Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

Moto Guzzi predstavlja nove modele povodom svog 100. rođendana

 

moto-guzzi 2021 3.jpg

 

Moto Guzzi slavi stotu godišnjicu i proslavlja je sa tri ograničena izdanja motocikala. U pitanju su tri modela: V7, V85 TT i V9.

 

moto-guzzi 2021 2.jpg

 

Svaki motor nadahnut je Moto Guzzi Otto Cilindry modelom od 500 kubika iz 1955. godine. Svaki motor kreiran je od istih materijala, boja i delova koji su se koristili pre 60 godina, ali svaki od njih takođe sadrži i moderne dodatke koji čine vožnju sigurnijom i boljom.  V7 i V9 dele isti poprečni W-tvin motor od 850 kubika koji proizvodi 65 KS, dok V85 TT razvija 80 KS.

 

moto-guzzi 2021 1.jpg

 

V7 Stone model izlazi krajem marta, zatim V9 u julu i na kraju V85 TT Adventure u aprilu. V7 će koštati 7.550 evra, zatim dolazi V9 sa cenom 8.780 evra, i najsnažnij i najskuplji model biće V85 TT sa cenom od 10.850 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda kompletira svoju ponudu za 2021. ažuriranjem Gold Wing modela

 

HONDA_GL1800 04.jpg

 

Gold Wing je, u svom izdanju za 2018. godinu, potpuno reprojektovan. Postao je mnogo lakši, vitkiji i agilniji, dok je i dalje koristio lavinu obrtnog momenta iz monumentalnog ravnog šestocilindarskog motora od 1800cc, uz pridodato mnoštvo novih elemenata koji su zacementirali njegovu reputaciju tehnološke perjanice, uključujući opciju 7-brzinskog menjača sa dvostrukom spojkom. Modeli za 2021 Gold Wing i Gold Wing ''Tour'' su ažurirani kada je u pitanju kvalitet zvuka i zvučnika. Gold Wing je sada u novoj Pearl Deep Mud Grey kolornoj šemi, sa narandžastim akcentima na prednjem braniku, poklopcu motora, oko fara, na rezervoru za gorivo i zadnjem odeljku.

 

HONDA_GL1800 03.jpg

 

Model tradicionalnijeg turing okruženja, Gold Wing ''Tour'' je sada praktičniji i komforniji za duža putovanja. Zapremina kutije povećana je na 61 litar, dovoljno za dve velike pune kacige, a sada ovaj model ima luksuznu presvlaku sedišta od prevrnute i sintetičke kože, kao i relaksiraniji ugao naslona za suvozača. Gold Wing ''Tour'' će biti dostupan u dve opcije boja: Gunmetal Black Metallic i Candy Ardent Red. Obe verzije Gold Wing modela projektuju sopstvenu osobenu auru; obe su savršeni izbor za modernog vozača koji želi najbolju tehnologiju i performanse uz diskretnu, a opet nepogrešivo prepoznatljivu pojavu.

 

Honda GL1800 02.jpg

 

Sasvim očekivano, revidirani Gold Wing kruna je Hondine ponude za 2021. godinu, a nju čine čak 24 nova ili revidirana modela, od Vision 110 skutera sa vazdušnim hlađenjem do moćnog „Wing“ modela, uz sve varijante između njih. Honda već dugo pruža ponešto za vozače svih uzrasta i ukusa. Sa širokim potencijalom iscrpne ponude za 2021. godinu, to važi više nego ikada ranije. U Srbiji će se cene Gold Wing modela kretati od 27.000 eur do 37.000 evra.

 

Ljubitelji sportskih motocikala će biti zadovoljni - snažan CBR1000RR-R Fireblade sa visokim brojem obrtaja, inspirisan MotoGP-om, predvodi porodicu uz sportske sposobnosti modela CBR650R u stvarnom svetu, i ''džepnu'' dvocilindarsku raketu CBR500R. Vozači skloni avanturama takođe imaju sjajne opcije, od modela Africa Twin ''za bilo kuda'' i njegove varijante ''Adventure Sports'' koja prelazi čitave kontinente, do jedinstvenog, SUV X-ADV dvotočkaša, svestranog modela NC750X i kompaktnog avanturiste CB500X. Ogoljeni raspon modela Neo Sports Café vraća motocikl nazad i svodi ga na goli metal. CB1000R i CB1000R Black Edition visoko postavljaju letvicu stila, a odmah za njima idu i CB650R i CB125R; oba ova modela imaju visoke specifikacije i veoma su poželjni.

 

HONDA_GL1800 01.jpg

 

Ljubitelji posebnog kul stila sada mogu da biraju između dva Rebel modela, pošto se CMX1100 Rebel pridružio modelu CMX500 Rebel. Ova sasvim nova, posebno podešena mašina nudi jak, karakteristični odgovor sovjim dvocilindarskim motorom, sofisticiranom tehnologijom vožnje i šasijom koja se izuzetno dobro kontroliše. Ni vozači luksuznih skutera neće biti razočarani. Vrhunski modeli Forza 125 i novi Forza 350 sada su dobili društvo u novom modelu Forza 750 - nove perjanice ponude sportskih modela visokih performansi GT Forza, nabijene tehnologijom (uključujući menjač sa dvostrukom spojkom) i deluks komforom za dvoje.

 

Za nove vozače, ukupno osam mašina kompatibilnih sa dozvolom kategorije A1 podešeno je i spremno da krene: skuteri Forza 125, PCX125, SH125, SH Mode i Vision 110, i CB125F, CB125R te MSX Grom motocikli. Iako svaki nudi svoju jedinstvenu privlačnost i identitet, svima je zajednički visoki nivo specifikacija, praktičnosti, ekonomičnosti potrošnje goriva, kvaliteta gradnje i faktora zabave. Svi modeli se mogu poručiti za naše tržište.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lansiranje novih Suzuki modela u februaru

 

210734-suzuki salon.jpg

 

Suzuki će 5. februara održati svoj globalni moto salon, virtualnu platformu namenjenu fanovima brenda, na kojoj će predstaviti sve svoje nove modele.

U kompaniji su bili euforični nakon osvajanja duple krune u MotoGP. Đoan Mir je doneo timu naslov u konkurenciji vozača, a zajedno s Aleksom Rinsom je pomogao i osvajanju timske titule na GSX-RR motociklu. Suzuki je prošle godine proslavio 100 godina postojanja, pa smo s razlogom očekivali dosta novih modela. Međutim, pandemija virusa korona je te planove odložio. Upravo zbog toga mislimo da će predstojeći događaj biti ono što smo dugo čekali.

 

Još uvek ne znamo šta nas očekuje od novih modela, dok u Suzukiju navode da će ih biti. Hoće li među njima biti novi GSX-R? Hayabusa? SV650? Toliko pitanja, ali ćemo za odgovore morati još malo da sačekamo. Prijave za virtuelnu platform počinju 28. januara. Više informacija i prijavu možete naći klikom ovde.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela proizvodnja Ducati SuperSport 950

 

ducati-supersport-950.jpg

 

U Ducati fabrici u Borgo Panigaleu počela je serijska proizvodnja SuperSport 950 modela. Novi motocikl će se u prodajnim salonima naći od februara. Predstavljen na Ducati World Premiere događaju, novi SuperSport 950 je mašina koja kombinuje sportske karakteristike sa praktičnošću svakodnevne vožnje. Novi model donosi promene u dizajnu i karkteristikama, bolju elektroniku i opremu, a uz to ispunjava i Euro5 emisione standarde. Estetska veza između SuperSporta 950 i Panigale V4 je još više naglašena u novom izdanju. Tu je LED far, dnevna svetla, a oklop je tako dizajniran da naglašava sportske karakteristike motocikla i fluidnost njegovog oblika. SuperSport 950 ima paket opreme jednog istinskog sportskog modela, sa jednostranom viljuškom, trelis ramom fiksiranim za agergat i težinu od 184 kg. Paket elektronike se sastoji od ABS-a, kontrole proklizavanja, elektronskog prenosa i više različitih režima vožnje (sportski, turing i urbani).

 

Zahvaljujući pomenutim novinama, SuperSport 950 je sada udobniji. Sedište ima novu postavu i pljosnatiji oblik koji nudi veći komfor, ali i mnogo više prostora za vozača i suvozača. Visina ručica dozboljava sportsku poziciju u vožnji bez previše napora za zglobove. Odmorišta za noge su tako postavljena da ne umaraju kolena. Radi poboljšanja iskustva u vožnji, kako u gradu tako i na stazi, standardni model ima kvikšifter. Tu je i nova 4.3-inčna TFT instrument tabla, čiji interfejs je inspirisan Panigale porodicom, lak za navigaciju, podešavanja i omogućuje lakšu identifikaciju izabranog režima vožnje.

 

Motor pokreće tvin-cilindarski Ducati Testastretta agregat sa 110 KS na 9.000 obrtaja i 93 Nm obrtnog momenta na 6.500 obrtaja. Novi SuperSport 950 je dostupan u prepoznatljivoj Ducati Red crvenoj boji, dok ''S'' varijanta dolazi i u Arctic White Silk beloj. Osim toga, donosi sportskije Ohlins ogibljenje.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triumph Speed Triple 1200 RS

 

triumph-speed-triple-1200-rs 03.jpg

 

Novi Triumph Spped Triple 1200 RS je konačno predstavljen, a ako tražite roudster snažnog izgleda, a koji pritom može da isporuči visoke performanse, onda je ovo prava mašina za vas. Dizajn otkriva da se radi o pravom Triumph roudsteru, odlično kombinujući elegantne linije, agresivne i oštre karakteristike. Ono što definiše Speed Triple 1200 RS jesu novi LED farovi sa dnevnim svetlima, kompaktna karoserije i zadnji deo, blatobran od ugljeničnih vlakana, ako i izvanredne crne 17-inčne aluminijumske felne.

 

triumph-speed-triple-1200-rs 02.jpg

 

Tu je još premium detalja, poput grafike i drugih sitnih elemenata, dostupnih u različitim bojama.

 

triumph-speed-triple-1200-rs 01.jpg

 

Prava zvezda je i potpuno nova šasija male težine, kako i takođe novi redni trocilindarski DOHC agregat zapremine 1.160 kubika. On donosi 177.5 KS na 10.750 obrtaja i 125 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 9.000 obrtaja. Iz kompanije poručuju da novi model zvuči kao prava zver, zahvaljujući novom usisniku i izduvnom sistemu. Drugim rečima, ovo je najsnažniji Speed Triple do sada. Uz to je i model sa najboljim zvukom! Motocikl je razvijen korišćenjem kompanijinog znanja iz Moto2 klase, a njegov agregat je 7 kg lakši i proizvodi 30 KS više od jedinice prethodne generacije. To je 25% bolji odnos snage i težine, uz težinu od 198 kg (sa sve punim rezervoarom zapremine 15.5 litara). Krajem februara biće lansiran u Velikoj Britaniji sa cenom od 15.100 funti (17.000 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi KTM 1290 Super Adventure S

 

ktm-1290-super-adventure-s 03.jpg

 

KTM je otkrio novo izdanje svog 1290 Super Adventure S motocikla, koje predstavlja nasportskiji i tehnološki najnapredniji ADV motocikl proizveden u Matinghofenu. Drugim rečima, snažniji je i udobniji nego ikad! Šasija mu je značajno poboljšana radi bolje distribucije težine i agilnosti u vožnji. To je postignuto pomeranjem glave upravljača i položaja agregata. Duža zadnja viljuška nudi bolju stabilnost, a novi podram omogućuje niže sedište. Krajnji rezultat je izuzetno sportska mašina koja se odlično snalazi u oštrim krivinama, bez kompromisa kada su izdržljivosti i praktičnost u pitanju.

 

ktm-1290-super-adventure-s 02.jpg

 

KTM 1290 Super Adventure S dolazi sa novim rezervoarom zapremine 23 litara, poboljšanom karoserijom, 7-inčnim TFT ekranom i vetrobranskim staklom. Tu je i nova generacija elektronskih sistema pomoći, koji neće uticati na zabavu u vožnji. Najbolja stvar je novi adaptivni tempomat, koji koristi radarsku tehnologiju kompanije Bosch.

 

ktm-1290-super-adventure-s 01.jpg

 

Ispod ''kože'' je LC8 V-tvin agregat zapremine 1.301 kubik, sa 160 KS i 138 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Tanje kućište doprinosi smanjenju težine od 1.6 kg, što dodatno utiče na odnos snage i težine. Od ostalih specifikacija ćemo pomenuti nove klipove, poboljšani sistem hlađenja, sređeni izduv i PANKL prenosni mehanizam. Tu su i kontrola proklizavanja, ABS i ofroud ABS, WP APEX poluaktivno ogibljanje, kao i dodatni Rally paket. U njemu se nalaze Pro ogibljenje, ''kvikšifter+'', adaptivna sveta i sistem pomoći pri vožnji uzbrdo.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Kawasaki KLR650

 

kawasaki-klr650 03.jpg

 

Kawasaki je privukao dosta pažnje lansiranjem novog KL650 dual sport modela, a fanovi japanskog brenda se raduju trijumfalnom povratku ove mašine. Mnogi su mislili da je vreme KLR650 isteklo, usled promene emisionih regulativa, ali je odgovor Kawasakija bio jasan: ''Ne danas!'' Kultni spoljašnji izgled je zadržan u velikoj meri (osim novog rezervoara zapremine 23 litara, LED svetala i LCD instrument table. Najveća promena je uvođenje tehnologije ubrizgavanja goriva. Da podsetimo, prethodne generacije koriste karburatore.

 

kawasaki-klr650 02.jpg

 

Motocikl pokreće jednocilindarski DOH agregat zapremine 652 kubika, koji nudi bolju ekonomičnost i generalno je pouzdaniji. Novi usisnik i izduv nude bolju isporuku snage i obrtnog momenta na srednjem broju obrtaja, ali za sada nemamo nikakve brojke. Ono što znamo je da će KLR650 imati petostepeni manuelni prenos.

 

kawasaki-klr650 01.jpg

 

Ostale specifikacije uključuju brojna poboljšanja na šasiji za manje vibracija u vožnji, drugačije kočnice (300 mm napred, 240 mm zadnje), 21-inčne prednje felne (17-inčne zadnje), uz ukupnu težinu od 221 kg.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže nova Hayabusa 

 

suzuki hayabusa.jpg

 

Suzuki će na posebnom virtuelnom dogđaju 5. februara predstaviti svoje nove modele. Među njima će se naći i kultna Hayabusa, potvrdila je japanska kompanija objavom kratkog videa na YouTube-u. Video koji traje svega 25 sekundi daje obrise onoga što možemo očekivati na zvaničnom predstavljanju. Prvi trag koji smo dobili je analogni instrument uparen sa malim TFT ekranom u sredini. Pomenuti TFT ekran je kompaktan, ali s priličnim ažuriranjem elektronike u vidu Suzukijevog DMS sistema upravljanja agregatom. To u prevodu znači nekoliko režima vožnje. Na ekranu imamo i kvikšifter funkciju, koja se preko njega može uključiti i isključiti. Nova Hayabusa stiže 5. februara...

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je ovo nova Suzuki Hayabusa?

 

suzuki-hayabusa 2021.jpg

 

Još par dana nas deli od zvaničnog predstavljanja nove generacije Hayabuse, a čini se da je slika novog motocikla našla put do interneta. Doduše, više izgleda kako snimak ekrana iz promotivnog videa, a uprkos slabom osvetljenju i niskoj rezoluciji otkriva neke važne detalje.

 

Pre svega, vidimo da je osnovni oblik oklopa Hayabuse ostao nepromenjen, što i nije naročito iznenađenje imajući u vidu popularnost kultnog izgleda japanskog dvotočkaša. Ipak, primetno je da oklop pomalo podseća na rešenje koje je Aprilia primenila na RSV4 i RS 660, što pokazuje da se Suzuki poigravao aerodinamikom. Primetna i velika izduvna cev, što je neophodno da motocikl ispuni odgovarajuće emisione standarde u Japanu, Evropi i Americi. Očekujese da će nova generacija biti dostupna na velikom broju tržišta, uključujući i evropske, gde se poprilično dugo nije prodavala.

 

Ipak, najviše se pitamo šta je ispod oklopa. Šuškalo se o turbo četvorocilindarskog agregatu, što bi odgovaralo onome što je Kawasaki uradio sa svojom H2 linijom. Nedavne glasine su odbacile takvo rešenje i pominju povećanje zapremine na 1.400 kubika. Očekuje se robusni paket elektronike, sa inercijalnom mernom jedinicom, a najavni video snimak objavljen prošle sedmice je to, čini se, i potvrdio. Modernizacija šasije i drugih delova bi trebalo da doprinese smanjenju težine. Ono što sve zanima je da li je Suzuki samo prilagodio Hayabusu modernim standardima, ili imamo novi hiperbajk koji će oduvati svoje rivale.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta će Aprilia uraditi sa Shiver i Dorsoduro modelima?

 

aprilia-shiver 02.jpg

 

Aprilia postiže velike uspehe sa RS660 i Tuono 660 modelima. Zasnovani na istoj platformi od 660 kubika, ovi motocikli su se odlično pokazali, a uskoro će im se pridružiti i avanturistički dvotočkaš srednje klase, Tuareg 660. RS660 pozajmljuje stilske elemente sa daleko poznatijeg RSV 1100, dok je Tuono 660 inspiraciju našao u većem Tuono 1100 modelu. Usled Euro5 regulativa, italijanska marka će iz ponude izbaciti dva modela, Shiver i Dorsoduro. Oba imaju agregate koji ispunjavaju samo Euro 4 standard, dok je osveženje V-tvin jedinice od 900 kubika nepraktično. Uz to, kompanija je fokusirana na novi motor od 660 kubika.

 

aprilia-dorsoduro-900 01.jpg

 

Tako da se postavlja pitanje hoće li Shiver i Dorsoduro dobiti nove verzije zasnovane na pomenutoj platformi? Odgovor je da za tako nešto ima veoma malo prostora, bar u ovom trenutku. Čak i ako se Aprilia odluči na tako nešto, to neće biti u skorijoj budućnosti. Ipak, ljubitelji italijanske marke imaju čemu da se raduju. Da, govorimo o RS, Tuono i Tareg 660 modelima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Suzuki Hayabusa

 

suzuki-hayabusa 2021 n04.jpg

 

Čekanju je konačno došao kraj, predstavljena je treća generacija modela Suzuki Hayabuse. Iako ga Japanci nazivaju novom mašinom (jer je promenjeno preko 500 delova), ima svega vrlo malo istinskih noviteta u vezi njega, piše Moto-berza.com.

 

suzuki-hayabusa 2021 n03.jpg

 

Šasija je uglavnom ostala ista, sa malim izmenama tu i tamo, dok je četvorocilindarski redni agregat od 1.340 kubika prilagođen novim emisionim standardima. Tu je i uzbudljiv paket elektronike. Sve u svemu, Suzuki je odradio dobar posao, uprkos nekim sitnim zamerkama koje sada nećemo pominjati.

 

suzuki-hayabusa 2021 n02.jpg

 

Iako je Suzuki oslovljava trećom generacijom, motocikl je dosta sličan drugoj, jer manje tehničke promene i sređivanja na estetskom planu definitivno ne prave toliku razliku. Šasija je zadržala isti dizajn, mada je zadnji podram 680 grama lakši. Agregat je postavljen na istim mestima, mada su kućišta lakša. Zapremina je ostala ista, sa nepromenjenim specifikacijama.

 

suzuki-hayabusa 2021 n01.jpg

 

Imamo priličan broj internih promena u samom agregatu, ali je efekat gotovo isti. Ono što jeste drugačije je širi spektar snage na niskom i srednjem broju obrtaja.

Velika novina je paket elektronike, sa sve novom inercijalnom mernom jedinicom (IMU) i drugih sistema pomoći. A tu je i Bosch ABS. To znači potpuno podesivu kontrolu proklizavanja i paljenja, kvikšifter, tempomat, kao još mnogo drugih stvari. Na instrument tabli je novi raspored, uz TFT ekran između kultna četiri analogna pokazivača. Osvetljenje je LED. Tu je i aktivni sistem ograničenja brzine, koji može biti jako koristan. Pomenućemo i potpuno podesivno KYB ogibljenje, Brembo Stylema kočione čeljusti i prenje 320-milimetarske diskove, kao i kovane aluminijumske felne. Sveukupne dimenzije Hayabuse se nisu mnogo promenile, uključujući težinu (oko 264 kg sa punim rezervoarom). Ono što se mnogima neće dopasti je cena - oko 15.500 evra.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Husqvarna Svartpilen 125

 

Husqvarna-Svartpilen-125 2.jpg

 

Husqvarna je lansirala novi Svartpilen 125, a kako navode u švedskoj kompaniji, motocikl se sprema da osvajanje tržišta širom sveta. Dolazak 125 se smatra odličnim potezom renomiranog proizvođača, koji cilja mlađe vozače.

 

Husqvarna-Svartpilen-125 1.jpg

 

Kao što se može očekivati, obzirom na njegovo ime, novi Svartpilen pokreće jednocilindarski agregat zapremine 125 kubika koji u novom izdanju ispunjava Euro 5 standarde. Vozačima je na raspolaganju 15 KS na 9.500 obrtaja i 12 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Od ostalih karakteristika izdvajamo ByBre disk kočnice, WP Apex 43-milimetarsku prednju viljušku, istu koja se nalazi na većim modelima 250 i 401, WP Apex zadnji monošok amortizer i LED osvetljenje. Tu je i Bosch ABS, uz par 17-inčnih felni i Pirelli pneumatika. Husqvarna navodi da je motocikl težak 146 kilograma, što obećava lako upravljanje i kontrolu u vožnji - što su faktori posebno važni mladim i neiskusnim vozačima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodajni rezultati Harley-Davidsona u slobodnom padu

 

harley-davidson-street-bob 01.jpg

 

Harley-Davidson je objavio prodajne rezultate za poslednji kvartal 2020, kao i za celokupnu godinu iza nas. Najkraći mogući opis performansi američkog giganta je - loše! Harley-Davidson je 2020. završio za 17.4% slabijom prodajom u poređenju sa 2019. dok je poslednji kvartal godine za 14% slabiji.

 

Ove brojke su gotovo identične podacima sa američko tržište koje je zabeležilo pad o 14.5% u poslednjem kvartalu, odnosno 17.7% na godišnjem nivou. To se, doduše i očekivalo, obzirom da je Harley-Davidson 57% svoje prodaje zabeležio upravo u Americi.

U azijsko pacifičkom regionu je ostvaren pad prodaje od 9.6% na kvartalnom, tj. 7.8% za celokupnu godinu.

Najveći procentualni pad je primećen u Latinskoj Americi. Harley-Davidson je prodao 50.9% manje motocikala. Za celu 2020, taj pad iznosi 38.6%.

U EMEA regionu (Evropa, Bliski istok, Afrika) je prodato 7.028 motocikala (2.2% manje) u četvrtom kvartalu, dok godišnja prodaja iznosi 36.906 jedinica. To je osetniji pad od 16.3%.

 

U četvrtom kvartalu prošle godine, Harley-Davidson je prodao 33.295 motocikala. U dvanaest meseci 2020. godine 180.248 dvotočkaša sa znakom kompanije iz Milvokija je dobilo nove vlasnike. Virus korona nije jedini krivac za ovakve rezultate, jer je Harley-Davidson beležio gubitak prodaje i pre pandemije, a velika je verovatnoća da će se taj trend nastaviti i kada se svet vrati u normalu. Izgleda da je poslovna strategija američke kompanije loša. Hoće li novi direktor Joakim Cajc i njegov ambiciozno najavljeni ''Hardwire'' plan uspeti da preokrene stvari? Još uvek smo daleko od odgovora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson radi na turbo motoru

 

harley-turbo 02.jpg

 

Nedavno objavljeni patenti sugerišu da Harley-Davidson radi na novom turbo agregatu.

Kompanija iz Milvokija namerava da turbo jedinica bude deo njene linije velikih V-tvin motora. Međutim, sami patenti ne daju konkretnu informaciju o tome hoće li za tu priliku iskoristiti postojeći agregat, ili neki potpuno novi. Ipak, patenti otkrivaju kako američki gigant planira da primeni primeni tu tehnologiju. Prema dokumentima, radilica će napajati punjač preko prekrivenog remenskog pogona. Tako će vazduh ući u usisni sistem, a kompresor će ga komprimovati pre nego što ga pošalje u komoru za sagorevanje.

 

harley-turbo 01.jpg

 

U ovom trenutku Kawasaki H2 je jedini motocikl na tržištu koji nudi turbo agregat. Kako je japanski model otelotvorenje snage i brzine, postavlja se logično pitanje da li i Harley-Davidson planira da primeni istu strategiju. Da li je ovo deo novog plana direktora Joakima Cajca? Nadamo se da ćemo odgovore uskoro dobiti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2021. MV Agusta Brutale i Dragster RR

 

MV-Agusta-Brutale 3.jpg

 

MV Agusta je zvanično predstavila osvežene Brutale i Dragster RR modele za 2021. Dva ''nejked'' sportska motocikla sa trocilindarskim agregatom su pretrpela promene na motoru, ramu i ogibljenju.

 

MV-Agusta-Brutale 2.jpg

 

Jedinica zapremine 798 kubika sada ispunjava Euro 5 emisione standarde, zahvaljujući promenama na radilici. Novo rešenje za posledicu ima manju potrošnju ulja, što opet dovodi do manjeg rada pumpe za ulje i u konačnici ima manju potrošnju energije.

 

MV-Agusta-Brutale 1.jpg

 

Tu je i nova elektronska kontrolna jedinica, ojačano kvačilo i treća generacija EAS poluautomatskog prenosa. Oba motocikla dolaze sa redizajniranim ramom, koji su sada čvršći. Tu je novo ogibljenje, udobnije sedište i prigušivač upravljača. Izduvni sistem za tri izudvne cevi je i dalje prisutan, što je više nego dovoljno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piaggio zabeležio rast prodaje u 2020. godini

 

200589-piaggio-medley 2.jpg

 

Piaggio Grupa je uspela da ojača svoje tržišne pozicije u godini iza nas, ostvarivši ukupnu prodaju od 207.000 jedinica. Taj rezultat predstavlja povećanje od 6% u poređenju sa 2019, kada je prodato oko 195.000 motocikala i skutera. Ukupna prodaja dvotočkaša u Evropi za 2020. iznosi 1.455.000 jedinica, što je impresivna brojka imajući u vidu kakva je bila prethodna godina. Piaggio Grupa je poslednjih godina ojačala svoju ponudu motocikala i skutera, a još mnogo toga nas čeka u narednom periodu. Što se samih skutera tiče, oni su u ukupnim prodajnim rezultatima učestvovali sa 24%.

 

Velike zasluge za povećanje prodatih motocikala ima Aprilia i njeni uspešno lansirani modeli u 2020, Tuono 660 i RS660. I Moto Guzzi je zebeležio rast prodaje. Iz kompanije su naveli da su ključni faktori bili Vespa skuteri, Moto Guzzi V85TT, rast Aprilia brenda u moto segmentu, kao i ukupan uspeh Piaggio brenda što se skutera tiče. 2021. je dobro počela za Piaggio. Lansirani su novi Moto Guzzi i Aprilia motocikli, a u junu stiže novi Beverly električni skuter. Kapa dole za Piaggio. U izuzetno teškim okolnostima su Italijani uspeli da ostvare pozitivne rezultate. Vredan rad se i te kako isplatio.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bimota Tesi H2 Carbon

 

bimota-tesi-h2-carbon 03.jpg

 

Legendarni italijanski proizvođač motocikala iz Riminija, Bimota, ima lepe vesti za 2021. U pitanju je najavljeni dolazak Tesi H2 Carbon varijante. Sam motocikl se neće mnogo razlikovati od postojećeg modela, osim što će doneti novu kombinaciju boja.

 

bimota-tesi-h2-carbon 02.jpg

 

Na raspolaganju su iste performanse: preko 230 KS koje donosi agregat sa Kawasaki H2. Tu je i izuzetno atraktivni prednji deo kakav smo već videli na standardnom izdanju.

 

bimota-tesi-h2-carbon 01.jpg

 

Pa u čemu je ''caka''?

Osim predivnog izgleda, tu je ekskluzivnost. Bimota će napraviti ograničenu seriju nove varijante, koja će koštati 64.000 evra. Kako se radi o jednom od najbržih motocikala na tržištu, nema sumnje da će biti dosta zainteresovanih. Prema dostupnim informacijama, u Evropi ga očekujemo u martu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponovo radi Buell Motorcycles

 

buell.jpg

 

Buell Motorycles se vraća na scenu, nakon što je Erik Buell Racing (EBR) kupio ime od kompanije Harley-Davidson i planira da se ponovo vrati proizvodnji motocikala. Uz najavu povratka, američka kompanija je saopštila da planira da do 2024. godine lansira čak deset novih modela. Nova ponuda će biti poznata, jer će kompanija nastaviti tamo gde je EBR stao. U gami će se naći superbajk, stritfajter, dirt i avanturistički turing modeli, uz ukupno četiri platorme.

 

Osnivač EBR-a, Erik Bjuel, neće imati veze sa novim poslovnim poduhvatom. ''Buell se vratio'', izjavio je direktor kompanije Bil Melvin. ''Uzbuđeni smo što ćemo oživeti ovo veliko ime i što ćemo kupcima ponuditi izvanredan asortiman motocikala pouzdanih i snažnih performansi. Počinjemo sa najbržim proizvodnim motociklima, koji će se ručno praviti u Americi. Radimo na platformama za turing i avanturističke modela, pa ćemo onda proširiti ponudu agregata kako bi bili konkurentniji na tržištu.''

Ostaje pitanje kako će povratak proći imajući u vidu aktuelnu situaciju na tržištu, ali i veliki broj motocikala snažnih performansi. Koliko je pametno što se Buell oslanja na iste proizvode koji se nisu pokazali uspešnim u prošlosti i direktno doveli do propasti originalne kompanije. Hoće li ovog puta stvari biti drugačije? Vreme će pokazati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

CFMOTO planira tri nova modela za 2021.

 

CFMOTO 650nk 03.jpg

 

I dok drugi brendovi sa oprezom razvijanu planove za ovu godinu, CFMOTO uspešno realizuje ranije planirano lansiranje novih modela. Istovremeno, dok su mnogi proizvođači fokusirani na modele male kubikaže, kako bi stigle do većeg broja kupaca, CFMOTO svoju pažnju posvećuje dvotočkašima veće kubikaže. Tri modela nas čekaju u 2021. To su nove varijante 650NM, 700CL-X i 800MT.

 

CFMOTO 650NK

Ovaj ''nejked'' dolazi sa vodom hlađenim paralelnim tvin agregatom zapremine 649 kubika, koji na raspolaganju ima 60 KS i 56 Nm obrtnog momenta. Tu su još ABS, LED svetla, teleskopska viljuška i KYB zadnji monošok amortizer. Napred su dupli diskovi, pozadi samo jedan, kao i Pirelli pneumatici. 650NK takođe dolazi sa novim 5-inčnim TFT ekranom i rezervoarom zapremine 17 litara.

 

CFMOTO 700CL-X

700CL-X predstavlja savremeni skrembler/kafe rejser i donosi snažnije specifikacije od 650NM.

 

CFMOTO 700cl 02.jpg

 

Pokreće ga paralelna tvin jedinica zapremine 693 kubika, sa 73 KS na 8.500 obrtaja i 68 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 7.000 obrtaja, zajedno sa potapajućim kvačilom. Kao i kod 650NK, imamo KYB ogibljenje i podesivu 41-milimetarsku obrnutu viljuški i monošok amortizer. Motocikl će imati ride-by-wire tehnologiju, više režima vožnje, tempomat, kao i LED osvetljenje sa dnevnim svetlima.

 

CFMOTO 800MT

Ovim modelom CFMOTO želi da se probije u avanturistički segment.

 

CFMOTO 800mt 01.jpg

 

Rezultat je saradnje sa KTM-om, pa ga tako pokreće LC8 paralelni tvin agregat zapremine 799 kubika, koji pokreće 790 Adventure mašinu austrijske kompanije. Biće dostupan u dve varijante, bar su tako sugerisale špijunske fotografije. 800MT bi trebalo da ima TFT ekran, ride-by-wire, režime vožnje i tempomat.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čeka nas BMW R 18 manje kubikaže

 

bmw-r18-2.jpg

 

BMW Motorrad je dobio izuzetno pohvalne reakcije na svoj R 18 kruzer retro stila, lansiran prošle godine. Motocikl je došao sa velikim bokser agregatom i ponudio je kuopcima širok spektar karakteristika i dodatne opreme. Međutim, Bavarci tu nisu stali već su predstavili još dve varijante. Prva je debitovala u oktobru prošle godine, s visokim vetrobranskim staklom i bočnim koferima, dok se druga očekuje u narednim mesecima. U nedavnom intervjuu za jedan francuski moto magazin, šef BMW Motorrada, Markus Šram, otkrio je planove vezane za R 18. I mada je vešto izbegavao brojne odgovore, Šram je otkrio da je logično da R 18 dobije i verziju manje kubikaže. Nažalost, nikakvih drugih detalja nemamo. Ono što je sigurno je  da će nova varijanta ugledati svetlost dana, a imajući u vidu kako je dosad BMW Motorrad radio na ovom kruzeru, imamo razloga da sa nestrpljenjem čekamo ovu mašinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi KTM 1290 Super Adventure R

 

211637-ktm-1290-super-adventure-r 03.jpg

 

KTM je otkrio novi 1290 Super Adventure R, koji u novom izdanju donosi Euro5 standard i širok spektar poboljšanja. Kako navode Austrijanci, 1290 Super Adventure R je napravljen s jednim fokusom, a to je mogućnost osvajanja i najnepristupačnijih terena, na lak i intutitivan način.

 

211638-KTM-1290-Super-Adventure-R 02.jpg

 

Redizajnirani rezervoar za gorivo, zapremine 23 litara poboljšava agilnost i pruža niži centar mase, uz poboljšani osećaj u vožnji u svim uslovima.

 

KTM-1290-Super-Adventure-R-4 01.jpg

 

KTM je takođe poboljšao glavu upravljača, pomerenu nazad za 15 mm, dok je motor zarotiran napred za 2 stepena. Upravljačke karakteristike i udobnosti su bolji zahvaljujući WP XPLOR 48-milimetarskom prednjem ogibljenju, s hodom od 220 mm. Pozadi je potpuno podesivo WP PDS ogibljenje. 1290 Super Adventure R donosi napredan paket elektronike u osnovnoj opremi. Tu su inercijalna platforma, kontrola proklizavanja, kontrola stabilnosti, ofroud ABS, četiri režima vožnje, a svemu tome se lako pristupa preko 7-inčnog TFT ekrana. Pokreće ga LC8 V-tvin, koji kao što smo pomenuli ispunjava Euro5 standard. Proizvodi 160 KS na 9.000 o/min i 138 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 6.500 obrtaja. Model za 2021. ima dva zasebna hladnjake, dok redizajnirani usisnici za vazduh smanjuju zadržavanje toplog vazduha oko nogu vozača. Novi KTM 1290 Super Adventure R dolazi sa cenom od 19.850 evra.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson Pan America

 

harley-davidson-pan-america 03.jpg

 

Nakon meseci čekanja, kompanija iz Milvokija je zvanično lansirana novo izdanje modela Pan America. Dostupan je u dve varijante, standardnoj i Special.

 

Harley-Davidson-Pan-America 02.jpg

 

Motocikl pokreće Revolution Max 1250 VVT agregat, koji donosi 150 KS na 9.000 obrtaja i 127 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 6.750 obrtaja.

 

Harley-Davidson-Pan-America 01.jpg

 

Kako navode u američkom gigantu, nova Pan Marica je napravljena ''od nule'', kako bi se poboljšala raspodela težine. Pomenuta Special varijanta dolazi sa 47-milimetarskom viljuškom i poluaktivnim ogibljenjem, koje se može pohvliti adaptivnim sistemom podešavanja visine motocikla. Radi se o izuzetno inovativnom potezu. Ogibljenje automatski spušta visinu na 855 mm pri zaustavljanju, da bi se u vožnji ona vratila na 890 mm. Jednostavno, a za mnoge i veoma praktično. Za kočenje se brine radijalno postavljene monoblok čeljusti napred i duple rotor kočnice na zadnjem točku.

 

Obe varijante, i standardna i Special dolaze sa 6.8-inčnim ekranom u boji osetljivim na dodir, LED svetlima, ABS-om, kontrolom proklizavanja, tempomatom i sistemom pomoći pri vožnji uzbrdo. Sve to čini model Pan America tehnički najnaprednijim Harley-Davidson motociklom. Rezervoar je zapremine 21 litar, uz težinu od 245 kg za standardnu, tj. 258 kg za Special varijantu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi detalji o Aprilia Tuono 660

 

Aprilia-Tuono-660 02.jpg

 

Aprilia nastavlja da otkriva svoju liniju za 2021, na kašičicu informacije o svojim novim modelima.

Početkom nedelje dobili smo nove podatke o modelu Tuono 660, koji neće doneto inercijalnu mernu jedinicu (IMU) u standardnom paketu opreme, ali će ovaj komad hardvera ponuditi u dodatnom paketu. Takva informacija se kosi sa onim što smo mislili da znamo o ovom motociklu. U saopštenju za medije od pre više od mesec dana, Aprila nije eksplicitno pomenula da će Tuono 660 imati IMU, ali se takvo mišljenje nametnulo zbog opšteg trenda, cene, ali i činjenice da RS 660 (na kojoj je Tuono 660 zasnovan) ima ovu tehnologiju.

 

aprilia-tuono-660 01.jpg

 

U najnovijem saopštenju Italijani poručuju da će motocikl imati vrhunsku elektroniku, dok sam paket eksplicitno oslovljavaju kao ''APRC paket elektronske kontrole''. Ovo poslednje je naročito interesantno, jer je APRC elektronski paket debitovao na RSV4 za 2011, a od svog lansiranja je koristio inercijalnu mernu jedinicu za kontrolu proklizavanja i druge sisteme. Aprilia je bila prvi brend koji je ponudio paket elektronike pokretan inercijalnom mernom jedinicom, a njegov dizajn se poprilično promenio tokom godina. Stoga je bez presedana da APRC paket za Tuono 660 ne sadrži ovu tehnologiju. Ipak, naći će se u dodatnom paketu opreme, zajedno sa ''kvikšifterom''. Iz novog saopštenja smo saznali da će Tuono 660 u američkoj verziji imati 5 KS više od evropske, koja na raspolaganju ima 95 KS. Ostaje nam da čekamo nove informacije...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda oživljava Transalp

 

Honda-Transalp.jpg

 

Relevantni izvori navode da Honda sprema povratak svog Transalp modela, nakon što je otkriveno da je ovaj naziv japanska kompanija registrovala u SAD. Prema dostupnim navodima, Honda želi da oživi Transalp kako bi se u segmentu modela srednje klase takmičila sa BMW F 850 GS i KTM 790 Adventure. To je potvrda glasina koje je još prošle godine preneo japanski magazin Young Machine.

Čini se da je Hondu na ovakav potez inspirisala Yamaha, koja je predstavljanjem Tenere 700 modela privukla dosta pažnje, a ofroud sposobnosti ovog motocikla su ga učinili prilično popularnim. Zato je bilo logično da i Honda konačno bude prisutna i segmentu, a Transalp je za to odličan kandidat. Priča se da će se novi Transalp pokretati ista paralelna tvin jedinica koja se nalazi na NC750, a biće dostupan u verzijama sa DCT i manuelnim menjačem. I dok su CB500X i NC750Xviše usredsređeni na put, očekuje se da će Transalp biti ozbiljna terenska mašina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela proizvodnja novog Ducati Monstera

 

ducati-monster 002.jpg

 

Ducati je saopštio da je počela proizvodnja novog Monster modela, koji će uskoro stići do kupaca širom sveta. Sklapanju prvog modela su prisustvovali MotoGP vozači Enea Bastijanini i Luka Marini. U poređenju sa prethodnim 821, novi Monster je 18 kg lakši. Sa ''suvom'' težinom od 166 kg je isto težak kao i Yamaha YZF-R25 sa punim rezervoarom goriva. Zasluge za smanjenje težine ima i novi agregat zapremine 937 kubika, koji je veći i snažniji, ali 2.4kg lakši.

 

211934-ducati-monster 1.jpg

 

Dvocilindarska Desmodromic Testastretta jedinica donosi 111 KS na 9.250 obrtaja i 93 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 6.500 obrtaja. To je 3 KS i 7 Nm više na značajnije lakšoj mašini. To takođe znači da novi Monster ima bolji odnos snage i težine. Što se dizajna tiče, novi Monster je kompaktniji i uži na stranama, a sve u svemu ima i bolje upravljačke karakteristike.

Monster je uvek bio najpopularniji model iz Borgo Panigale, a preko 350.000 jedinica je distribuirano širom sveta. U novom izdanju će biti dostupan u Ducati Red crvenoj, Dark Stealth crnoj, sa crnim felnama, kao i Aviator Grey sivoj sa Red GP felnama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...