Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Hyper automobili

Recommended Posts

Hyperion XP-1

 

hyperion-xp-3.jpg

 

Kompanija Hyperion Motors iz Kalifornije je na sajmu u Los Anđelesu prikazala supersportski automobil XP-1. U vesti se navodi da je Hyperion XP-1 supersportski automobil sa vodonično-električnim pogonom, pri čemu je ovaj dvosed zahvaljujući laganoj konstrukciji težak samo 1.031 kg.

 

229804-hyperion 2.jpg

 

Autonomija sa jednim punjenjem vodonika po najavama američke kompanije iznosi 1.016 milja (1.635 km).

 

hyperion-xp-1.jpg

 

Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje manje od 2.2 sekunde, dok je najveća brzina 356 km/h. U planu je serija od samo 300 primeraka.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

777 Hypercar

 

777 03.jpg

 

777 je osnovao preduzetnik i kolekcionar Andrea Levy, a njegova istorija je zvanično počela u AutodromoNazionale di Monza.

 

777 02.jpg

 

777 Hypercar je jednosed visokih performansi i biće proizveden u ograničenoj seriji od samo 7 jedinica (po ceni od 7 miliona evra po komadu).

 

777 01.jpg

 

777 je u vrhu po performansama zahvaljujući FIA homologovanom karbonskom monokoku i sofisticiranoj aerodinamici koju je razvila Dallara (koja generiše silu pritiska od 2.100 kg pri brzini od 370 km/h), kao i izuzetno maloj težini od samo 900 kg. Motor je 4.5 atmosferski V8 sa 730KS pri 9.000 obrtaja, pogonjen sintetičkim gorivom.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praga Bohema

 

praga bohema 06.jpg

 

Češka Praga je predstavila svoj novi lagani sportski automobil Bohema koji će po tvrdnjama kompanije ''pružiti ekstremne performanse za vozače entuzijaste''.

 

praga bohema 05.jpg

 

Bivši vozač Formule 1 i sadašnji vozač IndyCar serije Romain Grosjean pomaže u testiranju ovog modela koji je težak samo 982 kilograma (bez goriva).

 

praga bohema 04.jpg

 

Za pogon je izabran Nissanov 3.8 twin-turbo V6 motor, koji posle modifikacija u britanskom Litchfieldu raspolaže sa 710KS i 725 Nm obrtnog momenta. Uz motor ide 6-stepeni Hewland sekvencijalni menjač.

 

praga bohema 03.jpg

 

Praga predviđa da je najveća brzina Boheme preko 300 km/h. Tu su i izduvne cevi od titanijuma, monokok od ugljeničnih vlakana, kao i zadnje krilo koje proizvodi preko 900 kilograma potisne sile pri 250 km/h.

 

praga bohema 02.jpg

 

Bohema ima mesta za dve odrasle osobe visoke do 2 metra, kao i šestougaoni volan i digitalni displej.

 

praga bohema 01.jpg

 

Praga namerava da proizvede 89 jedinica Boheme, a predviđena početna cena za svaku od njih je 1.28 miliona evra. Kompanija tvrdi da je finalni razvoj sada u toku i da planira da napravi 10 primeraka tokom 2023. godine. Prve isporuke bi trebalo da počnu u drugoj polovini te godine.

 

 

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zenvo TSR-GT

 

229920-zenvo 04.jpg

 

Zenvo Automotive će proizvesti samo tri primerka svog novog hiperautomobila TSR-GT, a sva tri su već rezervisana, odnosno prodata.

Danska kompanija Zenvo Automotive je privukla pažnju javnosti pre nekoliko godina zahvaljujući aktivnom krilu svog modela TSR-S, ali je novi TSR-GT usvojio fiksno zadnje krilo te služi kao labudova pesma TS porodice predstavljajući aerodinamičniju i bržu verziju. Promene karoserije čine hiperautomobil izuzetno aerodinamičnim te omogućavaju veću maksimalnu brzinu u odnosu na prethodne TS ''derivate''.

 

229921-zenvo 03.jpg

 

Osim aerodinamičkih poboljšanja, koja uključuju duže zadnje krilo i aerodinamične poklopce felni, TSR-GT koristi i snažniji motor. Reč je o 5.8 V8 motoru s dva kompresora, koji razvija 1.360KS. Ovaj motor može da koristi E85 gorivo, a u poređenju sa standardnim modelom TSR-S isporučuje dodatne 183KS.

 

229922-zenvo 02.jpg

 

Maksimalna elektronski ograničena brzina iznosi 424 km/h, dok je TSR-S, koji je bio više fokusiran na stazu, mogao do 325 km/h.

 

229923-zenvo 01.jpg

 

Kao što mu ime govori, TSR-GT je više grand tourer, zbog čega je i karbonska unutrašnjost modela TSR-S zamenjena luksuznijom koja je presvučena različitim vrstama kože. Zenvo je takođe proizveo nove patosnice od velura s kožnim ivicama, koje imaju i funkciju zvučne izolacije. Samo tri drumska primerka modela će ugledati svetlost dana, a sva tri su već rasprodata po nepoznatoj ceni. GT dolazi nakon modela TSR namenjenog isključivo stazi, koji smo videli 2016. godine, kao i modela TS1 GT i TSR-S koji su stigli kasnije. Potpuno novi model na tržište stiže u trećem kartalu 2023. godine, a iz Zenva kažu da će koristiti V12 motor s dva električna turbopunjača koji će razvijati 1.200KS, ali i električni motor koji će povećati ukupnu snagu na 1.500 do 1.800 konja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naredni Bugatti će posedovati motor SUS koji je razvio Rimac

 

Bugatti Mistral 02.jpg

 

Sa Mistralom i Bolideom, Bugatti formalno peva ''labudovu pesmu'' 8.0 W16 motoru. Ovaj quad-turbo snagator će 2024. biti star više od 20 godina 2024. kada će ekipa iz Molshajma isporučiti finalne primerke roudstera i trkačke mašine.

 

bugatti 400 01.jpg

 

Naravno, ovde se nameće pitanje ''šta je sledeće?''. Radije od lepljenja Bugatti bedža na varijaciju na temu Nevere, novoformirana kompanija razvija novi hiperautomobil ''od glave do pete''.

O tome je nedavno govorio Mate Rimac, koji kaže da je započeo razvoj motora s unutrašnjim sagorevanjem dve godine pre spajanja sa Bugattijem. Proglašen kao ''hiperautomobil preuređen za hibridni pogonski sklop'', naredno remek-delo će posedovati ''potpuno lud'' motor sa unutrašnjim sagorevanjem, a šef kompanije kaže da ćemo biti ''oduvani'' kada veo bude skinut sledeće godine. Trideset četvorogodišnji hrvatski biznismen, istakao je da novi Bugattijev model neće imati veze sa postojećim modelima: ''Potpuno je nov, tako da ne postoji nijedna komponenta preneta iz Nevere. Sve se radi od samog početka.''

 

Pomalo šokantno, Bugattijev prvobitni plan je bio da W16 hiperautomobil zameni rivalom Ferrarija Purosangue, ali sa električnim pogonom. Razlike između narednog Bugattija i Nevere neće se odnositi samo na pogonski sistem, kaže Rimac: ''Suština sa Bugattijem je što ćete ''odvrnuti'' operu a zatim voziti 400 km/h na autobanu. Biće lepši, sa analognom instrumentacijom, nešto poput ručnih satova. Sa Rimcem, mi želimo da napravimo apsolutno ludilo, čista elektrika i driftovanje pri 60 km/h u oblaku dima iza vas, autonomni režimi vožnje, futurističke stvari.'' Pre spajanja s Rimcem Bugatti nije bio u najsjajnijoj poziciji, jer je matična Volkswagen grupacija čak razmatrala ukidanje posrnule francuske marke ili pronalaženje novog vlasnika. ''VW je imao nekoliko opcija, uključujući ukidanje brenda ili njegovu prodaju.'' Mate Rimac objašnjava da nakon što je donešena odluka o spajanju dve kompanije, on je odmah obustavio inicijalne planove vezane za lansiranje SUV-a, odlučivši da umesto toga radi na hibridnom hiperautomobilu. Biće predstavljen sledeće godine, ali budući da su isporuke Mistrala i Bolidea predviđene za 2024. verovatnije je da novi Bugatti neće stupiti na uzavreo asfalt pre 2025. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donkervoort F22

 

donkervoort f22 6.jpg

 

Holandski Donkervoort je prikazao novi model F22 koji će biti proizveden u ograničenoj seriji. Novi model zamenjuje D8 GTO, donoseći poboljšanja u performansama, bezbednosti i praktičnosti. Slike otkrivaju da stil F22 predstavlja evoluciju siluete njegovog prethodnika, ostajući veran konfiguraciji dvoseda sa dva vrata.

 

donkervoort f22 5.jpg

 

Automobil je 264 mm duži od prethodnika, a tu je i trodelni krov od ugljeničnih vlakana u targa stilu, koji može da se ukloni.

 

donkervoort f22 4.jpg

 

Takođe, novi model donosi napredak u bezbednosti i praktičnosti u prostranijoj unutrašnjosti, kako bi bio pogodnijji za svakodnevnu vožnju.

 

donkervoort f22 3.jpg

 

Donkervoort F22 ima za cilj da bude ććnajlakši superautomobil na svetu koji je legalan za putevećć, budući da ima samo 750 kg (55 kg više od modela D8). F22 će takođe imati niže emisije i bolju ekonomičnost, iako će biti brži od dosadašnjeg D8 GTO. Opremljen Audijevim 2.5 petocilindričnim turbo motorom sa 500KS, uz zadnji pogon i manuelni 5-stepeni menjač.

 

donkervoort f22 2.jpg

 

Treba pomenuti i zadnji LSD diferencijal, potpuno novi aktivni sistem vešanja, podešavajući traction control sistem, kočioni sistem lakši za 10 kg u odnosu na D8 model, kao i točkove od čelika, aluminijuma ili ugljeničnih vlakana (od 18 i 19 inča). F22 do 100 km/h ubrzava za samo 2.5 sekundi i može do maksimalnih 290 km/h.

 

donkervoort f22 1.jpg

 

Denis Donkervoort, generalni direktor Donkervoorta, ističe: ''F22 je pre svega drumski automobil, a mi smo dali prioritet angažovanju vozača, progresivnom upravljanju i zabavi u vožnji u odnosu na apsolutnu opsesiju vremenom kruga, iako će i dalje biti sposoban za veoma brza vremena. Razlog za sve ovo, kao i njegove niske emisije i održivost, jeste veoma jednostavan. To je težina.'' U planu je serija od samo 75 komada (cena po primerku ide od 245.000 evra bez poreza), dok isporuke startuju od sledećeg meseca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche hiperautomobil neće biti lansiran u doglednoj budućnosti

 

porsche-918-rs.jpg

 

Izvršni direktor Porschea Oliver Blume sugeriše da novi Porscheov hiperautomobil neće biti lansiran u doglednoj budućnosti.

 

U razgovoru za CAR Magazine, direktor je rekao da je ''hiperautomobil uvek deo Porscheove strategije'' i da će novi biti predstavljen tek ''kada dođe vreme za to''. 54-godišnji izvršni direktor je takođe rekao da model mora da zaradi svoj status hiperautomobila uvođenjem novih tehnologija kako bi se stvorio vrhunski proizvod. Blume je dodao da će ''hiperautomobili igrati ulogu za Porsche u budućnosti. Ali to još nije odlučeno''. Napomenuo je da sigurno neće stići pre sredine decenije. Kako godine prolaze, verovatnoća da će hiperautomobil imati benzinski motor velike zapremine se smanjuje. 918 Spyder je predstavljen u serijskom obliku pre skoro deceniju sa plug-in hibridnim pogonom, tako da se očekuje da će i njegov naslednik biti elektrifikovan. Ostaje da se vidi da li će i dalje imati V8 ili možda sa šest cilindara, osim ako Porsche u potpunosti ne preskoči benzinski motor i razvije potpuno električni pogon. Porsche inače procenjuje da će više od 80% njegove godišnje prodaje do 2030. predstavljati električna vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bertone hypercar najavljen za 21. decembar

 

bertone hy 3.jpg

 

Bertone je dizajnerska kompanija koja je 2014. godine proglasila bankrot i brend je prodat, čime se završio jedan period u istoriji automobilskog dizajna. Međutim, zahvaljujući braći Ricci, koja su nedavno kupila Bertone, u planu je trijumfalni povratak za kultnu kompaniju. Taj povratak u život uključuje i novi Bertone superautomobil koji će premijeru imati uskoro.

 

229868-bertone 2.jpg

 

Detalja o njemu za sada nema, ali se na najavnim slikama vidi superautomobil sa (po svemu sudeći) centralno postavljenim motorom, kratkim nosom i širokim zadnjim delom.

 

229869-bertone 1.jpg

 

U budućnosti, Bertone će postati ''vrhunski proizvođač hiperautomobila ograničene serije koji kombinuju italijansku eleganciju sa performansama koje oduzimaju dah''. Prvi je ovaj misteriozni model, koji će biti predstavljen 21. decembra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bertone GB110 sa 1.100 konja

 

bertone gb110 06.jpg

 

Bertone je dizajnerska kompanija koja je 2014. godine proglasila bankrot i brend je prodat, čime se završio jedan period u istoriji automobilskog dizajna. Međutim, zahvaljujući braći Ricci, koja su nedavno kupila Bertone, u planu je trijumfalni povratak za kultnu kompaniju. Taj povratak u život uključuje i novi Bertone superautomobil GB110 koji je prikazan danas i koji će biti napravljen u ograničenoj seriji od samo 33 primerka.

 

bertone gb110 05.jpg

 

Bertone će po najavama u budućnosti postati ''vrhunski proizvođač hiperautomobila ograničene serije koji kombinuju italijansku eleganciju sa performansama koje oduzimaju dah''.

 

bertone gb110 04.jpg

 

Kompanija kaže da GB110 raspolaže sa 1.100KS i 1.100 Nm obrtnog momenta, ali ne navodi više detalja. Navedeno je samo da će Bertone snabdevati GB110 gorivom napravljenim od plastičnog otpada. Kompanija Select Fuel pretvara polikarbonatne materijale u nešto što može da pokreće motor.

 

bertone gb110 03.jpg

 

GB110 dostiže 100 km/h za 2.79 sekundi, 200 km/h za 6.79 sekundi i 300 km/h za 14 sekundi. Najveća brzina po najavama iznosi 380 km/h. U paketu su i sedmostepeni menjač (Bertone ne precizira da li je automatski ili manuelni), kao i pogon na sve točkove.

 

bertone gb110 02.jpg

 

Bertone je takođe neodređen u vezi sa šasijom GB110. U saopštenju kompanije se samo ističe da je ''baziran na komponentama nemačkog proizvođača''.

 

bertone gb110 01.jpg

 

Za spoljašnji stil GB110 se kaže da je inspirisan klinastim vozilima marke iz 1960-ih, 70-ih i 80-ih, poput koncepta Lancia Stratos HF Zero. Saopštenje kompanije ne navodi detalje o proizvodnji GB110 pa nije jasno gde Bertone planira da pravi ovaj model i kada počinje njegova proizvodnja. Takođe, nije saopštena ni cena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isotta Fraschini Hypercar

 

isotta 2.jpg

 

Italijanska kompanija Isotta Fraschini sprema povratak i ima za cilj da se takmiči u klasi Le Mans Hypercar 2023.

Isotta Fraschini je osnovana u Milanu 1900. godine i ugašena je 1940-ih. Pokušaj oživljavanja početkom 1990-ih nije uspeo, ali sada se ponovo vraća i najavljuje svog LMH konkurenta koji će se boriti protiv automobila iz Toyote, Scuderia Cameron Glickenhausa, Peugeota i Ferrarija, kao i onih iz klase LMDh kao što su Lamborghini, Acura, BMW, Cadillac, Porsche i Alpine.

 

isotta 1.jpg

 

Novi hiperautomobil će se pojaviti sa 3.0 V6 motorom sa parom turbopunjača i hibridnim sistemom. Trebalo bi da raspolaže sa 680 KS da bi bio u skladu sa trkačkim propisima, dok će šasija biti napravljena od ugljeničnih vlakana i drugih lakih kompozitnih materijala. V6 motor pokreće zadnje, a elektromotor prednje točkove. Očekuje se i sedmostepeni sekvencijalni menjač. Oživljavanje italijanske firme vodi kolumbijski biznismen Frank Kanajet Jepes i već je sklopila partnerstva sa kompanijama Pankl, Bosch, Williams, Multimatic, Brembo i PWR. Veliki deo aerodinamičkog razvoja automobila je obavljen u Williamsovom aerotunelu. ''Izdanje najpoznatije trke izdržljivosti 2023. godine biće stogodišnjica i pojaviće se  rekordan broj automobila koji ciljaju na pobedu'', navodi se u saopštenju kompanije. ''Za povratak na veliku međunarodnu scenu ne može biti težeg izazova i Isotta Fraschini neće bežati od ove konfrontacije.'' Isotta Fraschini želi da ponudi i drumski hiperautomobil sa dva sedišta, razvijen iz trkačkog automobila, a zatim da razvije i liniju drugih serijskih modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni hiperautomobil Estrema Fulminea najavljen za jun

 

230917-estrema 04.jpg

 

Automobili Estrema je svoj električni hiperautomobil Fulminea u predserijskom izdanju prikazao u maju 2021. godine, uz najavu da će prve isporuke startovati krajem 2023. Sada stižu neki novi detalji, kao i najava da će definitivni, serijski model premijeru imati u junu ove godine. Pored toga, u septembru će na Nirburgringu pokušati da postave novi rekord za električne sportske automobile.

 

230918-estrema 03.jpg

 

Fulminea dolazi sa četiri elektromotora i ukupno 2.040KS, što će biti dovoljno da ubrzanje od 0 do 320 km/h iznosi manje od 10 sekundi.

 

estrema 02.jpg

 

Kako se navodi u saopštenju, sa jednim punjenjem baterija od 100 kWh ovaj 1.500 kg teški hiperautomobil će moći da pređe do 520 km.

 

230919-estrema 01.jpg

 

Fulminea je dugačak 4.683 mm, širok 2.052 mm i visok 1.148 mm. Automobil će se po ranijim najavama proizvoditi u Modeni u Italiji, a iza projekta stoji biznismen Gianfranco Pizzuto koji je svojevremeno investirao i u kompaniju Fisker Automotive. Najavljena je ograničena serija od samo 61 primerka, po ceni od 1.961.000 evra po primerku, i to bez poreza. Glavna tržišta će biti SAD, Kina, Bliski Istok i Evropa.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Lamborghiniju ne veruju da je sada pravo vreme za proizvodnju potpuno električnog superautomobila

 

lambo tm 1.jpg

 

Lamborghini razvija hibridne naslednike za modele Huracan i Aventador, ali u kompaniji ne veruju da je pravo vreme za proizvodnju potpuno električnog superautomobila. Italijani su još sredinom 2021. potvrdili da će njihov električni model stići 2027. ili 2028. godine (to će biti četvrta modelska linija u porodici Lamborghinija), ali nije poznato u kom karoserijskom obliku. Za sada, u Lamborghiniju su prilično zadovoljni što održavaju živim motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

''Što se tiče elekričnog supersportskog automobila, verujemo da u ovom trenutku nije pravo vreme, a takođe verovatno u narednih pet, šest godina neće biti pravo vreme jer kod supersportskog automobila želimo da izbegnemo dodatnu težinu'', rekao je za Motor1 glavni tehnološki direktor Lamborghinija Rouven Mor. ''Želimo da izbegnemo da performanse snažno zavise od stanja napunjenosti baterije i temperature. I dalje verujemo da su u segmentu supersportskih ili sportskih automobila motor sa unutrašnjim sagorevanjem i hibridizacija najbolji izbor.'' Izvršni direktor Lamborghinija Stefan Vinkelman je ranije sugerisao da bi prvi EV marke mogao da bude u obliku 2+2 ili četvoroseda sa povišenim stavom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen Bizzarrini Giotto sa V12 motorom

 

bizzarrini g 03.jpg

 

Ponovo rođeni italijanski proizvođač superautomobila Bizzarrini najavljuje svoj automobil Giotto (ime je dobio po osnivaču kompanije), koji će biti ponuđen u ograničenoj seriji. Kako se kaže u saopštenju, Giotto je razvijen da ponudi luksuzan enterijer, dizajn koji privlači pažnju i moćan V12 motor.

 

bizzarrini g 02.jpg

 

Bizzarini je inače još 2008. godine pokazao sportski model P538, ali taj projekat nije zaživeo.

 

bizzarrini g 01.jpg

 

Sada kreću ponovo, sa superautomobilom koji ima centralno postavljeni V12 motor (poreklom Lamborghini), uz zadnji pogon i 8-stepeni automatski menjač sa dvostrukim kvačilom. Chris Porritt, inženjer koji je radio u Aston Martinu, Tesli i Rimcu, zadužen je za modifikaciju motora za upotrebu u Giottu. ''Imamo veoma jasnu viziju za Giotto, definisanu na kraju kako se oseća vozač'', kaže Porritt u izjavi. Giorgetto Giugiaro je zatražio pomoć svog sina Fabrizija za dizajn koji karakterišu zaobljene linije. Paneli karoserije su napravljeni od ugljeničnih vlakana zbog manje težine. Tehnički detalji će biti objavljeni kasnije ove godine, a testiranja bi trebalo da počnu tokom 2024. Za sada nije poznato koliko primeraka će biti proizvedeno, ni po kojoj ceni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

supercarblondienovi.jpg Supercar Blondie: Pambuffetti PJ-01

 

Potpuno novi italijanski hiperautomobil, inspirisan F1 koji košta 2 miliona dolara. Pambuffetti PJ-01 je težak samo 1.100 kg i proizvodi neverovatnih 800 konja što znači da ga ovaj odnos snage i težine zaista čini trkačkim automobilom za put. Pambuffetti može dostići 0-100 km/h za manje od 3 sekunde.

Juri Pambuffetti lično nam u ovom videu daje bliži pogled na to zašto je PJ-01 jedan od najuzbudljivijih automobila koje smo videli ove godine:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugattijevi majstori za farbanje jednog auta potroše do 700 radnih sati

 

232638-bugatti b02.jpg

 

Moderna auto industrija je opsednuta brzinom produkcije. Izbacivanje što je moguće više proizvoda dnevno je pravilo, osim ako ne radite u kompaniji koja se zove Bugatti. Da bi stvorio gotovo savršene završne slojeve boje na svojim veoma skupim hiperautomobilima, ovaj proizvođač automobila troši između 600-700 sati po vozilu kako bi ga ofarbao i ispunio želje svojih zahtevnih kupaca.

''Farbanje hipersportskog automobila Bugatti ne zahteva samo neverovatnu stručnost, već i predanost i ambiciju da se uvek zadovolje visoki standardi kvaliteta marke, nedeljom za nedeljom, automobil za automobilom'', kaže Simon Vetterling, stručnjak za karoseriju i farbanje Bugattija.

 

232639-bugatti b01.jpg

 

Pre nego što se postavi prvi sloj osnovnog premaza, Bugattijevi stručnjaci proveravaju da li na svakoj površini ima ikakvih nesavršenosti. Nema smisla pokušavati postići savršenu završnicu boje ako vaše platno ima manjkavosti, zato stručnjaci proveravaju da li ima sitnih rupa i mrlja pre nego što uopšte počnu da koriste pištolj za farbanje. Nakon što završna obrada panela karoserije bude besprekorna, majstori postavljaju početni sloj premaza, koji se zatim brusi do savršene glatkoće, da bi se sprečilo stvaranje čak i neprimetnih talasa, neravnina ili udubljenja. Samo to traje 100 sati, a biće potrebno još 100 pre nego što se dođe red na prvi sloj.

 

Pre toga, farbari nanose prozirni premaz i bruse ga, a zatim ponovo prozirni premaz koji se opet brusi, da bi konačnoj boji dali dubinu i bogatstvo. Nakon što su boje nanete, svaka površina se pregleda i proveravaju se odstupanja. Ako je površina čak i za nijansu tamnija od ostalih, vraća se u atelje na ponovno lakiranje. Bugatti kaže da je obezbeđivanje da boja ostane dosledna na različitim površinama veliki izazov jer ponekad farbaju preko metala, a ponekad preko karbona. Međutim, čak ni tada proces nije završen. Nakon što je boja u skladu sa standardima proizvođača automobila, prolazi kroz četiri dana poliranja. Zatim se ispituje u Bugattijevom svetlosnom tunelu deset sati da bi se proverilo da li ima i najmanjih mrlja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski električni Qiantu K50 u Americi pod brendom Mullen Automotive

 

232686-mullen 01.jpg

 

Mullen Automotive je povrdio da je ponovo dobio prava distribucije za Qiantu K50 u Severnoj i Južnoj Americi. To znači da će američka kompanija sastavljati i prodavati lokalizovanu verziju električnog vozila pod nazivima Mullen GT i Mullen GTRS.

 

Kalifornijska kompanija navodi da cilja na ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ispod 2 sekunde i maksimalnu brzinu veću od 200 milja na sat (322 km/h). Dogovor između Qiantua i Mullena je prvi put postignut 2019. godine, kada su najavili da će zajedno raditi na homologaciji kineskog automobila za prodaju u Severnoj Americi sa lansiranjem zakazanom za 2020. godinu, iako je to odloženo zbog spora oko ugovora između kompanija. ''Qiantu radi na razvoju električnih vozila od 2013. Počastvovani smo što sarađujemo sa Mullen Automotive kako bismo doveli Qiantu K50 na američko tržište'', rekao je predsednik Lu iz kompanije Qiantu Motors. ''Sa svojim elegantnim dizajnom, odličnim performansama u vožnji i upravljanju, kao i impresivnom spoljašnjošću od ugljeničnih vlakana, verujemo da će Qiantu K50 biti uspeh na američkom tržištu električnih vozila, nudeći korisnicima novi nivo performansi i udobnosti.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porscheov novi hiperautomobil možda tek za pet godina

 

porsche-918-rs 1.jpg

 

Kako pišu američki mediji, Porsche sarađuje sa partnerom na razvoju novih baterijskih ćelija koje će se naći u njegovom sledećem hiperautomobilu. Tehnologija je međutim još godinama daleko od toga da bude spremna, kaže Michael Stajner, šef za istraživanje i razvoj u Porscheu.

 

''Mi smo usred razvoja naše sopstvene ćelije baterije sledeće generacije'', rekao je Stajner nedavno za Motor Trend. ''Sa našom filijalom, Cellforce Group, imamo uzorke [takvih baterija]. Dakle, to nije samo istraživačka stvar, to je stvarno.'' Stajner je rekao da očekuje da će znati za šta će ove ćelije biti sposobne u kontekstu serijskog vozila u naredne dve godine. Porsche će tada morati dalje da razvija tehnologiju kako bi bila spremna da uđe u njhove modele najviših performansi.

 

''Dakle, imam na umu [takav automobil], imamo to na umu, ali nam je potrebno neko dodatno poboljšanje, na tehničkoj strani, sa naše tačke gledišta koje ima smisla.'' Iako je Porsche ranije najavljivao da će biti spreman za naslednika 918 Spydera 2025. godine, Stajner je rekao da kompanija još nije počela da razvija takav automobil. To znači da će biti potrebno još dve do tri godine, pored vremena razvoja baterije, da se automobil pripremi za punu proizvodnju. Iako je jasno da će hiperautomobil imati baterije, Stajner nije pojasnio da li će biti potpuno električni, ili će dodati SUS motor da bi postao hibrid. U decembru, generalni direktor Porschea Oliver Blume je potvrdio da ovaj proizvođač automobila ima nameru da napravi naslednika 918 Spyder, pri čemu je rakao da će model pokazati ''najsavremeniju'' tehnologiju. Tada je rekao da automobil neće biti spreman do 2025. godine, a sada se čini da će to biti još nekoliko godina kasnije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

777 Hypercar

 

235278-777 4.jpg

 

777 Motors je osnovao preduzetnik i kolekcionar Andrea Levy, čiji 777 Hypercar će biti proizveden u ograničenoj seriji od samo 7 jedinica (po ceni od 7 miliona evra po komadu).

 

235279-777 3.jpg

 

777 je u vrhu po performansama zahvaljujući FIA homologovanom karbonskom monokoku i sofisticiranoj aerodinamici koju je razvila Dallara (koja generiše silu pritiska od 2.100 kg pri brzini od 370 km/h), kao i izuzetno maloj težini od samo 900 kg.

 

235280-777 2.jpg

 

Motor je 4.5 atmosferski V8 sa 740KS pri 9.000 obrtaja, pogonjen sintetičkim gorivom. Sparco je odgovoran za trkačku i sigurnosnu opremu, dok će Stilo isporučiti kacigu.

 

777 1.jpg

 

Prema navodima italijanske kompanije, prve isporuke kupcima su planirane za 2025. godinu.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U McLarenu veruju da još nije stiglo vreme za električne supersportske automobile

 

224773-mclaren artura 02.jpg

 

Prvi čovek McLarena Michael Leiters kaže da neće biti ništa od struje u vrhunskim supersportskim automobilima sve dok se ne razvije tehnologija preko koje će opterećenje baterija po pitanju mase biti manje. Prema njegovom sudu, to se neće dogoditi još bar nekoliko godina.

 

''Težina je izuzetno važna, potreban vam je i pravi raspon'', rekao je Leiters. ''Ne očekujem da će ova tehnologija biti spremna za prave superautomobile pre kraja decenije'', zaključio je McLarenov šef. Leiters je jasno ukazao zašto McLaren neće još nuditi električni model. Težak i snažan automobil za njega nema smisla jer se gubi okretnost i jaka veza vozača i automobila. ''Težina je srž našeg brenda'', rekao je i jasno poručio: ''Ne želimo da napravimo električni automobil težak dve tone, a zatim da ima 2.000 KS'', rekao je Leiters, dodajući da bi težina trebalo da se spusti na nivo današnjih modela, na 1.500 kg.

 

Time je jasno aludirao na Rimčevu Neveru, ali i još neke električne bolide. Leiters je rekao da je otvoren za ideju SUV-a i da je McLaren fokusiran na plug-hibride kao prelaznu opciju do implementacije električnih pogona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Red Bull RB17 će biti hiperautomobil sa V10 motorom

 

red bull rb17.jpg

 

Red Bull RB17 je prvi put najavljen 2022. godine, i to kao hiperautomobil sa hibridnom tehnologijom i 1.250 konja. Tada je takođe potvrđeno da će ga dizajnirati F1 legenda Adrian Newey. U međuvremenu, direktor Red Bull F1 tima Kristijan Horner je u nedavnom intervjuu rekao da ćemo saznati više ove godine, kada automobil bude u potpunosti otkriven.

 

Sada najnovije vesti kažu da će RB17 imati atmosferski V10 motor, a ne twin-turbo V8 kako se mislilo. Newey je dodao da će V10 motoru asistirati mali električni motor sa 200 KS. Newey je ranije rekao da cilja na težinu praznog vozila od samo 900 kg, što bi bio impresivan podvig. To ga čini lakšim od Aston Martina Valkyrie AMR Pro, koji je takođe dizajniran uz njegov doprinos. Međutim, to bi i dalje bilo oko 48 kg više nego što ima Gordon Murray Automotive T.50s. Kako se najavljuje, RB17 će biti jedan od najaerodinamičnijih automobila u istoriji, a između ostalog će dobiti i multifunkcionalno aktivno oslanjanje. Takođe, Michelin će napraviti specijalne gume za RB17. Newey tvrdi da će RB17 moći da ostvaruje vremena kruga kao i F1 bolid.

 

Red Bull planira da proizvede ukupno 50 primeraka RB17, uz najavu da bi promocija mogla da bude održana na Velikoj nagradi Austrije 2025. godine. Prvi serijski primerci se očekuju 2026. godine, a procene sugerišu da će hiperautomobil koštati oko 6 miliona evra. Međutim, treba reći da vlasnici neće moći da ga voze javnim putevima, jer se radi o hiperautomobilu samo za stazu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche ove godine donosi odluku o novom superautomobilu

 

porsche x02.jpg

 

Šanse su prilično dobre da ćemo dobiti novi najmoćniji model iz Cufenhauzena.

Porsche je proslavio 75. godišnjicu 2023. sa Mission X konceptom, koji predstavlja svojevrsan prozor u budućnost kada je reč o novom električnom superautomobilu. Međutim, od tada nije plasirano mnogo informacija u vezi sa dotičnom studijom. Ipak, generalni direktor kompanije je odlučio da to promeni. Oliver Blume spominje odluku vezanu za to da li da stave automobil u proizvodnju ili ne kasnije u toku ove godine.

 

porsche x01.jpg

 

Šanse su dobre, jer je šef Porschea izjavio za australijski CarSales da su dobijene povratne informacije nakon debija Missiona X prošlog juna ''izuzetno pozitivne''. Pedeset petogodišnji funkcioner je izjavio da lansiranje nove perjanice predstavlja veliku motivaciju za Porsche. Ukoliko projekat bude odobren, biće tek četvrta perjancica marke iz Cufenhauzena u vidu superautomobila, nakon modela kao što su 959, Carrera GT i 918 Spyder. Porsche je bio nem u vezi sa tehničkim specifikacijama spektakularnog koncepta. Ono što znamo da je Mission X dugačak oko 4.5 metra, širok 2 metra i visok manje od 1.2 metra, uz međuosovinsko rastojanje od 2.73 metra. Počiva na felnama od 20 inča napred i 21 inča pozadi, i poseduje baterijski paket postavljen iza sedišta. Kada je koncept debitovao, pripadnicima sedme sile je rečeno da odnos snage i mase iznosi najmanje jedna konjska snaga po kilogramu.

 

Porsche je takođe istakao brojke vezane za vertikalni aerodinamički pritisak, veći u odnosu na 911 GT2 RS (992), koji generiše 409 kilograma takozvanog ''downforce''-a pri brzini od 200 km/h, odnosno 860 kilograma pri 285 km/h. Baterija Missiona X može da se napuni otprilike dvostruko brže u poređenju sa Taycan Turbo S modelom. Međutim, to je bilo pre nego što je snaga električne limuzine povećana sa 270 na 320 kW (model za 2025.). Baterija Porscheovog pulena od 10% do 80% može da se napuni za 18 minuta, i to nije sve, jer je prototip Taycana S od 8% do 80% napunjen za samo 16 minuta. Mission X sa arhitekturom od 900V bi mogao da se stavi naspram Rimac Nevere, koja može da podrži punjenje od 500 kW. Lotus Evija, s druge strane, može da koristi punjač od 350 kW.

 

Skoro godinu dana nakon premijere, izlazna snaga Mission X-a ostaje misterija. Višestruki izveštaji tvrde da raspolaže sa oko 1.500 konja, dok drugi veruju da je brojka bliža 1.700 ''grla'', ako ne i više. Takođe nije poznato koliko motora poseduje, mada verujemo da se radi o dva, gde se po jedan nalazi na svakoj od osovina, što znači da je u igri pogon na sve točkove. Da podsetimo, Evija i Nevera imaju postavku sa četiri elektromotora. Serijska verzija Mission X-a, koja bi trebalo da usledi, biće najbrži serijski automobil na Nirburgringu. Vreme koje treba da nadmaši iznosi 6 minuta, 35.18 sekundi, što je postigao Mercedes-AMG One. ''Zeleni pakao'' je zahtevna staza, posebno za električne automobile, budući da se radi o stazi dužoj od 20 kilometara.

Bez obzira na cenu, kolekcionari će se sigurno obrušiti na ovaj automobil. Ukoliko bude odobren, proizvodnja će verovatno biti ograničene serije, a prve isporuke ne bi trebalo očekivati pre 2026. Prerano je reći koliko će primeraka biti sklopljeno, ali nije zgoreg podsetiti se da je 918 Spyder bio ograničen na broj od 918 primeraka, dok je Carrera GT proizvedena u ukupno 1.270 jedinica. Porsche 959 je bio ređi, jer je pronašao svoje mesto kod 292 kupca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...