Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

Da li je Mortagua Fighter 10 najradikalniji motocikl na svetu?

 

mortagua.jpg

 

Mortagua Fighter je dobio svoje deseto izdanje, predstavljeno na španskom Expo Moto 2022 sajmu. Čovek iza ovog dvotočkaša, Karlos Rodrigeš, dolazi iz mesta Mortagua u Portugalu, a pre nego što je napravio Fighter, postao je poznat po izradi mašina po meri. Prvo izdanje je napravljeno 1995, a do danas se taj izgled potpuno promenio. Međutim, nema sumnje da se, sa estetskog aspekta, radi o jednom od najradikalnijih motocikala na svetu.

 

mortagua 02.jpg

 

Najnovija varijanta izgleda kao da je došla iz video igre. Svaki deo motocikla izgleda gotovo neverovatno, ali, doduše, isto se može reći i za svakog od prethodnika. Nivo kreativnosti uključen u stvaranje tako unikatne linije motocikala tokom blizu tri decenije je neverovatan. U tekstovima gde je fokus na motocikl, tehničke stvari su i te kako važne, poput konjskih snaga, obrtnog momenta, širine guma. Ali ništa od toga nije važno u ovom slučaju. Osećaj koji motocikl pruža kad gledate u njega je dovoljan. Možemo samo da zamislimo kako je uzbudljivo voziti ga. Međutim, Mortagua Fighter nije motocikl za stazu, niti za planinske puteve. On je za sporu vožnju, kroz grad, noću, pod neonskim svetlom, dok su svi pogledi uprti u vas. Osećaj je fantastičan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M1000RR 50 Years M Edition

 

bmw-m1000rr-50-years-m-edition 03.jpg

 

U čast 50 godina ''M'' brenda,  BMW Motorrad je lansirao motocikl posvećen ovom jubileju - M1000RR 50 Years M Edition superbajk.

Zasnovan na M1000RR, 50 Years M Edition model donosi dosta delova od aluminijuma u uglejničnih vlakana, uz zadnju viljušku od aluminijuma u srebrnoj boji, M GPS brojač krugova, M endurance lanac, kao i suvozačevo sedište.

 

BMW-M1000RR-50-Years-M-Edition 02.jpg

 

Motocikl je dostupan isključivo u Sao Paulo žutoj bolji, koja ostavlja izuzetno upečatljiv utisak. Ostatak je u osnovi standardad BMW M1000 superbajk. Četvorocilindarski agregat zapremine 999 kubika donosi 209 KS  i 113 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

 

BMW-M1000RR-50-Years-M-Edition 01.jpg

 

Kada je elektronika u pitanju, imamo četiri režima vožnje (Rain, Road, Dynamic, Race) uz tri Race Pro moda. Sve je to povezano sa šestoosnom inercijalnom mernom jedinicom (IMU) i dinamičnom kontrolom proklizavanja. Vozači mogu fino podešavati i odziv samog agregata, dok Race Pro mode nudi i tri pretpodešavanja kočenja. ''Kvikšifter'' je standardan, kao i kontrola paljenja, Hill Start Control Pro. Tu su i opcije pružanja podataka, koje dodatno koštaju. Što se cene tiče, nju čine sam motocikl +50 Years M paket. U prevodu, očekujte oko 35.000 evra za ovo slavljeničko izdanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svetski rekord za Yamahu Tenere 700 i Pola Taresa

 

225037-yamaha-tenere-700.jpg

 

Ultimativni test Yamahinog Tenere 700 motocikla pretvorio je jednog vozača u vlasnika novog svetskog rekorda. Ambasador japanskog brenda, Pol Tares, uspeo je da ostvari zaista poduhvat vredan divljenja i na pomenutom motociklu stigle do nadmorske visine od 6.157,7 metara. Pol Tares je oduvek sanjao da na dvotočkašu dostigne najviše visine... i to bukvalno. Zato nije imao izbora nego da prihvati ovu avanturu. San je za nekih tri meseca pretvoren u kreativni projetk na kojem su zajedno radili Trece Racing Society i produkcijska kuća The Who.

 

Pol je kao svoju destinaciju izabrao planinu Mersedario u Argentini.

''Glavni cilj naše ekspedicije je bio da testiramo motocikl i vozača u najtežim mogućim uslovima, tokom alpskog uspona. 12. marta sam krenuo iz kampa, na smeštenog na visini od 3.000 metara, odvezao 10 km i prespavao u kampu na visini od 4.500 metara. 14. marta sam stigao do najviše tačke do koje je stigao neki dvocilindarski motocikl - 6.157,7 metara!'' Sam test je pokazao da je Yamaha Tenere 700 spremna da stigne i do 7.000 metara. Pol je još jednom pokazao da je rođen spreman, a njegova vožnja na planini Mersedario, jednoj od najviših na Andima je dospela u Ginisovu knjigu rekorda. Ne verujemo da će to biti sve, jer Tares definitivno želi više!

Šta je sledeće? Tim planira novo planinsko iskustvo. Avantura se nastavlja i nikada ne prestaje.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Motorrad zaštitio ime Roctane

 

bmw-roctane.jpg

 

BMW Motorrad je nedavno registrovao ime Roctane u Nemačkoj, a kompanija je podnela zahteve za zaštitu ovog naziva i za međunarodna tržišta. Ipak, još uvek je misterija kakav tip motocikla bi mogao da se zove ovako.

 

Bavarci su prilično predvidivi kada je nomenklatura u pitanju. Uglavnom, tu je slovo - koje predstavlja konfiguraciju agregata, zatim broj - za zapreminu, kao i kombinacija slova - da opiše stil motocikla. S vremena na vreme, u igri se nađe i neko pravo ime, a upravo je to slučaj sa nazivom Roctane. Dostupne informacije potvrđuju da je ime namenjeno za motocikl, a činjenica da počinje sa ''R'' je indikacija da će ga pokretati jedan od bokser agregata minenskog giganta. U aktuelnoj liniji BMW-a, jedino odstupanje od pomenute kombinacije u imenu je R nineT. Od 2001. do 2006. proizvodio se R1150 Rockster, koji je bio stritfajter model zasnovan na R1150R platformi.

 

Naravno, ovo nije jedino ime koje je BMW Motorrad zaštitio tokom prethodnih godina, a mnoga se nikada nisu našla na nekom motociklu. Pomenućemo nekoliko naziva sa ''M'', poput M1300 GS, M1000 X, ali nijedno nije realizovano. Nedavno je registrovan i naziv R12, koji nje nagoveštavao bebi verziju R18 retro kruzera, s bokser tvin agregatom od 1.200 kubika. Za sada, naša najbolja pretpostavka je da će ime Roctane biti povezano ili sa R18 ili sa R12, mada ne treba odbaciti mogućnost da se radi o kruzer mašini visokih performansi. Kada ćemo znati nešto više o tome, ostaje da se vidi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tu pre očekuj električara…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katsu Motorworks predstavlja Moto Guzzi Griso 1100 kafe rejser

 

katsu-motorworks 04.jpg

 

Kendži ''Kacu'' Kacumoto je tokom poslednjih godina izgradio reputaciju za sebe i svoj brend Katsu Motorworks. Osim kreacija zasnovanih na Harley-Davidson modelima, poznat je i po mašinama zasnovanim na drugim motociklima, uključujući i Moto Guzzi V11 Spot Scura sređen po meri. Upravo mu je on doneo nagradu za najbolji kafe rejser na prestižnoj Mooneyes izložbi.

 

katsu-motorworks 03.jpg

 

Sa svakom sledećom kreacijom, Kacumoto-san postaje sve boji, a njegova najnovija mašina je dokaz za to. Na slikama vidite po meri izrađen kafe rejser, zasnovan na Moto Guzzi Griso 1100. Prilikom radu na ovom dvotočkašu, Kacumoto je iskoristio drugačiji pristup, jer je mašina naručena za mušteriju koja je pasionirani ljubitelj kafe rejsera i stritfajtera. U pitanju je jedan Kacumotov prijatelj, koji je takođe veliki ljubitelj brzine.

 

katsu-motorworks 02.jpg

 

Kacu je siluetu zadržao elegantnom, dok je aluminijumska karoserija u origami stilu i sa minimalnim dodacima. Klijent nije želeo da se boje paneli, već da naglasi ručno oblikovanu karoseriju još snažnije.

 

katsu-motorworks 01.jpg

 

Ram i felne su ofarbane u snažnu varijantu bordo boje. Napred su potpuno podesive obrnute viljuške, Brembo kočione čeljusti sa Pro Brake diskovima, klip-on ručice i Michelin Power GP gume. Pomenućemo i Motogadget instrument tablu, dualne farove koji su ne samo funkcionalni, već doprinose boljem vizuelnom utisku. Kacumoto nije želeo da dira agregat, već je povećanje brzine želeo da postigne smanjenjem težine motocikla (fabrička je 229 kg). Tu je i po meri napravljeni izduvni sistem od nerđajućeg čelika, postavljen s leve strane. Time je poprečni v-tvin potpuno otkriven sa desne.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li nas ove godine čeka Kawasaki Z400 RS?

 

kawasaki-z400rs.jpg

 

Kada je Kawasaki pre dve godine predstavio Ninja ZX-25, ljubitelji četvorotaktnih modela male kubikaže su ''odlepili''.

 

Da, Ninja ZX-25R je pokazala da i dalje postoji tržište za takve motocikle, što je podstaklo Kawasakida razvije veću varijantu, Ninja ZX-4R. Sada stižu glasine da će ZX-4R dobiti blizanca retro stila, koji će nositi naziv Z400 RS. I zaista, Ninja ZX-4R,koji će iskoristiti veću varijantu agregata sa ZX-45R (sada s 400 kubika), dolazi na tržište kasnije ove godine, a doneće najmanje 75 KS. Retro blizanac ovog modela zvuči kao moguće rešenje, pogotovo imajući u vidu da već postoji platforma na kojoj bi mogao da bude zasnovan. To je Z650 RS, koji videti na slici. Određene promene su neminovne, ali cevasta šasija i neo-retro estetika bi definitivno ostale. To makar očekuju u japanskom portalu Young Machine, a rezultat toga je render koji vidite. I on ukazuje na neo-retro izgled, koji bi bio u skladu sa sličnim modelima kakvi su Honda Hawk 11 i Yamaha XSR125 Legacy. Kao u slučaju ZX-4R, očekujemo da će Z400 RS biti predstavljen kao model za 2023. godinu, ali postoji mogućnost da ga ne vidimo na evropskom tržištu. Razlog su strogi Euro 5 emisioni standardi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni skuteri Segway

 

segway-skuteri 03.jpg

 

Ovo je linija Segway električnih skutera i mopeda, koji su odnedavno deo ponude ATV&Nautica. Modeli su opremljeni mnogim jedinstvenim inovacijama sa mnoštvom senzora. Skuteri imaju GPS i daljinsko upravljanje. Mogu se zaključati daljinski, pratiti i može se pokrenuti alarm, kada se skuter izgubi.

 

segway e110s 02.jpg

 

Skuter je opremljen naprednim sistemom protiv krađe, koji je integrisan u kompletno telo skutera. Kada vozilo na putu naiđe na problem, skuter automatski šalje SOS na kontakt vozača u hitnim slučajevima.

 

225163-segway 01.jpg

 

Ako se skuter ne koristi duže vreme, on će sugerisati vlasniku da napuni bateriju, kako bi sprečio oštećenja nastala usled dugotrajne neupotrebe. Skuter je opremljen crnom kutijom sličnom onom u avionima koja beleži podatke o skuteru i koja se mogu koristiti kao dokaz. Skuter je opremljen Bosch–evom dvokanalnom ABS kočnicom desete generacije za izvanredne performanse kočenja. Skuter je vodootporan sa IPKS5 i može se voziti kroz vodu, a vozilo će omogućiti nastavak vožnje tokom poplava i oluja, što nije svojstveno većini benzinskih modela. Segway modeli su pravi pametni skuteri, koji se povezuju sa mobilnim telefonom radi pristupa programima skutera. Za udobnu vožnju zadužan je jedinstveni zlatni trougao ravnoteže. Baterija koja je smeštena ispod nožne pedale i sam položaj baterije, spušta centar gravitacije i daje vam stabilniju i sigurniju vožnju. Za snagu visokog napona zaslužna je litijumska baterija i Smart Batteri Management Sistem (BMS) 6.0 podrazumeva manje održavanja, prati količinu energije, brzinu punjenja, sprečavanje prepunjavanja baterije itd.

 

U ponudi su tri modela. Model 110 dolazi u dve opcije E110 I B110, razlika je u snazi baterije samim tim i za nijansu je veća prosečna brzina. Model 125 je sa dve baterije, većom snagom i mogućnost prelaska do 123Km bez dopune baterije.

  • SEGWAY eScooter E110S cena sa uključenim PDV-om 1.990 evra.
  • SEGWAY eScooter B110S cena sa uključenim PDV-om 2.990 evra.
  • SEGWAY eScooter E125S cena sa uključenim PDV-om 3.990 evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MV Agusta planira naslednika F4

 

mv-agusta-f4.jpg

 

MV Agusta sprema novi ''ultra premium'' motocikl, koji bi nasledio F4 superbajk. To je potvrdio izvršni direktor kompanije, Timur Sardarov, a ako je verovati dostupnim informacijama, čeka nas zaista unikatna kreacija. ''F4 je bio jedinstven kada se pojavio. Želimo da i za pet godina imamo podjednako unikatnu mašinu, ali tako nešto nije lako'', poručio je Sardarov. Uz to , dodao je da je cilj napraviti motocikl koji će i sada, ali i za pet godina, biti tehnološki superioran. Novi F4 ne mora nužno da ima trkačku DNK originala. ''Još uvek smo u fazi dizajniranja i imamo različite tehničke ideje.''

 

Uz rad na izgledu zamene za F4, MV Agusta sprema i novi dizajn agregata. Sardarov je sugerisao da će zapremina ostat 1.000 kubika, uz četiri cilindra, ali je poručio da će biti bolji od konkurencije. Ono što bi mogao da bude problem je najavljena visoka cena, ali Sardarov naglađava da će elektronika, oprema, ali i osećaj u vožnji, opravdati ovo poskupljenje. ''Ne brinem za oko dizajna, imamo svu kreativnu slobodu na svetu. Ali moramo biti oprezni što se cene tiče, je ne treba preterati'', naglasio je Sardarov.

 

Kada je pod imenom F4 750 debitovao 1999. godine, motocikl je privukao dosta pažnje svojim sportskim i ''oštrim'' izgledom. Dizajn motocikla je bio dokaz veštine pokojnog Masima Tamburinija, čoveka koji je svetu podario Ducati 916, uz brojne druge mašine. F4 750 je kasnije evoluirao u litarsku mašinu, usled promena u WSBK pravilima 2005. godine. Međutim, malo šta se promenilo od zadivljujućeg originalnog dizajna. Sardarov nije želeo da otkriva kada bi kompanija iz Varezea mogla da otkrije novi model. U svakom slučaju, biće vredan čekanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Energica predstavila novi Experia sportski turer

 

energica-experia 03.jpg

 

Energica je tokom gran pri vikenda na Muđelu predstavila svoj novi sportski turer motocikl, koji nosi naziv Experia. Novi model je prvi potpuno električni sportski turer svoje vrste koji dolazi na tržište. Za ratzliku od drumskih modela italijanske kompanije, Experia dolazi sa šasijom napravljenom od novog cevastog rama. U njoj se nalazi arhitektura dizajnirana specijalno za ovaj model.

 

energica-experia 01.jpg

 

''Srce'' ove kreacije je potpuno novi PMASynRM električni motor, koji je postavljen na novom mestu i manje je težine od svojih prethodnika. U pitanju je moćna jedinica, ali ne toliko živahna kao ostali agregati u ponudi Energice. Na raspolaganju ima 102 KS, uz 115 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Ove brojke ne mogu da se porede sa onima koje nude Ego i Eva modeli italijanskog proizvođača, ali su svakako za poštovanje. Što se autonomije tiče, Energica navodi da ona iznosi od 246 do 420 km. Baterija je kapaciteta 22.5 kWh, što je najveća jedinica na nekom električnom motociklu. Od 0% do 80% se opcijom brzom punjenja napuni za 40 minuta. Tu je i mogućnost punjenja preko konvencionalnih utičnica.

 

Što se komponenti tiče, tu su Sachs podesive 43-milimetarske viljuške i zadnji amortizer, s 150 mm hoda. Tu su Brembo kočnice - 330-milimetarski rotori i radijalno postavljene čeljusti napred. Pomenućemo i ASB sa Bosch jedinicom za kontrolu rada motora. Experia ima četiri režima vožnje: Eco, Urban, Rain i Sport, kao i četiri moda regenerativnog kočenja (High, Medium, Low i Off). Na instrument tabli su dva USB porta, uz još dva smeštena u skladišnom prostoru. Energica navodi da će ponuda dodatne opreme biti povećana u budućnosti. Kada je reč o ceni, ona još uvek nije poznata, a trebalo bi da je saznamo u narednih nekoliko sedmica.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki Z400 i Ninja 400 sada ispunjavaju Euro5 standarde

 

kawasaki-linija-400 04.jpg

 

Kawasaki linija modela od 400 kubika je dobila određena ažuriranja. Osim novih modela, imamo povratak Z400 i Ninja 400.

 

Da počnemo sa Ninja modelom, koji je u KRT izdanju dobio još zelene boje. Međutim, snaga je nepromenjena u odnosu na prethodnu verziju i iznosi 44.7KS uz 37 Nm maksimalnog obrtnog momenta (1 Nm manje u odnosu na prethodnu verziju iz 2020.) Kao i pre, tu je čelični trelis ram, 310-milimetarsku prednju disk kočnicu, kao i 220-milimetarsku pozadi, uz 41-milimetarske teleskopske prednje viljuške i Uni-Trak zadnji amortizer. Kako navode u kompaniji, kvačilo je sada 20% lakše.

 

kawasaki-linija-400 03.jpg

 

I Z400 dolazi sa istim paralelnim tvin agregatom zapremine 399 kubika kakav je imao prethodni model. Poput Ninja motocikla, nema gotovo nikakvih razlika u odnosu na prethodno izdanje.

 

kawasaki-linija-400 01.jpg

 

To znači istu 310-milimetarsku prednju disk kočnicu, 220-milimetarski disk pozadi i 41-milimetarske viljuške, isti Uni-Trak zadnji amortizer. Težina je 167 kg, a jedina bitna razlika je 1 Nm manje obrtnog momenta, baš kao i kod Ninja modela. Da sumiramo, Ninja 400 u izdanju za 2023. je isti kao i model iz 2020, osim lakšeg kvačila i marginalno manjeg obrtnog momenta. Z400 je takođe identičan verziji iz 2020, ako ne računamo to što ima 1 Nm obrtnog momenta manje.

Naravno, najveća novina kod oba motocikla nema veze s tehničkim performansama, bojom ili hodom viljuške. Ne, u pitanju je činjenica da sada i jedan i drugi ispunjavaju Euro5 emisione standarde. To znači da će obe mašine biti dostupne kupcima na evropskom tržištu, a prilagođavanje novim standardima je možda odgovorno i za smanjenje obrtnog momenta. Prethodni modeli ove linije nisu ispunjavali Euro5, jer nisu ažurirani za 2021, pa tako Z400 i Ninja 400 nisu prodavani na Starom kontinentu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson nastavio proizvodnju nakon dve nedelje

 

harley nightster 02.jpg

 

Harley-Davidson je, nakon zastoja od dve sedmice, nastavio proizvodnju svojih motocikala. Kompanija je zavanično zaustavila proizvodne linije na period od dve sedmice, ali je pauza trajala nešto duže nego što je prvobitno planirano. Iako nije bilo nikakvog zvaničnog obaveštenja američkog proizvođača da je proizvodnja nastavljena, izvori iz Vol Strit Žurnala su potvrdili da su proizvodne trake ponovo aktivne. Pogoni koji su nastavili s proizvodnjom se nalaze Menomoni Folsu, u saveznoj državi Viskonsin, kao i u Jorku, u Pensilvaniji. Razlog zbog kojeg je Harley-Davidson obustavio proizvodnju 19. maja je problem s lancima snabdevanja. Kompanija se tada oglasila zvaničnim saopštenjem, najavivši taj potez. Jedini motocikl čija proizvodnja nije prekidana je LiveWire.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

QJ Motor razvija novi električni sportski motocikl

 

qj-motor-qj7000 01.jpg

 

Kineski proizvođač motocikala, QJ Motor, radi na novom električnom sportskom modelu.

Sam motocikl, koji bi trebalo da nosi naziv 7000 D, biće ekvivalentan modelu od 125 kubika, a doneće oko 11 kW tj. 14,8 KS. QJ Motor je estetske elemente preuzeo sa svojim prethodnih sportskih modela koje pokreće klasični agregat sa unutrašnjim sagorevanjem (primer je SRK600RR). Siva boja je postala svojevrsni simbol električnih sportskih motocikala još od Lightning LS-18. Poput njega, siva dolazi s plavim detaljima, ali predstojeća mašina definitivno nije namenjena obaranju nekog brzinskog rekorda.

 

QJ-Motor-QJ7000 02.jpg

 

Prema informacijama koje donosi nemački magazin Motorrad, lažni rezervoar za gorivo je u stvari skladišni prostor u koji se može smestiti jedna ''ful-fejs'' kaciga, a motocikl ima prenos sa manualnim kvačilom, što nije uobičajeno za dvotočkaše na struju. Naravno, ne radi se o unikatnom konceptu, jer sličan prenos ima i Kawasaki Endeavour projekta. Sa tehničke strane, nemamo mnogo detalja u ovom trenutku, ali se navodi da bi autonomija mogla da bude oko 100 km, uz maksimalnu brzinu od 120 km/h. Još uvek nije jasno da li će 7000 D imati CBS ili ABS. QJ Motor češće bira CBS, ali najnovije fotografije sugerišu da bi ovog puta izbor mogao da padne na ABS.

 

Odgovor na pitanje da li će 7000 D doći u Evropi može dati prodaja sportskih motocikala male kubikaže na Starom kontinentu. Ona nije baš najbolja, ali stvari mogu biti drugačije kada su električni motocikli u pitanju, pa bi QJ Motor mogao da okuša sreću. Kako Motorrad primećuje, stanje na evropskom tržištu bi za posledicu moglo da ima lansiranje nejked verzije 7000 D. Još uvek čekamo detaljnije informacije o mnogim aspektima ovog modela, a kada ih budemo znali možda ćemo imati bolji uvid u evropske ambicije predstoje mašine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha X-Force skuter predstavljen u Japanu

 

yamaha-x-force 02.jpg

 

Yamaha je u Japanu predstavila novi X-Force, kompaktni skuter napravljen da se odlično snalazi u urbanim uslovima. Japanska kompanija se odlučila da novom skuteru da pregršt modernih karakteristika, koje uglavnom nalazimo na skuterima veće kubikaže.

 

yamaha-x-force 01.jpg

 

Kako navode u Ivati, X-Force donosi kontrolu proklizavanja i mogućnost Bluetooth povezivanje preko posebne aplikacije. Yamaha je svoj skuter opisuje kao ''gospodara uličnih skutera'', što je sličan opis koji je iskorišćen za MT liniju - ''gospodar obrtnog momenta''. X-Force ima međuosovinsko rastojanje od 1.340 mm i visinu sedišta od 815 mm. Oblik i izgled sedišta omogućuju prijatno iskustvo u vožnji. Model je već predstavljen u Tajvanu, pod imenom Force 2.0, a za japansko tržište je dobio i novu kombinaciju boja. Pokreće ga vodom hlađeni agregat od 155 kubika, s ubrzigavanjem goriva. Ima kompanijinu Blue Core i VVA tehnologiju, omogućujući visok obrtni moment bez obzira na broj obrtaja. U isto vreme, mogućnost povezivanje sa pametnim telefonom pruža vozačima opciju da vide dolazeće pozive i SMS poruke preko digitalne LCD instrument table skutera.

 

Uprkos kompaktnom dizajnu, X-Force dolazi s velikim skladišnim prostorom ispod sedišta, zapremine 23.2 l, kao i dva držača kaciga. Praktičnost je još jedna reč kojom možemo opisati ovaj dvotočkša, jer dolazi sa USB portom i rezervoarom za gorivo zapremine 6.1 l. Što se cene Yamahe X-Force u Japanu tiče, ona je u istom rangu kao i Honda ADV 150.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trkačka Yamaha Niken debituje u brdskom šampionatu

 

yamaha-niken-gt-3 01.jpg

 

Yamaha sprema pravi test mogućnosti za svoj Niken model na tri točka, s kojim će nastupiti na ovogodišnjem brdskom moto šampionatu u Italiji. Iako Japanci nisu previže željni da Niken osveže i daju mu najnoviji CP3 agregat zapremine 890 kubika, kakav se nalazi na novim MT-09, Tracer 9 GT i XSR900 modelima, veruju da je ovaj trotočkaš sposoban da nastupi na prestižnom događaju kakav je italijanski brdski moto šampionat.

 

yamaha-niken-gt-2 03.jpg

 

U kompaniji smatraju da će tehnologija na kojoj je Niken zasnovan dati dodatno prijanjanje samom motociklu, čineći ga savršenim oružjem da se uhvati u koštac s krivinama tokom trke pomenutog šampionata. Zahvaljujući Nikenovim duplim obrnutim viljuškama, Ackermann dvoosovinskom upravljačkom mehanizmu i konzolnom sistemu oslanjanja, motocikl može da postigne ugao nagiba od 45 stepeni. U svakom slučaju, Yamaha će motocikl opremiti Genuine Yamaha Technology Racing (GYTR) dodacima, kako bi dodatno poboljšala njegove performanse. Debi u šampionatu je zakazan za petak, 17. jun, kada će četvorostruki vicešampion italijanske superbajk klase, Luka Salvadori, voziti trkački Niken na rundi u Spoletu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osvežena Honda CB250R

 

honda-cb250r 03.jpg

 

Honda CB250R je pretrpela određene promene u izdanju za 2022, a njihov cilj je bio na povećanju komfora vozača. Model sa odrađenim promenama je sada dostupan u Evropi i Japanu.

 

honda-cb250r 02.jpg

 

Kako navode iz japanske kompanije, CB250R je dobio 41-milimetarsku Showa SFF-BP viljušku, sličnu onoj kakva se već nalazi na najnovijim izdanjima modela CB500F, CB500R i CB500X. Prema dostupnim informacijama, nova Showa SFF-BP jedinica poboljšava upravljačke karakteristike i to zahvaljujući dvostrukoj funkciji, s prigušavačem pritiska u jednoj ''nozi'', i mehanizmom sa oprugom u drugoj.

 

honda-cb250r 01.jpg

 

Od ostalih suptilnih novina treba pomenuti redizajnirani indikator stepena prenosa. Što se mehaničkog aspekta tiče, nema nikakvih novina. Dvotočkaš i dalje pokreće isti jednocilindarski agregat zapremine 250 kubika, koji može da proizvede 27.2 KS na 9.000 obrtaja i 23.2 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 8.000 obrtaja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati Streetfighter V2 dobio novu boju

 

ducati-streetfighter-dark-green 02.jpg

 

Ducati je saopštio da će Streetfighter V2 model od sada biti dostupan u novoj boji - mat metalik zelenoj. U većini slučajeva, mat i metalik su međusobno ekskluzivne, ali dizajneri Centro Stile studija su imali nešto drugo u planu.

 

ducati-streetfighter-dark-green 01.jpg

 

Zvanično, naziv ove boje je ''Storm Green'', što je pomalo čudno ime jer su olujni oblaci uglavnom sive ili crne boje. Ali verovaćemo Ducatiju na reč, pogotovo jer ova mašina izgleda prilično dobro u novoj kombinaciji. Nije upečatljiva poput crvene, ali se odlično slaže s agresivnim linijama motocikla. A Streetfighter je model koji je podjednako lep i bez. Performanse su mu negde između Panigalea i DesertX, ili između Monstera i Multistrade. Njegov litarski dvocilindarski agregat donosi 153 KS, a kada uzmemo u obzir i vizuelni utisak koji ostavlja, jasno je o kakvoj se kreaciji radi. Estetika Streetfighter motocikla ne odgovara svakome, ali ima izuzetno veliki broj fanova. Zaobljene linije, kao i ravne površine s malo detalja jednostavno ne bi išli uz duh ove kreacije. Dizajneri italijanske kompanije su odradili odličan posao prilikom stvaranja samog modela, a sada su taj uspeh ponovili, jer nova tamno zelena boja dodatno naglašava celokupan izgled.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi QJ Motor turing model od 650 kubika spreman za Evropu?

 

qj-motor-650 01.jpg

 

QJ Motor je spreman da lansira novi turing motocikla sa agregatom od 650 kubika, koji je nedavno prošao proces homologacije u Kini. Dizajn motocikla je predat odgovarajućoj agenciji još u oktobru prošle godine, ali je postalo jasno da se radi o modelu QJ Motor brenda tek nakon što je sertifikovan za upotrebu. QJ Motor je vlasnik i italijanske kompanije Benelli, čiji TKR502 je postao jedan od najpopularnijih novijih avanturističkih dvotočkaša, izuzetno popularan među kupcima.

 

Prema dostupnim informacijama, pomenuti model od 650 kubika bi trebalo da bude predstavnik kineskog brenda na evropskom tržištu. Kako navodi portal ''Le Repaire des Motards'', uskoro stiže u Francusku. Pokreće ga V-tvin agregat zapremine 645 kubika sa 76 KS na raspolaganju. Uz težinu od 219 kg, motocikl će imati maksimalnu brzinu od 185 km/h. Čekaju nas tubeless pneumatici - 100/80-19 napred i 150/70-17 pozadi. Brembo je zadužen za kočnice, a KYB za ogibljenje (obrnuta prednja viljuška i zadnji monošok amortizer). Ukoliko ovaj turer zaista stigne u Evropu, biće to neobična odluka za QJ Motor, koji već ima značajno prisustvo na Starom kontinentu preko brenda Benelli. U neku ruku, takvim potezom bi kompanija mogla sama sebi da bude rival, ali možda treba posmatrati situaciju kao dodatni plus za QJ Motor, koja će novim modelom samo povećati prisustvo na važnom tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ograničena serija Indian FTR Stealth Gray stigla u Evropu

 

indian-ftr-evropski 02.jpg

 

Američki proizvođač motocikala, Indian Motorcycles, predstavio je FTR Stealth Gray specijalno izdanje, koje u verziji za 2023. godinu stiže ne evropsko tržište. Indian FTR Stealth Gray model ekskluzivno dostupan za kupce na Starom kontinentu, s posebnom grafikom koja kombinuje trendi sivu osnovnu boju sa crvenom FTR značkom preko rezervoara za gorivo. Kako navodi američka kompanija, FTR Stealth Gray je ograničen na 150 jedinica i napravljen je posebno za evropska tržišta.

 

indian-ftr-evropski 01.jpg

 

''Ova fabrička ekskluziva, koju su dizajnirali naši dizajnerski timovi, uzima kao osnovu američko nasleđe FTR-a i kultnu siluetu i kombinuje dinamičke performanse sa suptilnim stilskim jezikom'', izjavio je potpredsednik kompanije Indian Motorcycle, Grent Bester. Uprkos ekskluzivnoj boji i grafici, FTR Stealth Gray je prepakovani FTR R Carbon i ima isti V-Tvin motor s vodenim hlađenjem od 1.203 kubika, koji razvija 123 KS i 120 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Snaga se isporučuje na zadnji točak preko potapajućeg kvačila sa šestostepenim menjačem i završnim lančanim pogonom.

 

Ostale ekskluzivne karakteristike uključuju:

  • 4.3-inčni TFT ekran osetljiv na dodir.
  • Akrapovič auspuh.
  • Tri režima vožnje.
  • Kontrolu točka.
  • ABS i kontrolu stabilnosti.
  •  Kontrolu proklizavanja i tempomat.

U međuvremenu, za kočenje se brinu radijalno postavljene Brembo čeljusti sa četiri klipa napred i jedna čeljust sa dva klipa pozadi. Ogibljenje je potpuno podesivo sa prednjim 43-milimetarskim prednjim viljuškama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norton prima narudžbine za V4SV superbajk

 

norton-v4sv 02.jpg

 

Norton Motorcycles je saopštio da je počeo da prima narudžbine za V4SV superbajk. To je prvi model koji će kompanija proizvesti nakon što ju je kupio TVS.

Superbajk donosi 185 konja i karoseriju od ugljeničnih vlakana. Kako navode iz renomiranog proizvođača, prvi koji će dobiti svoj primerak novog motocikla su oni koji su poručili svoje mašine još pre nego što je TVS Motor Company kupio britansku kompaniju u aprilu 2020.

 

norton-v4sv 01.jpg

 

''Ovo je ponosan trenutak za našu kompaniju. Želim da poručim svim zaintersovanim kupcima da sada mogu da kupe novi V4SV'', izjavio je doktor Robert Henčel,izvršni direktor Nortona. ''Želeo bih da se zahvalim celokupnom timu, kupcima i svim fanovima našeg brenda na podršci koju su nam pružali tokom stvaranja V4SV.'' Prema dostupnim navodima, V4SV je redizajniran 18 meseci nakon što je otkriveno čak 35 grešaka u dizajnu. Motocikl pokreće vodom hlađenji V4 agregat zapremine 1.200 kubika. Na raspolaganju ima 185 KS na 12.500 obrtaja, što ga čini bliskim konkurentom Triumph Speed Triple 1200RR. V4SV će se proizvoditi u novom pogonu u Solihulu, a planirano je da se na godišnjem nivou proizvede 8.000 komada. Cena mu iznosi oko 52.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Španski brend OX predstavio dva nova modela

 

ox-patagonia 02.jpg

 

OX One je motocikl koji ima jedan cilj, a to je da donese izgled koji će podsećati na šezdesete godine prošlog veka, ali istovremeno pružajući futuristički osećaj odmah dostupnog obrtnog momenta. Snaga od 11 kW sugeriše da se radi o kreaciji ekvivalentnoj motociklu sa agregatom od 125 kubika, ali izgledom vraća u vreme kada su dvotočkaši bili mnogo lepši. Uprkos retro pojavi, velika baterija govori da se radi o modernoj kreaciji, a sam uticaj na ukupan dizajn bi mogao da podeli ljubitelje dva točka. Pogotovo što u kombinaciji sa njegovim retro vibracija ostavlja pomalo neobičan utisak.

 

U tehničkom smilsu, One donosi 11 kW (14.8 KS), uz maksimalnu brzinu od 110 km/h, autonomiju od 100 km i bateriju kojoj je za punjenje od nule potrebno pet sati. Rezervoar za gorivo je lažan i predstavlja običan skladišni prostor sa USB portom. Napred je LCD instrument tabla, a sam motocikl se može povezati s pametnim uređajem preko Elisa mobilne aplikacije, koja nudi detaljnu statistiku o vožnji i može detektovati blizinu drugih vozila vašem dvotočkašu. U tom slučaju, šalje vibraciju na ručicu s čije strane se nalazi vozilo. Ali One nije jedini ovakav motocikl u ponudi kompanje OX. Tu je i Patagonia, avanturistički motockl koji ima isti agregat od 11 kW, uz drugačije gume i visinu koja sugeriše da je namenjen za grube terene.

 

ox-patagonia 01.jpg

 

Patagonia ima za 50 mm veće međuosovinsko rastojanje, veći prednji točak (19 inča), veću visinu sedišta, drugačiji polažaj u vožnji i 60 mm veći hod ogibljenja. Ovaj model donosi skladišni prostor od 14 litara, s jednom torbom, štitnike rezervoara, avanturističke pneumatike i zaštitnu rešetku i ekran. Početna cena za OX One je 5.200 evra, dok rezervacija modela Patagonia košta 250 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ray 7.7 skuter - velika autonomija, velika brzina, ali visoka cena

 

ray-7 02.jpg

 

Upoznajte Ray 7.7, najnoviji električni skuter dostupan kupcima u Evropi i ekvivalent modelu od 125 kubika. Uprkos svom kompaktnom dizajnu, sličnom onom koji nude njegovi rivali, Ray 7.7 skuter ima autonomiju od 150 km u kombinovanoj vožnji (grad/autoput).

 

ray-7 01.jpg

 

Ona dolazi zahvaljujući bateriji do 7.7 kWh, dok maksimalna snaga od 10.7 kW (14.2 KS) omogućuje maksimalnu brzinu od 125 km/h. Za punjenje od nule na običnoj utičnici, skuteru treba 4 sata i 20 minuta, dok opcija brzog punjenja to vreme skraćuje na svega 2 sata i 35 minuta. Ray 7.7 donosi cevastu šasiju od čelika, sa hidrauličnim prednjim viljuškama i zadnjim amortizerima s hodom od 95 mm. Za kočenje se brine CBS (kombinovani kočioni sistem) sa prednjim 260-milimetarskim diskom i zadnjim 220-milimetarskim diskom. Kada je reč o težini Ray 7.7 skutera, ona iznosi 165 kg (i to bez punog rezervoara i u stanju u kojem nije spreman za vožnju).

 

Osnovni model košta 8.500 evra, dok se u dodatnim opcijama nalaze brzi punjač, konektor tipa 2, vetrobransko staklo i gornji kofer. Ukoliko sve to uzemete, cena će porasti na 9.800 evra. Ovako visoka cena za skuter ekvivalentan modelu od 125 kubika je prilično razočarenje. Što se dostupnosti tiče, ova električna kreacija je za sada dostupna samo u Španiji, ali se očekuje da stigne i na druga tržišta na Starom kontinentu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MV Agusta prodaje Superveloce Ago u humanitarne svrhe

 

mv-agusta-superveloce-ago 02.jpg

 

MV Agusta je saopštila da će na Festivalu brzine u britanskom Gudvudu ponuditi jedan poseban motocikl na prodaju. Motocikl u pitanju je Superveloce 800 Ago, specijalno izdanje posvećeno legendi moto sporta, Đakomu Agostiniju. Sve sredstva od prodaje ići će u fond UNICEF-a za pomoć deci u Ukrajini. Agostini, koji je nedavno napunio 80 godina, osvojio je 122 gran prija u karijeri, a preko 100 za MV Agustu, za koju je nastupao od 1964. do 1976. (osim 1974. i 1975, kada je bio član Yamahe). Italijan se smatra za legendu sporta i najuspešniji gran pri trkača svih vremena.

 

mv-agusta-superveloce-ago 01.jpg

 

U čast svih dostignuća za italijanski brend, MV Agusta je 2021. lansirala specijalno izdanje svog Superveloce motocikla, nazvanog po Agostiniju. Lansiran je zvanično pršle godine i stilom podseća na stare trkače iz klase 500 kubika. Prvih 15 primeraka je posvećeno Agostinijevim 15 titulama, dok je ukupan broj napravljenih modela 311 - po broju trka na kojima je Italijan pobedio tokom svoje celokupne karijere. Očekuje se da će budući vlasnik za njega platiti između 80.000 i 115.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki konačno radi na električnom modelu

 

suzuki-1.jpg

 

Najnoviji patenti otkrivaju da je Suzuki konačno krenuo u rad na svom električnom projektu. I mada pravac u kojem projekt ide još uvek nije jasan, čini se da je elektrifikacija linije japanskog proizvođača najzad startovala.

 

Na osnovu patenata, vidimo da je pripremi električni skuter koji bi mogao da bude električna varijanta modela Burgman. Međutim, prikazani skuter odgovara verziji od 125 kubika, a ne 400. Imajući u vidu da je fabrika iz Hamamacua potvrdila odlazak iz svake takmičarske kategorije u svetu motocikala, fokus električnog projekta bi svakako mogao da bude na praktičnosti, a ne performansama. Štaviše, jedan od razloga za takav potez Suzukija je usmeravanje sredstava ka razvoju električnih modela, pa tako nije iznenađujuće što najnoviji patenti otkrivaju upravo ovakvu kreaciju.

 

Ono što otkrivaju patenti je model sa konvencionalnom baterijom, smeštenom ispod tradicionalnog čeličnog rama, sličnog onome na Burgmanu 125. A dok model s benzinskim motorom ima agregat i prenos ugrađene u zadnju viljušku, električni ima raspored u nešto drugačijem stilu, sa agregatom smeštenim u ramu. Iako su se Yamaha i Honda odlučile za tehnologiju zamenjivih baterija, Suzuki je izabrao fiksiranu jedinicu. To praktično znači da praznu bateriju nije moguće jednostavno zameniti, već se mora napuniti od nule. Sve u svemu, razvojni proces je tek počeo, a do finalne verzije nas očekuje dosta izmena. Očekujemo da će proći dosta vremena pre nego što prototip vidimo u akciji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2023 KTM 450 Rally Replica

 

226040-ktm-450-rally-replica 02.jpg

 

KTM 450 Rally Replica se vraća za 2023. godinu i donosi nam pobedničku tehnologiju koja ovaj model čini proizvdnom mašinom najsličnijom fabričkom trkačkom dvotočkašu.

Najnovije izdanje motocikla, koji protekle dve decenije dominira Dakar relijem, donosi sve one elemente koji trkački model čine uzbudljivim. Listu počinjemo sa WP XACT Pro 48-milimetarskim prednjim ogibljenjen, dok je pozadi potpuno podesivi amortizer. Osim toga, nova 450 Rally Replica model ima isti čelični ram i prenos kakav koristi Red Bull KTM Factory Racing fabrički tim. To joj omogućava da maksimalno lični takičarskoj mašini renomiranog proizvođača.

 

226039-ktm-450-rally-replica 01.jpg

 

''Srce'' nove mašine je jednocilindarski četvorotaktni SOHC agregat, koji donosi 60 KS. Pomenuta jedinica dolazi sa Keihin sistemom upravljanja i trkačkim izduvom slovenačkog Akrapoviča. Kako bi se omogućio što veći broj pređenih kilometara, 450 Rally Replica donosi rezervoar za gorivo zapremine 35 litara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...