Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

Unit Garage donosi omaž Dakar mašini iz osamdesetih

 

yamaha-tenere-700-paket 02.jpg

 

Kultne retro mašine su nešto što mnogi ljubitelji motocikala vole, pa nije čudo što proizvođači traže inspiraciju u prošlosti. Ducati je nedavno krenuo tim putem, predstavivši DesertX. Model je inspirisan Cagiva Elefant motociklom koji se osamdesetih i devedesetih takmičio na reliju Paris-Dakar.

 

yamaha-tenere-700-paket 01.jpg

 

DesertX je brzo postao popularan, naročit među vozačima željnim avanture. Ako ste ljubitej ofroud vožnje, a pritom u garaži imate Yamahu Tenere 700, italijanska radionica Unit Garage donosi set delova koji će vizuelno transformisati japanski motocikl u Tenere 600 XT iz 1986. godine. U paketu se nalazi Yamahin prepoznatljiv dizajn u plavoj boji, prednji blatobran u obliku kljuna, okrugla retro LED svetla i aluminijumska tablica. Što se boje tiče, osim plave, dostupna je i crna. Sam paket se može postaviti na fabričke nosače Tenere 700, što u mnogome olašava njegovu instalaciju. Na sajtu radionice stoji da je ovaj klasični paket dostupan po ceni od 1.233 funti tj. oko 1.390 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stižu dva nova specijalna izdanja Triumpha Tiger 900

 

triumph-baha-aragon 01.jpg

 

Dve nove specijalne verzije Tiger 900 modela će se pridružiti liniji kompanije Triumph za 2023. To otkrivaju najnovija dokumenta o sertifikaciji, otkrivena u Australiji. Dva specijalna izdanja će biti Tiger 900 GT, drumski orijentisani, dok će Tiger 900 Rally, kao što mu ime kaže, biti fokusiran na off-road vožnju. Prema dostupnim navodima, dva modela predstavljaju omaž pobedi Ivana Servantesa na prošlogodišnjem izdanju Baha Aragon relija.

Tiger 900 GT i Rally će imati istu grafiku kakvu je na svom Tiger 900 Rally Pro motociklu letos imao Servantes. Dokumenta otkrivaju da će Tiger 900 GT biti 1.8 kilograma teži od Tiger 900 GT Pro. Istovremeno, Tiger 900 Rally je 3.1 kilogram teži od Tiger 900 Pro. Mada sertifikacija ne objašnjava razloge za ovakvo povećanje težine, pretpostavljamo da je u pitanju dodatna oprema koja se nalazi na ova dva specijalna izdanja. Mehanički, oba motocikla pokreće isti redni trocilindarski agregat zapremine 888 kubika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizveden milioniti KTM motocikl

 

ktm 1M.jpg

 

Pierer Mobility je saopštio da je proizveden milioniti KTM motocikl! Jubilarni primerak austrijskog brenda proizveden je u Indiji, što ukazuje na značaj njegove veze sa kompanijom Bajaj Auto, koja traje više od 15 godina. Razumljivo, 1.000.000 motocikl sa oznakom ''KTM'' nije bio model visokih performansi, već je bio KTM 390 Adventure. Napravljen je u fabrici Bajaj Auto u Puneu, u Indiji. U ovog pogononu se proizvode KTM modeli kubikaže od 125 do 390 kubika, kao i ekvivalentni Huskvarna modele, a radi od 2011. godine. Pune se smatra jednim od industrijskih i obrazovnih centara ove zemlje.

 

''Proizvodnja je tradicionalno bila jedna od naših jačih strana, a milioniti KTM je potvrda toga'', izjavio je Radživ Badžadž, vodeći čovek kompanije Bajaj. ''Kada smo počinjali naše partnerstvo 2007. godine, postavili smo sebi cilj da razvojem inovacija pomognemo KTM-u da postane poznat širom sveta. Stigli smo do brojke od milion, a ima još puno toga da se uradi. Ovo je zaista važna prilika i za Pierer Mobility i za Bajaj Auto. Naš uspeh se zasniva na četiri stuba: globalizaciji, stalnim inovacijama, motivisanim zaposlenima i etabliranim brendovima. Kao vodeći evropski proizvođač dvotočkaša, imamo pravog partnera u Bajaju. To nam daje samopouzdanje za budućnost'', izjavio je Štefan Pierer, izvršni direktor KTM-ove matične kompanije.

Ovo je drugo veliko dostignuće za KTM u 2023. godini, nakon što je Kevin Benavides osvojio stigao do druge pobede na Dakar reliju, a ukupno 19 za čuveni brend. Tobi Prajs je završio drugi i doneo KTM-u još jedno mesto na podijumu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piaggio razvija motor sa VVT sistemom

 

piaggio v4.jpg

 

Piaggio namerava da upotrebi sistem varijabilnog otvaranja ventila (VVT) na svojim agregatima, koji bi mogli da se nađu na nekoliko modela, uključujući i Aprilijine. Mnogi proizvođači koriste sistem varijabilnog otvaranja ventila na svojim motociklima, ali Piaggio - uključujući brendove kakvi su Aprilia i Moto Guzzi - nije među njima. Čini se da će se to promeniti, jer najnoviji patenti otkrivanju VVT sistem.

 

Konkretno se radi o V4 agregatu kompanije Aprilia, kakav u aktuelnom obliku pokreće Tuono V4 1100 ''nejked'' i RSV 1100. VVT je tehnologija koja se koristi za podešavanje karakteristika motora pri manjim i većim brzinama. Tako agregat može biti agresivan na većim brzinama, ali i znatno mirnije na manjim. Sistem kakav razvija Piaggio je jednostavan i ne zahteva uplitanje elektronike. Umesto toga, tri kuglice su postavljene na pogonski točak usisnog bregastog vratila; kada na kugle deluje centrifugalna sila, one se pomeraju ka spolja, menjajući tako istovremeno otvaranje usisnog i izduvnog ventila. Po svojoj arhitekturi, ovaj sistem je sličan onom koji je Suzuki 2017. iskoristio na GSX-R 1000. Međutim, Suzuki je upotrebio 12 kuglica, 4 puta više. Rešenje s tri kuglice bi kao glavni benefit imao manje gubitke zbog trenja, ali i niže proizvodne troškove. To znači da bi Piaggio VVT agregat mogao da se nađe i na modelima manje kubikaže, gde je ekonomska pristupačnost glavni faktor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Husqvarna Norden 901 Expedition stiže ove godine

 

husqvarna-norden-901-expedtion.jpg

 

Vest o dolasku ekstremnije verzije Husqvarna Norden 901 motocikla se prvi put pojavila sredinom prošle godine. U to vreme, dileri su dobili privatnu prezentaciju prototipa pomenutog modela. Međutim, najnoviji evropski dokumenti otkrivaju da će nova varijanta biti predstavljanje tokom 2023. Uprkos tome što je prva slika novog motocikla već našla put do društvenih mreža, švedska kompanija u sastavu Pierer Mobility grupe tek treba da objavi bilo kakvo zvanično saopštenje.

 

Pošto je osnovni Norden 901 zasnovan na KTM 890 Adventure, očekujemo da će verzija Expedition varijanta koristiti 890 Adventure R kao svoju osnovu. Uz to, mogao bi da ima WP Xplor 48-milimetarsku obrnutu prednju viljušku sa 240 mm hoda i WP Xplor zadnji amortizer. Takođe, dokument potvrđuje da nije urađena nikakva promena na motoru, što znači da će Expedition pokretati isti LC8c paralelni tvin agregat koji na raspolaganju ima 103 KS na 8.000 obrtaja u minuti. Međutim, međuosovinsko rastojanje je duže zbog duže prednje viljuške, dok će se ukupna težina motocikla takođe povećati sa 220 kg na 229 kg. Na osnovu video snimaka objavljenih na društvenim mrežama, primetno je da se Expedition izdvaja od standardnog Norden 901 zahvaljujući novoj boji i grafici i štitnicima od legure.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Italijanski brend Morbidelli sprema povratak na tržište?

 

231078-morbidelli 01.jpg

 

Tokom poslednjih godina oživljeni su mnogi evropski brendovi i to uglavnom kroz pomoć azijskih proizvođača. Benelli je ponovo došao u žižu javnosti nakon što je kompaniju kupio Qianjiang. Tu su i neki manji brendovi, koji su se posle godina odsustva vratili na tržište. Čini se da će tim putem poći još jedno ime, a ulogu u njegovom oživljavanju će opet imati Qianjiang, jedan od najistaknutijih proizvođača iz Kine. Pod svojim krilom ima brendove kao što su Benelli, Keeway i QJ Motor. A sada bi njima mogao da se pridruži i - Morbidelli.

 

Morbidelli je slavu stekao tokom sedamdesetih godina prošlog veka i to preko moto trka. Đankarlo Morbideli, osnivač kompanije, prijavio je svoje motocikle u klase 125, 250 350 i 500 kubika, što je bio pametan potez. Od 1975. do 1977. su osvojena tri naslova u klasi 125 kubika, jedan u klasi 250 kubika. Morbidelli ime bi moglo da se iskoristi na već postojećim motociklima sa oznakom MBP (Moto Bologna Passione). Zanimljiv je odnos ova dva italijanska brenda. Samo ime MBP i logotipi su vlasništvo kompanije iz Hong Konga koja se zove Powerlink Technology. Još uvek nije jasno da li Qianjiang ima vlasnički udeo u Powerlink-u, ali MBP jeste deo Qianjiang porodice. Međutim, poput marke Keeway, MBP ne uzima motocikle od QJ Motor, već od drugih kineskih proizvođača (Gaokin, Longjia). Šta god da se dogodi, već smo videli da se brendovi iz Qianjiang porodice brzo razvijaju zahvaljujući gotovo neiscrpnim resursima. U ovom trenutku, nije jasno šta budućnost sprema za Morbidelli, ali je jasno da Qianjiang želi da maksimalno iskoristi istoriju i nasleđe italijanskog brenda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda razvija novi navigacioni sistem za Gold Wing

 

honda goldwing.jpg

 

Najnoviji patenti otkrivaju da Honda radi na novom navigacionom sistemu. Prema dostupnim informacijama, sistem neće prikazivati samo tipične informacije, već će prilikom odabira bezbednije rute u obzir uzimati i vremenske uslove. Da stvar bude zanimljivija, sistem će prikupljati podatke od drugih Hondinih vozila, uključujući i automobile, kako bi imali što tačnije rezultate. Uz pomoć dobijenih podataka, sistem će modifikovati navigaciju kako bi vozači uspešno izbegli nadolazeće loše vreme. Honda planira još nešto. Naime, namera je da se novi navigacioni sistem poveže sa sistemom elektronike, kako bi motocikl mogao da prilagodi vetrobransko staklo i grejače ručica datim vremenskim uslovima. Treba napomenuti da je sistem u ranoj fazi razvoja, pa bi moglo da prođe prilično vremena pre nego što se nađe na proizvodnom motociklu. Kako navodi japanska kompanija, to bi najverovatnije mogao da bude GL 1800 Gold Wing.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati DesertX dobija turn-by-turn navigaciju

 

ducati-desertx-2023 02.jpg

 

Ducati je najavio da će DesertX u izdanju za 2023. biti opremljen turn-by-turn navigacijom, što ga čini prvim Ducati modelom sa tom funkcijom. DesertX je prvi Ducati sa pravim off-road sposobnostima. Pokreće ga Testastretta Desmodromic agregat, koji na raspolaganju ima 110 KS na 9.250 obrtaja i 92 Nm maksimalnog obrtnog momena na 6.500 obrtaja. Upravo zbog toga je postao veoma popularan, nakon što je premijerno prikazan prošle godine.

 

ducati-desertx-2023 01.jpg

 

Kako navodi italijanski proizvođač, DesertX će detaljne informacija navigacionog sistema prikazivati na TFT instrument tabli. Nažalost, nova funkcija nije deo standardnog paketa opreme, već je dostupna kao dodatna opcija. Još jedno ažuriranje koje će biti sprovedeno za 2023. je nova opcija boje nazvana ''RR22''. Istu grafiku je DesertX Danila Petručija koji je vozio tokom demonstracije ovog motocikla na Sardiniji. U međuvremenu, isti turn-by-turn navigacioni sistem će se naći na predstojećem Diavel V4.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Energica zabeležila značajan rast prodaje u 2022. godini

 

energica-experia 01.jpg

 

Energica je pretrpela nekoliko ključnih događaja tokom poslednje dve godine. Nakon što je kompanija za finansijsku tehnologiju Ideanomics preuzela većinsko vlasništvo nad proizvođačem električnih motocikala, uvela je ključne promene u njen način poslovanja. Italijanska marka je promenila prioritete ka izgradnji svoje dilerske mreže i da postane lider na tržištu. Izgleda da su se ti napori isplatili 2022, a Energica je zabeležila porast prodaje od 52% (u poređenju sa prethodnom godinom.). U tom procesu, kompanija je takođe zabeležila rast prihoda od 67%. Taj rast prati nedavna proširenja dilerske mreže. U 2022. godini, kompanija je uspostavila 15 novih dilera u SAD i postavila 33 dodatne lokacije širom ostatka sveta. U ovom trenutku, Energica sada 135 dilera i uvoznika. U planu je da se taj broj poveća u narednih 12 meseci. Pozitivnim ciframa doprineo je i kompanijin prvi avanturistički model Experia. Porudžbine za e-ADV već predstavljaju polovinu ukupne prodaje Energice u 2022.

 

''Naš uspeh je na kraju odraz uverenja kupaca da Energica pravi najbolje električne motocikle na tržištu'', izjavila je izvršna direktorka Energice Livija Čevolin. ''Neverovatno sam ponosna i počastvovana sjajnim povratnim informacijama koje je Energica dobila u prvoj polovini godine, posebno nakon što je Experia lansirana.'' Međutim, Energica nije fokusirana samo na proizvodnju motocikala. Inicijativa kompanije Energica Inside ima za cilj partnerstvo sa proizvođačima originalne opreme za dvotočkaše, poljoprivredu i brodove kako bi se rešili izazovi elektrifikacije. Pored toga, policijske snage širom sveta počinju da razmatraju flote električnih motocikala nakon što je Energica isporučila 88 EsseEsse9+ jedinica Indonežanskoj nacionalnoj policiji za samit G20 na Baliju. Uz svu tu potražnju, Ideanomics se nada da će povećati proizvodnju u narednoj godini. ''Jedan od osnovnih projekata na kojem zajedno radimo je ubrzanje proizvodnje'', otkrio je predsednik Ideanomics Robin Meki. ''Zajedno smo u procesu montažnog otiska, kao i instaliranja naprednih rešenja za automatizaciju. Rezultat će biti više motocikala visokih performansi koji će brže doći do dilera i kupaca. Nakon kompanijinog izlaska iz MotoE šampionata i preuzimanja Ideanomics-a, nismo bili sigurni kako će se električni brend prilagoditi. Srećom, otvorile su nam se nove i bolje mogućnosti.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praga predstavila novi ekskluzivni ZS 800

 

praga-zs-800 02.jpg

 

Praga, češki proizvođač motocikala, predstavio je novi ZS 800 model.

ZS 800, za koji kompanija tvrdi da je moderna verzija kultnog Praga BD 500 iz 1928. godine, ograničen je na svega 28 jedinica. Iza njega stoji isti inženjerski tim koji je napravio Praga Bohema hiperautomobil. Sa hromiranim čeličnim ramom od molibdena i izduvnim sistemom od titanijuma, uključujući unikatne karbonske felne, Praga ZS 800 je težak svega 142 kg.

 

praga-zs-800 01.jpg

 

Motocikl pokreće paralelni tvin SOHC motor sa 4 ventila, zapremine 773 kubika, koji donosi 50 KS i 65 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Snaga se na zadnji točak šalje preko petostepenog menjača sa završnim lančanim pogonom. Kočenje se vrši preko hidrauličnih doboš kočnica od 200 mm na prednjm i zadnjem točku, izostavljajući konvencionalne disk kočnice koje se obično nalaze na savremenim mašinama. Retro karakteristike se takođe odnose na vešanje sa čeličnom viljuškom na nosaču napred i ogibljenjem sa tvrdim repom pozadi. Međutim, obe komponente isporučuje Ohlins. Kako navodi Praga, isporuke ZS 800 počeće sredinom ove godine, a preporučena prodajna cena ove mašine je oko 85.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wolverine XS 800 - neobičan kruzer sa širokom zadnjom gumom

 

wolverine-xs-800 03.jpg

 

Xiang Shuai je relativno nov brend iz Kine. Očigledno inspirisan scenom čopera i kruzera iz SAD, brend je uložio dosta napora da usvoji stil i karakter američkih kruzera. To najbolje pokazuje Brotherhood linija kruzera neobičanog stila, ali prilično slabih performansi. Brotherhood linija je sada dobila novog člana, model po imenu Wolverine XS 800. Dovoljan je pogled da bi se shvatilo da je kruzer dizajniran s fokusom na izgled. Na kraju krajeva, cilj Brotherhood linije je da kupcima obezbedi ''po meri izrađene motocikle direktno iz fabrike''.

 

wolverine-xs-800 02.jpg

 

Najvažnija karakteristika Wolverine XSS 800 je neobično široka zadnja guma. Sa 360 milimetara, šira je od bilo kog serijski proizvedenog pneumatika, i velike su šanse da ćete biti ograničeni na veoma uzak izbor brendova kada dođe vreme da je zamenite. Trenutno samo Avon i Vee nude gumu ove veličine. Wolverine u fabričkom izdanju ima pneumatike nepoznatog kineskog brenda Kingtire.

 

wolverine-xs-800 01.jpg

 

Ipak, bez obzira na vrstu gume koju stavite na Wolverine, velike su šanse da će to biti usporena vožnja i noćna mora za manevrisanje kroz uske krivudave puteve. Da ne pominjemo jednostranu zadnju viljušku koja je verovatno ojačana da bi izdržala dodatnu težinu. Rezultat? Kruzer težine 288 kilograma. Naravno, 288 kilograma možda ne izgleda kao teško za veliki kruzer, ali važno je napomenuti da Wolverine XS 800 nema snažan agregat. Pokreće ga V-tvin jedinica zapremine 800 kubika, sa 52 KS i 57 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeths ZFR 500 R

 

zeths-motocikl 02.jpg

 

Zeths je jedan od nekoliko kineskih brendova koji su tek počeli da grade svoju reputaciju. U pitaju je proizvođač koji je osnovan u Kunšanu, blizu Šangaja, 2016. Za razliku od većine drugih proizvođača u ovoj oblasti, Zeths prodaje samo motocikle sa zapreminom motora od 250 kubika i više.

ZFR 500 R je najnovija kreacija brenda, koja cilja na brzo rastuće neo-retro tržište. ZFR 500 R ima stil koji je očigledno pod uticajem superbajkova iz osamdesetih godina prošlog veka. Iz naziva se vidi da ima motor zapremine 500 kubika. Velika je verovatnoća da će ZFR 500 R koristiti vodom hlađeni motor sa ubrizgavanjem goriva, paralelni dvostruki agregat sa radilicom od 180 stepeni, kao i većina kineskih proizvođača modela ove kubikaže.

 

zeths-motocikl 01.jpg

 

Bočni oklop ZFR 500 R otkriva, barem delimično, aluminijumski ram koji se nalazi ispod. Napred je upotrebljena obrnuta teleskopska viljuška, mada je još uvek nejasno da li će imati bilo kakvu podesivost. Štaviše, posebno za ovu klasu veličine motora, jednostrana aluminijumska zadnja viljuška se ističe i daje motociklu mnogo veću privlačnost. Prednja kočnica sa duplim diskom, verovatno Brembo, smeštena je u livene aluminijumske felne pomoću čeljusti sa četiri klipa koje su postavljene radijalno i takođe imaju ABS u standardnom paketu. Iako Zeths tek treba da zvanično predstavi ZFR 500 R, očekuje se da će njegova proizvodnja početi do maja ove godine. Trenutno je cena još uvek nepoznata, ali cifra oko 6.500 evra zvuči razumno. Trenutno Zeths posluje uglavnom na kineskom tržištu. Međutim, uobičajena je praksa da drugi brendovi uvoze kineske motocikle i kasnije ih rebrendiraju za druga tržišta, posebno u Aziji i Evropi. Biće zanimljivo videti proizvodnu verziju Zeths ZFR 500 R, jer nema mnogo potpuno opremljenih neo-retro sportskih motocikala, posebno ovog kalibra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela proizvodnja Ducati Multistrada V4 Rally

 

231456-ducati-multistrada-v4-rally 02.jpg

 

Počela je proizvodnja najnovijeg člana Multistrada porodice. To je Ducati Multistrada V4 Rally, koji bi u prodajne salone širom sveta trebalo da stigne u februaru. Fabrika iz Borgo Panigalea je najavila ovo izdanje usmereno na terensku vožnju krajem prošle godine. Iako ima isti Granturismo V4 agregat kao i osnovni model, Multistrada V4 Rally donosi bolje terenske sposobnosti zahvaljujući povećanju hoda točkova na Showa Skyhook ogibljenju od 30 mm.

 

ducati-multistrada-v4-rally-2 01.jpg

 

Novina na Rally modelu je i režim specifičan za terensku vožnju koji smanjuje maksimalnu snagu na samo 114 KS - sa 170 konja - što je takođe smanjilo uplitanje elektronskih sistema, posebno kontrole proklizavanja. Ovo omogućava Rally modelu da ponudi bolje upravljačke karakteristike van puta. Pored toga, Rally takođe ima veliki rezervoar za gorivo od 30 litara i deaktivaciju zadnjeg niza cilindara motora pri malim brzinama. Ducati Multistrada V4 Rally deli veliki deo standardne sa osnovnom Multistradom V4 uključujući 6.5-inčni TFT ekran. Kako navodi Ducati, Rally dolazi u tri varijante: Adventure Radar, Adventure Radar & Travel i Full Adventure. Nova Ducati Multistrada V4 Rally dostupna je u Ducati Red crvenoj i Brushed Aluminium and Black crnoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wottan Storm-V spreman za Evropu

 

wottan-strom-v-125 02.jpg

 

Španska kompanija Wottan ušla je u segment avanturističkih skutera sa potpuno novim Storm-V modelom od 125 kubika. Po ceni nešto manjoj od 4.000 evra, Storm-V ima sličan koncept dizajna kao Hondin X-ADV 750, uključujući visoko vetrobransko staklo i vešanje s dugim hodom.

 

wottan-strom-v-125 01.jpg

 

Mehanički, Wottan Storm-V je opremljen jednocilinarskim, vodom hlađenim DOHC agregatom zapremine 125 kubika, koji na raspolaganju ima 14 KS. Uprkos maloj kubikaži, Storm-V je ima rezervoar za gorivo od 12,5 litara. Wotan takođe tvrdi da je skuter moćan, efikasan i ekološki prihvatljiv. Sistem ogibljenja skutera čine teleskopska viljuška od 37 mm napred i dvostruki zadnji amortizeri pozadi. U međuvremenu, kočenje se vrši preko ABS/CBS čeljusti sa 4 klipa i prednje 260-milimetarske disk kočnice, a pozadi je ABS/CBS čeljust sa diskom od 220 mm. Kao praktičan skuter, Storm-V takođe ima dva pretinca za rukavice na prednjoj strani i dovoljno prostora za odlaganje ispod sedišta u koje može da stane jedna ful-fejs kaciga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi električni Suzuki na dva točka stiže 2024. godine

 

suzuki n1.jpg

 

Suzuki je najavio svoj plan o postizanju karbonske neutralnosti, u kojem je detaljno naveo da se očekuje da će njegov prvi električni model na dva točka biti dostupan 2024. godine. Kada je Suzuki najavio da napušta MotoGP, nakon velike nagrade Španije prošle godine, navedeno je da je deo razloga želja kompanije da se fokusira na svoju budućnost i alternativna rešenja za napajanje koja će morati da usvoji umesto tradicionalnih motora s unutrašnjim sagorevanjem.

 

Za sada, Suzuki tek treba da lansira električno vozilo, ali to će se promeniti u budućnosti. Japanski proizvođač je najavio da će njegov prvi dvotočkaš na električni pogon biti predstavljen tokom finansijske godine 2024. u klasi malog do srednjeg kapaciteta. Uz to, Suzuki planira da 2030. godine u svojoj liniji ima osam takvih modela, što će činiti 25% ponude. Međutim, ovo je samo za modele za putničke klase. ''Za velike motocikle, Suzuki razmatra uvođenje karbonsko neutralnih goriva'', navodi se u saopštenju renomiranog proizvođača. Ovde je vredno napomenuti da će MotoGP početi da koristi delimično nefosilna goriva od 2024, a potpuno nefosilna od 2027. godine. Suzuki je takođe najavio planove za proširenje svojih manjih opcija za električnu mobilnost, kao i za baterijske električne vanbrodske motore. Suzuki će do 2030. godine ukupno uložiti oko 32 milijarde evra, a gotovo polovina od tog iznosa je rezervisana za investicije vezane za elektrifikaciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki Ninja ZX-4RR KRT Edition

 

231582-kawasaki ninja 04.jpg

 

Kawasaki je pripremio model Ninja ZX-4RR KRT Edition namenjen entuzijastima koji žele atraktivne motocikle s manjom zapreminom.

Ninja ZX-4RR KRT Edition ima novi, četvorotaktni, redni četvorocilindrični motor sa dvostrukim bregastim osovinama i tečnim hlađenjem, 399 ccm i visokim brojem obrtaja. Prečnik i hod su 57.0 x 39.1 mm, a Kawasakijev maksimalni obrtni moment za ovaj mali motor je 35,25 Nm pri 11.000 obrtaja. Inače, ''crvena linija'' je iznad 15.000 obrtaja. Motor je uparen sa 6-stepenim menjačem sa asistencijom i kliznim kvačilom koje je deo standardne opreme.

 

231583-kawasaki ninja 03.jpg

 

Iz Kawasakija kažu da su u proizvodnji ovog motora koristili cilindre i klipove od livenog aluminijuma s molibdenskim premazom zbog povećanja izdržljivosti. Širok otvor cilindra je omogućio korišćenje usisnih ventila od 22 mm i izduvnih ventila od 19 mm da bi se poboljšao protok vazduha, a uski ugao ventila od 24.8 stepeni je dizajniran imajući na umu efikasnost sagorevanja i kompaktnost motora.

 

231584-kawasaki ninja 02.jpg

 

Ostali ''trikovi'' u motoru uključuju lagane kovane bregaste osovine i opruge ventila, dvostepenu mašinsku obradu na usisnim otvorima koja je slična onoj kod modela Ninja ZX-10R, lakši zamajac i 34 mm elektronske ventile gasa i drugo. Kočioni sistem se sastoji od dvostrukih poluplutajućih prednjih diskova od 290 mm, koji su upareni sa radijalno postavljenim monoblok čeljustima sa četiri klipa. Pozadi je disk od 220 mm s čeljusti sa jednim klipom. Motocikl je dobio 17-inčne ''zvezdaste'' točkove sa Dunlop GPR300 gumama. ZX-4RR dolazi standardno sa ABS-om i podesivim polugama kočnice i kvačila.

 

kawasaki ninja 01.jpg

 

Bezbednost je takođe na visokom nivou jer je motocikl opremljen sistemom za kontrolu proklizavanja sa tri režima. Motocikl ima mogućnost izbora između niske i pune snage. U ''niskom'' modu se isporučuje 80% snage. Inače, na raspolaganju su četiri standardna moda vožnje, a to su Sport, Road, Rain i Rider (manuelni). Kawasaki Quick Shifter omogućava promenu stepena prenosa bez kvačila. Ram je inspirisan onim koji ima model ZX-10RR, a tu su i prednja svetla, pokazivači smera i zadnje svetlo u LED tehnologiji. TFT ploča u boji ima dva različita moda prikazivanja. Smartphone je moguće povezati putem Bluetootha i Kawasakijeve aplikacije Rideology the App. Motocikl je težak 180 kg, sedište je na visini od 80 cm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 138 cm. Kawasaki Ninja ZX-4RR KRT Edition na evropsko tržište stiže u drugoj polovini ove godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Husqvarna Norden 901 Expedition

 

husqvarna-norden-901-expedition 03.jpg

 

Husqvarna je zvanično predstavila svoj najnoviji model, Norden 901 Expedition, koji predstavlja nadograđenu verziju standardnog Norden 901 avanturističkog motocikla. Norden 901 Expedition je opremljen novom opremom koji ga čini modelom pogodnijim i spremnijim za putovanja. Najznačajnija novina je novi sistem ogibljenja, koji sadrži WP XPLOR viljuške i XPLOR PDS zadnji amortizer sa 240 mm hoda, što je 20 mm više u poređenju sa standardnom varijantom.

 

husqvarna-norden-901-expedition 02.jpg

 

Husqvarna je napravila pravi potez uvođenjem potpuno podesivog ogibljenja, omogućavajući vozačima da kontrolišu predopterećenje, kompresiju i prigušivanje odskoka. Kokpit je takođe unapređen da pruži udobnost na dugim vožnjama, s većim vetrobranskim staklom i podesivim ručicama upravljača i sedištem. Uz to, Norden 901 Expedition dolazi sa unapred ugrađenim prtljažnim prostorom koji nudi 36 litara nosivosti u dve torbe montirane na podram.

 

husqvarna-norden-901-expedition 01.jpg

 

Ostali značajni dodaci uključuju štender, snažni štitnik motora i Bluetooth modul za povezivanje, koji omogućava pozive i komunikaciju u toku vožnje, kao i turn-by-turn navigaciju. Zainteresovani kupci mogu naručiti novi Norden 901 Expedition preko zvaničnog sajta kompanije. Motocikl bi trebalo da stigne u Evropu sredinom ovog meseca. Nadograđene karakteristike čine ovaj motcikl idealnim izborom za entuzijaste koji traže pouzdanu i udobnu vožnju, bilo da se radi o putovanju na duge staze ili običnom uživanju za vikend.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson iz 1908. prodat za 860.000 evra

 

harley-davidson-1908 02.jpg

 

Starinski Harley-Davidson Strap Tank iz 1908. godine je nedavno na aukciji u Las Vegasu prodat za ukupno cenu od oko 860.000 evra. U nju su uračunati i troškovi aukcijske kuće.

Iako ga ovaj iznos ne čine najskupljim motociklom ikada prodatim na aukciji, to je i dalje značajan iznos za mašinu napravljenu od strane čuvenog proizvođača iz Milvokija. Prema dostupnim informacijama, motocikl je više od šest decenija bio u vlasništvu izvesnog Dejvida Julejna.

 

harley-davidson-1908 01.jpg

 

Motocikl je naziv Strap Tank dobio zbog činjenice da su rezervoar za gorivo i ulje pomoću niklovanih traka obavijeni oko poprečne šipke rama. Iako je motocikl u nekom trenutku restauriran, veći deo je u originalnom stanju, uključujući rezervoar, točkove, remenicu motora, presvlaku sedišta i prigušivač. Za mnoge, Strap Tank predstavlja evoluciju prvog Harley-Davidson motocikla kog su Vilijam S. Harli i Artur Dejvidson zajedno napravili. Napravljeno je ukupno 450 primeraka ovog dvotočkaša, ali je svega desetak njih ostalo sačuvano do današnjih dana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati premašio milijardu evra prihoda

 

232366-ducati-scrambler.jpg

 

Italijanski proizvođač motocikala, Ducati, imao je neverovatnu godinu, postigavši rekordne brojke u pogledu prodaje, prihoda i operativnog profita. Kompanija je prvi put u svojoj istoriji premašila cifru prihoda od milijardu evra, što predstavlja povećanje od 24% u odnosu na 2021. godinu, sa ukupno 61.562 prodatih motocikala. Operativni profit je takođe bio impresivan sa rekordnih 109 miliona evra, što odgovara rastu od 77% u odnosu na prethodnu godinu.

 

Ova finansijska dostignuća su postignuta uprkos poremećajima u lancu snabdevanja u automobilskom sektoru koji su snažno uticali na mnoge druge kompanije. Uz to, Ducati je predstavio osam novih modela za 2023. i biće jedini dobavljač motocikala za MotoE šampionat. Sa ovim uzbudljivim razvojem, kompanija se stalno etablira kao solidan i inovativan brend koji nudi izuzetno iskustvo entuzijastima motocikala širom sveta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson otkrio novi X350

 

harley-x350 03.jpg

 

Harley-Davidson X350 je predstavljen u Kini, čime je konačno potvrđeno da iza porekla motocikla stoji QJ Motor. Dvotočkaš je otkriven na kineskom sajtu američke kompanije. Sada konačno znamo da je ''srce'' ove mašine vodom hlađeni dvocilindarski motor, zapremine 353 kubika. Na raspolaganju ima 36 KS i 31 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

 

Harley-X350 02.jpg

 

Prema dostupnim informacijama, potrošnja goriva je 4.95 litara na 100 km, što znači da se s punim rezervoarom od 13.5 litara može preći 273 km. Spreman za vožnju, Harley-Davidson X 350 je težak 195 kg, dok tu težinu podržavaju obrnute viljuške sa podesivim odskokom od 41 mm napred, i amortizer sa podesivim odskokom i prednaprezanjem pozadi. Da bi se zaustavio, motocikl koristi jedan plutajući prednji kočioni disk, uz čeljusti sa četiri klipa. Pozadi se nalazi čeljust sa jednim klipom koja radi na jednom, fiksnom disku.

 

Harley-X350 01.jpg

 

Gume dolaze iz Pirellija; konkretno, motocikl koristi gume Angel ST pneumatike - 120/70-ZR17/58V napred i 160/60-ZR17/69V pozadi. Što se tiče cene, poznata je samo ona za kinesko tržište, koja iznosi oko 4.300 dolara tj. nešto preko 4.000 evra. Uz to, ostaje nejasno kada će motocikl stići na tržišta van Kine, uključujući i zapadna tržišta, poput Velike Britanije, Evrope i SAD.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Buell Super Cruiser stiže 2025. godine

 

buell-super-cruiser 01.jpg

 

Kompanija Buell Motorcycle je spremna za ulazak u segment kruzera svojim novim modelom nazvanim Super Cruiser. Motocikl je dizajniran u saradnji s Roland Sands Design, a donosi ET-V2 V-tvin agregat zapremine 1.190 kubika. Radi se o istoj jedinici koja pokreće modele Buell Hammerhead 1990, 1190 SX, Baja Dune Racer i Supertouring.

 

buell-super-cruiser 02.jpg

 

Međutim, Hammerheand i 1190 SX su već dostupni u SAD, dok Super Cruiser, Baja Dune Racer i Supertouring u prodaju neće stići pre 2025. godine. Imajući to u vidu, jasno je da će 2025. biti izuzetno dinamična godina za američkog proizvođača.

U ovom trenutku, Buell nije želeo da otkriva detalje o svom motociklu, ali su bili radi da njegove fotografije podele na društvenim mrežama. Za kraj, postoji još jedna interesantna stvar. Aktuelna verzija V-tvin motora od 1.190 kubika donosi 185 KS i 138 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Ukoliko se u takvoj varijanti nađe na Super Cruiser motociklu, ovaj kruzer će biti najsnažniji dvotočkaš te vrste ikada napravljen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM 1290 Super Duke RR - snažan i u ograničenom broju

 

ktm-1290-super-duke-rr-2023 03.jpg

 

KTM je predstavio svoju najnoviju ponudu za ljubitelje super nejked mašina, a to je novi 1290 Super Duke RR. Ova mašina ograničenog izdanja je druga verzija popularnog 1290 Super Duke RR, koji je nakon prvog lansiranja 2021 rasprodat za manje od sat vremena. KTM se fokusirao na to da verzija za 2023. godinu bude još lakša i spremnija za stazu od prethodne. Motocikl se može pohvaliti odnosom snage i težine od 1:1, sa težinom od samo 180 kg, što je 11 kg manje od standardnog motocikla. Dvotočkaš s agregatom od 1.301 kubik na raspolaganju ima 180 KS, uz 140 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

 

ktm-1290-super-duke-rr-2023 02.jpg

 

KTM 1290 Super Duke RR iz 2023. ima podram i sedište od karbonskih vlakana, uz dosta materijala male težine na karoseriji, uključujući prednji blatobran, zadnji poklopac, poklopac rezervoara za gorivo i štitnike motora. Tu je WP ogibljenje, koje čine APEX PRO 7548 viljuške i APEX PRO 7746 amortizerima. I jedni i drugi su potpuno podesivi.

 

ktm-1290-super-duke-rr-2023 01.jpg

 

Za one koji žele da voze motocikl na stazi, novi KTM 1290 Super Duke RR dolazi s Track i Performance režimima vožnje. A za one koji žele još više snage, moguće je ugraditi Akrapovič Evo izduvnii sistem, koji može smanjiti težinu i osloboditi još više konjskih snaga. Najuočljivija promena u odnosu na model iz 2021. je u stilskom izgledu. Novo izdanje KTM 1290 Super Duke RR ima tamniji izgled sa sjajnom crnom i mat karbonskom šemom boja, belom grafikom i narandžastim ukrasnim detaljima na ramu, podramu i faru. KTM planira proizvodnju svega 500 primeraka KTM 1290 Super Duke RR, a svi zainteresovani za kupovinu treba da kontaktiraju svog najbližeg KTM dilera. Sa uspehom modela iz 2021. i poboljšanjima napravljenim u najnovijoj, nema sumnje da će svih 500 brzo naći nove vlasnike.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekskluziva na sajmu u Beogradu: KTM BRABUS 1300 R, samo 1 od 154 u svetu - prodat istog dana kad je stigao u Srbiju

 

ktm bg 04.jpg

 

KTM Srbija pripremila je nesvakidašnju premijeru za poslednji dan 15. ''MotoPassion'' sajma motocikala! Ljubitelje moćnih i jedinstvenih dvotočkaša obradovaće specijalno izloženi KTM BRABUS 1300 R u hali 4 Beogradskog sajma, koji je za gotovo 50.000 evra prodat istog dana kad je stigao u Srbiju. Predstavljeni KTM BRABUS 1300 R je jedan od svega 154 primeraka u svetu, odnosno 1 od 77 u Magma Red boji, što ga svrstava među najekskluzivnije modele u našoj zemlji.

 

ktm bg 03.jpg

 

Ovaj motocikl, predstavlja pravu atrakciju na dva točka, a karakterišu ga visoke performanse, besprekoran kvalitet i vrhunski dizajn namnjen istinskim entuzijastima i avanturistima.

 

ktm bg 02.jpg

 

Iako počiva na modelu KTM 1290 SUPER DUKE R EVO, KTM BRABUS 1300 R poseduje upečatljivi identitet koji je upotpunjen nizom ekskluzivnih, ručno rađenih detalja i komponenti od karbona. Prepoznatljiv je po svom specifičnom i upečatljivom faru, kao i ručno rađenim grejnim sedištem koji po svojim karakteristikama podseća na ona koja se nalaze u BRABUS superautomobilima.

 

ktm bg 01.jpg

 

Pored svoje estetske jedinstvenosti, BRABUS 1300 R donosi moćno iskustvo u vožnji sa svojih neverovatnih 180 konjskih snaga i 140 Nm. BRABUS 1300 R poseduje posebni mat-crni keramički obloženi auspuh, čiji dizajn ističe njegov moćan, avanturistički i nekonvencionalan karakter. Jedinstveni BRABUS 1300 R proizvodno je limitiran na samo 154 jedinice koje su dostupne u dve boje: Magma Red i Signature Black - po 77 motocikala u obe varijante, simbolišući tako dekadu i godinu u kojoj je osnovana kompanija BRABUS (1977).

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Skoro) neraspakovani Moto Guzzi star 30 godina prodat za 29.000 evra

 

moto-guzzi 03.jpg

 

25. marta ove godine, prodavac iz Blumingtona u Minesota, prodao je još uvek neraspakovani Moto Guzzi Daytona 1000 iz 1993. godine. Kako je Guzzi dospeo ovde?

Kasnih osamdesetih dr Džon Vitner, osim toga što je bio zubar, imao je veliku strast prema modifikovanju motocikala. Naročito onih sa oznakom Moto Guzzi. Kako priča ide, kompanija ga je pozvala da rade na novom superbajku i tako je rođena Daytona 1000. Mašinu pokreće V-tvin jedinica od 992 kubika koji proizvodi 95 KS na 8.000 obrtaja. Ogibljenje čine Marzocchi viljuške napred, kao i Koni amortizer pozadi. Disk kočnice i izduvni sistem od nerđajućeg čelika su bili standardni, a na nekim fotografijama možete videti da je izduv još uvek umotan u foliju. Najveća brzina je išla preko 230 km/h!

 

moto-guzzi 02.jpg

 

Ovaj konkretan primerak je prvobitno isporučen iz Mandela del Larija u salon u Bogartu, Džordžija, negde tokom novembra 1992. Prešao je ukupno 16 km i dolazi sa svim standardni delovi koje bi prodavac sastavio da bi prodao završenu mašinu na podu izložbenog prostora nakon što je izvadi iz sanduka. Takođe dolazi sa originalnom Moto Guzzi garantnom karticom, kontrolnom listom pre isporuke namenjenom prodavcima za odjavu, računom o prodaji i sertifikatom proizvođača o poreklu.

 

moto-guzzi 01.jpg

 

Motocikl je nabavio prodavac u novembru prošle godine, a zatim ga početkom meseca dao na prodaju. Prodat je 25. marta 2023. za pobedničku ponudu od 31.500 dolara (oko 29.100 evra). To nije tako ludo kao što su neke prodaje motocikala bile u poslednje vreme, ali treba imati na umu da je bio upakovan i nevožen poslednjih 30 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...