Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

BMW pokrenuo opoziv za 440.000 motocikala

 

bmw R 1200GS Adventure Iconic.jpg

 

BMW Motorrad je saopštio da je pokrenuta tehnička kampanja koja se odnosi na motocikle R 1200 GS i R 1250 GS, proizvedenih između 2013. i 2021. godine. Tehničkom kampanjom će biti obuhvaćeno 440.000 na globalnom nivou, od kojih se više od 70.000 nalazi samo u Nemačkoj. Prema dostupnim informacijama, cilj tehničke kampanje je ugradnja ventilacionog otvora na kardansko vratilo.

BMW serviseri će izbušiti malu rupu blizu poprečnog spoja na zadnjoj strani, kako bi se omogućilo umetanje ventila. Ventil će omogućiti vazduhu i vlažnosti da izlazi iz kardanskog tunela, umesto da ulazi unutra i šteti vratilo, što može dovesti do smanjenja performansi. Shodno navodima, sama modifikacija nije hitna; umesto toga, vlasnicima se preporučuje da sačekaju naredni slobodni termin u najbložem ovlašćenom servisu i obave neophodne izmene. Naravno, potrebna modifikacija će biti odrađena o trošku BMW-a. Primerci R 1200 GS i R 1250 GS proizveden nakon 2021. imaju ventilacioni otvor, odnosno, nisu obuhvaćeni tehničkom kampanjom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automotovisionHR.jpg Automotovision.hr: Italjet Dragster 200

 

Italjet Dragster se nakon devedesetih godina prošlog veka, opet predstavio tržištu u 2019. godini:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati sprema lansiranje sedam novih modela na jesen

 

226889-ducati-desert-x 01.jpg

 

Ducati je najavio povratak svog online serijala premijera za 2022, a iz najave Ducati World Premiere jasno je da italijanski proizvođač spreman sedam noviteta. Sam događaj predstavlja evoluciju šoua preko kojeg je kompanija otkrivala svoju liniju pred EICAM sajma, usled pandemije virusa korona je postao zaseban događaj. Postao je i izuzetno uspešan u smislu privlačenja publike, pa je Ducati nastavio s takvim vidom predstavljanja i prošle godine, odbivši povratak na salon u Milano. Ipak, Ducati će ove godine nastupiti na najvažnijem godišnjem događaju u moto industriji, ali i nastaviti sa online prikazivanjem svojih noviteta.

 

Iako Italijani nisu otkrili mnogo o onome što nas čeka u sedam epizoda ovogodišnjeg serijala, ima nekih suptilnih nagoveštaja u naslovima:

  • 2. septembar, 1. epizoda: ''Neočekivano'' (The Unexpected)
  • 15. septembar, 2. epizoda: ''Spremni za još?'' (Ready for More?)
  • 29. septembar, 3. epizoda: ''Otključavanje Zemlje'' (Unlock Earth)
  • 7. oktobar, 4. epizoda: ''Ovo je trkanje'' (This is Racing)
  • 20. oktobar, 5. epizoda: ''Gurajte napred'' (Push Forward)
  • 28. oktobar, 6. epizoda: ''Usudite se da budete smeli'' ( Dare to be Bold)
  • 7. novembar, 7. epizoda:''Sloboda naredne generacije'' (Next Gen Freedom)

Kad kažemo ''suptilni nagoveštaji'', više mislimo da se radi o dvosmislenim značenjima. Uzmimo samo naslov pete epzode, koji bi mogao da se odnosi i na novi Diavel i na električni skuter. U svakom slučaju, ima modela koji su zreli za ažuriranje, uključujući Scrambler, koji je potvrđen ranije ove sedmice. Ducati bi mogao da iskoristi ovaj format i da otkrije svoj MotoE model. Iako se neće naći u prodaji, sportski motocikl predstavlja debi italijanskog proizvođača u električni segment. Tu su i opcije poput novog izdanje Diavel modela, nova varijanta Multistrade ili neko lako izdanje Panigale sportskog motocikla… u svakom slučaju, serijal će nam sve otkriti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz Kine dolazi novi moto brend

 

pfmoto.jpg

 

Lista kineskih moto brendova polako raste, uprkos negativnim predrasudama. CFMOTO i QJ Motor su već pokazali visok nivo kvaliteta i odlično se kotiraju, kako kod kuće, tako i u Evropi. U Italiji, Benelli - koji je u kineskom vlasništvu - ostvaruje odlične poslovne rezulate, a TRK 502 je najprodavaniji dvotočkaš na Apeninima. CFMOTO ima odlične povratne reakcije na 800MT, a očekuje se da partnerstvo sa KTM-ov donese još solidnih modela. Sada se sprema novi igrač na tržištu, koji će svetlost dana ugledati 16. avgusta. U pitanju je brend koji nosi naziv PFMoto, iza kog stoji kineski automobilski gigant Geely.

 

Geely i te kako zna kako se gradi odličan moto brend, jer u svom vlasništvu već ima Benelli i QJ Motor, a kako stvari stoje, PFMoto bi mogao da se pozicionira kao premijum proizvođač. Za sada nema detaljnih informacija o tome šta nas očekuje. Doduše, postoje indicije da bi PFMoto mogao da lansira turing motocikl velike kubikaže ubrzo nakon zvaničnog predstavljanja sredinom meseca. Dostupni renderi otkrivaju da PFMoto trenutno radi na velikom turer motociklu, koji bi trebalo da nosi naziv Starship 3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati Monster dobija SP tretman za 2023. premijera uskoro

 

227255-ducati-monster 02.jpg

 

Ducati će modele za proizvodnu 2023. godinu predstaviti onlajn, preko Ducati World Premiere serijala. Ukupno nas čeka sedam noviteta, koje će se svetu predstaviti preko sedam epizoda sa pametno osmišljenim nazivima, koji ne otkrivaju ništa od ''glavnih junaka''. Međutim, najnovije informacije otkrivaju da će se među predstojećim premijerama naći i novi Monster SP. Ako je verovati dostupnim navodima, ime Monster se pojavilo u dokumentima iz Australije, zajedno sa nazivima ''Monster+'' i ''Monster SP''.

 

227256-ducati-monster-.jpg

 

I mada dokument ne otkriva više od samog imena, predstojeći Monster SP bi najverovatnije trebalo da ima isti V-tvin vodom hlađeni agregat od 937 kubika. Na osnovu aktuelnim SP modela - Streetfighter V4 SP i Panigale V4 SP - verovatno će novi Monster SP imati komponente male težine i unapređeni kočioni sistem. Takođe, možemo očekivati dosta unikatnih komponenti, uključujući blatobrane od ugljeničnih vlakana i tako dalje. Ducati će svoj onlajn serija za 2023. započeti 2. septembra. Ispod je spisak epizoda koje će biti prikazana do ovogodišnjeg izdanja EICMA salona:

  • Epizoda 1 - Neočekivano (2. septembar)
  • Epizoda 2 - Spremni za više? (15. septembar)
  • Epizoda 3 - Otključaj Zemlju (29. septembar)
  • Epizoda 4 - Ovo je trkanje (7. oktobar)
  • Epizoda 5 - Gurni napred (20. oktobar)
  • Epizoda 6 - Usudite se da budete smeli (28. oktobar)
  • Epizoda 7 - Sloboda naredne generacije (7. novembar)

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triumph i Bajaj lansiraju zajednički model naredne godine

 

triumph-bajaj.jpg

 

Već duže vreme kruže brojni napisi o saradnji kompanija Triumph i Bajaj, a iako je već u naznakama obelodanjen model na kojem rade, obe strane još uvek nisu otkrile datum lansiranja. Međutim, ako je verovati nedavnim inforamcijama, partnerstvo između britanskog i indijskog proizvođača će svoj prvi model lansirati naredne godine.

 

Motocikl o kojem pričamo bi trebalo da bude pozicioniran u premium klasi (doduše kao osnovni model), koja je u ovom trenutku izuzetno tražena kako u Indiji, tako i širom Azije i Evrope. Iako nema nikakvih informacija o kubikaži predstojećeg motocikla, velika je verovatnoća da će ona biti između 200 i 250 kubika. Sad dolazimo do glavne stavke. Ako je lansiranje novog modela zaista zakazano za 2023. godinu, debitantska mašina bi mogla da se pojavi na EICMA sajmu u Milanu, na jesen. Motocikl će možda nositi oznaku britanskog proizvođača, ali će se praviti u pogonu kompanije Bajaj, u indijskom Čakanu. Upravo će ta činjenica uticati na cenu ovog motocikla i osigurati njegovu konkurentnost i dobru prodaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki donosi tri noviteta na EICMA sajam?

 

kawasaki eicma 01.jpg

 

Čini se da se Kawasaki sprema za lansiranje najmanje tri nova modela u predstojećim mesecima, otkrivaju dokumenta iz SAD. Prema radnim nazivima iz pomenutih dokumenata, u pitanju su ZX-4R i dva električna dvotočkaša. Kako sada stvari stoje, nove modele bi mogli da vidimo na EICMA sajmu u Milanu.

 

ZX-4R je svakako najuzbudljivija novina. U osnovi se radi o evropskoj verziji modela ZX.25R, koji je u Japanu dostupan od 2020. Mnogi ljubitelji motocikala sa Starog kontinenta su voleli da ga vide ovde, ali su njegov dolazak onemogućile emisione regulative. Određene izmene i povećanje zapremine motora su omogućile japanskoj kompaniji da preskoči ove prepreke. I mada neće biti identičan japanskoj verziji, imaćemo četvorocilindarsku mašinu koja će naći unikatno mesto u segmentu gde će joj rivali biti Yamaha R3 i KTM RC390. ZX-4R stiže kao faktička zamena za ZX-6R, sportski motocikl srednje kategorije, koji je tiho nestao sa cenovnika tokom proteklih 18 meseci. Međutim, mogu se čuti glasine da ZX-4R neće biti jedini novi sportski motocikl japanske kompanije, a pominju se ZX-7R ili Ninja 700, koji bi mogli da se uhvate u koštac sa Yamahom R7 i Hondinim predstavnikom zasnovanim na novoj twin platformi od 750 kubika.

 

Tu su i dva nova električna motocikla. Kawasaki je otvoren po pitanju svoje elektrifikacije, a kompanija je obećala da će do 2035. u potpunosti elektrifikovati svoju liniju. U Milano bi na jesen trebalo da stignu jedan roudster i jedan sportski motocikl. Označeni su kao NX011AP i NR011AP. Kako dokumenta otkrivaju, oba bi trebalo da donesu 11 kW, što je nešto preko 15 KS. To bi trebalo da ih pozicionira u gornjem delu segmenta od 125 kubika, što sugeriše da će ih potencijalni rivali biti Honda CB125R i Yamaha MT-125. To takođe znači da ovi modeli na struju neće biti proizvodne vertijante Endeavour prototipa iz 2020.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MV Agusta Lucky Explorer 9.5 će biti snažniji od svojih rivala

 

mv-agusta-lucky-explorer 02.jpg

 

MV Agusta će, po prvi put u svojoj istoriji, ući u segment avanturističkih motocikala svojim predstojećim Lucky Explorer 9.5 modelom. Zajedno sa 21-inčnim prednjim točkom, ofroud ogibljenjem i ramom, Lucky Explorer 9.5 bi trebalo da debituje tokom naredne godine.

 

MV-Agusta-Lucky-Explorer 01.jpg

 

Motocikl je još uvek u fazi prototipa, ali nedavno su predstvnici najvažnijih medija imali priliku da vide novu mašinu u akciji, na posebno organizovanom događaju. Lucky Explorer 9.5 će imati ozbiljne rivale u ADV segmentu srednje klase, a među njima se izdvajaju KTM 890 Adventure, Triumph Tiger 900 linija i nedavno lansirani Ducati DesertX. Iako je 9.5 prvi predstavnik italijanske kompanije u ADV segmentu, oni koji su imali priliku da ga isprobaju, kažu da se radi o modelu pravog istinskog i offroad potencijala.

 

Pokreće ga novi redni trocilindarski agregat, zapremine 931 kubik. Jedinica je zasnovana na platformi od 800 kubika, koja čini osnovu F3 i Brutale. MV Agusta je napravila određeni broj modifikacija, uključujući i novi glavu cilindra. Kao rezultat toga, pomenuta jedinica donosi 121,4 KS na 10.000 obrtaja i 102 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 7.000 obrtaja. Tako će Lucky Explorer 9.5 biti snažnji od pomenutih tržišnih rivala. Tu su još i ''kvikšifter'', kao i Brembo Stylema kočione čeljusti. Od ostalih karakteristika izdvajamo:

  • Potpuno podesivo Sachs ogibljenje.
  • Rezervoar za gorivo zapremine 20 litara.
  • Bridgestone A41 pneumatike.
  • 7-inčna TFT instrument tabla s mogućnošću Bluetooth povezivanja.

Što se elektronike tiče, novi model će moći da se pohvali tempomatom, ABS-om, četiri režima vožnje (Urban, Touring, Off-Road, Custom), inercijalnom mernom jedinicom (IMU), kontrolom proklizvanja, kontrolom podizanja prednjeg točka. Što se cene tiče, MV Agusta još uvek nije želela ništa da otkrije. Imajući u vidu da se radi o premijum modelu, očekujemo da bude skuplji od Ducati DesetX motocikla.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki GSX-R125 i GSX-S125 sada ispunjavaju Euro5

 

suzuki-gsx-r-linija.jpg

 

Iako se životni vek legendarnog GSX-R1000 polako bliži kraju, najmanji članovi GSX-R porodice, R125 i S150, dobili su novi zamajac za 2022. Oba motocikla sada ispunjavaju Euro5 standarde emisije izduvnih gasova, što znači da će i jedan i drugi nastaviti da se prodaju u Evropi.

 

Iako je mnogi naziv GSX-R asociraju sa Suzukijevim superbajkom od 1.000 kubika, manja varijanta od 125 kubika je ta koja je postala najpopularniji sportski motocikl japanskog brenda na globalnom nivou. To bi moglo značiti da bi fabrika iz Hamamacua mogla da nastavi sa prodajom sportskog motocikla malog kapaciteta, dok bi GSX-R1000 mogao da bude izbačen iz ponude i to ako ne ispuni Euro5 emisione standarde pre kraja godine. Ipak, agregat od 124 cc koji se nalazi na GSX-R125 i GSX-S125 će i dalje isporučivati 15 KS, ali na čistiji način. Takođe, oba modela imaju LED farove, digitalnu instrument tablu i Suzuki Easy Start sistem paljenja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piaggio radi na novom sistemu ogibljenja za skutere

 

piaggio-patent.jpg

 

Piaggio trenutno radi na novom sistemu ogibljenja za svoje skutere, a zanimljivo je da je inspiraciju našao u delima Džejmsa Vata iz XVIII veka. Vat je bio čuveni britanski fizičar, koji je zaslužan za izraz ''konjska snaga''. Pre više od 250 godina, Vat je je osmislio tzv. ''Vatov mehanizam'', jedan od ključnih delova njegovog parnog motora iz 1784. godine. Kako stvari stoje, Piaggio planira da oživi dva veka staru tehnologiju i prilagodi je modernom vremenu. To sugerišu i patenti koje je otkrio Motorrad magazin.

 

Na osnovu dostupnih informacija, Piaggio želi da iskoristi ''Vatov mehanizam'' kao novi tip ogibljenja, alternativu tradicionalnoj teleskopskoj viljušci. Novi sistem bi trebalo da smanji bočne pokrete osovine i tako omogući vozaču znatno precizniju kontrolu motocikla. Gledajući objavljene patente, jasno se vidi da komponenta ogibljenje smeštena na stranama točkova, a ne bliže upravljaču, kakav je slučaj kod konvencionalne teleskopske viljuške. Da se vratimo na najbitniji deo ove informacije. U ovom trenutku nije poznato kada bi Piaggio mogao da predstavi novi sistem, tj. kad bi on mogao da se nađe na proizvodnom ili prototip modelu. Međutim, svakako je uzbudljivo videti da tehnologija stara dva i po veka može da se primeni i u modernim vremenima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedi Vision K750 koncept uskoro u serijskoj proizvodnji

 

jedi-vision 02.jpg

 

Kinesko tržište motocikala prolazi kroz revoluciju, makar kada je reč o stilu, tehnologiji i kvalitetu proizvedenih dvotočkaša. CFMOTO i Benelli/QJ Motor su među brendovima koji se nameću kao ozbiljni igrači, sposobni da se uhvate u koštac s najpoznatijim brendovima na svetu. Još jedan kineski proizvođač bi uskoro mogao da se nađe ''u igri''.

U pitanju je Jedi Motor, čiji Vision K750 koncept bi uskoro mogao da se nađe u serijskoj proizvodnji. U pitanju je studija koja je svoje globalno predstavljanje imala na EICMA sajmu u Milanu. Ako vam ime Jedi Motor ne zvuči poznato, u pitanju je brend koji je motociklima snabdevao kinesku policiju i druge bezbednosne agencije. Najnoviji potez će ih dovesti na potrošačko tržište. Vision K750 izgleda kvalitetno izrađeno i modernu, u rangu s japanskim i evropskim motociklima. Ispod futurističkog oklopa se nalazi paralelni tvin agregat zapremine 730 kubika, koji isporučuje 68 KS na 7.500 o/min i 66 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Isti agregat se nalazi na GTR750, sportskom turer konceptu s aluminijumskom šasijom, USD viljuške i Brembo kočnicama.

 

jedi-vision 01.jpg

 

Tu je još jedan model, JFR750, dostupan u dve varijante. I GTR750 i JFR750 bi uskoro mogli u serijsku proizvodnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Can-Am lansirao dva nova električna motocikla

 

can-am 03.jpg

 

Can-Am je zvanično predstavio svoje prve motocikle u poslednjih 35 godina, lansiranjem Origin i Pulse električnih motocikala. Kanadska kompanija je prvi put proizvela dvotočkaše još sedamdesetih osamdesetih godin prošlog veka, s fokusom na motorkros i offroad modele. Kompanija je propala 1987, da bi je 19 godina kasnije oživeo Bombardier Recreational Products (BRP). Međutim, tada se Can-Am okrenuo proizvodnji model na tri točka.

 

can-am 02.jpg

 

Međutim, kako se svet pomerio ka elektrifikaciji, BRP je ranije ove godine najavio svoj plan da oživi Can-Am kao električni brend. U to vreme, kompanija je objavila najave za četiri motocikla, da bi šest meseci kasnije stigli Origin i Pulse.

 

can-am 01.jpg

 

Origin je dual sport električni motocikl, dok Pulse nosi DNK roudstera sa sportskijom karoserijom. Osim privlačnog dizajna, baterije su takođe tanje i savršeno se uklapaju ispod ''rezervoara za gorivo'', makar u poređenju sa drugim električnim motociklima dostupnim na tržištu. Ipak, Can-Am Origin predstavlja najunikatniji izraz dizajnerskoj jezika renomirane kompanije, sa svojim ADV stilom koji ga stavlja u isti segment kao i Zero FX. Dok Pulse nudi više urbano fokusiran dizajn i kao tržišnog rivala mu nameće LiveWire Del-Mar.

 

''Danas, naša priča o inovacijama dostiže nove visine sa otkrivanjem električnih proizvoda koji oblikuju tržište i koji će poboljšati iskustvo potrošača na putu. Danas počinje novo nasleđe kompanje Can-Am. Sa Origin i Pulse, prva dva modela naše električne porodice na dva točka, spremamo se da povratimo naše motociklističko nasleđe stvarajući uzbudljiva iskustva vožnje za potpuno novu generaciju'', izjavio je Žoze Boažoli, predsednik i generalni direktor BRP-a. U međuvremenu, očekuje se da Origin i Pulse budu opremljeni Rotax E-Power motorom.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki prikazao električni i hibridni projekat na stazi Suzuka

 

kawasaki-elektricni 01.jpg

 

Kawasaki je odličio da iznenadi posetioce nedavno završene trke ''8 sati Suzuki'' probnom vožnjom svojih električnih i hibridnih prototipa. Japanski proizvođač je svoj projekat izrade hibridnih motocikala otkrio u novembru 2020, godinu dana nakon što je javnosti na EICMA sajmu predstavio električni prototip.

Međutim, tokom ''8 sati Suzuke'', kompanija je odlučila da pred domaćom publikom prikaže varijante koje su na korak od serijske proizvodnje. Ljubitelji dva točka su tako imali priliku da električne i hibridne pogonske sklopove vide u akciji na čuvenoj stazi. Na osnovu video snimka, vidimo je Z linija potpuno na struju, dok hibridni model ima oklop oblikovan prema Ninja liniji. Električna Z linija je prvobitno prikazana, a tek potom je hibridni motocikl došao na red. Jasno je da je hibrdini model znatno veći od električne mašine, pre svega zbog svoje dualne prirode. Takođe je i glasniji od modela na struju. Nažalost, Kawasaki nije otkrio još detalja o svoja dva projekta, ali imajući u vidu kako izgledaju, čini se da bi brzo mogli da budu predstavljeni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponovo se prodaje Harley-Davidson Elvisa Prislija

 

elvisov-harli 02.jpg

 

Harley-Davidson FLH 1200 Electra Glide iz 1976. godine u vlasništvu pokojnog velikana Elvisa Prislija ponovo je na aukciji, samo tri godine nakon što je na jednoj zaradio više od 800.000 dolara. Jedan od mnogih Harley-Davidson motocikala koje je Prisli posedovao tokom svog života, ovaj model, međutim, ima poseban značaj kao njegov poslednji Harley. Čuveni pevač je preminuo 1977, sa svega 42 godine.

 

elvisov-harli 01.jpg

 

Zaista, nakon što je prešao svega 202 km, Prisli je gotovo netaknuti motocikl poklonio jednom muzeju, gde je u staklenom kućištu proveo narednih 30 godina. 2019. je doneta odluka da se Electra Glide stavi na aukciju, privukaviši dosta pažnje širom sveta. Tada su se pojavile glasine da bi motocikl mogao da dostigne cenu od fantastičnih 2 miliona dolara. Na kraju, pobednička ponuda nije bila baš tako ekstravagantna, s tim da ni 800.000 dolara od nepoznatog kupca nije mali iznos. To je i dalje bilo dovoljno da bude proglašen za treći najvredniji motocikl ikada prodat na jednoj aukciji.

 

Sada je na redu isti online proces nadmetanja. Ono što se svi pitaju je da li će Harley moći da nadmaši Vincent Black Lightning motocikl iz 1951. godine, vredan 929.000 dolara i da postane najskuplji dvotočkaš svih vremena? Moraćemo da sačekamo i vidimo, ali smo skeptični.

Prvo, apsolutno se ne pominje gde se motocikl nalazi ili da li je korišćen od poslednje prodaje na aukciji, osim što se kaže da ''prešao malu kilometražu i da je zadržao svu svoju originalnost kao kada ga je kupio Elvis''. Međutim, aukcionari kuće GWS poseduju video snimak koji je dokaz njegovog stanja. Licitacija je počela na 100.000 dolara i raste u koracima od 10.000 dolara. U trenutku pisanja, vodeća ponuda je 120.000 dolara, mada ima još tri nedelje do zatvaranja aukcije. Harley-Davidson je jedan od nekoliko predmeta Elvisa Prislija - uključujući njegovu Lincoln Continental limuzinu, pa čak i njegov privatni avion - koji se prodaje u okviru kolekcije nazvane ''Zbirka izgubljenog nakita Elvisa Prislija i pukovnika Toma Parkera''. Aukciju podržava Elvisova udovica, Prisila Prisli, koja će napisati lično pismo pobedničkom ponuđaču, a koje će on dobiti uz kupljeni motocikl.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moto Morini predstavio Seiemmezzo liniju

 

moto-morini-seiemmezzo-str-scr 01.jpg

 

Moto Morini je predstavio svoj dvojac srednje kategorije, modele Seiemmezzo STR i Seiemmezzo SCR. Evo i prevoda za one koji (poput nas) ne znaju italijanski. Naime, ''Seiemmezzo'' znači ''šest i po'', što otkriva bitan detalj o ovoj liniji.

 

moto-morini-seiemmezzo-str-scr 02.jpg

 

STR je ''nejked'', a SCR je ''skrembler'' i oba dolaze s agregatom zapremine 649 kubika.

 

moto-morini-seiemmezzo-str-scr 03.jpg

 

Glavna vizuelna razlika između ova dva motocikla je u felnama. SCR ima žbičane felne, dok STR dolazi sa aluminijumskim jedinicama. Ipak, oba modela imaju Pirelli Angel GT pneumatike - 120/70-18 napred i 160/60-17 pozadi.

 

moto-morini-seiemmezzo-str-scr 04.jpg

 

Kako navode u kompaniji, i STR i SCR imaju maksimalnu brzinu od 170 km/h i to uprkos težini od 200 kg i rezervoaru za gorivo zapremine 16 litara. Od ostalih karakteristika izdvajamo:

  • 298-milimetarske duple disk kočnice napred
  • 255-milimetarska disk kočnica pozadi
  • dvokanalni Bosch ABS

Seimmezzo STR i SCR imaju 43-milimetarske Kayaba prednje viljuške sa hodom od 120 mm, uz Kayaba monošok amortizer pozadi. Zadnji amortizer je s točkom povezan preko aluminijumske zadnje viljuške. Moto Morini navodi da je STR dostupan u sledećim bojama: ''Starlight White'' beloj, ''Fire Red'' crvenoj i ''Smoky Anthracite''. Sa druge strane, SCR ima ''Navy Green'' zelenu i ''Night Black'' crnu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

GasGas RX 450F Replica uskoro na tržištu

 

sanderlend-dakar-reli 01.jpg

 

GasGas se sprema za lansiranje novog motocikla, a najnovija dokumenta otkrivaju da će nositi ime RX 450F Replica. To sugeriše da će motocikl biti zasnovan na RC 450F, na kojem je Sem Sanderlend početkom godine trijumfovao na Dakar reliju. RX 450F Replica se pojavio na listi osveženih modela, koji su dobili zeleno svetlo u Nemačkoj, što nagoveštava da je novi motocikl spreman za lansiranje. Iako ima dosta sličnosti sa Sanderlendovim RC 450F, ipak se ne radi o kopiji.

 

Svejedno, logično je pretpostaviti da je RX 450F Replica reli motocikl, otprilike nešto poput KTM-ovog 450 Rally Replica modela. Imajući u vidu da je KTM 450 Rally Replica na tržištu već nekoliko godina, ima smisla da i GasGas dobije svoju verziju, pogotovo nakon pobede na čuvenom reliju. Nažalost, mnogi detalji nisu poznati, ali znamo da ga pokreće agregat zapremine 449 kubika i da je klasifikovan kao enduro motocikl. Velika je verovatnoća da će RX 450F Replica biti zasnovana na najnovijoj generaciji KTM 450 Rally Replica mašine, predstavljene u junu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigerija potpuno zabranjuje motocikle?

 

nigerija.jpg

 

Nigerijska savezna vlada ozbiljno razmišlja da uvede zabranu na prodaju i korišćenje motocikala u zemlji, kako bi sprečila terorističke napade. Krajem prošle nedelje, ministar pravde, Abubakar Malami, izjavio je da bi zabrana najpopularnijeg vida prevoza u zemlji poremetila logistiku terorističkih organizacija, koje gotovo isključivo koriste dvotočkaše u svojim napadima.

 

''Takva zabrana bi onesposobila logistiku terorista i njihovih pomagača'', preneli su tamošnji mediji. ''Ovakva odluka bi bila doneta u interesu čitave zemlje. Svako pitanje koje predstavlja pretnju po nacionalnu bezbednost traži određena odricanja.'' Plan je deo napora nigerijskih vlastiu borbi za različitim terorističkim organizacijama, od Boko Haram pa do Islamske države. Članovi tih organizacija, koji se nazivaju ''banditima'', koriste motocikle da brzo i bez ikakvog upozorenja izvedu napade, kao i da se potom povuku sa mesta zločina.

Prošle sedmice, guverner savezne države Zamfara, Belo Matavale, uveo je ograničenje upotrebe motocikala u gradu Gusauu. Prema naredbama guvernera, policija ima ovlašćenje da puca na svakog ko bude vozio motocikl od 20:00 do 6:00 ujutru. Nigerija ima više od 200 miliona stanovnika i šesta je najmnogoljudnija zemlja na svetu. Godišnje se u njoj proda više od pola miliona dvotočkaša. Međutim, mnogi ovu odluku smatraju ekstremnom, jer ogroman broj ljudi koristi motocikle kao svakodnevno prevozno sredstvo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Kawasaki od 125 kubika stiže u novembru

 

kawasaki-elektricni.jpg

 

Kawasaki će kasnije ove godine lansirati svoja prva dva električna motocikla.

 

Japanska kompanija je jedna od vodećih kada je reč o elektrifikaciji, a tokom poslednjih nekoliko godina je predstavila više patenata vezanih za električnu tehnologiju. Na trci ''8 sati Suzuke'', voženoj pre nekoliko nedelja, brend iz Akašija je po prvi put javno prikazao električnu i hibridnu mašinu. Hibrid je izgledao kao spoj Ninja modela srednje klase i H2, dok je električni motocikl bio znatno manji i izgledom je podsećao na Z250. Jedna od najčudnijih činjenica vezanih za električni motocikl je prostor ostavljen na prednjem delu, iza točka. Na tom mestu obično stoji hladnjak ili baterija. Kod Kawasakija, baterija je znatno manja, što za posledicu ima manju težinu i veću agilnost. Teško je reći šta je po sredi, ali verovatno ćemo i to uskoro saznati.

Očekuje se da će imati oko 14 KS, kao i da će nositi naziv E2. Lansiranje bi moglo biti u novembru. Biće ekvivalentan modelu od 125 kubika, što je segment u kojem se nalazi najviše električnih dvotočkaša. Međutim, neke informacije sugerišu da bi električni agregat E2 mogao da proizvede znatno više snage, dovoljno da E2 dovede u blizinu Z400. U planu je i varijanta E2 sa oklopom, koja bi možda nosila ime E2-R. Ona bi imala isti agregat i performanse, mada uz sportskiji osećaj u vožnji. Što se više detalja, uključujući cenu i dostupnih boja, tiče - moraćemo da sačekamo još malo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hayabusa na steroidima - preko 370 KS i 250 Nm obrtnog momenta

 

superbusa 02.jpg

 

Suzuki Hayabusa je motocikl kojem nije potrebno nikakvo predstavljanje. Žestoka mašina iz fabrike u Hamamacuu je 1990. godine, kada je predstavljena, ponela laskavu titulu ''najbržeg proizvodnog dvotočkaša na svetu''.

Sada je Hayabusa u trećoj generaciji, lansiranoj prošle godine. Ima manje snage i obrtnog momenta u odnosu na svog prethodnika, ali je prefinjenija i ima bolje upravljačke karakteristike. Tu su i savremeni sistemi asistencije u vožnji, koji čine vožnju lakšom i pri većo, brzinama i na nižem broju obrtaja.

 

superbusa 01.jpg

 

Ako želite da treća generacija Hayabuse prodrma svet kao što je to ovaj model uradio devedesetih, radionica TTS Performance ima savršeno rešenje. Britanska radionica je u saradnji sa firmom Kardesign predstavila nabudženu verziju aktuelne Hayabuse. Nazvana ''SuperBusa'', ova mašina je nedavno predstavljena javnosti na događaju povodom 40 godina postojanja radionice TTS. Glavna karaktertistika ove kreacije su Rotrex C30-94 turbo punjači, čijom zaslugom SuperBusa na raspolaganju ima 372 KS i 250 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Uz to, SuperBusa donosi Rotobox felne od ugljeničnih vlakana, jednostranu zadnju viljušku, veće kočione diskove i poboljšano ogibljenje. Prema dostupnim navodima, TTS Performance planira da napravi 40 primeraka SuperBuse, a svaki će biti rađen po porudžbini i pojedinačno numerisan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tajvanski skuter koji misli da je Kawasaki H2

 

sym-mmbcu 02.jpg

 

Tržište skutera je izuzetno konkurentno, pa je proizvođačima potrebno dosta inspiracije i ideja da svoje modele učine i održe primamljivim za široke mase. Dizajneri skutera MMBCU, delo kompanije SYM, su se odlučili da svojoj kreaciji daju izgled inspirisan jednim ekstremnim motociklom. Možda Kawasaki H2 hiperbajk nije očigledan izbor za inspiraciju za jedan skuter, ali u tajvanskoj kompaniji su se odlučili upravo za tu žestoku mašinu.

 

sym-mmbcu 01.jpg

 

MMBCU oživljava duh ''sugomija'' svojim usisnicima za vazduh oštrih linija i farom u obliku romba. I mada zadnji deo skutera nema toliko dizajnerskih elemenata pozajmljenih sa H2, sličnost je primetna. Toliko da pozadina na promotivnim fotografijama izgleda kao ona sa Kawasakijevih konferencija za štampu.

Ime je posebna priča, a objašnjenje je za čistu desetku. Naime, u SYM-u navode da ''MMB'' označava afričku mambu, ''C'' - krosover, a ''U'' - unikatno. Bolje da ništa nisu pojašnjavali. MMBCU pokreće agregat zapremine 158 kubika, uz CVT prenos, a kao glavni tržišni rival navodi se Honda ADV150. Postoji mogućnost da ga vidimo i u Evropi, mada nikakvih konkretnih informacija o ceni i dostupnosti nemamo u ovom trenutku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hondin novi turer biće XL750 Transalp

 

honda transalp.jpg

 

Honda je tokom prošle godine na nekoliko ključnih tržišta širom sveta registrovala patente za predstojeći Transalp model. Međutim, najnovija dokumenta koja je japanska kompanija podnela 12. avgusta, potvrđuju da će novi model nositi ime XL750 Transalp. Ovo možda nije novost za dobro upućene, ali i te kako otkriva dosta toga o mašini koja bi uskoro trebalo da se nađe na tržištui.

 

Hondin ADV motocikl, Africa Twin, nosi oznaku CRF1000L. CRF je oznaka za avanturistički motocikl japanske kompanije, što znači da se može voziti na drumu ili van njega. Imajući u vidu da Transalp nosi oznaku XL750, to bi moglo da znači da će predstojeći model srednje klase biti ADV mašina više orijentisana na ulicu, poput njegove prethodne generacije. Svejedno, imajući u vidu eksploziju ADV modela srednje klase, Transalp bi mogao da dobije ofroud tretman, pre svega kako bi se nosio s drugim tržišnim rivalima. Mehanički gledano, XL750 Transalp će imati isti paralelni tvin agregat zapremine 750 kubika, kakav će se naći na novom Hornet modelu. Što se Horneta tiče, on će prvi na tržište, dok bi Transalp mogao da bide lansiran tokom naredne godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super Soco lansirao još dva električna motocikla

 

super-soco 03.jpg

 

Kompanija Super Soco je predstavila dva nova električna modela. Ovi noviteti u liniji proizvođača su urbano fokusirani TS Street Hunter i TC Wanderer. Dva nova motocikla su namenjena za gradske sredine, ali postoji jasna razlika između njih, vidljiva na prvi pogled.

 

super-soco 02.jpg

 

TS Street Hunter ima sportsku, agresivnu estetiku, dok TC Wanderer ima nostalgičan izgled zaslugom svog okruglog fara, širokim ručicama i velikim gumama. Oba motocikla pokreće električni agregat od 3.4 KS, koji omogućava maksimalnu brzinu od nešto preko 70 km/h.

 

super-soco 01.jpg

 

Oba modela nude autonomiju od oko 60 km, baterija se skinda i može se puniti preko standardne utičnice (tri i po sata je vreme punjenja). Uz to, TC Wanderer se može opremiti još jednom baterijom, što autonomiju povećava na blizu 120 km. TS Street Hunter ima 17-inčne felne, uz 100/80 i 120/70 pneumatike napred i pozadi, a dostupan je u sivoj, crnoj, beloj i plavoj boji. TC Wanderer je dostupan u plavoj, zelenoj i sivoj boji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha privodi kraju rad na novom XSR GP

 

Yamaha-XSR-GP 01.jpg

 

Yamaha bi uskoro mogla da predstavi sopstveni motocikl retro stila s oklopom, čiji tržišni rivali će biti Honda Hawk 11 i Triumph Speed Triple 1200 RR. Japanski magazin ''Young Machine'' navodi da kompanija upravo radi na takvom modelu, čije ime će biti XSR GP.

 

''Young Machine'' često ima insajderske informacije o tome šta se događaja u velikim japanskim proizvođačima, tzv. ''velikoj četvorci''. U najnovijem izdanju, ''Young Machine'' otkriva navodne rendere predstojećeg XSR GP. Sam motocikl izgleda slično kao Honda Hawk 11 i MV Agusta Superveloce 800, a jedan od njegovih rivala bi mogao da bude i Triumph Speed Triple 1200 RR. Poput XSR 900, GP s oklopom će najverovatnije imati redni trocilindarski CP3 agregat, zapremine 890 kubika, koji donosi nešto preko 117 KS i 93 Nm obrtnog momenta. Uz to, XSR GP bi mogao da bude pokazatelj da se radi na YZF-R9, jer su ranije ove godine registrovana upravo ova dva imena.

 

U svakom slučaju, uzbuđeni smo zbog dolaska novog modela. Debi Yamahe XSR GP očekujemo kasnije u toku godine, a mesto premijere bi mogao da bude jedan do dva poznata sajma koja nas čekaju u 2022 - Intermot u Kelnu ili EICMA u Milanu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aprilia RSV4 kao RS250

 

rsv4 02.jpg

 

Aprilia RS250 se smatra jednom od najboljih dvotaktnih mašina. Ultimativna ''džepna raketa'' devedesetih ima agregat male kubikaže, male težine i velikog broja obrtaja, inspirisan trkačkim motociklima koji su se takmičili u gran pri klasi 250 kubika, a na kojima su nastupali Maks Bjađi i Valentino Rosi. Današnja Aprilia RS 125 je moderna interpretacija RS250; međutim, nedostaje joj taj zabavni faktor njenog prethodnika.

 

rsv4 01.jpg

 

Ako volite RS250, a pritom ste vlasnik RSV4, možete da razmislite o jednoj potpunoj promeni ličnog opisa. Francuski bloger Le Week-end De Course je upravo to uradio: uzeo svoj RSV4 i pretvorio ga u RS250. Retro transformacija uspešno dočarava karoseriju RS250 uz pomoć Aprilijine tradicionalne crno-bele kombinacije boja. RSV4 u ovom novom izdanju izgleda kao san svakog ljubitelja dva točka iz devedesetih. Da ne pominjeno zaobljeni nos i masivni far. Tu je i zadnji deo kao skinut s RS250, koji kompletira novi izgled. Šanse da Aprilia vrati RS250 u život su ravne nuli, a razlog su strogi emisioni standardi. Ipak, proizvođači sportskih motocikala bi mogli da primene slične dizajnerske izraze svojim modernim kreacijama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki Hayabusa GP Edition za oproštaj od MotoGP-a

 

suzuki-hayabusa-gp-edition.jpg

 

Suzuki će prikazati dva unikatna Hayabusa modela, obučena u grafiku inspirisanu GSX-RR MotoGP trkačkim motociklom. Premijera ovog izdanja biće naredne sedmice u Torinu.

Japanska kompanija će na kraju sezone napustiti premijernu klasu, a kao razlog ovakve odluke, navedeno je da gigant želi da usmeri sredstva u održivi razvoj. Iako je sama vest šokirala sve ljubitelje moto sporta, posebno fanove Suzukija, fabrika iz Hamamacua može da se uteši činjenicom da je njen vozač, u ovom slučaju to je Đoan Mir, osvojio naslov prvaka pre samo dve godine. Suzuki sa ovim specijalnim Hayabusa izdanjem poželeti zbogom takmičenju.

 

Suzuki će se naredne sedmice pojaviti na Autolook Week festivalu u Torinu, čiji posetioci će imati priliku da vide ova dva motocikla - deo Suzuki Hyabusa GP Edition serije. Dve Hayabuse imaju grafiku inspirisanu onom na GSX-RR Suzuki Ecstar tima, uključujući plavo-srebrnu kombinaciju boja, kao i prepoznatljive fluorescentno crvenu i žutu. Još uvek nije poznato kakvi su proizvodni planovi za ova dva motocikla. Da li su u pitanju samo dva unikatna izdanja? Hoćemo li imati čitavu seriju u ograničenom broju i koliki će taj broj biti? Za više odgovora ćemo morati da sačekamo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...