Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

Harley-Davidson objavio nove prodajne rezultate

 

harley davidson logo.jpg

 

Prodajni rezultati za drugo tromesečje ove godne u poređenju sa 2020. pokazuju očekivani rast. Na severnoameričkom tržištu rast iznosi 43%, dok je na globalnom nivou ta brojka nešto manja i iznosi 24%. Priča je ista kada je reč o prodajnim rezultatima u prvih šest meseci 2021. U Severnoj Americi, ostvaren je rast od 38%, dok taj broj na globalnom nivou iznosi 18%. Ovo su očekivane performanse, imajući u vidu pad prodaje u 2020. usled pandemije virusa korona, tako da nije bilo teško nadmašiti prošlogodišnji učinak.

 

Međutim, bolja slika se dobija ako brojke uporedimo sa onima iz 2019. U tom slučaju, slika nije toliko sjajna. Prodaja u SAD u drugom tromesečju 2021. je porasla u poređenju sa 2019, ali za svega 5%, što naročito i ne ohrabruje. Situacija je gora van matičnog tržišta, jer je u svim ostalim regionima (EMEA, Azija-Pacifik, Latinsa Amerika) ostvaren dvocifren pad prodaje. Primera radi, u Evropi je u prvom tromesečju 2021. prodato 31% manje motocikala nego u istom periodu 2019, dok taj pad iznosi čak 42% u prvih šest meseci ove godine. Globalna prodaja Harley-Davidsona je u prvom tromesečju 2021. ostvarila pad od 9%, u poređenju sa cifama iz vremena pre pandemije. Slična je situacija i kada je prva polovina godine u pitanju. Pad iznosi 10%, uz neka manja poboljšanja u Americi.

 

Što se finansijskog aspekta tiče, brend iz Milvokija je zabeležio rast prihoda od 7% (u prvom tromesečju), odnosno 12% (za prvih šest meseci). Imajući u vidu pad prodaje, rukovodstvo kompanije može da raduje dobra zarada. Uz odličnu prodaju Pan America motocikla, ali i sa novim Sportster S modelom koji uskoro stiže u prodajne salone, izgledi su da će ostatak godine biti bolji za Harley-Davidson. Ali da li će to i koliko biti dovoljno? Ostaje nam da čekamo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM RC 8C rasprodat za 5 minuta

 

KTM-RC-8c 02.jpg

 

Ako ste se nadali da jedan od novih KTM RC 8C trkačkih motocikala parkirate u svoju garažu, imamo loše vesti za vas. Naime, nova žestoka kreacija austrijske kompanije je rasprodata za svega 5 minuta...tj. 4 minuta i 32 sekunde!

 

KTM-RC-8C 01.jpg

 

Ruku na srce, većinu novih kupaca čine prodajni saloni širom sveta, što znači da još uvek postoji šansa da jedan RC 8C ipak stigne do vas.

25 od ukupno 100 budućih vlasnika RC 8C čeka jedinstveno iskustvo na stazi u organizaciji KTM-a. Događaj će biti održan na Heresu, od 7. do 9. oktobra, kada će imati priliku da svoje mašine provozaju zajedno sa test vozačima KTM-ovog fabričkog tima, Danijem Pedrosom i Mikom Kalijom. Naravno, ne treba vam dan na stazi sa dva bivša MotoGP vozača da biste uživali u onome što može da pruži RC 8C, mada s njima u društvu sve može da bude bolje.

 

KTM RC 8C dolazi sa LC8c paralelnim tvin agregatom zapremine 890 kubika i sa 128 KS na raspolaganju, težak je 140 kilograma, a ima i pregršt komponenti visokih specifikacija. Tu je WP ogibljenje sa 43-milimetarskim APEX PRO 7543 viljuškama, potpuno podesivim. Za kočenje se brinu Brembo Stylema čeljusti, sa 290-milimetarskim diskovima. Dymag felne su ušuškane u Pirelli pneumatike, a tu je i Brembo 19RCS CORSA CORTA zrakasti glavni cilindar. Možda najupečatljiviji deo je AIM MXS 1.2 Race instrument tabla, sa 5-inčnim TFT ekranom i GPS trakerom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže Ducati Streetfighter V4 SP visokih specifikacija

 

216649-ducati-streetfighter-v4.jpg

 

Najžešći ''stritfajter'' motocikl sa Ducati znakom na sebi će postati još bolji, jer kako stvari stoje čaka nas njegovo novo izdanje. Kako otkrivaju emisiona dokumenta iz Amerike, Ducati Streetfighter V4 SP varijanta izuzetnih specifikacija će debitovati kao model za 2022. godinu.

 

Pomenuta dokumenta koja nam dolaze sa druge strane Atlantika otkrivaju da će SP zadržati isti V4 agregat zapremine 1.103 kubika, kakav imaju postojeći Streetfigher. Za razliku od njih, on će na raspolaganju imati 208 KS i 123 Nm maksimalnog obrtnog momenta. U ovom trenutku, Ducati nudi Streetfighter V4 samo u standardnom i V4 S izdanju. Od nove SP varijante očekujemo da slične specifikacije kojima može da se pohvali njegov rođak sa oklopom, Panigale V4 SP.

Velika je verovatnoća da će Streetfighter V4 SP pozajmiti određene elemente sa Panigale V4 SP, poput felni od ugljeničnih vlakana, Brembo Stylema R kočione čeljusti visokih performansi, STM EVO-SBK kvačila, aluminijumskih odmorišta za noge, lanaca manje težine, kao i pregršt poboljšane i  trkački orijentisane elektronike. Kada bi mogli da vidimo novu mašinu? Gotovo je izvesno da ćemo sve detalje o novom Streetfighter V4 SP imati u toku godine, najverovatnije na Ducati World Premiere događaju, koji se održava pre novembarskog EICMA salona u Milanu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je ovaj koncept najava novog Kawasaki modela?

 

kawasaki adaptive 02.jpg

 

Kawasaki je, čini se, ponudio tragove koji sugerišu novi dual motocikl, a istovremeno nam stižu naznake novog pravca dizajnerskog razvoja kompanije iz Akašija. Japanska marka je od Instituta za primenjenu umetnost i dizajn (IAAD) naručila izradu studije zasnovane na tehnološkim inovacijama koje bi se mogle naći na nekim budućim modelima. Rezultat je Kawasaki Adaptive, dualna mašina napravljena da se lako prilagodi svom okruženju. U pitanje je sportski turer na drumu, ali i mašina koja se ne plaši da pokaže svoju snalažljivost van asfalta.

 

kawasaki-adaptive 01.jpg

 

Međutim, ono što ovaj koncept izdvaja od drugih je njegov dizajn, a mnogi se pitaju da li bi on mogao da bude pokatelj smera u kojem će Kawasaki ići u budućnosti. Kako navode u kompaniji, Adaptive nije naročito namenjen prodaji, ali dizajn oštrih i sportskih linija je upečatljiv i mogao bi da se dopadne brojnim ljubiteljima dva točka. Mnogi se slažu da bi savršeno odgovarao narednoj generaciji modela Versys, na koju čekamo još od 2015.

 

Inovativne ideje koje donosi Adaptive bi mogle da posluže kao osnova za neke buduće modele. ''Inovativni dizajn koncepta, pažnja posvećena detaljima i tehnologija nisu mogli da prođu nezapaženo. Adaptive evoluira i prilagođava se drumu ispred sebe'', izjavio je direktor prodajnog sektora japanskog proizvođača, Serđo Vikareli. ''Uvek je zadovoljstvo raditi za novim i svežim idejama, a dizajneri IAAD-a su odradili fantastičan posao. Adaptive je doneo toliko predloga koji bi mogli da se nađu na nekim novim našim modelima u budućnosti.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW R18 B & BMW R 18 Transcontinenta

 

216754-bmw r18 05.jpg

 

BMW Motorrad predstavio dva nova člana R18 linije. Par meseci nakon što su prve fotografije predstojećeg R 18 našle svoj put do interneta BMW Motorrad je konačno predstavio gotov proizvod. To su dva modela: R 18 Transcontinental i R 18 B. Ta dva modela podižu R 18 liniju na viši nivo. Oba modela su idealna za duga putovanja zahvaljujući velikom prednjem oklopu i visoko postaljenom vetrobranskom staklu.

 

BMW-R-18-Transcontinental 04.jpg

 

Kako navode Bavarci, Transcontinental nudi klasične elemente jednog američkog motocikla, dok je B model dizajniran kao ''mašina za vozače'' i idealan je za turing vožnje i krstarenja.

 

BMW-R-18-Transcontinental 03.jpg

 

I jedan i drugi pokreće Big Boxer agregat zapremine 1.802 kubika, koji na raspolaganju ima 91 KS na 4.750 obrtaja i 158 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 3.000 obrtaja.

 

BMW-R-18-Transcontinental 02.jpg

 

Srce šasije je čelični cevasti ram, dizajniran u skladu sa nasleđem kultnog R 5.

 

BMW-R-18-Transcontinental 01.jpg

 

BMW R 18 Transcontinental i R 18 B će uskoro biti dostupni u prodajnim salonima širom sveta.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha želi radarsku tehnologiju na svojim modelima

 

yamaha-radarska-tehnologija 02.jpg

 

Yamaha će krenuti putem svojih rivala, kompanija BMW, Ducati, KTM i Kawasaki, pa će tako predstaviti motocikl sa radarskom tehnologijom. To otkrivaju nedavni patenti japanskog proizvođača. Objavljeni u Japanu, ovi patenti pokazuju da gigant iz Ivate planira da u retrovizore smesti senzore koji će pružati dodatne informacije.

 

yamaha-radarska-tehnologija 01.jpg

 

Kako otkrivaju dokumenta, namera je da se iza reflektivnog stakla na retrovizoru smesti mali ekran koji bi uključivanjem određenih svetala slao informacije vozaču. Ova tehnologija će vozačima pomoći u stvarnim situacijama, a naročito u krivinama. Informacije koje će pružati se odnose na druge učesnike u saobraćaju, promenu trake, znake upozorenja, stanje na putu i opasnost na drumu. Poznavaoci prilika smatraju da je ovakvo rešenje održivo, pogotovo jer su se i drugi proizvođači odlučili na sličan pristup. Tako Ducati Multistrada V4 ima indikatore mrtvog ugla na retrovizorima, koji vozača upozorava na dolazeća vozila. Glavno pitanje je koliko dugo ćemo čekati da ova tehnologija stigne do proizvodnih linija japanskog proizvođača motocikala. Imajući u vidu da su Yamahini rivali već počeli da uvode nove opcije na modele, postoji mogućnost da ovakvo tehnološko rešenje vrlo brzo vidimo u praksi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekskluzivno izdanje Honde CB1000R stiže u ograničenoj seriji

 

Honda-CB1000R-5Four-2.jpg

 

Gaj Vilison je poznat po dvotočkašima koje je dosad napravio, a poslednji u nizu je urađen u saradnji sa britanskom filijalom Honde. Rezultat je mašina koja nosi naziv CB1000R 5Four i koja je ekskluzivno dostupna kupcima u Velikoj Britaniji.

 

Honda-CB1000R-5Four 01.jpg

 

Honda je Vilisonu dala najnovije izdanje CB1000R da radi na njemu, a on je imao potpunu kreativnu slobodu. Finalni proizvod je trkač klasičnog izgleda koji će nesumnjivo privući poglede.

 

honda-cb1000r-5four 04.jpg

 

Uprkos potpuno drugačijem izgledu, nema nikakvih provmena na šasiji, agregatu ili elektronici. To u znači da je motocikl zadržao iste karakteristike u vožnji. Međutim, kozmetičke promene donose potpunu transformaciju japanske mašine. Lista kozmetičkih modifikacija 5Four uključuje:

  • crveno-plavo-belu kombinaciju boja, inspirisanu endurance šampionatom
  • po meri napravljeno kompozitno kućište prednjeg fara
  • ručno oslikani Honda logo na rezervoaru
  • novo sedište sa laserski ugraviranim 5Four logotipom
  • po meri napravljeni ''rep''
  • titanijumski Growler-X trkački izduvni sistem
  • LED zadnje svetlo
  • LSL kočnice

Među opcijama je i Vilisonom potpis na zadnjem delu motocikla. Prema dostupnim informacijama, Honda CB1000R 5Four će biti proizveden u ograničenoj seriji od svega 54 primeraka, uz cenu od 16.954 funti (20.000 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malaguti sprema potpuno novi model

 

malaguti-drakon 02.jpg

 

Malaguti je italijanski brend osnovan 1930. godine, a koji je 2011. otišao u istoriju. Na sreću, austrijska KSR Grupa je kupila ime i oživela čuvenog proizvođača. Veći deo aktuelne linije modela čine rebrendirani proizvodi Piaggio grupe. Međutim, takva situacija će se promeniti, jer najnovije informacije navode da nas čeka potpuno novi model. Nazvan Drakon, prvobitno je predstavljen u konceptnoj formi na EICMA sajmu u Milanu 2019. godine. I mada se sam koncept našao na Derbi šasiji, proizvodna verzija će imati potpuno drugačije rešenje.

 

malaguti-drakon 01.jpg

 

Prema dostupnim informacijama, originalni Malaguti stilski izgled je zadržan, mada je šasija sređena i prilagođena drugačijem agregatu. U pitanju je DOHC jedinica zapremine 125 kubika. Tu je i pregršt drugih elementa, poput odmorišta za noge, držač za tablice, prednje i zadnje osvetljenje. Drakon je važna prekretnica u novoj eri Malagutija, jer nagoveštava povratak brenda kao nezavisnog proizvođača. Njegova finalna verzija bi trebalo da premijerno bude prikazana na jesen, na EICMA salonu u Milanu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MV Agusta sprema slabiju verziju Brutale 1000 RR modela

 

216849-mv-agusta-brutale-1000-rr 01.jpg

 

Mnogi su MV Agusta Bruale 1000 RR motociklu zamerali na preagresivnom izgledu i zastrašujućoj snazi. Da nas ne shvatite pogrešno, nisu to loše karakteristike, ali primetno je da za jedan nejked motocikl, Brutale 1000 RR nema taj nivo udobnosti za svakodnevnu vožnju. Jednostavno, previše je ekstreman. Tu je i cena od oko 34.000 evra, što ga nikako ne čini ekonomski pristupačnim.

 

Zato i ne čudi odluka italijanske kompanije da uradi nešto po tom pitanju. A kako, pitate se? Tako što bi aktuelni RR trebalo da dobije slabiju verziju. Ako je verovati dostupnim informacijama, pomenuta nova mašina bi trebalo da nosi naziv Brutale 1000 RS. Na osnovu nedavno objavljenih dokumenata sa evropskog tržišta, RS bi trebalo da ponudi vozačima bolju ergonomiju, a to će se postići zahvaljujući širim i ispravljenijim ručicama. Nova Brutale 1000 varijanta će takođe doneti drugačije ogibljenje, bolje prilagođeno drumskoj vožnji. Informacije sugerišu da će zadržati isti agregat. U pitanju je jedinica zasnovana na onoj koja pokreće F4, a koja je u stanju da proizvede 205 KS na 13.000 obrtaja, uz 117 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 11.000 obrtaja. Više informacija očekujemo u narednom periodu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aprilia Tuareg 660

 

Aprilia-Tuareg-660 03.jpg

 

Aprilia je dugo vremena bila pomalo tajanstvena kada je reč o novom Tuareg 660 motociklu. Osim toga što je ova mašina trebalo da posluži kao osnova za čitavu novu seriju dvotočkaša, malo toga drugog smo o njoj znali. Aprilia Tuareg 660 je svoje prvo pojavljivanje imao na EICMA salonu 2019. godine, a u međuvremenu je ovaj ADV model srednje kategorije postao prava misterija.

 

Aprilia-Tuareg-660 02.jpg

 

Čini se da je sada Aprilia rešila da se otvori, mada još uvek ima toga što o ovom motociklu i dalje ne znamo. Ono što nam je poznato je da će paralelni tvin agregat zapremine 660 kubika doneti 80 KS. Tu je i 70 Nm maksimalnog obrtnog momenta, čija isporuka je prilagođenja onome što se traži od jedne avanturističke turing mašine. Tuareg 660 je težak 187 kg, uz zapreminu rezervoara od 18 litara. Kad se ta dva spoje, onda bi težina trebalo da bude između 200 i 205 kg.

 

Aprilia-Tuareg-660 01.jpg

 

Međuosovinsko rastojanje je nešto preko 1.500 mm, što znači da je Tuareg prilično kompaktan. Italijani navode da je njegova težina centralizovana da bi motocikl imao nizak centar mase. Klirens iznosi 240 mm. Visina sedišta je 860 mm, uprkos 240-milimetarskom prednjem i zadnjem ogibljenju. Centralni deo kokpita je 5-inčni TFT ekran, preko koje možete izabrati jedan od četiri režima vožnje (dva su potpuno podesiva), ABS, kontrolu proklizavanja, tempomat i kontrolu kočenja motorom. Za sada nema informacija o ceni, ali očekujemo da će Aprilia Tuareg 660 biti pozicioniran između Yamaha Tenere 700 i KTM 890 Adventure modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo kako će izgledati novi KTM RC390

 

KTM-390-Duke-3.jpg

 

KTM RC390 čeka veliko sređivanje za proizvodnu 2022. godinu, a austrijski motocikl bi uz kozmetičke promena trebalo da dobije i pregršt mehaničkih poboljšanja. Iako se njegova premijera očekuje do kraja godine, iz Indije stižu (bar se tako čini) zvanične studijske fotografije RC390, ali i RC200 i RC125 modela. One otkrivaju da sva tri motocikla čeka dosta vizuelnih promena, a novi izgled za cilj ima da se više dopadne širokim masama.

 

KTM-390-Duke-4.jpg

 

Prva stavka ka tom cilju je novi izgled fara, koji se bolje integriše sa celokupnom mašinom i bolje se uklapa za linijama prednjeg oklopa. Isto važi i za indikatore promene pravca. Prednji deo motocikla ima novi dizajn, a takvo rešenje bi trebalo da pomogne sa usmeravanjem vetra oko vozača. Kao rezultat toga, vožnja će biti znatno udobnija, pogotovo tokom toplih dana. Insajderske informacije sugerišu da nas čeka pregršt tehničkih promena, kako na RC390 tako i na pomenuta dva modela. Promene na motoru i šasiji treba da učine mašine znatno pouzdanijim i boljim za sportskiju upotrebu. Prednji deo je znatno čvršći, a interne komponente agregata su sada izdržljivije i imaju duži vek trajanja.

 

Na slikama vidimo da je podram odvojen od glavne šasije. Tako je KTM odgovorio na žalbe vlasnika RC390 da se prethodni dizajn, koji je ta dva elementa spajao u jedno, bio  strašno nepraktičan. Komponente izgledaju poznato. Tu su ByBre kočnice i WP ogibljenje, mada se čini da je ono znatno poboljšano u odnosu na prethodno izdanje. Imamo i TFT instrument tablu, a rezervoar za gorivo sada ima veću zapreminu. Prema dostupnim informacijama, felne su izgubile na težini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultimativni ''kafe rejser'' kao poklon za 100. rođendan

 

moto-guzzi-kafe-rejser 03.jpg

 

Moto Guzzi je ove godine proslavio vek postojanja, a ovaj važan jubilej je proslavljen serijom specijalnih izdanja. Ekipa radionice Guzzi Motobox (GMB99) iz Španije je imala svoju ideju kako da obeleži 100. rođendan renomiranog proizvođača: izradom ultimativnog ''kafe rejsera''. Ideja o takvom modelu se slučajno rodila. Pogodilo se da su imali narudžbinu koja se podudarala sa ovim važnim datumom.

 

moto-guzzi-kafe-rejser 02.jpg

 

''Izazov je bio da napravimo motocikl koji će imati sve ono što se od jednog modernog dvotočkaša očekuje, uz vrhunski završni rad i izgled kao da je upravo sišao sa trake fabrike u Mandelo del Lariju'', objasnio je suvlasnik radionice, Manel Segara Kapera.

 

moto-guzzi-kafe-rejser 01.jpg

 

Radionicu je osnovao Manelov otac pre 26 godina i dugo vremena je isključivo radio na Moto Guzzi modelima. Manel i njegov brat Serhi su se kasnije priključili timu, a nakon očeve smrti, 2014. godine, su potpuno preuzeli posao. Osnova projekta je bio Bellagio iz 2011, ali sve što je od njega ostalo jesu ram, prenos i pogon. Čak je i šasija pretrpela značajne promene. U GMB99 su se prvo rešili geometrije motocikla, odlučivši se za sportskiji pristup i za novi podram. Zatim su instalirali Ohlins ogibljenje vrhunskih specifikacija, obrnute viljuške i po meri napravljeni zadnji amortizer. Felne su različitih proizvođača, ali uopšte ne deluju rasparno. Napred je felna sa Yamahe R1, a pozadi Marvic. Prednje kočione čeljusti su Beringer Aerotec.

Šasija je impresivna, ali glavna zvezda je njegov agregat. GMB99 se odlučio za jedinicu sa modela Griso, čija zapremina je povećana na 1.700 kubika. Što se poboljšanja tiče, tu su novi cilindri, klipovi i radilica. Izduvni sistem je odrađen po meri i završava se Akrapovič prigušivačem. Finalna kreacija može da se pohvali sa 142 KS i 160 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

 

Nova mašina može da se pohvali izuzetno atraktivnim izgledom, zahvaljujući pametnoj kombinaciji elemenata i po meri urađene karoserije. Rezervoar za gorivo je sa novijeg V7 modela, s tim što je nešto izduženiji u odnosu na original. Prednji oklop je modifikovani deo sa Triumph Thruxton 1200 modela, uz dodatak posebno izrađenih zakrilaca od fiberglasa. Sedište je takođe odrađeno po meri, a duže je u poređenju sa većinom modernih kafe rejsera. Tu su i nove ručice, Beringer upravljači, novi retrovizori i Renard Speed Shop prekidači. Paljenje je bez ključa, uz digitalni brzinomer. Motocikl ima i pregršt sitnih novina, dok je završni rad besprekoran.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li će ovako izgledati električni Ducati?

 

ducati-e-koncept 03.jpg

 

Segment električnih motocikala postaje sve zanimljiviji i velikim proizvođačima dvotočkaša. Do pre par godina, ideja o Honda, Yamaha i Kawasaki motociklima na struju je zvučala gotovo neverovatno, a danas čak i Ducati razmišlja o svojoj električnoj budućnosti.

 

ducati-e-koncept 02.jpg

 

Tu na scenu stupa zanimljiv Ducati koncept, delo studija Italdesign. Pre svega, u pitanju je električni Ducati koncept, što se možda neće dopasti tvrdokornim ljubiteljma italijanskog brenda. Međutim, malo ko bi se bunio ako bi ovako izgledao neki budući Ducati na struju.

 

ducati-e-koncept 01.jpg

 

Napomenućemo da je izradu koncepta naručio sam Ducati, a bez obzira na to šta mislili o dvotočkašima na struju, izgled mu zaista privlači pažnju. Italdesign studio je poznat po automobila koje je dizajnirao. To su Lotus Esprit, Bugatti EB112, Volkswagen Golf prve generacije, Fiat Punto. Što se motocikala tiče, najpoznatija kreacija je Suzuki RE5 iz sedamdesetih godina prošlog veka. U osnovi se radi o savremenom izdanju modela Ducati 860, stoga i sama kreacija nosi naziv Ducati 860 E-Concept. Spoj klasičnog i retro, sa novom tehnologijom je uspešno odrađen.

Prednji deo pomalo podseća na novi Monster, a u i tamo ima dizajnerskih elemenata koji se mogu videti na Scrambleru. Imamo neke prepoznatljive izbore za Ducati, poput jednostrane zadnje viljuške. Kako se radi o konceptu naručenom od strane kompanije, pretpostavljamo da je po sredi opipavanje terena i želja da se vide reakcije tržišta. Zato se ne treba začuditi ako upravo ovaj koncept posluži kao osnova za neki budući Ducati na struju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piaggio grupa ostvarila rekordne rezultate u prvoj polovini 2021.

 

210014-piaggio-beverly 02.jpg

 

Piaggio grupa je ostvarila impressive rezultate u prvoj polovini ove godine, ostvarivši izvanredan rast prodaje. Grupa, koju čine Piaggio, Vespa, Aprilia i Moto Guzzi, prodala je do 30. juna 242.800 jedinica na širom sveta, što je 49% više nego u istom periodu prošle godine. Neto promet iznosi 761 million evra, čak 62.8% više ako uporedimo sa istom periodom 2020. Ove brojke uključuju rezervne delove i dodatnu opremu, koji sami po sebi vrede 69.5 miliona evra.

 

Piaggio grupa je ostvarila snažan rast na ključnim tržištima. U Evropi on iznosi oko 25%, u Italiji je blizu 50%, azijsko-pacifičkom regionu 66%, a na kineskom tržištu čak 90%. Prema dostupnim informacijama, prodaja u Indiji i Americi se gotovo udvostručila. ''Zatvaramo prvu polovinu 2021. sa izuzetno pozitivnim rezultatima, koji potvrđuju da nas čeka odličan nastavak godine. Rast prodaje je za 49% nadmašio 2020, a 2019. za 12.5%, uprkos svim problemima koje smo imali u Indiji i na drugim važnim tržištima'', izjavio je Roberto Kolanino, predsednik i izvršni direktor Piaggio grupe. ''Svi indikatori rasta su otišli gore, smanjili smo dug za više od 125 miliona evra, uz mnogo veća ulaganja. Tržište ceni kvalitet naših proizvoda, a uprkos rizicima koje pandemija i dalje donosi, postoje uslovi da se trend rasta nastavi u predstojećem periodu.''

 

Segment skutera je naročito važan za Piaggio grupu, pogotovo za Vespa i Piaggio brendove. U njemu je ostvaren rast prodaje od preko 50% (uz 23% rasta u Evropi i 35,1% u Severnoj Americi). Takav rezultat su pre svega ostvarili MP3 linija, novi Beverly, kao i Aprilia skuteri. I kod motocikala imamo odlične rezultata, a Grupa tu beleži najveće prihode još od 2007. Zasluge idu novom RS660 i Tuono 660, kao i RSV4 i Tuonu V4. Imajući u vidu da se se doprinos Tuarega 660 tek očekuje, kompanija se može nadati još boljim rezultatima. V7 i V85TT su pomogli Moto Guzzi brendu da ostvari najbolje prihode od prodaja u svojoj istoriji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Delfast Dnepr postavio novi električni brzinski rekord

 

dnepr 02.jpg

 

Nema boljeg načina da isprobate svoj električni prototip od ''Nedelje brzine'' u Bonvilu i da pritom postavite novi rekord. Upravo je to uradio Delfast Dnepr i vozač Serhij Malik, a novi brzinski rekord iznosi 172.5 km/h.

 

dnepr 01.jpg

 

Radeći na Dnepr motociklu tokom godina, ovaj Ukrajinac je postavljao rekorde 2017. i 2018. godine. Upravo je taj iz 2018. nedavno i oborio. Dnepr je preuzeo Delfast, a cilj saradnje je bio da se udahne nova snaga ovom legendardnom prototipu. Pokreće ga sinhroelektrični agregat sa stalnim magnetima, dugotrajne snage 50 kW, kratkotrajne i do 100 kW (to je 68 tj. 136 KS). Malik je radio na upravljaču, a za ovu godinu je ažuriran i softver. Kako bi bio u stanju da iznese najnoviji pokušaj, motocikl je dobio 36 baterija, kapaciteta 22.000 mAH, koji pružaju voltažu od oko 800 V.

 

Čini se da je ram sa Honde CBR, a motor i baterije su delo kompanije Dnepr Electric. Kako Delfast u ovom trenutku drži rekord u kategoriji najduža distanca na jednom punjenju (366.9 km), a sada i brzinski na slanim poljima Bonvila, čini se da će ova dva imena dugo vladati u segmenti električnih motocikala. Naglašavamo da je postavljeni rekord u kategoriji posebno izrađenim električnih motocikala, jer pomenuta brzina za obične motocikle ne predstavlja neki poseban napor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Triumph Speed Triple RR stiže u septembru

 

triumph-speed-triple-rr.jpg

 

I dok novi Triumph Speed Triple 1200 RS polako stiže u prodajne salone, Britanci nastavljaju da rade na svojoj liniji ''stritfajter'' modela. Tako nam stiže prva najava mašine koja nosi naziv Speed Triple 1200 RR, a koja bi trebalo zvanično da bude lansirana u septembru. Sam video ne otkriva mnogo na prvi pogled, ali na kraju snimka imamo snimak profila koji pruža uvid u oklop kokpita.

 

 

Ono što se zapaža je da Triumph ne radi na kompletnom oklopu za Speed Triple 1200 (što bi ga tehnički učinilo Daytona 1200 modelom). Umesto toga, imamo motocikl sa poluoklopom i solo sedištem. Retro inspirisani okrugli far je integrisan u oklop, što je rešenje kakvo je Kawasaki izabrao za svoj Z900RS. Konačni rezultatje neka vrsta savremenog kafe rejsera za Speed Triple liniju. Što se specifikacija tiče, očekujemo da će biti na nivou Speed Triple RS linije, mada nas Triumph možda iznenadi na tom polju, pogotovo ako britanski brend ima određenu cenu u pitanju. To  znači trocilindarski agregat sa 178 KS, težina od oko 180 kg, uz standardni paket elektronike. Teško je tačno odrediti ko će biti tržišni rival novog Triumph Speed Triple RR. Možda CB1000R? Kako navodi Triumph, novi prototip će debitovati u septembru, pa nećemo morati dugo da čekamo da dobijemo odgovore na pitanja o ovom neobičnom dodatku gami britanskog proizvođača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buell Hammerhead

 

buel-hammerhead 02.jpg

 

Preživeo je više vlasnika, nekoliko puta je oživljavan, a svetlu budućnost su mu obećavali gotovo svake godine. Sada se kompanija Buell ponovo vraća na tržište. Još ranije ove godine je saopšteno da će poznati brend biti oživljen zahvaljujući svežoj finansijskoj injekciji čiji cilj je da se poveća prisustvo Amerike na međunarodnom tržištu motocikala. Prvi konkretan rezultat je Buel Hammerhead, koji je u Americi zvanično lansiran nedavno. Svojim izuzetnim stilskim izgledom i atraktivnim dizajnerskim elementima, Hammerhead pokazuje da je Buell spreman da na povratku ostavi snažan utisak.

 

buel-hammerhead 01.jpg

 

Srce novog motociklaje V-Tvin jedinica zapremine 1.190 kubika, koja donosi 187 KS na 10.600 obrtaja, a sve to u paketu teškom 190 kg. Sa jednodelnim farom, ''škrgama'' i izvanredno izvajanim zadnjim delom, Hammerhead definitivno ima s čime da privuče pažnju ljubitelja dva točka. Ispod futurističke spoljašnjosti ovog modela, nalazi se našto znatno konvencionalnije. Pod tim mislimo na osnovu koja potiče još sa 1190 RX, sportskog motocikla iz 2014. godine.

 

Dakle, iako Hammerhead označava interesantan novi pravac za Buell, promene su samo na površini. Zato će možda predstojeći modeli bolje pokazati kakve ideje kompanija ima za budućnosti. Buell bi mogao da se ugleda na Indian, koji je pod vođstvom Polarisa uspeo da se transformiše u ozbiljnog tržišnog rivala kompaniji Harley-Davidson. Za sada, Buell teško može da zađe u teritoriju giganta iz Milvokija, ali neizbežno da se takav potez dogodi u budućnosti. Naredna mašina koja nas očekuje je sportska turer varijanta 1190, koja bi trebalo da donese dosta unikatnih elemenata kako bi se razlikovala od Hammerheada.

 

Buell je više puta nestajao sa svetske moto scena, a isto tako se i vraćao. Novo izdanje u svom imenu nema ''Erik'' i ''Racing'', ali čini se da ima dosta rešenosti da dugo vremena ostane u igri. Jedva čekamo da vidimo kakvog keca imaju u rukavu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže li Kawasaki Z650RS ove jeseni?

 

kawasaki-retro-cafe-z.jpg

 

Ako je verovati dostupnim glasinama, čini se da će Kawasaki svoj tvin agregat od 650 kubika konačno iskoristiti na retro Z modelu srednje klase, koji će svoje mesto naći u liniji motocikala za 2022. Posmatrajući ovu situaciju iz daljine, čini se da je ovo prilika koja se mora iskoristiti. Pomenuta jedinica se pokazala uspešnom na Z650, Ninja 650, Versys 650 i Vulcan S modelima. Z900RS takođe ima sve veći broj ljubitelja, a među njima je odnedavno i Džonatan Rea.

 

Zašto onda ne spojiti ta dva i dati vozačima ono što žele, retro model srednje klase od 650 kubika, u kojem bi i A2 vozači mogli da uživaju. Tvin agregat od 650 kubika donosi 70 KS i oko 64 Nm maksimalnog obrtnog momenta, što bi ga dobro pozicioniralo na tržištu. Od Z modela srednje kategorije očekujemo isti stil kao i na Z900RS, tj. savršenu kobinaciju retro stilskog izgleda i moderne tehnologije. Jednostavno, dobitnu kombinaciju ne treba menjati. Imajte na umu da ovo nisu nove glasine. O ovakvom modelu se ''šuška'' još od početka prošel godine. Od tada, gotovo redovno čujemo ponešto o navodnom Z650RS, koji bi poneo ime mašine iz 1976. godine. Ako u svemu ovome ima istine, prve prave informacije možemo očekivati na jesen, kada počinje sezona lansiranja novih mašina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Debolex dB25 - ''čudovište'' u ograničenoj seriji

 

debolex-db25 03.jpg

 

Ako imate dovoljno novca, radionica deBolex nudi mogućnost da Ducati Monster 1200 transformiše u retro trkač sa oklopom. Samo pazite, ručno pravljeni dB25 će biti izuzetno ekskluzivan i dostupan u seriji od svega 25 primeraka.

 

deBolex-db25 02.jpg

 

Prvi prototip dB25 je napravljen od aluminijuma, dok će preostala 24 biti napravljena od ugljeničnih vlakana. Budući vlasnici će imati mogućnost da sami izaberu jednu od ponuđenih specifikacija, zatim sedište, pa sve do izuduvnog sistema i ukrasnih detalja. Tako će svaki od motocikala biti unikatan. Sam dB25 je postojanje počeo kao Ducati Monster 1200, a kreacija predstavlja pravu igru dizajna. Na njemu ima preko 100 novih komponenti, uključujući novi aluminijumski zadnji podram male težine, polimerske energetske ćelije, 21 panel od ugljaničnih vlakana, 60 laserski isečenih metalnih delova i 22 komponente napravljene na CNC mašini.

 

deBolex-db25 01.jpg

 

Performanse nisu upitne, jer Monster 1200 ima L-tvin jedinicu sa oko 150 KS i 125 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Neće biti nimalo jeftino kupiti dB25, jer početna cena iznosi oko 44.500 evra. Vreme izrade je od 4 do 6 sedmica, a za to vreme, tim će biti u kontaktu sa kupcima kako bi finalni proizvod zadovoljio njihove potrebe. ''Ako žele, mogu da odluče o svakoj komponenti na spisku, a mi ih ohrabrujemo da što više učestvuju u izradi motocikla. S druge strane, mogu i celokupni proces da prepuste nama.'' Zasnovan na izuzetno sposobnoj osnovi, uz izuzetnu ekskluzivnost. 10 primeraka je već rasprodato.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi KTM RC390

 

217785-KTM-RC390 04.jpg

 

Nakon meseci glasina i špijunskih fotografija koje su cirkulisale internetom, KTM je i zvanično predstavio novi RC390, koji donosi pregršt važnih poboljšanja. RC390 sada ima redizajnirani prednji oklop, koji donosi novi jednodelni LED far.

 

217786-KTM-RC390 03.jpg

 

Što se sveukupnog izgleda motocikla tiče, iz KTM-a navode da je inspiracija za linije i grafiku RC390 stigla iz MotoGP-a.

 

KTM-RC390 02.jpg

 

Interesantno je da se čitava struktura karoserije lako može skinuti zahvaljujući redizajniranom sistemu postavljanja. Karoserija je aerodinamičnija, a to je omogućio proces komputacione dinamike fluida (CFD), koji je otklonio protok vrelog vazduha iz agregata.

 

KTM-RC390 01.jpg

 

Zahvaljujući MotoGP tehnologiji, novi RC390 donosi 1.5 kg lakši ram, 3.4 kg lakše felne i 1 kg lakše ByBre kočione čeljusti. Novi RC390 donosi hardver vrhunskog kvaliteta, uključujući i poboljšane WP Apex obrnute viljuške, kao i novi WP Apex podesivi zadnji amortizer. Zahvaljujući Euro 5 emisionim regulativama, RC390 donosi jednocilindarski četvorotaktni vodom hlađeni agregat, koji dolazi sa elektronskim ubrizgavanjem goriva. Model za 2022. isporučuje i više obrtnog momenta zahvaljujući redizajniranom airbox-u i novim podešavanjima agregata.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Husqvarna FS 450 Supermoto

 

Husqvarna-FS-450 02.jpg

 

Svake godine Husqvarna osvežava svoju supermoto ponudu, a iako švedski brend donosi samo manje promene, njegovi modeli privlače dosta pažnje. To ne treba da čudi, jer Husqvarna predvodi supermoto segment. Zato bez odlaganja predstavljamo novi FS 450 model renomiranog proizvođača. Motocikl u izdanju za proizvodnu 2022. donosi novo Brembo hidraulično kvačilo, kao i novi izbor boja.

 

Husqvarna-FS-450 01.jpg

 

Od ostalih važnih karakteristika treba izdvojiti WP ogibljenje, u formi WP XACT viljuški sa AER tehnologijom, kao i WP XACT zadnji amortizer. Brembo M50 kočiona čeljust je zadužena za kočenje napred, u kombinaciji sa 310-milimetarskim rotorom. Pozadi je 220-milimetarski disk. Tu su još i ProTaper ručice, Aplina felne (16.5 inča napred, 17 pozadi), Bridgestone pneumatici i podram od ugljeničnih vlakana. Motocikl pokreće jednocilindarski agregat zapremine 450 kubika koji donosi 63 KS. Petostepeni prenos je Pank, zajedno sa Suter kvačilom. Što se elektronike tiče, tu je kontrola paljenja za savršeno startovanje, kao i osnovni sistem kontrole proklizavanja. Husqvarna FS 450 u izdanju za 2022. godinu stiže u salone ove jeseni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni BMW Concept CE 02

 

bmw-concept-ce-02 03.jpg

 

BMW je očigledno sa pažnjom posmatrao šta je Honda postigla sa svojom mini moto linijom, naročito s modelom Grom, pa je tako najnovija Bavaraska mašina osmišljenja kao rival u ovom segmentu. Mini moto mašine su se dosad pokazala zabavnim i izuzetno popularnim za vožnju. Nije ni čudo što BMW Motorrad želi svoje mesto na tržištu. Zato je nastao Concept CE 02, kao električni model fokusiran na mlade vozače.

 

bmw-concept-ce-02 02.jpg

 

Mini moto modeli su idealni kandidati za elektrifikaciju, jer su i sami namenjeni za prevoz u urbanim uslovima. Sa maksimalnom brzinom od oko 90 km/h i autonomijom od 90 km, ova mašina sa 15 KS na raspolaganju će teško postaviti. Stil, zabava i prustupačni atributi su u tom segmentu važniji od od vremena punjenja i kilovat časova. ''Na prvi pogled, malo šta na Concept CE 02 modelu je tipični BMW Motorrad. U pitanju je nešto potpuno novo. Želimo da budemo pioniri u ovom segmentu.''

 

bmw-concept-ce-02 01.jpg

 

''Concept CE 02 donosi nove proporcije i moderdnu formu prevoza u urbanim uslovima. Osim toga, želeli smo da prikažemo nivo inovacija u dizajnu kakve dosad nismo videli, bar ne na ovom nivou. Želeli smo jednostavnost, ali je emocionalna komponenta bila od izuzetne važnosti, kao i uživanje u vožnji'', objasnio je Edgar Hajnrih, šef BMW-ovog dizajnerskog odeljenja Čini se da je BMW-ova interpretacija fokusirana na mlade, kojima će Concept CE 02 biti prvi motocikl.

Hoćemo li da Concept CE 02 vidimo u serijskoj proizvodnji? Ostaje nam da vidimo. Imajući aktuelne trendove, šanse za to su prilično obećavajuće.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki lansirao novo izdanje 1000SX

 

kawasaki-ninja-1000sx-2022 03.jpg

 

Kawasaki Ninja 1000SX je prošle godine dobio pregršt poboljšanja kako bi se prilagodio Euro 5 emisionim standardima. Agregat je pretrpeo određena sređivanja, tu je i nova Bosch inercijalna merna jedinica, kao i ride-by-wire tehnologija.

 

Kawasaki-Ninja-1000SX-2022 02.jpg

 

To nije smetalo japanskoj kompaniji da spremi dosta novina za 1000SX u izdanju za 2022. godinu. Četvrta generacije Ninja 1000SX mašine sada dolazi sa 4-u-1 izduvom, novim aerodinamičnim oklopom, radijalno postavljenim prednjim kočionim čeljustima, poboljšanim ogibljenjem i kvikšifterom u standardnom paketu opreme.

 

Kawasaki-Ninja-1000SX-2022 01.jpg

 

Kawasaki je povećao stepen udobnosti novim sedištima i opcijama za podešavanje vetrobranskog stakla. Skladišni prostor novog Ninja 1000SX motocikla je 56 litara, što je dovoljno da se smesti sav prtljag vozača i suvozača. Kako navode u Kawasakiju, novi Ninja 1000SX će biti dostupna u Emerald Blazed zelenoj i Graphenesteel metalik mat sivoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: BMW S1000RR Akrapovič na Autobanu

 

200KS/113Nm - 3.1 sekunde do stotke i maksimum na 300 km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

QJ Motor donosi QJ7000D do kraja godine

 

QJ 7000D 02.jpg

 

Kao što su potvrdile ranije patentne slice, QJ Motor, sestrinska kompanija mnogo poznatijeg Benellija, sprema se da lansira svoj QJ7000D električni motocikl. Snage 7 kW (otuda i ime), novi motocikl će po performansama biti egal sa benzinskim modelom kompanije QJ Motor, zapremine 125 kubika. Pomenuti dvotočkaš donosi 13.4 KS.

 

QJ 7000D 01.jpg

 

Svoj debi, doduše u prototip fazi, je QJ7000D imao na ovogodišnjem sajmu motocikala u Pekingu, a pažnju je privukao skladišnom jedinicom smeštenom ispod rezervoara (koji ima samo estetsku funkciju). U kompaniji su se odlučili da ne menjaju previše izgled, tako da će proizvodna verzija biti gotovo identična prototipu. QJ7000D ima ''lebdeće'' sedište, a pomenuto rešenje je pobralo simpatije ljubitelja motocikala.  Napred je disk kočnica, obrnuta viljuška, kao i clip-on ručice. Sa druge strane, iako se radi o mašini na struju, QJ7000D ima konvencionalni ručni prenos. Kako navodi QJ Motor, motocikl ima maksimalnu brzinu od 104 km/h, dok ga autonomija od 96 km čini pogodnim za vožnju u urbanim uslovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...