Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Le Man 2017. / 2018. / 2019. / 2020. / 2021. / 2022.

Recommended Posts

Oboreni rekordi u svim klasama!

 

toyota%20lemans%202017.jpg

 

Kvalifikacije za ovogodišnje održavanje trke 24 časa Le Mana su protekle u znaku Tojote, ali isto tako treba naglasiti da su takmičari u svim klasama prosto demolirali akutelne rekorde. Od sinoć na snazi su novi rekordi u sve četiri Le Mans klase vozila. Prvi rekord koji je, sa dosta lakoće, oboren je onaj iz LMP2 klase gde su vodeće posade sa lakoćom vozile brže od aktuelnog rekorda klase od 3:32, koji je postavljen 2008. Takođe, Tojota je najavljivala da će pokušati da obore rekord Nila Janija iz 2015. Međutim, tempo kojim je Kamui Kobajaši odvezao prvi krug nakon kratkog prekida u popodnevnim kvalifikacijama je ostavio bez teksta sve koji prate endurans - 3:14.791! Ovo je 2,096 sekundi brže od prethodnog rekorda, dok je prosečna brzina kojom je Kobajaši prošao 13.6km dugu stazu (251.9km/h) brže čak i od prosečne brzine koju je imao Hans Joakim Štuk, ali kada je ova staza bila bez dve velike šikane na Mulzan pravcu!

 

 

Tojota će ovogodišnju trku startovati iz prvog reda, dok su vozači Poršea u drugom redu. Treći red pripada Tojota #9 i #4 Bykolles posadama. Oliver Veb je za volanom Bykolles privatnog LMP1 prototipa oborio rekord za kategoriju privatnih LMP1 posada postavivši vreme od 3:24.170.

U LMP2 klasi je bilo podjednako žestoko, a Aleks Lin u #26 G-Drive postavio novi rekord sa 3:25.325. Lin je na početku trećih kvalifikacija postavio bolje vreme od Vitali Petrova koji je popodnevne kvalifikacije obeležio sa sjajnim vremeno od 3.25.549. Treći je Ho Pin Tung koji je u #38 DC Racing postavio 3:25.911.

U GTE Pro klasi su tokom većine kvalifikacija na vodećem mestu bili Aston Martin vozači, da bi u finišu krenula salva fenomenalnih krugova, sve bolji od boljeg. Prvo je Rajan Brisko u #69 Fordu postavio 3.51.2, da bi nakon toga Džejms Kalado u AF Corse #51 napravio 3:51.028, da bi na kraju Daren Tarner u #97 Aston Martin Vantage oborio GTE Pro rekord sa 3:50.837.

Finiš kvalifikacija je doneo još jedan rekord – Fernando Ris je u #50 Larbre Corvette postavio 3:52.843 potisnuvši Pedra Lamija sa 3.53.222 na drugo mesto u klasi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
update naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche pobednik, ali sa posadom #2

 

porsche%20lms%2024.jpg

 

Porše je ostvario het trik na Le Manu pobedivši i ove godine i tako su upisali svoju ukupno 19. pobedu na ovoj legendarnoj trci. Ipak, do pobede je došla poasda #2, a ne #1 koja je vodila u trci, ali je nakon 21. sata ostala na stazi usled tehničkih problema. U LMP2 klasi je do pobede došla posada #38 Džeki Čen DC ekipe, dok je pobeda u GTEPro klasi rešena u poslednjem krugu između Astona i Korvete koja je na kraju završila na trećem mestu u klasi iza Astona #97 i #67 Forda. U GTEAm klasi je dominirao Ferari sa kompletnim podijumom.

 

Nakon silnih problema Tojote oko ponoći i #2 Poršea još u prvoj trećini trke, delovalo je kao da će #1 posada Poršea doći do još jedne pobede, ali do toga ipak nije došlo. Loterer je bio za volanom Poršea #1 u trenutku kada je prijavio problem sa pritiskom ulja u sistemu. Sporim tempom bez primarnog pogona je pokušao da se dovuče do boksa, međutim epilog je bio isti kao i kod Tojote #7 sinoć. Ostali su parkirani na pravcu i uz silne pokušaje restartovanja sistema, od buđenja te mašine nije bilo ništa. U trenutku odustajanja Loterer je imao 13 krugova prednosi u odnosu na LMP2 #38 mašinu, a ubrzo posle par pokušaja da se ponovo pokrene taj Porše Loterer je dobio instrukciju da ugasi sistem i odustane. Tako Loterer nije uspeo da upiše pobedu i sa Poršeom, obzirom da već ima pobedu sa Audijem. Tada je postalo jasno zašto Porše nije digao ruke od posade #2 koja se dala u poteru za LMP2 mašinama kako bi izbili na čelo u generalnom plasmanu. To se i desilo na sat vremena pred kraj trke, kada je #2 Porše obišao LMP2 mašinu Džeki Čen DC ekipe i tako osigurali pobedu, treću u nizu za Porše, a 19. u istoriji ove fabrike. Tako je i Hartli upisao pobedu i sada nije jedini vozač ekipe koji taj naziv nema. Drugo mesto u LMP1 kategoriji je pripalo jedinoj preostaloj mašini u ovoj kategoriji, #9 Tojoti. Pored odličnog rezultata, pobede u klasi i drugog mesta u generalnom plasmanu, ekipa Džekija Čena ima još jedan razlog za slavlje, a to je treće mesto u klasi i četvrto u generalnom plasmanu. Drugo mesto u LMP2 kategoriji pripalo je #13 Rebelionu.

 

U GTEPro klasi je viđena fantastična borba u završici gde je posle gotovo cela 24 časa trkanja razlika između Korvete i Astona Martina bila manje od 0.5s. Vožnja na branku posle 24 časa trkanja je zaista fascinantna, a na kraju je pobedu odneo Aston Martin sa posadom #97. Korveta #63 se branila koliko je mogla, ali su se u jednom trenutku prekočili, oštetili pneumatik i tako izgubili prvo mesto, a do kraja kruga ih je pretekao i #67 Ford, tako da su u Korvet ostali tek trećeplasirani. Tako je Dunlop odneo pobedu u GTEPro klasi kao roizvođač pnumatika. U GTEAm kategoriji je Ferari odneo ubedljiv trijumf sa prva tri mesta. Ukupan broj odustajanja se zaustavio na 11 posada, a u LMP1 kategoriji se pokazalo da su hibridi izuzetno ranjivi i u toj kategoriji su trku završilla samo dva bolida.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Džekiju Čenu dvostruki podijum u Le Manu

 

lemans%202017%203.jpg

 

Posada Vajlan Rebeliona koju su činili Nelson Pike junior, David Hajnemajer Hanson i Matijas Behe diskvalifikovana je sa trke 24 časa Le Mana posle tehničkih provera i oduzeto joj je treće mesto. Odluka o diskvalifikaciji objavljena je u ponedeljak, dan pošto je ovogodišnje izdanje legendarne trke završeno. Tim ima mogućnost žalbe, koja je već najavljena.

Na trci je treću godinu zaredom trijumfovao Porše, koji su vozili Timo Bernard, Erl Bamber i Brendon Hartli. Drugo mesto zauzela je posada Džeki Čen rejsinga u prototipu Orike u sastavu Ho-Ping Tun, Loran Toma i Oliver Džarvis. Diskvalifikacija Rebeliona znači da je mesto na podijumu nasledila druga posada Džeki Čen rejsinga, u kojoj su bili Dejvid Čeng, Tristan Gomendi i Aleks Brandl. To ujedno znači da je tim koji se takmiči u klasi LMP2, a koji ima podršku filmske zvezde iz Hong Konga došao do istorijskog dvostrukog podijuma. Organizatori prestižne trke u ponedeljak su objavili da je detaljnim pregledima ustanovljeno da određene modifikacije šasije posade sa brojem 13 nisu u skladu sa pravilima. Pojedini mediji su objavili da je na prototipu napravljena rupa kroz koju je moguće startovati motor bez skidanja poklopca i zadnjeg dela samog automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M8 GTE: Poslednja testiranja povratnika na Le Man

 

BMW M8 GTE

 

Na poslednjim testiranjima uoči trke 24 sata Dejtone BMW je skinuo "ratne boje" s karoserije automobila kojim se fabrička ekipa naredne godine vraća na Le Man. S trkačkim BMW-om M8 GTE fabrička ekipa BMW Motorsport će se naredne sezone suprotstaviti automobilima GT kategorije koji dolaze iz Porschea, Ferrarija, Aston Martina i Forda, a Bavarci će M8 GTE gurnuti u vatru u šampionatima IMSA i FIA WEC.

 

BMW M8 GTE

 

Jasno je da drumska verzija nove Serije 8 neće imati ekstremno proširene blatobrane, ogroman spojler na poklopcu prtljažnika i još veći zadnji difuzor vazduha, ali izgled trkačkog M8 GTE ipak pokazuje šta u bližoj budućnosti mogu očekivati kupci modela M8.

 

BMW M8 GTE

 

Zajednički element obe verzije je 4.0 litarski biturbo V8 motor koji će uz važeća pravila u trkačkoj verziji raspolagati sa 500 konjskih snaga, za čiju distribuciju na zadnju osovinu je zadužen 6-stepeni sekvencijalni menjač.

 

BMW M8 GTE

 

Prvo suočavanje s konkurencijom M8 GTE imaće krajem januara na trci 24 sata Dejtone, a nakon pauze od 2011. godine fabrička ekipa vraća se na trku 24 sata Le Mana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baton debituje na 24 časa Le Mana

 

179366-baton.jpg

 

Šampion Formule 1 iz 2009. godine Dženson Baton voziće za SMP rejsing u Svetskom šampionatu izdržljivosti počevši od trke 24 časa Le Mana. Baton će na jednoj od najvećih trka na svetu debitovati u klasi LMP1 za volanom modela BR1 sa Dalarinom šasijom, a vozačku postavu će pored njega činiti Rusi Vitalij Petrov i Mihail Alešin. Britanac se iz Formule 1 povukao na kraju sezone 2016. godine, ali se prošle godine kratko vratio, kao zamena za Fernanda Alonsa na Velikoj nagradi Monaka. Ove godine se vratio trkama i trenutno se takmiči u Super GT seriji.

''Kao što svi pretpostavljaju, bio mi je san da se trkam u Le Manu. Mislim da je san svakog vozača da učestvuje, a i osvoji trofej u Le Manu, a ja se ništa ne razlikujem. Timske kolege će mi biti Alešin i Petrov, koje poznajem iz Formule 1 i Indikara. Idemo u Le Man da bismo se borili za pobedu. Svaki vozač želi pobedu na svakoj trci, a ja zaista mislim da možemo da budemo konkurentni'', naglasio je Baton. Očekuje se da će Baton učestvovati na svim trkama Svetskog šampionata izdržljivosti izuzev one na Spa Frankoršampu, pošto će tada voziti trku Super GT serije u Fudžiju. U njegovom odsustvu Petrov i Alešin neće dobiti trećeg člana tima.

Ovogodišnje izdanje 24 časa Le Mana na programu je 16. i 17. juna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pobeda Alonsa na 24 časa Le Mana za drugu moto krunu

 

24 leman 1.jpg

 

Vozač Meklarena u Formuli 1 Fernando Alonso ostvario je i drugu pobedu u poteri da postane tek drugi čovek koji je uspeo da osvoji triplu krunu automobilizma. Slavni Španac je pobedio na 24 časa Le Mana u vozilu Tojote, pošto je prethodno bio najbolji i u kvalifikacijama. Dvostruki šampion Formule 1 iz 2005. i 2006. godine Alonso, je u timu sa Japancem Kazukijem Nakađimom i Švajcarcem Sebastijanom Buemijem slavio na 86. izdanju legendarne trke, koja se vozi u okviru Svetskog šampionata izdržljivosti.

 

24 leman 11.jpg

 

Alonso je na Velikoj nagradi Monaka u Monte Karlu slavio 2006. i 2007, a pošto je u svoju riznicu dodao i trijumf na 24 časa Le Mana, sada mu za triplu krunu automoto sporta ostaje još samo pobeda na legendarnoj trci Indijanapolis 500. Jedini čovek koji je uspeo da osvoji sva tri velika nadmetanja u automobilizmu je legendarni Grejem Hil. Trijumf Alonsa i kolega je bio i prvi za Tojotu u istoriji 24 časa Le Mana. Tojota je na 24 časa Le Mana ostvarila sjajan rezultat, jer je drugo mesto osvojila njena druga ekipa u sastavu Majk Konvej, Kamui Kobajaši i Hoze Marija Lopez. Treći su bili vozači Rebelion Rejsinga Matijas Beč, Gustavo Menezes i Tomas Loran.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

G-Drive Racingu oduzeta pobeda na LeManu

 

G drive.jpg

 

G-Drive Racing koji je dominantno pobedio na 24 časa LeMana diskvalifikovan je i pobeda mu je oduzeta

 

Nakon što su tehnički delegati otkrili nedozvoljen i neprijavljen deo u sistemu za punjenje gorivom G-Drive Racing automobila tokom pit stopova, tim je diskvalifkovan, a pobeda oduzeta. Tehničkim delegatima postala su sumnjiva punjenja gorivom Ruskog tima, koja su trajala kraće od svih drugih takmičara u LMP2 klasi. Nakon trke, proveren je njihov sistem za točenje gorivom, u kojem je otkriven nelegalan deo, napravljen i ugrađen u restriktor, koji ograničava protok goriva tokom punjenja. Zbog ovog nalaza diskvalifikovano je vozilo #26 sa posadom Roman Rusinov, Jean-Eric Vergne i Andrea Pizzitola, kao i druga G-Drive posada #28 Loic Duval, Matthieu Vaxiviere i Francois Perrodo. Ovim je na prvo mesto LMP2 klase promovisan Signatech Alpine Oreca #36, sa posadom Nicolas Lapierre, Andre Negrao and Pierre Thiriet. Ovo je svakako veoma dobra vest za Renault, koji stoji iza marke Alpine. Drugo mesto pripalo je automobilu #39, sa posadom Vincent Capillaire, Jonathan Hirschi i Tristan Gommendy. Unapređenjem na treće mesto United Autosportsa #32 , Juan Pablo Montoya je uz svoje kolege Willa Owena i Huga de Sadeleera, stigao do svog prvog podijuma na debitantskom nastupu na LeManu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alonso ponovo slavio u Le Manu

 

193547-Fernando-Alonso.jpg

 

Fernando Alonso doneo je Toyoti pobedu na jednoj od najuzbudljivijih trka sezone - 24 sata Le Mana. Fernando Alonso pobednik je trke 24 sata Le Mana drugu godinu zaredom. Za Alonsa je ovo bila trka kojom je potvrdio titulu u Svetskom ''Endurens'' šampionatu, a njemu i njegovim suvozačima Sebastijanu Buemiju i Kazukiju Nakajimi umnogome je ove godine pomogla i sreća. Sat vremena pre kraja trke drugo Toyotino vozilo koje je vozio Hose Maria Lopez moralo je u garažu na promenu gume. Vozač nije bio siguran da li se radi o pucanju pneumatika ili o kvaru nekog senzora, ali ovo zaustavljanje lidera trke dozvolilo je Alonsu da preuzme vođstvo i dođe na kraju i do pobede. Kao i prošle godine, Toyoti su pripale pozicije jedan i dva, ali svakako će biti mnogo pitanja o načinu na koji je titulu osvojio tim koji šredvodi Fernando Alonoso.

''Oni su svakako zaslužili pobedu, ali sreća je uvek bila veoma važan faktor u automoto sportu'', poručio je nakon trke Alonso. Ove godine 24 sata Le Mana održana je 87. put, a uživo je akciju pratilo više od 250.000 ljudi.

 

I ovaj put bez adekvatne konkurencije, dva hibridna LMP1 prototipa Toyote stigli su do prvog i drugog mesta u generalnom poretku, a za uzbuđenje na 87. izdanju najveće i najteže trke svih vremena pobrinuli su se vozači automobila iz klase GTE Pro.

 

193548-toyota lm 1.jpg

 

Sa minimalnim neplaniranim zadržavanjem u servisnom prostoru, oba Toyotina LMP1 hibridna prototipa rutinski su završili ovogodišnju ''francusku priču'' osvojivši prvo i drugo mesto u generalnom poretku sa šest krugova prednosti ispred trećeplasiranog prototipa iz ruskog tima SMP Racing sa startnim brojem 11, što je potvrdilo ranije izjave nekoliko vozača iz (realno) nekonkurentnih privatnih LMP1 timova da na stazi la Sarthe na kraju mogu da budu ispred fabričkih hibridnih Toyota samo u slučaju da Japancima sreća i ''svojeglavi'' Le Man okrenu leđa.

 

Najviše krugova (385) na kraju je ''zatvorila'' LMP1 Toyota sa startnim brojem 8 koju su delili Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima i Fernando Alonso. Mike Conway, Kamui Kobayashi i José Maria López delili su upravljač drugoplasirane Toyote sa startnim brojem 8, a kroz cilj su prošli sa samo petnaestak sekundi zaostatka iza više srećne ''Osmice'' čiji vozači su se još od prvih slobodnih treninga žalili da ne mogu da dostignu brzinu Toyotine ''Sedmice''. Pored Toyote, najviše razloga za zadovoljstvo imali su i u timovima Signatech Alpine Matmut (Alpine A470-Gibson, prvi u klasi LMP2), AF Corse (Ferrari 488 GTE Evo, prvi u klasi GTE Pro) i Keating Motorsport (Ford GT, prvi u klasi GTE Am).

Monotoniju najsnažnije LMP1 klase uspešno su razbijali uzbudljivi okršaji u klasi GTE Pro u kojoj su na kraju najmanje sreće imali u timovima Corvette Racing (dugu borbu za prvo mesto u klasi upropastilo je izletanje Jana Magnussena u Porsche krivinama) i Aston Martin Racing (čiji je brži od dva automobila prerano završio trku izletanjem pri ulasku u Indianapolis krivine). Snove fabričkog tima Porschea o prvom mestu u klasi pokvario je AF Corse Ferrari sa startnim brojem 51 koji su delili Alessandro Per Guidi, James Calado i Daniel Serra. Verujemo da će u Fordu za gubitak podijuma u klasi GTE Pro i dalje kriviti BoP (Balance of Performance), a razočaravajući je rezultat dva fabrička BMW-a M8 GTE koji su u svojoj prvoj (i poslednjoj) WEC sezoni Le Man završili pri kraju GTE Pro kolone.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Toyote: Bilo je varnica sa Alonsom

 

193547-Fernando-Alonso.jpg

 

Direktor tima Toyote u Svetskom šampionatu izdržljivosti Rob Leupen priznao je da saradnja sa Fernandom Alonsom bila veoma dobra, ali da je bilo i problema, uprkos velikim uspesima. Španac je sa japanskim proizvođačem ostvario dve pobede na 24 časa Le Mana, a takođe je osvojio i titulu, svoju treću u karijeri. Ranije ove godine, prvi čovek Ferarija Luka di Montecemolo je kritikovao Alonsa i istakao da je zadovoljan kada pobeđuje, a da kada nije takav slučaj tim je kriv, a ne on. Španac je oštro odgovorio Di Montecemolu, a nedavno je otkrio da neće ostati u timu Toyote, ali da će se sigurno ponovo takmičiti u Svetskom šampionatu izdržljivosti.

 

''Fernando je veoma profesionalan vozač koji se odlično uklopio u naš tim. Nije želeo da bude poseban, shvatio je vrlo brzo da ne može da pobedi sam. To mu nije bio problem, prilagodio se, uživao je. Za tim je uvek lepo kada ima nekoga kao što je on'', rekao je Leupen. Kada je upitan da li je bilo nekih problema za godinu i po dana saradnje, Leupen je odgovorio: ''Bilo je varnica, ali generalno kada ste neko kao on, niste baš opušteni, morate da se ogradite. Ne mogu da potvrdim ono što su drugi rekli o njemu ranije, ne znam te ljude. Ali, uživali smo što smo imali takvog vozača. Bilo je dobro, ali svakom putovanju dođe kraj. Kaže da želi da se vrati, pa zašto da ne?''

Leupen je, međutim, otkrio da se jedan od trenutaka koji je izazvao varnice desio u Kini, kada je u pitanje dovedena strategija. Tada je Alonsova posada bila mnogo brža od druge Tojotine, ali je ostala bez pobede jer se ''zaglavila'' iza bezbednosnog vozila. ''Ponekad to objašnjava stvari, ali možete da imate i pristup 'uzmi ili ostavi', ali je svim vozačima bilo jasno, ne samo Fernandu, da je tim najvažniji. Bilo je situacija kada možda nije bio zadovoljan odlukom tima ili strategijom, ali je bilo i onih kada su imali sreće ili nisu. Da je naša druga posada imala više sreće, možda bi pobedila na još nekoj trci, a da je oni nisu imali možda bi izgubili koji trijumf'', naglasio je Leupen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trka 24 sata Le Mana odložena za septembar

 

193548-toyota lm 01.jpg

 

Organizatori legendarne trke 24 sata Le Mana su saopštili da se ovogodišnji događaj odlaže zbog pandemije koronavirusa. Trka je trebalo da se održi 13. i 14. juna, ali je odložena za 19. i 20. septembar. Automobile Club de l'Ouest je saopštio da je odluka doneta zbog promenjive situacije povezane s koronavirusom i najnovijih uputstava vlade.

''U Francuskoj i drugim zemljama su na snazi restrikcije sa namerom suzbijanja širenja koronavirusa. Kao posledica toga, organizator je u dogovoru s Međunarodnom automobiliskom federacijom (FIA) i World Endurance Championshipom (FIA WEC) odlučio da odloži trku 24 sata Le Mana'', navodi se u saopštenju. Legendarna trka se inače već vozila u septembru, i to 1968. godine zbog protesta, štrajkova i građanskih nemira u Francuskoj u leto te godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota ostvarila treću pobedu u nizu na trci 24 sata Le Mana

 

207038-toyota lm 2020 02.jpg

 

Toyota nastavlja da niže uspehe na trkama 24 sata Le Mana jer je danas ostvarila treću pobedu u nizu. Slavlje u ekipi Toyota Gazoo Racing je počelo nakon što je Kazuki Nakajima prešao cilj u automobilu Toyota TS050 Hybrid sa brojem 8. Ova pobeda je treća za Sebastana Buemija i Kazukija Nakajimu koji su slavili 2018. i 2019. godine, a druga za Brendona Hartleyja, Novozelanđanina koji je zamenio Fernanda Alonsa ove godine.

 

207037-toyota lm 2020 01.jpg

 

Ove godine zbog pandemije koronavirusa publike nije bilo, a kiša koja se očekivala ipak nije padala. Ekipa Rebellion čiju posadu u automobilu 1 su činili Bruno Senna, Norman Nato i Gustavo Menezes završila je trku na drugoj poziciji, a na podijumu se našao i Toyotin automobil sa brojem 7, odnosno njegova posada Mike Conway, Kamui Kobayashi i Jose Maria Lopez. Tokom noći je njihov automobil imao problem sa turbom i izduvnom granom zbog čega je u garaži proveo 30 minuta. Ovi mehanički problemi su onemogućili pomenutu posadu da se bori za pobjedu u klasi LMP1.

 

U klasi LMP2 pobedu su odneli Phil Hansen, Felipe Albuquerque i Paul di Resta iz ekipe United Autosports koji je ranije ostvario pol-poziciju. Ovo je bila najmasovnija kategorija sa 24 automobila, a Hansen je prešao cilj za potvrdu trijumfa. Pobednik GTE Pro klase je Aston Martin za čijim upravljačem je bio Alex Lynn. Iza sebe je ostavio Jamesa Calada iz ekipe AF Corse Ferrari, dok je Aston Martinov Nicki Thimm završio treći. Porcheov fabrički tim, koji slavi 50. godišnjicu od prve pobede na Le Manu, osvojio je šestu i sedmu poziciju u klasi.

Charlie Eastwood u iz TF Sport tima slavio je u GTE Am klasi, Matt Campbell u Proton Porscheu je bio drugi, a treće mesto na podijumu zauzeo je još jedan član tima AF Corse, Nicklas Nielsen.

 

Trku je počelo 59 automobila, a 16 nije uspelo da stigne do cilja. Završetkom ovogodišnje trke 24 sata Le Mana okončana je i LMP era jer od sledeće godine važe Hypercar pravila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odložena trka 24 sata Le Mana, organizatori žele publiku

 

207038-toyota lm 2020 02.jpg

 

Legendarna trka 24 sata Le Mana je odložena zbog pandemije koronavirusa. Trka je trebalo da se vozi 12. i 13 juna, ali su organizatori odlučili da je odlože za 21. i 22. avgust u nadi da će do tada biti dozvoljeno prisustvo publike na tribinama.

 

Prošlogodišnja trka je održana bez publike, a sada organizatori Automobile Club de l'Quest (ACO) pokušavaju da izbegnu isti scenario. Francuska je trenutno u lockdownu zbog pandemije koronavirusa, a organizatori se nadaju da će se situacija poboljšati dovoljno do avgusta kako bi publika mogla da gleda najpoznatiju endurance trku na svetu. Ove godine će biti održano 89. izdanje trke 24 sata Le Mana, a biće uvedena i nova Hypercar klasa koja menja LMP1. Timovi koji će se takmičiti u najvišoj klasi su Toyota, Scuderia Cameron Glickenhaus i Alpine. Očekuje se da će se u određenoj fazi šampionata priključiti i i ByKolles Racing, dok Peugeot namerava da uđe 2022. godine, a Ferrari 2023. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota četvrti put za redom osvojila ''24 sata Le Mana''

 

217446-toyota lm 2021.jpg

 

Toyota je osvojila svoju četvrtu uzastopnu pobedu na 24 sata Le Mana. Međutim, ova pobeda se razlikuje od prve tri. Prvo zato što je to prva pobeda ere Hypercar-a. GR010 Hybrid tako ulazi u istorijske knjige svog prvog Le Mana, kao prvi svaki Hypercar koji je pobedio u trci. Značajno je i to da je ovo prva pobeda za posadu broj 7, koja je u prošlosti imala lošu sportsku sreću. Mike Conway, Kamui Kobayashi i Jose María Lopez su napokon ovogodišnji veliki pobednici!

 

 

U potpuno novoj klasi Hypercar je bilo toliko pitanja pre nego što je zastava spuštena za početak 89. trke 24 sata Le Mana. Bilo je pitanje da li će Toyota naići na mehaničke teškoće kao što to rade mnogi timovi kada automobil krene na svoju prvu 24-satnu trku. Takođe, bilo je nepoznato kako će Glickenhaus 007 LMH izvesti nakon prve dve runde Svetskog šampionata u izdržljivosti (WEC) kao i to da li Alpine može da teži pobedi? Nakon napornih 24 sata, imamo sve odgovore, a japanska ekipa ima i prvo i drugo mesto. Toyota #7 Toyota GR010-Hybrid koju su vozili Conway, Kobayashi i López je završila ispred #8 sestrinskog automobila sa Buemijem, Nakajimaom i Hartleyjem za volanom.

 

Od starta u 16:00 sati, pobednička postava je uživala u vrlo glatkoj trci. To je bio referentni učinak sa bolidom #7 na prvom mestu pri svakoj proveri po satu (osim 13. sata). U bolidu #8, Sebastien Buemi je bio primoran da svoj automobil gurne do krajnjih granica od prvog ulaska, nadoknađujući dragocene sekunde izgubljene kada ga je udario Olivier Pla u bolidu #708 Glickenhaus 007 LMH u prvoj kricini. Uspeo je da se vrati za drugo mesto za nešto više od sat vremena, ali nikada nije zaista nije bio u prilici za pobedu. Dve Toyote su tada ostale na vrhu poretka do kraja trke. Iza njih, Alpine A480-Gibson se brzo etablirao kao glavni kandidat za treće mesto. Andre Negrao, Nicolas Lapierre i Matthieu Vaxiviere su čekali iza Toyote, spremni za preuzimanje pozicije ako ikada ispadnu. Međutim, francuski tim je imao nekoliko vlastitih ispadanja, od kojih je najveći izlet van staze za Matthieua Vaxivierea na prvoj šikani na Mulsanne pravcu neposredno pre oznake sredine. Na kraju, francuski automobil je zadržao svoju poziciju i zauzeo treće mesto na podijumu.

Uzbudljvo je bilo i u ostalim klasama, pogotovo u ranoj fazi trke kada je kiša zaista začinila borbe i trkanje.

 

 

U klasi LMP2 je tako prava drama trajala bukvalno do poslednjeg kruga trke. Dva automobila ekipe Team WRT su došla su na čelo kolone u klasi od sedmog sata i dominirali sve do ciljne zastave. Tako je ekipa Vincenta Vossea završila svoju prvu sezonu u trkama izdržljivosti vrhunskom pobedom u klasi u 24 sata Le Mana! Treba istaći da je u kasnoj kasnoj fazi trke, tačnije u poslednjem krugu odličan rezultat izmakao Robertu Kubici, Louisu Deletrazu i Yifei Ye. Nakon što je vodio veći deo trke, automobil se zaustavio na stazi pet minuta od ciljne zastave predajući pobedu Robinu Frijnsu, Ferdinandu Habsburgu i Charlesu Milesiju. Jota sa brojem #28 Oreca 07-Gibson koju su vozili Sean Gelael, Stoffel Vandoorne i Tom Blomqvist je završila na drugom mestu, a bolid #65 Panis Racinga (Canal/Stevens/Allen) je zaokružio podijum u klasi.

U klasi LMGTE Pro ekipa AF Corse je uspešno sa Ferrarijem stigla do još jedne pobede u klasi 24 sata Le Mansa, slaveći pobedu u GTE Pro sa #51 488 GTE Evo. U ranim fazama trke se činilo da Corvette C8.R imaju prednost. Međutim, Ferrariji su se pokazali doslednijima i na kraju su preuzeli komandu sa automobilom #51, kojim su upravljali Pier Guidi, Calado i Ledogar. Ovo je četvrta pobeda Amato Ferrarija i Co u LMGTE Pro, a dolazi 10 godina nakon prve pobede tima u La Sartheu. Dva Porschea 911 RSR-19 su ostala na stazi, ali nikada nisu bili blizu pobede.

 

I na kraju u klasi LMGTE Am, François Perrodo i Nicklas Nielsen, nosioci šampionske titule WEC-a, mogu se pohvaliti višegodišnjim trkačkim iskustvom, ali nikada nisu uspeli da ostvare pobedu u Le Manu. Međutim, danas oni su mogli da ponosno izađu na podijum sa timskim kolegom Alessiom Roverom. Ovo je prva pobeda u klasi LMGTE Am za AF Corse i nagrađuje njihovo prisustvo ovde od 2011. godine (nakon dve pol pozicije i četiri podijuma).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota nastavila dominaciju na 24 časa Le Mana

 

toyota lm.jpg

 

Posada Toyote sa brojem osam odnela je pobedu na ovogodišnjem izdanju legendarne trke 24 časa Le Manu i tako japanskom proizvođaču donela peti trijumf zaredom. Na najvišem stepeniku pobedničkog postolja našli su se Sebastijan Buemi, Brendon Hartli i Rio Hirikava. Za Buemija je to četvrta pobeda u Le Manu, za Hartlija treća, dok je Hirikavi to prvenac na jednoj od najvećih trka na svetu, a on je tako postao peti japanski vozač koji je ostvario pobedu na njoj.

 

Od starta do cilja bilo je jasno da će Toyota ostati nedodirljiva u Le Manu, pošto su se tokom dve trećine trke u vođstvu smenjivale dve posade japanskog proizvođača. Njihova borba rešena je pre isteka 16. sata trke, kada se model GR010 hibrid sa brojem sedam, za čijim volanom je bio Hose Marija Lopes, zaustavio na stazi. Iako je Argentinac uspeo da pokrene svoj hiperautomobil, izgubio je jedan krug, a do kraja trke on, Majk Konvej i Kamui Kobajaši nisu uspeli više od toga da se vrate u isti krug kao pobednička posada Tojote. Na kraju je razlika iznosila tek nešto više od dva minuta. Na najnižem stepeniku pobedničkog postolja našla se posada Glikenhausa, koju su činili Rajan Brisko, Ričard Vestbruk i Frank Majlo, a oni su imali pet kerugova zaostatka. Iza njih su sledili Olivije Pla, Roman Duma i Pipo Derani, koji takođe brane boje Glikenhausa, a sledila ih je najbolja posada u LMP2 klasi - Oreka, čije boje su branili Roberto Gonsales, Antonio Feliks da Kosta i Vil Stivens.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...