Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

Harley-Davidson Nightster

 

harley nightster 02.jpg

 

Harley-Davidson je otkrio novi Nightster, koji nam stiže kao zamena za Iron 883 i donosi tradicionalnu estetiku i novi agregat manje kubikaže.

 

Nightster koristi smanjenu verziju Revolution Max agregata američke kompanije, revolucionarne jedinice s vodenim hlađenjem. U novom izdanju nosi naziv Revolution Max 975T, a kao što mu ime kaže, donosi zapreminu od 975 kubika umesto 1.252 koliko su imali Sportster S i Pan America. U novoj formi donosi 89 KS na 7.500 obrtaja i 95 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 5.000 obrtaja. Kako navode u kompaniji, agregat je dizajniran da pruži snažno ubrzanje i dosta snage na srednjem broju obrtaja. Uz to, može da se pohvali znatno smanjenim vibracijama i šestostepenim prenosom.

 

harley nightster 01.jpg

 

Agregat je smešten u šasiju male težine, što obećava agilnije upravljačke karakteristike. Arhitektura same šasije je slična Sportster S, a rezervoar za gorivo zapremine 11.7 litara pozicioniran je ispod sedišta. Pristup fokusiran na upravljanje, kakav imamo na šasiji, prisutan je i kada je zadnja viljuška u pitanju. Tu su i dupli amortizeru, dok su napred Showa 41-milimetarske konvencionalne viljuške. Sve u svemu, Harley-Davidson Nightster bi trebalo da bude snažna platforma za svakodnevni prevoz, dok su položaj u vožnji i ergonomija odlični i za turing. U oba slučaja, tu je pregršt elektronike da vožnju učini lakšom.

 

Tu se Rider Safety Enhancements paket, koji pruža maksimalnu trakciju u zavisnosti od površine i dostupan je u tri nivoa: ubrzanju, usporavanju i kočenju. Dostupna su i tri režima rada - Road, Sport i Rain. Od elektronike, izdvajamo ABS, kontrolu proklizavanja, kao sistem kontrola obrtnog momenta. Pomenućemo i LED osvetljenje, kao i multifunkcionalnu 4-inčni digitalnu instrument tablu u boji. Nightster će ovog meseca stići u prodajne salone u SAD, s osnovnom cenom od 13.499 dolara (oko 12.500 evra). Dolazak na druga tržišta se očekuje u narednim mesecima.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Energica dobila novog vlasnika

 

energica-01.jpg

 

Američka kompanija Ideanomics je završila kupovin italijanskog proizvođača motocikala na struju, kompanije Energica. Kako navode iz italijanske marke, novi vlasnici će omogućiti brži razvoj novih modela u budućnosti. Ideanomics je poznata po velikim ulaganjima u inovacije i električnu infrastrukturu radi povećanja komercijalne upotrebe vozila na struju u SAD.

 

U gami Energice se trenutno nalaze modeli Ego (sportski), Eva (nejked), kao i EsseEsse 9 (klasični motocikl na struju). Svi oni poseduju fabrički razvije u bateriju, uz opciju brzog punjenja preko tehnologije u potpunosti razvijene u fabrici. Ideanomics namerava da iskoristi tu tehnologiju i proširi njenu primenu. Energica će, sa svoje strane, podržati dalji razvoj rešenja za elektrifikaciju novog vlasnika, a cilj je postati veliki igrač na globalnom tržištu u segmentu električnih vozila. I to u više od jedne vertikale.

 

Brend će sa nedavno osnovanom Energica Inside divizijom raditi zajedno sa drugim kompanijama iz sastava Ideanomicsa na razboju novih tehnologija za komponente pogonskog sklopa, ali i za modularne sisteme. Drugim rečima, možemo očekivati povećanje proizvodnog obima Energica brenda, uz brži razvoj novih tehnologija. Ova transakcija dolazi u idealno vreme, dok svet sve više prelazi na korišćenje prevoznik sredstava s nula emisijom. Osim drumskih proizvodnih motocikala koje smo spomenuli, Energica ima značajno prisustvo u moto sportu, kao jedini dobavljač za MotoE šamponat od 2019. Trkački motocikli italijanske kompanije do stotke ubrzavanju za 2.6 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 240 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fantastičan početak godine za Ducati, novi prodajni rekord

 

ducati 2022.jpg

 

Prvo tromesečje ove godine uspešno je završeno za Ducati i to još jednim rekordom. Italijanska kompanija je u martu saopštila da je 2021. završila sa najboljim rezultatom u svojoj istoriji kada su isporuke, prihodi i operativni profit. Odlične cifre su tu i u novoj godini. Od januara do marta, ukupno 13.450 motocikala je isporučeno kupcima širom sveta. U poređenju s istim periodom 2021, to je rast od 5%, odnosno čak 40% više ako uporedimo sa 2020. godinom.

 

Tokom ovog perioda, Italija je ponovo postala glavno tržište za Ducati, sa 2.544 isporučena motocikla, što je povećanje od 8%. Sledi Nemačka sa 1.382 jedinice, tj. 9% više nego u istom periodu prošle godine. Značajan rast je zabeležen u Francuskoj, gde je prodato 29% više motocikala, odnosno 1.153 jedinice. Dobri rezultati su ostvareni u Velikoj Britaniji (860 isporučenih dvotočkaša, 46% rast) i Brazilu (241 prodati motocikl, 21% više nego prošle godine).

 

Multistrada V4 je i dalje najpopularniji Ducati model sa isporučenih 2.456 primeraka. Slede Monster (1.868) i Scrambler 800 linija (1.557). Prema dostupnim informacijama, broj narudžbina na kraju prvog tromesečja je za 83% veći nego u istom periodu 2021. Rezultati u dosadašnjem toku 2022. pokazuju snažnu potrežnju za Ducati motociklima, koja bi trebalo da se nastavi i u nastavku godine. Nažalost, prekinuti lanci snabdevanja i te kako utiču na isporuke motocikala, a u kompaniji navode da se maksimalno trude da umanje posledice ovog problema.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spektakularni BMW R 18 motocikli iz Kanade

 

bmw-r-18-custom-kanada 04.jpg

 

BMW Motorrad Canada je predstavio rezultate svog prvog projekta izrade motocikala po meri. Kompanija je udružila snage sa tri talentovana majstora (tačnije jednim majstorim i dve radionice) izrade custom motocikala, a svakom od njih je dala novi BMW R 18 kao platno na kojem će raditi.

 

Pomenuti majstori su Džej Donovan i Konquer Motorcycles iz Britanske Kolumbije, kao i Augment Motorworks iz Ontarija. Konačni rezultati projekta su predstavljeni kanadskoj filijali nemačke kompanije, kao i projektnom menadžeru BMW Motorrad-a za Heritage modele, Rolandu Stokeru Stoker, koji je bio ukljčen u razvoj R 18, otputovao je u Kanad na predstavljanje ova tri modela. Ne samo da je bio impresioniran kreacijama, već su ga oduševili i majstori koji su na njima radili.

 

bmw-r-18-custom-kanada 03.jpg

 

''Vizija, umeće i kvalitet izrade su impresivni, pogotovo imajući u vidu koliko su neki od majstora mladi'', izjavio je Stoker. ''Prezadovoljan sam rezultatima.'' Zbog svog klasičnog dizajna i ekstravagantnih proporcija, R 18 je idealna osnova za prerađivanje. Ono po čemu je R 18 prepoznatljiv je njegov ''Big Boxer'' agregat, zapremine 1.802 kubika. U pitanju je najsnažniji dvocilindarski bokser ikada napravljen za jednu proizvodnu mašinu. A sada i detaljnije o tri nove kreacije:

 

Delo Džeja Donovana, R 18 Future Cafe je napravljen sa željom da se repozicionira izduvni sistem. Tu je i redizajnirani rezervoar za gorivo, aluminijumski ukrasni elementi, a celokupna kreacija ima elegantan izgled.

 

bmw-r-18-custom-kanada 02.jpg

 

Nik Akosta iz radionice Augment Motorwords je primenio klasični američki stil nemačkom motociklu, a konačna kreacija je R 18 Tattooed Chopper. Nova grafika stvara utisak da je motocikl istetoviran. Novi izgled transformiše mašinu u pravi klasik.

 

bmw-r-18-custom-kanada 01.jpg

 

Rob Tisen i njegov tim iz radionice Konque Motorcycles su uzeli R 18 i napravili custom dragster od njega. Pažnju privlači metalik bronzana boja, modifikovani prednji deo i zadnji blatobrani, sedišta po meri. Motocikl nosi naziv R 18 Diamond Custom i krasi ga nizak i izdužen izgled. Tu je još unikatnih ukrasnih detalja, kao i elektronski podesivi izduvni sistem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson sprema ''bebi'' verziju modela Pan America

 

harley-pan-america.jpg

 

Harley-Davidson je privukao dosta pažnje lansiranjem svog Pan America avanturističkog motocikla. Razlog tome je fantastični agregat ovog modela. U pitanju je Revolution Max V-tvin jedinica, zapremina 1.252 kubika, s vodenim hlađenjem, DOHC arhitekturom i VVT sistemom. Tržište je odlično reagovalo na mašinu proizvođača iz Milvokija, a tokom prve godine je na američkom tržištu prodato preko 2.500 primeraka. Kako stvari stoje, uskoro će dobiti ''mlađeg brata''.

 

Prema dostupnim informacijama, Harley-Davidson sprema verziju Pan America motocikla od 975 kubika. Informacije o ovome ne dolaze iz fabrike, već od oštrookih kupaca, koji su u katalogu primetili kod proizvoda RA975. RA kod koristi Pan America, pa su mnogi mišljenja da Marka iz Milvokija sprema novu varijantu u bliskoj budućnosti. Uz nedavno lansirani Nightster model, sve je moguće. Upravo je Nightster doneo manju verziju Revolution Max V-tvin agregata, istog koji se nalazi na Pan America i Sportster S dvotočkašima. Zapremina ove varijante je, pogađate, 975 kubika. Svi uslovi su ispunjeni da Pan America dobije ''bebi'' verziju. Imajući u vidu pozitivne utiske koje je Pan America ostavila u segmentu u kojem dominira BWM R1250 GS, varijanta kojoj bi rival bio BMW F850 GS uopšte nije daleko od istine.

 

Zvanično, renomirana marka ne daje nikakve signale o novom modelu, ali čini se da sve ide u prilog dolasku novog izdanja na tržište. Ostaje nam samo da vidimo kada će to biti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Super Soco TC Max

 

Najjeftiniji kilometar na dva točka. Kineska kompanija koja ga pravi postoji od 2015. i pravi od skutera do posebnih projekata za Ducati... TC Max ide na struju, ima 6.8KS/170Nm i može da pređe do 110 kilometara pre nego se baterija od 3.5 kWh isprazni.

Maksimalna brzina mu je 90 km/h, mada ako se vozač malo nagne tada i doprinese aerodinamici, može da dohvati i 95 km/h. Treba mu 8 sati da se napuni na klasičnom kućnom priključku od 220V:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nestašica materijala dovela do krize u lancu snabdevanja ABS sistema

 

abs.jpg

 

Ako ste se pitali zašto su se vremena isporuke u poslednje vreme odužila, postoji dobar razlog za to. Naime, nedostatak određenih sirovih materija je prema dostupnim navodima, uticao na lanac snabdevanja ABS sistema za motocikle. Kako navodi francuski portal Moto-Station, pojedini proizvođači opereme su prijavili probleme u isporukama ABS senzora. Razlog za to, kao što smo pomenuli, nedostatak sirovih materijala, ali i određenih vrsta metala i legura.

 

Kao rezultat ove nestašice, pojedini proizvođači koji zavise od drugih firmi za komponente i delove, menjaju svoje rasporede kako bi uspeli da se prilagode situaciji. Međutim, usled toga dolazi do povećanja vremena za isporuke, naročito kod brendova srednje i više klase i modela koji dosta zavise od ABS senzora. Tu je i činjenica da većina dodatnih sistema, kao kontrola proklizavanja elektronska kontrola stabilnosti, zahteva podatke od ABS modula, što pojačava značaj ovih komponenti. Uzrok celokupne situacije nije jasno naznačen, mada mnogi veruju da je u pitanju posledica prošlogodišnje blodake Sueckog kanala, a ne treba zaboraviti ni pandemiju virusa korona. Takođe nije poznato ni koliko bi celokupna situacija mogla da potraje. Kako se polako ukidaju ograničenja prouzrokovana pandemijom, broj zaposlenih u fabrikama polako raste. Nadajmo se da ova kriza neće dugo potrajati. Podjednako će izgubiti i proizvođači i kupci.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

QJMotor sprema novi model od 550 kubika

 

qjmotor.jpg

 

QJMotor golica maštu novim sportskim modelom, koji donosi isti paralelni tvin agregat zapremine 550 kubika kakav se nalazi na predstojećem MV Agusta Lucky Explorer 5.5 modelu. Ovo možda predstavlja direktan odgovor kompaniji CFMOTO i njenom 450SR motociklu. Nova mašina QJMotor, još uvek neimenovana, će upravo imati CFMOTO 450SR kao direktnog rivala.

 

Ono što je nama privuklo pažnju je zapremina od 550 kubika. Kredibilni izvori sugerišu da će ''srce'' novog modela biti upravo paralelna tvin jedinica od 554 kubika sa Lucky Explorer 5.5. Radi se o istom agregatu koji Benelli (u vlasništvu QJMotor-a) ima na svojim Leoncino i TRK 502 modelima, s tim što je zapremina povećana s 499 na 554 kubika. U ovoj drugoj varijanti, predviđenoj za novi model, trebalo bi da donese 56 KS i 54 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Uprkos agresivnom izgledu, položaj u vožnji je neutralan, ručice su relativno visoke, a odmorišta za nove nisko, u stilu Honde CBR500R. Poput ovog japanskog motocikla, i QJ Motor mašina će imati obrnute viljuške i duple disk kočnice napred, sa zrakasto postavljenim kočionim čeljustima. Bitna razlika u odnosu na CBR500R jesu proizvođači ovih komponenti – Brembo i KYB. I mada im naznaka da bi QJMotor mogao da motocikl ponudi na globalnom nivou, u ovom trenutku ostaje fokusirana na kinesko tržište.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TVS ulaže blizu 120 miliona evra u Norton Motorcycles

 

norton motorcycles.jpg

 

TVS Motor Company je najavila veliku investiciju u britanskog proizvođača motocikala Norton Motorcycles, koji će se i te kako odraziti na poslovanje kompanije. Indijska kompanija će uložiti blizu 120 miliona evra u pomenuti brend, što će posledicu imati otvaranje 250-300 novih radnih mesta u naredne tri godine. TVS je kupio Norton u aprilu 2020. godine i već je uložio značajna sredstva u proizvodni pogon u Solihalu, ali u sređivanje 961 Commando i V4SV superbajk modela, koji bi uskoro trebalo da budu lansirani.

 

''Nove investicije biće usmerene ka elektrifikaciji, najnovijim tehnologijama, proizvodnji dvotočkaša vrhunske klase, održivosti i budućnosti prevoza'', izjavio je jedan od čelnika TVS-a, Sudaršan Venu. ''Pomenuti novac će u Norton ulaziti tokon narednih nekoliko godina, što će omogućiti dolazak uzbudljivih novih proizvoda na tržište.'' Uz nova radna mesta, Venu je pomenuo i nove poslovne prilike u moto industriji, a naglasio je da će nova investicija rezultirati u dodatnih 500 do 800 indirektnih radnih mesta u lancu snabdevanja. Ovaj potez je najavljen tokom najnovije posete britanskog premijera Indiji, od 21. do 22. aprila. Koliko je od pomenutog iznosa već potrošeno nije poznato u ovom trenutku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha sprema veći i snažniji Tenere 900

 

yamaha-tenere-700.jpg

 

Čini se da veća i snažnija Yamaha Tenere 900 u planovima japanskog proizvođača. To se čini kao logičan korak, imajući u vidu da je Tenere nekad pokrivao širok spektar tržišta. Odsustvo naslednika XT1200Z Super Tenere modela se i te kako primetio, mnogi su tražili da se nešto uradi po tom pitanju. Kako navodi francuski portal Moto-Station, želje će im se uskoro ispuniti.

 

Kako navodi pomenuti sajt, Yamaha je već u završnim fazama razvoja. Svi znakovi ukazuju da će novi model koristiti CP3 agregat zapremine 890 kubika, koji već pokreće Tracer 9, MT-09 i XSR 900. Za razliku od XT1200Z Super Tenere, predstojeći model će biti pozicioniran kao korisniji ofroud. Iako će imati višesnage od Tenere 700, ima naznaka da bi Tenere 900 mogao da ima i dobre drumske performanse. Ostali ključni detalji uključuju 19-inčnu prednju felni, više različitih modova vožnje, kao i arhitekturu sa čeličnom šasijom. Naravno, očekuje se da će Tenere 900 imati i veću cenu u poređenju sa Tenere 700 modelom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

GASGAS ES 700 i SM 700 - novo poglavlje za španskog proizvođača

 

gasgas-novi-modeli 04.jpg

 

GASGAS je predstavio dva nova za ulicu legalna modela, koji označavaju debi kompanije u segmentu drumskih modela.

U pitanju su mašine koje nose naziv ES 700 i SM 700 i predstavljaju varijaciju na postojeću KTM 690 SMC R platformu, na kojoj su zasnovani Husqvarna 701 Supermoto/Enduro motociklu. Oba noviteta donosi jednocilindarski agregat zapremine 692 kubika. Uz 74 KS, tu je vrhunska elektronika za bolju odzivnost u vožnji, šestostepeni kvikšifter, kao i rezervoar za gorivo zapremine 13.5 litara.

 

gasgas-novi-modeli 03.jpg

 

SM 700 je više orijentisan svakodnevnoj vožnji, a donosi 48-milimetarsko WP ogibljenje sa potpuno podesivim zadnjim amortizerom.

 

gasgas-novi-modeli 01.jpg

 

I mada GASGAS nije baš poznat brend među motociklistima koji vole vožnju na autoputu, i te kako je poštovan u ofroud krugovima. ES 700 i SM 700 predstavljaju prvi korak u smeloj strategiji španske firme, koja za cilj ima lansiranje još drumskih modela u budućnosti.

 

Kompaniju je 2019. kupila Pierer Mobility grupa, koja je tada najavila planove da prošiti ponudu GASGAS modela, ali i prisustvo na tržištima širom sveta. Najavljena je i popularizacija brenda, čemu je doprineo trijumf Sema Sanderlenda na ovogodišnjem Dakar reliju, a tu su i Moto2 i Moto3 timovi. Čak se šuška da KTM razmatra treći MotoGP tim, koji bi nosio GASGAS oznaku. Dokumenta iz 2019. sugerišu da KTM ima  velike planove za GASGAS, uključujuči i proširenje ponuda novom verzijom KTM 390/890 Adventure modela, koji će sa GASGAS oznakom biti više fokusiran na offroad.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

CFMOTO počeo da prima narudžbine za 450SR

 

cfmoto-450sr 01.jpg

 

Segment kineskih sportskih motocikala male kubikađe je dobio novog člana u vidu CFMOTO 450SR modela. Ovaj dvotočkaš ima snagu mašine od 500 kubika, a težinu u rangu modela od 250 kubika. Ovakav odnos snage i težine nije jedini adut 450SR, jer agresivni, trkački inspirisani stilski izgled izdvaja ovu mašinu od njenih tržišnih rivala. Kineska kompanija je SR-21 koncept predstavila prošle godine na EICMA sajmu. Proizvodni model, pod imenom 450SR, je ažuriran u januaru i martu, a sada je tu i finalna verzija. CFMOTO je dodao far i duga svetla, prednje indikatore promene pravca i velike retrovizore. Ohlins ogibljenje na konceptu je privuklo dosta pažnje, kao i Brembo kočione čeljusti trkačkih specifikacija, jednostrana viljuška, SC-Project izduv, ali se kompanija odlučila za praktičniji pristup kada je 450SR u pitanju.

 

cfmoto-450sr 02.jpg

 

Tu je nova zadnja viljuška, nema Ohlins ogibljenja, kao i trkačkih Brembo čeljusti. Imamo Brembo jedinicu nešto nižih specifikacija, koja je zadužena za zaustavljanje motocikla teškog oko 168 kg. Standardni izduv je tu umesto SC-Project jedinice. CFMOTO se možda rešio trkačkih komponenti, ali paralelni tvin agregat zapremine 449 kubika donosi performanse kao i na konceptu: 50 KS i 40 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Ostala su i zakrilca inspirisana MotoGP-om, za koja u kompanij navode da proizvode oko 2 kg aerodinamičkog potiska pri brzini od 120 km/h. Za sada, 450SR će biti dostupan samo u Kini, uz cenu od 31.980 juana (oko 4.800 evra). Nadamo se da će, ipak, krenuti putem modela poput 300NM i 650NM i stići do Starog kontinenta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha zove vlasnike R1M u Francusku

 

yamaha racing days.jpg

 

Staza Pol Rikar u Le Kasteletu biće domaćin Yamaha Racing Experience događaja, koji će se održati u septembru. To će biti prilika za vlasnike R1M da svoj motocikl upoznaju bolje i poboljšaju svoje vozačko umeće.

 

''Ovaj neverovatni događaj omogućuje vozačima da istraže puni potencijal njihove Yamaha supersport mašine, da poboljšaju svoje vozačke sposobnosti i prošire tehničko znanje o R1M'', stoji u saopštenju. Staza Pol Rikar ima legendarni status. Domaćin je čuvene Bol d’Or 24-časovne trke izdržljivosti, na kojoj doduše Yamaha nije trijumfovala još od 2007. godine. U pitanju je jedna od tehnološki najnaprednijih staza na svetu, koja je takođe domaćin i francuske trke u šampionatu Formule 1.

 

Što se R1M tiče, ova proizvodna mašina japanske kompanije je nešto najbliže gran pri motociklu što kupci mogu da dobiju, sa naprednom elektronikom koja ga prilično razdvaja od standardnog R1. Trkački pedigre R1 je dobio potvrdu prošle godine, kada je Toprak Razgatlioglu doneo Yamahi prvu WSBK titulu nakon 12 godina. Događaj na stazi u Le Kasteletu je zakazan za 5. septembar, mada u Yamahi navode da bi moglo da dođe do promene termina ukoliko se kovid situacija u Francuskoj pogorša u međuvremenu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha sprema novi XSR GP model

 

224512-Yamaha-XSR-900 02.jpg

 

Nema sumnje da je Yamahina XSR Sport Heritage linija popularna među ljubiteljima dvotočkaša širom sveta. Sada nas očekuje novine u ovoj liniji, jer kompanija iz Ivate razvija novu varijantu koja će nositi naziv GP. Yamaha je 21. aprila podnela zahtev za zaštitu imena XSR GP u Evropi, a sve informacije ukazuju na to da nas lansiranje novog modela očekuje u drugoj polovini godine. Iako zahtev za zaštitu intelektualne svojine nije otkrio mnogo toga, Yamahine nedavne specijalne serije u čast šezdesete godišnjice gran pri trka nude određen uvid to kako bi XSR GP mogao da izgleda.

 

224513-Yamaha-XSR-900 01.jpg

 

Uz to, velika je verovatnoća da vidimo posebnu kombinaciju boja, koja će možda biti u skladu s dosadašnjim specijalima posvećenim malopre pomenutom jubileju. To znači bela boja, felne u zlatnoj boji, uz Yamahinu prepoznatljivu Speed Block retro grafiku, ili u žutoj ili u crvenoj. Kao što smo već rekli, debi Yamahe XSR GP očekujemo kasnije u toku godine, a mesto premijere bi mogao da bude jedan do dva poznata sajma koja nas čekaju u 2022 - Intermot u Kelnu ili EICMA u Milanu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoće li Harley-Davidson Bronx ipak u serijsku proizvodnju?

 

harley-davidson bronx.jpg

 

Poslednjih nekoliko godina su bile pravi tobogan za najpoznatijeg američkog proizvođača motocikala. Prvo je Met Levatič bez rezultata jurio svoju More Roads strageriju, da bi njegov naslednik, Johen Cajc, predstavio Rewire plan. Ipak, videli smo dosta potpuno novih motocikala, s novim agregatima, ramovima, sistemima elektronike i stilovima. Jedan motocikl su mnogi želeli da vide, ali bez uspeha. U pitanju je Bronx, sportski nejked sa V-tvin agregatom i prepoznatljivim evropskim stilom.

 

Cajc je mašinu skinuo sa spiska novih modela po samom dolasku u kompaniju. Njegov fokus je bio na Pan America 1250 modele i neke druge motocikle koji će biti privlačni tradicionalnim ljubiteljima brenda iz Milvokija. Dolazak Nightster modela, koji je doneo isti agregat od 975 kubika, kakav je i Bronx trebalo da ima, konačno je otklonio sve dileme. Međutim, dokumenta iz SAD otkrivaju da je Harley-Davidson obnovio zaštitu imena Bronx, u skladu sa američkim zakonima o zaštiti intelektualne svojine. Ako se zaštićeni naziv ne nađe na proizvodnom modelu u periodu od tri godine, vlasnik mora da produži svoj zahtev ili da ostane bez prava na naziv. I mada ovo nije neki dokaz da se motocikl i dalje u planovima, postoje indicije koje nagoveštavaju to.

 

Tu je komentar Johena Cajca iz 2020, kada je izjavio da Bronx neće biti lansiran ''naredne godine''. Time nije zatvorio vrata, već ih je samo pritvorio. Druga činjenica je da je tada motocikl izgledao gotovo spreman za serijsku proizvodnju. Videli smo ga na EICMA sajmu 2019. godine, a definitivno se nije radilo o izložbenoj kreaciji. Uz sav trud uložen u dizajniranje i izradu prototipa, biće veliko iznenađenje ako ga ne vidimo na trakama fabrike u Milvokiju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda sprema novi CL500 Scrambler?

 

honda-cl500-scrambler 01.jpg

 

Ako je verovati dostupnim informacijama, Honda CB500 platforma bi mogla uskoro da dobije novog člana. To otkrivaju i patenti, koji potiču još iz 2019. godine, a sve ukazuje da japanska marka planira varijantu zasnovanu na modelu Rebel. Navodi sugerišu da bi će poneti ime CL500 Scrambler. Mada kruzer ne izgleda kao najbolja osnova za skrembler, još ranije smo imali slične primere. Yamaha je upravo to uradila s modelom SCR950, koji predstavlja varijaciju na Bolt kruzer, uz znatno više retro vibracija. Kako su tradicionalni kruzeri retki motocikli koji i dalje koriste dva amortizera za zadnjem točku, mogu da posluže kao idealna pltforma za estetitku skrembra, za razliku od modernijih dizajnerskih rešenja šasija.

 

Patenti koji su se pojavili 2019. su otkrili da se Honda fokusirala na redizajniranje ergonimije Rebel motocikla, kako bi se novo rešenje uklopilo i veću visinu sedišta. Dosta promena je ostvareno zahvaljujući redizajniranom zadnjem podramu. Postavke izduva su modifikovane, uz novi stil sedišta, kao i određen broj manjih izmena na celom motociklu. Ne očekujemo promne na paralelnom tvin agregatu japanskog kruzera, zapremine 471 kubika, koji će pokretati novi CL500 Scambler. Ista jedinica se nalazi na CBR500R, CB500F i CB500X. Imajući u vidu njegovu pouzdanost, solidne performanse i lakoću upravljanja, to je prilično dobra vest.

 

Zanimljivi su i navodi da će CL500 Scrambler imati i manju varijanu - CL250 Scrambler. Kao što ste zaključili iz njenog naziva, ova mašina će imati agregat od četvrt litra, ali za sada nemamo nikakvu potvrdu japanskog proizvođača. Imajući u vidu ove patente, nije pitanje da li ćemo, već kada ćemo videti novi model.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha predstavila novi Tricity 125

 

yamaha-tricity-125 02.jpg

 

Yamaha je predstavila novi Tricity 125 skuter, koji i te kako ima šta da ponudi tržištu.

Tricity 125 dolazi s živahnim i ekonomičnim Euro5 Blue Core agregatom zapremine 125 kubika i refinisanom šasijom koja pruža pojačani osećaj udobnosti i stabilnosti u vožnji. Ovaj model je pravi izbor za svakoga ko traži praktičan skuter, lak za vožnju.

 

yamaha-tricity-125 01.jpg

 

Pomenuta jedinica na raspolaganju ima 12.1 KS (9 kW), na 8.000 obrtaja. Tricity 125 je jedini model na tri točka dostupan u kategoriji od 125 kubika i dostupan sa ''B'' kategorijom. Privlačnijim ga čine savremeni stil i vrhunski kvalitet.

LCD instrument tabla dozvoljava vozaču da sve potrebne podatke ima na jednom mestu, ali i da ima uvid u notifikacije svog pametnog telefona i društvenim mreža. Uz Smart Key paljenje bez ključa, skladišni prostor ispod sedišta i inteligentnu Start & Stop tehnologiju, Tricity 125 je odličan način za svakodnevni prevoz u urbanim uslovima.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda sprema još jedan model od 500 kubika

 

honda-nx125.jpg

 

Nedavno ste mogli da pročitate da Honda radi na novom CL500 skrembler modelu, a sada stižu informacije o još jednom novitetu japanske kompanije. To nam otkriva činjenica da je Honda zaštitila naziv NX500. Za razliku od imena CL500, koje je registrovano u martu kod Evropske kancelarije za intelektualnu svojinu, NX500 je registrovan pre nedelju dana, u EU i SAD.

 

Oznaka 500 u imenu sugeruše da će oba modela koristiti paralelni tvin agregat zapremine 471 kubik, koji se nalazi na Rebel 500 kruzeru, CB500F, CBR500R sportskom i CB500X avanturističkom motociklu. Pomenuta jedinica donosi oko 50 KS (nešto manje na Rebel modelu), a već je dokazao svestranost u različitim segmentima. NX linija ima bogatu istoriju sa serijom dual sport modela. Najpoznatiji je NX650 Dominator, koji se proizvodio od 1988. do 2003. Dominator je bio dostupan i u SAD, doduše svega nekoliko godina. Njegov vazduhom hlađeni agregat od 644 kubika danas živi na XR650L.

 

Honda već ima avanturistički motocikl od pola litra (CB500X), ali čini se da će NX500 biti više fokusiran na ofroud. NX ime je takođe povezano s Hondinom mašinama za Dakar (NXR 750), pa bi određeni stilski elementi mogli da budu pozajmljeni s aktuelne Africa Twin generacije. Postoji mogućnost da NX500 posluži kao zamena za XR650L, na tržištima gde se više neće naći u ponudi zbog strogih emisionih regulativa. Nema indicija kada bi NX500 mogao da stigne.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motocikli Moto Morini stižu u Srbiju

 

Moto Morini X-Cape_04.jpg

 

Ovlašćeni uvoznik i distributer, beogradski Euro Sumar, prvi model iz bogate ponude, X-CAPE 650, predstavlja na sajmu Motopassion, od 12. do 15. maja.

Kompanija Euro Sumar iz Beograda odnedavno je ovlašćeni uvoznik, distributer, prodavac i serviser motocikala italijanskog proizvođača Moto Morini, sa sedištem u mestu Trivolzio pokraj Milana. Ljubiteljima motocikala to je poznati brend, jer su još davne 1938. godine iz male radionice počeli da ''izlaze'' ručno proizvedeni tricikli. Danas, dodatno finansijski osnažena kineskim kapitalom, fabrika ima značajno mesto i ugled među proizvođačima ali i kupcima na mnogim tržištima.

 

Moto Morini X-Cape_03.jpg

 

Za početak, Euro Sumar će kupcima u Srbiji ponuditi model X-CAPE 650, projektovan i dizajniran u Italiji, a montiran u Aziji. Motocikl je adventure stila, ali u putnoj verziji. Zahvaljujući prednjem točku od 19'' i velikoj prednjoj podesivoj viljušci prečnika 50 mm, koji garantuju odličnu stabilnost na putu ali i van njega, istovremeno je i blagi off-road. Za njega je od Kawasakija kupljena tehnologija za motor, koji je unapređen tako da sada ispunjava Euro 5 norme. To je ''paralelni'' dvocilindrarski agregat sa osam ventila zapremine 649 cm3, snage 60 konja pri 8.250 obrtaja i maksimalnim obrtnim momentom od 56Nm pri 7.000 obrtaja. EFI sistem ubrizgavanja goriva isporučuje Bosch. Motocikl X-CAPE 650 je opremljen Brembo kočionim sistemom (napred dvostruki, pozadi jednostruki disk), ABS sistemom Bosch, Marzocchi podesivom viljuškom, a može se pohvaliti i, kako fabrika navodi, najvećim, sedmoinčnim TFT kolor ekranom, uz Bluetooth povezivanje sa telefonom. Uz ekran je dvostruki USB priključak. Kompletna svetla su LED tehnologije (far, stop, pokazivači pravca).

 

Moto Morini X-Cape_02.jpg

 

Novi model na našem tržištu je dužine 2.190, širine 905, visine 1.390 mm; rastojanje između osovina je 1.470 mm; visina sedišta je 820/845mm; odstojanje od tla (klirens) iznosi 175 mm; prazan ima masu od 213 kg; rezervoar za benzin ima zapreminu od 18 litara; deklarisana maksimalna brzina - 175 km/h. Kako uvoznik navodi, nivo završne obrade je izuzetan.

 

Moto Morini X-Cape_01.jpg

 

Cene još nisu potpuno definisane, ali se očekuje da ovaj motocikl sa alu naplacima košta oko 7.550 evra (sa PDV-om, u dinarskoj protivvrednosti), a sa žičanim naplacima 300 evra više. Moto Morini X-CAPE 650 debituje na predstojećem 14. Međunarodnom sajmu motocikala, kvadova, skutera i opreme Motopassion, koji se od 12. do 15. maja ove godine održava u hali 4 Beogradskog sajma. Iz uvoznika najavljuju da bi već u julu ili avgustu trebalo da stigne novi model 6 ½ Seiemmezzo, dok bi u 2023. godini trebalo da se pojave još četiri nova modela.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Husqvarna predstavila enduro liniju za 2023. godinu

 

husqvarna-enduro-2023 02.jpg

 

Husqvarna je otkrila liniju svojih enduro motocikala za 2023. godinu, koja donosi ažuriranja dvotaktnih i četvorotaktnih mašina švedskog proizvođača.

Kako navode u kompaniji, ''nova linija mašina će pružiti najbolje enduro vozačima, bez obzira na njihovo iskustvo i vozačke veštine''. U ponudi za 2023. godinu se nalaze tri dvotaktne i četiri četvorotaktne mašine.

 

husqvarna-enduro-2023 01.jpg

 

Dvotaktne su: TE 150, TE 250 i TE 300; a četvorotaktne su: FE 250, FE 350, FE 450 i FE 501. Husqvarna ja poslednji proizvođač iz KTM grupe koji je najavio enduro mašine za 2023. GasGas i KTM su to već uradili. Za razliku od GasGas-a, Husqvarna i KTM u ponudi imaju dvotaktne modele od 150 kubika, kao i četvorotaktne od 350 i 500 kubika. S druge strane, GasGAs ima dvotakne modele od 250 i 350 kubika, kao i četvorotaktne od 250 i 450 kubika. Najnovije lansiranje potvrđuje da će sva tri brenda imao WP XPLOR prednje viljuške i XACT zadnji amortizer.

 

Enduro linija švedskog brenda imaće i dvodelni karbonski podram, težan nešto preko 1 kg, kao i automatsko podešavanje dovoda goriva na dvotaktnim mašinama. Na četvortaktnim, tu su dva podesiva EFI pretpodešavanja. Svi modeli za 2023. dolaze sa Michelin Enduro pneumaticima. Husqvarna je ažužirala svoju enduro liniju u tradicionalnim belim, plavim i žutim bojama. Na plavom bočnom panelu je smešten veliki logo brend u žutoj boji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Motorrad radi na novom bebi kruzeru

 

bmw-r18-linija.jpg

 

Čini se da je BMW Motorrad uradio pravu stvar sa novim R 18 kruzerom u američkom stilu. Njegov uspeh je motivisao nemačkog proizvođača da napravi bebi verziju ovog modela, koja će nositi oznaku - BMW R 12. Prema dostupnim informacijama, nemačka marka je nedavno predala patente u Evropi za ovaj model. Imajući u vidu BMW-ovu nomenklaturu, sve ukazuje da će novi kruzer s bokser motorom biti pozicioniran ispod R 18.

 

A kako ''18'' u imenu označava kubikažu, onda je logično očekivati jedinicu od 1.200 kubika. Predstojeći BMW R 12 bi trebalo da bude naslednik prethodnom modelu sličnih karakteristika. To je R1200C (na naslovnoj fotografiji), koji se na tržištu nalazio od 1997. do 2004. godine. Pre toga, ime R 12 je bavarski proizvođač koristio davne 1935. Kada je reč o stilu, očekujemo da će klasični izgled R 18, koji podseća na tridesete godine prošlog veka, biti i te kako prisutan na R 12 varijanti. U ovom trenutku, R 18 linija se sastoji od četiri modela - dva kruzera u dva turera. BMW Motorrad će i ovaj put staviti akcenat na sređivanje po meri, kroz veliki broj dostupnih opcija. Očekujemo da isti pristup bude prisutan i na R 12. Više informacija očekujemo u narednom periodu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puig Diablo - futuristička kreacija zasnovana na Yamahi MT 09 SP

 

puig-diablo 03.jpg

 

Španska kompanija Puig nedavno je predstavila po meri izrađenu kreaciju, koja se može pohvaliti ekstremnim i futurističkim izgledom.

Nazvan Puig Diablo, ova kreacija je rezultat projekta proizvođača Barselone, čiji glavni junak, Yamaha MT-09 hipernejked, je pretvoren u nešto zaista neverovatno. Puig Diablo dolazi sa redizjaniranom karoserijom, obučen u crveno i sa elementima koje smo tokom poslednjih nekoliko godina videli na MotoGP motociklima.

 

Puig-Diablo 02.jpg

 

Kako navodi Puig, ova kreacija predstavlja ''studiju neograničene kreativnosti'', a slike i video u nastavku govore sami za sebe. Kompanija navodi da je modifikovan položaj u vožnji, nakon odrađene ergonomske analize radi poboljšanja aerodinamike i bezbednosti vozača. Aerodinamički paket na Puig Diablu takođe donosi ''inovativna mobilna zakrilca'', za koje u kompaniji tvrde da stvara ''nejked motocikl iz snova, poboljšanih performansi i osećaja u vožnji''.

 

Puig-Diablo 01.jpg

 

Prema rečima Mikela Valribere, glavnog dizajnera Puig Diablo motocikla, projekat je nastao kao rezultat rasprave kako bi izgleda moto dodaci u budućnosti. ''Ovako ih mi u kompaniji Puig zamišljamo. Verujemo da će naglasak biti na aktivnoj aerodinamici, zaštiti, funkcionalnosti, estetici i dizajnerskim principima'', dodao je Valribera.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM 490 linija stiže ove godine?

 

224700-ktm-rc390.jpg

 

Glasine o novoj KTM 490 liniji kruže već godinama, a čini se da bi do kraja 2022. mogle da postanu stvarnost. Od austrijskog proizvođaća se očekivalo da promeni isti recept sa 390 linije, tj. da donese nejked, RC sport i avanturistički dual-sport model.

 

Prema dostupnim informacijama, koje su procurile iz matične kompanije Pierer Mobiliy, nova linija će imati ukupno pet modela. Svi bi uskoro trebalo da budu predstavljenja na globalnim tržištima. To znači da ćemo osim 490 Duke, RC 490 i 490 Adventure, imati još dva predstavnika u novoj liniji. Iako za sada nemamo više informacija, naznake sugerišu da će liniju pokretati paralelni tvin agregat, zapemine 490 kubika. Neki izvori su spekulisali da bi ''srce'' nove linije mogla da bude jedinica koju je KTM-ov partner, CFMOTO, nedavno predstavio na 450S mašini. Osim pomenutog agregata, KTM 490 linija bi trebalo da donese premijum karakteristike poput WP ogibljenja, više različitih režima vožnje, ABS-a, kontrole proklizavanja i TFT instrument table. Ako su navodi tačini, tj. ako KTM stvarno planira da lansira novu liniju do kraja godine, trebalo bi da uskoro dobijemo više informacija. Kada se to dogodi, odmah ćemo sve podeliti sa vama. Jedva čekamo da vidimo šta nam je austrijski gigant spremio.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Livewire lansirao novi S2 Del Mar LE

 

s2-del-mar-le 02.jpg

 

Livewire brend, vlasništvo kompanije Harley-Davidson, predstavio je drugi model - S2 Del Mar LE. Ovo je drugi model na struju ovog brenda, koji dolazi nakon Livewire One, u osnovi Harley-Davidson Livewire motocikla, samo sa drugom oznakom.

Livewire je odlučio da S2 Del Mar inicijalno ponudi u ograničenoj seriji, dostupnoj isključivo kroz prednaručivanje. Ova serija nosi oznaku LE i ima svega 100 primeraka. Nije nikakvo iznenađenjeda je svih 100 prodato. U osnovi, S2 Del Mar predstavlja uprošćeniji i ekonomski pristupačniji nastavak One. Njegovo ''srce'' je nova Arrow monokok šasija, koja kombinuje električni motor od 80KS, bateriju i upravljački hardver.

 

s2-del-mar-le 01.jpg

 

Kako navodi Livewire, ovakav dizajn treba da bude modularan tj. da posluži kao osnova za više budućih modela. Prvi Del Mar je donosi estetiku urbanom strit trekera, u paru sa 19-inčnim felnama. Od ostalih detalja, tu je težina od 199 kg, uz autonomiju od oko 160 km. U LE izdanju, S2 Del Mar donosi u unikatnu kombinaciju boja, kao i pločicu s numeracijom na naglasi njen ograničeni status. Za razliku od One, S2 Del Mar LE ima pristupačniju cenu od 17.699 dolara (oko 17.000 evra). Kao što smo već rekli, svih 100 primeraka je prodato i to za svega 18 minuta. Standardna verzija bi uskoro trebalo da stigne na tržište. Imajući u vidu pozitivne impresije LE varijante, ne bi trebalo dugo da čekamo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda VFR750R RC30 iz 1990. godine prodata za 77.000 evra

 

honda rc30 03.jpg

 

Fantastični primerak motocikla Honda VFR750R RC30 je prodat u Velikoj Britaniji za rekordan iznos. Motocikl je bio u vlasništvu privatnog kolekcionara od dana kad je proizveden 1990. godine, nikada nije registrovan, a ''na guranje'' je prešao dva kilometra. Sudeći prema fotografijama, nalazi se u savršenom stanju.

 

honda rc30 02.jpg

 

Kada je bila nova, Honda RC30 je koštala 8.499 funti, odnosno 16.972 funte današnje vrednosti, međutim, novi vlasnik je na aukciji izdvojio 65.250 funti, što je oko 77.000 evra. Motocikl je uvezen u Italiju iz Japana, gde je bio deo David Silver Honda Collection kolekcije do 2017. godine. Sada je prodat u savršenom stanju na aukciji, a kupac je dobio originalnu dokumentaciju, opremu i alat.

 

honda rc30 01.jpg

 

Honda je proizvela između 3.000 i 5.000 primeraka ovog modela, a između 1987. i 1990. godine je RC30 ''zacementirao'' svoje mesto u glavi svakog ljubitelja motocikala. Čak i danas je na listi najpoželjnijih ''istorijskih mašina''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...