Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

Benelli ostvario rekordnu prodaju u Evropi

 

benelli t 1.jpg

 

Benelli postiže impresivne prodajne rezultate poslednjih godina. Još 2020. godine, kompanija u kineskom vlasništvu je zabeležila impresivne cifre zahvaljujući Benelli TRK 502 modelu, koji je uspeo da ponese titulu najprodavanijeg motocikla u Italiji. TRK 502 je dvotočkaš dobre veličine, iako je malo skučen za više vozače. Međutim, njegovi prodajni rezultati iz prošle godine su oborili rekord iz 2020, a Benelli je ostvario rast prodaje od 57%. I ne samo to, avanturistički Benelli TRK 502 je uspeo da se zadrži na vrhu kao najprodavaniji motocikl u regionu sa preko 6.543 prodatih jedinica samo u 2021. Štaviše, dva druga modela, Leoncino 500 i Benelli BN 125, ušla su među 15 najprodavanijih motocikala u prošloj godini, što je još jedan važan rezultat.

 

''Veoma smo zadovoljni ostvarenim ciljevima u 2021. godini, ali smo uvereni da ovi rezultati nisu slučajnost, već podsticaj da iz dana u dan poboljšavamo naše performanse. Postoji mnogo italijanskih motociklista koji su poslednjih godina odlučili da nam ukažu poverenje. Sada smo spremni da im ponudimo nove i uzbudljive modele koji će upotpuniti asortiman, kao što su Leoncino 125, Leoncino 800, Leoncino 800 Trail i TR. 800'', izjavio je Đani Monini, menadžer prodaje kompanije Benelli za italijansko tržište. Benelli trenutno drži značajan udeo u segmentu od 300 do 500 kubika u Italiji, koji iznosi oko 40%. To znači da bi kompanija mogla imati snažan uticaj u većem segmentu u narednim godinama kada TRK 800, Leoncino 800 i veliki 1200 GT tourer stignu na ostala evropska tržišta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Honda CB 750 S bi trebalo da izgleda ovako

 

hornet 01.jpg

 

Honda je privukla dosta pažnje na prošlogodišnjem EICMA sajmu nakon što je prikazala najavu za novi model srednje klase. Iako japanska kompanija nije otkrila ništa osim siluete rendera, magazin Autoby iz zemlje izlazećeg sunca je objavio navodni konačni izgled ove mašine.

 

hornet 02.jpg

 

Ako je verovati ovoj publikaciji, mašina će nositi naziv CB 750 S. Postoji mogućnost da se radi o tek još jednom renderu, ali Autoby ima reputaciju pogađanja ovakvih stvari. Tako da je velika verovatnoća da će CB 750 izgledati upravo ovako. Motocikl srednje veličine će svojim dolaskom na tržište nastaviti tamo gde je CB600F Hornet stao, ali će doneti isti dizajn koji ima Hornet varijanta od 250 kubika, trenutno dostupna kupcima u Indiji. Očekuje se da će CB 750 S imati tipičan dizajn jednog Hondinog nejkeda, sličan onome koji smo videli na Neo Sports Cafe CB650R, ali uz drugačiji izgled fara. Da podsetimo, 650 ima far kružnog oblika. Kada je agragat u pitanju, očekuje se nova jednica, a ne postojeća sa NC750 serije. Glasine navode da će u pitanju biti ista platforma koja će se naći na predstojećem Transalpu, moćnom tržišnom rivalu modelima kakvi su Aprilia Tuareg 660 i Yamaha Tenere 700. Postoji mogućnost da će novi agregat dovesti do razvoja CBR760 varijante sa oklopom, budućeg rivala YZF-R7.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati Unica - projekat za stvaranje unikatnih motocikala

 

ducati-unica 01.jpg

 

Ducati je najavio lansiranje programa sređivanja motocikala po meri, nazvanog Ducati Unica. Program je namenjen onima koji žele da dizajniraju unikatnu Ducati mašinu svojih snova. Italijanska kompanija je tako otvorila vrata svog dizajnerskog centra, Centro Stile Ducati, gde će direktno sarađivati s dizajnerima i tehničarima kako bi isporučivala unikatne dvotočkaše.

 

ducati-unica 02.jpg

 

Celokupan proces od skice do finalnog proizvoda biće dokumentovan, a u njemu će učestvovati Dukatisti, uz podršku profesionalaca iz redova renomiranog proizvođača. Zahvaljujući pomoći iskusnih profesionalaca, svaki korak će biti detaljno izložen. Budući vlasnici će moći da imaju uvid u sve, od materijala koriščenih u izradi, boja, Ducati Performance dodataka, a sve kako bi se osiguralo da model ispunjava zahtevne Ducati standarde. Majstori koji postanu deo programa će dobiti specijalnu propusnicu za ulaz u Centro Stile Ducati, kako bi lično mogli da nadgledaju proizvodni proces i da se uvere da kompanija svakom projektu posvećuje maksimalnu pažnju.

 

''Dizajn je prepoznatljiv deo naših kreacija. Već duže vreme radimo na lansiranju projekta koji bi Dukatistima dao mogućnost da svoje motocikle prilagode sebi i na najbolji način izraze svoj lični stil. Zato smo napravili Ducati Unica ekskluzivni program, koji svedoči izuzetnosti oznake Made in Italy. Radi se o uzbudljivom i nezaboravnom iskustvu sređivanja motocikla po meri, dostupnom direktno u našem dizajnerskom centru'', naglasio je Andrea Ferarezi, direktor Centro Stile Ducati. Svaka kreacija napravljena u okviru Ducati Unica programa imaće sertifikat unikatnosti. Verni ljubitelj Ducati motocikla, Dejv Enders, imao je tu čast da radi na prvom Ducati Unica modelu (na fotogafijama). U pitanju je 500 primerak Supeleggera V4 motocikla (od 500 napravljenih). Kako je sam naveo, njegov projekat je inspirisan Lamborghini Aventador SVJ automobilom, takođe u njegovom vlasništvu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MV Agusta primila 15.000 narudžbina za Lucky Explorer

 

221362-MV-Agusta-Lucky-Explorer-2.jpg

 

Izvršni direktor MV Aguste, Timur Sardarov, otkrio je da je kompanija primila čak 15.000 prednarudžbina za predstojeću Lucky Explorer liniju. ''Već smo dobili porudžbine za 15 hiljada jedinica. To je u praksi dve godine rada. Za sve naše modele, tržište je generalno prijemčivo i vidimo veliko interesovanje kupaca. A kada se prevaziđu prepreke pandemije i ograničenja u lancu snabdevanja, moći ćemo značajno da podignemo nivo proizvodnje'', rekao je Sardarov. Uprkos tome što Lucky Explorer 9.5 i 5.5 još uvek nisu ušli u fazu serijske proizvodnje, dva ADV motocikla su privukla pažnju širom sveta još od svog predstavljanja na poslednjem izdanju EICMA sajma.

 

mv-agusta-lucky-explorer 01.jpg

 

Projekat Lucky Explorer ne samo da obeležava novu raznoliku liniju kompanije sa sedištem u Varezeu, već je i pokazao sve mogućnosti strateškog partnerstva MV Aguste sa kineskim proizvođačem, Qianjiang (QJ) Motorcycles. Dok je Lucky Explorer 9.5 u potpunosti napravljen na novoj 950 platformi, 5.5 je sa druge strane rezultat saradnje dva brenda i ima isti agregat kao Benelli TRK 502. Uprkos kineskim korenima 5.5, oba modela će se proizvoditi u Varezeu u Italiji, a očekuje se da će i Qianjiang proizvoditi i sklapati 5.5 model kako bi se obezbedila pristupačnost motocikla za azijska tržišta.

U međuvremenu, Sardarov očekuje da će kompanija moći da proizvede više od 9.000 jedinica motocikala tokom ove godine, gotovo dvostruko više od 5.000 proizvedenih u 2021. ''Ovde sam da ostanem, a cilj 2025. je da dovedem MV Agustu na berzu'', ambiciozno je poručio Sardarov.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sebastijan Leb novi brend ambasador za Indian Motorcycle

 

sebastijan-leb-indian 01.jpg

 

Sebastijan Leb je poznat po svojim dostignućima u WRC šampionatu, podijumima na Dakar reliju, a bio je na dobrom putu da se nađe i na Olimpijskim igrama. Sada svemu tome možemo dodati i zvanje ambasadora Indian Motorcycle brenda. Kao što često bude slučaj kod ovakvih saradnji, presudna je ljubav prema motociklima. Tako je Luis Hamilton radio zajedno sa MV Agustom, a Kimi Raikonen prihvatio ponudu da bude šef Kawasaki MXGP tima.

 

sebastijan-leb-indian 02.jpg

 

Leb je čak u ranim danima svoje karijere nastupao na regionalnim moto trkama, a oprobao se i na enduro nastupima. Sada će 47-godišnji Francuz imati priliku da promoviše kompaniju Indian Motorcycles i to na FTR Carbon Rdvotočkašu. Pomenuta mašina dolazi sa v-tvin agregatom zapremine 1.203 kubika, koji na raspolaganju ima čak 120 Nm obrtnog momenta na 6.000 obrtaja. Carbon model ima Ohlins ogibljenje vrhunskih performansi, Brembo kočnice i brojne druge premijum elemente. Tu je i cena od blizu 20.000 evra.

''Izuzetno mi je drago što ću sarađivati sa kompanijom Indian. Češće me viđaju iza upravljača automobila, nego motocikla, ali sam oduvek voleo svet dva točka. Vozim kada god imam priliku za to, bilo na stazi ili drumu. FTR ima potrebne kvalitete za jedno fantastično iskustvo u vožnji i verujem da ću u njemu uživati'', poručio je Leb. ''Indian Motorcycle poseduje jedan poseban i originaln duh, koji se slaže s mojom ličnošću'', naglasio je Francuz.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Honda NT 1100 stigla u Srbiju

 

Honda NT1100 4.jpg

 

Ako bi dugoočekivanu Hondu NT 1100 trebalo opisati u tri reči onda bi u najužem izboru bili epiteti - svestrana, elegantna i aerodinamična. Ovaj kompaktni Hondin motocikl prigodan je za sve prilike, bilo da planirate duži put izvan grada ili laganu gradsku vožnju, čime je lako osvojio i one najzahtevnije. Atraktivni tourer sa dvocilindričnim motorom, šestostepenim menjačem sa dvostukim kvačilom i udobnim GT dizjanom za dvoje otvara niz mogućnosti, dok vozaču ostaje da reši samo jednu dilemu - gde želi da ide.

 

Honda NT1100 3.jpg

 

Reč je motociklu za koji je karakteristično lagano i precizno upravljanje. Čvrsti čelični ram pruža osećaj stabilnosti, dok Showa USD viljuške od 43mm i zadnji amortizer rade sa aluminijumskim nosačem točka preko Pro-Link veze i donose impresivan odziv sistema oslanjanja i sigurnu vožnju u krivinama.

 

Honda NT 1100 2.jpg

 

Napredna Honda NT 1100 nudi pet režima vožnje, HSTC, Wheelie funkciju kontrole zadnjeg točka i dodatnu sigurnost dnevnog svetla, automatsko isključivanje indikatora, kao i signal za prinudno zaustavljanje.

 

Honda NT 1100 1.jpg

 

Pregledan i lak za čitanje, TFT ekran od 6.5 inča nudi tri režima prikaza informacija, a sistemi za povezivanje Apple CarPlay, Android Auto i Bluetooth omogućuju jednostavno korišćenje aplikacija za navigaciju, slušanje muzike, pozive preko ekrana i slušalica za kacigu. Dvocilindrični motor odlikuju snažne performanse pri niskom broju obrtaja, sa maksimalnim obrtnim momentom od 104 Nm i to je baš ono što vam je potrebno za preticanje bez napora. Očekivano, uz ovaj model dolaze i moćni paketi opreme. Pored torbi i kofera, NT 1100 stiže sa rezervoarom od 20 litara (što mu omogućava domet od 400 km - WMTC režim), grejačima ručica, tempomatom, USB/ACC utičnicama i zadnjim nosačem. Honda NT 1100 od sada je dostupna i za kupce u Srbiji po početnoj ceni od 14.490€.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi KTM 890 Duke R

 

222392-ktm-890-duke 02.jpg

 

Počeo je KTM-ov ''mesec nejkeda srednje kategorije'' lansiranjem novog 890 Duke R motocikla. Izdanje za 2022. dolazi sa potpuno novom osnovnom Atlantic Blue plavom bojom, preuzetom direktno od KTM 1290 Super Duke R. Boja takođe podseća na onu koju koriste na KTM RC16 MotoGP mašini. Ipak, prepoznatljivi narandžasti okvir nastavlja da nudi čudan, ali savršen kontrast boja, koji samo austrijska kompanija može da isporuči.

 

222391-ktm-890-duke 01.jpg

 

Prvi put predstavljen 2020. godine, KTM 890 Duke R i dalje neprikosnoveno vlada u segmentu nejked motocikla srednje kategorije. Ispod nove farbe nalazi se čuveni paralelni tvin agregat zapremine 890 kubika, koji se može pohvaliti impresivnih 121 KS i 99 Nm maksimalnog obrtnog momenta. KTM 890 Duke R ostaje ozbiljan motocikl, podjednako sposoban da se nosi sa krivudavim krivinama na normalnim putevima, ali i na trkačkoj stazi. Nazvan ''Super skalpel'' zbog izuzetno brze geometrije upravljanja, KTM 890 Duke R i dalje ima čeličnu cevastu šasiju i podesivo WP Apex ogibljenje. 890 Duke R je opremljen Brembo Stilema čeljustima, prednjim diskom od 320 mm i podesivim Brembo MCS glavnim kočionim cilindrom. Tu su i Michelin Power Cup 2 pneumatici koji obezbeđuju pouzdano prijanjanje na svakoj asfaltnoj površini.

 

890 Duke R takođe ima mnoštvo elektronski dodataka:

  • ABS
  • Kontola proklizavanja
  • 6D senzor ugla nagiba (rotiranje, nagib i skretanje)
  • 4 režima vožnje (kiša/ulica/sport i staza)
  • Podesivi nagib kontrole vuče
  • Podešavanja kontrole gasa

Kao i uvek, čitav KTM PowerParts asortiman je razvijen kako bi vlasnici mogli da personalizuju 890 Duke R. Kako navodi KTM, novi 890 Duke R će uskoro pronaći svoj put do prodajnih salona širom sveta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triumph TE-1 električni prototip

 

triumph-te 03.jpg

 

Triumph Motorcycles je zvanično predstavio prototip TE-1 motocikla na struju, označavajući prvi korak kompanije ka elektrifikaciji. Više ne gledate u skicu ili render, umesto toga, ''zver'' na fotografijama je potpuno funkcionalan prototip prvog električnog motocikla renomiranog proizvođača.

 

222432-triumph-te 02.jpg

 

Iako bi Triumph mogao da primeni određene izmene u narednim mesecima, ostale glavne komponente, uključujući atraktivnu jednostranu zadnju viljušku i otvoreni ram, će ostati.

 

222433-triumph-te 01.jpg

 

Završetak projekta takođe označava kraj saradnje između kompanija Triumph, Williams Advanced Engineering, Integral Powertrain Ltd i WMG sa Univerziteta u Vorviku. TE-1 kombinuje različite inovacije dostupne u industriji sa sledećim komponentama u Triumph ponudi. To su:

  • ram i zadnji podram.
  • paneli i točkovi.
  • sistem prenosa uključujući menjač.
  • Gates Carbon pogon.
  • Ohlins USD kertridž viljuške.
  • Ohlins RSU.
  • Brembo M50 monoblok čeljusti.
  • Triumph upravljački softver.

U međuvremenu, Integral Powertrain obezbeđuje pogon sa skalabilnim integrisanim inverterom i kombinovanim motorom sa integrisanim hlađenjem. WMG, sa druge strane, osigurava da je projekat na putu da isporuči predviđene performanse i izdržljivost. Glavni cilj Triumph TE-1 projekta je razvoj sposobnog električnog motocikla koji će postati stub kompanije u budućnosti i kako rezultat toga, povećati kredibilitet britanske industrije i dizajna. Triumph je uspeo da svoj prototip završi pre roka. Inicijalno, trebalo je da bude kompletiran do leta.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Yamaha R9 bi uskoro mogla na tržište

 

yamaha-r9.jpg

 

Yamaha bi mogla vrlo brzo da lansira potpuno novi R9. To otkrivaju najnovija dokumenta koja stižu sa Starog kontinenta i otkrivaju dve još uvek nelansirane mašine pod radnim nazivima ''RN82'' i ''RN83''. Dokumenti nisu otkrili mnogo, ali dublje istraživanje radnih naziva otkriva neke zanimljive aspekte u vezi sa novim motociklom japanske firme. Kao i drugi proizvođači, Yamaha takođe koristi određene nazive koji otkrivaju mnogo više nego što to na prvi pogled izgleda. U ovom slučaju, prvo slovo ''R'' se odnosi na ulični model (''V'' za kruzer i ''D'' za avanturistički motocikl), dok drugo slovo ''N'' označava da je motocikl između 750 i 1.000 kubika. Ako je drugo slovo ''M'', motor je između 600 i 750 kubika, dok ''P'' znači kapacitet od preko jednog litra.

 

Yamaha trenutno ima dva agregata ''N'' kapaciteta . To su CP3 motor od 889 kubika na MT-09, Tracer 9 GT i XSR900) i CP4 od 998 kubika (MT-10 i R1). Iako još uvek nismo sigurni koji agregat će se naći na RN82 i RN83, ranije su postojale jasne indikacije da će Yamaha predstaviti nove modele zasnovane na CP3 jedinici. Štaviše, s obzirom na to da je Yamaha prošle godine već zaštitila naziv R9 u Evropi, to je jasan signal da je verzija MT-09 sa oklopom na putu. U međuvremenu, drugi model bi mogao biti nedavno ažurirani Niken na tri točka. Niken je trenutno poslednja preostala trocilindarska Yamaha koja koristi originalni CP3 motor od 847 kubika. Modelu je potrebna nova jedinica ukoliko želi da zadovolji najnovije Euro5 emisione standarde. Imajući sve u vidu, ne bi trebalo dugo da čekamo kako bi saznali o kojim motociklima se radi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brabus otkrio svoj prvi motocikl 1300 R

 

brabus-1300-r1 01.jpg

 

Brabus je poznat po svojim vrhunskim i ekskluzivnim Mercedes automobilima, ali kultna nemačka tjuning kuća sada po prvi put okreće glavu ka svetu dva točka. Nakon partnerstva sa KTM-om kako, stiže motocikl koji nosi naziv Brabus 1300 R. Sa 154 primerka koji će biti napravljeni, Brabus 1300 R je zasnovan na nedavno lansiranoj KTM 1290 Super Duke R EVO platformi i dodaje završne detalje svojstvene za nemački luksuzni brend.

 

brabus-1300-R 02.jpg

 

Kao rezultat toga, KTM-ova karoserija i stil ustupaju mesto Brabusovoj ''crnoj i smeloj'' estetici, koja uključuje obilje ugljeničnih vlakana i detaljno odrađenih ukrasnih elementa. Među unikatima koje donosi Brabus 1300 R aluminijumske Monoblock Z felne novi slip-on izduv, kao i po meri napravljeno sedište sa grejačem.

 

brabus-1300-R 03.jpg

 

Kreacija je znatno klasičniji roudster od onoga što smo očekivali od austrijskog motocikla, ali koji se odlično uklopio u Brabusov luksuz.

 

brabus-1300-R 04.jpg

 

Sa tehničke strane, nema promena u odnosu na originalni motocikl. Brabus 1300 R pokreće v-tvin jedinica zapremine 1.301 kubik, koja na raspolaganju ima 180KS/140 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Kao i KTM 1290 Super Duke R EVO, i Brabus dolazi sa poluaktivnim WP ogibljenjem. Brabus 1300 R će imati dve grafike u ponudi, po 77 primeraka od svake. Naručivanje kreće 14. februara u 15:00, na sajtu KTM-a. Cena, prava sitnica - 39.500 evra!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson prodao 2.500 primeraka Pan America 1250 u 2021. godini

 

Harley-Davidson-Pan-America 01.jpg

 

Kompaniji Harley-Davidson ne cvetaju ruže poslednjih godina, pa je zato lepo kada pročitamo neke lepe vesti vezano za brend iz Milvokija. Naime, ''Harli'' je tokom prošle godine prodao više od 2.500 primeraka novog modela Pan America 1250. Pan America 1250 je privukao dosta pažnje još od svog izlaska na tržište u varijanti za 2021. godinu.

 

Avanturistički model je bio kompanijin prvi motocikl koji je odstupao od kultne kruzer linije, po kojoj je Harley-Davidson bio prepoznatljiv. Pan America je ne samo označen kao budućnost renomiranog proizvođača, već je uspeo da dobije brojne nagrade u SAD prošle godine. Nažalost, javnost na ovoj strani Atlantika nije bila toliko oduševljena. Bez obzira na to, prodajni rezultati pokazuju da su kupci voljni da svoju pažnju preusmere na nešto novo, ne oslanjajući se pritom na tipičan američki kruzer. I mada nema sumnje da je Harley-Davidson Pan America 1250 uzbudljv dvotočkaš, mnogi njegovi aspekti bi trebalo da se poboljšaju kako bi motocikl mogao da sustigne tržišne rivale.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki razvija sistem kamere za H2 SX

 

222551-kawasaki-h2 01.jpg

 

Kawasaki je nedavno osvežio H2 SX liniju, koja je za 2022. dobila potpuno novu radarsku tehnologiju. Međutim, ako je verovati dostupnim informacijama, Japanci su spremili još toga. Tu se pre svega misli na sistem kamere koji će raditi zajedno sa radarskim senzorima.

H2 SX u aktuelnoj verziji ima dva radara - jedan napred koji omogućava rad adaptivnog tempomata i sistema upozoravanja na sudar, dok zadnji rukuje sistemom praćenja mrtvih uglova. I mada H2 SX nije prvi motocikl koji ima sistem potpomognut radarima, jedini koji ima ima Bosch senzore. Njih nemaju konkurentski modeli Ducati Multistrada V4, KTM 1290 Super Adventure i BMW R 1250 RT. Sama tehnologija je veliki korak napred za svet motocikala, ali treba napomenuti da nije savršeno rešenje za povećanje bezbednosti vozača. Razlog je što ne može da detektuje detalje vezane za boju, svetlo i površinu.

 

Kawasaki zbog toga razvija sistem kamere, sličan onima koji postoje na savremenim automobila. To potvrđuju i najnoviji patenti. Prema dostupnim informacijama, kamera će najverovatnije biti smeštena iza ekrana, u namenski napravljenom panelu. Sami patenti ne otkrivaju mnogo, ali navode da će kamera pomogati prednjem faru. To bu moglo da znači da će možda kontrolisati duga i kratka svetla, u zavisnosti od uslova vožnje. Prepoznavajući prepreke i moguće opasnosti na putu, sistem bi mogao da dodatno pomogne tehnologiji radarskih senzora. Tako bi H2 SX mogao da postane najbezbedniji motocikl na tržištu, ali i prvi koji ovakav sistem mogao da usvoji, mnogo pre svojih konkurenata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda Hawk se vraća kao zamena za CB1100

 

honda-hawk.jpg

 

Japanom kruže glasine da će Honda najverovatnije zameniti odlazeći CB1100 novim motociklom. Mašina u pitanju je Hawk, o kojem se već duže vreme priča, a kog ovde vidite na renderu japanskog magazina ''Young Machine''.

Prema dostupnim informacijama, Honda će iskoristiti platformu sa paralelnim tvin CRF1100L agregatom, kakav se može naći Africa Twin, Rebel 1100 i NT1100. Samo ime koje je opticaju, Hawk, potiče iz bogate prošlosti japanskog brenda. U pitanju je CB400T iz 1977. godine, koji je u nekim delovima sveta poznat po ovom nazivu, a takođe ga pokreće paralelna tvin jedinica. Ono što još uvek nije poznato je kada bi novi Hawk mogao da se pojavi u javnosti. Kako navode napisi iz Japana, motocikl će biti predstavljen na dve različite lokacije - u Osaki i nešto kasnije na sajmu motocikala u Tokiju.

 

Ono što je ''Young Machine'' takođe otkrio je da bi uz Hawk 1100 trebalo da se predstave još dva nova modela. To su nova izdanja Transalp i Hornet dvotočkaša. Ako su ove informacije tačne, 2022. bi mogla da bude izuzetno dinamična godina za japansku marku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brabus 1300 R rasprodat za dva minuta!

 

brabus-1300-r1 01.jpg

 

Pre nekoliko dana, nemačka tjuning kuća Brabus je u partnerstvu sa KTM-om lansirala svoj prvi motocikl, Brabus 1300 R.

Brabus je uzeo KTM 1290 Super Duke EVO i ubrizgao DNK kompanije tako što je nadogradio svaki panel motocikla komponentama po meri. Iako motocikl dolazi s visokom cenom od oko 41.200 evra, to nije smetalo Brabusu da svih 154 jedinica proda za manje od dva minuta! Ako ste zakasnili, nije kraj sveta, jer postoji lista čekanja na koju se možete prijaviti i možda dobiti drugu priliku da posedujete 1300 R.

 

brabus-1300-R 02.jpg

 

Brabus 1300 R ima pregršt komponenti od ugljeničnih vlakana, uključujući poklopac farova, rep i rezervoar za gorivo. Što se performansi tiče, v-tvin agregat s originalnog KTM modela je ostao nepromenjen. Zapremine 1.301 kubik, razvija 180 KS i donosi 140 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Ostale karakteristike donete iz KTM-a uključuju PASC potapajuće kvačilo i PANKL prenos. Pomenućemo tamni izgled nemačkog motocikla, deblje sedlo sa funkcijom grejanja i potpuno podesive ručne poluge. Brabus ima isti elektronski paket kao i  EVO, koji uključuje pet režima vožnje, kontrolu gasa, kontrolu proklizavanja, kontrolu stabilnosti, kvikšifter, tempomat, kao i ABS i Supermoto ABS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha otkrila novi Tenere 700 World Raid

 

yamaha-tenere-world-raid 03.jpg

 

Nakon meseci raznih informacija, patenata i fotografija prototipa, Yamaha je konačno i zvanično otkrila novi Tenere 700 World Raid model. Prvobitno je predstavljen na EICMA sajmu prošle godine kao Tenere 700 Raid prototip, da bi Japanci u januaru predstavili verziju spremnu za serijsku proizvodnju.

 

yamaha-tenere-world-raid 02.jpg

 

Međutim, završena verzija je mnogo spektakularnija, imajući u vidu da izgleda kao da je upravo završila nastup na Dakar reliju.

 

yamaha-tenere-world-raid 01.jpg

 

Iako World Raid ima isti far i zadnje svetlo kao osnovna Tenere 700 varijanta, novi model ima veći i ''mišićaviji'' rezervoar za gorivo. Sve u svemu, njegov dizajn odgovara pomenutom izgledu jedne Dakar mašine. Zapremina rezervoara je sada 23 litara, što je 7 litara više nego na standardnom Tenere 700, što omogućava autonomiju od 480 kilometara. Novo sedište je postavljeno na visini od 890 mm (12 mm više nego na standardnoj varijanti), a to za posledicu ima veći klirens. Od ostalih poboljšanja izdvajamo:

  • novi 5-inčni TFT ekran u boji
  • USB ulaz
  • ABS
  • 43-milimetarska KYB viljuška sa hodom od 228 mm
  • veća visina vetrobransko staklo
  • aliminijumski protektori

Tenere 700 World Raid pokreće isti paralelni tvin CP2 agregat zapremine 689 kubika. Kako navodi Yamaha, novi Tenere 700 World Raid u prodajne salone stiže u maju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati XDiavel Nera

 

ducati-xdiavel-nera 03.jpg

 

Ducati nastavlja s premijerom novih modela zvaničnim predstavljanjem mašine po imenu XDiavel Nera, napravljene u saradnji sa italijanskom radionicom, Poltrona Frau. Ducati XDiavel Nera je bio glavni protagonista sedme epizode onlajn serije prezentacija, nazvane Ducati World Premiere.

Nastao u ponosnoj fabrici u Borgo Panigaleu, XDiavel Nera oživljava iz vrednosti dve odvojene kompanije, Ducati i Poltrona Frau, koji dele istu strast prema dizajnu, izradi, najsavremenijim tehnologijama i sklonosti ka inovacijama.

 

Ducati-XDiavel-Nera 02.jpg

 

Rezultat je sportski kruzer proizveden u numerisanom izdanju, ograničenom na samo 500 jedinica. Ducati XDiavel Nera ima ''Black on Black'' grafiku, koja stvara sportskiji izgled obogaćen Ducati Red estetikom koja se lako prepoznaje na kočionim čeljustima i poklopcima motora. Ako to nije bilo dovoljno, XDiavel Nera dolazi sa potpuno obrađenim kovanim felnama u sjajno crnoj boji.

 

Ducati-XDiavel-Nera 01.jpg

 

Međutim, motocikl se ističe svojim po meri napravljenom sedištu od Pelle Frau (mekana prirodna koža koju je razvila Poltrona Frau) dostupnom u pet boja: Siam Red, Steel Blue Cemento, India i Selva. Slovo ''X'' je takođe vidljivo na sedištu, ugravirano sofisticiranim laserskim procesom. Ispod cevastog čeličnog okvira nalazi se motor Testastretta DVT 1262 sposoban da za 160 KS na 9.500 obrtaja i 127Nm maksimalnog obrtnog momenta na 5.000 obrtaja. Nova Euro5 konfiguracija takođe obezbeđuje da motor bude odzivniji pri nižem broju obrtaja.

 

Za 2022. Ducati je takođe smanjio visinu od tla do sedišta na 755 mm kako bi ponudio bolju ergonomiju i udobnost pri vožnji na malim brzinama. XDiavel Nera takođe omogućava maksimalni ugao nagiba od 40 stepeni, zahvaljujući novoj gumi širine 240 mm postavljenoj na felni sa kanalom od 8 inča. Zaustavna snaga dolazi u obliku Brembo monoblok M50 čeljusti uparene sa dvostrukim diskom od 320 mm napred i jednim diskom od 265 mm pozadi. Druge značajne karakteristike uključuju:

  • potpuno LED osvetljenje sa dnevnim svetlima
  • Bosch inercijalna merna jedinica (IMU)
  • ABS
  • Ducati kontrola proklizavanja (DTC)
  • režimi vožnje
  • tempomat
  • Ducati Power Launch (DPL)

Vlasnici mogu pristupiti elektronskom paketu motocikla preko TFT ekrana u boji. Kako navodi italijanske kompanija, XDiavel Nera će se naći u salonima od marta 2022. U XDiavel liniji će mu društvo praviti XDiavel Dark i XDiavel S.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benda LFS-700 - novi Kinez koji privlači sve više pažnje

 

benda-ls-700.jpg

 

Kada je reč o kineskim proizvođačima motocikala, neki od njih se ne mogu pohvaliti originalnošću svojih kreacija. Naime, pojedini brendovi bez ikakvog srama kopiranju modele renomiranih marki kako bi što bolje privukli kupce na matičnom tržištu. Naravno, tu su i kvalitetna imena, koja se trude da vrednim radom i originalnim proizvoda privuku pažnju kupaca. Među takvim imenima je i Benda, koja je svojim dvotočkašima vrlo brzo privukla dosta pažnje.

 

Prošle godine je lansiran LFC-700 kruzer, a ove nas očekuje sportski motocikl po imenu VTR-300 sa v-tvin turbo agregatom. Jedan od predstojećih noviteta je i LFS-700 nejked, koji je svojim izgledom toliko privukao pažnje da je kompanija bila prinuđena da stane sa porudžbinama. Nazvan Tang Knife, LFS-700 je roudster koji dolazi sa četvorocilindarskim rednim agregatom zapremine 680 kubika. U paketu će se naći 17-inčne felne i spušten izduv. Sa solidnih 93.8 KS pri 11.000 obrtaja u minuti i maksimalnom brzinom od oko 210 km/h, LFS-700 je dobar u odnosu na rivale iz Evrope i Japana, ali postoji jedna posebno isplativa karakteristika koja bi mu sigurno pomogla da se istakne u odnosu na konkurenciju - cena od oko 5.200 evra koja je veoma povoljna u poređenju sa modelom kao što je Honda CB650R.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi KTM 890 Duke GP u stvari samo sređena osnovna verzija

 

ktm-890-duke-gp 03.jpg

 

Kada je KTM najavio početak svoje februarske promotivne kampanje novih ''nejked'' modela, bili smo veoma uzbuđeni. Očekivali smo da vidimo neke uzbudljive nove modele. Nažalost, prvi novitet bio je 890 Duke R sa novom bojom u osnovnoj ponudi, preuzetom pravo sa 1290 Super Duke R motocikla. Sa mehaničke strane, sve je ostalo nepromenjeno - isti motor i iste specifikacije kao na prethodnoj generaciji.

 

ktm-890-duke-gp 02.jpg

 

Nadali smo se boljim vestima kada je drugi motocikl fabrike iz Matighofena u pitanju, ali novi 890 Duke GP nije ispunio naša očekivanja. Iako nosi GP bedž, novi dvotočkaš je samo nešto sređenija varijanta osnovnog 890 Duke. Karakteriše ga nedostatak suvozačevog sedišta i grafika inspirisana MotoGP šampionatom.

 

ktm-890-duke-gp 01.jpg

 

Od ostalih ''novina'', izdvajamo u narandžasto obojene felne i zadnji podram. Poput 890 Duke R modela, specifikacije ostaju nepromenjene. Dvocilindarski LC8 agregat zapremine 889 kubika donosi 115 KS i 92 Nm maksimalnog obrtnog momenta. 890 Duke GP takođe ima isto WP Apex ogibljenje, šestoosnu inercijalnu mernu jedinicu (IMU) koja kontoliše široki spektar elektronskih funkcija, uključujući kontrolu proklizavanja u krivinama, ABS i različite režime rada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triumph i Breitling predstavili zajedničku specijalnu seriju

 

breitling-triumph 03.jpg

 

Triumph je predstavio najnoviju specijalnu verziju svog Speed Twin motocikla, posvećenu švajcarskom proizvođaču satova, kompaniji Breitling.

Punog naziva ''Triumph Speed Twin Breitling Limited Edition'', motocikl je zasnovan na aktuelnoj generaciji Speed Twin mašine, ažuriranoj prošle godine sa više snage, boljim ogibljenjem i snažnijim kočnicama, ali i sa kozmetičkim poboljšanjima i sređenom šasijom.

 

Breitling-Triumph 02.jpg

 

Istovremeno, Breitling će lansirati specijalno izdanje ručnog sata po imenu Top Time Triumph. Motocikl ima specijalnu Breitling Edition grafiku. Plava je u dva tona, dok osnovna odgovara onoj na originalnom Triumph Thunderbird motociklu iz 1951, kog je u filmu ''Divljak'' vozio Marlon Brando. Na vrhu rezervoara za gorivo je i Breitling logo.

 

Breitling-Triumph 01.jpg

 

Dizajn kazaljki na instrumentima je inspirisan dizajnom na Breitling satovima. Crno kožno sedište dolazi sa sivim vezom, što podseća na narukvice Breitling satova. Što se šasije tiče, Breitling Edition ima potpuno podesivo Ohlins ogibljenje. Triumph će napraviti 270 primeraka ovog motocikla, od kojih će samo 36 biti dostupno kupcima na matičnom tržištu u Velikoj Britaniji. Uz svaki motociklide potvrda autentičnosti uz potpiese direktora kompanija Triumph i Breitling, Nika Blura i Jorga Kerna. Što se cene tiče, ona će na britanskom tržištu iznositi 16.000 funti (oko 19.200 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2022 Ducati Multistrada V4

 

ducati-multistrada-v4-s 04.jpg

 

Posle samo godinu dana od početka prodaje, Ducati Multistrada V4 dobija skromno ažuriranje za 2022. godinu, a glavna karakteristika je poluautomatski sistem za spuštanje ogibljenja. Koncept oponaša onaj koji je prvi put viđen na Harley-Davidson Pan America 1250 avanturističkom modelu, gde je prednaprezanje na viljuške i zadnji amortizer smanjeno pri zaustavljanjima i malim brzinama kako bi se vozaču pomoglo da ima čvrst kontakt sa podlogom.

 

Ducati-Multistrada-V4-S 03.jpg

 

Funkcija ''minimalnog prednaprezanja'' dolazi na sve modele Ducati Multistrada V4 S za 2022. godinu, a za one koji imaju model iz 2021. u svojoj garaži, Ducati nudi besplatno ažuriranje softvera.

 

Ducati-Multistrada-V4-S 02.jpg

 

Ducati takođe nudi besplatno ažuriranje svog softvera za povezivanje, što sa sobom donosi niz poboljšanja, uključujući mogućnost povezivanja mobilnog telefona sa motociklom bez potrebe da ekran bude osvetljen.

 

Ducati-Multistrada-V4-S 01.jpg

 

Multimedijalne operacije Multistrade V4 bile su jedna od nekoliko slabih tačaka motocikla, zbog čega je ovo ažuriranje posebno dobrodošlo. Održavanje koraka sa jednom od istaknutih karakteristika Harley-Davidsona takođe izgleda kao pametan potez za italijanski brend, jer pokušava da održi Ducati Multistrada V4 kao ''najbolji od ostalih'' u odnosu na segment kojim dominira BMW R1250GS. Promene napravljene u liniji Ducati Multistrada V4 za 2022. uključuju aluminijumske bočne kofere i Givi top-box, kao i novu Iceberg White belu boju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha razvija hibridni pogonski sklop za TMax

 

yamaha-tmax-hybrid 01.jpg

 

Yamaha je podnela dva različita patenta koji opisuju novi TMax maksi-skuter koji dolazi sa hibridnim pogonskim sistemom. Na patentima se nalaze dva je TMax skutera sa dva različita tipa hibridnog pogona.

 

Yamaha-TMax-Hybrid 02.jpg

 

Iako nikakvi dodatni detalji nisu otkriveni, karakteristike motocikala na crtežu su slične aktuelnoj generaciji ovog modela japanske kompanije. Ipak, najnoviji patenti daju jasnu indikaciju da je hibridna tehnologija još uvek u ranoj fazi razvoja. Prvi patenti direktno povezuju motor sa unutrašnjim sagorevanjem (MUS) i električni motor. Direktna veza između elektromotora i MUS omogućava da se koristi konvencionalni sistem prenosa i da se osigura da razvoj motocikla bude što je moguće pre isplativiji. U međuvremenu, drugi patent prikazuje hibridni pogonski sistem koji je montiran u zadnju viljušku i prenos.

 

Drugo rešenje omogućava Yamaha da isti električni agregat koristi kod različitih MUS.  Međutim, sistem je malo delikatniji jer primorava kompaniju da precizno prilagodi električni motor različitim postavkama. Još važnije, treba li očekivati hibridnu verziju TMax 560 u budućnosti? Da i ne. Pretpostavlja se da se u ovom trenutku TMax koristi samo za razvoj novog hibridnog pogonskog sistema. Štaviše, TMax će najverovatnije omogućiti da se hibridni sistem lako postavi ispod sedišta zajedno sa baterijama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda zvanično potvrdila novi Hawk 11

 

honda-hawk 02.jpg

 

Prošlo je manje od nekoliko nedelja otkako je japanski magazin Young Machine prvi put objavio prvu sliku ovog motocikla, a čini se da je prava stvar već pred nama.

Honda je upravo zvanično potvrdila postojanje novog Hawk 11 modela, tako što je izbacila tizer sliku predstojećeg dvotočkaša. Honda Hawk 11 će premijerno biti prikazan na sajmu motocikala u Osaki, koji će trajati od 19. do 21. marta. Iako slika ne otkriva mnogo, kao i drugi tizeri, ona je pokazala ekstremni krupni plan farova, poklopca i pokazivača pravca Hawk 11 motocikla. Ipak, sam tizer nije daleko od rendera kog je pre nekoliko sedmica objavio Young Machine.

 

honda-hawk 01.jpg

 

Što je još važnije, kao što je potvrđeno u prethodnim izveštajima, Hawk će pokretati isti paralelni tvin moto zapremine 1.100 kubika (otuda ''11'') koji se široko deli među CRF1100L Africa Twin, Rebel 1100 i NT1100 modelima. Dok raniji izveštaji sugerišu da je Hawk 11 zamišljen kao zamena za odlazeće CB1100 i CB1100 RS, glasine i dalje navode da bi na kraju ipak mogao da zameni i CB1000R.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Axiis Liion - električni supermoto fantastičnih peformansi

 

axiis-liion 03.jpg

 

Kao i mi, verovatno nikada ranije niste čuli za kompaniju Axiis, ali ovaj proizvođač sa sedištem u Portugalu je specijalizovan za CNC mašinsku obradu. Sigurni smo da će Axiis sada postati popularniji, nakon što je svetu otkrio svoje novo elektično čudovište, nazvano Liion. Gledajući fotografije, vidimo da je Axiis Liion električni supermoto napravljen kombinacijom CNC delova i ugljeničnih vlakana.

 

Axiis-Liion 02.jpg

 

Tu je baterija od 12kWh koja donosi 134 KS i fantastičnih 720 Nm obrtnog momenta! Kompanija tvrdi da omogućava maksimalnu brzinu od 200 km/h.

 

Axiis-Liion 01.jpg

 

Zahvaljujući aluminijumskom ramu, aluminijumskoj jednostranoj zadnjoj viljušci i specijalno izrađenim CNC delovima, Axiis Liion je težak svega 134 kilograma!

Možda ćete se zapitati zašto praviti supermoto sa toliko snage na raspolaganju? Odgovor je jednostavan, a leži u činjenici da su kompaniju osnovala tri prijatelja koji su delili strast prema takmičenju na dva točka, uglavnom stvarajući CNC delove za supermoto. Međutim, kako navodi Axiis-u, Liionn je još uvek u kasnoj fazi razvoja i tek treba da bude spreman za drum ili stazu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki skuter koji sanja da postane Hayabusa

 

suzuki-swish-hayabusa.jpg

 

Lansiran 1999. godine, Suzuki Hayabusa je motocikl kojem definitivno nije potrebno predstavljanje. Uticaj koji je imao ne samo na japansku kompaniju, već i na celokupnu moto industriju je nemerljiv, toliko da je Suzukiju trebalo 21 godina da razvije drugu generaciju. Nije Suzuki previše previše menjao uspešnu formulu, tako da motocikl i dalje privlači poglede gde god da krene i juri do brzih 300 km/h. Ukratko, i dalje ostaje san za mnoge ljubitelje dva točka.

 

Nažalost, ne može svako da priušti Hayabusu. Ako vaše srce želi ovu mašinu, ali vaš budžet ne može dalje od skutera, na Tajvanu postoji nešto za vas.

Kompanija iz Hamamacua otkrila je najnoviju generaciju Suzuki Swish 125 skutera, koja donosi brojne osobine inspirisane svojim velikim bratom, a smeštene u elegantno malo pakovanje. Imamo oštri prednji deo kojim dominira centralno postavljen far i okružen ''očnjacima'' koji podsećaju na prednju masku Hayabuse, dok je izgled upotpunjen istom tamno sivom i mat zlatnom farbom koja čini da ovaj skuter podseća na daleko poznatiji sportski motocikl. Iako su istog duha, teško da im se performanse mogu uporediti. Swish ima agregat zapremine 125 kubika, sa 9.4KS na raspolaganju. Tako da bez obzira koliko vas izgledom podseti na Hayabusu, svaka sličnost će se završiti čim startujete skuter. Sa druge strane, kladimo se da je Swish i dalje brži u vožnji zakrčenim ulicama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li KTM sprema jeftini 1290 Super Adventure?

 

222938-KTM-1290-Super-Adventure-R.jpg

 

KTM 1290 Super Adventure je KTM-ov vodeći avanturistički turer, što znači da dolazi sa visokom cenom. Ovaj model je odgovor austrijske kompanije na Ducati Multistradu V4 i BMW R 1250 GS. 1290 Super Adventure je opremljen tehnološki najnaprednijim karakteristikama, uključujući Bosch radarsku tehnologiju - koja omogućava funkcije kao što su adaptivni tempomat i detekcija mrtvog ugla - kako bi se osiguralo da je u rangu sa ostalim konkurentima.

 

Međutim, upravo ta napredna tehnologija u mnogome utiče na cenu 1290 Super Adventure. A upravo je visoka cena značajno uticala na prodajne rezultate ovog dvotočkaša. Tako je KTM-ov model došao u nepoljan položaj u odnosu na svoje tržišne rivale. Ovo nas dovodi do najnovijih glasina koje stižu iz Nemačke, tj. portala Motorrad Online, koji tvrdi da ljudi iz Matighofena rade na osnovnom modelu 1290 Super Adventure, nadajući se da bi kao takav imao konkurentnu cenu. Prema izveštaju, KTM radi na ''pristupačnoj'' verziji modela 1290 Super Adventure bez elektronskog ogibljenja i radarskog prilagodljivog tempoma.

 

Dalje glasine sugerišu da bi osnovni 1290 Super Adventure mogao biti ADV sposobniji za terensku vožnju od njegovog modela sa višim specifikacijama. Iako vest zvuči primamljivo, KTM ništa od ovoga nije potvrdio. Međutim, izgledi za jeftiniji 1290 Super Adventure i dalje bi mogli biti u planu. Ostaje nam da čekamo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...