Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novi automobili će imati alarm za upozorenje o detetu na zadnjem sedištu

Recommended Posts

sedista.jpg

 

Od 1990. godine više od 800 dece je smrtno stradalo u pregrejanim automobilima nakon što su ih roditelji slučajno ostavili u parkiranom vozilu.  Prema istraživanju NHTSA-e, samo u periodu od 1998. do 2012. godine je od toplotnog udara u automobilima umrlo 527 dece, a njih više od 51% vozači su nenamerno ostavili u automobilu. U Americi su tome odlučili da stanu na kraj, pa sve veći broj članova kongresa gura inicijativu da oprema koja bi vozača upozoravala na to da je na zadnjem sedištu dete postane serijska na novim automobilima. Tzv. HOT CARS (Helping Overcome Trauma for Children Alone in Rear Seats) predlog zakona bi prisilio proizvođače automobila da ugrade u sve nove automobile sistem koji bi vozača upozoravao na to da je na zadnjem sedištu ostao putnik nakon što je motor automobila ugašen.

I pre donošenja zakona reagirao je General Motors koji u svoje pojedine modele ugrađuje ''Rear Seat Reminde'', a od ove godine ga nudi na preko 20 modela. Sličan sistem nudi i sve veći broj proizvođača opreme za bebe. Ako se zakon usvoji, sistem upozoravanja će biti uniformisan i obavezan za apsolutno sve putničkne automobile.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai protiv smrtnih slučajeva u pregrejanim vozilima

 

hyundai dete.jpg

 

Hyundai je objavio da namerava da stane na kraj smrtnim slučajevima u pregrejanim vozilima na način da će sve svoje modele standardno opremiti sistemom za upozorenja na putnike na zadnjim sedištima. Za sada je potvrđeno da će ovaj sistem postati deo standardne opreme u SAD-u do 2022. godine, ali verujemo da će vremenom ova odluka biti proširena i na druga tržišta. Glavni zadatak ovog sistema je naravno sprečiti smrtne slučajeve dece koja su slučajno ostavljena na zadnjim sedištima automobila. Sam sistem dolazi u dve verzije. Osnovna verzija se bazira na tzv. logici vrata. Drugim rečima, ako su zadnja vrata pre startovanja vozila bila otvorena (pa naravno zatvorena), sistem će podsetiti vozača pre nego što izađe iz automobila da na kraju vožnje proveri da ima li koga na zadnjoj klupi. Ovaj sistem je vrlo jednostavan i njegova ugradnja u Hyundaijeva vozila će krenuti već do kraja ove godine.

 

Druga verzija je nešto naprednija i kombinuje gore pomenutu logiku vrata sa senzorima koji detektuju pokrete na zadnjoj klupi (dece i ljubimaca). Ako se detektuje pokret nakon što je vozač izašao iz vozila i zaključao vrata, automobil će zatrubiti, upozoriti svetlosnim signalima i poslati upozorenje na vlasnikov mobilni. Ovaj sistem će od sledeće godine postati deo standardne opreme modela Santa Fe i Palisade. U SAD-u je ove godine već poginulo više od dvadesetoro dece koja su ostavljena u vrućim vozilima, a tokom prošle godine ukupno ih je umrlo 52. Američka agencija za bezbednost u saobraćaju NHTSA savetuje da se deca nikako ne ostavljaju u automobilu te nameravaju da podstiču ljude koji vide dete samo u vozilu da odmah zovu hitne službe. Naime, deca su puno podložnija visokim temperaturama nego odrasli ljudi. Takođe, napominju da se temperatura u vozilu može podići veoma brzo. Navode da ako je spoljašnja temperatura oko 25-26° C, temperatura u vozilu može da poraste na 38° C za svega nekoliko minuta. Tokom vrućeg dana sa temperaturom od oko 32° C temperatura može da poraste na preko 42° C za manje od 10 minuta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radarski senzor u krovu ovog Genesisa spašava živote

 

genesis radar.jpg

 

Sve je više proizvođača koji pridaju pažnju i ovom sigurnosnom aspektu. Ako kažemo da je samo ove godine u Americi od posledica toplotnog udara u automobilu umrlo 20 dece, a rekordnih 2018. i 2019. čak 53, jasno je zašto javnost traži, a proizvođači sve češće ugrađuju sistem nadzora putnika na zadnjoj klupi.

 

Nakon General Motorsa i Nissana kao najsnažnijih zagovornika, u kampanju se uključio i Genesis, i to dodatno unapređenim sistemom. Naime, osim klasičnog podsećanja vozača da proveri zadnje sedište, Genesisov model GV70 ima i radarski senzor koji prati prostor na zadnjoj klupi. Ako primeti bilo kakvo kretanje dok automobil stoji parkiran, oglasiće se alarm, a treperiće svetla i pokazivači smera. NHTSA naglašava da se većina fatalnih slučajeva toplotnog udara kod dece događa nenamerno, odnosno nakon što neko od odraslih zaboravi na dete u automobilu. Najčešće se to događa u danima kada roditelji iz nekog razloga menjaju rutinu i nisu svesni novonastale obaveze. Takođe, nedostatak sna kod roditelja lako izaziva zaboravnost i smetenost. Kako bi se verovatnoća smanjila na najmanju moguću meru Genesis ima dvostruki alarm. Tako pri svakom gašenju motora obaveštava vozača o potrebi pregleda zadnjeg sedišta, a ako detektuje naknadno kretnje oglasiće se klasičnim alarmom.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...