Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Hyper automobili

Recommended Posts

Ares S1 Speedster

 

223830-ares 05.jpg

 

Italijanski Ares radi na širenju ponude svog novog superautomobila S1, koji se inače bazira na platformi C8 Corvette Stingray.

 

223829-ares 04.jpg

 

Nakon Coupe verzije sada je spremna i otvorena Speedster varijanta, takođe sa karoserijom od ugljeničnkih vlakana.

 

223831-ares 03.jpg

 

I Ares S1 Speedster pokreće atmosferski V8 motor sa 715KS, uz zadnji pogon i 8-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom.

 

223828-ares 02.jpg

 

U opremi su između ostalog i tri displeja u unutrašnjosti, kao i koža, alkantara i ugljenična vlakna.

 

223832-ares 01.jpg

 

Ares najavljuje prve isporuke S1 Speedstera za početak sledeće godine, uz informaciju da će napraviti samo 24 primerka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni hiperautomobil DEUS Vayanne

 

deus 2022 06.jpg

 

DEUS na sajmu automobila u Njujorku zvanično promoviše električni hiperautomobil Vayanne:

 

 

Vayanne je plod saradnje austrijske kompanije DEUS, Williams Advanced Engineeringa i Italdesigna.

 

deus 2022 05.jpg

 

Platformu vozila je kreirao Williams Advanced Engineering, a treba reći da klirens iznosi 12 cm.

 

deus 2022 04.jpg

 

Vayanne raspolaže sa 2.230KS, od 0 do 100 km/h ubrzava za 1.99 sekundi, a može da postigne više od 400 km/h.

 

deus 2022 03.jpg

 

Deo opreme čine i potpuno digitalni instrumenti i kontrolni displej.

 

deus 2022 02.jpg

 

Vayanne će biti napravljen u ograničenoj seriji od samo 99 primeraka, a prve isporuke se najavljuju za 2025. godinu.

 

deus 2022 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slovenački hibridni hiperautomobil Tushek TS900 od 1.5 miliona evra

 

224002-tushek 4.jpg

 

Oni koji su imali sredstva, a nisu uspeli da kupe Koenigsegg One:1, sada imaju priliku za alternativu koja dolazi iz Slovenije. Reč je o slovenačkoj kompaniji Tushek, koja je počela da prima narudžbine za svoj hibridni hiperautomobil TS900 Apex.

 

224003-tushek 3.jpg

 

Kompaniju je osnovao 2008. godine slovenački vozač Aljoša Tušek, a o modelu TS900 se priča već nekoliko godina. U jednom periodu se špekulisalo da će ga pokretati 4.2 V8 motor uparen sa dva električna motora, čija ukupna snaga bi iznosila 950 konja i prenosila bi se na sva četiri točka. Zahvaljujući karbonskoj šasiji i karoseriji, težina automobila je smanjena na 1.410 kg.

 

tushek 2.jpg

 

Prema dostupnim informacijama, jasno je da odnos težine i snage nije 1:1, ali stigle su bolje vesti. Poboljšani TS900 će imati svoj globalni debi naredne nedelje u Londonu, a iz Tusheka kažu da automobil razvija 1.350 konja i da je nešto lakši od 1.350 kg. Prema tome, ovo će biti najlakši hibridni hiperautomobil na tržištu sa svojim ''patentiranim električnim pogonskim sistemom'' baziranim na avionskoj tehnologiji koji je kombinovan s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

tushek 1.jpg

 

Tushek će proizvesti svega 36 primeraka modela TS900 Apex, a svaki od njih će koštati 1.5 miliona evra. Navodno, u ponudi će se pojaviti i TS900 RacerPro, verzija namenjena isključivo stazi koja će biti proizvedena u samo 12 primeraka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SSC Tuatara postigla 474.8 km/h

 

...i time je postala (barem trenutno) najbrži auto na svetu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Švajcarski superautomobil Picasso 660 LMS

 

picasso 04.jpg

 

Švajcarska kompanija Picasso Automotive je ispunila svoje obećanje i predstavila je svoj prvi produkcijski model.
Reč je o modelu Picasso 660 LMS, produkcijskoj verziji prototipa PS-01, koji je debitovao na privatnom događaju u Monaku, a sada je dostupan za narudžbine.

 

picasso 03.jpg

 

Picasso 660 LMS je švajcarska kompanija Picasso Automotive dizajnirala i razvila ''od nule'' u svom postrojenju u San Vittoreu. Automobil je dobio ultralaganu platformu napravljenu od mešavine ugljneičnih vlakana i aluminijuma. Monokokna šasija je takođe od ugljeničnih vlakana, a karoserija je sklopljena ''deo na deo''. Bočne strane karoserije predstavljaju najduži karbonski panel koji je ikada napravljen za automobil. Rezultat ovih rešenja je težina automobila od samo 980 kilograma.

 

picasso 02.jpg

 

Želja Picassa je da unutrašnjost bude udobna i efikasna za svakodnevnu upotrebu, ali i na stazi. Mnogi detalji su inspirisani trkačkim automobilima uključujući sigurnosne pojaseve u šest tačaka, rotirajući kontroler za prilagodljivi ABS sistem i kontrolu trakcije, kao i karbonski upravljač presvučen alkantarom.

 

picasso 01.jpg

 

Picasso 660 LMS pokreće 3.0  twin-turbo V6 motor koji je isporučila italijanska kompanija Autotechnica Motori. Šestocilindrični agregat je razvijen po Picassovim specifikacijama te razvija 660KS i 720 Nm obrtnog momenta. Ovo je prvi put da se ovakav motor koristi za automobil legalan za put, jer je njegovo ''prirodno okruženje'' zapravo staza. Snaga motora se prenosi na zadnje točkove preko sestostepenog sekvencionalnog menjača kompanije Sadev. Automobil je proveo mnogo vremena u vazdušnom tunelu tako da je veoma aerodinamičan zahvaljujući obliku karoserije, velikom prednjem spliteru, zadnjem prilagodljivom krilu, ravnom podu i masivnom difuzoru. Ovaj automobil stvara maksimalni downforce od 960 kg pri brzini od 315 km/h. Picasso se odlučio za 19-inčne prednje i 20-inčne zadnje felne sa Pirelli P Zero Trofeo R gumama. Za zaustavljanje se brinu Brembo kočiona klešta sa šest cilindara napred i četiri cilindra pozadi.

Picasso će proizvesti samo 21 primerak modela 660 LMS, čija početna cena će iznositi 820.000 evra. Narudžbine se već primaju, a isporuke se očekuju u drugoj polovini 2023. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadillac Project GTP Hypercar

 

225581-cadillac gtp 04.jpg

 

Cadillac je predstavio Project GTP Hypercar da bi prikazao svoju najnoviju trkačku mašinu za trke izdržljivosti, koja počinje takmičenje na Rolex 24 u Dejtoni u januaru 2023. Takođe će biti deo takmičenja 24 sata Le Mana sledeće godine. Testiranje na stazi će početi ovog leta.

 

cadillac gtp 03.jpg

 

''Takmičeći se u IMSA i WEC šampionatima 2023. Cadillac Racing ima priliku da pokaže svoju sposobnost, umeće i tehnologiju'', rekao je potpredsednik Globalnog Cadillaca Rory Harvey. Project GTP Hypercar ima dizajnerske naznake iz Cadillacovih drumskih vozila. Ovo je najuočljivije na prednjoj strani gde trkački automobil ima vertikalno orijentisana prednja svetla koja se spuštaju niz nos. Oštro isklesani paneli karoserije takođe podsećaju na moderne proizvode ovog brenda.

 

cadillac gtp 02.jpg

 

Oblik trkačkog vozila ima oštre izbočine koje izlaze iz prednjih i zadnjih blatobrana. Visoko peraje deli zadnju palubu na pola i pričvršćuje se za visoko krilo. Cadillacova najava kaže da je ono što vidimo ''pregled'' izgleda GTP Hypercara koji će se takmičiti. Aerodinamičko testiranje je završeno u laboratoriji, ali automobil još uvek mora da prođe stvarno testiranje na stazi. Dallara će isporučiti šasiju za Project GTP Hypercar. Snaga će dolaziti od 5,5 litarskog V8 motora sa uobičajenim hibridnim sistemom LMDh kategorije. U ovom trenutku nema dostupnih drugih detalja. Motor1 je pitao Cadillac da li je ovaj V8 ista jedinica koja pokreće trkački automobil C8.R. ''Ovo je potpuno novi motor dizajniran za Cadillac LMDh'', rekao je portparol Cadillaca tokom prezentacije GTP-a.

 

cadillac gtp 01.jpg

 

Cadillac će imati veliku konkurenciju u klasi LMDh. Naprimer, Lamborghini već najavljuje svoj nastup sa automobilom koji ima oštar stil koji podseća na njihove drumske superautomobile. Acura takođe nudi pogled na automobil sa ogromnim farovima. BMW je nedavno predstavio eksterijer svog automobila u ovoj klasi koju nemački brend naziva M Hybrid V8 LMDh. Čini se da je i Porsche duboko ušao u razvoj jer kompanija već ispituje vozilo na stazi. Pogon je navodno twin-turbo V8 i hibridna tehnologija koju zahteva klasa. Audi je prvobitno planirao da napravi automobil klase LMDh. Međutim, Motorsport.com izveštava da je brend pauzirao razvoj trkača. Osoba iz brenda je za Motorsport rekla: ''U ovom trenutku kapaciteti se koriste drugačije i razumnije.''

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hiperautomobil Viritech Apricale

 

viritech 4.jpg

 

Britanski startap Viritech je još prošle godine saopštio svoje planove za budućnost koji između ostalog predviđaju i hiperautomobil Apricale sa vodoničnim gorivim ćelijama. Sada je Viritech na Goodwood festivalu brzine pokazao konačni, serijski model koji raspolaže sa 1.100KS i 1.000 Nm obrtnog momenta (dva elektromotora, po jedan na svakoj osovini).

 

viritech 3.jpg

 

Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje manje od 2.5 sekundi, dok najveća brzina iznosi više od 320 km/h. Za zaustavljanje se bine AP Racing kočioni sistem sa diskovima od 390 mm.

 

viritech 2.jpg

 

Domet sa jednim punjenjem vodonika po najavama iznosi do 560 km.

 

viritech 1.jpg

 

Treba napomenuti da se za dizajn vozila pobrinuo Pininfarina, kao i da bi težina trebalo da izbnosi manje od 1.000 kg. Apricale je dugačak 4.550 mm, širok 1.900 mm i visok 1.150 mm. Serija će biti ograničena na samo 25 primeraka (proizvodiće se uz pomoć Pininfarine), a svaki će koštati blizu 2 miliona evra, i to bez poreza.

Proizvodnja treba da počne krajem 2023. godine, a start isporuka se očekuje početkom 2024.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen Red Bull RB17 hibridni hiperautomobil sa 1.100 KS

 

red bull rb17.jpg

 

Red Bullovo odeljenje za napredne tehnologije je najavilo da će dizajnirati, razviti i proizvesti potpuno novi hiperautomobil koji će ponuditi vrhunsko iskustvo vožnje na stazi. Novi hiperautomobil će se zvati RB17, nakon što je Red Bull Racing ''misteriozno'' preskočio ovu oznaku sa RB16 iz 2021. na RB18 za ovu godinu. Dizajn potpisuje Adrian Newey, čovek koji stoji iza mnogih fenomenalnih bolida Formule 1, a takođe je i kreator impresivnog Aston Martinovog modela Valkyrie. Newey sada svoju pažnju posvećuje modelu RB17 koji verovatno neće biti legalan za put, tako da propisi neće ograničavati želju za performansama.

 

''RB17 će sumirati sve ono što znamo o kreiranju šampionskih bolida Formule 1 u jedan paket koji će isporučiti ekstremne nivoe performansi u dvosedu namenjenom stazi'', izjavio je Newey. Za sada je objavljena samo skica, ali se zna da će RB17 pokretati hibridizovani V8 motor koji će razvijati više od 1.100 konja. Biće proizvedeno samo 50 primeraka i to u Red Bullovom domu u Milton Keynesu, a proizvodnja počinje 2025. godine. Cena automobila će iznositi 5.8 miliona evra (plus lokalni porezi), tako da će kupci morati na računu imati bar 7 miliona evra kako bi dospeli na listu čekanja. U tu cenu ulazi i pristup Red Bullovom F1 simulatoru, kao i treninzi na stazi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW i McLaren zajednički razvijaju električni superautomobil?

 

171676-mclaren f1 01.jpg

 

Glasine o tome da će BMW i McLaren navodno ponovo udružiti snage traju već neko vreme.

 

Britanski CAR Magazin izgleda da zna šta ove dve kompanije spremaju, navodi BMW blog. Predstavnici ova dva proizvođača su se navodno sastali iza zatvorenih vrata ranije ove godine kako bi postigli dogovor o nekim od preliminarnih tehničkih detalja. BMW i McLaren će po svemu sudeći zajednički raditi na platformi električnih superautomobila koja bi iznedrila model za svaki brend. Međutim, to ne bi bilo isto vozilo sa različitim značkama, već automobili sa prepoznatljivim dizajnom iznutra i spolja. Ako je tačno, oni će biti impresivno lagani (za EV) jer inženjeri navodno ciljaju na težinu praznog vozila od 1.500 kilograma. Pretpostavljeni električni duhovni naslednik BMW-a M1 bi mogao da ima pogon na sva četiri točka zahvaljujući električnim motorima koji proizvode skoro 1.100KS.

 

CAR Magazin sugeriše da BMW-ova verzija možda neće ni biti superautomobil, već rival Porsche Taycana koji će zameniti BMW Serije 8 Gran Coupe. Međutim, ovo je u suprotnosti sa drugim izveštajem koji kaže da bi ''osmica'' sa četvoro vrata bila jedini preživeli član nakon spajanja modela Serije 4 i Serije 8 sa dvoja vrata u ponovo rođenu porodicu Serije 6. Možda nemački luksuzni brend zaista želi da održi Seriju 8 Gran Coupe u životu, ali da veliku limuzinu prebaci na električni pogon. Ako se pitate zašto BMW to ne može sam da uradi, CAR Magazin kaže da brend želi da ima koristi od McLarenove veće stručnosti u vezi sa ugljeničnim vlaknima. Projekat električnog superautomobila će navodno zaživeti u periodu od 2026. do 2028. godine, a mogao bi da stvori i krosover. Brend sa sedištem u Vokingu je bio nepokolebljiv u tome da se drži podalje od krosovera, ali novo rukovodstvo je možda promenilo mišljenje. Na kraju krajeva, čak će i Ferrari uskoro predstaviti SUV model Purosangue.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuna elektrifikacija postavlja velike izazove pred hiperautomobile

 

Koenigsegg-Gemera 1.jpg

 

Performanse normalnih električnih automobila toliko su impresivne da mogu sa lakoćom postideti moderne superautomobile, a sa trenutnim putem industrije ka potpunoj elektrifikaciji ovo itekako može predstavljati problem.

 

Upravo ovo tvrdi Kristijan von Koengiseg, slavni švedski virtuoz i osnivač kompanije Koenigsegg Automotive AB. Razgovarajući sa ljudima Top Gear emisije, osnivač i izvršni direktor naglasio je da njegova kompanija planira kreiranje električnih hiperautomobila, ali da će to za nju biti veoma veliki izazov. ''Ovo je veliki izazov za svaki brend koji stvara ekstremne automobile'', izjavio je Koengiseg kada je upitan da li želi da kreira uzbudljivi električni model. ''Postoje načini. Smatram da niko još uvek ne može primetiti preveliku razliku između Tesla Model S Plaid i Porsche Taycan Turbo. Smatram da su oni veoma bliski po pitanju performansi i toliko se već nalaze u dometu hiperautomobila da je to postalo neprijatno.''

Von Koenigseg dodatno ističe da je rad njegove kompanije već fokusiran na kreiranju elektrifikovanih komponenti za Gamera modele. Iako njegovi inžinjeri rade na kreiranju najmoćnijeg i najgušćeg električnog motora na svetu, on tvrdi da će to hiperautomobile dovesti samo do određene granice. ''Zaista ne pravi nikakvu značajnu razliku da li imate dvadeset kilograma manje na vašim e-motorima i inverterima. Ovo svakako pomaže, ali vam neće doneti preveliku prednost. To je teško dostići i trebalo bi biti izvršeno ukoliko je moguće, ali to je samo sitnica od onoga za šta lično smatram da bi trebalo da bude različito.''

 

Sa ubrzanjem električnih vozila do stotke iz mesta koje je već spušteno ispod dve sekunde i maksimalnom brzinom od 322 km/h - uz pojedine modifikacije - život proizvođača hiperautomobila postao je daleko komplikovaniji. ''Smatram da vam je potreban razlog da postojite'', zaključio je Koenigseg. ''Jednostavno činjenje ovakvih modela interesantnijim dodavanjem brojnih karakteristika ili funkcionalnosti tokom povećavanja njihovog tržišnog kredibiliteta i zatim njihovim naplaćivanjem po desetostruko većoj ceni, za mene nema apsolutno nikakvog značaja niti logike.'' Međutim, Izvršni direktor švedskog brenda deluje kao da ima plan za svoj prvi električni hiperautomobil, tako da možemo očekivati pojedina iznenađenja kao što je to i do sada bio slučaj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rodin FZero

 

rodin 3.jpg

 

Novozelandska kompanija Rodin Cars predstavlja svoj hiperautomobil pod nazivom FZero. Reč je o hiperautomobilu namenjenom isključivo stazi, ali u planu je i drumska verzija. FZero izgleda poput Betmobila, to je jednosed dugačak 5.500, širok 2.000 i visok 1.130 mm, dok njegovo međuosovinsko rastojanje iznosi 3.000 mm.

 

rodin 2.jpg

 

Iako je prilično velik, Rodin FZer je težak samo 698 kilograma i to sa neophodnim tečnostima. Da bi bio što lakši, korišćen je karbon. Od nosa do repa, šasija je karbonska, dok su napred i pozadi karbon-keramičke kočnice. Na automobilu su 18-inčne magnezijumske OZ Racing felne sa Avon slickovima.

 

rodin 1.jpg

 

U srcu hiperautomobila se nalazi 4.0 V10 twin-turbo motor za koji iz Rodina tvrde da je revolucionaran. To je u stvari potpuno novi motor razvijen u saradnji sa kompanijom Niel Brown Engineering, koji razvija 986KS i 910 Nm obrtnog momenta. Snaga se prenosi putem osmostepenog Ricardo menjača. Pomenutom V10 motoru pomaže električni motor, a kombinovana snaga iznosi 1.160 KS i 1.026 Nm obrtnog momenta te se u potpunosti prenosi na zadnje točkove. Rodin planira da proizvede samo 27 primeraka, a prve isporuke se očekuju narednog leta. Krajem ove godine će biti testiran prototip koji će stvarati 4.000 kilograma downforcea i dostizati maksimalnu brzinu od 360 km/h. Drumska verzija modela FZero se ne očekuje pre rasprodaje verzije namenjene stazi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

shmee.jpg Shmee150: Novi hiperautomobili

 

Svi najnoviji hiper-automobili i njihovi koncepti na ovogodišnjem Pebble Beach:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni hiperautomobili će do ''stotke'' stizati za manje od sekunde

 

Rimac Nevera 01.jpg

 

Sa elektropogonom, mnogi automobili su dobili neverovatno ubrzanje, ali izgleda da će granice mogućeg tek biti oborene. Glavni programski inženjer Rimac Nevere pričao je o ovoj temi i najavio da će električni hiperautomobili od 0 do 100 km/h ubrzavati za manje od sekunde. Rimac Nevera od 0 do 100 km/h ubrzava za 1.85 sekundi, a ta činjenica znači da definitivno dostižemo granice onoga što ljudsko telo može udobno da podnese kada se radi o ubrzanju automobila sa vrhunskim performansama. Upravo se zato i postavlja pitanje, gde to sve vodi?

 

Povodom ove teme, novinar portala The Drive Chris Tsui razgovarao je sa Matijom Renićem, glavnim programskim inženjerom Rimac Nevere. Na pitanje da li su u budućnosti zaista moguća ubrzanja od 0 do 100 km/h za jednu, ili čak pola sekunde, Renić je dao vrlo jednostavan i jasan odgovor: ''Ispod jedne sekunde'', rekao je Renić. Kada se to stavi u kontekst, Renićev odgovor o teoretskom maksimalnom mogućem ubrzanju budućih električnih hiperautomobila, u principu znači da bi oni bili čitavu sekundu brži od Nevere do stotke. Uzevši u obzir da je ubrzanje hrvatskog hiperautomobila i sada suludo brzo, čini se da je takav i tempo kojim se kreće napredak u industriji električnih hiperautomobila. Međutim, Renić tvrdi da Nevera nije napravljena samo za suludno ubrzanje i hvalisanje na pisti, već kao kompletan automobil za vozača koji je istinski ugodan za vožnju.

''Iskreno, auto je vrlo brz. Jako smo ponosni na brojke, ali Nevera je više od toga. To nije poni sa jednim trikom, nije dragster sa kojim se odvezeš na pistu i napraviš najbolja vremena, i to je to. Automobil je vrlo složen, što vam pokazuje šta automobilska tehnologija može da učini u budućnosti. Rimac Nevera je vrlo upotrebljiv i prijateljski raspoložen automobil iz ugla korisnika'', objasnio je Renić. Novinar portala The Drive, Chris Tsui, na kraju je zaključio da bi iz bezbednosnih razloga, Bugatti Rimac mogao da drži previše samouverene tehničke direktore podalje od pokušaja tako suludih performansi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen novi Zenvo sa V12 motorom i do 1.800KS

 

201486-zenvo-tsr-s1.jpg

 

Jens Sverdrup iz danskog proizvođača supersportskih automobila Zenvo, u izjavi za Top Gear potvrđuje da je u pripremi novi Zenvo hiperautomobil sa V12 motorom. Premijera će se po sadašnjim najavama održati tokom sledeće godine, a Sverdrup je već sada otkrio neke detalje o novom hiperautomobilu. Tačnije, on navodi da će taj (za sada neimenovani) automobil imati potpuno novu modularnu šasiju od ugljeničnih vlakana, zajedno sa novim menjačem, modularnim V12 motorom i električnim pogonom. Svi ovi elementi će biti projektovani i napravljeni u samoj kompaniji.

 

Za razliku od modela Zenvo TSR-S (na slici), novi hiperautomobil će imati i dva električna turbo punjača povezana sa V12 motorom, za ukupno 1.200KS. Ipak, namera je da se ponudi do 1.800KS, a to bi trebalo da se postigne korišćenjem elektromotora. Sverdrup je takođe rekao da se planiraju dve verzije. Jedan je hibridni GT, sa električnim motorom postavljenim na prednjoj osovini za pogon na sva četiri točka. Za drugu verziju se kaže da je fokusirana na stazu (ali i dalje legalna za put) i da bi mogla da sadrži nekoliko aero elemenata za bolju potisnu silu. Težina bi trebalo da bude 1.250 kilograma. Cena za sada nije poznata, ali sigurno neće biti mala ako uzmemo u obzir da je Zenvo TS1 GT koštao 1.2 miliona evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ariel Hipercar

 

ariel hipercar 04.jpg

 

Britanski Ariel je najavio serijsku verziju sportskog modela Hipercar, uz napomenu da Hipercar neće biti njegovo konačno ime. Karoserija je od ugljeničnih vlakana i dizajnirana je za što bolji koeficijent otpora vazduha, pri čemu peraja, ventilacioni otvori i ostalo služe aerodinamičkoj svrsi. Standardno su tu i leptir vrata, dok je sama šasija aluminijumski monokok.

 

ariel hipercar 03.jpg

 

Karbon i aluminijum su upotrebljeni da smanje težinu, što u praksi znači da Hipercar ima samo 1.400 kg u verziji sa pogonom na dva točka. Hipercar ima baterije od 62 kWh kompanije Cosworth, sa e-motorom od 295KS po točku.

 

ariel hipercar 02.jpg

 

Ariel navodi da će biti dostupne verzije sa pogonom na zadnje i sve točkove, što znači da verzija sa pogonom na dva točka ima na raspolaganju 590KS, dok ona sa pogonom na sve točkove ima čak 1.180KS. Za automobil sa pogonom na sve točkove, to znači vreme od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) od 2.09 sekundi i vreme od 0 do 100 milja na sat (161 km/h) od 4.4 sekunde. Domet će iznositi 150 milja (241 km), pri čemu će Ariel ponuditi i produženje dometa sa mikro turbinom kao opcijom. Ariel kaže da je upotreba turbine za produženje dometa ''značajno manja i lakša od bilo koje klipne ili rotacione alternative.'' Takođe je dizajnirana da radi na ''razna goriva'' i da će moći da koristi vodonik ''u budućnosti''.

 

ariel hipercar 01.jpg

 

Kočnice su AP Racing, a serijski automobil će koristiti točkove od ugljeničnih vlakana, sa gumama Michelin Cup 2 R. Mada konkretna cena još nije objavljena, Sajmon Sonders, direktor kompanije Ariel, kaže da će Hipercar sa pogonom na sve točkove i produženjem dometa u Velikoj Britaniji, sa svim porezima, koštati ispod milion evra. Hipercar sa proizvodnim specifikacijama stiže za oko dve godine, ali već sada možete da naručite svoj primerak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM X-Bow GT-XR

 

227880-ktm x 06.jpg

 

Top verzija KTM-a X-Bow je i zvanično prikazana javnosti, a nosi naziv GT-XR.

 

227881-ktm x 05.jpg

 

Drumski X-Bow GT-XR je veoma sličan GTX i GT2 trkačkim automobilima koje proizvodi ova austrijska kompanija, dok njegova cena iznosi 284.900 evra. Kako se najavljuje, proizvodnja neće prelaziti 100 primeraka godišnje.

 

ktm x 04.jpg

 

GT-XR ima monokok od ugljeničnih vlakana i čelični ram visoke čvrstoće koji doprinosi težini automobila od 1.130 kg (bez tečnosti). Za pogon se brine Audijev 2.5 turbo-motor sa pet cilindara koji raspolaže sa 500KS pri 6350 obrtaja, i 581 Nm obrtnog momenta pri 5.550 obrtaja. Uparen je sa sedmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom koji snagu prenosi na zadnje točkove zahvaljujući diferencijalu sa ograničenim proklizavanjem.

 

ktm x 03.jpg

 

Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje tek 3.4 sekunde, dok je najveća brzina 280 km/h. KTM navodi da je GT-XR ''savršen i za svakodnevnu vožnju'' zahvaljujući velikom rezervoaru za gorivo od 96 litara, progresivnom servo upravljaču sa električnom podrškom i opcionim hidrauličnim sistemom podizanja od 9 cm.

 

ktm x 02.jpg

 

KTM napominje da pored komponenti za stvaranje potisne sile kao što su veliko zadnje krilo, zadnji difuzor i prednji spliter, GT-XR takođe ima podnu sekciju dizajniranu da maksimizuje efekat tla zahvaljujući vrtlozima koje stvara prednji spliter, stvarajući vazdušni pečat ispod automobila. Kupcima takođe na raspolaganju stoje keramičke kočnice, za oslanjanje automobila se pobrinuo Sachs, a točkovi sa centralnim zaključavanjem su opcioni dodatak.

 

ktm x 01.jpg

 

U unutrašnjosti se nalaze uklonjivi volan od ugljeničnih vlakana (na volanu se nalazi i grupa digitalnih instrumenata), podesive pedale, opcioni sistem kamera, Bluetooth audio sistem, LED osvetljenje, klima uređaj, kao i mali pretinac za rukavice.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aion Hyper SSR

 

228117-aion 04.jpg

 

Aion je marka električnih vozila u sklopu kineske kompanije GAC koja je nakon nekoliko godina postojanja sada prikazala i svoj prvi električni hiperautomobil Aion Hyper SSR. Na slikama je ''radni prototip'', dok definitivni serijski model na tržište stiže u oktobru 2023. godine.

 

228114-aion 03.jpg

 

Automobil je dugačak 4.538 mm i širok 1.988 mm, ima karoseriju od ugljeničnih vlakana, kabinu sa dva sedišta, pravougaoni volan, kao i media sistem sa ekranom od 14.6 inča.

 

228116-aion 02.jpg

 

Osnovna verzija će do 100 km/h po sadašnjim najavama ubrzavati za 2.3 sekunde, dok drugi detalji još nisu poznati.

 

228115-aion 01.jpg

 

U najavi je i verzija Aion Hyper SSR Ultimate sa četiri elektromotora ukupne snage 1.225 konja, koja će do 100 km/h stizati za 1.9 sekundi. Aion Hyper SSR će u Kini koštati 185.000 evra, odnosno 240.000 evra za Ultimate verziju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Delage D12 Speedster

 

delage d12 05.jpg

 

Delage je ponudio i Speedster verziju svog D12 hibridnog superautomobila, i to po ceni do 190.000 evra. Speedster dobija manji vetrobran na prednjem delu automobila, a opciono se nude i zaštitni oreol i kaciga.

 

delage d12 04.jpg

 

Hibridni pogon sa V12 motorom raspolaže sa 1.100KS u GT verziji, odnosno 1.010KS u slabijoj Club varijanti (u paru sa 8-stepenim menjačem).

 

delage d12 03.jpg

 

D12 Club je težak 1.310 kilograma u poređenju sa nešto težom GT verzijom od 1.400 kg.

 

delage d12 02.jpg

 

Automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 2.4 sekunde. Kompanija planira da proizvede samo 30 primeraka, od kojih je devet namenjeno za SAD.

 

delage d12 01.jpg

 

Delage u kratkom saopštenju nije naveo kada će početi sa isporukama ovog modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

supercarblondienovi.jpg SupercarBlondie: Deus Vayanne

 

Imaće dva električna motora pozadi i jedan napred za ukupnih 2.200 konja. Deus Vayanne je najmoćniji električni hiperautomobil ikada napravljen. Dizajn i spolja i iznutra je namerno futuristički kako ne bi izgledao staro ni za 5 ili 10 godina. 

Zajedničkim snagama automobil su napravili Williams Advanced Engineering (da, onaj iz F1), i Italdesign, uz pomoć finansija iz Austrije:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

supercarblondienovi.jpg Supercar Blondie: Hyperion XP-1

 

Jedan od najnaprednijih automobila ikada napravljenih - pokreće ga pogon vodonik koji čini da automobil bukvalno ''pljuje'' vodu iz ''izduvnih'' cevi.

Takođe koristi neke od najnaprednijih tehnologija ikada ugrađenih u neki auto, može se napuniti za 5 minuta i ima domet od preko 1.500 km. XP-1 tmože da uhvati stotku za samo 2.2 sekunde i ima maksimalnu brzinu od preko 350 km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Alfa Romeo sportski model čeka odobrenje za proizvodnju

 

160915-alfa c.jpg

 

Pre nego što Alfa Romeo postane čisto električni brend kasnije ove decenije, italijanska marka će verovatno ponuditi jedan sportski automobil.

 

U intervjuu za Autocar, direktor ovog proizvođača automobila Jean-Philippe Imparato rekao je da se sportski model nalazi samo nekoliko meseci od odobrenja za proizvodnju. U idealnom scenariju, javno saopštenje bi moglo da bude objavljeno već u martu 2023. Britanski časopis spekuliše da bi to mogao da bude hiperautomobil sa cenom sa šest cifara. Detalji o vozilu su međutim obavijeni velom misterije. Čini se malo verovatnim da će matična kompanija Alfa Romea Stellantis investirati u novi motor sa unutrašnjim sagorevanjem velike zapremine za ono što bi bio model ograničene serije. Umesto toga, 2.9 V6 twin-turbo iz modela Giulia i Stelvio Quadrifoglio bi mogao da se koristi, i idealno, bio bi postavljen iza sedišta. U limuzini sa oznakom GTA, ima 540KS i 600 Nm obrtnog momenta. Nejasno je da li još ima prostora za više snage i da li se razmišlja o dodavanju električnog motora. Činilo se da je hibridni pogon bio plan za nesrećno oživljavanje 8C, ali to je bilo pre nekoliko godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen Donkervoort F22

 

Donkervoort F22 02.jpg

 

Holandski Donkervoort za 10. decembar najavljuje novi model F22 koji će biti proizveden u ograničenoj seriji. Novi model će zameniti D8 GTO, donoseći poboljšanja u performansama, bezbednosti i praktičnosti. Tizer slike otkrivaju da stil F22 predstavlja evoluciju siluete njegovog prethodnika, ostajući veran konfiguraciji dvoseda sa dva vrata. Prednji deo zadržava dugačku haubu i prepoznatljive izložene točkove. Rep je modernizovan tanjim LED svetlima, širokim zadnjim branicima i većim difuzorom. Takođe, novi model će doneti napredak u bezbednosti i praktičnosti unutrašnjosti, kako bi bio pogodnijji za svakodnevnu vožnju.

 

Donkervoort F22 01.jpg

 

Donkervoort F22 ima za cilj da bude ''najlakši superautomobil na svetu koji je legalan za puteve'', budući da će imati ''znatno manje'' od 800 kg (D8 GTO ima 680 kg). F22 će takođe imati niže emisije i bolju ekonomičnost goriva, iako će biti brži od dosadašnjeg D8 GTO. Potonji je opremljen Audijevim 2,5 litarskim petocilindričnim turbo motorom. F22 će dobiti novi manuelni menjač, kao i potpuno novi aktivni sistem vešanja, pri čemu će sportski automobil biti sposoban da izdrži više od 2G sila u krivinama. Denis Donkervoort, generalni direktor Donkervoorta, ističe: ''F22 je pre svega drumski automobil, a mi smo dali prioritet angažovanju vozača, progresivnom upravljanju i zabavi u vožnji u odnosu na apsolutnu opsesiju vremenom kruga, iako će i dalje biti sposoban za veoma brza vremena. Razlog za sve ovo, kao i njegove niske emisije i održivost, jeste veoma jednostavan. To je težina.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen Radical Project 25

 

229661-radical 01.jpg

 

Ove godine se obeležava četvrt veka Radicala, pa je tim povodom najavljen dolazak posebnog automobila. Najavljen kao Project 25, novi Radical će pokretati twin-turbo V6 motor sa blizu 850KS. Pretpostavlja se da je ovo Fordov 3.5 Ecoboost, koji se već koristi u Radicalu RXC GT3 sa 654KS, ali to još nije potvrđeno.

Project 25 je opisan kao ''kulminacija znanja koje je Radical Motorsport stekao kroz proizvodnju trkačkih automobila svetske klase u više od četvrt veka''. U vesti se navodi i da evolucija Radicalove šasije pruža ''izvanredan angažman vozača i povratne informacije''. U skladu sa nazivom, biće napravljeno samo 25 primeraka Projecta 25, a nekoliko VIP kupaca ga je već videlo. Isporuke se očekuju do kraja 2023. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni hyper-SUV Drako Dragon

 

Drako Dragon 06.jpg

 

Kompanija Drako Motors je nedavno održala premijeru svog novog modela, a to je električni hyper-SUV Dragon.

 

drako dragon 05.jpg

 

Dragon SUV sa gullwing vratima je baziran na kompanijinoj arhitekturi Drako DriveOS i ima Drako DriveOS Quad Motor pogonski sistem. U pitanju je postavka sa četiri električna motora i ukupno 2000KS. Prema najavama, to će omogućiti ubrzanje od 0 60 milja na sat (96 km/h) za 1.9 sekundi.

 

drako dragon 04.jpg

 

Najveća brzina ovog 2.254 kg teškog vozila iznosi više od 200 milja na sat (322 km/h), dok četvrt milje (402 metra) može da se pređe za 9.0 sekundi. Što se dometa tiče, sa jednim punjenjem Dragon može da pređe do 676 km.

 

drako dragon 03.jpg

 

Dragon je dugačak 5.054 mm, postavljen je na točkove od 23 inča, a u kabini nudi mesta za pet putnika.

 

drako dragon 02.jpg

 

Deo paketa čine i 17.1-inčni ekran osetljiv na dodir, digitalna instrument tabla, dva ekrana za kamere koje zamenjuju retrovizore i dva velika tableta na naslonima sedišta za putnike pozadi.

 

drako dragon 01.jpg

 

Vozilo ima i podešavajuće oslanjanje, dok se za zaustavljanje brinu karbon-keramičke kočnice. Drako Motors već prima rezervacije za prvu seriju od 99 vozila. Cene startuju od 290.000 dolara, ali isporuke neće početi pre 2026. godine. U planu je da se kasnije proizvodi 5.000 primeraka godišnje.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...