Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

Harley-Davidson obustavio isporuke za Rusiju

 

harley-davidson-street-bob 02.jpg

 

Harley-Davidson je obustavio isporuku novih motocikala Rusiji, usred invazije te zemlje na Ukrajinu. Odluka je u skladu sa sankcijama koje su SAD uvele nakon što je prošle nedeljne Rusija poslala svoju vojsku u susednu zemlju. Harley-Davidson se tako pridružio drugim velikim kompanijama u obustavljanju njihovog poslovanja sa Rusijom. Na listi onih koji su prekinuli poslovanje as Rusujom su General Motors, Ford, BMW i Volvo.

 

Iako firma sa sedištem u Milvokiju ima oko deset dilera u Rusiji, Kris Hodson, viši analitičar za Edgevater Research, izjavio je da ta zemlja nije previše bitno tržište za brend. ''Rusija uopšte nije toliko značajno tržište za američki brend. Sve jedinice koje su namenjene Rusiji mogu biti preusmerene na drugo mesto'', rekao je on. Bez obzira na to, Evropa i dalje ostaje drugo najveće tržište za Harley-Davidson, posle Sjedinjenih Država.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvanično otkrivena ručno napravljena Honda CB1000R 5Four

 

222946-honda-cb1000r-5four 03.jpg

 

Gaj Vilison je poznat po svojim kreacijamana dva točka. Najnovija u nizu je po meri sređena Honda CB1000R. Završena avgusta prošle godine, sada je njegov 5Four brend konačno i zvanično predstavio ovu mašinu.

 

222947-honda-cb1000r-5four 02.jpg

 

Najveća promena u odnostu na osnovni model je novi kompozitni oklop fara, dizajniran da celokupan izgled motocikla učini agresivnijim, istovremeno pružajući zaštitu. Zadnj deo je zamenjen novim, sređen da CBR1000R 5Four donese ''čistiji'' izgled.

 

honda-cb1000r-5four 01.jpg

 

Motocikl ima ručno unikatno kožno sedište, ručno napravljeno u prepoznatljivom 5Four stilu i sa laserski ugraviranim logotipom na zadnjem delu. Od ostalih premium karakteristike uključuju LSL kvačillo, nove retrovizore, kao i po meri urađeni titanijumski Racefit Growler-X izduv. Tu je i izuzetno atraktivna crveno-plava kombinacija boja. Ono što je Vilison ostavio nepromenjeno na CB1000 5Four je elektronika sa osnovnog modela, uključujui instrument tablu, ABS i kontrolu proklizavanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

LiveWire ima ambiciozne prodajne planove

 

livewire-one 01.jpg

 

LiveWire je objavio planove za budućnost, koji uključuju planiranu prodaju 101.000 motocikla u naredne četiri godine. To je definitivno ambiciozan plan imajući u vidu da je LiveWire u 2021. prodao 387 jedinica. LiveWire je počeo kao prvi električni motocikl kompanije Harley-Davidosn, da bi potom postao samostalni brend američkog giganta. Iako je potez privukao dosta pažnje, sam start nije prošao očekivano. Tako je tokom prošle godine prodato 387 jedinica na globalnom nivou. Međutim, pod upravom novog direktora, Johena Cajca, kompanija je sigurna da se pomenuta brojka može dostići, a računaju da će im predstojeći Del Mar model u tome pomoći.

 

Del Mar, napravljen u saradnji sa tajvanskim proizvođačem skuter, kompanijom Kymco, bi trebalo da bude lansiran u narednih nekoliko meseci. Uz to, u planu je i treći model, koji stiže do kraja 2022. Cilj je prodati 15.736 jedinica do kraja 2024, kao i preko 50.000 do kraja 2025, što bi trebalo da pomogne da se do 2026. dostigne brojka od 100.000. Poređenja radi, Harley-Davidson je prodao više od 200.000 motocikala u 2021. U ovom trenutku, nismo sigurni da li LiveWire može da ostvari zacrtane planove, ali makar pokazuje da je kompanija posvećena elektrifikaciji svoje linije u budućnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buell otkrio najsnažniji turing motocikl na svetu

 

buell-novi-motocikli 03.jpg

 

Buell Motorcyceles je u Dejtoni zvanično predstavio dva nova modela - SuperTouring 1190 i Baja DR ''dirtbajk''.

Američki brend je događaj u Dejtoni odabrao kao najbolje mesto da otkrije svoje novine. Nakon uspešnog predstavljanja sportskog motocikla Hammerhead 1190 RX u novembru 2021. Buell je započeo svoju kampanju za 2022. zvaničnim lansiranjem SuperTouring 1190.

 

buell-novi-motocikli 02.jpg

 

Kompanija ga opisuje kao ''najbrži turing motocikl na svetu'', a takva tvrdnja nije bez argumenata. SuperTouring 1190 pokreće V-twin agregat zapremine 1.190 kubika, a na raspolaganju ima 185 KS i 137 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Cena odgovara ovakvom statusu i iznosi 21.995 dolara (oko 20.200 evra).

Iako najavana fotografija, predstavljena prošle godine, izgleda obećavajuće, gotov proizvod je svakako privukao našu pažnju uglavnom zbog svog neobičnog izgleda. Bočni profil je napravljen od legue, dok prednjim delom dominiraju dva kružna fara - preuzeta od Buell XB12 motocikla - umotana u zdepast pravougaoni poklopac uparen sa vertikalnim vetrobranskim staklom.

Iskreno, izgleda kao da su sastavni delovi motocikla uzeti s različitih mašina i spojeni u jedno. U međuvremenu, DR Baja označava debi kompanije u segmentiu dirt motocikala.

 

buell-novi-motocikli 01.jpg

 

DR Baja je takođe opremljen istim V-Tvin motorom od 1.190 kubika koji može da proizvede 175 KS, što ga čini najmoćnijom proizvodnom dirt mašinom na svetu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi kineski sportski motocikl se sprema za pohod na evropska tržišta

 

colove.jpg

 

Iz Španije stižu informacije o mogućem dolasku novog kineskog proizvođača na evropsko tržište. Ime kompanije je Colove, a na Starom kontinentu bi trebalo da se nadmeće u segmentima sportskih i avanturističkih motocikala.

 

Colove navodno razvija novi sportski motocikl sa četvorocilindarskim agregatom zapremine 400 kubika. Jedinica će imati na raspolaganju 74 KS na 13.500 obrtaja i 44 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 12.000 o/min. Ove brojke, zajedno malom težinom novog motocikla, će omogućiti maksimalnu brzinu od 220 km/h. U poređenju sa Kawasaki Ninja 400 motociklom, čiji tvin agregat ima zapreminu od 399 kubika i donosi oko 43 KS, jedinica koja će se naći na novom Kinezu, nazvanom 400RR, će imati mnogo više snage na raspolaganju. Uz 400RR, Colove ima i sportski motocikl 321RR, čiji motor ima 321 kubika. Ova mašina donosi 39 KS na 10.500 obrtaja. Možda najvažnija razlika između 321RR i 400RR je to što je prvi namenjen isključivo kineskom tržištu, dok će drugi krenuti put Evrope.

Ali to nije sve, jer će Colove kupcima u Evropi ponuditi i avanturistički model s jedinicom od 800 kubika, a u planu je i njegova RR verzija. Ovaj dvojac će se na tržištu boriti sa Aprilijinim modelima RS 660 i Tuono 660.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aprilia lansirala specijalno izdanje RS 660

 

aprilia-rs660-limited-edition 02.jpg

 

Aprilia je lansirala specijalno izdanje svog RS 660 modela, koji donosi posebnu grafiku u crvenoj, beloj i plavoj boji - bojama američke zastave. Ovo specijalno izdanje sporskog motocikla srednje kategorije renomiranog italijanskog proizvođača je omaž uspesima kompanije u AMA šampionatu, u kojem je prošle godine osvojila Twins Cup. U pitanju je kategorija posvećena dvocilindarskim mašinama, u kojoj je Kejleb de Kirel pobedio na RS 660.

 

aprilia-rs660-limited-edition 01.jpg

 

Specijalno izdanje donosi određene, doduše manje, tehničke i estetske promene. Prvo, menjač je u mogućnosti da se elektronski podesi na obrnuti obrazac (gurnite nadole za viši stepen prenosa, nagore za niži), kao što se koristi na trkama. Drugo, tu je poklopac zadnjeg sedišta; kao i uvećani oklop za bolji protok vazduha. Što se tiče performansi RS 660 Limited Edition tiče, one se ne razlikuju od standardnog motocikla. To znači 100 KS na 10.500 obrtaja i 67 Nm maksimalnog obrtnog momenta pri 8.500 obrtaja. ''Srce'' motocikla je tvin agregat od 659 kubika koji je povezan sa zadnjim točkom preko šestostepenog ''kvikšiftera''.

 

Ovih 100 KS će se kontrolisati prvenstveno desnim zglobom vozača, ali i preko APRC-a (Aprilia Performance Ride Control), koji uključuje pet režima vožnje i ABS. Za kočenje se brinu 320-milimetarski prednji diskovi i radijalne Brembo kočione čeljusti. Dostupno je 1.500 ograničenih izdanja RS 660, a svako će imati svoj jedinstveni broj istaknut na znački na rezervoaru za gorivo. Cena Aprilia RS 660 Limited Edition je oko 12.700 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Ducati Panigale V4 SP2

 

ducati-panigale-v4-sp2 04.jpg

 

Stigao je poslednji Ducati novitet iz linije za 2022, mada se tehnički radi o mašini za proizvodnu 2023. Pozdravite Ducati Panigale V4 SP2, novi italijanski superbajk ubitačnih performansi.

Dugo se pričalo o njemu, tako da nema previše iznenađenja što se dizajna tiče. Recept renomiranog proizvođača je bio jednostavan: uzeo je snažna poboljšanja sa Ducati Panigale V4 S, uz ''SP'' tretman, i dodatni broj da naglasi da se radi o fantastičnoj kreaciji.

 

Ducati-Panigale-V4-SP2 03.jpg

 

Ducati Panigale V4 SP2 donosi redizajnirani rezervoar za gorivo i dizajn sedišta koji se nalazi na ažuriranom superbajku, zajedno sa poboljšanim prednjim delom, većim hodom viljuške i mekšim oprugama iz osnovnom paketu.

 

Ducati-Panigale-V4-SP2 02.jpg

 

Poput ''S'' modela, Ducati Panigale V4 SP2 koristi elektronsko Ohlins Smart EC 2.0 poluaktivno ogibljenje, sa NPX25/30 viljuškama i TTX36 zadnjim amortizerom.

 

Ducati-Panigale-V4-SP2 01.jpg

 

Dva motocikla dele iste Desmosedici Stradale V4 motor istih specifikacija. U prevodu, to je 225 KS i 131 Nm maksimalnog obrtnog momenta kada se instalira titanijumski Akrapovič trkački izduv. Da opravda ''SP2'' oznaku, motocikl takođe donosi novo kvačila, felne od ugljeničnih vlakana, Rizoma komponente, gomilu ukrasnih elemenata od ugljeničnih vlakana i naravno ''Winter Test'' grafiku. Manje očigledne promene takođe uključuju konverziju lanca, daljinsko podešavanje ručice prednje kočnice i činjenicu da mašina ima monoposto (jednosed) dizajn. Sve promene su u skladu s tim da je Ducati Panigale V4 SP2 pre svega motocikl za stazu.

 

Sve ove promene doprinose smanjenju težine za 4 kilograma u odnosu na Ducati Panigale V4 S iz 2022. godine, pa tako SP2 ima težinu od oko 195 kilograma u stanju potpuno spremnom za vožnju. Ducati Panigale V4 SP2  će biti dostupan u ograničenom broju primeraka. Što se cene tiče, na evropskom kontinentu će ona biti 39.500 evra. Naručivanje će početi sredinom ove godine, a isporuke kreću krajem 2022.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki se sprema za lansiranje ZX-4R

 

zx-4r.jpg

 

Izgleda da je dugo očekivani Kavasaki ZX-4R na putu, što potvrđuju i najnoviji izveštaji. Priče o novom sportskom motociklu od 400 kubika kruže već neko vreme, još od predstavljanja ZX-25R.

 

Japanska publikacija Young Machine - poznata po dobijanju najnovijih insajderskih informacija vezanih za japanske motocikle - stavila je ZX-4R na najnoviju naslovnicu za april sa renderom koji će se izgledom verovatno malo razlikovati od finalnog proizvoda. Naslov takođe sugeriše da se Kawasaki uskoro priprema za zvaničnu premijeru.

Mada je ZX-4R donekle u srodstvu sa ZX-25R, dizajnerski će više pratiti ZXR-10R, posebno kada je reč o izgledu farova i vazdušnom kanalu. Izveštaji takođe sugerišu da će novi motocikl imati premium komponente, od Kawasaki Traction Control (KTRC), USD viljuški pa do više različitih režima vožnje. Još uvek čekamo na bilo kakve informacije o tome koliku snagu bi mogao da proizvede, ali glasine sugerišu da bi to moglo biti oko 75 konja, ako ne i više.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

CFMOTO 1250 TR-G spreman za Evropu

 

cfmoto-1250-tr-g.jpg

 

CFMOTO 1250 TR-G je prvi put predstavljen kao policijski motocikl, da bi prošle godine dobio i svoju civilnu varijantu. Kako navode dostupne informacije, kineski brend ima za cilj da lansira svoj veliki turer u Evropi.

 

1250 TR-G pokreće KTM-ov V-tvin zapremine 1.279 kubika, za koji CFMOTO navodi da proizvodi 105 kW. To se može prevesti na 140 KS, tako da bi, u kombinaciji sa obrtnim momentom od 120 Nm, 1250 TR-G trebalo da bude u stanju da zadovolji svaku potrebu za putovanjem. 1250 TR-G dolazi sa hidrauličkm kvačilom potopljenim u ulju, šestostepenim menjačem,  elektronskim gasom, kao i četiri reživa vožnje. To su: Athletic, Sport, Street i Rain. Kako je reč o prevodu sa kineskog preko Google prevodioca, pretpostavljamo da ''Athletic'' označava režim vožnje namenjen za stazu. Kao što možete očekivati od nečega što izlazi iz fabrike u austrijskom vlasništvu, 1250 TR-G će imati rešetkasti okvir, podržan Marzocchi ogibljenjem (iako bi moglo biti razumno očekivati WP na evropskom tržištu) napred i pozadi (hod od 130 mm i 128 mm)dok je zadnji točak pričvršćen pomoću aluminijumske zadnje viljuške.

 

Za kočenje se brinu dva plutajuća prednja diska od 320 mm i jednim, fiksnim diskom od 270 mm. Oba proizvodi Brembo, a tu je i Bosch ABS. Upravljač je aluminijumski, sa grejačima ručica u standardnoj opremi. U Kini, cena ovog motocikla je 99.980 kineskih juana, što znači oko 14.300 evra. Kada se uzmu u obzir troškovi izvoza/uvoza, možda bi bilo razumnije očekivati cenu od oko 16.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda oživljava Dax motocikl

 

hondax-dax.jpg

 

Honda je najavila povratak imena Dax u svoju liniju malih motocikala, a novi model dolazi ove godine. Dax je bio odsutan iz proizvodnje više od četiri decenije, ali sada se vraća u gamu japanskog proizvođača. Tu će se pridružiti modelima Monkey i MXS125 Grom.

 

Njegovo puno ime, ST125 Dax, odaje zapreminu motocikla teškog 107 kg. Takođe će imati 31-milimetarske obrnute viljuške, dvostruke zadnje amortizere, 12-inčne felne i kompletno LED osvetljenje. Tu su LCD ekran na instrument tabli, hromirani upravljač i držač za suvozača, pošto je Dak dizajniran da podrži do dve osobe zahvaljujući čeličnom okviru za koji Honda kaže da nudi dosta snage. Kočenje se vrši zahvaljujući 220-milimetarskom prednjem disku, dok je pozadi 190-milimetarski disk. Uz to, Dax će imati jednokanalni ABS.

 

Četvorostepeni menjač će pomoći da se snaga od SOHC motora sa vazdušnim hlađenjem i zapremine od 124 kubika, isporuči na zadnji točak, a tu je i centrifugalno kvačilo. Prema dostupnim informacijama, Dax će na raspolaganju imati 9.25 KS i 10.8 Nm maksimalnog obrtnog moment. Novi Dax će svojim izgledom podsećatii na original, zadržavajući poznato dugo telo i kratke ''noge'' koje su dovele do toga da je dobio ime po rasi psa jazavičara. Dve boje će biti među opcijama, ''Pearl Nebula Red'' crvena ili ''Pearl Cadet Grey'' siva, od kojih obe imaju prepoznatljiv Hondin logo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraća se KTM 790 Duke

 

223267-ktm-790-duke 02.jpg

 

KTM 790 Duke se vraća u izdanju za 2022, bar tako navodi austrijski brend. To bi moglo biti malo iznenađenje, pošto je KTM 890 Duke R zamenio svog manjeg brata krajem 2019.

Čini se da će od ovog neobičnog poteza najviše koristi imati kupci na evropskom tržištu, gde će KTM 790 Duke od 95 KS biti dostupan za vozače sa A2 kategorijom, uz cenu od 8.999 evra. Ostatak svetskih tržišta će dobiti KTM 790 Duke u ''full'' varijanti sa 105 KS.

 

KTM-790-Duke 01.jpg

 

Ovakav potez kompanije iz Matighofena je izuzetno zanimljiv. KTM 790 Duke je u gami renomiranog proizvođača pozicioniran pored KTM 890 Duke i KTM 890 Duke R. Prilično je jeftin za svoju cenu od 9.000 evra, pošto osnovni 890 model košta bliže 12.000 evra u većini evropskih zemalja. Ovaj potez bi takođe mogao da bude prvi korak u tome da modeli 890 prabace u zapreminu od 990 kubika, a za model KTM 990 Duke se pretpostavlja da će biti spreman za proizvodnu 2023. Ima predstavnika na oba kraja segmenta ''srednje kategorije'' mogao bi da bude dobra strategija za austrijski brend.

 

KTM 790 Duke dolazi sa kontrolom proklizavanja i inercijalnom mernom jedinicom, ABS-om, tri režima vožnje, 5-inčnom TFT instrument tablom i LED osvetljenjem. Dodatna oprema uključuje brzi kvikšifter, režim vožnje za stazu, tempomat, sistem za praćenje pritiska u gumama i sistem za povezivanje telefona. Uzimajući u obzir cenu i dostupne karakteristike KTM 790 Duke, nema sumnje da je njegov povratak dobrodošao.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počele isporuke Brough Superior AMB 001

 

Aston-Martin-AMB-001.jpg

 

Ako je verovati dostupnim informacijama, Brough Superior je konačno krenuo sa isporukama svog AMB 001 motocikla. Mašina je premijerno predstavljena na EICMA sajmu u Milanu, 2019. godine kada je privukla pažnju svojim izgledom. Mnogi poznavaoci moto industrije su od tada tvrdili da je isuviše radikalna da bi uopšte stiglna to proizvodne faze.

 

Nakon više od dve godine čekanja i to se dogodilo, a uskoro će prvi vlasnici imati priliku da uživaju u ovom dvotočkašu. AMB 001 je nastao kao delo neobične saradnje kompanije Brough Superior i britanskog proizvođača automobila. Globalna pandemija virusa korona omogućila je da dve kompanije odrade i važna testiranja na stazi. Imajući u vidu da AMB 001 nije legalan za uličnu upotrebu, tako da je staza najbolje mesto za vožnju ovog motocikla u ograničenom broju primeraka. Najbolji deo u vezi AMB 001 je njegov turbo V-tvin agregat. Pomenuta jedinica proizvodi 180 KS, što je više nego dovoljno da ''oduva'' nekoliko poznatih sportskim motocikala na stazi. Doduše, pitanje je da li će budući vlasnici želeti da rizikuju i oštete ovu retku i skupu mašinu. AMB 001 je ograničen na svega 100 primeraka, a kako saznajemo, može se naručiti na sajtu kompanije Brough Superior. Cena je ''tričavih'' 120.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha MT-09 Cyber Rally predstavljena u Japanu

 

yamaha-cyber-rally 02.jpg

 

Yamaha je na sajmu motocikala u Osaki predstavila MT-09 neobičnog izgleda, nazvan Cyber Rally. Ovo nije prvi put da MT-09 dobija specijalni tretman, jer je 2014. predstavljena verzija po imenu Street Rally.

Cyber Rally je nastao iz Yamahinog Y’S Gear kataloga aftermarket delova i predstavlja svojevrsni nastavak Street Rally modela, doduše sa nešto drugačijim stilskim izgledom, koji više priliči aktuelnoj generaciji MT-09.

 

yamaha-cyber-rally 01.jpg

 

Kao i Street Rally, Cyber Rally dolazi sa plastičnim kućištem fara koji potpuno obuhvata svetlo i dovoljno je visok da zaštiti 3.5-inčni TFT ekran na instrument tabli. Najprominentnija karakteristika ove kreacije jesu štitnici za ruke, koji podsećaju na zakrilca, koji su privukli pažnju i na Street Rally izdanju. Međutim, tada su bili napravljeni od plastike, dok komponenta na Cyber Rally izgleda kao da je od ugljeničnih vlakana. Od ostalih delova vrednih pažnje pomenućemo redizajnirani poklopac hladnjaka, koji značajno poboljšava izgled bočnog profila. Još jedna primetna novina je Akrapovič izduv.

Međutim, teško je reći da li je Cyber Rally direktno povezan s Yamahom, jer ne predstavlja zvaničnu premijeru. Svejedno, ne možemo a da ne primetimo kako MT-09 Cyber Rally izgleda zaista fantastično zahvaljujući Y'S Gear komponentama koje donosi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Student napravio motocikl koji radi na slanu vodu

 

223471-student.jpg

 

Student iz Argentine je u okviru univerzitetskog projekta napravio motocikl koji ide na slanu vodu. Santjago Ernandes je student hemije, a kroz projekat je hteo da iskoristi elektrolizu kao pogonsko gorivo. Elektroliza je proces tokom kojeg se joni uz pomoć jednosmerne struje razbijaju na konstitutivne elemente. Komercijalno se koristi u hemijskoj industriji, kao i za refinisanje metala, a zahvaljujući ovoj ideji mogla bi da dobije još jednu primenu. To je i cilj Ernandesovog projekta.

 

''Potrebni su nam ljudi sa idejama, spremni da uvode inovacije. Što se samog projekta tiče, zahtevao bi strukturne modifikacije, uz korišćenje opreme slične onoj koja se primenjuje sa komprimovanim prirodnim gasom (CNG).'' Projekat nosi noziv ''Zeleni korak po korak'', a ukoliko bi bila moguća njegova komercijalizacija, dao bi veliki doprinos smanjeju emisije CO2. Prema dostupnim informacijama, prototip koristi staklenu teglu umesto rezervoara za gorivo. U nju se sipa prljava ili morska voda, koja ''hrani'' elektronski sistem. U trenutnom obliku, postoji opasnost da tegla eksplodira, zbog čega Ernandes preporučuje korišćenje CNG opreme. U budućnosti namerava da napravi video tutorijal u kojem bi objasnio kako napraviti sličan sistem, koji bi mogao da se napravi u kućnim uslovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

QJMotor sprema dva sportska noviteta srednje kategorije

 

QJMotor-701-701R 02.jpg

 

Kineski QJMotor, vlasnik poznatih brendova kakvi su Benelli i Keeway, privukao je dosta pažnje tokom 2021, a čak je najavio ulazak u Moto3 šampionat ove godine.

Sprema se još jedan važan potez u istoriji ovog proizvođača, a to je lansiranja dva nova modela. U oba slučaja će se raditi o sportskim motociklima srednje kategorije, zapremine 700 kubika, koji će biti lansirani u okviru glavnog QJMotor brenda. Ono što vidite na slikama su QJMotor 701 i 701R - s tim što je ovaj drugi predstavlja verziju visokih specifikacija.

 

QJMotor-701-701R 01.jpg

 

Obe varijante dele brojne komponente, uključujući novi DOHC paralelnu tvin jedinicu zapremine 693 kubika i sa 75 KS na raspolaganju. Očekuje se da će i jedan i drugi imati paljenje bez ključa i TFT instrument tablu. Sa ovakvim brojkama, kineski motocikl će moći da se nametne kao rival Yamahi R7, koja ima 72 KS i nešto manju listu dodataka. Cevasti čelični ram je već imao svoje pojavljivanje i to na Chase 700 i SRK700 modelima. Na 701 i 701R se očekuje da će celokupan izgled oklopa biti svedeniji, elegantniji i atraktivniji.

 

Od ostali bitnih karakteristika pomenućemo Nissin kočnice i Marzocchi ogibljenje - koje očekujemo na 701R. Što se težine tiče, motocikli će imati 193 kg (701), tj. 198 kg (701R) u stanju spremnom za vožnju. S druge strane, R7 ima 188 kg. Više detalja od 701 blizancima očekujemo uskoro, a u pokazivanju novih mašina će najverovatnije učestvovati Elija Bartolini i Mateo Bertele, koji nastupaju za Esponsorama Moto3 time, koji ima podršku QJMotor-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Can-Am sprema liniju električnih motocikala

 

can-am.jpg

 

Can-Am možda nije prvo ime koje vam padne na pamet kada pomislite na proizvođače motocikala, ali kanadski brend ima bogatu tradiciju, pogotovo kada je reč o ofroud trkanju. Sada se kompanija vraća svojim korenima, uz jedan moderan obrt. Naime, Can-Am se vraća u svet dva točka i to linijom električnih motocikala, koju će lansirati do 2024. Kanađani donose rendera četiri buduća motocikla i to u formi video snimka. Još uvek izgleda da su u konceptnoj fazi, ali sa intrigantnim atributima. Možemo da vidimo velike TFT instrument table, jednostrane viljuške, LED osvetljenje i moderan dizajn. Očekujemo ofroud i drumske varijante, ali ćemo za sve odgovore morati da sačekamo zvanično predstavljanje.

 

''Kako moto industrija sve više pomera svoj fokus na električni segment, videli smo priliku da ponovo uđemo na tržište'', izjavio je Hose Boažoli, predsednik i izvršni direktor kompanije BRP. ''Ovaj segment nam je izuzetno važan i uzbuđeni smo što će Can-Am motocikli biti prve električne mašine u liniji BRP. Radujemo se što ćemo nadograditi Can-Am brend i inspirisati novu generaciju motociklista i ljubitelja električnih motocikala.''

 

Tehničkih detalja nema, ali očekivanja su velika. Ipak je matična kompanija BRP vlasnik intelektualne svojine Alta Motors, nekadašnjeg obećavajućeg proizvođača električnih motocikala. Za upućene, ova najava ne predstavlja posebno iznenađenje, jer je BRP još pre par godina najavio ulazak u električni segment. Linija kompanija Can-Am izgleda drugačije od koncepata koje je BRP tada prikazao, ali pretpostavljamo da će imati istu osnovu. Jedino pitanje je koliko će motocikla Can-Am 2024. lansirati i koje će segmente popuniti. Tu je pitanje cene i performansi, ali ćemo još dugo vremena moći samo da nagađamo.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna Yamaha TY-E 2.0 spremna za svetski šampionat

 

yamaha-ty-e-2.0 01.jpg

 

Upoznajte Yamahu TY-E 2.0, električni motocikl japanske fabrike spreman za takmičenje u ovogodišnjem Trial svetskom šampionatu. Kompanija iz Ivate je sada otkrila detalje o ovom dvotočkašu, napravljenom u okviru planova za postizanje karbonske neutralnosti do 2050.

TY-E 2.0 je premijerno prikazan na sajmu u Tokiju, a evo nekih ključnih detalja o ovoj mašini.

 

Yamaha-TY-E-2.0 02.jpg

 

Kako navodi Yamaha, TY-E 2.0 je dizajniran da pruži više zabave od mašine s motorom s unutrašnjim sagorevanjem. To bi trebalo da uradi tako što je maksimalno iskoristi karakteristike električnih motocikala, poput snažnog obrtnog momenta na niskom broju obrtaja i snažnog ubrzanja. U osnovi, TY-E 2.0 je derivat originalne TY-E mašine, najavljene još 2018. Ima novi monokok ram napravljen od kompozitnog laminata, u kojem je smeštena električna jedinica. Solidne performanse garantuje kombinacija novih mehaničkih delova i elektronskog kontrolnog sistema, kao i elektronika koja navodno može da detektuje i da se prilagodi promenama u prijanjanju.

 

Motocikl će imati novi sistem skladištenja energije, dostupan u formi litijum-jonske baterije male težine, za koju Yamaha navodi da će imati dva i po puta veći kapacitet od prethodnog modela. Što se težine tiče, Yamaha nije navela nikakve precizne brojke, osim što je otkrila da će ona biti ''veća od 70 kg''. To nije loša vest, imajući u vidu da konkurentna mašina kakva Honda Matesa Cota 4RT260 Race Replica ima oko 77 kg. Što se takmičenja tiče, TY-E 2.0 će se pojaviti na nekoliko rundi svetskog šampionata koji počinje u junu. Voziće ga Keniči Kurojama, a takmičiće se u okviru Yamahinog fabričkog tima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha R7 u ograničenom paketu posvećenoj čuvenoj trci

 

yamaha r7 02.jpg

 

Usled globalnog haosa prouzrokovanog pandemijom virusa korona, Yamaha R7 nije mogla da nastupi na trci izdržljivosti ''8 sati Suzuke'', 2020. godine. Da ne bude da se japanska kompanija badava pripremala, grafika u kojoj je R7 trebalo da se pojavi u Japanu je sada dostupan kao u vidu paketa za ovaj sportski model srednje kategorije.

 

yanaha r7 01.jpg

 

Nazvan YZF-R7 YAMALUBE set, paket ne uključuje samo grafiku, već i pregršt novih komponenti, uključujući blatobran, delove oklope, prekrivače rezervoara i još mnogo toga. Sve elemente su farbali roboti, koristeći tehniku viđenu na Yamaha SR400 modelu. Ono što sam paket radi je da Yamahu R7 vizuelno transformiše u trkački motocikl koji je trebalo da se takmiči na čuvenoj trci izdržljivosti. Na grafici ima dosta gradijenata, od plave ka crnoj, uz suptilne crvene detalje i logotipe sponzora. Ovaj Suzukom inspirisani paket za R7, delo radionice Tuning Fork, biće dostupan u ograničenom broju primeraka. Ako je verovati dostupnim informacijama, moći će da se naruči od avgusta, po ceni od oko 1.700 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro stiže nova Harley-Davidson Sportster S varijanta

 

harley-tizer.jpg

 

Sportster S platforma kompanije Harley-Davidson će dobiti novu varijantu, a to nam otkriva najnoviji video snimak. Samo na trenutke možemo videti novi izgled motocikla u kruzer stilu, ali bar znamo kada će biti lansiran. Pretpostavlja se da će predstojeći model biće treća mašina u gami renomiranog proizvođača koja će imati Revolution Max jedinicu. Ono što je predmet nagađanja je njegovo ime, a mnogi smatraju da bi mogao da ponese nedavno zaštićeni naziv Nightster.

 

Na osnovu onoga što nam otkriva tizer video snimak, vidimo da će se nova varijanta razlikovati od ostalih u Sportster S liniji po nekoliko spoljašnjih karakteristika. Primetna su LED svetla drugačijeg oblika od prepoznatljivih farova brenda iz Milvokija, teleskopske prednje viljuške i zadnji amortizer. To su samo neke naznake da će ovaj model više naginjati kruze segmentu nego sportskom etosu Sportster S. Ono što je još uvek nejasno je da li će novi model uopšte pokretati Revolution Max agregat. Pomenuta jedinica je razvijena s mogućnošću smanjivanja kubikaže. To znači da bi na ovoj mašini mogla da dođe u varijanti od 975 kubika, umesto 1.250 koliko je prvobitno namenjeno za Bronx. Na svu sreću, na odgovore nećemo morati da čekamo dugo. Više informacije očekujemo 12. aprila, kada je zakazano zvanično lansiranje novog člana Harley-Davidson porodice.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nizak, glasan i crn - Motocrew XS650

 

yamaha-1979-xs650 03.jpg

 

Motocrew je radionica poznata po svojim elegantnim kreacijama, snažnog i veoma modernog izgleda. Ali nekad je dobro probati nešto novo, čak i kada je to ''novo'' ustvari staro. Upravo se to dogodilo s ovim dvotočkašem.

Iza nje stoji Kris Šoltka, koji je u radu na ovoj kreacija otišao van svoje zone komfora. Stil je poznat, odrađen na fantastičan način i dizajniran tako da ispuni svaki zahtev klijenta. Donor je Yamaha XS650 iz 1979. godine, koja je tokom protekle četiri decenije (i koju godinu više) imala samo dva vlasnika.

 

yamaha-1979-xs650 02.jpg

 

''Drugi vlasnik je 1981. kupio motocikl od svog najboljeg druga i od tada uživa u njemu'', objasio je Kris. ''Čuvao ga je s dosta pažnje. Motocikl je u dobrom stanju, toliko dobrom da ga je u neku ruku bilo teško rastaviti ga na delove.''

 

yamaha-1979-xs650 01.jpg

 

Novi, treći po redu, vlasnik je ljubitelj automobila iz Štutgarta. Imao je samo tri zahteva za Krisa: da po meri urađena mašina bude niska, bučna i crna. Rad na njoj je počeo u novembru. ''Odlučili smo da napravimo klasični kafe rejser. Nakon rada na modernim mašinama, žarko sam želeo potpuno drugačiji pristup.'' Jedna od najvećih promena jesu nove viljuške s Honde CBR1000RR, postavljene zahvaljujući sistemu koji je izradio Cognito Moto. Korišćenje točkova sa CBR bi celokupan proces učinio znatno lakšim, ali Kris je imao nešto drugo na umu. ''Ideja je bila da stavim najveće gume koje sam imao na raspolaganju.'' Našao je kompaniju u Kilu koja izrađuje 3.0 18-inčne felne, koje poseduju TÜV sertifikat. Izbor pneumatika je pao na Shinko E270, gume moderne konstrukcije ali sa tradicionalnim šarama. Kris je iskoristio kočione čeljusti s CBR-a, uz nove TRW diskove, Brembo pločice i Brembo kočioni cilindar.

 

Da bi spustio motocikl, kao što je to klijent tražio, iskoristio je Touratech opruge i Black-T amortizere. ''Pozadi smo odradili podešavanja po meri, koja su savršeno odgovarala težini i visini vozača.'' Iako je XS650 dobro pažen, ipak je star 43 godine. Zato je Kris skinuo paralelni tvin agregat, zamenio istrošene delove na njemu i instalirao novo kvačilo. Kris je sam napravio izduvni sistem, koristeći 48-milimetarsku cev. Rezultat je bio dovoljno bučan. Postavljene su nove Hookie Co ručice, uz novi menjač, indikatore promene pravca i Motogadget retrovizore. Tu su Motoscope Mini brzinomer, paljenje bez ključa, mo.unit jedinica i 6.5-inčni LED Puig far.

 

Redizajniranje je pretrpeo i rezervoar za gorivo, kako bi njegov izgled odgovarao klasičnom kafe rejser dizajnu. Uz sve to, tu je i jednostavni novi podram, kao i Highsider osvetljenje. Ne može se svako pohvaliti spretnošću da menja stilove sa takvom lakoćom. Kris je pokazao da to svakako ume.

Moramo da priznamo da bi ovu mašinu uvek parkirali u svoju garažu - bez obzira na to da li bi komšije nervirala buka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spremite se, stižu tri nova BMW modela

 

bmw-r-1250-gs-adventure.jpg

 

BMW Motorrad sprema tri nova avanturistička motocikla, koja stižu kao zamena za aktuelnu R1250 GS liniju. U pitanju su R1300 GS, R1400 GS, kao i nešto sportskija varijanta, M1300 GS.

 

Prema navodima, sva tri modela će biti deo ponude za proizvodnu 2023. i imaće novu, vodom hlađenu varijantu poznatog bokser tvin agregata. Ovakva promena je logičan korak za bavarskog proizvođača. Imajući u vidu nomenklaturu, očekujemo i određeno povećanje zapremine sa sadašnjih 1.254 kubika. Dostupne informacije sugerišu da će R1300 GS biti osnovna varijanta, dok će R1400 GS biti pozicioniran kao zamena za R1250 GS Adventure. Očekujemo veći rezervoar za gorivo, kao i dodatni ofroud hardver kako bi opravdao očekivanja.

 

Ono što nam je posebno privuklo pažnju je nova M varijanta, M1300 GS. Ponavljamo, u pitanju je logičan korak imajući u vidu koliko je ovaj brend integrisan u liniju BMW-a, da ne pominjemo pozitivne utiske M1000RR superbajka. Ova GS verzija bi trebalo da donese komponente visokih performansi, više ugljeničnih vlakana i drugih materijala male težine, uz snažniji izduv i nove režime vožnje. Jednostavno rečeno, nova linija koju će činiti R1300 GS, R1400 GS i M1300 GS će još više podići standarde u poređenju sa prethodnicima. Što se lansiranja tiče, očekujemo ga u drugoj polovini godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bivši vlasnici MV Aguste ulažu u Vmoto

 

vmoto-stash.jpg

 

Dinastija Kastiljoni se vraća u moto industriju, nakon što je saopšteno su uložili novac i potpisali strateško partnerstvo sa kinesko-australijskom kompanijom Vmoto. Klaudio Kastiljoni je stekao reputaciju radeći s MV Agustom tokom devedesetih pa sve do pred kraj druge decenije ovog veka. Upravo je on bio na čelu kompanije kada su na tržište lansirani  F4 i Brutale. Dok je bio vlasnik brendova Ducati, Cagiva, Moto Morini i Husqvarna, proslavio se Ducati 916 sportskim motociklom.

 

Nakon teškog perioda krajem pršle decenije, porodica Sardarov je preuzela MV Agustu, dok su veze dinastije Kastiljoni s kompanijom zvanično prekinute 2019. Porodični posao, koji sada vodi Klaudijev sin, Đovani, vraća se u svet motocikala nakon uloženog novca u Vmoto, kompaniju poznatu po svojim Super Soco električnim skuterima. Saradnja će omogućiti kompaniji da poveća svoje prisustvo u Evropi. To bi trebalo da bude postignuto i zahvaljujući novoj liniji premijum električnih motocikala koje prevodi model Stash. Vmoto je jedan od najbrže rastućih proizvođača motocikala, a svojim Super Soco brenda je ostvarila velike uspehe u segmentu dvotočkaša na struju. Super Soco je prošle godine prvi električni motocikl koji je na godišnjem nivou bio među deset najprodavanijih mašina u Velikoj Britaniji. U pitanju je model CPx.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

GASGAS lansirao liniju modela za 2023. godinu

 

gas-gas 01.jpg

 

GASGAS, španska kompanija u sastavu KTM grupe je otkrila svoju liniju enduro motocikala za 2023. Kao što je to uobičajeno za GASGAS, u ponudi imamo i dvotaktne i četvorotaktne mašine, a celokupna linija nudi sve što je potrebno vozačima bez obzira na njihovo iskustvo.

 

Sva četiri motocikla u liniji za 2023. imaju Euro 5 homologaciju, a sama kompanija njihove EFI sisteme opisuje kao ''jednostavne, ali pametne''. Sva četiri modela - EC 250, EC 300, EC 250F i EC 350F - će biti dostupna na globalnim tržištima, a dizajnirani su da donesu maksimalno uživanje, pouzdanost i izdržljivost. GASGAS je zadržao zadnju vezu kakvu smo videli na prethodnim modelima, uparenu sa WP XACT ogibljenjem. Cilj je povećana stabilnosti na brzim delovima puta ili neravnim terenima. Napred su WP XPLOR obrnute viljuške, dok se za zaustavljanje brinu Braktec kočnice. Motocikli dolaze sa rezervoarom za gorivo zapremine 8.5 litara i filterom za čiju promen nije potreban nikakav alat. Za paljenje se korist litijum-jonska baterija, što znači da je težina zadržana na minimumu, bar u poređenju sa modelima koji imaju klasični akumulator.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo Kawasaki Ninja ZX-25R gazi 249 km/h

 

kawasaki zx-25r-turbo.jpg

 

Kawasaki Ninja ZX-25R je žestoka mašina zapremine od četvrt litra. Sa agregatom zapremine 249.8 kubika, dolazi sa maksimalnih 17.000 obrtaja i 50 KS. Ako vam to nije dovoljno, tu je tjuning radionica Trick Star, koja je nedavno na YouTube pokazala kako napreduju radovi na njihovom turbo Ninja ZX-25 modelu, koji zahvaljujući odrađenim promenama sada donosi duplo više konjskih snaga.

 

Kao što možete da vidite na video snimku, Trick Star je turbo ''Nindžu'' izveo na stazi da vidi kako će snaći. Na jednoj od vožnji, motocikl je dostigao fantastičnu brzinu od 249 km/h! Prema dostupnim navodima, Trick Star sprema još jedan turbo paket za Ninja ZX-25R, ali on je nešto slabiji i donosi ''samo'' 10 KS, tj. povećava ukupnu snagu na 60 KS. U radionici navode da se radi o paketu namenjenom za ulicu. Taj paket će Trick Star najverovatnije ponuditi svojim mušterijama, jer je lak za postavljanje i bolje utiče na životni vek agregata japanske mašine. Naravno, svi one koji žele 100 KS od motocikla zapremine 250 kubika, imaće tu opciju preko Trick Stara, ali će morati da sačekaju na svoju porudžbinu.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot Django Shadow stiže narednog meseca

 

peugeot-django-shadow 02.jpg

 

Peugeot je spremio novo izdanje Django Shadow skutera za 2022, koji donosi svež dizajn i novu kombinaciju boja. Django Shadow će biti dostupan u varijantama od 50 i 125 kubika, kubikažama idealnim za svakodnevni prevoz po gradu. Dizajn ima retro izgled, pogotovo zbog nove zelene boje i retrovizora kružnog oblika. Estetika mu je i dalje moderna, sa crnim ukrasnim detaljima i indikatorima promene pravca oštrog izgleda.

 

Peugeot-Django-Shadow 01.jpg

 

Agregat će u varijanti od 50 kubika proizvoditi 3.5 KS, ispunjavajući Euro5 emisione standade. Uz to, imaće i elektronsko ubrizgavanje goriva, kao i kombinaciju električnog i klasičnog paljenja.

 

Model od 50 kubika ima maksimalnu brzinu od 45 km/h i relativno malu težinu od 126 kg. Za kočenje se brinu 200-milimetarski prednji disk napred i 110-milimetarski disk pozadi. Cena ove verzije biće 2.905 evra.

Verzija od 125 kubika ima više snage - 10.6 KS uz 9.3 Nm maksimalnog obrtnog momenta i veću zapreminu rezervoara. Sa potrošnjom od 2.3 litara na 100 km, s rezervoarom od 8.5 litara može se preći 380 km. Ovaj model ima samo električno paljenje, uz elektronsko ubrizgavanje goriva. Maksimalna brzina iznosi 90 km/h. Prednja kočnica je ista, dok je pozadi 190-milimetarski disk i ABS. Naravno, čitav paket je skuplji, uz cenu od 3.455 evra. Prema dostupnim informacijama, Django Shadow u salone stiže u maju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...