Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Stiže serijski Polestar O2 Roadster

 

Polestar 02 03.jpg

 

Polestar O2 je za sada koncept automobil, ali proizvođač je i zvanično potvrdio da će 2026. godine stići i njegova serijska verzija, s tim što će taj električni roadster u produkcijskom izdanju poneti oznaku Polestar 6.

 

Thomas Ingenlath, izvršni direktor Polestara, navodi da ih je ''ogromna i pozitivna reakcija kupaca i medija'' nakon debija O2 koncepta u martu 2022. podstakla da ga puste u proizvodnju. On je budući serijski model opisao kao ''savršenu kombinaciju moćnih električnih performansi i uzbuđenja svežeg vazduha sa spuštenim gornjim delom''. Kako bi proslavio potvrdu novog modela, Polestar je najavio i specijalno izdanje Polestar 6 pod nazivom ''LA Concept''. Ta verzija će biti napravljena u ograničenom broju od 500 jedinica, sa Sky plavom bojom, 21-inčnim aluminijumskim felnama i svetlim kožnim enterijerom, što odražava specifikacije konceptnog automobila O2.

 

Polestar 02 02.jpg

 

Polestar 6 će biti baziran na prilagođenoj aluminijumskoj platforni Polestara 5 koja je razvijena u kompaniji. Isto važi i za arhitekturu od 800 volti sa dvostrukim elektromotorima koji proizvode do 872KS i 900 Nm obrtnog momenta. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3.2 sekunde i maksimalnu brzinu od 250 km/h.

 

Polestar 02 01.jpg

 

Kompanija je saopštila da će objavljivati dodatne detalje i specifikacije ''kako serijski automobil bude postajao stvarnost''.

''Naš portfolio u budućnosti će biti mešavina električnih SUV-ova, brzih vozila i automobila kao što je O2 roadster'', rekao je izvršni direktor Ingenlath u jednom od ranijih intervjua za CAR magazin. ''To nije leteći tanjir - to je naša težnja da ovu vrstu proizvoda ubacimo u naš portfolio. Polestar O2 otvara vrata naše tajne odaje budućeg potencijala. Ovo je ukus onoga što možemo da dizajniramo i konstruišemo sa talentom i tehnologijom koju imamo u kući. Izgleda neverovatno, a mogućnost da spustite krov i ne čujete motor obećava vrhunsku senzaciju'', dodaje Ingenlath.

 

Polestar se u unutrašnjosti fokusirao na održivost. O2 koristi novi termoplastični mono-materijal (u suštini materijal napravljen od samo jedne stvari za lakšu reciklažu), a metalne komponente su takođe označene za lakšu ponovnu upotrebu. Iskustvo vožnje u Polestaru O2 je predviđeno da bude živahno, lagano i puno samopouzdanja. Predvidljivost i razigranost su srž uzbudljive, živahne vožnje. Čvrsta kontrola karoserije, visoka krutost i intuitivna dinamika su inherentne prednosti platforme od aluminijuma koja je prilagođena sa Polestara 5, a koju je interno razvio Polestarov tim za istraživanje i razvoj u Velikoj Britaniji. Visok kvalitet i krutost aluminijumske platforme su usmereni ka povećanom dinamičkom odzivu. Izgled Polestara O2 pokazuje kako se Polestarov dizajnerski rečnik može prilagoditi različitim stilovima karoserije sa snažnom porodičnom sličnošću. Niska i široka karoserija čvrstog stava, kompaktan dizajn kabine 2+2, minimalni prepusti i dugačko međuosovinsko rastojanje, pokazuju klasične proporcije sportskog automobila, ali sa jasno modernim, električnim osećajem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

redlinereviewyoutubelogonew.jpg RedlineReviews: 2022. Polestar 2

 

Za 2022. godinu Polestar je učinio svoju ''dvojku'' pristupačnijim tako što je napravio Single Motor verziju.

Nema zadnjeg elektromotora, ima još veći domet zbog samo jednog elektromotora koji pokreće prednje točkove. Polestar je takođe smanjio cenu za više od 10.000 evra...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Polestar 6 LA Concept već rasprodat

 

Polestar 6 03.jpg

 

Polestar je nedavno i zvanično potvrdio da će 2026. godine na tržište stići serijska verzija električnog roadstera O2 (i to pod imenom Polestar 6). Istovremeno je najavljeno i njegovo specijalno izdanje Polestar 6 LA Concept koji će biti napravljen u ograničenom broju od 500 komada. Sada je saopšteno da je celokupna predviđena serija od tih 500 jedinica već rasprodata, samo nedelju dana nakon promocije automobila u SAD-u. Thomas Ingenlath, izvršni direktor Polestara, još ranije je rekao da ih je ''ogromna i pozitivna reakcija kupaca i medija'' nakon debija O2 koncepta u martu 2022. podstakla da ga puste u proizvodnju. On je budući serijski model opisao kao ''savršenu kombinaciju moćnih električnih performansi i uzbuđenja svežeg vazduha sa spuštenim gornjim delom''. Specijalno izdanje Polestar 6 LA Concept će biti napravljeno u ograničenom broju od 500 jedinica, sa Sky plavom bojom, 21-inčnim aluminijumskim felnama i svetlim kožnim enterijerom, što odražava specifikacije konceptnog automobila O2.

 

Polestar 6 02.jpg

 

Polestar 6 će biti baziran na prilagođenoj aluminijumskoj platforni Polestara 5 koja je razvijena u kompaniji. Isto važi i za arhitekturu od 800 V sa dvostrukim elektromotorima koji proizvode do 872KS i 900 Nm obrtnog momenta. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3.2 sekunde i maksimalnu brzinu od 250 km/h. Kompanija je saopštila da će objavljivati dodatne detalje i specifikacije ''kako serijski automobil bude postajao stvarnost''. ''Naš portfolio u budućnosti će biti mešavina električnih SUV-ova, brzih vozila i automobila kao što je ovaj roadster'', rekao je izvršni direktor Ingenlath u jednom od ranijih intervjua za CAR magazin. ''To nije leteći tanjir - to je naša težnja da ovu vrstu proizvoda ubacimo u naš portfolio.''

 

Polestar 6 01.jpg

 

''Roadster otvara vrata naše tajne odaje budućeg potencijala. Ovo je ukus onoga što možemo da dizajniramo i konstruišemo sa talentom i tehnologijom koju imamo u kući. Izgleda neverovatno, a mogućnost da spustite krov i ne čujete motor obećava vrhunsku senzaciju'', dodaje Ingenlath. Polestar se u unutrašnjosti fokusirao na održivost. Automobil koristi novi termoplastični mono-materijal (u suštini materijal napravljen od samo jedne stvari za lakšu reciklažu), a metalne komponente su takođe označene za lakšu ponovnu upotrebu. Iskustvo vožnje je predviđeno da bude živahno, lagano i puno samopouzdanja. Predvidljivost i razigranost su srž uzbudljive, živahne vožnje. Čvrsta kontrola karoserije, visoka krutost i intuitivna dinamika su inherentne prednosti platforme od aluminijuma koja je prilagođena sa Polestara 5, a koju je interno razvio Polestarov tim za istraživanje i razvoj u Velikoj Britaniji. Visok kvalitet i krutost aluminijumske platforme su usmereni ka povećanom dinamičkom odzivu. Izgled pokazuje kako se Polestarov dizajnerski rečnik može prilagoditi različitim stilovima karoserije sa snažnom porodičnom sličnošću. Niska i široka karoserija čvrstog stava, kompaktan dizajn kabine 2+2, minimalni prepusti i dugačko međuosovinsko rastojanje, pokazuju klasične proporcije sportskog automobila, ali sa jasno modernim, električnim osećajem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polestar rešio spor oko logotipa sa Citroenom

 

208620-polestar 1.jpg

 

Citroen i Polestar su rešili spor oko logotipa koji je sprečavao švedski brend električnih automobila da prodaje vozila u Francuskoj od 2020. godine.

 

Citroen je na francuskom sudu uspešno tvrdio da je Polestarov logo ličio na njegov istorijski dizajn ''dvostrukog ševrona'' koji je koristio od 1919. godine, kao i na logo kompanije DS Automobiles, ranije podbrend kompanije Citroen. Kupci automobila bi mogli da budu zbunjeni sličnošću, presudio je sud. Kako piše Automotive News Europe, dve kompanije su ovog leta postigle dogovor koji će omogućiti Polestaru da uđe na francusko tržište. Uslovi sporazuma nisu otkriveni, navodi francuski list Le Monde. Takođe, portparol Polestara je potvrdio sporazum za Le Monde. Slučaj datira još iz 2017. U presudi iz juna 2020. sud je naložio Polestaru da plati Citroenu 150.000 evra odštete, kao i sudske troškove, i zabranio korišćenje Polestar logotipa u Francuskoj na šest meseci. Kao rezultat presude iz 2020. godine, francuski posetioci sajta Polestar su videli samo belu stranicu sa porukom: ''Pristup sajtu Polestar nije dostupan francuskoj javnosti zbog teritorijalnih ograničenja upotrebe francuskih žigova br. 016898173 i br. 01689532.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

motormouthyoutubenovi.jpg Motormouth: Polestar 2

 

Mnogima će ovo biti prvi auto iz Kine, a da to nisu ni znali u momentu kupovine:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Polestar 3 premijerno 12. oktobra

 

polestar 3 22.jpg

 

Polestar za 12. oktobar ove godine priprema promociju svog trećeg modela, a kako se najavljuje taj Polestar 3 će biti sportski SUV sa elektropogonom. Kompanija navodi da će narudžbine za ovaj model početi da prima odmah nakon premijere koja će se održati u Kopenhagenu. Prvi njihov model je inače Polestar 1 coupe sa plug-in hybrid pogonom dok je drugi potpuno električni Polestar 2 liftback napravljen na CMA platformi.

 

polestar 3 2023 01.jpg

 

Polestar 3 SUV će se praviti u Kini, ali i u Volvo fabrici u Južnoj Karolini. Proizvodnja Polestara 3 kreće početkom sledeće godine. Za sada je poznato da će Polestar 3 dobiti novu platformu (na kojoj će se bazirati i naslednik Volvoa XC90), vazdušno oslanjanje, aktivne amortizere, napredni sistem (polu)autonomne vožnje i infotainment sa Google Android Automotive operativnim sistemom, uz najavu da će unutrašnjost (sa dva reda sedišta) odlikovati minimalistički dizajn.

 

polestar 3 1.jpg

 

Tehničke specifikacije će tek biti objavljene, ali je poznato da će se nuditi verzije sa jednim i dva elektromotora. Varijanta sa dva elektromotora i opcionim Performance Paketom će po najavama raspolagati sa 517KS i 910 Nm. Što se dometa tiče, cilj je 600 km (po WLTP-u). Iz Polestara su inače još u septembru prošle godine potvrdili da će ovaj brend predstaviti tri nova električna automobila.

Prvi će od 2022. dakle biti SUV model Polestar 3, zatim ćemo u 2023. godini videti Polestar 4 (najavljen kao ''sportski Coupe-SUV'', rival Porsche Macana EV), a na kraju i Polestar 5 koji će biti predstavljen 2024. godine, kao konkurent Teslinom Modelu S i Porsche Taycanu. Šef Polestara je još ranije istakao da ćemo ''videti po jedan novi Polestar automobil godišnje u naredne tri godine, kao i da su ovi automobili već dizajnirani i spremni za dolazak.'' Na kraju, u planu je da se prodaja do 2025. poveća na 290.000 jedinica godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polestar 3 zvanično

 

Polestar 3 07.jpg

 

Polestar je večeras održao zvaničnu promociju svog trećeg i istovremeno najvećeg modela u gami. Ovo je Polestar 3, električni sportski SUV čija proizvodnja kreće sledeće godine.

 

Polestar 3 06.jpg

 

Prvi njihov model je inače Polestar 1 coupe sa plug-in hybrid pogonom, dok je drugi potpuno električni Polestar 2 liftback napravljen na CMA platformi.

 

Polestar 3 05.jpg

 

Polestar 3 SUV će se prvo praviti u Kini, a zatim i u Volvo fabrici u Južnoj Karolini, SAD (od 2024. godine). Polestar 3 je dobio novu platformu (na kojoj će se bazirati i naslednik Volvoa XC90), međuosovinsko rastojanje od 2.985 mm, točkove od 21 ili 22 inča, vazdušno oslanjanje, aktivne amortizere i Pilot Assist sistem (polu)autonomne vožnje, uz najavu da unutrašnjost (za pet putnika) odlikuje minimalistički dizajn.

 

Polestar 3 04.jpg

 

Ovo je i prvi Polestar model sa Nvidia Drive kompjuterom za sisteme pomoći vozaču, a tu su i centralni ekran od 14.5-inča, panoramski krov, Head-up displej i Bowers & Wilkins audio sistem sa 25 zvučnika.

 

Polestar 3 03.jpg

 

Sledećeg proleća, Pilot Pack sa Lidar-om će se pridružiti listi opcija, a njegova dodatna Nvidia kontrolna jedinica, tri kamere i četiri ultrazvučna senzora koji pružaju potpunije i preciznije skeniranje okoline automobila, čine ga spremnim za napredniju autonomnu vožnju.

 

Polestar 3 02.jpg

 

Vozilo ima dva elektromotora sa ukupno 489KS i 840 Nm obrtnog momenta, a do 100 km/h ubrzava za 5 sekundi. Međutim, uz opcioni Power Pack snaga iznosi 517KS i 910 Nm, dok je ubrzanje do stotke ovde smanjeno na 4.7 sekundi. Što se dometa tiče, sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija od 111 kWh Polestar 3 može da pređe do 610 km.

 

Polestar 3 01.jpg

 

Bazna verzija Polestara 3 na evropskom tržištu košta 89.900 evra. Kompanija već neko vreme najavljuje i druge novitete, pa ćemo u 2023. godini videti Polestar 4 (najavljen kao ''sportski Coupe-SUV'', rival Porsche Macana EV), kao i Polestar 5 koji će biti predstavljen 2024. godine, kao konkurent Teslinom Modelu S i Porsche Taycanu. Na kraju, u planu je da se prodaja do 2025. poveća na 290.000 jedinica godišnje.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg Motorweek: 2022. Polestar 2

 

Iako je predstavljen SUV Polestar 3, to nikaкo ne znači da svoj tržišni život završava Polestar 2 koji je ionako tu tek godinu dana:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polestar obezbedio 1.6 milijardi evra

 

225366-polestar 02.jpg

 

Polestar je saopštio da je obezbedio 1.6 milijardi evra finansiranja od svoja dva glavna akcionara kako bi mogao da ostvari svoje planove rasta usred nestabilnih tržišta.

 

Volvo, koji je osnovao brend sa kineskim Geelyem 2017. godine, rekao je da će kompaniji dati zajam od 800 miliona. Njegov drugi veliki akcionar, PSD Investment, obezbediće isti iznos kroz ''direktnu i indirektnu finansijsku podršku i podršku likvidnosti'', navode u Polestaru. Volvo ističe njegov zajam uključuje opcije za Volvo da pretvori neke od svojih zajmova u vlasnički kapital u potencijalnom budućem prikupljanju kapitala od strane Polestara. ''Pozdravljamo kontinuiranu podršku naših glavnih akcionara u vreme kada su tržišta kapitala nestabilna i nepredvidljiva'', rekao je izvršni direktor Polestara Tomas Ingenlat u saopštenju.

 

Švedski proizvođač automobila navodi da će finansiranje, zajedno sa prethodno obezbeđenim resursima, obezbediti kompaniji dovoljno sredstava do kraja 2023. godine. Volvo je, kao i drugi veliki proizvođači automobila, poslednjih godina mnogo investirao u pravljenje sopstvenih električnih vozila i takođe navodi da je posvećen podršci Polestaru. Volvo ima za cilj da prodaje samo električne automobile do 2030. godine, dok Polestar ima cilj da lansira još tri automobila do 2026. godine. U februaru je Volvo formirao zajedničko preduzeće sa proizvođačem baterija Northvolt za izgradnju fabrike baterija u Geteborgu koja bi proizvodila baterijske ćelije posebno za električne Volvo i Polestar automobile.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizveden 100.000-ti Polestar 2

 

polestar 2 100k.jpg

 

Električni Polestar 2 je prešao granicu od 100.000 proizvedenih jedinica.

Polestar 2 je prikazan 2019. pre nego što je ušao u proizvodnju na proleće 2020. u Kini. Sada, nekih 30 meseci od početka proizvodnje, Polestar je napravio 100.000-ti Polestar 2, a u pitanju je sivi automobil koji će završiti kod novog vlasnika u Irskoj. Postizanje proizvodnje od 100.000 je značajno za Polestar, iako malo u poređenju sa proizvodnjom Teslinog Modela 3. U Polestaru navode: ''Cilj nam je da ubrzamo prelazak na doba električne energije tako što ćemo što više ljudi staviti za volan električnog vozila, a sa 100.000 proizvedenih Polestara 2, ta promena je uveliko u toku.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carmagazinerozeyoutube.jpg CarMagazine: Polestar 2 BST Edition 270

 

680Nm obrtnog momenta i 4.4 sekunde do stotke nisu najvažnija stvar kod ovog auta. Tako kažu iz Polestara.

Kažu da je način kako pruža te performanse ono čemu su najviše pažnje posvetili jer potpuno električni automobili treba da pokažu zaljubljenicima u automobilizam da i oni imaju čime da im prirastu srcu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV: 2022. Polestar 2

 

Polestar 2 je prvi serijski potpuno električni automobil ove marke, ali može li njegov švedski šarm odvući kupce od najvećeg konkurenta, Tesla Model 3? Po čemu se razlikuje od Tesla modela 3?

I da li se može porediti sa drugim električnim premium modelima Audija, Mercedesa i BMW-a?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes: 2023. Polestar 2

 

Polestar 2 ima dva električna motora koji daju 408KS/660Nm, i bateriju od 78 kWh:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: Polestar 3

 

Detalji spoljašnjeg i unutrašnjeg dizajna, kao i tehnologije na kojoj se bazira:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polestar otvorio izložbeni prostor napravljen od snega

 

polestar space 04.jpg

 

Polestar je otvorio svoj prvi izložbeni prostor koji je u potpunosti napravljen od snega, a nazvan je Polestar Snow Space. Inspirisan minimalističkim dizajnom sedišta kompanije u Geteborgu u Švedskoj, ovaj objekat se nalazi u Rovaniemiju, u Finskoj, unutar Arktičkog kruga. Izložbeni prostor nudi jedinstveno iskustvo zainteresovanim Polestar kupcima, ali u kratkom vremenskom periodu.

 

polestar space 03.jpg

 

Snow Space je izgradila finska kompanija Frozen Innovation. Ta kompanija je izgradila oko 50 različitih objekata od snega i leda u poslednjih 15 godina, uključujući hotele, barove i mali zamak.

 

polestar space 02.jpg

 

Prema rečima generalnog direktora kompanije Frozen Innovation Tavi Heikila, kompanija je za izgradnju kocke koristila 3.000 kubnih metara snega iz lokalnog skijališta Ounasvara. Objekat je visok 12 m, sa zidovima koji su debeli 2 m. Za završetak projekta bilo je potrebno šest nedelja, uključujući dve nedelje izgradnje.

 

polestar space 01.jpg

 

Električni Polestar 2 EV je dostupan za probnu vožnju na obližnjoj stazi za sneg, dok je sam automobil prikazan u okviru kocke uporedo sa ledenim skulpturama (točkovi, delovi vešanja i kočnice) koje su izradili lokalni umetnici. Polestar Snow Space je otvoren do 26. februara 2023.  

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Restajling Polestar 2 sa više snage i dužim dometom

 

Polestar 2 u1.jpg

 

Polestar 2 modelske godine 2024 pored blago doterane spoljašnjosti donosi nove električne motore, prelazak na pogon na zadnje točkove za verzije sa jednim motorom i novi paket baterija. Novi paket baterija omogućava do 635 km procenjenog dometa po WLTP-u za jednomotornu verziju prema EU specifikaciji.

 

Polestar 2 u2.jpg

 

Vizuelne promene se tiču prednje maske u boji karoserije, kao i novog dizajna alu točkova. U vesti se ne navode promene u enterijeru, ali se ističe da svi paketi opreme dobijaju više ADAS funkcija i bežično punjenje telefona kao standard.

 

Polestar 2 u3.jpg

 

2024. Polestar 2 ima nove baterije od 82 kWh (uz brzo punjenje od 205 kW), pri čemu je WLTP domet povećan na 635 km za model sa jednim motorom i na 592 km za verziju sa dva motora sa istom baterijom.

 

Polestar u4.jpg

 

Evropski kupci takođe dobijaju opciju Polestara 2 sa jednim motorom standardnog dometa sa manjom baterijom od 69 kWh koja omogućava do 518 km WLTP dometa.

 

Polestar 2 u5.jpg

 

Što se tiče novih motora, bazne verzije sada imaju zadnji pogon, sa novim motorom od 299 KS i 490 Nm obrtnog momenta. To predstavlja povećanje od 68 KS i 160 Nm obrtnog momenta u poređenju sa odlazećom verzijom sa prednjim pogonom. Tako sada ubrzanje do 100 km/h traje 6.2 sekunde, što je 1.2 sekunde brže nego ranije. Varijante sa pogonom na sva četiri točka i dva elektromotora imaju 422 KS i 740 Nm obrtnog momenta, što omogućava ubrzanje do 100 km/h za 4.5 sekunde. Ovo je 13 KS i 80 Nm više od odlazeće verzije. Tu je i opcioni Performance Pack, koji podiže kombinovanu snagu na 476 KS, a poboljšava ubrzanje do 100 km/h na 4.2 sekunde. Performance Pack dodaje i Brembo kočnice, jedinstvene 20-inčne aluminijumske felne i set Ohlins Dual Flow Valve amortizera.

 

Joakim Ridholm, šef razvoja šasija u Polestaru, kaže da je obnovljeni Polestar 2 ''još razigraniji i agilniji automobil, koji zadržava svoju kompaktnost i potpuni osećaj kontrole, dok u isto vreme postaje zreliji sa dodatnom udobnošću''. 2024 Polestar 2 će početi da se isporučuje u trećem kvartalu 2023. Cene u Evropi počinju od 50.190 evra za standardni model sa zadnjim pogonom, do 64.690 evra za top verziju AWD dugog dometa sa Performance Pack-om.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen Polestar 4

 

polestar 4 02.jpg

 

Polestar je potvrdio da će na sajmu u Šangaju prikazati još jedan novitet, čime nastavlja da širi svoju gamu. U pitanju je Polestar 4, najavljen i kao rival budućem Porsche Macanu EV.

Prvi njihov model je inače Polestar 1 coupe sa plug-in hybrid pogonom, drugi potpuno električni Polestar 2 liftback napravljen na CMA platformi, dok je pre šest meseci predstavljen Polestar 3, električni sportski SUV. Sada stiže i Polestar 4 koji će, kako pokazuje slika, imati prednje farove u skladu sa dizajnerskim jezikom kompanije. Polestar obećava da će neki od drugih stilskih karakteristika modela crpeti inspiraciju iz njegovih konceptnih automobila.

 

polestar 4 01.jpg

 

''Polestar 4 nije samo modifikovana verzija našeg prvog SUV-a. Umesto toga, ponovo smo razmotrili ceo dizajn kako bismo kreirali novu vrstu SUV kupea'', navodi izvršni direktor kompanije (i bivši dizajner Volvoa) Tomas Ingenlat u izjavi za medije. Nezvanične informacije kažu da se Polestar 4 bazira na platformi SEA, da će biti manji od Polestara 3 i da će ponuditi relativno prostranu unutrašnjost uprkos svojoj liniji krova. Takođe, očekuju se verzije sa zadnjim i pogonom na sva četiri točka, kao i električni domet koji premašuje 610 km.

 

Kompanija već najavljuje i druge novitete, pa će tako Polestar 5 sa čak 883KS biti predstavljen 2024. godine, kao konkurent Teslinom Modelu S i Porsche Taycanu.  Polestar je saopštio da očekuje da će u 2023. prodati oko 80.000 električnih vozila, nakon što je zabeležio rekordnu prodaju u 2022. godini. Prošle godine je ovaj proizvođač prodao 51.500 vozila širom sveta, od kojih 21.000 u četvrtom kvartalu. Ovo predstavlja povećanje od 80% u odnosu na 2021. godinu, što 2022. čini najboljom godinom za Polestar. Predviđa se da će prodaja porasti za 60% tokom 2023. godine, što bi trebalo da znači prodaju od pomenutih 80.000 jedinica.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polestar napravio 150.000 električnih automobila

 

232702-polestar 2 02.jpg

 

Volvoov podbrend i svojevrsni alter ego Polestar ima 150.000 razloga za slavlje. Do avgusta 2023. je naime proizvedeno više od 150.000 jedinica električnog modela Polestar 2.

Polestar 2 je bio prvi masovni električni automobil švedske marke, koji je krenuo u proizvodnju 2020. Unutar tri godine proizvedeno je preko 150.000 automobila. Preko 20.000 jedinica je našlo put do kupaca u Velikoj Britaniji, plus 3.000 automobila je isporučeno u Australiji. Tako je Polestar postao najbrže rastuća automobilska marka u prvih sedam meseci 2023. godine, s rastom registracija novih vozila za 174% u poređenjem sa istim periodom prethodne godine.

 

Polestar 2 01.jpg

 

Švedski brend polako, ali sigurno ulazi u mainstream. S tim u vezi, menadžeri i inženjeri ne prepuštaju ništa slučaju i već su započeli s isporukama ažurirane verzije, koja je itekako imala uticaja na prodajne brojke. ''Nadograđeni Polestar 2 je najbolja verzija do sada. S poboljšanim softverom, promenom na hardveru, većim dometom i bržim punjenjem, to je osnova na kojoj nastavljamo da razvijamo naše poslovanje'', komentariše Thomas Ingenlath, glavni izvršni direktor Polestara.

 

Korisnici Polestara 2 s nadograđenom verzijom mogu da putuju do 22% dalje, troše do 9% manje energije, dok se baterija može puniti do 34% brže. Polestar 2 Long Range Single motor je sada sertifikovan za autonomiju do 654 km prema WLTP protokolu, a maksimalna brzina punjenja je sada do 205 kW za verzije s novom baterijom od 82 kWh. Novi motori su efikasniji, a promena pogona na zadnje točkove za verzije s jednim motorom znači da je Polestar 2 još zabavniji za vožnju, iako u ponudi i dalje ostaje verzija Dual-motor AWD sa većom snagom i manjom autonomijom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polestar Synergy Concept

 

Polestar Synergy 05.jpg

 

Polestar je oživeo pobednički dizajn sa poslednjeg Polestar konkursa za dizajn kao model u razmeri 1:1, predstavljen u Minhenu tokom IAA 2023. U isto vreme, Polestar započinje partnerstvo sa Mattelovim Hot Wheels brendom, počevši od Hot Wheels-a koji pruža inspiraciju za sledeće Polestar takmičenje u dizajnu koji se poziva na inovativne dizajne iz 55-godišnje istorije američkog brenda i proširuje se sa Polestarovim proizvodna vozila koja će biti ovekovečena kao kolekcionarski predmeti Hot Wheels i Matchbox u budućnosti.

 

Polestar Synergy 04.jpg

 

Električni superautomobil ''Polestar Synergy'' kombinuje tri pobednička dizajna koji su osvojili počasti u poslednjem takmičenju iz oblasti od preko 600 prijava. Učesnici su dizajnirali Polestar vozilo fokusirano na iskustvo performansi, pružajući naprednu tehničku priču koja to omogućava na održiv način. Nakon što je uvrstio deset dizajna u uži izbor, žiri je odabrao dva pobednika eksterijera i jednog pobednika enterijera. Ovakav Polestar Synergy je proizvod više od šest meseci saradnje između pobednika i Polestar Design tima na pretvaranju tri različita sna u jednu kohezivnu stvarnost.

 

Polestar Synergy 03.jpg

 

Tomas Ingenlath, izvršni direktor Polestara, komentariše: ''Čestitamo pobednicima; njihova vizija i timski rad sa našim dizajnerima rezultirali su zaista prelepim automobilom. Saradnja sa Mattelom za Polestar Design Contest sledeće godine i umanjeni modeli naših serijskih automobila će doneti ovo revolucionarno takmičenje još široj publici. Sve ovo dokazuje da električna vozila - u stvarnosti ili kao igračke - mogu biti jednako, ako ne i više, uzbudljiva od njihovih SUS ekvivalenata.''

 

Polestar Synergy 02.jpg

 

Roberto Stanichi, globalni direktor za vozila u Mattelu, kaže: ''Baš kao što Polestar redefiniše granice električnih performansi i automobilskih inovacija, Hot Wheels je dosledno pomerao granice mašte i dizajna, i mi smo oduševljeni što možemo da najavimo naše partnerstvo sa Polestarom počev sa ovogodišnjim pobednikom konkursa za dizajn. Ova saradnja slavi suštinu Hot Wheelsa: upornu odlučnost i strast koja pomera granice dizajna automobila. Jedva čekamo da vidimo koncepte za izazov sledeće godine.''

 

Polestar Synergy 01.jpg

 

Konačni dizajn fantastičnog superautomobila inspirisan je prirodom i emocionalnom izdržljivošću, sa plutajućim dizajnom enterijera sa jednim sedištem. Izlaže se u Polestar Spaceu u Minhenu tokom IAA 2023. pre nego što poseti druge Polestar lokacije u budućnosti. Oba pobednička dizajnera eksterijera, Devashish Deshmukh i Swapnil Desai, nalaze se u Parizu, Francuska. Deshmukhov dizajn se fokusirao na izdubljene zapremine, dok je Desaijev dizajn bio posvećen emocionalnoj izdržljivosti sa tehničkom nadogradnjom i materijalima koji graciozno stare tokom vremena. Dizajner enterijera, Yingxiang Li iz Kine, kreirao je kabinu sa pozicijom sedenja orijentisanom na performanse koja nudi novo iskustvo fokusirano na ''lebdeću udobnost i kontrolu.''

 

Automobil je pravo ostvarenje Polestarovih ključnih vrednosti performansi. Ali, visok samo 1.07 metara i dugačak 4.56 metara, automobil pokazuje proporcije i detalje koji još nisu viđeni od brenda kako bi stvorio zadivljujuću siluetu superautomobila, dokazujući da električni superautomobili mogu biti uzbudljivi kao i superautomobili sa unutrašnjim sagorevanjem. Nakon svog debija u Minhenu, model u razmeri 1:1 će krenuti u SAD i započeti svoju turneju kao model na Hot Wheels Legends Touru u El Segundu, Kalifornija, od 7. oktobra 2023. godine, pre nego što će nastupiti na ostalim Polestar lokacijama širom zemlje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polestar 5

 

polestar 5 03.jpg

 

Polestar 5 je jedan od najavljenih električnih modela koje će Polestar ponuditi u narednim godinama. Nakon maskiranih test primeraka, Polestar je održao i promociju serijske 5-ice, i to bez ikakave maske tokom prezentacije u Los Anđelesu. Serijski Polestar 5 će se u prodaji naći 2025. godine, kao konkurent Teslinom Modelu S i Porsche Taycanu.

 

238462-polestar 5 04.jpg

 

Polestar 5 je u stvari serijska verzija Polestar Precept concepta iz 2020. godine koji je prikazan kao električni grand tourer sa četvora vrata i međuosovinskim rastojanjem od 3.100 mm.

 

238460-polestar 5 03.jpg

 

Serijski model se mnogo i ne razlikuje, a najvažnije izmene su u tome što Polestar 5 ima B stubove i klasična vrata umesto onih ''samoubilačkih'' na konceptu.

 

238463-polestar 5 02.jpg

 

Takođe, Polestar 5 će biti opremljen staklenim krovom, klasičnim retrovizorima (umesto kamera kod koncept vozila), kao i sa dva individualna zadnja sedišta (ostaje da se vidi da li će biti i verzije za tri zadnja putnika). Najjača verzija kod serijskog modela će imati dva elektromotora sa ukupno 884KS i 900 Nm, kao i baterije od 103 kWh.

 

238464-polestar 5 01.jpg

 

Polestar je takođe najavio da razvija baterija sa StoreDot-om koje mogu da isporuče 100 milja (161 km) dometa za samo pet minuta. Ova nova baterija će biti testirana u prototipu 5-ice, iako još nije jasno da li će model za 2025. godinu izaći na tržište sa ovom tehnologijom baterija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo razmatra prodaju svog udela u Polestaru

 

Polestar 3 19.jpg

 

Volvo je odlučio da prekine svoju finansijsku podršku Polestaru, proizvođaču električnih automobila kojeg je osnovao zajedno sa kineskom kompanijom Geely. Kao razlog se pominju brze promene u globalnoj industriji električnih vozila. Volvo sada razmatra prodaju svog udela u Polestaru, a Geely je potencijalni kupac.

 

Teški uslovi na tržištu doveli su do toga da se Polestar mučio da ostvari uticaj u segmentu električnih vozila, a ranije ovog meseca je objavio da je propustio svoje ciljeve isporuke za 2023. koji su već smanjeni početkom te godine. Proizvođač automobila kaže da procenjuje prilagođavanje svog udela u Polestaru. To će verovatno dovesti do toga da kineski Geely postane značajniji akcionar Polestara. Kineska kompanija će ''nastaviti da pruža punu operativnu i finansijsku podršku'', navode iz Volvoa. Volvo planira da nastavi blisku saradnju sa Polestarom u oblasti istraživanja i razvoja, proizvodnje i postprodaje.

 

Tomas Ingenlat, izvršni direktor Polestara, navodi: ''Sa našom proširenom linijom ekskluzivnih automobila visokih performansi, Polestar se nalazi u jednoj od faza svog razvoja koje najviše obećava. Uspešno smo povećali proizvodnju i pokrenuli prodaju u Kini, Evropi i Australiji za Polestar 4, i očekujemo da će Polestar 3 početi da se isporučuje kupcima ovog leta. Sa nestrpljenjem očekujemo dalju saradnju sa Volvom i priliku da iskoristimo veće sinergiju sa Geelyjem na tehnologijama koje gledaju u budućnost.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...