Jump to content
Goran

Recommended Posts

Nova švedska marka širi se Evropom, ovo su joj planovi

 

polestar 4 008.jpg

 

Informacija da je Polestar najavio prodaju novog modela u Evropi ponovo je aktivirala priče o ovoj veoma zanimljivoj marki vezanoj za Volvo, koja proizvodi isključivo električne automobile visoke klase. Pre svega, pitanje je da li imaju budućnost ili ne. Volvo je pre nekoliko dana objavio da će prestati da finansira razvoj ove marke, ali s objašnjenjem da ona ima blistavu budućnost i pa joj zato više i nije potrebna pomoć takve vrste.

 

Kako bilo, objavljeno je da se Polestar 4 u Nemačkoj može naručiti po osnovnoj ceni od 61.900 evra, i to za Long Range Single Motor verziju sa 272 KS i dometom do 610 kilometara. Dvostruko snažniji Long Range Dual Motor košta najmanje 69.900 evra i trebalo bi da pređe do 580 kilometara. Švedski električni brend, koji pripada Geely Grupi, napravio je veliku pometnju kada je u pitanju predstavljanje novih modela. Polestar 2, crossover limuzina pozicionirana u srednjoj klasi i na tržištu od 2020. godine, do kraja prošle godine prodata je oko 160.000 puta. Uspešan model. Sledi Polestar 3, SUV sportskog stila u segmentu luksuzne klase.

 

Polestar 3 007.jpg

 

Proizvodnja Polestara 3 će uskoro početi u Čengduu u Kini, umesto u SAD-u. Prva vozila se očekuju u Evropi početkom leta. U drugoj polovini godine američka fabrika u Ridžvilu, u Južnoj Karolini, preuzima štafetu i snabdevaće severnoameričko i evropsko tržište Polestarom 3.

 

Polestar 3 006.jpg

 

SUV dugačak 4.90 metara i dalje se bazira na Volvovom SPA-u 2 (Scalable Product Architecture), dodatno razvijenoj verziji SPA platforme motora sa sagorevanjem. Integrisana je baterija od 111 kWh koja omogućava domet od preko 600 kilometara. Launch Edition može se naručiti u Austriji i košta 89.900 evra. Polestar 4, koji stiže ovog leta, zatvoriće jaz između Polestara 2 i 3 kao SUV coupé. Međutim, Polestar 4 ne deli platformu sa Polestarom 3, već se bazira na Geelyjevom SEA-u (Scalable Electric Architecture). Osnovna verzija ima pogon na zadnje točkove i 272 KS bi takođe trebalo da prelazi preko 600 kilometara.

 

polestar 4 005.jpg

 

U verziji sa dva motora dostupna je dvostruko veća snaga. U oba slučaja kapacitet baterije je 102 kWh. Posebna karakteritsika Polestar 4: nema zadnji prozor, nego se unazad gleda pomoću kamere. Model će se u početku proizvoditi u Geelyju, u zalivu Hangzou u Kini, a od sredine 2025. i u Busanu, u Južnoj Koreji.

 

Polestar 4 004.jpg Polestar 4 003.jpg

 

Iste godine švedska marka na dnevnom redu ima Polestar 5. Elegantna, pet metara dugačka sportska limuzina se usko bazira na studiji Precept prikazanoj 2020. i stoji na drugačijoj, trećoj platformi. Razvijen je u Engleskoj, u potpunosti je napravljen od aluminijuma, u potpunosti se može reciklirati i smatra se prvom Polestarovom ''in-house'' arhitekturom (800V).

 

polestar 5 002.jpg 238460-polestar 5 m01.jpg

 

Odgovarajući pogon je napravljen u Geteborgu, u Švedskoj. Samo zadnji motor proizvodi enormnih 450 kW. Zajedno sa prednjim motorom od 200 kW, Polestar 5 ima impresivnih 884 KS i 900 Nm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...