Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Kraj ere - sve manje vozačkih, sve manje automobila

Recommended Posts

francuska%20autoput.jpg

 

Stručnjaci već dugo predvidjaju kraj vlasništva nad automobilom i budućnost u kojoj većina stanovnika gradova koristi javni prevoz, bicikle ili iznajmljivanje zajedničkih automobila - verovatno onih koji upravljaju sami sobom i električnih, preko ''pametnog telefona'', piše u članku na sajtu Svetskog ekonomskog foruma. Ali, u nekim gradovima razvijenog sveta, broj automobil već opada.

Podaci agencije ''Euromonitor internešnel'' sadrže odeljak o gradovima u kojima je najviše opao broj automobila između 2010. i 2015. godine. Po tom izveštaju, u Bostonu je najveće smanjenje - oko devet odsto manje automobila tokom tog petogodišnjeg perioda. Osaka je sledeća sa oko sedam odsto, a potom Rim sa oko šest procenata automobila manje. Izveštaj kaže da je do smanjenja korišćenja automobila u tim gradovima delom došlo zbog toga što ljudi odlučuju da žive u gradskim centrima umesto u predgrađima, da bi skoro svuda mogli pešice. Takođe primetna je rastuća popularnost alternative posedovanju automobila, kao što su zajedničko korišćenje auta i usluge ''prevoza na poziv'' - ''Ubera'' i ''Lifta''. Istovremeno, u nizu zemalja među kojima su SAD, Velika Britanija i Australija, opada broj ljudi koji imaju vozačke dozvole.

 

Na promene utiče i politika gradske vlasti. Tradicionalni gradski transportni sistemi se modernizuju korišćenjem rešenja integrisanih sa ''pametnim telefonom'', kao što su aplikacije koje obaveštavaju kada će stići sledeći autobus do najbliže autobuske stanice. Uprkos ovom trendu, neki razvijeni gradovi su i dalje zagšeni saobraćajnom gužvom i zagađenjem vazduha. Rim, gde je broj putničkih automobila od 2010. do 2015. godine opao za šest odsto, proglašen je u izveštaju vodeće francuske firme za upravljanje saobraćajem ''TomTom'' za peti grad s najvećom gužvom u Evropi 2015. godine. Izveštaj Svetskog ekonomskog foruma navodi da se vlasti okreću inovativnom urbanističkom planiranju i alternativnim vidovima transporta kao načinu za rešavanje gužve i zagađenja vazduha. U Majamiju i Bostonu, na primer, sve više restorana, trgovina i objekata za zabavu je na mestima do kojih je najlakše doći pešice i javnim prevozom. Mnogi gradovi takođe su shvatili socijalne, zdravstvene, ekonomske i ekološke prednosti bicikla i uložili u infrastrukturu kako bi ga podržali. Kopenhagen, grad koji najviše odgovara na potrebe biciklista, 2015. godine je izvestio da je po prvi put broj bicikala koji ulaze u gradski centar dnevno prevazišao broj automobila. Tokom te godine dnevno je u centar glavnog grada Danske dolazilo prosečno 252.600 automobila, a bicikala 265.700.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes uvodi ''automobile na pretplatu''

 

mercedes e 22.jpg

 

Mercedes će u dva grada u SAD-u testirati koncept automobila na pretplatu.

Ideja je sledeća. Korisnik će moći da odabre bilo koji model iz ponude kompanije, uključujući i modele iz linije AMG. Zatim će dobiti automobil na korišćenje, a za njega će plaćati mesečnu naknadu, koja pokriva sve troškove, kao što su osiguranje, servisi, usluga pomoći na putu i slično, osim troškova goriva. Očekuje se da će korisnici potpisivati ugovore na 12 ili 24 meseca, kao kod mobilnih operatera. Cene još nisu poznate, ali primera radi, BMW-ov slični testni servis se naplaćuje od 2.000 dolara mesečno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

============

 

Isto već postoji u Srbiji, uvedeno od strane FCA za Fiat 500 (biće prošireno za još jedan model...ne, nije Tipo :D), za 200 evra mesečno se može voziti nov Fiat 500 sa pokrivenim svim troškovima (osim goriva) u trajanju od 13 meseci:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/76449-500-za-200/ 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gradovi bez privatnih automobila?

 

kajzerdam.jpg

 

Da li budućnost saobraćaja u gradovima isključuje privatne automobile? To se u Nemačkoj pitaju nakon skandala oko dizel-motora i zabrane vožnje koja je stupila na snagu u Hamburgu. Takođe, gužve na ulicama su nesnosne. Za mlade koji žive u velikim gradovima posedovanje automobila nije tako važno - to je najvažniji rezultat studije stručnjaka Štefana Bracela sa fakulteta za ekonomiju u Bergiš Gladbahu. Među mladima između 18 i 25 godina sve više opadaju značaj automobila kao privatnog poseda i emotivna vezanost za automobil. Vreme kao da je zrelo za veliki proboj alternativnih saobraćajnih koncepata.

''To otvara vrata za javni saobraćaj i alternativne saobraćajne koncepte kao što su carsharing, bikesharing i drugi projekti'', kaže Bracel za DW. No, on dodaje da je to tako samo u urbanim sredinama. ''Na selu je situacija drukčija, tamo će se ljudi teško odreći automobila.''

 

Lajpcig predstavlja integrisanu mobilnost

Veliki grad na istoku zemlje Lajpcig hoće da digitalno poveže autobuse i vozove sa biciklima i automobilima. Na čitavom području grada se nalazi 28 ''stanica za mobilnost'' u blizini centralnih gradskih stanica, sa idejom da one olakšaju presedanje iz jedne u drugu vrstu prevoznog sredstva. Bicikl ili automobil u sharing programu se nalaze u blizini i mogu da se aktiviraju pomoću specijalne kartice - tako se i plaća usluga. Firma MOIA koja pripada Volkswagenu namerava da u Hamburgu počne sa novim konceptom - autobusima bez vozača, na električni pogon, u kojima se mesto rezerviše preko aplikacije za mobilne telefone. U autobus se ulazi na stanicama do kojih mora da se hoda maksimalno 250 metara. U toku je faza testiranja projekta.

Carsharing je koncept kojim se ozbiljno bavi i nemačka železnica ''Dojče ban'', vlasnik firme IOKI. Ova raspolaže samovozećim automobilima različitih kapaciteta i veličina. Njihova integracija u sistem gradskog saobraćaja bi trebalo da počne do kraja ove godine. U manjim mestima se takvi projekti već naveliko sprovode - na primer, u bavarskom Bad Birnbahu, gde je jedan električni minibus bez vozača do sada prevezao više od 10.000 putnika.

 

BMV i Dajmler

A u Minhenu se upravo testiraju specijalni automobili koji su spremni da dođu na poziv preko aplikacije za mobilni telefon. Uskoro bi trebalo da počne pilot-projekat sa tim vozilima - reč je o Volkswagenovim Kedijima sa pogonom na gas. Veliki nemački proizvođači automobila već godinama investiraju dosta novca u nove servise za prevoz. U martu ove godine su Dajmler i BMV spojili svoje ponude u jednu koja bi sa 40 miliona korisnika trebalo da bude na ravnoj nozi sa spornim američkim Uberom. Reč je i objedinjavanju carsharing-koncepata Car2go, Drive-now, Mytaxi, Moovel, Park-now i Parkmobile u zajedničku platformu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac: Auti previše vremena stoje parkirani i nema smisla da ljudi budu vlasnici nečega što ne vozi 90% vremena

 

rimac.jpg

 

Automobilska industrija će u naredne dve decenije da se okrene naglavačke. Nećemo više biti vlasnici automobila i nećemo ih voziti, kaže Mate Rimac. ''Auto koji se danas razvija biće na tržištu 2025. i prodavaće se do 2028. ili 2030. Nema više nekih velikih pomaka. Nećemo više biti vlasnici automobila i nećemo ih voziti. To vam govori zaljubljenik u automobilizam, ali to nije samo moje mišljenje nego konsenzus u industriji'', rekao je vlasnik kompanije Rimac automobili na jednoj konferenciji. Kaže kako automobili previše vremena stoje parkirani i nema smisla da ljudi budu vlasnici nečega što ne vozi 90 odsto vremena. ''Vozač vidi 100 ili 200 metara ispred sebe. Automobili koji će to raditi umesto nas biće puno bolji i videće sve, biti povezani sa ostalim vozilima'', dodaje Rimac i zaključuje da će sadašnji proizvođači automobile proizvoditi samo za kompanije kao što je Uber.

Rimac je govorio i o problemima sa kojima se mlade kompanije suočavaju u Hrvatskoj. ''Najveći su problem talenti koje bismo želeli da zaposlimo. Nema ih. Moramo da ih privučemo spolja. Vrhunske stručnjake ne možete da privučete ni u kompanije ni u državu sa platom od 10.000 do 15.000 kuna (1.350-2.000 evra). Hajde vi recite u Hrvatskoj da je to mala plata, razapeće vas'', kazao je Rimac, prenosi Index.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes lansira pretplatu na automobile, ali postoji ''kvaka''…

 

176200-mercedes c 1111111.jpg

 

Mercedes konačno ulazi u biznis pretplate, čime se pridružuje podužoj listi proizvođača automobila, među koji ma su Audi, BMW, Cadillac, Porsche i Volvo. ''Mercedes-Benz Collection'', kako je nazvan ovaj servis, omogućava vozačima da biraju između raznih luksuznih vozila, pomoću aplikacije na pametnom uređaju. Postoje tri nivoa: Signature, Reserve, i Premier, a cene se kreću od 1.095 do 2.995 dolara mesečno, plus jednokratna aktivaciona naknada od 495 dolara. Kada se pretplatite, vozač će dostaviti vaš novi Mercedes na vaša vrata sa rezervoarom punim goriva. Sve je to bajno i sjajno, pa gde je ''kvaka''?

 

Trenutno, ovaj pilot program će se odvijati samo u dva grada, od kojih ni jedan nije u Evropi, a to su Nešvil u Tenesiju, i Filadelfija u Pensilvaniji. ''Mi uvek gledamo da smo korak ispred želja i prohteva naših mušterija, kao i da privučemo nove ljude ka našem brendu'', navodi šef Mercedes Benz USA, Dietmar Exler. I dodaje: ''Znamo da postoji tržište za ljude koji žele mogućnost čestog menjanja automobila, prema onome što žele ili im je potrebno u datom momentu, ili koji ne žele trenutno da budu vlasnici vozila. Zbog toga smo uzbuđeni da testiramo ovu teritoriju sa Mercedes Benz Collection servisom''. Svaki od nivoa pruža mušterijama mogućnost biranja između raznih modela ove marke, od SUV-a, sedana, kupea, kabrioleta, roadstera, do karavana. Takođe, svaki od nivoa omogućava korišćenje AMG varijanti, bez ograničenja kilometraže. Mesečna pretplata uključuje osiguranje, pomoć na putu, i održavanje vozila. Zainteresovani samo trebaju da skinu Mercedes-Benz Collection aplikaciju, naprave nalog, i povežu ga sa kreditnom karticom. Tu je i još jedna ''kvaka'', naravno, treba vam važeća vozačka dozvola, čist vozački ''dosije'' kao i dobar kreditni status.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlasništvo nad automobilom i dalje daleko isplativije od Ubera, Lyfta

 

lyft.jpg

 

Usluge korišćenja automobila sa vozačem (ride-hailing), čiji su najčuveniji ponuđači Uber i Lyft, često su naglašavane kao održiva i konkurentna alternativa u odnosu na posedovanje vozila. Ovo se posebno odnosi na ljude koji žive u gradovima, u kojima su troškovi vezani za vlasništvo nad četvorotočkašem posebno visoki. Ističu se troškovi osiguranja, kao i visoki iznosi koje je potrebno izdvojiti za, relativno gledano, sve manji broj parking mesta. Ipak, prema nalazima studije koju je nedavno objavio AAA, posedovanje automobila je i dalje značajno racionalnija opcija, u čisto ekonomskom smislu.

 

AAA je analizirao troškove korišćenja usluga korišćenja vozila sa šoferom, uključivši pritom i povremeno iznajmljivanje rent-a-car automobila, u 20 velikih američkih urbanih područja. Za prosečnu kilometražu koju anticipirani vozač prevali tokom godine u gradskoj vožnji, uzeta je cifra od 17.500 kilometara. Studija je u fokusu imala gradska područja, s obzirom na to da se jedino u tim regijama može koristiti ride-hailing usluga, kao rešenje koje je stalno dostupno. Koristeći se ovim polaznim pretpostavkama, istraživači su zaključili da bi korišćenje usluge najma vozila sa vozačem, godišnje korisnika koštalo 20.118 američkih dolara. Ova cifra je dvostruko viša u odnosu na trošak posedovanja vozila, čak i kada se u analizu uključe visoki troškovi parkinga, goriva i osiguranja. AAA navodi da su troškovi posedovanja i korišćenja novog automobila, prema zaključcima jedne druge studije koju su sproveli, iznosili 7.321 američkih dolara, na godišnjoj osnovi. Istraživač je takođe naveo da je prosečna fiksna godišnja naknada za parking, u analiziranih dvadeset gradova, iznosila 2.728 dolara. Ovaj podatak otkriva da, za vlasnike koji imaju rešeno pitanje parkinga bez plaćanja dodatne naknade za njegovo korišćenje, posedovanje vozila je čak tri puta jeftinije u odnosu na analiziranu ''alternativu''.

 

Ispostavilo se da je Boston najskuplja američka gradska sredina, u smislu potpunog oslanjanja na korišćenje ride-hailing usluga, sa godišnjim troškom od 27.545 američkih dolara za godinu. Sledeći na listi je Nešvil iz Tenesija sa iznosom od 26.397 dolara za iste potrebe tokom godine. Prvih pet najskupljih gradova po ovom pitanju kompletiraju Sijetl (23.951 dolara), Filadelfija (23.201 dolara) i Čikago (22.020 dolara). Sa druge strane, najjeftiniji ''ride-hailing gradovi'' su: Dalas (16.944 dolara), San Dijego (17.316 dolara), Majami (17.339 dolara), Feniks (17.436 dolara) i Atlanta (17.741 dolara). AAA je naveo da je svoje procene zasnovao na troškovima korišćenja iznajmljenih vozila sa vozačem na podacima koji se odnose na korišćenje usluge za samo jednog putnika u automobilu, pretpostavljajući pritom da trošak vožnje duge deset kilometara, u proseku staje 13.15 dolara. Proračun je dalje pretpostavio da se za duža putovanja koriste iznajmljena vozila od rent-a-car kompanija.

Organizator studije navodi da vozači mogu da troškove posedovanja vozila značajno snize kupovinom korišćenog primerka koji je u odličnom stanju, izbegavanjem korišćenja premijum goriva, ili kupovinom čisto električnih vozila, i to ne samo zbog nižih troškova pogonskog goriva, već i zbog dramatično nižih troškova održavanja EV u odnosu na konvencionalne automobile.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretplata na Volvo XC40 je toliko popularna da su Šveđani kreirali listu čekanja

 

183234-volvo xc40 111.jpg

 

Proizvođači automobila se poslednjih godina sve aktivnije upuštaju u uslužne delatnosti. Jedna od upečatljivijih je takozvana ''pretplata na automobil'' kao da je reč o mobilnom telefonu. Ideja je da umesto kupovine vozila, kao i svih neophodnih aktivnosti oko posedovanja sopstvenog automobila, kupac izabere plaćanje fiksnog mesečnog iznosa i dobije osigurano i redovno servisno vozilo koje čak može i da zameni nakon određenog perioda korišćenja.

 

Usluga ''Care by Volvo'' je doživela priličan uspeh u SAD-u. Šveđani tamo nude dvogodišnje ugovore za najam novog SUV-a XC40 po ceni od 650 do 850 američkih dolara mesečno. Nakon jedne godine, korisnici mogu da zamene postojeće vozilo i da se tako praktično stalno voze u novom automobilu. Interes je toliki da je Volvo morao da poveća kvotu sa 10 na 15 posto dostupnih vozila i da čak kreira listu čekanja koja se proteže u 2019. godini. Volvo navodno namerava da poveća broj koncesionara koji će nuditi ovu uslugu. Pretplata na automobile se nije pokazala uspešnom za sve proizvođače. Cadillac je morao da odustane od servisa ''Book by Cadillac'' zbog nedovoljnog interesa. Cena njihove usluge je iznosila 1.800 dolara mesečno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo novom kampanjom preporučio kupcima da ne kupuju njihove automobile

 

volvo abo.jpg

 

Program ''Care by Volvo'' je pokrenut u Nemačkoj sa reklamnom kampanjom koja kupcima kaže: ''Nemojte kupiti ovaj automobil. Pretplatite se na njega''.

Tako je recimo Volvo XC40 Nemcima dostupan po fiksnoj mesečnoj ceni od 498 evra. U ovu cenu je uključen novi registrovani automobil, osiguranje, kao i usluge poput pomoći na putu ili odlaganja zimskih guma. U ponudi je i veći SUV XC90 po ceni od 929 evra mesečno. Volvo je sa programom ''Care by Volvo'' inicijalno krenuo u SAD-u gde Šveđani uspešno privlače mlađu kategoriju korisnika mada istraživanja pokazuju da je samo 15 posto ispitanika zainteresovano za ovu uslugu. U Nemačkoj bi tržište moglo da se pokaže zahtevnijim zbog relativno visoke cene pretplate koja je 40-ak posto viša od usluge lizinga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amerikanci sve kasnije polažu ispit za vozačku dozvolu

 

mladi.jpg

 

Prema podacima Savezne uprave za autoputeve, u 2017. godini je samo 62 odsto 18-godišnjaka u SAD-u imalo vozačku dozvolu, u poređenju sa 80.4 odsto u 1983. godini. U nekim državama SAD-a vozilom može da se upravlja već od 16 godina. 1983. godine tom mogućnošću se koristilo čak 46.2 odsto 16-godišnjaka, u 2008. godini taj procenat je pao na 31.1%, a do pre dve godine samo 26 posto Amerikanaca je iskoristilo tu mogućnost. Što se tiče Amerikanaca starosti od 20 do 24 godine, 79.6 odsto njih ima vozačku dozvolu, a 1983. godine je procenat bio veći - 91.8%. U starosti od 35 do 39 godina takođe dolazi do opadanja broja vozača sa vozačkom dozvolom tako da je 1983. godine taj procenat iznosio 94.9 odsto, 2008. je bio nekoliko posto manji (91.7%), a pre dve godine, pokazuju podaci, pao je na 90.4%.

 

Padu interesa za vozačkom dozvolom i upravljanjem vozilima kumovao je razlog što su pravila za mlađe vozače u međuvremenu postrožena, a i sve veći broj aplikacija za vožnju je razlog zašto tinejdžeri nisu zainteresovani za vožnju kao nekada. Mladi su sve više onlajn pa je i to razlog manje potrebe za automobilom. Vozači starosti od 16 do 19 godina su među najopasnijima na putu pa je verovatnoća da će napraviti nesreću tri puta veća nego kod starijih vozača. U 2014. godini broj mladih vozača starosti od 16 do 19 godina koji su učestvovali u teškim saobraćajnim nesrećama se povećao sa 2.584 na 2.622, a godinu kasnije u 2015. porastao je na 2.898. U 2015. godini se u odnosu na 2014. broj smrtno stradalih vozača starosti od 15 do 20 godina povećao za 10 odsto, što je bilo prvo takvo povećanje od 2006. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Rusiji je jeftinije voziti se taksijem nego svojim autom! Kako to?

 

moskva taxi.jpg

 

Jedan od razloga je u tome što ruski taksisti voze po damping cenama. Mogu to sebi da ''priušte''. U Rusiji je taksi jeftiniji nego korišćenje sopstvenog automobila. Do takvog zaključka je došla britanska banka HSBC u svom istraživanju. Prema proračunima ove banke, u narednih deset godina će onima koji godišnje pređu manje od 5.388 kilometara biti isplativije da se svuda voze taksijem nego da održavaju sopstveni auto. Po ovom pokazatelju je Rusija ubedljivo prva na listi najvećih zemalja sveta. Na primer, dvostruko je nadmašila Indiju (tamo se taksi više isplati onima koji pređu najviše 2.731 km godišnje) i nekoliko puta Ameriku (1.102 km) i Nemačku (811 km). Evo zašto je to tako.

 

Razlog br. 1. - Taksi je vrlo jeftin, a automobili skupi

Britanska banka je izračunala da prosečna vožnja taksijem u Rusiji košta 130 rubalja (2 dolara), a u Moskvi je ona najskuplja i košta oko 350 rubalja (5.5 dolara). Radi poređenja, to je u proseku 75% manje nego u SAD. Prosečna primanja građana Rusije nisu visoka, tako da su i cene taksi usluga odgovarajuće. To se ne može reći za cene automobila. One su visoke zahvaljujući carinskim taksama. Na primer, za auto Toyota Camry Rus mora da plati bar tri puta više od Amerikanca. ''Prema tome, u Rusiji je cena vožnje taksijem proporcionalna primanjima, a cene automobila nisu. Zbog toga je odnos takav kakav je'', objašnjavaju analitičari banke HSBC.

 

Razlog br. 2. - Velika je potražnja za taksi uslugama

U mnogim ruskim regionima javni prevoz nije dovoljno razvijen - noćni autobusi su velika retkost, a u pojedinim gradovima gradski prevoz prestaje sa radom u deset-jedanaest sati uveče. Zbog toga se ljudi mnogo češće voze taksijem, što omogućava taksistima da spuštaju cene. ''Glavni faktor pada cena je sve veći broj vožnji i sve kraće vreme čekanja da naručeni taksi stigne. Vozač manje vremena provede ''prazan'', a više sa putnikom'', kaže Aleksandar Gorni, zamenik direktora za strategiju u kompaniji ''Sitimobil''. U Rusiji 45% stanovnika ima na mobilnom telefonu instaliranu aplikaciju za pružanje taksi usluga. Više imaju samo Kina (51%) i Meksiko (46%).

 

Razlog br. 3. - U Rusiji ne postoji državna taksi služba

Državni taksi je neko vreme postojao u SSSR-u, ali od 1990-ih više nije bio potreban. Za razliku od Evrope, sada u Rusiji 50% taksista radi za privatne kompanije koje su imale mogućnost da same formiraju cene po sopstvenom nahođenju (drugu polovinu čine nelegalni taksisti, tj. oni koji rade na crno; još uvek ih je mnogo u regionima). Kada je 2013. godine u Rusiju stigao Uber, pojedine veće taksi kompanije su videle kako on funkcioniše pa su napravile sopstvene aplikacije. Desetine kompanija su tada oborile cene i pridružile se servisu ''Jandeks taksi'', koji je ruski ekvivalent američke kompanije Uber ili izraelske Gett. Obe kompanije su u startu nudile dobre uslove. Jedino što ruska država i dalje preduzima na tržištu taksi usluga je dotiranje taksi kompanija u cilju obnavljanja auto-parka. Moskva je, naprimer, od 2012. godine za te potrebe izdvojila preko 700 miliona rubalja (11 miliona dolara).

 

Razlog br. 4. - Jednostavno je postati taksista

U pojedinim regionima taksistima se licenca izdaje besplatno (tako je, na primer, u Moskvi) ili za simboličnu sumu. Treba se samo zaposliti u kompaniji koja pruža taksi usluge ili se registrovati kao individualni preduzetnik. Prilikom predaje dokumenata potrebnih za dobijanje licence ne traži se dobro poznavanje grada ili ruskog jezika. Auto za taksiranje se može uzeti na lizing i to takođe nije skupo - 1.500-2.000 rubalja dnevno (24-31 dolar), ali je moguće koristiti i sopstveni auto ukoliko ispunjava odgovarajuće uslove u pogledu boje, očuvanosti, tehničke ispravnosti, itd.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Evropljane i Amerikance auto je statusni simbol, Kinezi bi ga rado delili sa drugima

 

volvo xc60 sangaj.jpg

 

Kinezi su otvoreniji i prema električnim vozilima i tehnologiji autonomne vožnje nego kupci u drugim delovima sveta, pokazuje novo istraživanje, a prenosi B92.

Prema istraživanju koje je sproveo ''OC&C Strategy Consultants'', čak 90% Kineza bi razmotrilo nabavku električnog automobila ili bi se verovatno ili čak sigurno opredelilo za ovaj tip vozila prilikom kupovine. U Nemačkoj, Francuskoj i Velikoj Britaniji ova broj iznosi od 64 do 77%, dok u Sjedinjenim Državama svega oko 50%.

Interesantno je da je oko 90% Kineza izjavilo da je otvoreno i prema car-sharing ideji, odnosno deljenju automobila, dok su sa druge strane stanovnici Evrope i Amerike u većini rezervisani prema tome i radije bi lično posedovali automobil, nego da ga dele sa drugim korisnicima. Evropljani i Amerikanci u velikom broju smatraju automobil statusnim simbolom, ali misle i da je posedovanje sopstvenog vozila pogodnije i praktičnije nego korišćenje car-sharing servisa. Kada je reč o uvođenju tehnologije autonomne vožnje u automobile, oko trećina Zapadnjaka je nepoverljivo prema ovoj inovaciji, dok je u Kini taj broj svega 4%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi čovek BMW-a smatra da automobilima nije mesto u urbanim centrima

 

oliver zipse.jpg

 

BMW je jedan od najpoznatijih brendova na svetu, a spada i u sam vrh po pitanju vrednosti, ali i tehnološkog nivoa. Sve to može da zahvali automobilima i onome što stoji iza tog industrijskog proizvoda. Toga, čini se, nije svestan Oliver Zipse, od avgusta čelni čovek kompanije koji je za nemački Automobil Woche izjavio da automobilima nije mesto u urbanim centrima.

 

Upravo tako, čelni čovek proizvođača automobila rekao je naglas ono što mnogi misle. ''Mislim da treba stremiti ideji urbanih centara bez automobila. Zašto bi neko ko ide samo u šoping morao u centar da dođe svojim automobilom? To nije dobitna formula'', kaže Zipse. Zipse dalje govori da bi u Minhenu koristio podzemnu železnicu samo da su urbanisti bolje odradili posao. Smatra da sistem javnog prevoza nije dobar i da ga treba optimizovati. Zipse tu ne staje, pa nastavlja da brani ideju SUV-ova kojima BMW trenutno stremi. Kaže da novi model ne zagađuje i ne troši puno pa je ekološki prihvatljiviji od 15 godina starog karavana. Treći najveći grad u Nemačkoj ima U-Bahn sa osam linija, 64 stanice i nešto više od 100 km pruge, a dnevno preveze milion putnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će pokrenuti car sharing uslugu u Budimpešti

 

158075-vw e 1.jpg

 

Nova kompanija sa uslugom deljenja automobila se preselila u mađarsku prestonicu, gde će nuditi električne automobile Volkswagen i Škoda, pišu lokalni mediji.

''Kompanija pod nazivom 'WeShare', biće pokrenuta u Budimpešti ove godine šireći tržište deljenja automobila u glavnom gradu sa tri na četiri igrača'', piše lokalni list Vilaggazdasag. Uz Budimpeštu, WeShare je u junu 2019. pokrenuo flotu električnih automobila u Berlinu, a ove se godine širi na šest evropskih gradova: Hamburg (Nemačka), Prag (Češka), Pariz (Francuska), Madrid (Španija), Minhen (Nemačka) i Milano (Italija). U sedam gradova, prema planovima kompanije, biće uvedeno 8.400 električnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan Switch servis: svakoga dana vozite drugi automobil

 

nissan switch.jpg

 

Dosadilo vam je da svakoga dana vozile isti automobil? Nissan ima rešenje za vas. Nissan je spremio uslugu na koju se možete pretplatiti i birati da svakoga dana vozite drugi automobil.

U pitanju je servis pod nazivom Nissan Switch, servis koji će pomoći ljudima da malo ''začine'' svoj život i izmene dnevne rutine tako što će moći da menjaju vozila po izboru, a aplikacija će učiti njihove navike. Nissan je to opisao kao ''Netflix za automobile''. Slične servise već imaju Audi i Mercedes, ali Nissan Switch je nešto novo i interesantno. Njegova cena će biti od 700 dolara mesečno za automobile poput Nissan Altima, Rogue, Pathfinder ili Forntier modela. Za cenu od 900 dolara mesečno moći ćete da birate model Leaf Plus, Maxima, Murano, Armada, Titan ili 370Z.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čovek za volanom biće ''višak'' u budućnosti

 

149360-chevrolet bolt.jpg

 

Deca koja su se rodila posle 2010-te godine neće morati da polažu vozački ispit, jer se u mnogim delovima sveta uveliko radi na razvoju samovozećih automobila. Mada ih ponegde ima i sada, u eksperimentalnoj fazi, kraj epohe čoveka za volanom predviđa se za otprilike pet do deset godina, prenosi RTS.

 

Inženjer Henrik Kristensen, jedan od najpoznatijih svetskih robotičara, smelo je prorekao da će za manje od decenije drumovima i gradskim ulicama krstariti isključivo autonomna vozila u kojima će vozač biti višak. Sa njim se slaže i Dragan Aleksendrić, profesor beogradskog Mašinskog fakulteta, jedan od naših vodećih stručnjaka u oblasti veštačke inteligencije. Ističe, da je reč o izuzetno kompleksnoj promeni, koja je već u početnoj eksperimentalnoj fazi uzela pet ljudskih života.

 

''Kada govorimo o autonomnim vozilima, pre svega treba da objasnimo da postoje različiti nivoi autonomnosti, pet nivoa, i uvek postoji razlika u tome na koji nivo se misli. Vodeći proizvođači su sve to podelili na tri, četiri kategorije, tako da imate autonomnost u gradu, a to je potpuno različit nivo složenosti zadataka u odnosu na autonomna vozila na auto-putu. Ulazeći sve dublje u razvoj tih vozila, proizvođači su utvrdili da je to složen i kompleksan posao i da zahteva dodatni nivo testiranja. Realne procene ukazuju na to da ćemo nivo autonomnosti četiri imati negde do 2025. godine u komercijalnoj upotrebi, a ful nivo autonomnosti, nivo pet ćemo imati do 2025. godine'', rekao je prof. dr Dragan Aleksandrić, Mašinski fakultet u Beogradu. Kao i u svim velikim promenama mora se proći kroz period postojanja i starog i novog. U prvoj fazi ova vozila će imati svoje koridore. Za razvoj samovozećih automobila ključno je unapređenje sistema za prepoznavanje ostalih učesnika u saobraćaju, ali i brza i efikasna razmena informacija između samih inteligentnih automobila, da bi se mogućnost rizičnih situacija svela na nulu.

 

I beogradski Mašinski fakultet u skladu sa finansijskim i teničkim mogućnostima uskoro će početi da radi na projektu autonomnog vozila.

''Tim 'Drumska strela', je studentski tim beogrdskog univerziteta, to su studenti sa Mašinskig fakulteta koji su smešteni ovde. To je tim mladih ljudi koji projektuje vozila sa unutrašnjim sagorevanjem i učestvuje na svetski prestižnom takmičenju 'Formula student'. Prvi put ove godine takmičiće se i sa vozilom sa električnim motorom. Planirano je da mladi tim ljudi krene sa projektom vozila na autonomni pogon'', istakao je prof. dr Marko Miloš, Mašinski fakultet u Beogradu.

 

Statistika pokazuje da je najslabija bezbednosna karika saobraćaja čovek jer je uzrok više od 95% udesa ljudska greška. Ipak, udaljavanje čoveka od volana neće odmah rešiti sve probleme. Mnogi strahuju da bi ova vozila mogla biti meta hakerskih napada i sajber terorizma. Osim toga sve te promene mora da pokrije saobraćajno zakonodavstvo. Na kraju, ili je možda trebalo da bude na početku, je sam čovek, putnik koji treba da savlada strah i prihvati ovu veliku promenu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors gasi svoj servis Maven

 

general-motors slika sa zastavama.jpg

 

General Motors je odlučio da ugasi servis za deljenje automobila Maven, koji je funkcionisao nešto više od 4 godina, od 2016. godine do danas. Nakon sagledavanja tržišta i celokupne situacije izazvane virusom Covid-19, kompanija je odlučila da je ovo pravi potez.

 

Servis za deljenje automobila Maven pridružio se rastućoj listi onih koji su okončali svoje poslovanje usled epidemije Korona virusa.

General Motors se na ovaj korak odlučio usled razmatranja celokupnog poslovanja u poslednjem periodu, a čiji su loši rezultati izazvani velikom globalnom epidemijom. Ovaj servis prvobitno je zamišljen kao suparnik uslugama kao što su Zipcars, Car2Go, ali je 2018. godine proširen i opcijama da i vlasnicima automobila bude omogućeno da dele svoja vozila, slično kao što su servisi Turo ili Getaround. Kada je bio na vrhuncu, Maven je imao pristup u 17 gradova širom Sjedinjenih Američkih Država.

 

Iz svega ovoga čelnici GM-a smatraju da su naučili mnogo o tržištu deljenja automobila, i da su uz pomoć servisa Maven dobili vredne informacije koje će im značiti za buduće poslovanje. Ovo nije prva žrtva Korona virusa u poslovnom svetu. Mnoge kompanije odlučile su da smanje poslovanje, neke su otpustile i veći deo radnika. Do sada je u svetu od virusa Covid-19 obolelo preko 2.5 miliona ljudi, a umrlo je njih preko 180,000. Iako se kraj epidemije nazire, tek se očekuje da se vide ekonomske posledice koje će i te kako uticati na ceo svet.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni automobili završili na otpadu...

 

otpad.jpg

 

Video prikazuje desetine električnih automobila odbačenih na otpadu. Ipak, za razumevanje ove priče potrebno je otići koju godinu unazad.

 

2015. godine Indianapolis inicira pokretanje carsharing programa koji je predviđao deljenje flote električnih automobila. Privatni investitor pokreće projekat BlueIndy, koji je prema nekim izvorima bio vredan 50 miliona USD. Grad je učestvovao sa 6 miliona, a Indianapolis Power & Light Company sa 3.7 miliona dolara vrednim radovima postavljanja stanica za punjenje. Ukupno je u program ušlo 282 automobila, a njima je na raspolaganju bilo 90 stanica za punjenje. Plan je bio da u konačnoj fazi bude 500 automobila i 200 stanica za punjenje. Zvuči odlično, ali ipak nije zaživelo.

 

Naime, interes je izostao. Program je koristilo 3.000 ljudi, a govorimo o gradskom području sa 875.000 stanovnika. Zato ne čudi što je nakon nepunih pet godina program ugašen. BlueIndy je prošle godine prilikom najave okončanja projekta objavio da je za četiri godine nekih 11.000 korisnika napravilo 180.000 vožnji. Jedna vožnja od 20 minuta je koštala 8 dolara kao i 40 centi za svaki dodatni minut. Nudila se i pretplata za 9.99 dolara na mesec, a tada su cene najma bile 50% manje.

 

Mnogi su se pitali šta je bilo sa simpatičnim električnim automobilima i stanicama za punjenje...

Deo automobila je pronađen na jednom odlagalištu otpada, a ista sudbina verovatno očekuje celu flotu. U Blue Systemsu su delimično priznali neslavan kraj ovih automobila. ''Neki automobili sa oštećenjima su zaista završili na smeću, i to nakon što su prethodno izvađene baterije i ključne komponente'', izjavio je James Delgado ispred Blue Systemsa. Ispravna vozila su navodno smeštena u skladište, a zatim će biti transportovana u Los Anđeles gde ovakav car-sharing program funkcioniše. Baterije iz odbačenih automobila će se iskoristiti na drugim projektima.    

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes ukida pretplatu na automobile

 

mercedes pretplata.jpg

 

Pre nekoliko godina počeli su da se pojavljuju prvi modeli pretplate na automobile, a sve veći broj proizvođača je počeo da ih nudi u poslednje 2 godine. Tada su krenula i nagađanja da će vlasništvo nad automobilom kakvo poznajemo otići u zaborav i da će ga zameniti ovakvi modeli koje je najlakše uporediti sa pretplatom na mobilni.

 

Princip je sledeći: ugovorom se obvezujete da plaćate određeni iznos, a zauzvrat za korišćenje dobijate određeni model, ili čak nekoliko njih. Pritom su cene različite, a različiti proizvođači nude različite opcije. Tako recimo Ford nudi obnovu ugovora na mesečnoj bazi, pa tako njihovi korisnici nisu primorani da obnavljaju mesečnu pretplatu već se svaki mesec odlučuju da li žele da nastave sa korišćnjem ove usluge. Porscheov program se zove ''Porsche Passport'', mesečna naknada iznosi 2 hiljade dolara (čime se dobija pristup modelima poput Macana i Caymana), odnosno 3 hiljade dolara za koje korisnici dobijaju mogućnost izbora između 911 Carrere, Panamere i Cayennea. Kod Mercedesa je princip sledeći: za 1.000 dolara mesečno kupci mogu da biraju između nekoliko različitih modela.

 

Iako možda ''na papiru'' zvuči dobro, u Mercedesu su sada objavili da će zbog slabe potražnje ukinuti pomenuti program. ''Potražnja je bila ok. Da je bilo navale, svakako bismo zadržali ovu opciju i celi projekat'', istakao je za Automotive News Adam Chamberlain iz Mercedesa. Kako dalje navodi, usluga se pokazala dobrom kod mlađih kupaca, ali budući da prosečni kupac Mercedesa ima 55 godina jasno je da je broj kupaca koji su želeli pretplatu bio mali prema ukupnog broju kupaca Mercedesa. Čini se da će se u Mercedesu ipak držati klasične prodaje koju su, kako navodi Chamberlain, sada podigli na novi nivo u SAD-u budući da proces nabavke sve više ljudi u trenutnim okolnostima obavlja online što oni i nude.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Broj mladih ljudi sa vozačkim dozvolama u Velikoj Britaniji pao na najniži nivo

 

zene vozaci.jpg

 

Broj mladih ljudi kvalifikovanih za vožnju je pao na najniži nivo od kada se dotični podaci beleže u Velikoj Britaniji, jer su časovi vožnje i obuka obustavljeni, a finansijski pritisci porasli na građanstvo zbog Kovida-19. Kako pišu Vrele Gume, samo 2.97 miliona ljudi starih između 16 i 25 godina u Ujedinjenom Kraljevstvu ima važeću vozačku dozvolu, što je značajan pad u odnosu na 3.32 miliona iz marta 2020. Ove brojke su najniže od 2012. od kada se vodi statistika (kada je bilo 3.42 miliona vozača u starosnoj dobi od 16 do 25 godina). Pad je još oštriji kada se u obzir uzme ukupan broj mladih ljudi, koji je porastao u datom periodu.

 

Ovaj trend se delimično objašnjava obustavljanjem časova i testova u okviru većeg dela proteklih godinu dana, a sve je pogoršano odbijanjem vlasti da produži maksimalan dvogodišnji period od polaganja teorijskog ispita do praktičnog testa. Ono što takođe igra ulogu je što su u razvijenom svetu mladi sve manje zainteresovani za vožnju i posedovanje automobila. Pad u broju mladih vozača je oko šest puta veći u poređenju sa ukupnim smanjenjem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve više domaćinstava u Beču nema automobile

 

ev-autonomni-autobusi.jpg

 

Prema navodima austrijskog auto-moto saveza VCO broj domaćinstava u Beču koji ne poseduje automobil povećao se za 25% u poslednjih deset godina. Analiza koju je sproveo savez zasniva se na podacima austrijskog statističkog zavoda Statistik Austria. Dok u 2010. godini 345.000 odnosno 41% bečkih domaćinstava nije imalo automobil, trenutno je 430.000 ili 47% njih bez automobila. U 2020. godini je 73% Bečlija svakodnevne relacije prelazilo peške, koristeći gradski prevoz ili bicikl. VCO naglašava da bi se broj automobila dodatno smanjio, ukoliko bi se nastavilo sa razvijanjem biciklističke infrastrukture i ponuda gradskog saobraćajnog preduzeća, kao i ''kar-šering'' ponuda van Beča.

 

Istovremeno je broj domaćinstava koji imaju godišnju pretplatu na gradski prevoz skočio sa 40% na 52%. Domaćinstva koja poseduju dva automobila u proseku pređu 12.400 kilometara godišnje sa jednim i 6.400 kilometara godišnje sa drugim. Ova vozila su više parkirana nego što se koriste. ''Poboljšanje kar-šering ponuda van grada je veoma značajno. Bečlije koriste automobile uglavnom za posete porodici na selu ili za izlete van grada'', objašnjava Mihael Švendinger iz VCÖ.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen: Pretplati se i iznajmi auto

 

211324-vw id3.jpg

 

Volkswagen je objavio da je napravio seriju električnih automobila koji se mogu iznajmiti putem pretplate na njihovom sajtu. Korisnici će moći iznajme ili rentiraju ako više volite, modele ID.3 i ID.4 u periodu od 3 ili 6 meseci i onda da obnove svoju pretplatu. Ovo je veliki korak ka digitalizaciji prodaje električnih automobila i pokazuje model koji bi se mogao koristiti u budućnosti, a veruje se da će se i Passat u Sjedinjenim Američkim Državama naći u električnoj verziji u ovakvom formatu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakve automobile žele nove generacije vozača?

 

fordzilla-p1.jpg

 

Četvoro od petoro dece, sada osmogodišnjaci i devetogodišnjaci, raduju se što će sesti za volan 2030. godine i već znaju da žele udobna sedišta, dobar audio sistem i autonomna vozila. 49% njih želi električni automobil. Svojevremeno se činilo da mlade ne zanimaju automobili, odnosno bilo im je važno da su mobilni, ali da ne žele da poseduju automobil, niti ih je zanimalo kako to funkcioniše. Na sreću, trendovi su se promenili, današnja deca, budući vozači, više su zainteresovani za automobile nego generacije koje su im prethodile.

 

Istraživanje koje je Ford sproveo u Velikoj Britaniji takođe je jasno pokazalo šta očekuju od automobila 2030. godine - kada polažu vozački ispit. Naime, radi se o dečacima i devojčicama od osam i devet godina i biće prva generacija vozača koja je napustila autoškolu kada bi svi novi automobili u prodaji trebalo da budu električni. Naime, za 2030. godinu mnoge evropske zemlje (uključujući i proizvođače automobila) najavile su prelazak na potpuno električne automobile. Ova studija pokazuje da su buduće generacije vozača spremnije prihvatiti potpunu elektrifikaciju od onih koje danas voze automobile, jer su današnji vozači mnogo više zabrinuti zbog nedostatka stanica za punjenje, asortimana automobila, i dalje visokih cena električnih automobila...

 

Tako su letenje, električna vožnja, udobna sedišta i ekološke karakteristike neizbežne karakteristike u dečijim automobilima iz snova obuhvaćenim Fordovom studijom. Čak polovina njih očekuje da će voziti ''nešto električno''. Naime, 49% ispitane dece želi da njihov automobil radi na električnu energiju, dok samo 17% njih preferira automobile na benzin, 10% na dizel i 7% na TNG. Fordovo istraživanje je posebno istaklo želju današnjih osmogodišnjaka i devetogodišnjaka da zaštite životnu sredinu kao motivaciju za prihvatanje vožnje u električnoj energiji, a 78% njih se slaže da moramo dati sve od sebe da brinemo o planeti do biti što je moguće ''zeleniji''.

 

Deca su rangirala električne automobile kao daleko ekološki najprihvatljiviju vrstu automobila (45%) u poređenju sa vozilima na benzin (21%), dok 19% veruje da električni i benzinski automobili imaju isti uticaj na životnu sredinu. Posebno raduje to što se skoro četiri od pet (79%) ispitanih mališana raduju učenju da voze automobil. Štaviše, ova generacija toliko želi da sedne za volan, da već zna specifične karakteristike koje žele u svom prvom automobilu iz snova. Većina ispitanika je želela vozilo koje može da leti. Udobna sedišta bila su ozbiljan prioritet (36%), kao i dobar audio sistem (27%), dok je skoro četvrtina (24%) želela sposobnost samostalne vožnje i ekološki prihvatljive karakteristike (32% ispitanika).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:

Naime, radi se o dečacima i devojčicama od osam i devet godina i biće prva generacija vozača koja je napustila autoškolu kada bi svi novi automobili u prodaji trebalo da budu električni.

Ova studija pokazuje da su buduće generacije vozača spremnije prihvatiti potpunu elektrifikaciju od onih koje danas voze automobile, jer su današnji vozači mnogo više zabrinuti zbog nedostatka stanica za punjenje, asortimana automobila, i dalje visokih cena električnih automobila...

Koja nebuloza od istrazivanja, cuj misljenje i ocekivanja dece od 8 i 9 godina. Danasnji ljudi realno sagledavaju, pogotovo oni u cijoj ce se blizini pozicionirati prljave tehnologije za proizvodnju i odlaganje komponenti "cistih" EV.

Evo ovih dana imamo nenormalan rast cena energenata, upravo zbog nemogucnosti dovoljne proizvodnje iz zelenih izvora. Takodje pratimo i nenormalan (i po meni dobrim delom neopravdan) rast cena novih vozila. Problem nedostatka punjaca i kompletne mreze koja ce to podrzavati za masovnu upotrebu ce tek biti aktuelan, u svim zemljama koje u startu iole kaskaju.

Itd., itd., a sta o svemu tome moze da zna dete od 8 godina... Koliko je istrazivanje ozbiljno, pokazuje da vecina ispitanika zeli da leti :) (kao sto smo i mi kao deca).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne žele da iznajmljuju Enyaq, Konu, ID i ostale EV modele, nego samo Teslu!

 

tesla v3.jpg

 

Ekipa iz Teslaratija je nedavno pisala o nemačkoj kompaniji za iznajmljivanje električnih automobila koja se nedavno rešila svih svojih EV-ova, osim Teslinih. Nemačka kompanija Miete Deinen Tesla, navela je da više električnih modela, uključujući Volkswagenove ID-ove, Porsche Taycana, Škodu Enyaq i Hyundai Konu, ima puno problema sa softverom, punjenjem i popravkama. Iako Teslina vozila možda nemaju ukupan kvalitet i nivo uklapanja i završne obrade kao neki suparnici, i takođe da Teslina usluga može da bude problematična, američki proizvođač EV modela je sa sigurnošću superioran što se tiče punjenja i softvera. ''Potpuno električna marka prodaje više EV-ova nego bilo koja druga marka''.

 

Nemačka kompanija navodi da uprkos tome što nije želela da potisne ostatak svoje EV linije, ''jednostavno nije bilo smisla zadržati električna vozila koja nisu Tesla zbog ukupnog vlasničkog iskustva, posebno u poređenju sa Teslinim''. Pričalo se i o problemima Porsche Taycana 4S koji se odnose na infrastrukturu punjenja, zajedno sa činjenicom da VW modeli još uvek nemaju odgovarajuća ažuriranja bežičnim putem, što znači da morate da posetite zastupništvo/salon. Tesla nije perfektan EV - još uvek postoje područja koja traže poboljšanja. Međutim, vlasnička iskustva koje je nemačka kompanija podelila ukazuju da je vlasništvo Tesle očigledno bolje od vlasništva drugih konkurentnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Berlinu peticija za zakon o zabrani automobila u velikom delu grada

 

smart berlin.jpg

 

Građani u nemačkoj prestonici preduzimaju drastične mere. Neverovatnih 50.000 Berlinaca je potpisalo peticiju za zakon o zabrani privatnih automobila u velikim delovima grada - otvarajući put, kako kažu, za zeleniju, zdraviju, mirniju i sigurniju budućnost. Berlinska kampanja Autofrei želi da celo područje okruženo mrežom vozova S -Bahn (ogromnih 88 kvadratnih kilometara), bude uglavnom bez putničkih automobila. Ako ovaj zakon prođe stvorio bi najveće urbano područje bez automobila na svetu.

 

Naravno, bilo bi dosta izuzetaka od zabrane. Oni koji zbog trgovine zavise o automobilu, kao i oni kojima je potreban zbog smanjene pokretljivosti, i dalje bi mogli da voze. Hitne službe bi naravno bile izuzete, a budući da ponekad ljudi zaista moraju da voze (na primer da se presele), svakom građaninu bilo bi dozvoljeno do 12 putovanja iznajmljenim automobilom godišnje.

Zabrana automobila ima mnogo više prednosti od jednostavnog smanjenja zagađenja vazduha. Bez parkiranih automobila i saobraćaja, oslobodilo bi se više javnog prostora za zelenilo, pešake i bicikliste. Manje automobila znači i manje nesreća. Možda je još rano za proglašavanje Berlina evropskim glavnim gradom bez automobila. Peticija od 50.000 potpisa označava prvu fazu procesa. Sledi drugi krug (koji zahteva 170.000 potpisnika), a ako gradska vlast odbije da primeni zakon, ide se na javno glasanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...