Jump to content
FAS Goran
Ivan

Fiat Stilo - demontaza/popravka/zamena motorica za recirkulaciju vazduha

Recommended Posts

Ne još. Kad dođem s posla nisam ni za šta, a i ve je mrak. Videću za vikend da ka iščupam.

 

Ili da napravim oglas u fazonu mača u kamenu, ko mi izvuče motorić postaje novi kralj :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proverio sam konektor unimerom, imam 12V za oba polariteta.

 

Motorić se još drži. Operacija Ekskalibur se nastavlja.

 

Sve mi se više čini da će da radi konopac (ne za bešenje).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Operacija Ekskalibur imala juče još jednu epizodu. Motorić i dalje na svom mestu. Opet sam pipao i napipao da ta čuvena treća tupa nije otvorena, već da je pun krug.

 

U EPER-u sam našao sličicu tog motorića (46723415), i čini mi se da je i treća rupa pun krug.

Motoric.thumb.PNG.f773b3765aab2fe235dd9bc4808ef03b.PNG

 

Guglovao sam i po BOSCH-ovom broju (0 132 801 144), i video dosta slika gde je treća rupa pun krug sa sve metalnim rubom...

8839298c44efb2408a2f84f3baa2

 

DSC_10971451392371.JPG

 

Tako da... Ima li neko ideju kako da bezbedno odlomim ušicu na kućištu aktuatora? Nakon toga bih mogao da pristupim trećem šrafu da skinem istatke, a pri kupovini novog aktutora da po potrebi prosečem rupu da bude otvoren krug...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cuo sam da je moguce doci do klapne za recirkulaciju tako sto se skine plastika kod brisaca, gde je mehanizam istih. Da li je neko probao ? Od letos mi je zatvorena klapna pa bih samo rucno da je otvorim I ne diram

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skidao sam tu plastiku, kao i ceo mehanizam brisača, ali nisam primeti da se odatle može prići klapni. Imaš lim sa gornje strane, a potom nekakv plastični uvodnik...

IMG_20170702_142032.thumb.jpg.14f16f44acfd7ed1bbe7549e84b92cff.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas, nakon dve godine agonije, mogu ponosno da kažem da sam zamenio motorić. Ukupan trošak 1000 dinara za motorić, i par godina života za skidanje starog i zamenu :D

 

Stari je bio DENSO, i nije imao prosečenu gornju desnu ušicu, te nisam mogao da ga smaknem:

IMG_20190720_134000.thumb.jpg.114bc70e341c4573e65e12f59f2a60d7.jpgIMG_20190720_134003.thumb.jpg.88c1ac86c23466408c6bc5b08d7bd27a.jpg

 

Rešenje se nametnulo samo - ravan šrafciger. Prvo sam gurao između ove metalne biksne i plastične ušice, a potom sam nekim većim krstatim počeo da tučem gde stignem, pazeći da ne polomim nešto drugo, dok nije pukla ušica:

IMG_20190720_134011.thumb.jpg.b77782b6d9651d27330624a5396cb7e6.jpg

 

Nije loše nakon cele akcije demontaže zameniti gumenu čauru i metalnu biksnu, pošto se verovatno oštete prilikom lomljenja ušice.

 

Kupio sam novi motor na otpadu, takođe DENSO, i preradio ga da bi mogao da se ugradi na pomenut način:

IMG_20190720_134307.thumb.jpg.39bd0be7be9df01294fbaeaa0b759b42.jpg

 

Prilikom obrade sam naravno vodio računa da prosečem taman tako da može da se namakne a da nema lufta:

IMG_20190720_134322.thumb.jpg.8854d8a510a6c7628ddf9b48b11aefb3.jpg

 

Za samu montažu/demontažu sam koristio neki ključ koji sam morao da modifikujem - turpijao razmak sa 5 na 5,5 i pravio da bude pod uglom:

IMG_20190720_140813.thumb.jpg.96cb05a21eb0f95f60f0a15a615631a8.jpgIMG_20190720_140834.thumb.jpg.5592b34548711ea3ba439af2bf36a13b.jpg

 

Na kraju, želeo bih da se zahvalim @@bane@, @Ivan, i @djomla na pomoći, bez koje ne bih mogao da izvedem ovo do kraja :thumbup:

 

IMG_20190720_134003.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, meni je otisao onaj najmanji zupcanik. Gde ga kupiti. ILI

 

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat prvog posta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda je i mene snaslo ovo.:))
I to bas sada kad je hladno da se zavlacim ispod. Uglavnom, kad dam kontakt nesto zuji i kad kliknem dugme za recirkulaciju prestane da zuji. Da li je crko motoric ili nije ne znam, videcemo , nego da li postoji privremeno resenje da otvorim klapnu dok ne otopli malo pa da resavam to ili mora iskljucivo motoric napolje?
I da li se iskljucuje mogucnost popravke odgore kod kadice brisaca?
Stilo mjet 2006 god je auto, ako ima neke razlike

Sent from my SM-N935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije crkao motoric, bila je zaglavljena klapna izgleda. Dotakao je , klikno dugme za recirkulaciju i podigla se i zatvorila ALI kad kliknem ponovo ona se otvori do prve one poprecne plastike a ne skroz do dole. Da li da iskopcam skroz taj motoric za sada ili ne ?

Sent from my SM-N935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

I zadnja stvar, kako treba da stoji ta klapna? Nije mi jasno po ostalim postovima. Da li skroz na gore( zatvoreno) ili skroz na dole( otvoreno) ?! Da ne bi dosao situacije maglenja stakla. Kod mene kad se iskljuci dugme onda zatvara na gore klapnu.

Sent from my SM-N935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i ja sam uspio zameniti motorić  za recirkulaciju, nakon nekoliko sati posla. Od alata sam koristio okasti i viljuškasti ključ 5,5 mm, kupljeni na Aliexpress-u, torx odvijače i još neka kliješta, list pile za metal i brener. 

Prvo sam skinuo ovu ploču sa motorićima za distribuciju i defroster, da bih mogao prići vijcima na motoriću za recirkulaciju.... 

20230128_104017.jpg

Zatim sam okastim ključem odvrnuo ova dva vijka. 

20230128_124723.jpg

Trećem vijku ( crvena strelica) nisam mogao prići od ove plastike iznad motorića (plava strelica) pa sam je isjekao po ovim belim tačkama. Za sečenje sam koristio list pile za metal ugrijan brenerom. 

Screenshot_20230128_151622_Gallery.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon sečenja to izgleda ovako. 20230128_143320.thumb.jpg.1e04885b2aab4caebfb680f1ad845805.jpg 

Posle toga sam viljuškastim ključem nekako uspio odvrnuti ovaj treći vijak. Trebalo mi je skoro dva sata za to, nema mjesta a ključ ide jedva za četvrtinu kruga, možda i manje. Nakon toga sam izvadio motorić, bila je slomljena osovinica 

20230128_142531.jpg

Novi motorić sam prvo zakačio za mehanizam poluga a onda ga prvo malo pričvrstio donjim vijkom. 

20230128_143759.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatim sam zavrnuo i drugi, gornji vijak...20230128_174312.thumb.jpg.6e139420f50db3e585284b21c7b98878.jpg 

Namjestio sam ga tako što sam na šrafciger stavio malo masti i zalijepio vijak. A onda mic po mic nekako ga zavrnuo.

Evo nešto od alata koji sam koristio

 

20230128_174637.thumb.jpg.f970a400e291a6dc82e3a9764171ab9f.jpg

A evo kako inače taj motorić stoji na tunelu za usis zraka. 20230128_130405.thumb.jpg.ae012b0711dab82fef4d7e962efb669c.jpg20230128_130344.thumb.jpg.8567958595bd90cfffa0f395fe0da212.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...