Jump to content
FAS Goran
kreator

Fiat Bravo 1.6 16v - popravka cajgera

Recommended Posts

Da podelim sa vama pošto sam uspeo da sredim cajger da mi više ne prekida obrtaje. Dešavalo se svakodnevno pogotovo kad je toplije vreme. Nekad se desi da proradi na čukanje.

 

Ovo se odnosi kad cajger stoji mrtav na 0 obrtaja motora..Postoji tema da ne objašnjavam kako se skida i ddolazi do njega..Posle odspajanja ona čuvena dzeka izavdi se cajger napolje..

Meni su kontakti bili sumnjivi..Jednostavno sam sve šrafove pozadi na štampi km sata malo opustio i fino ih pritegao..

Posle kačenja dzekova obrtometar je proradio..Evo 10 dana više nije stojao na 0 već uvek meri kad upalim auto..

Kontam da se vremenom ti šrafovi razlabave i onda kreće da mrljavi kontakt..Eto nije neka mudrost al  moze da se sredi bez neke majstorije..

Kod mene je cajger sa analognim merenjem kilometraze a cenim da je kod digitalnih isti princip rada obrtometra..

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ti mi trebas, daj molim te objasni mi koji su to srafovi. Ja imam taj problem otkad sam kupio ovaj auto. Cim dodje leto i ako mi auto stoji na suncu cajgeri pocnu da glave i slicno, da bi ubrzo obrtaljka pala na 0 a brzinometar se ne vraca na 0. Recimo ako idem 60 i stanem on zaglavi na 30. Pa kad krenem on krene da se dize kao da je na 0, tako da na kraju ispada da po ulicicama po bg-u vozim 150 :)  I ne vraca se brzinometar sam na 0 kad ugasim auto, nego moram milion puta da zviznem odozgo da bi pao na 0. E sad, ja nisam imao pojma zasto se to desava, kupio sam drugu ins. tablu i hteo komplet da je zamenim, i zamenio sam je ali sam onda primetio da mi je kilomettraza lazna odnosno sa ove nove table. Onda sam malo razmisljao pa sam dosao na ideju da zamenim samo cajgere odnosno da uzmem moju stampanu plocu i prebacim je na ovu drugu tablu i tako sam uradio ali problem mi je ostao i dalje. Ja sam bukvalno celu tablu rasturio ni jedan jedini sraf nisam video.

Edited by kaskabgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad gledam kod novijeg tipa tj sa displejem ima neka plastika preko štampe kod mene izgleda ovako.. Tvoja je verovatno ova druga sa belom pozadinom..Drugačija je skroz od moje..Kod mene je štampa u foliji i otvorena .Štampa je pričvršćena šrafovima koje sam dotegao i sve radi kako treba..

 

Quadro-strumenti-Fiat-Bravo-Mk1-1995-2001-7781632-usato.jpg

Quadro-strumenti-completo-46754643-Fiat-Bravo-182-Mk1.jpg

Edited by kreator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, evo kako to izgleda nema sta da se dotegne. To je ova sto sam je kupio.

20170709_170814.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ova novija što je kod tebe je potpuno u smd urađena..Jedino da prepakuješ  tu ploču koja je dobra pa posle da koriguješ na pravu kilometrazu..Ta tvoja poloča ima neki problem čim zeza i brzina i obrtaji..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kaskabgd

Prvo uzmi i očisti kontakte od brzinomera i obrtomera. Kad otvoriš tablu i razdvojiš štampanu ploču, obrtomera i brzinomer imaju 3 pina kojim su povezani sa pločom. Ti pinovi znaju da oksidiraju pa tabla brljavi. Očisti prvo te pinove pa probaj neko vreme da vidiš tako. 

Ako ne pomogne, nađi šemu table, ima je pod deo uputstva i manuali na forumu pa u nekom manualu za elektroniku, i onda isprati odakle dolazi signal za RPM i brzinu (od ona 2 džeka beli i žuti) i proveri da negde na tabli ne postoji hladan lem. 

Druga tabla ne znači da se problem neće ponovo manifestovati. Ovo sa čišćenjem pinova je meni rešilo kazaljku temperature koja je ludovala, znakove u crveno pa se vrati, pa opet u crveno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probacu da uzmem i da ocistim pinove za pocetak, iskreno ne polazem velike nade u to ali nemam sta da izgubim. Sto se tice druge solucije... bice to izazov, cak i ako nadjem semu ali mislim da cu uspeti to da izvedem.  Evo cisto da vidite kako to izgleda.

 

ovo je posle 10 min voznje : https://www.youtube.com/watch?v=vkbSCYzrHc4&feature=youtu.be

 

a ovako vracam cajgere na 0:

 

Aj leba ti ako uspes da nadjes tu semu iskopiraj mi link ovde, sad ce ove vrucine malo da prestanu pa da vidim.

Edited by kaskabgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tebi defininitivno ploča neispravna..Ako cajgeri rade normalno sa onom pločom koju si pazario onda je to to..Ovo nema veze sa oksidacijom..Jel kad ugasiš kontakt prekineš napon on treba sam da padne na 0.

Prepakuj na tu ispravnu i vozi šta se zezaš..Kanije nađi nekog da ti upiše pravu kilometrazu i ćao..Dovoljno da je neki element otpornik ili kondezator promenio vrednost i onda zeza..Ko će da nađe tu kvar ako ima brdo smd delova + integralna kola za memoriju kilometraze i ostalo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi, ne znam dal radi ona ploca normalno jer ne svetle cajgeri kad se upali svetlo. Znaci kupio sam je neispravnu. Kad sam je prikopcao radilo je sve ok ali kad sam video da ne svetli skinuo sam je i vratio staru. Ovih dana cu da skinem plocu koja je trenutno na kolima, pa cu da probam da ocistim pinove za pocetak a i da slikam nesto sto mi je bilo sumnjivo jos prvi put kad sam je skinuo pa neko ko se razume mozda i nesto prokomentarise. Primetio sam na par mesta na toj ploci kao da se nesto nahvatalo na lemu, dal je oksidiralo ili sta je nemam pojma. Iskreno mislim da moras da budes zesci maher da bi to sve ispratio i eventualno resio problem, ali videcemo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzmi lemilicu, skini stari lem, dobro očisti i zalemi ponovo. I posle očisti pošto svaki žica za lemljenje ima tinol paste u sebi koja iscuri na ploču a provodna je.

Kad sam menjao diode na tabli nije mi pola table svetlelo. Opet rastavio tablu i samo očistio višak tinola i radi sve OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andreja.micovic @kaskabgd

 

Pre neki dan desi se prekid rada km sata..Nije hteo da vrti km niti kazaljaka pokazivala brzinu..Ponekad proradi pa posle neće..Danas vidim postoje 2 konektora na menjaču..Ima sa prednje strane i sa zadnje tj  prema kabini..Malo sam ih čačkao i proradio km sat..Koji je od ta dva zadužen za sat? Znam da je jedan za rikverc svetlo? Cenim da je ovaj prednji za kilomtražu al nisiam siguran..Treba da očistim kontakte..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rasturio sam cajger nebi li zamenio sijalice koje ne rade, i video zasto u zadnje vreme skala za brzinu pada na nulu pa se vraca na trenutnu brzinu. Na ploci trenutno vidim jedan prekid, kako bi se on mogao zalemiti i da li se mozda zna od cega je? b46e47d37c95d844d6fba99d8a8532ef.jpg0554c97503559236982901f2f0cf0ce8.jpg

Sent from my NEM-L21 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovde je nagorela štampa iz nekog razloga.Nađi neku tanku žicu pa prelemi ovaj vod gde nema prekida..Ili daj nekom ko se razume u lemljenje da ti to uradi. Ta žica da bude izolirana samo skini izolaciju na krajevima.Ovaj vod izgleda da ide ka signalnim lampama.

Edited by kreator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako cu i uraditi. I ja mislim da ide dole do signalnih. Za sad kad se pale dobijam signale, za ulje,rucnu, kod kljuca, ubrizgavanje, gore mi sve sto se tice osvetljenja, signalizacije i obrtaljki radi. Samo nekad zeza skala za brzinu. Mozda je do senzora u menjacu.

Sent from my NEM-L21 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je i mene zezalo pre neki dan..Loš kontakt na samom senzoru na menjaču..Imaš onaj sa 3 pina čini mi se.Malo ga prodrmaj ili naprskaj kontakte na priključku pa probaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, voodoons said:

Onda imaš zelenu foliju koju treba ukloniti

Послато са SM-N950F уз помоћ Тапатока
 

Kako se uklanja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...