Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

Budućnost BMW-a bez hibridnih motocikala

 

216042-bmw ce 01.jpg

 

BMW Motorrad ne planira razvoj hibridnih motocikala i fokusiraće se isključivo na motore s unutrašnjim sagorevanjem i elektrifikaciju. To je potvrdio potpredsednik kompanije zadužen za odnose s klijentima, doktor Aleksander Ver.

 

''Hibridno rešenje je uvek bilo važan korak, ali se istovremeno radilo o međukoraku. Kao što vidimo kad su automobili u pitanju, trend ide ka potpunoj elektrifikaciji. Kada su motocikli u pitanju, između hibridnog i električnog pogonskog sklopa je izbor lak. Naši planovi za budućnost uključuju fokus na motore s unutrašnjim sagorevanjem i agregate na struju, koji se odlično slažu s našim motociklima i skuterima'', izjavio je Ver u nedavnom intervjuu. BMW Motorrad je već aktivan u segmentu električnih modela, nakon što je ranije ove godine lansirano potpuno električni maksi skuter po imenu CE 04. Ver je otkrio još jednu zanimljivu informaciju. Naime, kompanija planira da na svakih 18 do 24 meseci lansira novi električni pogonski sklop, čime se dodatno potvrđuje posvećenost bavarske kompanije postizanju nula emisije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

90-godišnji test vozač ponovo vozi nakon 10 godina

 

kolin-din 02.jpg

 

Britanska moto industrija će se teško ikada vratiti u dane slave, u prvoj polovini prošlog veka. Brendovi kakvi su Triumph, Norton i BSA su preživeli turbulentna vremena i još uvek proizvode dvotočkaše. Uz njih, tokom prošlog veka bilo je tu i drugih. Jedan takav je bio Francis-Barnett, proizvođač iz Koventrija, osnovan 1919.

Sada se i on vraća na scenu sa linijom motocikala na benzin i struju, čiji dizajn je inspirisan prošlošću kompanije. Tokom pedesetih, Francis-Barnett je proizvodio ove modele: Cruiser, Falcon, Starmaker i Kestrel, negde u tom periodu, tj. tačnije 1957. godine, Kolin Din je postao test vozač. Kolin sada ima 90 godina, a donedavno nije vozio motocikl čitavu deceniju.

 

kolin-din 01.jpg

 

Jedna druga firma iz Koventrija, po imenu Maeving, je odlučila da je krajnje vreme da se Kolin vrati na dva točka. Maeving je deo novog talasa britanskih proizvođača, fokusiranih na proizvodnju električnih motocikala. U ovom trenutku, električni dvotočkaši imaju tržišni udeo od 5% u Britaniji, ali uz primetan godišnji rast. RM1 je prvi model kompanije Maeving, koji spaja estetiku iz prošlog veka sa najnovijom tehnologijom. U ovom slučaju, to je izgled iz dvadesetih, u kombinaciji sa električnim agregatom i zamenjivom baterijom. Rezultat je maksimalna brzina od 45 km/h, autonomija od oko 130 km i vreme punjenja od tri i po sata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda, Yamaha, Kawasaki i Suzuki izbacuju do 20 modela iz ponude

 

honda-cb400-super-four 02.jpg

 

Nove emisione regulative u Japanu će dovesti do velikih promena u liniji tamošnje ''Velike četvorke''. Honda, Yamaha, Kawasaki i Suzuki će tako do kraja godine iz ponude izbaciti do 20 modela, kako bi svoje ponude prilagodili novim standardima.

 

Promene u sličnim regulativama širom sveta su tokom proteklih godina naterale mnoge proizvođače da prestanu s proizvodnjom nekih modela. Yamaha se rešila R6 varijante za ulicu, pa tako ovaj motocikl ima samo trkačku verziju. S druge strane, Harley-Davidson je sa evropskog tržišta povukao Sportster. Taj trend sada stiže i u ''Zemlju izlazećeg sunca'', gde će promene u segmentu emisonih standarda izazvati dosta turbulencija na tržištu. Ako je verovati navodima, od ukupno 190 modela koja četiri kompanije trenutno nude, oko 10% će biti uklonjeno iz linije. Honda planira da se reši 10 od 80 modela, a prema dostupnim informacijama i kultni Gold Wing će biti među njima. Kompanija je nedavno prestala s proizvodnjom CB400 Super Four.

 

Yamaha-R6-Race 01.jpg

 

Yamaha će u istoriju poslati FJR1300 turer, dok Suzuki planira da iz ponude izbaci pet modela, uključujući i GSX-250R. Uprkos promenama koje će ovaj potez doneti, Honda planira da se oporavi kroz elektrifikaciju svoje linije. Kao cilj je postavila 2040. godinu. Što se Yamahe tiče, ona planira da nula emisiju postigne do 2050. Međutim, kako ''Velika četvorka'' čini 40% svetske ponude motocikala, 20 modela manje bi i te kako moglo da se odrazi na tržište. Elektrifikacija je u redu, ali ne moramo ni da pominjemo motocikli na struju ne predstavljaju pristupačnu opciju za široke narodne mase.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

CFMOTO otkrio još fotografija predstojećeg 450SR

 

226119-cfmoto-450sr.jpg

 

CFMOTO 450SR, motocikl kineskog proizvođača koji bi uskoro trebalo da ugleda svetlost dana, izgleda primamljivo na najnovijim fotografijama.

 

Kompanija je privukla dosta pažnje u Evropi i Azji svojom impresivnom linijom modela, u kojoj se nalaze CL700, NK650 i 650GT. U SR liniji se već nalazi sportski motocikl od četvrt litra, nazvan 250SR. Njemu će se uskoro pridružiti novi 450SR. Prvobitno nam je zapao za oko u novembru, na EICMA sajmu u Milanu. Ova sportska mašina je sve bliža serijskoj proizvodnji, a to potvrđuju najnovije slike koje je CFMOTO podelio na društvenim mrežama.

 

Proizvodna varijanta nema neke premium karakteristike viđene ne konceptu. Nema duplih Brembo kočnica na prednjem točku, a umesto njih se nalazi radijalno postavljena kočiona čeljust, dok je SC Project izduv zamenila fabrička jedinica. Bez obzira na sve, CFMOTO 450SR izgleda atraktivno, uz estetiku koja podseća na trkačke motocikle. Iako nema nekih od ranije viđenih karakteristika, model i dalje može da se podiči karoserijom agresivnog izgleda i sportskom kombinacijom boja. 450SR pokreće paralelni tvin DOHC agregat, zapremine 450 kubika, koji donosi 50 KS na 9.500 obrtaja i 39 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 7.600 obrtaja. Snaga se na zadnji točak šalje preko šestostepenog prenosa.

 

Od ostalog ćemo izdvojiti 5-inčnu TFT instrument tablu sa mogućnošću povezivanja i USB port preko kog možete napuniti svoj pametni telefon. Novi CFMOTO 450SR bi na tržišta širom sveta trebalo da stigne u drugoj polovini godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha cilja karbonsku neutralnost do 2035. godine

 

yamaha-elektricni-skuteri.jpg

 

Yamaha je saopštila da je smanjila svoj cilj za dostizanje karbonske neutralnosti za 15 godina - sa 2050. na 2035. godinu. Drugi najveći proizvođač motocikala na svetu je uveren da će dostići ovaj ambiciozni cilj u svojim fabrikama, kako u Japanu tako i drugim krajevima sveta, ranije nego što je zacrtano. Kompanija iz Ivate je svoj ''zeleni'' plan inicijalno otkrila prošle godine, gde je kao datum dostizanja karbonske neutralnost postavila 2050. Sada je najavljeno da je rok značajno pomeren na 2035. godinu. Kako bi ispunila postavljene zadatke, Yamaha je posvetiti pažnju minimizovanju potrošnje energije u svojim pogonima, uz korišćenje čistijeg oblika energije.

 

''Do 2035. bi trebalo da smanjimo emisiju CO2 za 92%, u poređenju s 2010, a planom su uključene kako operacije u Japanu, tako i one u fabrikama u drugim krajevima sveta. Preostala emisija CO2 će biti neutralizovane korišćenjem međunarodno priznatih mera, koje će pomoći ostvarivanju potpune karbonske neutralnosti'', navodi se u saopštenju japanskog giganta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Ducati MotoE V21L

 

ducati e 03.jpg

 

Ducati je u Modeni zvanično predstavio svoj električni motocikl MotoE V21L, a na ekskluzivnom događaju je bio mali broj zvanica uključujući odabrane evropske medije. Ono što se može zaključiti prema fotografijama jeste da je V21L izgledom sličan prototipu koji Ducati testira već neko vreme. Boje su nešto drugačije i prefinjenije, a neke karbonske površine su pokrivene, dok je ostatak ostao izložen. Crvene grafike na crnoj i sivoj površini unapređuju izgled motocikla koji je zaista magnet za poglede.

 

ducati e 02.jpg

 

Ono što je izuzetno važno jeste činjenica da je V21L zaista pravi Ducati te da to jasno ''govori'' vizuelnom komunikacijom. Takođe, taj izgled ''ne vrišti'' da je reč o električnom motociklu, kao što je to slučaj s nekim drugim modelima iz ovog sveta.

 

ducati e 01.jpg

 

Motocikl je težak 225 kilograma, od čega 110 kg predstavlja 18 kWh baterija specijalno dizajnirana za ovaj motocikl. V21L razvija 150 KS, a najveću brzinu od 275 km/h razvio je na stazi Mugello. Ostale ključne komponente uključuju Öhlins NPX 25/30 naopako okrenutu viljušku koja je bazirana na onoj koju koristi model Superleggera V4. Tu je i potpuno podesivi zadnji amortizer Öhlins TTX36, Öhlins amortizer upravljanja i specijalno dizajnirane Brembo kočnice. Ducati je posebno ponosan na svoj sistem hlađenja za koji kaže da podrazumeva dvostruki krug tečenog hlađenja kako bi se zadovoljile potrebe hlađenja baterije, motora i invertera. Zato nema potrebe za čekanjem pre punjenja nakon što zagrejani motorickl izađe sa staze, nego se odmah može priključiti na punjač i napuniti bateriju do 80% kapaciteta za samo 45 minuta.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norton sprema novi Commando 961

 

norton-commando-961.jpg

 

Kompanija Norton Motorcycles radi na novoj generaciji svog modela 961.

 

Nakon što je indijski TVS Motor Company kupio britanski brend, u aprilu 2020, Norton radi da povrati poverenje svojih kupaca. TVS je investirao milione u otvaranje novog sedišta kompanije u Solihalu, kako bi osigurao da brend ostane u Velikoj Britaniji. Uz to, zaposlio je nove, iskusne rukovodioce i to s jednim ciljem - da povrati staru slavu renomiranog proizvođača. Norton je nedavno otpočeo proizvodnju novog V4SV superbajka, ali je odličio da ispuni depozite koji su još za vreme bivšeg vlasnika dati za Commando 961. Kupci koji su već naručili novi motocikl će prvi dobiti svoje mašine, nakon čega će model biti ponuđen javnosti.

 

Iako Commando 961 mnogi povezuju sa prethodnom upravom, na čelu s bivšim izvršnim direktorom, Stjuartom Garnerom, sadašnji čovek na toj poziciji, Džon Rasel, smatra da ovo ime treba da nastavi da postoji. ććNe mogu da zamislim da Norton nema Commando u svojoj linij. Pitanje je sada šta treba da karakteriše novi Coomando i kada će stići na tržište.ćć Uz najavu su stigle i fotografije novog Commando 961 motocikla, koje potvrđuju da će kultni dvotočkaš zadržati svoj klasični kafe-rejser dizajn. Mi očekujemo više informacija u narednom periodu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Piaggio MP3 debitovao u Parizu

 

Piaggio-MP3 03.jpg

 

Novi Piaggio MP3 modeli debitovali su u Parizu, gradu koji simbolizuje uspeh originalnog prvog skutera na tri točka na svetu. Ovaj uspeh se meri sa više od 230.000 prodatih vozila širom sveta za šesnaest godina. Tokom tog vremena MP3 je uvek bio neprikosnoveni lider na tržištu koje je stvorio zahvaljujući tehnološkoj izvrsnost Piaggio grupe.

 

Piaggio MP3 se smatra vezom između sveta automobila i skutera i obuhvata najbolje od oba, a ovog puta se vraća bezbedniji, visokotehnološki unapređeniji, luksuzniji i zabavniji nego ikada ranije. Proizvedeni u fabrikama Piaggio u Pontederi, Italija, modeli iz nove Piaggio MP3 asortimana su lakši, sa bolji performansama i tehnički su unapređeni. Na tržištu stižu modeli Piaggio MP3 400 hpe, Piaggio MP3 400 hpe Sport i MP3 530 hpe Ekclusive. Prva dva dele agregat od 400 cc i 35 KS, dok vrhunski Piaggio MP3 530 hpe Ekclusive ima potpuno novih agregat od 530 cc sa 44 KS. Sportski dizajn je još više automobilistički inspirisan zahvaljujući jedinstvenim nivoima završne obrade i pažnje posvećenoj detaljima. Kompletan LED sistem osvetljenja je nov. Prednji vizir je nastao kao rezultat opsežnog istraživanja maksimiziranja zaštite od vazduha. Položaj za vožnju je sada udobniji zahvaljujući rekonstrukciji pozicije sedenja, nožice i upravljača. Kapacitet za skladištenje ispod sedišta sa električnim otvaranjem prednjači u kategoriji, s obzirom da kako se navodi ima prostor za dve fulfejs kacige. Da bi ostali na vrhuncu bezbednosti, svi modeli su opremljeni sistemima ABS i ASR.

 

Piaggio-MP3-2022 02.jpg

 

Oprema takođe uključuje sistem paljenja bez ključa i instrument tablu u boji sa mogućnošću povezivanja pametnog telefona preko aplikacije Piaggio MIA.

 

Piaggio-MP3-530-Ekclusive 01.jpg

 

U skladu sa svojom ulogom velikog inovatora, novi Piaggio MP3 530 Ekclusive verzija je prvi skuter na svetu koji sadrži ARAS napredne sisteme za pomoć vozaču. Poseduje inovativni paket funkcija pomoći vozaču zasnovanim na Imaging Radar 4D tehnologiji koju je razvio Piaggio Fast Forvard, odeljenje Piaggio grupe za robotiku. Ovo je prvi put da su ovi najsavremeniji senzori razvijeni za upotrebu na skuteru. ARAS uređaji igraju osnovnu ulogu u aktivnoj bezbednosti, garantujući funkcije informacionog sistema za mrtve tačke (BLIS) i sistema za pomoć pri odlučivanju o promeni trake (LCDAS). BLIS obaveštava vozača o prisustvu vozila u mrtvom uglu retrovizora koristeći posebna obaveštenja na TFT displeju. Konstantno nadgledajući zadnji deo na udaljenosti do 30–35 metara, LCDAS je takođe sposoban da identifikuje vozila koja se brzo približavaju sa strane, stvarajući potencijalnu rizičnu situaciju u slučaju promene trake. U ovoj situaciji, vozač se takođe obaveštava putem posebnog obaveštenja na instrument tabli.

Brzina za vožnju unazad je još jedna jedinstvena karakteristika Piaggio MP3 530 Ekclusive i sada uključuje zadnju video kameru koja omogućava još lakšu i bezbedniju upotrebu. Bogatstvo standardne opreme zaokružuje tempomat kojim se lako može upravljati pomoću novih električnih komandi na upravljaču i tri režima vožnje Eco, Comfort i Sport, koji mogu da modifikuju odziv Ride-bi-Vire kontrole gasa, kao i definisanje kalibracije ASR sistema protiv klizanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Vespa Pic Nic

 

vespa-piknik 02.jpg

 

Vespa je uvek predstavljala radost življenja i trke ka budućnosti, tehnološki na vrhuncu i uvek ispred trendova, dok je ostala verna svom jedinstvenom i bezvremenskom dizajnu. Vespa Primavera je oduvek imala mladu i svežu dušu zahvaljujući svojoj maloj težini i stilu. A od šezdesetih godina predstavlja alternativnu omladinsku mobilnost u gradovima prepunim automobilima.

U svetu koji ponovo otkriva lepotu doživljaja prirode, Vespa Primavera je sada dostupna u novoj i ekskluzivnoj Pic Nic verziji. Kreirana specijalno da se pobegne od svakodnevnog stresa i uživa u trenucima radosti i druženja na otvorenom. Vespa Pic Nic je opremljen nizom namenskih dodataka dizajniranih za maksimalno uživanje na otvorenom. Tako da uz nju stiže elegantna korpa za piknik napravljena od drveta isprepletenog ratanom koja sadrži zgodnu rashladnu torbu koja se može skinuti i ćebe koje se mora imati na ovako glamuroznom pikniku.

 

vespa-piknik 01.jpg

 

Korpa i ćebe, sa logotipom Vespa Pic Nic, mogu se udobno transportovati na hromiranim prednjim i zadnjim držačima za prtljag koji su standardna oprema u ovoj specijalnoj verziji. Vespa Pic Nic je dostupna u bojama Verde Pic Nic i Grigio Pic Nic sa elegantnom grafikom na bočnim panelima. Kao i kod svakog specijalnog izdanja Vespe, ploča na štitniku za noge identifikuje seriju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TVS spreman za lansiranje Ronin kruzera

 

tsv-zeppelin-koncept.jpg

 

TVS Motor Company će lansirati potpuno novi kruzer motocikl. Ako je verovati dostupnim navodima, zvaće se Ronin i predstavljaće proizvodnu verziju Zepelin koncepta (na naslovnoj fotografiji), predstavljenog još 2018. godine. Prošle godine je TVS uhvaćen da testira motocikl retro inspirisanog izgleda, ali je toliko dobro bio kamufliran, da niko nije mogao tačno da odredi njegov stil.

 

Nedavne špijunske fotografije su otkrile da će motocikl imati okrugli LED far sa integrisanim LED svetlima u obliku slova ''t''. Mada je potvrđen dizajn fara, specifikacije ostatka motocikla su, bar u ovom trenutku, isključivo u domenu nagađanja. Pretpostavlja se da će novi model imati LED zadnja svetla, digitalnu instrument tablu, dvokanalni ABS i USD prednje viljuške. Još uvek čekamo na potvrdu agregata, ali pojedini navodi sugerišu da će njegovo ''srce'' biti isti jednocilindarski motor, zapremine 312 kubika koji pokreće postojeći Apache RR 310, odnosno koji će se naći i na predstojećem BMW G 310 RR. Još informacija o novom Ronin kruzeru očekujemo kako se njegovo lansiranje bude približavalo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benelli najprodavaniji u Italiji u prvoj polovini ove godine

 

benelli t.jpg

 

Benelli beleži odlične prodajne rezultate na italijanskom tržištu u ovoj godini, a tokom 2022. je prodao preko 8.000 dvotočkaša. Kako navodi kompanija, projekcija prodaje označava rast od 6% u poređenju sa prošlom godinom. Proizvođač u vlasništvu kineskog QJ Motorsa i te kako može da bude zadovoljan postignutim u ovoj godini.

 

Gledajući prvih šest meseci 2022, Benelli je najprodavaniji brend motocikala na Apeninima. Ovakav uspeh dobija na značaju ako uzmemo u obzir da je Benelli morao da se nadmeće sa imenima kakva su Ducati i Aprilia. Stoga ovaj rezultat slobodno možemo nazvati istorijskim. I mada se može dovesti u pitanje autentičnost Benellija kao italijanskog brenda, mnogo drugih proizvođača finansiraju firme iz drugih zemalja. Italijani očigledno vole Benelli, što najnoviji rezultati svakako potvrđuju. TRK 502 je odigrao glavnu ulogu u uspehu koji je Benelli ostvario u dosadašnjem toku godine. Od ukupno prodatih 8.522 jedinice, ovaj model učestvuje sa čak 4.436 primeraka! ''Ovo je istorijski rezultat za nas, izuzetno dostignuće do kog smo došli zahvaljujući neverovatnom posvećenošću, strasti i odlučnosti svih koji su deo kompanije'', stoji u saopštenju koje potpisuje menadžer prodaje Benelli Italia, Đani Monini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati Panigale V4 linija dobila više snage i dodatna poboljšanja

 

ducati-panigale-v4-linija 02.jpg

 

Ducati je zvanično ažurirao Panigale V4 liniju, koja u izdanju za 2023. donosi više snage i poboljšanu elektroniku.

Panigale V4 i V4 S su privukli dosta pažnje od svog lansiranja, 2019. godine, naročito zbog agregata zasnovanog na MotoGP jedinici i paketa elektronike. Uprkos značajnim poboljšanjima u odnosu na prethodna izdanja, V4 i V4 S i dalje koriste isti dizajn šasije. To nije smetalo italijanskom proizvođaču da odradi seriju poboljšanja za narednu godinu, kada su ova dva modela u pitanju.

 

ducati-panigale-v4-linija 01.jpg

 

Kako navodi fabrika iz Borgo Panigalea, V4 i V4 S sada imaju novi paket elektronike. Zasnovan je na postojećem koji koristi Ducati Corse, a za cilj ima poboljšanje udobnosti, preciznosti i performansi. Panigale V4 i V4 S za 2023. sada imaju novi Ducati Engine Brake Control EVO 2 softver, novi Ducati kvikšifter, uz dodatna fina podešavanja kontrole proklizavanja i Ride-by-Wire sistema. Ducati je poboljšao sistem upravljanja toplotom agregata i to preko nove kontrolne strategije ventilatora. Motor V4 sada proizvodi 215,5 KS, uz dodatna podešavanja prvog, drugog i šestog stepena prenosa. Ducati je poradio i na upravljanju obrtnim momentom, pa bi sada vozači trebalo da imaju bolji osećaj tokom vožnje. Svi koji su nedavno kupili model za 2022. ne treba da brinu, jer se sva navedena ažuriranja mogu primeniti na V4 i V4 SP varijante za ovu godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski Alrendo motocikl na struju donosu fantastičnu autonomiju

 

alrendo-ts-bravo.jpg

 

Kineski proizvođač električnih motocikala, Alrendo, nije naročito poznato ime, ali će njegov novi model bez sumnje privući dosta pažnje. Upoznajte TS Bravo, dvotočkaš koji se može pohvaliti izuzetnom autonomijom i brzim vremenom punjenja.

 

I mada možete pomisliti da se radi o još jednoj električnoj kreaciji iz najmnogoljudnije zemlje sveta, Alrendo TS Bravo je zaista interesantna kreacija. Razlog je jednostavan. Tim iza TS Brava je nekako uspeo da napravi bateriju od 17,4 kWh koja isporučuje fantastičnu autonomiju od 438 km. Uz to, motocikl je težak 245 kilograma. Motocikl može da se pohvali 58 kW (77,7 KS) i 117 Nm maksimalnog obrtnog momenta.  Nažalost, verzija koja je namenjena evropskom tržištu će zbog propisa biti ograničena na samo 11 kW (14,7 KS) i 54 Nm obrtnog momenta. Što se mehaničkog aspekta tiče, TS Bravo ima podesivo ogibljenje, kao i duple kočione čeljusti na prednjem točku, sa 300-milimetarskim diskom. Pozadi je 240-milimetarski disk. Kada je reč o pneumaticima, tu su 120/70-17 napred i 180/55-17 pozadi. Prema dostupnim informacijama, Alrendo radi na još jednom novom modelu. To je motocikl po imenu TS Alpha, koji će s TS Bravo deliti ram i dizajn, ali će ponuditi znatno bolje performanse.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triumph završio rad na TE-1 projektu

 

triumph-te1-1 01.jpg

 

Triumph Motorcycles je otkrio još detalja o svom TE-1 projektu, razvijenom zajedno s kompanijom Williams Advanced Engineering. Prema dostupnim informacijama, električni motocikl će kupcima ponuditi 175 KS i autonomiju od 161 kilometar. Autonomija TE-1, bar tako navodi Triumph, donosi autonomiju koja je znatno veća od one koju nude slični električni modeli na tržištu. Uz 175 KS (130 kW) snage, TE-1 od nula do 100 km/h ubrzava za svega 3.6 sekundi. To ga čini ravnopravnim takmacom kompanijinom premijum modelu, Speed Triple 1200 RS, koji raspolaže sa 177,5 KS i 125 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Što se punjenja tiče, motociklu treba svega 20 minuta da stigne do 80% kapaciteta baterija. S težinom od 220 kg, u kompaniji tvrde da je TE-1 20% lakši od svojih rivala.

 

Triumph-TE1-2 02.jpg

 

''Izuzetno s ponosni što možemo da podelimo informacije o TE-1 projetku, koji je, po mnogo čemu, nadmašio naše ciljeve i očekivanja'', izjavio je izvršni direktor britanskog proizvođača, Nik Blur. ''Zadovoljni smo postignutim s našim partnerima, kao i doprinosu koji će Triumph dati električnoj budućnosti. Williams Advanced Engineering je oduševljen što je bio deo ovog projekta'', naveo je Dir Ardaš, predstavnik kompanije. ''Još od 2018. svi partneri rade zajedno da kroz inovaciju i posvećenost postave nove standarde. Drago nam je što smo dobili pozitivne povratne reakcije, što samo potvrđuje da je dinamika motocikla u skladu s DNK britanskog proizvođača.''

Uprkos uzbudljivim vestima, TE-1 je još uvek daleko od serijske proizvodnje. Postoji mogućnost da do nje nikada i ne stigne, već da kao prototip ostane da inspiriše druge modele u bliskoj budućnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki proširuje KLR650 liniju naredne godine

 

226540-kawasaki-klr650 01.jpg

 

Kawasaki je spreman da lansira još jednu varijantu svog KLR650 motocikla.   Kupci trenutno mogu uživati u osnovnoj, Traveler i Explorer verziji, a uskoro će im se pridružiti još jedna. Prema dostupnim informacijama, koje potiču iz juna ova godine, ona će nositi naziv KLR650S. Ako je verovati navodima koji stižu do nas, nova ''S'' varijanta bi na tržište mogla da stigne tokom 2023.

 

kawasaki-klr650 02.jpg

 

Proizvođači motocikala oznaku ''S'' obično koriste za sportsku varijantu, ali to ne mora da bude tako u slučaju Kawasakija. Nova varijanta bi jednostavno mogla da ima manju visinu sedišta. Japanski proizvođač je istu nomenklaturu, ranije ove godine, primenio na KLX230S model. Pomenuta varijanta se pridružila KLX230 platform, lansiranoj 2020, donoseći niže postavljeno sedište. Uz to, KLX230S model je doneo za nekih 20% manji hod ogibljenja, a odrađene promene su omogućile niskim vozačima da u ovom motociklu nesmetano uživaju. Upravo bi takvo rešenje, samo ovoga puta na KLR650, mogla da donese ''S'' varijanta. Ako je tako, nemamo nikakvih indicija koliko će visina sedišta i hod ogibljenja biti smanjeni. Svejedno, ipak se radi o običnom nagađanju. Za više informacija ćemo morati da sačekamo zvanično saopštenje renomiranog proizvođača, koje se očekuje u narednim mesecima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upoznajte kineskog dvojnika Honde Rebel 500

 

moxiao 02.jpg

 

Nekim kineskim proizvođačima motocikala Ducati služi kao inspiracija kada je reč o dizajniranju novih modela. Jedan od takvih je Moxiao, koji je ranije ove godine dospeo na brojne naslovne strane zahvaljujući svojim 500RR i MX500 dvotočkašima, kopijama Panigale V4 i Streetfighter V4 mašina italijanske kompanije. I mada je uobičajeno da Ducati motocikli služe kao inspiracija nekim kineskim brendovima, retko će za svoje kreacije iskoristiti dvotočkaše iz susednog Japana. Ali i to se dešava, što potvrđuje Cangyun XS500. Ovaj model je u aprilu lansirala kompanija Xiang Shuai, a svaki pravi ljubitelj Honde će odmah primetiti sličnosti između ovog motocikla i Rebel 500.

 

226543-moxiao 01.jpg

 

Kao i Rebel 500, i Cangyun XS500 pokreće paralelni tvin agregat zapremine 500 kubika. E sad, dok Rebel 500 na raspolaganju ima 45,9 KS i 43,3 Nm obrtnog momenta, Loncin KE500 jedinica proizvodi nešto više snage - 48 KS, uz neznatno manji maksimalni obrtni moment od 43 Nm. Međutim, iako dva modela vizuelno izgledaju slično, Xiang Shuai je odradio određena podešavanja svog Cangyun XS500, pa on u poređenju sa Rebel 500 ima veću zapreminu rezervoara i veći klirens. Dakle, premda su dve mašine slične, u suštini su različite. Kada je reč o ceni, za novi Xiang Shuai Cangyun XS500 je u Kini potrebno izdvojiti 28.880 juana, što je oko 4.300 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triumph ruši rekorde u Italiji

 

triumph thruxton.jpg

 

Triumph Motorcycles uživa u uspešnoj godini, s podjednako dobrim rezultatima i u Velikoj Britaniji i van nje. Tržište koje se izdvaja po odličnim brojkama je Italija.

 

Po prvi put u istoriji kompanije, Triumph je prodao više od 6.000 jedinica u Italiji za godinu dana. Ove performanse se odnose na period od 1. jula prošle do 30. juna ove godine, kada je prodao 6.088 motocikala. Dosadašnji najbolji učinak je iz 2008, kada je na Apeninima prodato 5.749 dvotočkaša. Uz to, Triumoh je ostvario rast prodaje od 50%, u poređenju s pretpandemijskom 2019. Sa druge strane, to takođe signalizira oporavak kompanije na italijanskom tržištu nakon finansijske krize 2008, a istovremeno pokazuje efikasno suočavanje sa posledicama pomenute pandemije. Triumph je takođe napravio značajan skok pošto je firma proširila svoju dilersku mrežu u regionu. Renomirani proizvođač je dodao deset novih dilera u poslednje dve godine, dok je otvoreno čak 17 novih prodajnih salona. Prema dostupnim informacijama, Trident 660 je zauzeo prvo mesto po popularnost, sa 18% udela u ukupnoj prodaji. Sledi Tiger 900 sa 17%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj puta za Suzuki GSX-R1000?

 

226597-suzuki-gsx-r1000r.jpg

 

Već smo dobili zvaničnu potvrdu da Suzuki na kraju aktuelne sezone napušta MotoGP i EWC. Kako je naveo predsednik kompanije Tošihiro Suzuki, odluka o napuštanju ove dve takmičarske kategorije je doneta kako bi se sredstva usmerila na druge inicijative za održivost.

 

I dok odluka da se napusti premijerna klase pokazuje snažnu želju japanskog proizvođača da svoj fokus preusmeri ka ostvarenju ovog cilja. Zatvaranje zvaničnog Suzuki Endurance Racing tima (SERT) bi moglo da oznai kraj GSX-R1000 superbajka. Kraj moto sport programa znači da neće biti prave platforme za testiranje litarskog motocikla, pa je tako upitno hoćemo li ikada videti novu generaciju GSX-R1000. Uz to, kako je novi cilj usmeren ka održivosti, razvoj nove generacije benzinskog superbajka se ne uklapa u takve planove. Suzuki bi mogao da se okrene razvoju nove tehnologije za ''čistiji'' GSX-R1000. Međutim, bez moto sport aspekta, prosto nema svrhe da se kompanija iz Hamamacua fokusira na takav projekat. Za druge proizvođače, koji imaju prisustvo u MotoGP-u i WSBK-u, to bi i te kako imalo smisla.

Uzmimo na primer Ducati. Iako Italijani još uvek nemaju električni superbajk, imaju kapacitet da tako nešto i naprave. Razlog je partnerstvo sa Dornom i uloga zvaničnog dobavljača za MotoE. Sa druge strane, aktuelna generacija GSX-R1000 se nije promenila još od 2017. Bilo je tu manjih promena, ali pravog osveženja ne. Iako se radi o kultnoj mašini za ljubitelje superbajka, poslednjih godina nije bio toliko aktuelan na tržištu. Uprkos MotoGP tituli Đoana Mira, 2020. godine, nije došlo do povećanja prodaje. Sa predstojećim zatvaranjem moto sport programa, budućnost GSX-R1000 ne izgleda obećavajuće.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aprilia Tuareg 660 dobio Akrapovič izduvni sistem

 

akrapovic-tuareg-660 01.jpg

 

Tuareg 660 je Aprilijin predstavnik u segmentu avanturističkih modela srednje kategorije, u kojem su nekada dominirali Yamaha Tenere 700 i KTM 890 Adventure. Iako se radi o relativno novom modelu, Tuareg 660 je privukao dosta pažnje još od svog predstavljanja na EICMA sajmu 2019. godine.

 

Oblikovan na najnovijoj 660 platformi italijanske kompanije, Tuareg donosi vrhunsku elektroniku i ogibljenje. I dok paralelni tvin agregat zapremine 660 kubika proizvodi zaista dobar zvuk, nedostaje mu robusni avanturistički ''glas'' kakav krasi prav ADV. Tu na scenu stupa Akrapovič, koji donosi novi izduvni sistem, razvijem specijalno za Tuareg 660. Napravljen je od titanijuma male težine, s izduvnom cevi od nerđajućeg čelika, a sam sistem je dizajniran kao slip-on za ovaj model. Osim što isporučuje pravi ADV zvuk, izduvni sistem je 1.9 kilograma lakši od fabričke jedinice. Imajući u vidu visinu Tuarega, ovakav gubitak težine je definitivno plus koji će svaki ADV vozač umeti da ceni. Kako navodi Akrapovič, novi izduvni sistem dodaje 1,2 KS na 4.800 obrtaja i 2 Nm obrtnog momenta na 4.800 obrtaja. Svi delovi novog sistema su napravljeni od nerđajućeg čelika. Međutim, njegova instalacija poništava Euro5 standard, pa tako svaki Tuareg 660 s njim nije legalan za uličnu vožnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MV Agusta F3, Turismo Veloce i Dragster dobili RC tretman

 

mv agusta rc-modeli 04.jpg

 

MV Agusta je lansirala tri ažurirana modela za 2022: Turimo Veloce, Dragster i F3. Sva tri motocikl su dobila Reparto Corse (RC) tretman s prepoznatljivim kombinacijama boja. Ako ste fan MV Aguste, prepoznaćete RC znak kao oznaku trkačke divizije italijanskog proizvođača. To znači da nova izdanja modela Turismo Veloce, Dragster i F3 predstavljaju poboljšane verzije osnovne mašine.

 

Turismo Veloce RC

Turismo Veloce RC ima isti trocilindarski agregat od 800 kubika kakav se nalazi sa Dragster i F3 modelima, s tim što je snaga podešena na 110 KS i 84 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Kao sportska turing mašina, Turismo Veloce RC nudi veliku udobnost na dugim putovanjima, a iako je agregat slabiji nego na druga dva motocikla, i dalje može da ponese rezervoar za gorivo od 21 litra i težinu od 199 kilograma. Kako navodi MV Agusta, Turismo Veloce RC ima maksimalnu brzinu od 230 km/h. Za kočenje s zaduženi dupli 320-milimetarski diskovi sa Brembo kočionim čeljustima napred i jedan 220-milimetarski disk na zadnjem točku. Od ostalih karakteristika, pomenućemo ABS sa sistemom detekcije podizanja zadnjeg točka.

 

mv agusta turismo-veloce-rc 03.jpg

 

Dragster RC

Dragster RC donosi 43-milimetarske Marzocchi USD teleskopske viljuške na prednjem točku i Sachs amortizer na zadnjem. Za kočenje su zadužene iste disk kočnice kao i na Turismo Veloce RC (dupli 320 mm napred, jedan 220 mm pozadi), a tu je i ABS. Poput Turismo Veloce RC i Dragster dolazi s parking kočnicom. Što se performansi tiče, na raspolaganju je 140 KS i 87 Nm obrtnog momenta. Dragster RC je najlakši od ove trojice, uz maksimalnu brzinu od 245 km/h, veću od F3.

 

mv agusta dragster-rc 02.jpg

 

F3 RC

Na kraju, tu je F3 RC, koji je nakon odlaska F4 postao vodeći sportski motocikl italijanskog proizvođača. Felne su sada 10% lakše, što za posledicu ima smanjenje momenta inercije do 7%. F3 je najsnažniji od predstavljenog RC trojca i na raspolaganju ima 147 KS i 88 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Od opreme ima i novi sistem kontrole proklizavanja, sa osam različitih nivoa i četiri podešavanja kontrole obrtnog momenta. Iz MV Aguste poručuju da F3 RC može da dostigne maksimalnu brzinu od 240 km/h. Ima iste kočnice kao i prethodna dva modela, 43-milimetarske Marzocchi USD teleskopske viljuške, ABS, Sach zadnji amortizer i aluminijumsku zadnju viljušku.

 

mv agusta f3-rc 01.jpg

 

Sva tri RC modela su dostupna u ograničenom broju, a verujemo daće svih 200 jedinica F3, kao i 300 primeraka Dragstera i Turismo Veloce brzo naći nove vlasnike.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MyMover - unikatni Piaggio skuter dostupan samo u Japanu

 

piaggio-mymoover 01.jpg

 

Ako se ikada nađete u Japanu, u centralnim gradskim delovima, primetićete skutere na tri točka prepoznatljivog izgleda. Ovo su mala, ekonomski pristupačna vozila koje najčešće koriste restorani i kafei za dostavu hrane i pića svojim mušterijama. Mnogo je ovakvih skutera u Japanu, a interesantno je da ih proizvode neka od veoma poznatih imena u moto industriji.

 

Piaggio-MyMoover 02.jpg

 

Među njiima je od skoro i kompanija Piaggio, koja je japanskom tržištu ponudila svoj skuter na tri točka, koji nosi naziv - MyMoover. U pitanju je dostavni moped simpatičnog izgleda, razvijen isključivo za kupce u Japanu. Kako navodi Piaggio, MyMoover ima dva točka pozadi i jedan napred, a uz to ima i masivni skladišni prostor na svom zadnjem delu. Interesantno je da se MyMoover u vožnji ponaša kao standardni Piaggio skuter. Zapremina skladišnog prostora je 261 litar, ali kako navodi italijanski proizvođač, MyMoover je stabilan kao regularni model.

Struktura samog vozila je takva da osigurava ravnomernu raspodelu težine. To omogućuje dodatnu stabilnost i prirodniji osećaj u vožnji. MyMoover pokreće standardni vodom hlađeni jednocilindarski agregat zapremine 125 kubika. Uz skladišni prostor od 261 litar na zadnjem delu, napred se može nositi dodatnih 20 kilograma, dok torbe smeštene u predelu nogu mogu poneti još pet kilograma. Kada je reč o ceni, Piaggio za MyMoover traži 913.000 jena, što je oko 6.500 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ural zbog sankcija napušta Rusiju

 

ural-na-struju 03.jpg

 

Ruski proizvođač motocikala, IMZ-Ural, je najavio da će preseliti proizvodnju u novi pogon u Kazahstan, kako bi izbegao poteškoće prouzrokovane sankcijama uvedenih Rusiji. U ovom trenutku, kompanija ima dosta problema da nabavi nove delove.

 

ural-dark-force 02.jpg

 

Ural je jedan od najprepoznatljivijih brendova. Osnovan je 1941. godine i ima bogatu prošlost, a jedan model ovog proizvođača je i Vladimir Putin vozio 2019. godine, prilikom posete Krimu. Nažalost, kako bi održala proces proizvodnje, IMZ-Ural je primoran da se preseli izvan granica Ruske federacije.

 

ural-gear-up-sahara 01.jpg

 

Stroge sankcije uvedene nakon marta ove godine su ostavile dosta traga na samu kompaniju, a kako 80% komponenti dolazi iz inostranstva, Ural nije imao drugog izbora osim da potraži rešenje koje će omogućiti nesmetanu proizvodnju. U ovom trenutku, godišnja proizvodnja iznosi oko 1.200 modela. Ural će napustiti pogon u Irbitu i preseliti se u 600 kilometara udaljeni Petropavlovsk, smešten na severu Kazahstana. ''Poslednjih 20 godina smo uložili velike napore da bi se prilagodili konkurentnom globalnom tržištu'', izjavio je Ilja Kajt, izvršni direktor kompanije. ''Proces preseljenja je bio dugačak, težak i skup. U Irbitu smo radili uhodano, sve je bilo na jednom mestu, ali raduje nas dolazak u novi, savremeniji pogon.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Custom Ducati od pola miliona evra

 

revival-fuse 03.jpg

 

Sve što ima veze sa brendom Ducati, obično dolazi s visokom cenom. To se odnosi na po meri izrađene motocikle, poput glavnog junaka naše današnje priče. Ime radionice je Revival Cycles, a njihov projekta je zasnovan na Ducati Monster 1100 modelu. Krajnji rezultat je impresivan, sa podjednako impresivnom cenom.

 

revival-fuse 02.jpg

 

Radionica Revival Cycles dolazi iz Ostina, glavnog grada Teksasa. Nju su 2008. osnovali Alan Stalberg i Stefan Hertel. Iza sebe imaju neke od najlepših custom kreacija, a dovoljno je posetiti njihov sajt i uveriti se u to. Svakako jedna od najlepših kreacija je po meri urađeni Ducati 1100 Fuse.

 

revival-fuse 01.jpg

 

Deo agregata je uzet sa Monster 1100 motocikla, dok je sve ostalo - uključujući i ram od nerđajućeg čelika - napravljeno po meri. Zadnja viljuška je napravljena od jednog bloka aluminijuma. Zamislite samo koliko sati rada je utrošeno na stvaranje ove savršene komponente. Kako navode u kompanije, centralni deo dizajna su cevi od nerđajućeg čelika, koje uz to služe i kao osnova ovog motocikla. Revival Cycles je ugradio i jednodelne ručice, radi ''čistog'' kokpita, dok su kvačilo i kočnice integrisani. Izbor je pao na kožu radi upotpunjavanja klasičnog izgleda.

Iako je motocikl gotovo u celosti napravljen po meri, jednodelni rezervoar, sedište i zadnji deo i dalje imaju Ducati vibracije, koje dodatno naglašava crvena boja. U međuvremenu, radionica je sredila i celokupni sistem elektronike. Zahvaljujući agregatu sa Ducati Monster 1100, Fuse donosi 120 KS, što ga čini izuzetno snažnom mašinom. Kako navode iz Revival Cycles radionice, troškovi izrade Fuse motocikl iznose oko pola miliona američkih dolara tj. nešto preko 490.000 evra!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

CFMOTO 700CL-X ADV

 

cfmoto-cl-x-700-adv.jpg

 

Kineski proizvođač motocikala, kompanija CFMOTO, predstavila je treću varijantu svog 700 CL-X modela, a u pitanju je novi ADV. On se pridružuje porodici koju čini 700 CL-X Heritage i Sport varijante, a u skladu sa svojim karakterom, donosi agresivniju i čvršću karoseriju od druga dva modela u liniji.

 

700 CL-X ADV je konačno stigao u serijsku proizvodnju, tri godine nakon što je kao prototip premijerno predstavljen na EICMA sajmu u Milanu. Uprkos svom robusnom izgledu, ADV varijanta nema ofroud sposobnosti poput 800MT modela, ali svojim izgledom podseća na Scrambler. Napred je veći, 19-inčni točak i odgovarajući pneumatici, žbičane felne i elementi kakve uglavnom nalazimo na skremblerima. Veći deo 700 CL-X ADV i dalje ima prepoznatljiv izgled, uključujući i prednji far. Motocikl dolazi s panelima, koji služe za instalaciju bočnih kofera. Novi CFMOTO model pokreće isti dvocilindarski agregat zapremine 693 kubika, koji na raspolaganju ima 74 KS na 8.500 obrtaja i 68 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 6.500 obrtaja. Za sada nema zvaničnih informacija o ceni, ali se očekuje da ADV varijanta bude skuplja od Heritage i Sport modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati delimično otkrio novi Scrambler, premijera na EICMA sajmu

 

ducati-scrambler 01.jpg

 

Scrambler linija italijanske kompanije Ducati bi, po svemu sudeći, trebalo da bude osvežena. Na World Ducati Week događaju na Mizanu smo, pomalo tajnovito, imali priliku da to i vidimo. Postao je običaj da Ducati svojim najvećim fanovima otkrije neke od svojih noviteta. Ove godine je u ''tajnoj sobi'' bilo novo izdanje modela Scrambler. Iako je bio izložen, na njemu je dovoljno kamuflaže da sakrije sve ono što Ducati čuva za njegovu premijeru, zakazanu za novembar i EICMA sajam u Milanu.

 

Scrambler se reklamira kao podbrend orijentisan ka mlađim vozačima, a stilski izgled svoje korene vuče iz šezdesetih godina prošlog veka. Lansirana 2015, ova linija je postala veoma popularna među svojom ciljnom grupom. Model je dostupan u varijantama od 803 i 1.079 kubika, a Ducati je polako uvodio ''specijalna izdanja'' tokom godina, pa tako u poundi trenutno imamo osam motocikala. Italijani za 2023. sređuju osnovni Scrambler, na kojem su zasnovane ostale verzije. Ipak, za detaljnije informacije i uvid u ovu mašinu, moraćemo malo da sačekamo. Italijanski portal Moto.it je imao uvid u mašinu predstavljenu na World Ducati Week događaju. Ako im je verovati, kozmetičke promene su svedene na minimum kako bi se očuvao klasični izgled Scrambler modela. Najveće razlike su far i sedište, uz instrument tablu nešto modernijeg izgleda i još elektronskih dodataka. Scrambler će najverovatnije biti samo jedna od brojnih premijera EICMA sajma, na kojem će Ducati učestvovati po prvi put nakon 2019. Tokom protekle dve godine, kompanija je bila fokusirana na internet kao način otkrivanja novih dvotočkaša.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...