su svi satovi koji se koriste na naplatnim stanicama sinhronizovani tačno u sekund, piše MagazinSAT.

 

Merenje počinje na mestu na kojem vozilo uđe u prostor na samoj ulaznoj rampi kada ga snime kamere, a na istom takvom mestu se i završava, kada ponovo bude snimljeno na prilasku izlaznoj rampi.

 

Jedna kamera snima registarsku oznaku, a druga čitavo vozilo tako da ne može biti greške ni zamene podataka, a procedura je potpuno identična za sva vozila - i za one koji plaćaju putarinu kešom, ili za elektronski način naplate putarine.

 

Najčešće zablude o proseku:

 

Ne zna se ko je vozač

 

- Ako se desi da se vlasnik vozila pravda činjenicom da ne zna ko je vozio, jer se tokom puta više lica smenjivalo za volanom, Član 320. Zakona o bezbednosti saobraćaja predviđa odgovornost vlasnika zbog prekršaja napravljenih njegovim vozilom kada vozač nije identifikovan, tako da će vozač platiti kaznu od 6.000 do 20.000 dinara.

 

Pauza obara prosek

 

- Ako stanete da točoite gorivo, ili napravite pauzu da bi prošlo vreme koje je neophodno da ne biste platili kaznu, postavlja se pitanje u čemu je poenta jurnjave, ako svejedno morate da stanete i sačekate da istekne koliko treba? Vreme putovanja svodi se na isto. Osim toga, takvom jurnjavom rizikujete da vas uhvati presretač i značajno povećavate opasnost od saobraćajne nesreće.

 

To ima samo kod nas

 

- Slični primeri postoje odavno. Italijani su prvi počeli sa tim, a sličan sistem imaju Austrija, Švajcarska, Velika Britanija i Holandija. Sa razlikom što u ovim zemljama vozači nailaze na znak upozorenja koji ih obaveštava da se na toj deonici meri prosečna brzina, a kod nas još uvek nema toga.

 

Gužva na izlazu

 

- Merenje prestaje čim vozilo priđe rampi i kamera snimi registarski broj, tako da u ukupno vreme ne ulazi ono provedeno u koloni i čekanju za naplatu putarine. Gužva na izlazu može da obori prosek samo u ekstremnim situacijama, kada ispred vas ima više od četiri vozila pa zaklanjaju kameru koja snima tablice, što nije čest slučaj.

 

Vreme nije tačno

 

- Sva vremena preuzeta su od Direkcije za mere i dragocene metale, koja je u Srbiji zadužena za računanje referentnog tačnog vremena, tako da su svi satovi koji se koriste na naplatnim stanicama sinhronizovani tačno u sekund.

 

Tuđi tag

 

- Ako vozač koristi uređaj za elektronsko plaćanje putarine koji je izdat za drugo vozilo, trebalo bi da zna da softver za merenje vremena nema nikakve veze sa tagom, a i kamere će snimiti tablice vozila koje je prekoračilo brzinu.

 

Nije bilo obaveštenja o merenju proseka

 

- Naši propisi ne nalažu striktno obaveštenje vozača o ovakvim stvarima, a postoje jasni znaci o ograničenju brzine.

 

(Kurir.rs/MagazinSAT)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko brate jel istina ovo...posto cesto idem za MK poslovno derem auto od bg do mk ( nisam divljak uvek imam neki kratak rok da stignem na sastanak u MK a sef pored mene kaze samo cepaj )... pa dal su normalni so ne razmisle vise da povecaju brzinu na 130 i srede put a ne da mere i smaraju ljude ...recimo u Sloveniji put je ko pista ali je krajolik prelep pa covek sam uspori da moze da vidi nesto...

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa biće da je istina. 

Isto tako vikaše meri se samo Šid-Šimanovci cepaj samo... kad ono šure dobi pre neki dan kaznu za SM-Šimanovci za prosečnu 155,5kmh na toj deonici a i ja čekam sad par komada :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, kad su rekli Sid-Simanovci to podrazumeva i sva ukljucenja izmedju.

 

Koliko ja znam (ne drzite me za rec!) mislim da Beograd-Nis jos uvek ne radi, ili bar u pocetnom periodu nije radio.

 

Mi "srecnici" sa ove strane "uzivamo" od oktobra u blagodetima prosecne brzine.

Svi ga cede 120 samo tako. Poneki optimista ga nagazi, ali se svi sustignemo pre iskljucenja.

Tacno prepoznas par kilometara ranije kad neko obara prosecnu. :D

To se ne odnosi na strance, oni ne je*u zivu silu. Njih kaznjavaju samo kad je akcija, za gradjane vazi stalno.

 

Meni je uslo vec u naviku (posto idem cesto) kako izadjem na autoput resetujem Trip B, i gledam prosecnu do Simanovaca.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto tako i ja. Kuzmin - Simanovci. Trip B. Pre sam mogao da izduvam auto koji km medjuyim odkako sam uzeo tag nema sanse. Hahaha

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo pricam vec neko vreme... Kako su nas sa ogranicenjima, novim propisima, bodovima, presretacima, kamerama, prosecnim brzinama, zbunjem ali i losim putevima i signalizacijom uterali "u brazdu" - i 120 KS za nase uslove postace puna kapa... Registracija/potrosnja/odrzavanje/performanse i procenat njihovog koriscenja.

Ja sam se vec privikao na novonastalu situaciju pa me sve ovo i ne tangira mnogo - muzikica i opusteno. I kod nas i po inostranstvu, stize se za trunku vise vremena, jes' da ima manje zadovoljstva i vise "titranja", ali bar ne boli ni glava ni dzep. Malo se produva i covek i masina gde moze i to ti je... A problem ce i dalje biti u (ne)primenjivanju propisa na sve. Ni stari nisu bili uopste losi, koliko su izvrdavani. Ceh, po obicaju, placa boranija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad sam ja to pričao... Šta misliš, što sam se ja prešaltovao na 1.6 već duže vreme...

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mog 1.6 120ks jedva i upalim....tri kazne samo jesenas....

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle pocinje krajem aprila, sta smo vozili do nisha vozili smo, sad samo tempomat na 125 i jbg.. :D

 

Od kraja aprila na svim autoputevima kontrola srednje brzine

 

170011-kazne.jpg

 

Načelnik uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov izjavio je da će u poslednjoj nedelji aprila na svim autoputevima u Srbiji početi da se kontroliše i kažnjava prekoračenje prosečne brzine. Arsov je za RTS rekao da je odluka o ovkvoj meri doneta, jer godišnje na autoputevima pogine između 40 i 50 osoba zbog prekoračenja brzine. Vozači će prilikom plaćanja putarine dobiti na priznanici i informaciju o srednjoj brzini vožnje, zbog čega će odmah moći da znaju da li su prekršili zakon. Arsov je istakao da će kazne domaćim vozačima stizati na kućnu adresu, dok će stranicima koji prolaze kroz Srbiju, kazne biti naplaćivane na naplatnim rampama. On je podsetio da od danas počinje primena izmenjenog Zakona o bezbednosti saobraćaja koji predviđa strože kazne za nesavesne vozače. ''Primenom ovog zаkonа i аktivnostimа sаobrаćаjne policije u nаrednom periodu mislim dа ćemo smаnjiti strаdаnje nа nаšim putevimа. Uprаvа sаobrаćаjne policije plаnirа dа аktivnosti usmeri nа mestа gde se očekuju sаobrаćаjne nezgode'', rekao je Arsov.

Izmenama zakona kazna za nevezivanje pojasa je duplirana i iznosi 10.000 dinara, a odnosi se i na vezivanje na zadnjem sedištu automobila. Smanjen je nivo dozvoljenog alkohola u krvi sa 0.3 na 0.2 promila i kazna iznosi takođe 10.000 dinara, podsetio je Arsov. Arsov je kazao i da se po zakonu nasilničkom vožnjom sada smatra i nevezivanje i sedenje deteta mlađeg od 12 godina na prednjem sedištu. Za nasilničku vožnju kazna je od 30 do 60 dana zatvora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
dodao sadržaj sa ostavljenog linka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...