Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Počeo štrajk u fabrici ''Fiat-Krajsler automobili Srbija''

Recommended Posts

To je sve prodavanje magle. Ispade na kraju da Fiat i ostale velike korporacije ne bi ni mrdnule iz svojih zemalja da im, eto, drugi ne nude i mole ih.
Ne, nego iskorišćavaju jadnu situaciju u tim nerazvijenim zemljama i još ih ucenjuju.

Da li je ovo tačno?

Quote

Fiat Srbija odlukom države 2009.  oslobođen je poreza i doprinosa za sve zaposlene, zatim poreza na dobit u trajanju od 10 godina od prve godine kada je ostvarena oporeziva dobit, oslobođen je od poreza na nekretnine, poreza za sprovođenje urbanističkog plana, poreza na prikazivanje zaštitnog znaka…

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/18/2017 at 9:33 AM, YUgisa said:

 

Sam sebe si pobio izjavom, to je jedino sto se i radi u ovoj drzavi i zato je i stanje takvo... Menjanje zakona ne donosi apsolutno nista novo, u najboljem slucaju ne bude gore nego prethodni. Izmena onih koji donose i sprovode zakon, e to vec moze da donese neke vidljive promene na bolje.

 

nisi me razumeo.

treba prvo ozakoniti ovo stanje bezakonja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

pa se tako u Poljskoj kao drugi model sklapa “fiat 500X”, u Italiji džip “renegejd”

 

I tako pade "stručnost" onog ko je pisao taj članak u vodu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat ponudio radnicima 9 odsto povećanje zarade

 

Fijat ponudio radnicima 9 odsto povećanje zarade

 

Kako N1 nezvanično saznaje, u sadržaju ponude poslovodstva fabrike Fiat i Vlade Srbije radnicima stoji da zarada bude povećana za 9 odsto - i to tri odsto sada, i još šest odsto u februaru. To bi značilo da se bruto osnovica povećava sa 38.000 na 41.000 dinara. Podsetimo, radnici su tražili povećanje iznosa bruto osnovice zarade sa 38.000 na 50.000 dinara. Bonus efikasnosti dobiće u februaru. Inače, Samostalni sindikat će svakom svom članu koji je bio u štrajku isplatiti 1000 dinara po danu, saznaje N1.

Pregovori sa FCA uz posredovanje premijerke Ane Brnabić počeli su u sredu 19. jula u Vladi Srbije pošto su posle sastanka sa Brnabićevom u Kragujevcu štrajkači doneli odluku o prekidu štrajka i početku pregovora s poslodavcem. Štrajk u FCA počeo je 27. juna jer su radnici tražili povećanje plate, reorganizaciju proizvodnje i rasterećenje, isplatu bonusa efikasnosti i da poslodavac pokriva troškove prevoza van standardnog radnog vremena. Odluka svakako mora da padne do petka, jer tada u Fiatu počinje kolektivni odmor.

 

preuzeto sa: N1

 

----------------------------

 

Sramota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sindikat prihvatio ponudu rukovodstva Fiata

 

Sindikat prihvatio ponudu rukovodstva Fijata

 

Skupština Samostalnog sindikata zaposlenih u kragujevačkom Fiatu prihvatila je zvaničnu ponudu rukovodstva kompanije na zahteve štrajkača, koji su bili u generalnom štrajku od 27. juna do 18. jula. U Štrajkačkom odboru je potvrđeno agenciji Beta da je od jutros počelo informisanje radnika prve smene o toku pregovora i Fiatovoj ponudi, kroz direktne razgovore sa sindikalcima i obaveštenja na oglasnim tablama. Najavljeno je da će i druga smena biti informisana, posle čega će Štrajkački odbor krenuti za Beograd na nastavak pregovora sa Fiatom u Vladi Srbije. Kompanija je radnicima u Kragujevcu ponudila povećanje zarade od 9 odsto i to od avgusta tri odsto, a od februara 2018. godine 6 odsto. Fiat je ponudio i plaćanje u duplom iznosu prevoza kada radnici rade van standarnog radnog vremena, kao i isplatu u avgustu polovine bonusa efikasnosti za 2016. godinu. U ponudi je bilo i formiranje komisije u kojoj će biti predstavnici kompanije i radnika za utvrđivanje na kojim to radnim mestima ima preopterećenih radnika.

 

preuzeto sa: N1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, sErGiO-AR said:

Sramota.

 

Sindikat misli da nije sramota čim prihvatiše. 

Realno, kao i kod svakog štrajka zahtevi budu maksimalistički, dobije se nešto manje od toga, i radi se dalje. Jedino što su ovde od jednog momenta tupavo vodili štrajk, pa su rizikovali da dobiju išta...

 

On 7/19/2017 at 8:06 PM, knezevic76 said:

Da li je ovo tačno?

 

Fiat u Srbiji plaća poreze i doprinose na plate. Na kraju godine državi preda papir na kome piše koliko je uplatio na ime tih poreza i doprinosa. Naravno, zna se i bez toga.

Država te pare onda vrati Fiatu, a Fiat onda od tih para podeli 13. platu i razne bonuse radnicima.

 

Poreske olakšice su uobičajeni i široko rasprostranjeni oblik podsticaja određenim investicijama. Svako ko misli da to postoji samo u Srbiji se vara.

Različiti su načini kako se realizuje...neke države (kao Srbija) vremenski oroče te poreske olakšice, tj. kažu da će one trajati toliko i toliko godina nakon čijeg isteka ih više nema, a neke države (npr. Slovačka), unapred odrede vrednost tih poreskih olakšica, pa kada se vrednost ispuni olakšica više nema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako nije sramota?

Mislis da su strajkovali jer im je falilo tih 800 dinara neto koje ce dobiti u prvom krugu, a onda jos 1500 za 6 meseci?!

Bruka!

 

Koja nemoc drzave je jos veca bruka.

 

Sindikati su smesni kod nas, na platnom su spisku poslodavca i kao bore se za prava radnika, protiv tog istog poslodavca. I kad malo zapne, puj pike ne vazi. Smesno.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Semi said:

Mislis da su strajkovali jer im je falilo tih 800 dinara neto koje ce dobiti u prvom krugu, a onda jos 1500 za 6 meseci?!

Bruka!

 

2.300 dinara povećanja neto može istovremeno da bude 3%+6% samo ako im je plata do sada bila oko 24.000...pa onda eto dobiše taj procenat na tih 24.000, tj. 2.300 dinara...ali njima neto plata (ono što radnik nosi kući), nije bila 24.000 dinara. Ne treba biti Tesla pa razumeti kako stvari funkcionišu. Dovoljno je informisati se, a srećom živimo u doba kada su sve informacije uglavnom na 3 klika daleko.

 

slovakia-wages.png

 

Quote

Wages in Slovakia increased to 1042 EUR/Month in May from 1039 EUR/Month in April of 2017. Wages in Slovakia averaged 716.33 EUR/Month from 2000 until 2017, reaching an all time high of 1166 EUR/Month in November of 2016 and a record low of 349 EUR/Month in February of 2000.

 

Srbija, ako bude imala sreće i pameti, imaće ovakav grafikon prosečne bruto plate. Slovačka je jedan od najboljih primera sa istoka Evrope, zato kažem ako budemo imali ''sreće i pameti''.

16 godina im je trebalo da sa oko 400 evra bruto dođu do malo preko 1.000 evra bruto prosečne plate na nivou cele države.

 

Bruto minimalac u Slovačkoj u poslednjih 16 godina:

 

slovakia-minimum-wages.png

 

Quote

Minimum Wages in Slovakia increased to 435 EUR/Month in 2017 from 405 EUR/Month in 2016. Minimum Wages in Slovakia averaged 239.75 EUR/Month from 1999 until 2017, reaching an all time high of 435 EUR/Month in the second quarter of 2017 and a record low of 69.43 EUR/Month in the second quarter of 1999.

 

Niti to sa platama ide brzo, niti ide brzo kako se misli kod nas. 

 

Ove 2017. godine u martu su se radnici PSA fabrike u Slovačkoj dogovorili oko povećanja plate za 6.3%. 5 meseci su pregovarali sa upravom fabrike. Sa tim povećanjem, prosečna bruto plata će biti između 1.450-1.500 evra. Radnik na traci će imati prosečno maaaaalo više od 1.000 evra bruto:

https://spectator.sme.sk/c/20472867/psa-peugeot-citroen-will-increase-salaries-finds-agreement-with-unions.html

A, 1.000 evra bruto u Slovačkoj znači da radnik sa trake nosi oko 600 evra kući (neto). I, to je danas...11 godina nakon početka rada fabrike, u državi gde je stopa nezaposlenosti ispod 10%, u fabrici koja napravi svake godine oko 300.000 automobila.

 

-----------------------------

 

Sada 9% (ustvari maaaaalo više od 9%), pa za 12 ili 24 meseca još npr. oko 5%...pa za još 24 meseca iza toga još 5-10%...i tako dođemo do onog grafikona gore sa prosečnom platom u Slovačkoj. :thumbup: 

Ovo sada je bilo samo prvo ''natezanje'' sindikata sa upravom fabrike. Biće ih još mnooooogo u narednih npr. 5 godina. Svi su ponešto naučili. I sindikati kako treba i kako ne treba kada je u pitanju štrajk, a i Fiat oko upornosti i sloge radnika. Svako ko je očekivao da će oni dobiti 50% povećanje, ili dupliranje plata, ili šta već... - to su sve budalaštine. Bitno je da fabrika radi jer se plate mogu dobiti samo ako fabrika radi. Bitno je da fabrika bude efikasna, tj. da dobije još jedan model i tako iskoristi veći procenat svog kapaciteta. A, kada više praviš, veću i platu možeš imati. Politika treba da se mane fabrike u KG, i svi će biti zadovoljni. 

Eto, kolege im u Slovačkoj sa PSA pregovaraše 5 meseci za 6% povećanja na kraju.

Nema odjednom. Nema brzo, tj. za par godina. Nema rasta plata od desetina i desetina procenata odjednom. Tako stvari ne funkcionišu, i nikada nigde nisu tako ni funkcionisale. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad čitam da su potpisali da naredne 3 godine neće štrajkovati što je besmisleno, ne može se nekim ugovorom ukinuti pravo koje je regulisano zakonom. Odnosno ne može akt nižeg ranga da ukida prava iz akta višeg ranga. To zna svako ko je imalo pismen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To kad ga novinari sastave niko zivi nezna ni sta ni kako ce biti,verovatno je dogovor da nece biti ovakvog strajka da nerade bukvalno nista jer fiat tada nece da pregovara mozda je za fiat dozvoljen strajk ono dnevno da prekidaju na sat vremena proizvodnju. Kako sam razumeo nekog lika na tv da ovaj ugovor na 3.god. pise da se za to vreme nece uvoditi drugi model u proizvodnju kako su neke novine objavljivale da ce novog punta proizvoditi u Kragujevcu

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, sErGiO-AR said:

Sad čitam da su potpisali da naredne 3 godine neće štrajkovati što je besmisleno, ne može se nekim ugovorom ukinuti pravo koje je regulisano zakonom.

 

Nisu potpisali da neće štrajkovati. Čak i da jesu, taj deo Ugovora bi onda bio nevažeći jer je suprotan pozitivnom pravu Srbije.

Potpisali su da će se uzdržavati od štrajkova. To znači da neće više, kao što je sada bilo, odmah posle par dana neuspešnih pregovora sa poslovodstvom (početak Juna) sprovesti štrajk, nego će imati više strpljenja za razgovore. Tog strpljenja treba da imaju više prvo zbog sebe, a onda i zbog svih ostalih pre njih u lancu proizvodnje (kooperanti), jer njihovim štrajkom protivno svojoj volji ne rade ni kooperanti. Kao što su im npr. kolege u Slovačkoj pregovarale 5 meseci oko povećanja plata od 6% sa rukovodstvom kompanije PSA početkom ove godine. Nisu posle 5 dana pregovora, tokom kojih nisu dobili ono što su tražili, ustali od stola i rekli ''boli nas k... , mi idemo u štrajk'', nego su pregovarali celih 5 meseci. Praksa je da je štrajk (obustava rada), poslednje sredstvo koje se koristi, a ne prvo i jedino sredstvo koje se koristi. Ali se još kako koristi kada nema druge. To se može videti na primeru radnika u automobilskom sektoru širom Evrope.

 

Rukovodstvo Fiata i sindikalci potpisali sporazum

 

fiat%20500l%20334.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, poslovodstvo i predstavnici Samostalnog sindikata zaposlenih u kompaniji Fiat potpisali su sporazum u Vladi Srbije, čime je i formalno postignut dogovor o uslovima nastavka rada u toj kompaniji. Postignuti dogovor je deo novog kolektivnog ugovora koji će obuhvatiti naredne tri godine. Pronađen je dobar kompromis, rekla je premijerka Ana Brnabić, koja je prisustvovala potpisivanju sporazuma. Sporazum su potpisali predsednik Samostalnog sindikata u Fiatu Zoran Marković i generalna direktorka kompanije ''Fiat-Krajsler automobili Srbija'' Silvija Verneti. Ministar privrede Goran Knežević je svojim parafom potvrdio sporazum, a prisustvovali su i premijerka Ana Brnabić i ministar rada i zapošljavanja Zoran Đorđević. Premijerka Brnabić izjavila je, nakon potpisivanja sporazuma, da su razgovori bili jako teški ali da je pronađen dobar kompromis.

 

''Razgovori bili jako teški, svi smo iscrpljeni. Ovo su bili pravi razgovori u smislu da ne postoji strana koja je pobednik i strana koja je izgubila. Nađen je dobar kompromis,'' rekla je Brnabićeva. Prema njenim rečima, obe strane su bile odgovorne i hrabre. ''Znam da će i videla sam da su predstavnici radnika već izloženi nekim kritiama da je to moglo bolje, ali radnici su imali ozbiljne predstavnike koji su naterali i Fiat i vladu na ozbiljan kompromis'', rekla je Brnabić. Premijerka kaže da i dalje stoji iza radnika Fiata. ''Nemam nikakav problem da ponovo razgovram sa radnicima i objasnim šta je dobijeno ovim razgovorima,'' dodala je Brnabić. Premijeka se zahvalila svim stranama koje su se odazvale pozivu vlade za razgovore, a radnicima i Štrajkačkom odobru na odgovornosti i hrabrosti što su verovali u vladu i mogućnost da se razgovara i nađe kompromisno rešenje. Zahvalila se i predstavnicima Fiata što su imali razumevanja za razgovore koj su vođeni i za zahteve radnika. Brnabić je objasnila da će od 15. septembra početi da radi Komsija za tehnička merenja koja će nagdledati da li je sve u standardima proizvodnje i da će mesečno davati izveštaje i centrali Fiata u Torinu i Vladi Srbije. ''To znači da ćemo nastaviti ovaj dijalog svaki mesec do najamnje kraja januara 2018. godine. Ne želim da niko danas odgovara na dodatna pitanja pošto je napravljen dobar kompromis i što ne bih volela da se pitanjima otvaraju neke teme oko kojih je postignut kompromis. Svi ćemo biti na raspolaganju za sva pitanja u narednom periodu, biće sve potpuno transparento'', navela je premijerka. Kako kaže, svako treba da se ponosi ovim kompromisom. Brnabić je objasnila da je ovom prilikom Vlada Srbije intervenisala kako bi se postigao dogovor ovde jer je bila vanredna situacija i došlo do potpunog potpuni prekida proizvodnje u firmi koja zapošljava više od 2.500 ljudi, trpeo je BDP, izvoz i kooperanti... Za sve ostale stvari postoji intitucionalni mehanizam Agencija za mirno rešavanje sporova, koja je jako profesinalna, navela je ona i istakla da se nada još većoj proizvodnji u Fiatu. ''To je jedini pravilan način da se ovakve stvari rešavaju. Drago mi je što smo postigli kompromisni sporazum'', dodala je premijerka.

 

Radnici Fiatove fabrike u Kragujevcu prihvatili su ponudu koju im je poslodavac predočio u petak, posle tri dana pregovora. Radnicima je ponuđeno povećanje zarada u naredne tri godine u skladu s procenom Narodne banke Srbije o rastu inflacije. U avgustu će im zarade biti uvećane za 2.2 odsto, a u februaru - 4.5 procenata. Fiat je obećao i da će biti udvostručena naknada za prevoz van standardnog radnog vremena, u avgustu će radnici dobiti polovinu bonusa efikasnosti za prošlu godinu, a drugu polovinu u decembru. Dogovoreno je i da se formira Komisija koja će utvrditi da li su i na kojim radnim mestima zaposleni preopterećeni. Dogovor će biti deo Kolektivnog ugovora koji će važiti tri godine. Navodeći da su predstavnici sindikata prihvatili da se uzdržavaju od bilo kakvih štrajkova za to vreme, Vlada Srbije smatra da je postignuti dogovor odličan pokazatelj da je naša zemlja dobro mesto i za domaće i za strane investitore, što doprinosi daljem ekonomskom rastu i razvoju zemlje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče sindikata, pogledajte kako oni funkcioniraju u SAD-u. Ako se kolektivni dogovor poštiva nemaš što tražiti do isteka istog. Mislim da je rok ugovora 4 godine. Onda kada istekne ima rok za pregovore, pa rok za rarifikaciju gdje se ide na 1 član 1 glas iako je vodstvo već prihvatilo prijedlog. Ako rok prođe, a dogovor nije postignut, onda ide štrajk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, N.N. said:

Što se tiče sindikata, pogledajte kako oni funkcioniraju u SAD-u. Ako se kolektivni dogovor poštiva nemaš što tražiti do isteka istog. Mislim da je rok ugovora 4 godine. Onda kada istekne ima rok za pregovore, pa rok za rarifikaciju gdje se ide na 1 član 1 glas iako je vodstvo već prihvatilo prijedlog. Ako rok prođe, a dogovor nije postignut, onda ide štrajk.

 

Jeste ali porediti SAD i Srbiju je toliko besmisleno.

 

Sindikat Nezavisnost fiata: Radnici prodati, ali vezane su nam ruke

 

Predsednik sindikata Nezavisnost fiata Zoran Stanić kaže za Insajder da su radnici kragujevačke fabrike razočarani, da se osećaju ''prevareno, iznevereno i prodato''. Predstavnici Štrajkačkog odbora kragujevačke fabrike ''Fiat Krajsler automobili (FCA) Srbija'' koje predvodi Samostalni sindikat potpisali su u Vladi Srbije sporazum sa poslovodstvom italijanske firme o novom kolektivnom ugovoru na tri godine, koji podrazumeva povišicu u skladu sa zvaničnom stopom inflacije, ali i odustajanje od bio kakvih štrajkova u tom periodu. ''Mi smo stavljeni pred svršen čin, vezane su nam ruke. Ne možemo da reagujemo ni na koji način. Da bi otpočeli štrajk moramo da ga prijavimo pet dana unapred, a u petak radnici fiata idu na tronedeljni kolektivni odmor'', objašnjava Stanić i dodaje da je sve ispalo kao ''dobro osmišljen čin''. Stanić koji je prošle nedelje isključen iz Štrajkačkog odbora jer je bio protiv zamrzavanja štrajka dodaje da mu radnici prilaze i traže da se podnese tužba protiv njihovih predstavnika koji su sporazum sa Fiatom potpisali. ''Uopšte ne znamo šta je tačno potpisano, ni da li je išta potpisano. Sve vreme nas drže u mraku i mi ne znamo ni šta podrazumeva i može da podrazumeva odrednica da se uzdržavamo od štrajka, jer nam je to pravo zagarantovano zakonom'', objašnjava Stanić.

 

Kako bi opisao koliku su pobedu predstavnici Štrajkačkog odbora izborili, Stanić kaže da su radnici pre početka štrajka imali ponudu za povećenje plate od tri odsto, a sada će dobiti 2.2 odsto ili oko 600 dinara. Komentarišući dogovor Samostalnog sindikata i Fiata o uzdržavanju od štrajka tri godine, Stanić je rekao da je to ''smešno'' i lako može da se ''obori'' jer ne može da se uskraćuje pravo koje je garantovano Zakonom o štrajku. Stanić smatra da je ''usput i na brzinu'' potpisan i novi Kolektivni ugovor, mimo znanja radnika, a prema njegovom saznanju o tome je Samostalni sindikat vodio tajne razgovore sa Fiatom u maju i junu. Inače, jutros je nakon potpisivanja sporazuma izjavu dala samo premijerka Ana Brnabić. Novinarima nije omogućeno da postavljaju pitanja, pa je javnost ostala uskraćena za odgovore.

 

Stojiljković: Očigledno da su pritisci na radnike bili veliki

Predsednik Ujedinjenih granskih sindikata ''Nezavisnost'' Zoran Stojiljković rekao je danas da su pritisci na radnike kragujevačke fabrike bili očigledno veliki kada su pristali da neće štrajkovati tri godine i da plate rastu uglavnom koliko i inflacija. On je za agenciju Beta rekao da rast plata zavisi i od rasta proizvodnje, a pošto je to za radnike Fiata isključeno, krajnje je vreme da se postavi pitanje čije interese štiti vlast: da li građana i radnika, ili kapitala. Dodao je da je privreda Srbije spoj partijskog upravljanja i zapošljavanja, i povlastica prema investitoru na uštrb socijalnih prava. ''Vlast se servilno ponaša prema stranom kapitalu, garantuje jeftinu radnu snagu, a gradjanima govori da je to nužno zbog smanjenja nezaposlenosti'', rekao je Stojiljković. On je ukazao da je smanjenje stope nezaposlenosti najvećim delom postignuto zapošljavanjem na privremenim i povremenim, kao i na nekvalitetnim i teško održivim poslovima.

 

Izvor: Insajder, Beta

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, sErGiO-AR said:

Jeste ali porediti SAD i Srbiju je toliko besmisleno.

 

Nije to samo kod vas tako. Često sindikati imaju nerealno visoke zahtjeve. Normalno je da se nađu negdje na pola puta, svugdje je to tako. Plus što u Europi ista firma ima više sindikata. Dok taj SAD, iako ih ne volim, ako je su radnici izglasali postojanje sindikata onda se zna koji ja za tu branšu, pa tako Ford, GM i FCA svi imaju jedan te isti sindikat. Naravno kolektivni ugovor je zaseban sa svakom kompanijom jer nema svaka kompanije iste mogućnosti plaćanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sindikat Nezavisnost: Posle tajnih pregovora u Fiatu, radnici prevareni

 

fca%20ruta.jpg

 

Kako prenosi N1, predsednik sindikata ''Nezavisnost'' u kragujevačkoj fabrici ''Fiat-Krajsler automobili Srbija'' Zoran Stanić rekao je da su radnici te fabrike razočarani, jer posle štrajka nisu dobili ''praktično ništa''. On kaže da razmatraju tužbu protiv predsednika Samostalnog sindikata Zorana Markovića, koju će podneti nakon što pogledaju tekst potpisanog sporazuma. Poslovodstvo i predstavnici Samostalnog sindikata zaposlenih u kompaniji Fiat su u prisustvu premijerke Ane Brnabić u utorak  potpisali sporazum u Vladi Srbije, čime je i formalno postignut dogovor o uslovima nastavka rada u toj kompaniji. ''Mi smo najviše nezadovoljni načinom vođenja štrajka, od strane štrajkačkog odbora i Samostalnog sindikata. Samostalni sindikat je dosta dugo vodio pregovore s poslovodstvom Fiata, ali su to bili tajni pregovori, a mi smo to tek skoro saznali. Ceo maj i jun su oni pregovarali i onda se pojavio predsednik Samostalnog sindikata, gospodin Marković i pozvao nas na štrajk, jer je bio nezadovoljan onim što mu je Fiat ponudio'', rekao je Stanić gostujući u Novom danu na N1. On je rekao da je 2.000 ljudi krenulo u štrajk, a da ih je Marković sve vreme ubeđivao da ''moraju da isteraju do kraja, da svi budu jedinstveni'' i da ako odustanu, da će ''raditi korbač'', da ''neće imati nikakva prava i da će biti robovi''. ''Onda se desilo u prošlu sredu da su radnici prve smene odlučili da nastave štrajk, da blokiraju ulaz u fabriku, a da u 10 sati sutradan idemo pred skupštinu grada. U pet popodne i druga smena se izjasnila za nastavak štrajka, a u sedam sati je Marković potpisao to što je potpisao'', objasnio je Stanić.

 

Sekretar sindikata ''Nezavisnost'' kragujevačke fabrike Igor Anđić rekao je da ''ispada da su štrajkovali za 16 evra''. ''Sledeći štrajk nećemo voditi sa Markovićem. Bezveze smo maltretirali ljude da štrajkuju'', rekao je. Stanić je rekao da radnici nisu dobili ''skoro nista''. ''Što se tiče opterećenosti radnika, ne treba nama da se formira nikakva komisija. Italijani su na početku napravili pravila. Za ovih pet godina ljudi su odlazili a novi ljudi nisu primani. Ništa ne treba da se izmišlja, samo da se vrate stvari na početak, kako je ranije bilo'', rekao je Stanić.

 

Pojašnjavajući kolika je plata u Fiatu, Stanić je rekao da je bruto plata većine radnika 38.500 dinara, a da je neto plata oko 28.000 dinara, za 22 radna dana bez dodataka. ''Sa svim dodacima izađe neto 35.000 dinara...Tražili smo oko 10.000 dinara povećanja bruto...Tražili smo tri posto povećanja plate i da nam se isplati bonus efikasnosti za dve godine. Dobili smo 2.2 posto povećanja i mogućnost da pregovaramo o bonusu'', rekao je Stanić. Dodao je i da ne razume zašto se krije tekst sporazuma. ''Sporazum nismo videli, čuli smo da se krije...Ako u sporazumu piše to što se govori, ne vidim razloga da se krije. Ako je rečeno da se plata uskladi sa inflacijom, to nije povećanje, to je samo vraćanje na početak godine'', rekao je. On je naglasio da ''nikakvog izjašnjavanja o predlogu sporazuma nije bilo''. Anđić je rekao da radnici Fiata ne traže ''ništa što ne zaslužuju''. ''Ne tražimo nemačke ni poljske plate, već samo onu koja je prosek u Srbiji...Svaka dva minuta sa trake u Fiatu izlazi 15.000 evra....Sa 38.000 dinara je jako teško živeti, pogotovo ako u porodici radi samo jedna osoba, kao što je slučaj kod mene, recimo'', rekao je Anđić. On je rekao i da su na potpisivanju sporazuma u Vladi Srbije bili ''ljudi koji nisu ni učestvovali u štrajku'' i da su ''oni odlučili u ime onih koji su štrajkovali''.

 

Umesto za plate i polutke, borba za novi model

Sindikati Fiata bi trebalo da preuzmu novu ulogu, koja je mnogo manje borba za veće plate ili polutku, a više da konstruktivno utiču na povećanje proizvodnje. To je ocenio konsultant i nekadašnji ministar za ekonomske odnose sa inostranstvom Milan Parivodić povodom postizanja sporazuma između poslovodstva Fiata i predstavnika sindikata. Parivodić je kazao da je važno da sindikati kroz pregovore sa rukovodstvom Fiata pokušaju da dovedu novi model, a to, naglašava, zahteva težak rad. ''Veoma je važno što je postignut dogovor i taj kompromis predstavlja realnost. Pozicija radnika nije moćna u odnosu na fabrike i to je realnost današnjeg sveta'', rekao je Parivodić i objasnio da, u slučaju da dogovor nije postignut, to bi bilo loše za radnike i njihove porodice, kao i za Kragujevac i celu državu. Parivodić je rekao, da je to što je potpisan trogodišnji kolektivni ugovor između poslovodstva Fiata i predstavnika sindikata, a naredne godine ističe desetogodišnji ugovor države i italijanskog giganta, predstavlja ''implicitan nagoveštaj da će ugovor sa državom biti obnovljen''. ''Moramo biti vrlo angažovani i preduzimljivi da bi sačuvali Fijat u zemlji i pokušati da dovedemo novi model u zemlju'', kaže Parivodić. Dodaje da su zemlje poput Kine, Italije, Nemačke, Amerike, prošle kroz ''industrijske promene'', te da su težinu tih promena ''na leđima'' uvek nosili radnici, pa je tako, kaže, slučaj i u Srbiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Došlo se do kompromisnog rješenja, uvijek je to tako, nemoguće je da će poslodavac ispuniti sve traženo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve u vezi poslovanja FIAT-a u Srbiji je tajna. To samo govori o Srbiji kao državi, ili možda je bolje reći "državi".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako radiš kod privatnika u pravilu potpišeš ugovor o tajnosti. Ni ovo nije drugačije. Ja sam protiv toga no takva je situacija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne može se to gledati na taj način. Privatnik ulaže sopstveni novac ili novac koji je dobio putem kredita od banke pa samim tim nije dužan da objavljuje javno nikakve podatke o svom poslovanju. FIAT u Srbiji posluje uz ogromne subvencije države, odnosno uz novac svih građana Srbije pa se prema tome neke stvari moraju znati. Niko ne traži od FIAT-a da objavi svoje poslovne tajne, već od države da se drži načela transparentnosti kada troši novac građana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Država je manjinski vlasnik? Da, i prema tome ima neke obveze. No to je opet privatna firma koliko to vama god zvučalo nestvarno.

Mislim da nekoga u državi Fiat smeta čisto iz razloga što nije dovoljno dobio u svoj džep. Uostalom Slovaci su jako puno davali i daju za 100% privatne automobilske tvornice. To im se sa vremenom višestruko isplatilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, sErGiO-AR said:

Niko ne traži od FIAT-a da objavi svoje poslovne tajne, već od države da se drži načela transparentnosti kada troši novac građana.

 

U temi na kojoj smo je postavljano koliko je državu koštala fabrika u Kragujevcu.

Piše u temi na kojoj smo koliko je to para, od koga je država uzela te pare, kada je išla prva rata otplate, kada ide poslednja rata, koja je kamata, koliko se plaća svake godine.

Video si sve to?

 

Kada neko slepo veruje Informeru, ili Pinku, ili ostalim medijima koji vuku na tu istu stranu - taj neko je glupa ovca.

Kada neko slepo veruje televiziji N1, Danasu i ostalim takvim medijima koji vuku na tu istu stranu - taj neko je glupa ovca.

Ovca je taj neko u oba slučaja, samo mu se ovan predvodnik razlikuje.

 

Zato je uvek mnogo bolje sam pronaći informacije, živimo u dobu kada to nije posebno teško. Ili, barem pročitati kada neko drugi potroši svoje vreme i to pronađe/postavi. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...