Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Kraj ere - sve manje vozačkih, sve manje automobila

Recommended Posts

London proširuje područje naplate ulaska automobila

 

195369-london.jpg

 

London je proširio područje naplate ulaska starijih vozila s većom emisijom štetnih gasova da bi poboljšao kvalitet vazduha. Ulazak u centar grada kod starijih vozila košta 12.50 funti (15 evra), a sada će zona ultraniske emisije štetnih gasova biti proširena do Totenhejm na severu i Brikstona na jugu. Naknadu će plaćati benzinci koji ne koriste normu goriva Euro 4, obaveznu od 2005. godine, i dizelaši koji ne koriste normu Euro 6 uvedenu u septembra 2015. godine. London pokušava da smanji zagađenje u centru i naknadom za saobraćajno zagušenje od 15 funti (18 evra), koju vozači, uz određene izuzetke plaćaju od sedam sati ujutro do deset sati uveče. Slične planove spremaju da sprovedu u delo i druge zemlje i gradovi širom sveta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lynk & Co svoje vozilo u Evropi nudi na pretplatu

 

221898-lynk co.jpg

 

Lynk & Co dolazi u Evropu, odnosno već je došao u neke države poput Španije, Nemačke... Za 500 evra mesečno već možete dobiti Lynk & Co 01 sa hibridnim ili plug-in hibridnim pogonom, pa čak i da podelite ovu naknadu sa drugim ljudima kako biste smanjili troškove. Inače, iza projketa stoji Geely, kineski vlasnik Volvoa, a 01 je nastao na platformi Volvoa V40. Sličnu uslugu je pokrenuo i Volvo.

 

Lynk & Co tako svojim članovima dozvoljava pristup vozilima drugih korisnika zahvaljujući načinu plaćanja po korišćenju, ali takođe nudi mogućnost kupovine istog automobila za 35.000 ili 40.500 evra koliko košta 01 hibrid i plug-in hibrid. Ovaj brend u poslednje vreme otvara poslovnice u Evropi u gradovima poput Amsterdama, Berlina, Minhena, Stokholma, Hamburga, Geteborga ili Antverpena, Madrida... U svojim prostorijama nudi razne sadržaje, a dizajnirali su ih lokalni umetnici. Lynk & Co naglašava da oni koji poseduju automobil koriste samo 4% vremena u vozilu. Šta se krije u tih 500 evra? Za njih će pretplatnik dobiti 1.250 kilometara mesečno u vozilu, a kompanija se brine o svim troškovima servisa i registracije. Dodatni put naplaćuje se 0.15 evra po kilometru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota: Daljinsko pokretanje motora - al' uz pretplatu

 

toyota k.jpg

 

Opcija koja će uskoro imati neke nepovoljne promene (za vozače) je daljinsko pokretanje motora. Do sada je to u Americi bilo besplatno i moguće zahvaljujući daljinskom upravljaču, ali uskoro će se promeniti. Promene se odnose na najnovije automobile koje proizvodi Toyota, ali i na one koji su sišli sa proizvodne trake nakon 2018. i uključivali Audio Plus i Audio Premium pakete (na američkom tržištu).

 

Naime, reč je o jednoj od opcija - daljinskom pokretanju motora. Ispada da je u početku opcija bila besplatna, ali zavisno od paketa taj period traje od 3 ili 10 godina. Šta kasnije? Pa, onda vlasnicima automobila ostaje da plaćaju 8 dolara mesečno ili 80 dolara godišnje za pretplatu koja vam omogućava da nastavite da koristite opciju. Problem su primetili korisnici automobila kojima počinju da ističu Toyotine besplatne opcije daljinskog pokretanja. Vozači koji odluče da ne plaćaju pretplatu biće uskraćeni za pristup tzv. daljinsko pokretanje. Osim toga, Toyota je odlučila da će opcija sada biti integrisana samo u aplikaciju za pametne telefone umesto do sada dobro poznatog ključa.

 

Usluge pretplate ulaze u automobilski svet

Teško je ne steći utisak da je plaćanje dodatnih usluga u sklopu mesečne pretplate rešenje koje sve više koriste proizvođači automobila. U svetu automobila s potpunom elektronikom puno je lakše uvesti funkciju koja se može aktivirati, ako je korisnik plati - a ako ne, može da se potpuno blokira. Naravno, ovo ima mnoge prednosti, ali i nedostatke. Sa jedne strane, korišćenje identičnih elektronskih opcija u automobilu je ušteda, jer proizvođač ne mora da proizvodi desetine različitih varijanti. Sa druge strane, to znači povećanje cena. Auto će morati da bude pripremljen, na primer, da može daljinski da pokrene motor čak i ako vlasnik ne želi ovu funkciju. Na kraju, on će to delimično da plati. Tržište pretplatničkih usluga za vozila i dalje je u razvoju te se može očekivati da će kompanije u budućnosti eksperimentisati s pretplatama za različite opcije pa bi do kraja decenije to moglo da postane tržište vredno više desetina milijardi dolara. Npr. Stellantis, Ford i GM do kraja decenije očekuju da bi od servisa mogli da zarađuju 20-ak milijardi dolara godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis kupuje ''Share Now'' biznis deljenja automobila od BMW-a i Mercedesa

 

free2move 2.jpg

 

Free2move, globalni centar (hub) mobilnosti četvrtog po veličini proizvođača automobila kompanije Stellantis, objavljuje da je potpisao ugovor o kupovini firme Share Now za deljenje automobila (car sharing), zajedničkog poduhvata kojeg su osnovali Mercedes-Benz Mobility Group i BMW Group 2019. Ovaj predloženi sporazum dodatno pozicionira Free2move kao vodećeg globalnog igrača mobilnosti, dodajući 14 velikih evropskih gradova i 10.000 vozila u postojeću flotu od 2.500 vozila Free2move za deljenje automobila. U zahtevnom svetu mobilnosti, gde korisnici nastoje da optimizuju svaki minut, vreme je dragoceno. Premeštanje korisnika s mesta na mesto je velika odgovornost. Free2move je dizajnirao inovativni model usluge mobilnosti koji se prilagođava svojim korisnicima.

 

free2move 1.jpg

 

Ovo rešenje, koje već postoji u Sjedinjenim Državama i Evropi, omogućava korisniku da uzme automobil na nekoliko minuta ili nekoliko sati. Ako korisnk želi vozilo duže, može da zadrži isti automobil bez promene ugovora - Free2move cene se automatski prilagođavaju. ''Integrisanje snažne pozicije Share Now u velikim evropskim gradovima će omogućiti našim korisnicima da dobiju veći pristup širem rasponu usluga kako bi zadovoljili svoje različite potrebe mobilnosti'', rekla je Brigitte Courtehoux, izvršna direktorka Free2move-a. ''Jednako važno, ova akvizicija će takođe ubrzati naš profitabilni rast. Sada smo korak bliže postizanju našeg cilja proširenja prisutnosti Free2move širom sveta na 15 miliona aktivnih korisnika do 2030.''

 

Ova akvizicija će dodatno poboljšati ekonomiju razmera i sinergije, doprinoseći njegovoj ambiciji Dare Forward 2030. da poveća profitabilnu uslugu mobilnosti na neto prihod od 2.8 milijardi evra sa prvim korakom od 700 miliona evra prihoda u 2025. Free2move je nedavno najavio akviziciju Opel Renta, ubrzavajući svoju strategiju rasta u Nemačkoj i Austriji i podstičući prelaz s najamnine na pružaoca usluga mobilnosti. U međuvremenu je ubrzao svoju ekspanziju deljenja automobila u Sjedinjenim Državama. Završetak akvizicije podleže uobičajenim uslovima zatvaranja, uključujući zadovoljenje antimonopolskih zahteva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iznajmljivanje vozila sve veća potreba od kupovine automobila

 

renault clio fr.jpg

 

Iznajmljivanje vozila ili rent-a-car ima prilično svetlu budućnost, s obzirom na to da su cene automobila i goriva sve veće, a kada će se taj rast zaustaviti više niko ne može da zna. Zbog toga je rentiranje vozila dobra opcija, koja se najčešće koristi u inostranstvu, recimo na letovanju. Posebno ako je u pitanju neko ostrvo u Grčkoj, gde ljudi iz Srbije često iznajme automobili ne bi li obišli celu destinaciju ili otišli na neku dalju plažu. I kod nas je rent-a-car prilično zastupljen, posebno u Beogradu, a sudeći po broju agencija vozila za iznajmljivanje ima prilično.

 

Vlasnik jedne beogradske Rent-a-Car agencije kaže da su cene rentiranja vozila prilagođene svakom budžetu, ali da je posao potpuno stagnirao tokom pandemije korona virusa. ''Delovalo je kao da smo zatvorili firmu - niko nije mogao da planira putovanje, turisti nisu dolazili, i to je bio baš veliki udarac na naše poslovanje. Tržišta se menjaju, imamo sada i rat na istoku Evrope, ali smo primetili da nam dolazi sve više mušterija iz Rusije i Ukrajine koje žele da rentiraju automobil'', kaže naš sagovornik.

 

Perišić ističe da ovaj biznis zavisi od kvaliteta usluge, kao i komunikacije sa klijentima, ali i fleksibilnosti i raznih prilagođavanja na nove situacije, posebno kada se radi o malim agencijama za iznajmljivanje vozila. Najčešći klijenti su poslovni ljudi i turisti, ali i građani Srbije se sve više odlučuju za rent-a-car opciju. ''Vozila sve više iznajmljuju naši ljudi, posebno kada treba da idu na odmor. Naime, ekonomičnije je iznajmiti automobil kada je to potrebno, otići na letovanje ili na vikend u Srbiji. Isplativiji je rent-a-car, jer svoje vozilo treba održavati, troškovi su sve veći, automobil jednostavno košta'', objašnjava i dodaje da je leti potražnja veća u odnosu na druga godišnja doba.

 

Problem sa kojim se suočavaju rent-a-car agencije nastaje u slučaju saobraćajnih nezgoda, kvarova, kazni, to je ''rak rana'', kaže naš sagovornik. ''Kada se našim vozilom napravi saobraćajni prekršaj koji sankcioniše komunalna milicija, tada nam pošalju dopis da identifikujemo lice koje je upravljalo vozilom. Kada mi to uradimo oni ne prihvataju i kažu da je za njih prihvatljiva samo izjava tog vozača, koju on mora da overi kod javnog beležnika. Za to lice, ukoliko je iz inostranstva - znači u međuvremenu se vratilo u svoju zemlju, mi moramo da platimo kaznu kao pravno lice. Sve se ovo dešava iako su uvaženi ugovori o zakupu, gde se nedvosmisleno vidi ko je napravio taj saobraćajni prekršaj'', kaže Perišić i dodaje da se dešavalo i da se iznajmi vozilo u kojem su se prevozili migranti. Takođe, navodi da ima kolega kojima vozilo nije vraćeno jer je predmet izvršenja krivičnog dela, tako da je trajno oduzeto.

 

Uslovi za iznajmljivanje automobila

U zavisnosti od vrste vozila i sezone, cene su šarenolike. Ako iznajmljujete Renault Clio na dan potrebno je prosečno 35 evra, a ako ste vozač istančanog ukusa za Porsche Panamera iskeširaćete oko 200 evra za 24 sata. Agencije uglavnom imaju kompletan cenovnik, ponuda automobila je dobra, od malih gradskih do velikih terenskih, pa se tako na vreme možete raspitati i rezervisati vozilo.

 

porsche-panamera 2021 a9.jpg

 

Uslovi za iznajmljivanje automobila su slični, nema nekih velikih razlika. Da biste iznajmili vozilo potrebno je ispuniti određene uslove.

Naime, automobil može iznajmiti lice koje ima najmanje 21 godinu i poseduje vozačku dozvolu bar godinu dana. Takođe je potrebno da ima važeću kreditnu ili debitnu karticu, a može se izvršiti i gotovinska uplata. Od dokumenata su potrebni lična karta ili pasoš, i oni moraju biti važeći do isteka najma. Vozilo se može iznajmiti minimalno na jedan dan, pa do mesec dana, ali postoji opcija da se napravi ugovor i o dužem vremenskom periodu. Ukoliko korisnik zakasni da vrati vozilo u predviđenom roku računa mu se novi dan, odnosno još 24 sata. Korisnik dobija pun rezervoar i kada završi sa rentiranjem vozilo vraća sa punim rezerevoarom ili doplatom (koliko fali goriva).

 

Naravno, veoma je važno pre iznajmljivanja proveriti vozilo da ne bi pri vraćanju automobila došlo do nesporazuma u smislu starih/novih oštećenja. Sve je definisanom ugovorom, pa ukoliko se desi saobraćajna nezgoda važno je da se odmah pozove policija. Pojedine agencije korisniku usluge ukoliko nije kriv daju drugo vozilo, ali se pravi zapisnik, fotografiše mesto udesa, uzima se pismena izjava svih lica koja su učestvovala u nezgodi, i sve se to naravno uradi pre nego što se ode sa mesta prekršaja.

 

Treba napomenuti i to da je važno pripaziti gde vozite, odnosno preporučuje se da koristite redovne puteve, jer svaka vožnja po kaldrmama, makadamima, šumskim stazama može da vas košta. Naime, oštećenja na gumama, ogrebotine karoserije automobila, šteta na trapu, dodatno se naplaćuju, kao i pranje vozila. Imajte na umu i to da se rent-a-car vozilo tretira kao službeno i potrebno je biti oprezniji jer od eventualne kazne može da vam presedne uživanje u vožnji. Naime, sve parking kazne saobraćajne i komunalne policije su 10 puta skuplje za službena vozila, gde spada i rent-a-car (kazna za parkiranje na zelenoj površini iznosi 55.000 dinara, a za nepropisno parkiranje na mestu za osobe sa invaliditetom je 110.000 dinara).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Francuska priprema program iznajmljivanja električnih vozila

 

226138-citroen c4 x 07.jpg

 

Francuska se sprema da lansira novi program koji će pomoći njihovim državljanima da za samo 100 evra mesečno iznajme električni automobil. U saopštenju koje je tom prilikom objavila francuska Vlada, navodi se da su svesni da električna vozila i dalje prevazilaze budžete za kupovinu automobila najvećeg broja Francuza, pa se nadaju da je ovo mera koja će omogućiti da se brzo omasovi prisustvo ovakvih automobila na ulicama Francuske.

Pored ove, uvodi se još jedna mera, koja će Francuzima omogućiti kupovinu električnih automobila sa popustom do 6.000 evra, a kupci će moći da ostvare i dodatne popuste ukoliko se odluče da se prilikom kupovine odreknu svojih starih automobila. Sve pomenute mere su uvedene kako bi se povećao procenat električnih vozila na ulicama, jer su u prvih sedam meseci električni automobili činili samo 12% kupovine novih vozila u ovoj državi. Francuska Vlada želi ovim merama da približi Francusku nordijskim državama koje su vodeće po upotrebi električnih vozila u Evropi. Na primer, u Norveškoj je u 2021. godine čak dve trećine kupljenih novih automobila bilo zasnovano na električnom pogonu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beč širi uslugu carsharinga na stotinu električnih vozila

 

bec.jpg

 

Da javni prevoz i automobili itekako mogu da se kombinuju potvrđuje ponuda bečkog gradskog preduzeća za javni prevoz Wiener Linien koje građanima pored prevoza podzemnom železnicom, autobusima i tramvajima nudi usluge kao što su deljenje automobila. Preduzeće neprestano radi na poboljšanju usluga i širenju ponude. Još na jesen 2020. broj carsharing vozila se proširio na 28 električnih automobila, dok se trenutno može unajmiti jedno od 50 električnih vozila na različitim lokacijama širom grada. U narednom periodu preduzeće namerava da proširi ponudu na nove lokacije, a da broj električnih vozila za deljenje poveća na 100.

 

Moguće je unajmiti različite kategorije vozila, od manjih do većih modela, a od iduće godine i kombije. Vozila se mogu koristiti za različite prilike, bio to izlet u okolinu Beča ili odlazak u kupovinu. Po potrebi na raspolaganju stoje i krovna kutija, lanci za sneg i nosači za skije ili bicikli. Sistem carsharing-a ovog bečkog preduzeća je veoma popularan u glavnom gradu Austrije. Samo prošle godine tim automobilima je prevaljeno više od 250.000 kilometara, a prosečno vreme najma iznosi pet sati. ''U Beču imamo više prodatih godišnjih karata za javni prevoz nego registrovanih automobila. Sistem carsharing-a Wiener Linien je dodatni razlog zašto građanima ne treba lični automobil. Gusta mreža javnog prevoza s povoljnim cenama u kombinaciji sa raširenom i ekološki prihvatljivom ponudom deljenja vozila omogućava da se u Beču do svake tačke dođe na brz i siguran način'', naglašava Peter Hanke, član bečkog gradskog veća zadužen za javni prevoz.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto i jeste tako. Npr Kopenhagen ima cetiri linije voza, sve se seku u centru tako da je svaki deo prigradskog naselja povezan sa centrom grada i lako se dolazi do njega. Takodje imaju brdo elektricnih vozila koji se dele, parking za elektricna vozila je besplatan svuda tako da je i turistima koji imaju dozvolu za upravljanje vozilom u Danskoj sve lako dostupno po pristupacnim cenama. Bilo mi zao sto nisam imao medjunarodnu pa sam morao ici samo vozom, bas sam hteo da probam elektricnog Ficu :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaki drugi vozač će do 2030. godine odustati od ličnog vozila u svom vlasništvu

 

195838-smart eq 01.jpg

 

Ugledna konsultantska firma BearingPoint za savetovanje o upravljanju i tehnologiji sugeriše da će odluke o mobilnosti u Evropi i svetu biti vrlo različite od današnjih već 2030. godine. Studija ''Destination 2030, Who’s in the driver seat for the future of mobility?'' identifikuje tri trenda koji će pokretati mobilnost u narednim godinama:

  1. svako putovanje će postati personalizovano iskustvo.
  2. o klimatskoj neutralnosti neće se pregovarati - od kolevke do groba.
  3. vozači će pre koristiti usluge nego posedovati vozila.

Studija je proizašla iz internog istraživanja BearingPoint-a, stavova klijenata u svim industrijskim sektorima i doprinosa sektorskih te tehnoloških lidera konsultantske firme. Studija kaže da rad na daljinu, energetske krize, klimatske promene i poremećaji u lancima snabdevanja duboko menjaju potražnju za mobilnošću te smer i tempo promena. Čak 87% učesnika ankete veruje da će ređe putovati na posao, a 81% je reklo da će ići na značajno manje poslovnih putovanja u poređenju sa 2019., a ako se ovaj trend nastavi, to će uticati na ulaganja u infrastrukturu. Povećani troškovi povezani s razvojem nove infrastrukture mobilnosti ne mogu se u potpunosti preneti na krajnjeg korisnika. Možda će takođe biti potrebno sprovesti zakonodavstvo da bi se postigla odgovarajuća infrastruktura za podršku električnim vozilima. Licenciranje i sprovođenje će pomeriti fokus s pojedinca na pružaoca usluga - rekao je Andrew Montgomery, globalni direktor za državni i javni sektor u BearingPointu.

 

O klimatskoj neutralnosti neće se više raspravljati, prema studiji, koja ukazuje na to da će 80% proizvedenih motora biti ekološki prihvatljivije do 2030. godine. Ulaganja u infrastrukturi će se povećati u aktivnosti poput hodanja i biciklizma. Polovina učesnika (49%) kaže da su spremni da žrtvuju vlasništvo nad vozilom da bi smanjili negativan uticaj na okolinu do 2030. Budući da će korisnici više koristiti usluge poput car sharinga, a neće posedovati vozila, preći će na usluge na zahtev. Usluge i softver biće važniji opštem potrošaču od vlasništva nad vozilom, budući da će softverske platforme orkestrirati celo putovanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...