Jump to content
FAS Goran
Sreten91

Nemacka Autobahn raketa - BMW e39 M5

Recommended Posts

Mico, ne svidja ti ljubicanstvena ambalaza? :D 

 

LM je odlicno ulje i dosta je na glasu u BMW zajednici, i ja sam samo njega koristio u Americi. Prijatelj iz Amerike ga koristi vec 10 godina u svojim e39kama. 

U 530i mi je potrosnja ulja bila manja, a i ovde ce biti nadam se. S62 guta oko 0,5 L na 1.000 km.  

 

Inace, na M5 se ulje ne meri kao kod normalnih automobila kad je motor hladan. Vec se motor prvo zagreje i ostavi da radi na radnoj temperaturi minimum 15 sekundi, zatim se ugasi motor, saceka 1 minut i tad izvalci sipka. Nivo treba da bude na sredini.

 

Puno sam korisnih informacija sto mi moja devojka rekla. :D 

 

 

 

Edited by Sreten91

Share this post


Link to post
Share on other sites

6.5 i nije neka velika kolicina, meni u 2.0d ide 5.5, a u 3.0d je islo 6.75l.

 

Koliko ti je trosio 3.0i i na kojoj km? Cuo sam da oni bas trose ulje posle 200k km, a drugar gleda neki 330i pa je u dilemi kakav je motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, mnogi misle da staje vise jer je 5.0L V8 u pitanju.

 

M54 3.0i trosi ulje cim izadje iz fabrike, neki vise neki manje. Ja sam na svakih 1.000 km proveravao nivo i dosipao koliko treba, otprilike oko pola litre na 530i, ali mi je relacija do posla bila dosta kratka, motor ni ne stigne da se zagreje.

Samo da nije nesto preterano kao 1 L na 300-500 km i ok je. BMW kaze da je 1 L na 1.000 km normalna potrosnja i dosta zavisi od toga kako se vozi. Ako su relacije kratke i ako se vozi ostro, potrosnja ce normalno biti veca. 

 

Los CCV sistem moze isto biti uzrok visoke potrosnje ulja. Oil catch can ili 02 pilot mod su neki od nacina sa kojima su ljudi znatno smanjili potrosnju.

 

Sta mislis zasto BMW prodaje torbice za ulje da drzis u gepeku? :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čekajte bre, meni je to jako poražavajuće. ZAŠTO mora da troši ulje?

Ajd' OK za neki nabrijani motor koji stalno teraš 'u crveno', ali zašto bi trošio stalno i pri normalnoj vožnji?

 

Jbt, auto ikona, nemački kvalitet, sve ispravno i moraš da dosipaš pola litre na 1000km?!? Pa to ti je cela količina ulja u motoru od zamene do zamene ako menjaš na 10-12hkm... Ja menjam na 15 :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki motori se namerno konstrukcijski tako naprave, da troškare ulje... A sve iz razloga smanjenog trenja i duže trajnosti.

Sent from my SM-A500FU using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se Totti.

 

Kazem, neki manje neki vise, dok ima i nekih koje ne trose ulje. Ako vozis normalno na otvorenom putu i ako je sa autom sve u redu, potrosnja ulja ce biti minimalna. Meni je trosio toliko jer sam bukvalno imao 5 minuta autom do posla sto nije dovoljno da se motor zagreje. 

M54 motor ima drugaciji dizajn karika gde se prerano trose sto doprinosi sagorevanju ulja. Uprkos tome, nije velik problem i vidjao sam dosta motora sa po 300k milja u Americi. I ovde sam skoro video 530i sa 540.000 km. 

 

Imao sam 10ak M54 motora i ni sa jednim nisam imao preterano veliku potrosnju.  Jednstavno tako je napravljen.

Vlasnicima drugih brendova je ovo neshvatljivo, dok je meni ovo postalo normalno. M54 mi je omiljeni motor i verovatno cu se vratiti njemu kad tad. 

Edited by Sreten91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad budem jednog dana hteo da kupim BMW znam kome da se obratim, usao si u materiju svaka ti cast...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, PremieRacing said:

Pa to ti je cela količina ulja u motoru od zamene do zamene ako menjaš na 10-12hkm...

Konstantno si u fazi malog servisa, samo na intervalu zamenis filtere :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako nekako. :) 

 

Gorane, slobodno ako je benzinac u pitanju. :D 

Za kratko vreme sam dosta naucio. Americka BMW zajednica je jako dobra i prepuna korisnih informacija, gotovo svaki problem je prezvakan. 

 

Kakvih samo manijaka ima na bimmerforums. Prave sprdnju od transplatacije motora. 

 

Jedan od omiljenih projekata koji sam pratio je pakovanje ovog motora S62 iz M5 u Alpine White e38 740i Sport sa ESS superpunjacem i manuelnim menjacem. 

Da je M7 ikad postojao, ovako bi izgleda. Bolje nego fabrika su ga odradili. 

 

35090587655_7745f71172_b.thumb.jpg.59494b59ed5f44b381cb548ac78007fa.jpg 35090586155_e7f7dd2e72_b.thumb.jpg.8c3ba964c31154d962cf1eab5372ec95.jpg 35090585275_4a35974a47_b.thumb.jpg.2069ee06aab0cb0616f63bfd81aa6fde.jpg 35090584985_378cfdb26e_b.thumb.jpg.bce541cbe02aaa20d334d143402df403.jpg 35090587145_413f7edf6e_b.thumb.jpg.ce69533d857daf6326ef8a046d4db0b1.jpg

 

33575898564_411e4266e6_b.thumb.jpg.056b0383ac89c766387864d0d41b0545.jpg34286997761_968fc320f4_b.thumb.jpg.16c3e146679c142497dbc2f336b652b5.jpg 33957905170_4cf08e40a1_b.thumb.jpg.63ddca8cf055244f59370d1732336522.jpg 33957906520_748e65dca0_b.thumb.jpg.e84067749a71983f4b6ad891a7204460.jpg 33957905890_224152dafa_b.thumb.jpg.8a4552bf36140e1a87f69da443e6bf92.jpg

 

31063824553_42f04139a5_c.thumb.jpg.4cd382deec492affe189d5c877037e02.jpg 34286994631_d57d9ded44_b.thumb.jpg.fc5853d52c3506cafe7d4f0ae6b6dc27.jpg 34286994801_99aee15635_b.thumb.jpg.b7aebe465a7aa0cd3272e62d542ed567.jpg  34286994991_5c069d5576_b.thumb.jpg.f7cb94026093ce5ba9903f3137d885a6.jpg 34286995611_d7eec1cd2c_b.jpg

 

Edited by Sreten91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konacno zavrsena registracija! 

 

Pre nego sto je ponovo ugledao ulicu, castio sam ga Meguiar's kozmetikom. 

Nije 100% kao sto bi bilo sa polir masinom, ali nije mi se kupovala da bi je samo jednom upotrebio.

 

20170719_182229.thumb.jpg.798a239b35f44de450fcab3ff3deefe2.jpg

 

Le Mans Blue mi je definitivno jedna od omiljenih BMW boja! 

 

20170721_121334.thumb.jpg.ffb44248f0ca9fe9be8cba512cf94c43.jpg 20170721_121339.thumb.jpg.ae691c05e13b261ccf9a421247968195.jpg 20170721_121510.thumb.jpg.88c695263d48adf2a8c921712240dfd3.jpg 20170721_121514.thumb.jpg.cc0e92a70657c2cc81d4b33a7554e175.jpg 20170721_121631.thumb.jpg.99d86bc19346050b11e65e3fc204ab61.jpg

 

20170721_121638.thumb.jpg.3c30efaf6769fdbfd2da7c1f96e71944.jpg 20170721_121747.thumb.jpg.f5d605193d7bed3a814f90e30d9cce1c.jpg 20170721_122356.thumb.jpg.ac9e8e7435fb9ab1e70f091ce7c7e74c.jpg 20170721_121923.thumb.jpg.ba1a2db5e0ca057024232a244876b236.jpg 20170721_122408.thumb.jpg.256e6bd51a05ea253c2f3ed57de1c0ea.jpg

 

20170721_122049.thumb.jpg.f840880af9b97cb4dd5b1edb25693ceb.jpg 20170721_122054.thumb.jpg.28abdd0aabbf7b0b044641ac8600ac0e.jpg 20170721_122154.thumb.jpg.1e5df7eea7adb0e5903d449f5a424e56.jpg 20170721_122228.thumb.jpg.5e42c85c88c44fed4f3d79a53f55ccb7.jpg 20170721_122454.thumb.jpg.5778e4ab199b185f58fc412b3a410ba6.jpg

 

Edited by Sreten91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auuu Sretene, šta napravi?! :)

M5-ica izgleda samo za poželeti. Još samo da vratiš malo sjaj ovim izduvima i to je to!

Mada, znam da to neće biti kraj.

 

Skidam kapu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto bi neki rekli skidam ti kapu i zavidim , i zelim ti da predjes sto vise bezbednih kilometara. Zlo od auta... Sve najbolje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala, hvala. Efekat za kojim sam isao. :D 

 

Probao sam da im vratim sjaj, ali ne ide bas. 

 

Evo i kako zvuci. Bas bi mu legao jedan Eisenmann izduv.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoce motor da pobegne. :D 

 

Malo sam se druzio sa Svabama i posetio lokalni e39 skup. 

 

Iako mi je Nemacki ocajan, fino su me prihvaliti. Na moje iznenadjenje, jedini sam bio sa M5. Bila jedna automatik B10 Alpina umotana u odvratnu zelenu foliju, poneki 540i i ostalo 528i/530i i jedna dizelka. 

Malo se druzili, razgledali auta i nakon toga otisli da jurisamo Autobanom. Nema boljeg osecaja nego kad obidjes kolonu e39ki sa 250 km/h. :D

Posle smo upali na skup japanskih kola gde sam se nagledao auta zakucanih za pod sa sve neonkama i nalepnicama. Pojeli me komarci i zapalio kuci.

 

M5 je privikao finu paznju. 

 

Evo i nekih slika ne bas najboljeg kvaliteta (hvala fb) koje je neka zenska hvatala.

 

20228425_692400857621751_2046618221520325275_n.thumb.jpg.6730f3d4d054a83ec635bb0d7199bbdb.jpg 20246478_692400914288412_6481070631441805255_n.thumb.jpg.6b537cb8c1306ded31903610bf965665.jpg 20245353_692401007621736_1711023739354511517_n.thumb.jpg.485b436c9ac10def5abfe856e2b174e6.jpg 20228766_692401107621726_8259298795545593067_n.thumb.jpg.b5acc385ee1a9a97c6aa64ac0b968ea1.jpg

 

20258084_1578424085553503_6621562370438670771_n.thumb.jpg.c70c5060efbbcf0f3d1766d537a45765.jpg20248119_1794689963904746_592327859267718597_o.thumb.jpg.d54692ec23fc3683426115d7a44d40e8.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da obična rucica menjača može da se namesti da svetli, ne znam da li moze ta koju si kupio? Davno sam čitao na bmw forumu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da ne moze osim ako se ne rastavi cela i modifukuje nekako, mada nemam pojma kako bi je otvorio, a da je ne unistim. Ova rucica je obicna i nema nikakvu instalaciju.

 

Masina je prosla famozni TÜV u ponedeljak bez ikakvih problema. Nekih 45 minuta su zagledali sve zivo i rekli da je sve u redu. Sad sam miran naredne 2 godine. 

 

Danas sam iskoristio slobodan dan i servisirao Vanos solenoide. Nisam imao problema sa njima, ali na ovoj kilometrazi znaju da prave probleme tako da sam ovo preventivno uradio.

Simptomi obicno budu check engine lampica i razni kodovi za Vanos, neravnomeran rad motora i gubitak performansi. 

 

M5 ima 2 dupla Vanosa i na svakom po 4 solenoide, odnosno 8 ukupno. 

 

20170729_183454.thumb.jpg.2208fb3a14280d5be9130bed88f0c4f2.jpg

 

Servisiranje ukljucuje temeljno ciscenje svake solenoide, svi kontakti se preleme jer je ladan lem vrlo cest uzrok problema, zamena O-prstenova sa unapredjenim Viton prstenovima i na kraju testiranje svake solenoide pojedinacno pomocu obicne baterije od 9V. 

 

20170729_160645.thumb.jpg.19f810d93f3443c6e3e3ca6bf20f3e43.jpg 20170729_182600.thumb.jpg.1ded70348e64355449eee94255903ad9.jpg 20170729_182632.thumb.jpg.0933d505c0d88d9a93e6e60b571906a1.jpg

 

Sve sklopljeno i posto mi se opasno vozio auto, otisao sam na dugu test voznju. Morao sam da odem nekih 50 minuta od kuce i Berlina kako bi nasao neke lepe i puste puteve. 

U sport modu je ovo stvarno neverovatna masinerija. Toliku radost mi donese kad sednem za volan i krenem da ga vozim kao huligan.

U sred nicega sam nasao malo parce puta koje je bilo bez ogranicenje i gde sam konacno mogao da iskoristim svu snagu sa kojom raspolaze. Po prvi put sam mu i guzicu malo izbacio. :D 

 

Tesko mi je da opisem i prenesem sve utiske, ali mislim da bi ovaj auto mogao bez problema da vozim do kraja zivota.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

:respect:

 

Nego, kaži ti meni realno - koliki su troškovi posedovanja ovakvog automobila u Nemačkoj - gorivo, TuV koliko je koštao, registracija i ostalo....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paaa, prilicno skupi kad uporedim sa Amerikom. :D 

 

Pije samo fino gorivo, 95 ili 98 oktana, juce sam sipao i 98 je bio 1.33 eur. TUV je 100e i to radis svake 2. godine. Registracija ni sam jos ne znam, platio sam 66 evra za tablice i neke takse. 

Nemci imaju porez koji se placa na godisnjem nivou za odrzavanje puteva, itd... i to se racuna kao registracija i zavisi od jacine i kubikaze auta. Moj je 5.0L i trebalo bi biti oko 340e, znacu tacno kad mi skinu pare s racuna. 

Na sve to imas i osiguranje koje se placa na mesecnom nivou ili godisnje, oko 1.200 eur i u mom slucaju rentanje garaze 90 mesecno.

 

Skupa egzotika kako god okrenes i videcu dokle cu moci da sve to ispratim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

bogami nije malo,al ipak je M5 vrhunski auto,a plate u nemackoj su dobre  pre svega ,verovatno imas dobar posao kao IT strucnjak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...