Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Hyper automobili

Recommended Posts

Mercedes razvija svoj hiper automobil, Aston Martin takođe, a šta na to ima da kaže Honda?

 

acura%20ev%201.jpg

 

Meta je automobil snova sa pogonom od oko 1000 KS, koji će drumskom vozilu podariti performanse približne Formuli 1. Naravno, uz adekvatnu finansijsku nadoknadu onih koji sebi mogu da priušte nešto što se zove ''hiper''. Dok se koncepti dva evropska proizvođača vrte oko hibridne kombinacije motora sa unutrašnim sagorevanjem i elektromotora, Honda bi mogla krenuti nekim svojim putem, što je nedavno, u neku ruku, i najavila.

 

acura%20ev%2011.jpg

 

Odmah posle pobede Takume Satoa na ovogodišnjem Indy 500, Honda je podsetila i na Acuru EV Concept, potpuno električno vozilo, koje je zauzeolo treće mesto na prošlogodišnjoj čuvenoj Pikes Peak trci. Znamo kakvi se monstrumi na ovoj brdskoj trci voze, kao i to da odavno za uspon od 20 kilometara imaju blizu 1000 KS, ali Honda je ovaj respektabilan rezultat (9 min 6.015 cec) ostvarila sa potpuno električnim pogonom. I da, sa 1000 KS iz svoja četiri elektro motora. Ovo čudovište na struju do 100 km/h ubrzava za 2.5 sekundi, a do 200 za 6.2 sekunde, što više nego liči na ciljeve koje gađaju pomenuti hiper automobili.

 

Poznato je da do 2030. prema svom Vision planu Honda želi da bude svetski lider u proizvodnju eletričnih i autonomnih vozila. Pa zašto ne bi pomerila granicu hiper sportskih automobila uravo svojim rešenjem sa čuvene brdske trke. Šta je zapravo novo na ovom trkačkom automobilu teškom 1.500 kg? Činjenica da svaki točak ima svoj pogon, što ne samo da znači da ima AWD, nego da uz dobru kontrolnu jedinicu svaki točak zasebno može dobiti upravo onoliko snage koliko je sposoban da prenese na podlogu. A to nijedno posojeće rešenje ne može da uradi sa 100% efikasnosti. Sistem koji Acura EV Concept ima može da pomeri granice vektorisanja obrtnog momenta do potpuno novih granica. Vozna dinamika bi mogla biti beskonačno prilagodljiva, a preupravljanje, podupravljanje ili neutralni balans se mogu potpuno kontrolisati jednostavnim okretom prekidača. Električni hiper automobil neće doći već sutra, to je potpuno jasno, a pogotovo ne dok ne postigne autonomiju od barem 400 kilometara sa jednim punjenjem baterija. To trenutno nije lako izvodljivo. Može se nagađati, da ako Honda odluči da napravo ovakav ulični bolid, na tržištu neće biti pre 2023. ali razmišljanje je zanimljivo, a u svetlu globalnih automobilskih kretanja i izvesno. Ujedno, ova hiper tehnologija mogla bi doneti i manje snažna rešenja za ''obične'' sportske automobile, kao što je Honda NSX. Pa zašto da ne?

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini ne želi da segmentom hiper automobila dominiraju modeli Senna, Valkyrie i drugi

 

lambo tm 1.jpg

 

Čak i sa svojim novim modelom koji je nedavno predstavljen, Aventador SVJ, Lamborghini zaostaje za drugim proizvođačima egzotičnih automobila kada je reč o jednom, jedinstvenom hiper automobilu.

Mercedes-AMG ima Project One, Aston Martin ima Valkyrie, a McLaren ima model Senna. Međutim, konkurenciju bi mogao da pojača i sam Lamborghini, s obzirom da su se pojavili izveštaji koji sugerišu da je italijanski proizvođač zainteresovan da kreira takav model. Ovu informaciju je potvrdio i Stefano Domenikali, glavni čovek Lamborghini-ja, koji pored toga nije želeo da detaljnije komentariše svoje navode. On je rekao samo da njegova kompanija razmišlja o hiper automobilu sa ''ekstremnom aerodinamikom'' koji bi bio limitirano izdanje. ''Ako bi takav model zaista dobio zeleno svetlo za proizvodnju, onda bi bio urađen po uzoru na modele Centenario i Veneno'', naveo je Domenikali. Ipak, i dalje postoji velika praznina između ideje i njene realizacije, a Domenikali je potvrdio da je trenutni prioritet kompanije proizvodnja serijskih super automobila. Prema tome, italijanski proizvođač se trenutno sprema za početak dostave prvih primeraka modela Aventador SVJ koji je predstavljen proše nedelje u Kaliforniji. Aventador SVJ iz mesta do 100 km/h ubrzava za samo 2.8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu koja je ograničena na 350 km/h. Zahvaljujući tome, on je nedavno postavio novi rekord na Nirburgringu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru sprema sportski automobil sa centralno smeštenim motorom?

 

subaru gt 11.jpg

 

Pre otprilike dve godine su se pojavile informacije da će Subaru napraviti sportski model sa centralno smeštenim motorom, ali te glasine su ubrzo demantovane. Sada je japanski magazin ''Best Car'' objavio članak u kome se kaže da Subaru ipak radi na razvoju takvog automobila i da bi isti trebalo da se pojavi na tržištu u narednih par godina. Pomenuti izvor tvrdi da će se raditi o hibridnom automobilu sa centralno smeštenim benzinskim pogonskim agregatom, u kombinaciji sa dva električna motora. Tačnije, benzinac će biti zadužen za pokretanje zadnje, a električni motori za pokretanje prednje osovine. Drugim rečima, radiće se o modelu sa pogonom na sva četiri točka. Konkretniji podaci o snazi i performansama ovog automobila za sada nisu poznati, ali se nadamo da će se glasine ovoga put pokazati istinitim jer će sigurno svi ljubitelji automobila pozdraviti Subaruov high-performance sportski model sa pogonom na sva četiri točka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sledeći hiper automobil Aston Martina zvaće se Valhalla?

 

aston martin 003.jpg

 

Osim modela Valkyrie, Aston Martin radi na još nekoliko super automobila, a najnoviji zahtev za patent koji je britanski proizvođač podneo nam sugeriše kako bi se jadan od njih mogao zvati. Naime, ako je verovati informacijama koje je preneo magazine ''AutoGuide'', britanski proizvođač automobila je podneo zahtev za zakonsku zaštitu imena Valhalla koje će koristiti za svoje ''putničke i trkačke automobile, i delove za njih''. Iako ne znamo koji će se tačno automobil tako zvati, spekuliše se da je reč o najavljenom ''baby'' Valkyrie modelu. To bi svakako imalo smisla.

 

Aston Martin ima dugu tradiciju imenovanja svojih modela imenima koja počinju na slovo V (Vantage, Vanquish i Valkyrie), kao i modela iz prošlosti poput Vulcan i Virage, a znamo i da će se najavljeni krosover zvati Varekai. Takođe, neki od kabriolet modela te kompanije nose ime Volante. Sa druge strane, u nordijskoj mitologiji, ime Valhalla je blisko povezano sa imenom Valkyrie. Naime, Valhalla je svet na koji Valkyrie odnose duše ratnika palih u borbi. Izgleda da je nordijska mitologija danas postala jako aktuelna, s obzirom da je Koenigsegg naveo da će njihov sledeći model biti nazvan Ragnarok. To nekako ima više smisla s obzirom da je korišćenje imena iz nordijske mitologije nekako bliže povezano sa kompanijama čija su sedišta u Skandinaviji. Ipak, iako Ragnarok možda zvuči kul i postalo je popularno nakon trećeg nastavka filmske franšize Tor, ono zapravo označava bitku na kraju univerzuma koju gube nordijski bogovi.

 

U svakom slučaju, model za koji se očekuje da će nositi ime Aston Martin Valhalla će u gami kompanije biti pozicioniran ispod modela Valkyrie. Valhalla će biti super automobil, ali će više biti u rangu sa modelima poput McLaren Senna, a ne sa modelima kao što su Mercedes AMG One i Bugatti Chiron. Osim tog modela, britanski proizvođač automobila radi i na modelu koji će biti konkurent automobilima kao što su: Ferrari 488, Lamborghini Huracan i McLaren 720S.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

London proglašen glavnim svetskim gradom superautomobila

 

london 1.jpg

 

London je nakon obavljenog istraživanja i analiza društvene mreže Instagram proglašen glavnim svetskim gradom superautomoila. Istraživanje je obavila kompanija ''Activity Superstore'', koja je analizirala fotografije 12 različitih proizvođača automobila uključujući Ferrari, Lamborghini i Pagani. Ustanovljeno je da od 148.1 milion fotografija superautomobila podeljenih na Instagramu u protekle tri godine oko 6.1 milion napravljeno u Londonu. U Moskvi je fotografisano 5.9, a u Los Anđelesu 4 miliona superautomobila.

 

london 11.jpg

 

Popularna mesta na kojim se često mogu videti superautomobili je svetski poznata prodavnica Harrods, Park Tower Hotel, ulica Sloane u Knightsbridgeu, kao i trg Lowndes u Belgraviji i The Dorchester Hotel u Mayfairu.

 

london 111.jpg

 

Njujork je četvrti grad po popularnosti kada je reč o superautomobilima, jer je u ovom gradu fotografisano oko 3.7 miliona skupocenih četvorotočkaša. Dubai je na petom mestu sa 3.6 miliona fotografisanih superautmobila. Pomalo iznenađuju rezultati Monaka koji se nalazi na osmom iza Pariza, Istanbula, a nakon toga slede Štutgart i Toronto zaokružujući Top 10.

Kada je reč o proizvođačima, najpopularniji je Ferrari sa 53 miliona postova, sledi Lamborghini sa 48.1 milion postova, dok je Porsche treći sa 43.1 milion postova. London je mesto gde ćete najčešće videti Aston Martine, Bugattije, Ferrarije, Lamborghinije i Paganije, dok su u Moskvi najčešći prizor Bentleyji i Porschei. U Los Anđelesu je česta pojava McLaren, a u Gvadalahari Koenigsegg i Pagani.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porscheov elektrifikovani hiperautomobil stiže najranije 2025. godine

 

porsche pagani.jpg

 

Sredinom 2015. godine Porsche je završio proizvodnju modela 918 Spyder, a na novi hiperautomobil moraćemo da čekamo još neko vreme

 

Zamena za 918 Spyder će biti model sa elektrifikovanim pogonom, a ostaje da se vidi da li će to biti hibridni ili potpuno električni automobil. Bez obzira na konačan izbor, automobil nećemo videti pre 2025. godine. Hiperautomobil je najavio šef Porschea Oliver Blaume tokom intervjua za medije okupljene na Sajmu automobila u Ženevi. On je izjavio da na automobil mora da se čeka nekoliko godina jer još uvek nije u potpunosti razvijena tehnologija za bateriju, odnosno da nije adekvatna za najsnažniji model na ovom nivou. On procenjuje da će biti potrebne tri do četiri godine dok baterija ne bude dostojna novog automobila koji će imati isti status kao i ograničeni 918 Spyder. Elektrifikovani hiperautomobil je definitivno u planovima, ali čelnici Porschea još uvek nisu odlučili da li će u kombinaciji biti motor s unutrašnjim sagorevanjem.

Što se tiče baterije, Porsche sarađuje s Univerzitetom Stanford na tehnologiji koja će navodno uneti revoluciju u segment električnih automobila. Porscheova istraživanja ukazuju na domet od 1.000 km, a čak 99 posto materijala od kojih će se proizvoditi baterije će moći da se reciklira. Volkswagen Grupa je prošle godine investirala 100 miliona evra u tehnološku kompaniju QuantumScape za rad na baterijama, a krajnji cilj je da se počne proizvodnju sredinom naredne decenije. U međuvremenu, hibridni model 911 će stići za tri ili četiri godine, a svoje mesto će naći iznad modela Turbo S.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najveći salon superautomobila u Dubaiju

 

Videti superautomobil na ulicama Dubaija nije ništa posebno. Zato su im i saloni automobila puni takvih automobila. Ali, među njima se izdvaja ovaj salon jer u njemu imaju npr. 4x Ferrari 812 Superfast, 3x Porsche 918 Spyder, 3x Lamborghini Aventador SVJ, 2x Bugatti Veyron, 1 McLaren P1, 1 LaFerrari i takoreći čitavu kolekciju Mercedesa G 500:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota počela testiranja svog hiperautomobila GR Super Sport

 

193616-toyota gr.jpg

 

Nova Supra je trenutno najsportskija Toyota, ali to će se u skoroj budućnosti promeniti. Naime, Toyota je potvrdila da radi na razvoju novog hiperautomobila koji bi bio 3 do 4 puta snažniji od nove Supre. Reč je o modelu GR Super Sport koji se razvija u dve verzije, drumskoj i trkačkoj koja će učestvovati u novoj FIA-inoj klasi za hiperautomobile na trkama izdržljivosti (WEC) u sezoni 2020/2021. Tačnije, trkačka verzija će se bazirati na drumskoj, a sada po prvi put imamo uvid u testni prototip kojim je na stazi Fuji Speedway upravljao Toyotin glavni izvršni direktor Akio Toyoda.

 

 

Drumska verzija ovog automobila će u stvari biti tzv. duhovni naslednik drumske verzije modela TS020 GT-One s kraja 90-ih godina prošlog veka. Ako je ranije predstavljena studija pokazatelj puta kojim će krenuti serijski model, radiće se o hibridnom sportskom automobilu dinamičnog dizajna i snage oko 1.000 KS. Podsetimo, studiju koja je predstavljena pre otprilike godinu dana je pokretao centralno smešteni 2.4 litarski bi-turbo V6 uparen sa električnim pogonskim sklopom. Trkačka verzija će čak biti nešto slabija s obzirom da pravila za pomenuto takmičenje ograničavaju snagu na 750 KS i masu vozila na 1.100 kg. Takođe, proizvođači neće morati da ugrade električni deo pogonskog sklopa, ali ako to učine električni motori neće smeti da razvijaju snagu veću od 275 KS. Očekuje se da će drumska verzija na tržište stići u ograničenoj seriji, a cena će odgovarati visokim performansama i ekskluzivnosti.

Drugim rečima, zainteresovani mogu početi da pripremaju milione.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche želi hiperautomobil koji će razviti u saradnji sa Rimcem

 

porsche hiper.jpg

 

Nakon što je pre koji dan objavljeno da će Hyundai i Rimac sarađivati na razvoju korejskog superautomobila, sada nam stiže vest o još jednoj kolaboraciji hrvatskog proizvođača. Ovoga puta je reč o Porscheu. Podsetimo, Porsche je prvo ušao u vlasništvo hrvatskog Rimac Automobila sa 10% učešća, a nedavno je pokazao svoju veru u proizvođača iz Sv. Nedelje povisivši vlasnički udeo na 15.5%. Sada saznajemo da će produbljeno partnerstvo poslužiti za razvoj novog hiperautomobila koji bi trebalo da konkuriše proizvodima iz Aston Martina, Mercedesa i sl.

 

Stefan Weckbach, Porscheov šef električnih projekata, je rekao da je cilj štutgartskog proizvođača imati najsportskiji model u segmentu. Takođe, rekao je da veruje da će baterije sa krutim elektrolitom biti sledeći veliki korak u baterijskoj tehnologiji, ali i da će litijum-jonske baterije uskoro napraviti dodatni iskorak koji će im omogućiti veći kapacitet i veću autonomiju. Nastavio je i da zbog svega toga postoje razne ideje o tome kako bi trebalo da izgleda budući Porscheov hiperautomobil te da je zbog toga za sada teško reći šta će tačno biti ugrađeno u taj model i kada će on konačno stići na tržište. Weckbach je tako ostavio otvorenom mogućnost da se radi o hibridu ili u potpunosti električnom modelu, ali siguran je neki oblik elektrifikacije pogonskog sklopa. Upravo bi na tom polju Porsche trebalo da iskoristi stručnost Rimčevih inženjera koji su svojim dosadašnjim radom očigledno zainteresovaali svetski poznate proizvođače. Konačni cilj je vozilo snage debelo preko 1000 KS sa vrlo visokom maksimalnom brzinom i odličnim voznim karakteristikama koje će konkurisati modelima kao što su Mercedes-AMG One, Aston Martin Valkyrie i sl.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen novi hiperautomobil Ajlani Dragon iz UAE

 

ajlani-dragon 002.jpg 

 

Ajlani Motors iz Ujedinjenih Arapskih Emirata za sledeći mesec najavljuje promociju svog hiperautomobila Dragon. U kratkom saopštenju se kaže da je Ajlani Dragon razvijan pet godina, ali njegove tehničke karakteristike još nisu saopštene. Osnivač Ajlani Motorsa Bashar Ajlani navodi da će Dragon predstaviti 12. novembra na sajmu automobila u Dubaiju, kao i da za njegovu proizvodnju i dalje traži investitora.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajlani Drakuma

 

Ajlani Motors iz Ujedinjenih Arapskih Emirata na sajmu automobila u Dubaiju prikazuje svoj hiperautomobil Drakuma sa karoserijom od ugljeničnih vlakana. U zvaničnom saopštenju se kaže da je Ajlani Drakuma razvijan pet godina, kao i da ga pokreće V8 twin turbo motor sa 1200KS. Osnivač kompanije Bashar Ajlani navodi da za proizvodnju Drakume i dalje traži investitora, a ako ga pronađe u planu je ograničena serija od samo 99 primeraka:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zedro Notorious sa 1.250KS

 

zedro notorious 002.jpg

 

Zedro je nova libanska kompanija, ali sa sedištem u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Zedro Notorious je izložen na Dubai Motor Show-u, a kao baza je poslužio Infiniti G37. Karoserija može da bude od fibergalasa ili od ugljeničnih vlakana kod skupljih verzija. Najjača twin-turbo verzija raspolaže sa 1250KS i do 100 km/h ubrzava za 3.4 sekunde.

 

zedro notorious 001.jpg

 

 U planu je serija od 100 primeraka, a 5 je već prodato.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai najavio električni superautomobil u saradnji sa Rimcem

 

hyundai rimac.jpg

 

Ranije ove godine Hyundai je potvrdio da je uložio 80 miliona evra za učešće u hrvatskoj kompaniji Rimac, te kako bi dobili pristup njihovoj tehnologiji baterija i električnih pogona. Od samog početka se nagađalo da će ovaj potez dovesti i do električnog Hyundaija supersportskih performansi, a sada je to potvrdio i šef Hyundai N odeljenja, Albert Biermann.

 

Tokom predstavljanja koncepta Vision T na sajmu automobila u Los Anđelesu Biermann je rekao da Hyundai N odeljenje već intenzivno radi na razvoju i testiranju prototipova visokih performansi na električni pogon. ''Mi trenutno razvijamo automobile visokih performansi na električni pogon sa baterijama i gorivim ćelijama'', rekao je on tokom govora, u kojem je rekao i da će Hyundai do 2025. godine predstaviti čak 44 ekološki prihvatljiva modela širom sveta.

 

''Naša strategija uključuje pripremu Hyundai N odeljenja za suočavanje sa izazovima elektrifikacije i uopšte mobilnosti sa kojima će se svi proizvođači suočiti u godinama koje dolaze. Za Hyundai ovi izazovi stvaraju velike prilike da pokažemo našu vodeću poziciju'', rekao je Biermann. Nakon prezentacije Biermann je izjavio da su uporedo u pripremi i sportski modeli sa N značkom. Iako je će ti modeli stići malo kasnije otkrio je da ti auti već postoje i da su već u prvim fazama testiranja, jasno aludirajući na zajednički rad sa kompanijom Rimac Automobili. Konkretno, najavio je i predstavljanje vrlo radikalnog konceptnog automobila koji će prilikom predstavljanja biti pokretan benzinskim motorom, ali će u svojoj serijskoj verziji imati električni pogon. Podsećamo, Rimac je slične i vrlo uspešne saradnje već imao sa kompanijom Aston Martin za model Valkyrie, a nije tajna ni da je Porsche takođe vlasnik 10 odsto Rimca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Factory Five F9R

 

factory f9r 02.jpg

 

Američki Factory Five Racing najavljuje novi superautomobil F9R koji će pokretati napred smešteni 9.5 litarski V12 motor sa 750KS i 949 Nm obrtnog momenta. Ovaj dvosed je napravljen od ugljeničnih vlakana (pa težina vozila iznosi samo 1.088 kg), a odlikuje ga i agresivni dizajn sa upadljivim zadnjim spojlerom, zadnjim difuzorom i prednjim spojlerom.

 

factory f9r.jpg

 

F9R je širok 198 cm, visok 116 cm i ima međuosovinsko rastojanje od 264 cm. Kompanija planira da sa proizvodnjom F9R počne krajem 2020. ili početkom 2021. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Francuska će drastično oporezovati kupce snažnih automobila

 

158873-bugatti c 001.jpg

 

Francuska će se od iduće godine pozabaviti snažnim automobilima, a jedini će biti pošteđeni električni automobili čija kupovina se i dalje podstiče. Uvode se novi porezi i to za one koji emituju puno CO2. Konkretno, penalizacija kreće iduće godine, a vlasnici automobila sa emisijom CO2 većom od 184 g/km će plaćati do 20.000 evra. Sa druge strane, u igri ostaju premije od 6.000 evra koje će 2021. godine pasti na 5.000 evra, a godinu kasnije na 4.000 evra.

Francuski ministar finansija Bruno Le Maire je najavio ukidanje poresknog limita od 12.500 evra za automobile sa emisijom većom od 174 g/km i omogućavanje drastičnog podizanja poreza. Oni sa većom emisijom bi bili isto oporezovani. U svakom slučaju, novi prihodi bi trebalo da pomognu uzdrmanoj francuskoj autoindustriji koja zapošljava 400.000 radnika. Kad je reč o električnim automobilima, u Francuskoj ih je prošle godine registrovano oko 40.000, a ove godine bonus je dobilo 50.000 kupaca. Ubuduće kupci električnih automobila skupljih od 60.000 evra neće dobijati bonus, dok će se kod jeftinijih on vremenom smanjivati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen Hyperion Motors superautomobil

 

Hyperion 02.jpg

 

Kompanija Hyperion Motors iz Kalifornije najavljuje da će za nekoliko meseci predstaviti svoj supersportski automobil. Tačnije, premijera će se održati na sajmu automobila u Njujorku, a kao najava služi set zatamnjenih najavnih fotografija.

 

Hyperion 01.jpg

 

O samom automobilu za sada nema konkretnih detalja osim da će po svemu sudeći imati vodonične gorive ćelije. Kompanija u svom saopštenju navodi da se ''sledeća generacija Hiperion proizvoda razvija u saradnji sa NASA-om kako bi isporučila neke od najnaprednijih tehnologija na Zemlji''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

SSC Tuatara na sajmu u Filadelfiji

 

199989-ssc tuatara 005.jpg

 

Američka kompanija SSC najavljuje da će sledećeg meseca na sajmu automobila u Filadelfiji izložiti svoj superautomobil Tuatara, i to primerak koji ima svog vlasnika. Kao najava služi i jedna slika na kojoj se vidi da je automobil u crnoj boji i sa crvenim detaljima. Automobil je ime inače dobio po gušteru sa Novog Zelanda, dok se za njegov izgled pobrinuo dizajner Jason Castriota.

 

193960-ssc-tuatara 04.jpg

 

Po zvaničnim informacijama, Tuatara ima 5.9 twin-turbo V8 motor sa 1.350KS (odnosno 1.750KS na flex fuel), pa se očekuje da će ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznositi oko 2.5 sekundi.

 

ssc-tuatara 03.jpg

 

Osnivač kompanije Jerod Shelby smatra da Tuatara može da postigne maksimalnu brzinu od 300 milja na sat (483 km/h).

 

ssc-tuatara 02.jpg

 

Ovaj 1.247 kg teški automobil (zahvaljujući karoseriji i točkovima od ugljeničnih vlakana) ima CIMA sedmostepeni automatizovani manuelni menjač, a koeficijent otpora vazduha iznosi 0.279.

 

ssc tuatara 01.jpg

 

Što se dimenzija tiče, Tuatara je dugačak 442 cm, širok 200 cm, visok 110 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 267 cm, dok su točkovi od 20 inča (gume Michelin Pilot Sport Cup 245/35 napred i 345/25 pozadi). Na kraju, u planu je proizvodnja ograničene serije od samo 100 primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felino CB7R

 

200331-felino 004.jpg

 

Sportski automobil Felino CB7 (rad firme Felino iz Kvebeka) je premijeru imao još 2014. godine na salonu automobila u Montrealu, dok je sada pred nama i njegova nova značajno unapređena verzija CB7R.

 

200334-felino 003.jpg

 

Za pogon je izabran 6.2 V8 motor sa 525KS i 659 Nm ili opciono 7.0 V8 sa 700KS i 786 Nm (sa ovim drugim ubrzanje do 100 km/h traje samo 2.9 sekundi).

 

200332-felino 002.jpg

 

Težina ovog dvoseda je 1.135 kg (upotrebljena su ugljenična vlakna), odnos težine iznosi 50:50 napred/nazad, dok se za zaustavljanje brine kočioni sistem sa diskovima 390 mm napred i 378 mm pozadi.

 

200333-felino 001.jpg

 

Felino će CB7R proizvoditi u ograničenoj seriji, a cene se u zavisnosti od verzije kreću od 360.000 do 660.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predstavljen serijski SSC Tuatara

 

ssc 005.jpg

 

Kompanija SSC North America je na sajmu automobila u Filadelfiji konačno predstavila definitivni, produkcijski superautomobil Tuatara, i to primerak koji ima svog vlasnika. Automobil je ime inače dobio po gušteru sa Novog Zelanda, dok se za njegov izgled pobrinuo dizajner Jason Castriota.

 

ssc 004.jpg

 

Tuatara ima 5.9 twin-turbo V8 motor sa 1.350KS (odnosno 1.750KS na E85 gorivo), pa se očekuje da će ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznositi oko 2.5 sekundi.

 

ssc 003.jpg

 

Osnivač kompanije Jerod Shelby inače smatra da Tuatara može da postigne maksimalnu brzinu od 300 milja na sat (483 km/h).

 

ssc 002.jpg

 

Ovaj 1.247 kg teški automobil (zahvaljujući karoseriji i točkovima od ugljeničnih vlakana) ima CIMA sedmostepeni automatizovani manuelni menjač, a koeficijent otpora vazduha iznosi 0.279.

 

ssc 001.jpg

 

Što se dimenzija tiče, Tuatara je dugačak 442 cm, širok 200 cm, visok 110 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 267 cm, dok su točkovi od 20 inča (gume Michelin Pilot Sport Cup 245/35 napred i 345/25 pozadi). Na kraju, u planu je proizvodnja ograničene serije od samo 100 primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni superautomobil Lister Storm

 

200505-lister storm 02.jpg

 

Britanski Lister Motor Company je još pre dve godine najavio da će u budućnosti predstaviti novi supersportski automobil Storm II, naslednika nekadašnjeg Storma iz 1993. godine. U međuvremenu, saopšteni su neki novi detalji. Pre svega, Storm II će biti potpuno električni superautomobil, mada konkretni detalji za sada nisu saopšteni.

 

lister storm.jpg

 

Raniji planovi su inače predviđali da bi ovaj automobil trebalo da pokreće Jaguarov 7.8 V12 motor sa kompresorom i sa oko 1.000KS. Kako bilo, Storm II bi od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) trebalo da ubrzava za manje od 3 sekude, dok bi najveća brzina iznosila oko 402 km/h. Lister Motor Company će najverovatnije ponuditi i drumsku i trkačku verziju Storma II, pri čemu će njihova proizvodnja biti ograničena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni hypercar Apex AP-0

 

apex 06.jpg

 

Umesto na sajmu automobila u Ženevi koji je otkazan, britanski Apex Motor je promociju svog novog sportskog modela održao danas u Londonu.

 

apex 05.jpg

 

Automobil nosi oznaku AP-0, a radi se o električnom sportskom coupeu koji je težak tek 1.200 kg (zahvaljujući šasiji od ugljeničnih vlakana). Sem toga, tu su i točkovi od 19 i 20 inča, adaptivni amortizeri, karbon-keramičke kočnice, sedišta od ugljeničnih vlakana, sportski volan od aluminijuma i ugljeničnih vlakana, veliki infotainment sistem na centralnoj konzoli, head-up displej, sistem automatskog kočenja, adaptivni tempomat, sistem održavanja vozila u kolovoznoj traci...

 

apex 04.jpg

 

Apex Motor u saopštenju navodi i da se AP-0 odlikuje superiornom agilnošću i izuzetnom upravljivošću, kao i da je za projekat odgovoran tim na čijem čelu je britanski dizajner Guy Colborne (radio je za Vauxhall, BMW i Daewoo).

 

apex 03.jpg

 

Za pogon se brine elektromotor sa 650KS i 580 Nm, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 2.3 sekunde, a najveća brzina iznosi 305 km/h.

 

apex 02.jpg

 

Autonomija sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija od 90 kWh je oko 515 km, pri čemu se navodi da se do 80% kapaciteta baterija na brzom punjaču može napuniti za oko 15 minuta.

 

apex 01.jpg

 

Što se dimenzija tiče, automobil je dugačak 4380 mm, širok 2017 mm, dok klirens iznosi samo 95 mm. Proizvodnja Apexa AP-0 će startovati tokom 2022. godine, uz najavu da će njegova cena iznositi 150.000 funti (165.000 evra), plus lokalni porezi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Finski električni superautomobil Tritium

 

tritium 05.jpg

 

Finska kompanija Tritium Automotive najavljuje da će sredinom juna na Top Marques sajmu u Monte Karlu izložiti svoj potpuno električni superautomobil.

 

tritium 04.jpg

 

U vesti se navodi da su u konstrukciji upotrebljena ugljenična vlakna i kompozitni materijali, kao i da će automobil raspolagati sa ukupno 680KS i autonomijom od 300 km.

 

tritium 03.jpg

 

Tritium Automotive navodi da će svaki klijent moći da personalizuje unutrašnjost svog primerka, što znači od jednostavnog motorsport kokpita pa do luksuznog enterijera u stilu skupocenih jahti.

 

tritium 02.jpg

 

Dostupnih primerka ovog automobila će biti samo 11, pri čemu će svaki koštati najmanje 1.1 milion evra, plus lokalni porezi.

 

tritium 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...