Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Lada 2106 - Iz Rusije sa ljubavlju

 

lada%202106.jpg

 

Na nedavno održanom okupljanju članova i prijatelja kluba AMK Veteran Voždovac posebnu pažnju privukla nam je jedna tamnoplava Lada koja je ponosno stajala izložena ispred hotela Moskva branivši boje Rusije. Pomalo nepravedno, ali ipak iz razumljivih razloga, do sada nismo imali priliku da ispričamo priču nijednog automobila iz nekadašnjeg Sovjetskog Saveza, iako su oni bili nezaobilazan deo ovdašnjeg automobilskog nasleđa. Ove srede tu nepravdu ispravljamo uz Goranovu nedavno restauriranu Ladu 2106 iz 1979. godine.

 

Za Gorana, sve je počelo od jedne Lade 1500 Special koju je njegov otac dovezao iz Sovjetskog Saveza: ''On je tamo otišao 1976. godine, dve godine je proveo tamo da bi stekao uslov da uveze auto, takva su bila vremena. Posle dve godine, doterao je Ladu Special, crvenu…u to vreme, tako nešto je bilo stvarno nešto posebno. Prvi auto u kući zaborava nema i to je bila jedna jako lepa uspomena.'' Nakon što je Goranov otac preminuo, emocije i lepa sećanja na njega odveli su Gorana u potragu za automobilom koji će ponovo oživeti uspomene na detinjstvo i crvenu Specijalku.

 

lada-zhiguli-vaz-2103-goran-beograd-01.j

 

Goran je Ladu tražio nekoliko godina, a pre dve je naišao na ovu, u vlasništvu jednog oficira u Zemunu. Bila je u procesu restauracije, ali je vlasnik u jednom trenutku odustao od daljeg sređivanja: ''Sve je na njoj bilo originalno, limarski je samo imala dve male kocke na podu. Bila je ofarbana u belo, ali pošto se bavim farbanjem, odlučio sam da to promenim. Ja sam želeo crvenu, sin teget i to je bilo to. Napravili smo kompromis, teget Lada sa maskom od Specijalke.'' Nakon dve godine restauracije, na Ladi ostaju još neki sitni detalji, poput ukrasnih lajsni na sajtnama i odbojnika na levom kraju zadnjeg branika. Delove je uglavnom bilo lako pronaći, a Goran je posebno izdvojio anegdotu vezanu za nabavku branika: ''Na njoj su bili branici od 1500, ali su bili požuteli i tačkasti, previše da bi se izvukli. Otišao sam da tražim žabice u nekoj radnji za ruska vozila i tada sam izlistao šta mi sve još treba. Pitao sam prodavca šta misli o niklovanju branika, da bi me samo odveo u skladište gde je stajalo deset naređanih branika. Tako se odustalo od reparacije i kupio sam nove. Kod njega sam kupio i plastike branika, ali je imao samo jednu stranu. Prednja leva je kao zadnja desna, ali nije imao drugi par. Kupio sam četiri iste i još treba da napravim samo zadnju levu.''

 

lada-zhiguli-vaz-2103-goran-beograd-03.j

 

U vožnji, Goran posebno ističe Ladinu krutost. Naime, Lade se sećao kao izuzetno udobnog automobila sa svakog drugog mesta, na kom je kao dete tonuo u sedište i plivao putevima. Ali, iz mesta vozača, svaka komanda je tvrda: ''Teška je svuda, i na volanu i na kvačilu, ali kada sediš kao putnik, onda je odlična.'' Druga stvar koju je Goran primetio je da je njeno pojavljivanje danas prava atrakcija, iako su Lade i dalje svakodnevni prizor na našim ulicama. Budući da ih nema kao nekad, a posebno u stanju koje privlači pažnju, reakcija uvek ima i sve su pozitivne.

 

lada-zhiguli-vaz-2103-goran-beograd-04.j

 

Iza Goranove restauracije ne stoje samo uloženo vreme i trud, već sećanja i emocije koje su ga odvele upravo ka Ladi, automobilu koji je obeležio njegovo detinjstvo. Nekada suvozač, a danas vozač, Goran je ljubav preneo na sina, treću generaciju koja će odrastati u njenim udobnim sedištima, dok i sama ne stasa da sedne za njen dvokraki volan. Do tada, Lade možda i iščeznu sa ulica, ali Goranova Lada će biti tu da nas podseti da smo ove sovjetske automobile previše dugo uzimali zdravo za gotovo.

 

Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autor fotografija: Miloš Nikodijević

 

lada-zhiguli-vaz-2103-goran-beograd-05.jpglada-zhiguli-vaz-2103-goran-beograd-06.jpglada-zhiguli-vaz-2103-goran-beograd-07.jpglada-zhiguli-vaz-2103-goran-beograd-08.jpg

lada-zhiguli-vaz-2103-goran-beograd-09.jpglada-zhiguli-vaz-2103-goran-beograd-10.jpglada-zhiguli-vaz-2103-goran-beograd-11.jpglada-zhiguli-vaz-2103-goran-beograd-12.jpg

lada-zhiguli-vaz-2103-goran-beograd-13.jpglada-zhiguli-vaz-2103-goran-beograd-14.jpglada-zhiguli-vaz-2103-goran-beograd-15.jpglada-zhiguli-vaz-2103-goran-beograd-16.jpg

lada-zhiguli-vaz-2103-goran-beograd-17.jpglada-zhiguli-vaz-2103-goran-beograd-18.jpglada-zhiguli-vaz-2103-goran-beograd-19.jpglada-zhiguli-vaz-2103-goran-beograd-20.jpglada-zhiguli-vaz-2103-goran-beograd-21.jpg

 

preuzeto sa - autoslavia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Šestjorka'' za majora KGB-a: Kolega otkrio šta je Putin vozio na službi u DDR-u

 

putin lada.jpg

 

Od 1985. do 1990. godine današnji ruski predsednik Vladimir Putin živeo je i radio u istočnonemačkom Drezdenu. Kao major KGB-a služio je u Teritorijalnoj obaveštajnoj službi, a pred kraj mandata unapređen je u čin potpukovnika i postavljen na višeg pomoćnika šefa odeljenja. Sergej Čemezov, njegov najbliži tadašnji saradnik, za ruske medije prisetio se da su Putin i on koristili službeni automobil VAZ-2106, model koji je na našim prostorima nosio oznaku Lada 1600. ''U tadašnjem DDR-u, u kojem su dominirali automobili marke Trabant i Wartburg, VAZ-2106 je bio poput Mercedesa'', prisetio se Čemezov. VAZ-2106 je limuzina dužine 4.17 metara koju je pokretao 1.6 litarski motor snage 78 konja. Kuriozitet je da se popularna ''šestjorka'' proizvodila punih 30 godina - od 1976. do 2006.  

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mB-Ti4NcFAkEysIojYZ6QFLRbbd5gnoFWk0 Kurir Auto TV: Lada 2101

 

Olako smo se ''odrekli'' Lade, zarad novih skupocenih automobila. Zaboravljamo šta nam je taj auto sve učinio od sedamdesetih pa sve do kraja devdesetih godina prošlog veka. Pogotovo u vreme sankcija! V.Dj. će vas zato podsetiti na sve dobre i loše strane ovog ''aftamabilja'':

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

VAZ 2104 sa motorom Toyote Supre i Audi A8 direktno odmerili snage

 

lada 2104 audi.jpg

 

Kako bi pokazali mogućnosti modifikovanog vozila ruski zaljubljenici u automobile organizovali nadmetanje sa nemačkim sedanom. Još jedan neobični projekat, japanski motor u starom automobilu VAZ- 2104, plod je neobuzdane mašte ruskih zaljubljenika u automobile. Oni su ispod haube domaćeg karavana instalirali dvolitarski motor Toyota 1G-GTE od 210 konja, koji radi u paru sa šestostepenim automatskim menjačem tog automobila. A kako to izgleda u praksi blogeri su demonstrirali u trci između VAZ-a 2104 i Audija A8 sa 6-litarskim W12 motorom od 450KS, što se može videti na snimku, na kojem treba podesiti CC za prevod.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko biciklista može da odšlepa Ladu?

 

lada slepanje.jpg

 

Bez obzira na osamdeset konjskih snaga smeštenih ispod haube, popularnu ''šesticu'' (VAZ-2106 ili kod nas i na zapadu vozilo poznatije kao Lada 1600 ili Laša Žiguli 1600) čiji je motor stao lako može da odšlepa jedan iznemogli konj. Dvojica muškaraca je sasvim dovoljno da odvuku auotmobil do pumpe ili servisa. A koliko je u tu svrhu potrebno angažovati biciklista, zapitali su se ruski blogeri sa popularnog YT kanala Garaža 54. Precizan odgovor na to pitanje dobili su novosibirski blogeri koji u sprovedenom eksperimentu nisu žalili svoje kvadricepse niti mišiće listova. Nabavili su tri nova bicikla, a potom ih ''upregli'' tako što su ih spojili i omogućili sinhronizovano kretanje i skretanje, da bi potom prikačili Ladu u leru.

Prvo je bilo malo problema pri izlasku iz garaže i stupanja na kolski put, ali potom na ravnom asfaltu kada su uhvatili ritam biciklisti su se kretali pristojnom brzinom za vožnju po gradu. Kako su blogeri primetili s obzirom na stalni porast cene benzina, ovakva alternativa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem uopšte nije besmislena. O koristi za zdravlje i gradsku životnu sredinu da i ne govorimo.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Lada 2101 sa motorom iz Lancije Delte HF Integrale

 

lada delta 003.jpg

 

Po ceni od 22.000 evra jedan Litvanac prodaje možda i najatraktivniju ladu 2101 Žiguli ikad.

 

lada delta 002.jpg

 

''Ruski ponos'' pokreće 2.0 turbo motor iz Lancije Delte HF Integrale, a oglas je osvanuo na sajtu Race Cars Direct.

 

lada delta 001.jpg

 

Snaga motora iznosi 400 KS, a prema rečima vlasnika na trkačkoj stazi je odradio jedva 300 kilometara. Osim toga, u oglasu navodi i sve radove koji su odrađeni na njegovom automobilu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusi zavarili dve Lade i vozili ih po snegu

 

zavarene Lade drift.jpg

 

Ekipa koja stoji iza kanala Garage 54 na YouTube-u snimila je nesvakidašnji video koji prikazuje vožnju dva zavarena primerka Lade po stazi prekrivenoj snegom. Ideja je bio zajednički drift, ali su Rusi otišli korak dalje te su zavarili dva primerka Lade i sebi tako ''olakšali'' zadatak jer nisu morali da brinu za tajming s obzirom na činjenicu da su im automobili spojeni.

Svoj ''projekat'' su lako pripremili, iskoristili su delove metala te ih zavarili između dva automobila kako bi ih čvrsto spojili. Veza je bila iznenađujuće čvrsta jer su vozači udarali u snežne nanose, ali se automobili nisu razdvajali. Zahvaljujući snegom prekrivenoj stazi, drif Ladama je bio lagan zadatak, posebno nakon što su se vozači navikli na svoju kreaciju i bolje sinhronizovali. Rusi su se ludo zabavljali i nisu odustajali dok jedan od automobila nije ostao bez točka.

Vožnja počinje od sedmog minuta:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada slavi 50 godina postojanja

 

202409-lada 2101.jpg

 

19. aprila 1970. godine sa proizvodne trake kompanije AvtoVaz u Toljatiju sišli su prvi modeli VAZ-2101 ''Žiguli'' - legendarne ''Kopejke''.

''Prvi model Lada postao je najbrojniji u istoriji AvtoVAZ-a - štaviše, u istoriji ruske automobilske industrije. Od 1970. do 1988. godine proizvedeno je oko 4.8 miliona modela VAZ-2101 i njegovih modifikacija'', saopštio je „AvtoVaz“.

 

VAZ-2101 je zasnovan na Fiatu124. AvtoVaz ističe da je ovaj automobil 1967. godine nazvan ''Automobilom godine u Evropi''. ''19. aprila karoserije su došle do mehanizma za postavljanje točkova. Uklonjeni su podupirači i automobili su stali na svoje noge. Prvi automobil je sa proizvodne trake spustio instruktor Fiata Benito Savoini, a drugi je izvezao načelnik odseka za montažu Vladimir Safonov'', rekao je veteran AvtoVaz-a Evgenije Bašindžagjan. Kompanija AvtoVaz dodala je da je u Sovjetskom Savezu izvršeno preko 800 promena u dizajnu automobila, zbog čega je VAZ-2101 dobio visoku ocenu i domaćih potrošača i stranog tržišta na koje je ušao 1971. godine. Automobili Lada i dalje su najprodavaniji u Rusiji, kako među novim putničkim, tako i polovnim automobilima. U proteklih 12 godina od kada postoji statistika Evropske biznis asocijacije o prodaji novih automobila, Lada automobili prvi su u količinama prodaje, a ponekad i dvostruko nadmašuju strane konkurente na tržištu Rusije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U čast 50-godišnjice proizvodnje: U Toljatiju izradili kopiju prve trkačke Lade 2101

 

lada 2101 t.jpg

 

Kako piše Serbiaring, u čast pola veka od početka proizvodnje automobila Lada 2101, specijalisti Lada sporta napravili su vernu kopiju prve trkačke verzije tog modela. Na domaćem (sovjetskom) tržištu ovaj auto nosio je ime ''Žiguli'', a poznat je i pod nazivima VAZ-2101 i Lada 1200/1300, ili po nadimcima ''kopejka'' ili (ređe) ''jedinica''. Proizvođen je po licenci, na osnovi Fiata 124, izabranog za evropski automobil godine 1967. ''Toljatinci'' su već 1971. svoj auto počeli da nude tržištima izvan SSSR, a u oktobru iste te godine trkačka verzija Lade 2101 učestvovala je na Reliju oko Evrope (Tour d'Europe). Bio je to prvi izlazak kompanije na međunarodnu sportsku scenu.

 

Takmičenje je organizovao ADAC, start je upriličen 9. oktobra u zapadnonemačkom gradu Erbahu. Itinerer je uključivao prolazak kroz 16 zemalja i distancu od 14.000 kilometara na asfaltu i makadamu. Za nastup je prijavljena 51 posada, među njima osam iz Sovjetskog Saveza, od kojih su pet vozile Moskviče u klasi 1600, a tri Žigulije u klasi do 1300 ccm. Trasa Relija oko Evrope vodila je i kroz ondašnju Jugoslaviju, čije su boje branile tri posade. Branislav Bošković/Branko Nađ i Branimir Perić/Ljubomir Spasovski učestvovali su sa Zastavama 101, a Ivica Vukoja i Petar Veličković startovali su u NSU-u TT. Na cilj ovog reli maratona stiglo je 39 postava, a rezultat je bio trijumfalan za Žiguli dvojac Kastitis Girdauskas/Uljdis Madrevic u automobilu sa startnim brojem 25. Posle 200 sati vožnje oni su kao piloti tima Avtoeksport rangirani kao pobednici u klasi i kao drugi u apsolutnom poretku, u kom je bolje klasifikovana samo nemački tandem Valdner - Fogt u Opel Asconi.

 

U prvom iskoraku na internacionalnu sportsku pozornicu, Žiguli 2101 je nadmašio modele velikih proizvođača sa već postojećim takmičarskim renomeom, kakvi su BMW, Škoda, Alfa Romeo, VW, Ford i Volvo. Nijedan od originalnih takmičarskih automobila iz Toljatija nažalost nije sačuvan, ali su se u radionicama ruskog giganta potrudili da pronađu primerak koji će im poslužiti za izradu kopije heroja iz 1971, verne do najsitnijeg detalja. Kao osnova je poslužio odlično očuvan serijski VAZ 2101 pronađen u oglasima. Automobil potiče iz iste partije kao i oni koji su pre skoro pola veka pripremljeni za Reli oko Evrope, pa ima i odgovarajuću svetloplavu boju kakva je krasila i takmičarske modele. Ljudi iz Lade uložili su najviše vremena u potragu za materijalima korišćenim u sportskoj transformaciji izvedenoj 1971. Proučavan je fotografski arhiv AvtoVAZ-a, konsultovane su novinske agencije, a veliku pomoć pružili su stari radnici fabrike i veterani sovjetskog/ruskog auto-sporta, ljudi koji su se takmičili u Ladama sedamdesetih godina prošlog veka.

 

Spolja gledano, reli replika se i ne razlikuje mnogo od serijskog Žigulija, što nije čudno za period o kojem je reč. Samo nalepnice i dodatni farovi napred opominju da se tu ipak radi o nečemu što nije namenjeno samo za ulicu i svakodnevni prevoz. S tehničkog aspekta, standardni karburator zamenjen je dvostrukim italijanskog proizvođača Veber. U vešanju su upotrebljeni Koni amortizeri, a u prtljažnik je smešten dodatni rezervoar za gorivo. Pneumatici su Pirelijevi. Više izmena primetno je u kabini. Standardna sedišta i sigurnosni pojasevi zamenjeni su trkačkim (po standardima sedamdesetih). Prisutan je i sigurnosni kavez, ali ne zavaren, već učvršćen šrafovima, kako se u ono vreme radilo. Vozački deo komandne table dopunjen je obrtomerom, ušrafljenim s leve strane volana, dok se ispred kopilota nalazi nešto bogatiji instrumentarijum nužan za navigaciju. Eto, toliko je prepravki 1971. godine bilo dovoljno da jedan serijski auto osposobi za start na reli maratonu.

 

Interesantno je da su u Toljatiju izradili repliku sa startnim brojem 23, dakle ne kopiju pobedničkog vozila iz 1971, već primerka koji su na Reliju oko Evrope vozili Jakov Lukjanov i Aleksandr Karamišev i koji je rangiran kao deveti apsolutno, a u klasi treći. Šta u Toljatiju planiraju sa ovim inače potpuno funkcionalnim automobilom? Po završetku Covid-19 karantina prikazivaće ga na trkama različitih šampionata, a zatim će biti izložen u Avtovaz muzeju. ''Izrada replike prve reli ''jedinice'' za nas je veoma važan projekat'', izjavio je Vladislav Nezvankin, generalni direktor Lada sporta. ''Njome odajemo priznanje i pamtimo ljude koji su u Avtovazu pre 50 godina bili osnivači automobilskog sporta, a čiji je naslednik danas ekipa Lada sport Rosnjeft. Zahvaljujem svima koji su učestvovali u izradi ovog automobila, veteranima koji su sa nama delili uspomene i materijale od neprocenjive vrednosti, znalcima iz Lada istorijskog kluba, entuzijastima. Zajedno nam je uspelo da stvorimo unikatni automobil i potrudićemo se da ga ove godine u našoj zemlji vidi što je moguće više ljubitelja automobilskog sporta.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada za Pobesnelog Maksa

 

lada max.jpg

 

Lada 2103, popularni ''Žiguli'', prerađena je u jednoj ruskoj radionici u stilu filma ''Pobesneli Maks'' tako da na sebi ima mitraljez, odnosno mitraljeske cevi na auspuhu i avionska vrata poznata kao galebova krila.

 

Ekipa YouTube kanala ''Garage 54'' koja je specijalizovana za preradu ruskih vozila, modifikovala je jednu Ladu tako da izgleda veoma ''opasno''. Na crvenoj Ladi 2103 iz osamdesetih godina montirana su vrata koja se otvaraju na gore. Ta vrata, poznata i kao galebova krila, mogu se naći na nekim egzotičnim automobilskim modelima iz sedamdesetih i osamdesetih, ali i na manjim avionima koji su i dalje u upotrebi. ''Žiguli'' je dobio i mitraljesku cev na kraju auspuha, po uzoru na rotacione mitraljeze sa početka dvadesetog veka. Kada je motor upaljen mitraljeske cevi na auspuhu se okreću. Što je broj obrtaja motora veći, to se i cevi brže okreću. Lada sa spoljne strane gepeka ima šest jakih zvučnika i niz drugih kozmetičkih promena...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modifikovana Lada iz Bugarske

 

lada rm 4.jpg

 

Kako bi obeležio 50-godišnjicu originalne Lade 1200 (VAZ 2101), bugarski dizajn studio GB Design je ovu limuzinu detaljno doterao i spolja i iznutra.

 

lada rm 3.jpg

 

Za spoljašnjost su između ostalog predviđeni novi točkovi i gume, kao i zadnji spojler, ali značajnije promene je ipak doživela unutrašnjost.

 

lada rm 2.jpg

 

Za početak, tu je nova centralna konzola sa audio sistemom, pa nova ručica menjača, Toyotina sedišta (ovde sa braon kožom i kontrastnim belim šavovima), trokraki retro volan, instrumenti sa belom podlogom, aluminijumske pedale, nove patosnice, male torbe zakačene za zadnji deo prednjih sedišta, kao i jastučići od Nappa kože za zadnje putnike.

 

lada rm 1.jpg

 

Za realizaciju projekta su bila potrebna četiri meseca, a treba napomenuti da se radi o unikatu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada 1600 koja je 23 godine stajala u garaži

 

Lada 1600 (VAZ 2106) je iz 1998. godine, prešla je tek 1.697 km, a novi vlasnik je automobil kupio od starice koja ga je 23 godine čuvala u garaži:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada nije najbrža, ali ima najbrže podizače prozora

 

lada stakla.jpg

 

Naravno, kad su u pitanju Lade i lude prerade tu mora da je Garage 54, odnosno majstori koji putem tog kanala predstavljaju svoje neverovatne kreacije. Sada su na red došli automatizovani podizači stakala.

 

Namerno kažemo automatizovani jer na pravoj Ladi struji nema mesta. Sve, pa i podizanje stakala mora da bude robusno, a u ovom slučaju i veoma opasno. Oni su poželeli da naprave najbrži podizač pa su za to odlučili da koriste komprimovani vazduh. Iza obloge vrata su ugradili pneumatski cilindar kakav se koristi za otvaranje vrata na automatskim linijama u fabrikama. Epilog je fascinantan, jer staklo se podiže neverovatnom brzinom (i snagom) te postaje fatalno za sve što mu se nađe na putu. S brzinom većom nego što je postiže Lada ovaj podizač postaje efikasna seckalica koja će bez problema odrezati šargarepu, krompir ili kobasicu. Ne smemo ni da pomislimo šta bi se dogodilo kad bi neko krenuo rukom kroz prozor. I na kraju posebna pohvala ruskom staklu koje je izdržalo gotovo sve nametnute zadatke.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

thelatebrakeshowyoutubelogo.jpg TheLateBrakeShow: Lada Cosworth Duratec

 

Ovo je sad jedan Sovjetski spavač (sleeper).

Ruski automobili poput Lade (ili Vaz 2101) prodavani su u Velikoj Britaniji tokom 1970-tih, 80-tih i 90-tih. Uvek su bili jeftini, često ismevani (u nekim slučajevima nepravedno) i retko da ih je neko cenio. Ova britanska verzija Lade sa volanom na desnoj strani je doživela potpunu restauraciju uz zamenu pogonskog sklopa. Sa potrošenih preko 20.000 evra napravljena je čista vozačka mašina skromnog izgleda, ali sa 240 konja koja može da se nosi sa mnogim savremenim sportskim automobilima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...