Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

CFMoto CLX 700 spreman za serijsku proizvodnju?

 

cf clx-700 02.jpg

 

CFMOTO je prikazao slike koje otkrivaju da CLX 700 koncept izgleda veoma blizu serijskoj proizvodnji. CLX 700 je premijerno prikazan na poslednje održanom EICMA sajmu (nažalost, to je bilo pre više od godinu dana) u Milanu. Sama kreacija je trebalo da predstavlja uvid u budućnost brenda. Međutim, na osnovu objavljenih slika čini se da je ta budućnost znatno bliža nego što smo to mislili.

 

cf clx-700 01.jpg

 

Zamišljen kao rival MT-07, donosi paralelni tvin agregat zapremine 692 kubika, sa oko 75 KS i 67 Nm obrtnog momenta. Težak je 183 kilograma, zapremina rezervoara mu je 14 litara, ima potapajuće kvačilo, uz J.Juan kočione čeljusti i diskove. CLX 700 bi trebalo da bude dostupan u tri razičite varijante, a sve tri su prikazane na prošlogodišnjem EICMA salonu. Tu su, osim ove na slikam i skrembler varijanta, kao i ''super nejked''. Dok ne dobijemo zvaničnu potvrdu (n)ovog model, uz cene i dostupnost, CLX 700 ćemo i dalje smatrati samo konceptom. Međutim, postavlja se pitanje zašto bi CFMOTO prikazivao ovakve slike da stvar nije gotova? Odgovore očekujemo vrlo brzo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aprilia Tuono 660 stiže na proleće

 

aprilia-tuono-660.jpg

 

Aprilia se, bar se tako čini, nije naročito snašla u doba pandemije virusa koron. Barem u poređenju sa svojim tržišnim rivalima. Međutim, izgleda da se stvari u Noaleu polako vraćaju u normalu, pa tako sada stižu vesti da se sprema lansiranje novog Tuono 660 motocikla. Predstavljen na prošlogodišnjem EICMA salonu kao koncept, očekivalo se da u proizvodnoj formi debituje na ovom, koji se nažalost nije održao zbog dobro poznatih razloga. I dok su ostali proizvođači po navici iskoristili novembar da otkriju svoje prodajne adute za 2021. Italijani su bili začuđujuće tihi. Ne samo Aprilia, već i drugi brendovi u sastavu Piaggio grupe.

 

Kako navode izvori na Apeninima, za odlaganje lansiranja novog Tuono 660 je kriv jedan drugi model zasnovan na istoj platformi. To je RS 660, koji je otkriven u oktobru, umesto u maju, kako je prvobitno bilo planirano, što je za posledicu imalo ovo pomeranje. Kako sada stvari stoje, novi motocikl će debitovati na proleće naredne godine. Ono što zasad znamo je da će biti udobnija i praktičnija verzije pomenutog RS, koji je dobio dosta pohvalana račun celokupne platforme i dinamike u vožnji. Prema dostupnim informacijama, kompanija privodi kraju rad na Tuareg ADV modelu, pa bi nas na proleće mogle sačekati dve premijere. U narednim sedmicama nas očekuju nova izdanja RSV4 i Tuono 1100 modela, osvežena i sa Euro5 standardom. Uz to, čekamo potvrdu da će nova platforma 350-450 kubika biti razvijena za 2023. godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pantalone sa vazdušnim jastucima uskoro na tržištu

 

pantalone.jpg

 

Vazdušni jastuci predstavljaju novu generaciju bezbednostne opreme koja dramatično smanje obim povreda koje vozač kože da zadobije usled pada ili nesreće. U ovom trenutku, ova tehnologija je ograničena na moto jakne i trkačka odela, a sama zaštita je dostupna samo za torzo. To znači da je samo polovina tela zaštićeno, dok su ruke i noge ostale izložene. Tu na scenu stupa francuska kompanija CX Air Dynamics, koja radi na pantalonama sa vazdušnim jastukom.

 

Za razliku od Tech-Air i D-Air sistema koji koriste pregršt senzona i algoritama za aktiviranje vazdušnih jastuka, CX Air Dynamics koristi ''primitivniju'' tehnologiju, koja podseća na ovakve sisteme iz vremena pre nego što su Alpinestars i Dainese stupili na scenu. Koncept izgleda efikasno u zaštiti nogu vozača, a kako navode iz kompanije, u planvu je razvoj čitave linije pantalona različitih stilova, kako bi ponuda motociklistima bila što raznovrsnija. CX Air Dynamics, koji je za sada prisutan jedino na francuskoj platformi za prikupljanje sredstava, KissKissBankBank, se nada da bi prve isporuke mogle da krenu u martu naredne godine. ''Nadati se'' je pomalo nezahvalan izraz kada se radi o projektu čije finansiranje zavisi od donacija običnih ljudi, ali se definitivno nadamo da će ovakav potez inspirisati i druge proizvođače i dovesti do razvoja ove tehnologije. Ne vidimo zašto bi zaštita nogu vozača bila teži proces od zaštite torza, što opet postavlja pitanje zašto ovakvu tehnologiju još uvek nismo videli u praksi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki Eliminator H2 stiže 2021. godine?

 

Kawasaki-Eliminator.jpg

 

Ponovo su se pojavile glasine čiji glavni junak je turbo kruzer Eliminator H2, a ako im je verovati, njegov razvoj se bliži kraju! Pre nekoliko meseci smo prvi put čuli da Kawasaki (navodno) radi na kruzeru sa turbinom, a iza glasina je stajao japanski magazin Young Machine. Uz to, Japanci su objavili i render pomenute mašine.

 

Nemamo nikakve zvanične informacije o stilskom izgledu najavljenog modela i možemo jedino da se oslonimo na ove rendere japanskog magazina. Motocikl bi navodno trebalo da ima cevasti ram, isti kao i na H2 i Z H2 mašinama. Međutim, celokupna arhitektura je, čini se, malo revidirana za Eliminator. Rezervoar za gorivo je spušten kako bi se bolje uklopio sa nisko postavljenim sedištem. Zadnji deo izgleda prilično uobičajeno, a iako na renderima nema mesta za suvozača logično je očekivati da će se to promeniti. Na stranu sa stilom, i te kako ima smisla da će Eliminator, ukoliko uopšte zaštivi, deliti veći deo komponenti sa Z H2 ''nejkedom'', uz određena prilagođavanja činjenici da se radi o kruzeru. Što se snage tiče, najverovatnije ta cifra neće ići preko 200 KS, već će biti u rasponu od 175 do 180 KS. U svakom slučaju, zahvaljujući njima će biti jedan od najsnažnijih ''kruzera'' na tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potvrđen dolazak KTM 1290 Super Duke RR modela

 

ktm-1290.jpg

 

Emisiona dokumenta iz Nemačke otkrivaju da stiže novi KTM 1290 Super Duke RR, pa će tako Super Duke R dobiti i varijantu viših specifikacija. Glasine o ''RR'' varijanti kruže već duže vreme, a činjenica da je Super Duke R u izdanju za 2021. još uvek nije predstavljen samo je dodatno doprinelo pričama da se nešto spreman. Sada, emisiona dokumenta iz Nemačke otkrivaju da mašina zaista postoji, a očekujemo da će KTM oba modela uskoro otkriti.

 

1290 Super Duke R i RR će pretrpeti određena poboljšanja na agregatu kako bi ispunili Euro 5 standard, dok bi na raspolaganju trebalo da ostane dosadašnjih 177 KS. Emisona dokumenta navode da će i 1290 Super Duke RR imati maksimalnu snagu od 177 KS, ali uz manju emisiju u poređenju sa odlazećom ''R'' varijantom i sa Euro5 standardom. Razlike u emisiji sugerišu manje varijacija na agregatu kod ''R'' i ''RR'' modela, uz mogućnost drugačijeg izduvnog sistema. Ako pretpostavimo da će pogonski sklop biti veoma slični, logično je očekivati još promena. Očigledna promena bi bilo WP Apex Pro ogibljenje, ali i smanjenje težine kroz upotrebu ugljeničnih vlakana.

 

1290 Super Duke RR neće biti jedini novi nejked koji nam se sprema. Dokumenta pominju i novi 890 Duke, za koji je navedeno da će doneti 114 KS, 5 konja manje od onoga što 890 Duke R ima na raspolaganju. Uz njega će ići i 890 Duke L varijanta smanjene snage. To postavlja pitanje šta će biti sa 790 Duke, čije predstavljanje za 2021. još uvek čekamo. Kako je 790 niža verzija 890 Duke R, novi osnovni Duke model bi moga da znači kraj puta za njega. Da je 2020. bila normalna godina, 1290 Super Duke RR bi bio otkriven na nekom od velikih jesenjih sajmova. Ovako ćemo morati da sačekamo malo, možda i do početka 2021. Što i nije toliko daleko.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM 490 Duke stiže do 2022. godine

 

ktm-490.jpg

 

Prvi KTM-ov model iz linije 500 kubika bi trebalo da bude spreman do 2022. Ovo i nije nova informacija za one koji su detaljno pratili ovaj segment, ali je prvi put da austrijska kompanija govori o tome. Naime, direktor KTM-a, Štefan Pirer je u nedavnom intervjuu govorio o mnogim stvarima, pa i o planovima vezanim za pomenutu platformu. Kada je o njoj reč, ona će u KTM-ovoj gami nositi oznaku 490, pokretaće je tvin agregat, a njen dizajn potpisuju Bajaj i KTM. Takođe, ovo će biti prvi ovakav agregat indijske kompanije.

 

Zasnovane na 790/890 platformi, nove 490 mašine će imati dosta zajedničkih komponenti sa njom. Ono što još uvek nije poznato je gde će se motocikl proizvoditi - da li u Indiji, kroz saradnju sa kompanijom Bajaj, ili u Kini, gde je KTM-ov partner CFMOTO. Očekuje se oko 60 KS, sa naglaskom da je cilj linije da ispouni prazninu između 390 platforme (koja donosi 40 KS) i 890 dvotočkaša (sa 110 KS). Iz ranijih glasinama znamo da će i Husqvarna koristiti ovu platformu, na kojoj će biti razvijeno više modela, uključujući ''nejked'' i avanturističke motocikle. Prema aktuelnim planovima u liniji bi trebalo da bude pet modela, a očekujemo i još par sa oznakom Husqvarne. Još uvek je pod znakom pitanja da li će i GasGas iskoristiti pomenutu platformu. Modeli poput RC390 i 790 Duke su ostvarili solidne prodajne rezultate, što se očekuje i od nove linije. Sada samo treba da čekamo kada će nam KTM pokazati nove kreacije zasnovane na ovoj platformi. Kako je 2022. krajnji rok, logično je očekivati koncepte na sajmovima u 2021. i lansiranje tokom proleća 2022. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki lansirao novu GSX-R1000R Legend Edition seriju

 

suzuki-legend-edition 07.jpg

 

Nakon što je osvojio MotoGP naslove u konkurenciji vozača i timova, Suzuki je želeo da taj uspeh proslavi na odgovarajući način, lansiranjem nove specijalne verzije.

 

suzuki-legend-edition 06.jpg

 

Rezultat je izuzetno atraktivna Suzuki GSX-R1000R Legend Edition serija.

 

suzuki-legend-edition 01.jpg

 

Naručivanje u Evropi je počelo juče, a ono što Legend Edition čini toliko privlačnom jesu ekskluzivne grafike, urađene kao omaž sedmorici vozača koji su na Suzukiju osvajali naslov svetskog šampiona. Tu su svi, od Berija Šina, pa sve do Đoana Mira.

 

suzuki-legend-edition 02.jpg

 

Svaki primerak Suzuki GSX-R1000R Legend Edition serija dolazi sa Akrapovič prigušivačem i prekrivačem suvozačevog sedišta, čime se kompletira ''trkački'' izgled, ali će se glave, u to nema sumnje, okretati za grafikama na ovim mašinama.

 

suzuki-legend-edition 03.jpg

 

Kao što smo rekli, grafike su posvećene sedmorici Suzkijevih šampiona, a to su:

  • Beri Šin (1976. Team Heron – Texaco RG500; 1977. Team Heron - Texaco RG500 Black)
  • Marko Lukineli (1981. Team Gallina RGV500)
  • Franko Unćini (1982. Team Gallina RGV500)
  • Kevin Švanc (1993. Lucky Strike RGV500)
  • Keni Roberts mlađi (2000. Telefónica Movistar Suzuki RGV500)
  • Đoan Mir (2020. Team Suzuki Ecstar GSX-RR).

Suzuki GSX-R1000R Legend Edition na evropskom tržištu dolazi sa cenom od 22.500 evra, a čini se da je izbor modela najteža stvar. Ukoliko želite da poručite, izaberite svoju legendu, pošaljite podatke i uplatite depozit od 500 evra.

 

suzuki-legend-edition 04.jpg suzuki-legend-edition 05.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaje se izduv sa motora Marka Markesa, ali...

 

markes-izduv02.jpg

 

Ako tražite pravi novogodišnji poklon za nekog MotoGP fana, izduvni sistem sa Markesove Honde RC213V bi mogao da bude prava stvar. Doduše, nije kompletan izduv u pitanju, mada će vas koštati kao da je titanijumski Akrapovič u pitanju. Košta nešto preko 2.600 evra.

 

markes-izduv01.jpg

 

Ukupno će na raspolaganju biti sedam ovakvih ukrasa za sto, a svaki je napravljen od regularnih komponenti sa RC213, u izdanjima za 2018. i 2019. godinu, što znači da ćete dobiti deo pravog sistema koji je šestostrukom šampionu pomogao da se domogne titule. Svaki od izduva dolazi u staklenoj kutiji, na postolju zajedno sa HRC pločicom i dokumentom koji potvrđuje autentičnost samog dela. Zato, ako imate par hiljada evra koje ne znate kako da potrošite, posetite sajt Honde i naručite sebi ovaj autentičn primerak MotoGP tehnologije...i puno sreće u pokušaju da ga instalirate na Fireblade.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aprilia predstavila novi eSR1

 

Aprilia-eSR1 02.jpg

 

Aprilia je pre nekoliko dana predstavila svoj najnoviji dvotočkaš. U pitanju je model koji nosi naziv eSR1. Početkom meseca smo prvi put pisali o njemu, a tada je otkriveno njegovo ime, ali ne i detalji vezani za ovaj model. Aprilia eSR1 je električni mikro skuter. Pokreće ga agregat snage 350 W, koji energiju dobija od baterije od 280 Wh. Baterija se lako skida, što je postalo gotovo normalna pojava kod električnih motocikala i skutera jer znatno olakšava punjenje.

 

Aprilia-eSR1 01.jpg

 

Ovaj model dolazi sa autonomijom od 30 km, pa je razumljivo zašto su se u kompaniji potrudili da što više olakšaju punjenje. Ram je napravljen od legure magnezijuma, sa 10-inčnim felnama i napred i pozadi. Skuter ima regenerativni sistem kočenja na prednjem točku, uz disk kočnicu na zadnjem. Još uvek nije poznata njegova dostupnost, ali se pretpostavlja da će na biti hit na Starom kontinentu.

 

Očekivana cena je 659 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akrapovič otkrio novi izduv za Apriliju RS 660

 

aprilia-rs-660-izduv 02.jpg

 

Akrapovič završava godinu radno, lansiranjem novog Racing Line karbonskog izduvnog sistema za nedavno lansirani Aprilia RS 660 motocikl. Sistem nudi optimizovanu isporuku snage i obrtnog momenta, ispunjava Euro 5 emisione standardne, a pride i donosi fantastičan zvuk. Napravljen je korišćenjem karbonskih vlakna, titanijuma i nerđajućeg čelika, a u odnosu na fabrički model smanjuje težinu za 400 grama, dok povećava snagu i obrtni moment za 2.4 KS i 3.6 Nm.

 

aprilia-rs-660-izduv.jpg

 

Uz sportski zvuk, Aprilia RS 660 dobija i bolji odziv, ali i nešto poboljšani odnos snage i težine. Izduv se postavlja bez ikakvih dodatnih promena u podešavanjima. Osim ove, u ponudi je i Racing Line S-A6R1-APLC (slika ispod), koja ne ispunjava EC/ECE standarde, ali i te kako ima šta da ponudi. Težinu smanjuje za čak 2.4 kg, uz povećanje snage od 4KS na 11.200 obrtaja i 4.9 Nm više obrtnog momenta na 4.500 obrtaja. Drugim rečima, radi se o izduvnom sistemu namenjenom isključivo za stazu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigao novi Piaggio Beverly

 

210014-piaggio-beverly 02.jpg

 

Piaggio je upravo lansirao novi Beverly, model koji kombinuje elegantni stilski izgled, sportske performanse i izuzetna snalažljivost u urbanim uslovima. Novi Beverly dolazi u dve varijante: osnovnoj, od 300 kubika i ''S'', čiji agregat ima zapreminu od 400 kubika. Jedna od najboljih stvari u vezi sa novim Beverly skuterom je izuzetno visok nivo agilnosti u gradskoj vožnji. Sa većim i snažnijim agregatima u ponudi, budući vlasnici mogu očekivati i veće uživanje naročito na dužim relacijama. Obe jedinice ispunjavaju Euro5 emisioni standard. Dizajn novog skutera donosi snažan, ali istovremeno i sportski imidž sa elegantnim linijama na prednjem delu i agresivnijim pojavom zadnjeg.

 

210015-piaggio-beverly 01.jpg

 

Uz LED osvetljenje, felnama sportskog izgleda (16 inča napred, 14 pozadi), Showa ogibljenjem, njegovi glavni aduti biće dva HPE (High Performance Engine) motora, od 300 i 400 kubika, koji na raspolaganju imaju 25.8 tj. 35.4 KS. Pomenućemo i šire pneumatike, sistem paljenja bez ključa, 5.5-inčnu instrument tablu, Piaggio MIA sistem povezivanja (dostupan na ''S'' varijanti), kao i širok izbor boja za oba modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Hondin V4 sportski motor stiže do 2023. godine

 

honda vfr800.jpg

 

Već duže vreme se mogu čuti glasine o novom Hondinom sportskom motociklu sa V4 agregatom, dok je početkom godine i sam šef HRC-a nezvanično pomenuo takvu ideju. Motocikl o kojem je Tecuhiro Kuvata pričao je prava trkačka mašina. On je tada pomenuo da je malo verovatno da Honda lansira još jedan sportski motocikl, bar dok najnovija generacije CBR1000RR-R ima dobre rezultate u WSBK šampionatu. On ipak nije odbacio mogućnost nove V4 mašine, koja bi imala manje trkački dizajn. Ako Japanci žele da nastave nasleđe VFR linije, moraće brzo brzo da delaju.

 

Aktuelni VFR800F je mašina čija proizvodnja će prestati na kraju godine usled novih Euro5 emisionih regulativa, a da bi uopšte mogla da se proizvodi od 2021. biće potrebno više od običnog ažuriranja ECU i promene izduva. V4 motocikl je već duže vreme prisutan, još od 2013, iako svoje korene vuče još iz prvih VTC mašina, predstavljenih još 2002. Kako nemamo zvaničnu potvrdu iz same kompanije kakav će motocikl biti (ni da li će ga biti), možemo samo da se oslonimo na glasine. Prošle godine se pojavila slika koja je dovođena u vezu sa potencijalnim V4 superbajkom. Kada je u pitanju kapacitet nove mašine, VFR800 bi mogao da postane VFR900, ili čak 1000. Zlatno pravilo je da ne bude smanjenja snage, čega se Honda pridržavala u svojoj gami. Sa sve strožijim emisionim pravilima povećanje zapremine je logičan korak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Magni Italia 01/01 vraća u zlatno doba gran pri trka

 

mv-agusta-magni-italia 02.jpg

 

Italijanska kompanija Magni, poznata po proizvodnji malih serija motocikala, je privukla pažnju lansiranjem kreacije koju mnogi nazivaju najlepšim motociklom decenije. Ime ovog dvotočkaša je Magni Italia 01/01. Motocikl je omaž osnivaču brenda, Arturu Manjiju, koji je preminuo pre pet godina. Manji je ime stekao igrajući važnu ulogu tokom zlatnog doba gran pri trkanja za MV Agustu.

 

MV-Agusta-Magni-Italia 01.jpg

 

Pre nego što je osnovao sopstvenu kompaniju, Magni je radio u Gileri, a u MV Agustu je prešao 1950. Tu je bio direktor trkačke divizije, sve do 1976. a za vreme njegovog mandata, italijanski proizvođač je osvojio 37 naslova u konkurenciji proizvođača i 38 u konkurenciji vozača. Iskoristivši svoje bogato iskustvo, nakon odlaska iz MV Aguste napravio je svoju kompaniju, ali kao što vidite, neki važni dizajnerski elementi su ostali. Magni je brend poznat po stvaranju savremenih interpretacija motocikala iz pomenutog zlatnog doba gran pri trkanja. To su mašine sa ramovima klasičnog izgleda, napravljene korišćenjem modernim metoda proizvodnje i materijala, dok MV Agustin redni trocilindarski agregat isporučuje snagu.

Magni Italia 01/01 je autentična interpretacija MV Agustinih trkačkih mašina koje su vozili vozači poput legendarnog Đakoma Agostinija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najvredniji proizvođač motocikala na svetu

 

bajaj-pulsar.jpg

 

Možda nema veliko prisustvo u Evropi i Severnoj Americi, ali to nije sprečilo ovu kompaniju da bude proglašena za najvrednijeg proizvođača motocikala na svetu. Procenjena vrednost kompanije Bajaj je 13.6 milijardi dolara. Bajaj je prisutan na 70 tržišta širom sveta, većinom u Aziji, gde se njegovi modeli male kubikaže odlično prodaju. I mada Bajaj na Starom kontinentu nije direktno prisutan, njegov uticaj je veliki jer u vlasništvu ima i 47.97% austrijskog KTM-a.

 

''Naš fokus na segment motocikala i posvećenost uspešnim poslovnim rezultatima, kao i globalne ambicije koje imamo, danas čine Bajaj najvrednijim proizvođačem motocikala na planeti'', izjavio je direktor kompanije Radživ Badžadž. Poznavaoci tržišnih prilika predviđaju da će uticaj indijskog giganta nastaviti da raste. Nedavno se Bajaj povezao sa kompanijom Triumph, sa kojom planira da radi na razvoju linije modela male i srednje kubikaže (od 300 do 600 kubika), koja bi se prodavala na tržištima širom sveta. Pre nego što se okrenuo KTM-u, Bajaj je imao veliki udeo u Kawasakiju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aprilia predstavila novi Tuono 660

 

aprilia-tuono-660 3.jpg

 

Aprilia RS 660 je bio jedan od najiščekivanijih novih modela u prošloj godini, a razlog za to je jednostavan. Italijanska mašina je na papiru donela odličnu kombinaciju specifikacija, softvera i agregata sa 95 KS, a potvrdiće se da je i u praksi ovakvo rešenje ispalo odlično.

 

aprilia-tuono-660 2.jpg

 

Kao što je to slučaj sa upešnim sportskim modelom, Aprilia je odlučila da platformu RS 660 i te kako iskoristi. Rezultat toga je novi Tuono 660, koji nam dolazi podjednako stilski atraktivan kao i RS 660.

 

aprilia-tuono-660 1.jpg

 

Prema dostupnim informacijama, na oba motocikla se gotovo istovremeno radilo, a da nije bilo pandemije virusa korona, i jedan i drugi bi debitovali u isto vreme. Kao što se može pretpostaviti, Tuono je ostao veran porodičnom stablu i dolazi sa redukovanim prednjim oklopom, ručicama u Renthal stilu i sedištem za suvozača. Odatle je stvar poznata: težina od 183 kilograma, 95 KS i spremna A2 varijanta. Uz to, može se pohvaliti sa podjednakom količinom tehnike kao i RS 660, pa će budući vlasnici moći da se pohvale TFT instrument tablom, kontrolom proklizavanja, tempomatom, naprednim ABA-om, kao i mogućnošću biranja režima rada motora. Tu je i pet modova vožnje, tri za drum i dva za stazu. U paketu se nalazi i Aprilia ''kvikšifter''. Aprilia Tuono 660 će biti dostupan u tri kombinacije boja: Concept Black crnoj, Iridium Grey sivoj i jednoj novoj, koju smo videli na RS 660. To je Acid Gold žuta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi QJ Motor model bi mogao da bude Harli male kubikaže

 

QJ-Harley-Davidson 02.jpg

 

QJ Motor dodaje još jedan novi model u svoju gamu, a radi se o novom kruzeru sa v-tvin agregatom. To je samo po sebi uzbudljiva najava za kompaniju koja proizvodi sve od mopeda do sportskih motocikala, ali postoji nešto što se ne vidi na prvi pogled.

 

QJ-Harley-Davidson 01.jpg

 

Naime, QJ Motor je aktuelni proizvodni i razvojni partner Harley-Davidsona za azijsko tržište. Dve firme imaju ugovor o saradnji koji uključuje i lansiranje linije cenovno izuzetno pristupačnih motocikala male kubikaže. Da se vratimo na novi model. Prema dostupnim informacijama, zapremina njegovog agregata biće 350 kubika, a nagađa se da će doneti 30-35 KS. U konceptnoj formi, motocikl ima vodom hlađenu jednicu, što znači da prilagođavanje novim Euro regulativama ne bi trebalo da bude problem. Stilski izgled i te kako podseća na ono što smo navikli kada je Harley-Davidson u pitanju. Za još informacija ćemo morati da se strpimo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson odustaje od električne budućnosti?

 

194883-harley lw 002.jpg

 

Harley-Davidson je uklonio svoje električne koncepte sa stranice ''buduća vozila'' na zvaničnom sajtu, čime je otvorila pitanje sudbine svojih mdoela na struju. To uključuje i LiveWire. Stranica ''buduća vozila'' je mesto na kojem američki gigant prikazuje svoje proizvode planirane za budućnost. Na stranici (njenoj verziji za Ameriku) su se do skoro nalazili sledeći modeli: Pan America, Serial 1 električni bicikl, High Performance Custom i električni konceptni dvotočkaši. Prvi koji je skinut sa stranice bio je Bronx stritfajter. Sada su mu se pridružili i modeli na struju.

 

Stranica ''električni koncepti'' je još uvek aktivna, ali je i ona pretrpela određene izmene. Naime, električni skuter koncept je i dalje tu, ali nema tragova konceptu srednje kategorije, na američkoj i britanskoj verziji sajta, dok je na kanadskoj još uvek tu. Mada se i to može promeniti u narednim danima. Imajući u vidu da je američka verzija najmerodavnija, sve ovo sugeriše da bi Harley mogao da odustane od svojih električnih planova. Od prošlog meseca se mogu čuti glasine da će proizvodnja LiveWire modela prestati u toku ove godine. Gigant iz Milvokija je ova dešavanja prokomentarisao da neće iznositi detalje o novim proizvodima pre zvaničnog predstavljanja. U kompaniji navode da su i dalje posvećeni elektrifikaciji svojih dvotočkaša. U saopštenju je LiveWire nazvan ''najprodavanijim električnim motociklom u Americi'', što znači da bi ipak mogao da ima budućnost. Ostaje nam da vidimo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MRS Oficina predstavlja Kawasaki W800 sređen po meri

 

kawasaki-w800 oficina02.jpg

 

Kawasaki je od radionice MRS Oficina naručio izradu posebnog W800, a konačni rezultat je oduševio svojim izgledom. MRS Oficina se nalazi u Parizu i blisko sarađuje sa francuskom filijalom japanske kompanije, koja im je i poverila ovu misiju. Imajući u vidu budžet na raspolaganju, kao i stil, MRS Oficina je W800 dala svež izgled koji definitivno neće ostati neprimećen.

 

Kawasaki-W800-MRS-Oficina 01.jpg

 

Ovaj W800 po meri je zadržao paralelni tvin agregat zapremine 773 kubika, što znači da na raspolaganju i dalje ima oko 50 KS i 63 Nm obrtnog momenta. Izduvni sistem je radikalno promenjen i skraćen, pa je motocikl dobio skrembler izgled. A i novi prigušivači su tu. Ram je takođe ostao nepromenjen, uz neke manje izmene napravljene kako bi se napravilo mesta za dodatni rezervoar za gorivo, smešten ispod sedišta. Neke od promena koje je MRS Oficina odradila su: skraćena zadnja viljuška, sređena instrument tabla, skraćen i sužen rezervoar za gorivo (uz pomenuti dodatni), Ohlins amortizeri, kao i Showa viljuške napred. Što se boje tiče, MRS Oficina je inspiraciju našla na KX500, motociklu iz osamdesetih godina prošlog veka. Broj jedan na tablicama je omaž Eliju Tomaku, vozaču Kawasaki tima u AMA superkros  šampionatu. Dosta pažnje je posvećeno izradi ovog motocikla. I mada je velika verovatnoća da ga nećemo videti na drumu, svakako je pravi lepotan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati prodao 9.7% manje motocikala u 2020. godini

 

ducati-multistrada-v4 2.jpg

 

Nakon BMW-a i Ducati je objavio rezultate za 2020, a kao i njegovi nemački rivali, italijanski proizvođač je zabeležio pad prodaje. Pad od 9.7% u poređenju sa 2019. bi u normalnoj situaciji bio katastrofa. Ipak, 2020. se teško može nazvati ''normalnom''. Pozitivna strana je druga polovina godine, za koju Ducati navodi da je bila najuspešnija u istoriji brenda.

 

''2020. je bila složena godina po mnogo čemu, puna velikih izazova za čitav svet'', izjavio je Klaudio Domenikali, direktor kompanije. ''Završila se onako kako nismo želeli, ali dobra strana je da smo od juna nadalje uspeli ne samo da se oporavimo, već da ostvarimo najbolji polugodišnji rezultat u našoj istoriji, nadmašivši očekivanja sa početka pandemije. Uspeli smo da ostvarimo rast u Kini, a osvojili smo i MotoGP naslov u konkurenciji proizvođača.''

 

Ducati je pojedinim tržištima ostvario i te kako pozitivne rezultate. Među njima je Nemačka u kojoj je prodato 5.490 jedinica, 6.7% više nego u 2019. U Kini je ostvaren rast od 26% (ukupno 4.041 prodati motocikl). Očekuje se da u narednih pet godina Kina postane najveće pojedinačno tržište za Ducati, a čini se da taj napredak nije usporio ni virus korona. U ovom trenutku, najveće tržište je ono matično, italijansko, na kojem je prodato 7.100 jedinica. To je priličan pad od čak 27%, kad se uporedi sa 2019. U saopštenju za medije nisu ni pomenute Sjedinjene Države, što samo po sebi sve govori.

 

Najbolje se prodavala Scrambler linija sa 9.265 prodatih jedinica, što je 22% manje nego u 2019. Streetfighter V4 je bio najprodavaniji pojedinačni model, a tokom 2020. je prodato 5.730 jedinica. Sve u svemu, 2020. je bila loša godina ne samo za Ducati, već za kompletnu moto industriju, ali ruku na srce, u jednom trenutku se činilo da će stvari biti mnogo gore. Biće interesantno videti da li će Italijani uspeti da se oporave u 2021. I kako.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moto Guzzi predstavio novo izdanje V85 TT

 

moto-guzzi-v85-tt 3.jpg

 

Moto Guzzi ove godine slavi vek postojanja, pa je u čast tog važnog jubileja spremio dosta toga novog. Prvo na listi je novo izdanje V85 TT modela. Ovaj enduro retro izgleda je dobio važna poboljšanja, pogotovo kada je reč o njegovom agregatu.

 

moto-guzzi-v85-tt 2.jpg

 

Zasnovan na V9 modelu, Moto Guzzi V85 TT u izdanju za 2021. donosi poboljšani agregat zapremine 853 kubika. Ova jedinica sada ima titanijumski usisnik, što za posledicu ima bolju isporuku obrtnog momenta na nižem i srednjem broju obrtaja. Brojki za sada nema, ali znamo da je prošla generacija imala 80 KS na 7.750 obrtaja i 80 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 5.000 obrtaja.

 

moto-guzzi-v85-tt 1.jpg

 

Sve je to postignuto optimizacijom i poboljšavanjem mehaničkih komponenti, a ima tu i promena kada je reč o elektronici. V85 TT ima i 1.5 kg lakše felne, što je, pretpostavljamo uticalo i na odnos snage i težine. Pomenute felne dozvoljavaju postavljanje tubeless pneumatika. Novo izdanje ima pet modova vožnje: Street, Rain, Off-Road, Sport i Custom. Budući vlasnici će moći da biraju između nekoliko opcija boja i grafika: Nero Etna, Giallo Mojave i Rosso Uluru. Ukoliko se odlučite za V85 TT Travel varijantu, dobićete veliko turing vetrobransko staklo, bočne kofere, LED svetla i grejače ručica. Zvanične cene će uskoro biti objavljene.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati obeležio 350.000 prodatih Monster motocikala

 

210536-ducati-monster 02.jpg

 

Ducati Monster je prošle sedmice proslavio važno dostignuće - isporuku 350.000-og proizvedenog primerka. Motocikl su novom vlasniku lično isporučili direktor kompanije, Klaudio Domenikali i šef dizajnerskog centra italijanskog proizvođača, Andrea Ferarezi. Radi se o impresivnoj brojci.

 

ducati monster 01.jpg

 

Novi vlasnik je Sebastijan Fransoa Iv Erve De Roz, koji je specijalni Ducati Monster 1200 S preuzeo u Borgo Panigaleu. Na motociklu se nalazi i pločica na kojoj je naznačeno da se radi o zaista posebnom primerku. Novi vlasnik je dobio i potvrdu autentičnosti i skicu ''čudovišta'', delo dizajnera Anđela Amata. Monster linija je debitovala 1992. godine, a s predstavljanjem novog modela za 2021. nema sumnje da će broj prodatih motocikala nastaviti da raste. Još bolji rezultati se očekuju do tridesetog rođendana popularnog modela, koji će biti obeležen naredne godine. Od novog modela se očekuje da nastavi stazama uspeha. 350.000 prodatih jedinica nije mala stvar, pogotovo za brend kakav je Ducati koji je fokusiran na premium dvotočkaše.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prerađeni BMW R18 First Edition

 

210562-bmw r18 3.jpg

 

BMW voli prerađene motocikle, toliko da su dozvolili radionici Kingston Custom da sredi R18 First Edition model. Vredne ruke Dirka Elerkinga su inspiraciju našle u klasičnim BMW 328 roudsterima iz tridesetih godina prošlog veka. Upravo je zbog toga finalna kreacija dobila ime Spirit of Passion (tj. ''duh strasti''). Novi izgled bavarske mašine nas je opčinio, a malo ko će ostati ravnodušan.

 

BMW-R18 2.jpg

 

Prednji oklop je prava atrakcija, namenski oblikovan da sakrije prirodne linije velikog ''boksera''. Rezultat je stil koji izgleda kao saliven za ovaj motocikl. Sa mehaničke strane R18 je većim delom netaknut. Tu je agregat zapremine 1.802 kubika sa 92 KS. Tehnički detalji su isti kao na fabričkom modelu.

 

BMW-R18 1.jpg

 

Čak je i originalni ram u potpunosti nepromenjen. Jedino je promenjen izduvni sistem, a Kingston Custom je izabrao onaj sa bočno-postavljenom cevi. Radi se o ograničenoj seriji od 18 primeraka, koji će nesumnjivo privući pažnju zbog svog atraktivnog dizajna. Oba točka su gotovo u potpunosti skrivena ispod oklopa, uz potpunu funkcionalnost. Vizuelno, prednje svetlo je ugrađeno u oklop, dok je zadnje postavljeno na svojevrsni ''rep'', koji izlazi iz oklopa zadnjeg točka. Uz fantastične detalje završnog rada, imamo delimično reoblikovane ručice radi bolje geometrije. Sve u svemu, novi izgled savršeno odgovara R18.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM otkrio novi 890 Duke

 

ktm-890-duke 03.jpg

 

KTM je konačno predstavio novi 890 Duke, koji stiže kao zamena za 790 Duke i donosi više snage, bolju ergonimiju i elektroniku. Malo smo duže čekali na njega, s obzirom da je 890 Duke R predstavljen još u aprilu prošle godine, ali bolje ikad nego nikad.

 

ktm-890-duke 02.jpg

 

Srce ovog modela je paralelni tvin agregat zapremine 889 kubika, koji ispunjava Euro5 standard i donosi 114 KS i 92 Nm maksimalnog obrtnog momenta. To je 9 KS više od 790 modela, ali i 6 KS manje od ''R'' varijante. Što se težine tiče, dobra vest je da je ostala napromenjena u odnosu na odlazeću mašinu i iznosi 169 kg. Paket elektronike je poboljšan i sadrži novu šestoosnu inercijalnu mernu jedinicu (IMU), različite modove vožnje, kontrolu proklizavanja, ABS, kontrolu paljenja i bidirekcionalni kvikšifter kao opciju.

 

ktm-890-duke 01.jpg

 

U dodatnim opcijama je i mod vožnje namenjen za stazu, koji nudi devet različitih pretpodešavanja kontrole proklizavanja. ABS se može isključiti da bi se dobio ''supermoto'' osećaj, poznat na svim Duke modelima (od 390 pa na dalje). KTM je saopštio da novi 890 ima poboljšano WP-APEX ogibljenje i Brembo paket. Prvi nudi više opcija podešavanja, a drugi bolje kočenje. Uz sve to, tu je i par Continental ContiRoad pneumatika. Još uvek nema informacija o ceni i dostupnosti, ali budite sigurni da neće biti jeftin.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po zvuku se primecuje da nije klasicni redni dvocilindras. Sumnjao sam da je 270° ali ipak su napravili ugao kao na LC8 agregatu koji ima 75° razmak izmadju cilindara.

 

1336098986_Screenshotfrom2021-01-2214-42-30.thumb.png.fc2f76005336afcf2958a4870ec3c8b1.png 296427416_PHO_BIKE_DET_890-adv-21-crankshaft_SALL_AEPI_V1.thumb.jpg.8e81100f2eeb8d486e368ae9a776c332.jpg

 

Tako podesena radilica daje agregatu totalno drugaciji odziv na gas, raspodelu momenta i specifican zvuk. Paralelni cilindri smanjuju troskove proizvodnje i krajnju cenu.

Masine sa slicnim idejama: Yamaha TDM, R1, Husvarna Nuda, Triumph Tiger 900 rally, BMW F800...

 

Sto se sporta tice, potrosnja zadnje gume ja za nekoliko procenata manja sa nestandardnim uglovima paljenja kako ima Yamaha M1 (treca slika)

 

234969776_BigBangfiringorder.thumb.jpg.afcd41267c209ba1fcc8616a69ed805d.jpg

 

"(270-180-90-180). This firing order mimics the constant kinetic energy of a V4 engine while maintaining the desirable engine packaging of a traditional inline four-cylinder. These developments significantly improved the torque characteristics of the engine"

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson Street Bob 114 spreman za 2021. godinu

 

harley-davidson-street-bob 02.jpg

 

Harley-Davidson Street Bob 114 je najnoviji član Softail linije za 2021. godinu. Model kombinuje modernu snagu sa klasičnim američkim kruzer stilom, koji mnogi ljubitelji dva točka smatraju kultnim. Najveća novina je Milwaukee-Eight 114 agregat, čija zapremina je sa 1.753 povećana na 1.868 kubika. V-tvin jedinica, sada veće kubikaže, donosi 92 KS i 161 Nm obrtnog momenta. Kako navode u Harliju, novi Street Bob sada za 9% brže ubrzava do 100 km/h i 13% do 130 km/h u poređenju sa prethodnom varijantom. Za razliku od prethodnog modela tu je i sedište za suvozača.

 

harley-davidson-street-bob 01.jpg

 

Pomenućemo još i rezervoar zapremine 13.2 litara, zadnji monošok amortizer, smešten ispod sedišta, paljenje bez ključa, novo ogibljenje i ekskluzivne kombinacije boje (Vivid Black crna, Stone Washed White Pearl bela, Baja Orange narandžasta, i Deadwood Green zelena). Harley-Davidson je za 2021. ažurirao i Fat Boy model, mada su promene relativno male. Fat Boy 114 donosi isti Milwaukee Eight 114 agregat, uz nove hromirane delova i LED osvetljenje. Osim ova dva, u Softail liniji za 2021. su još pet modela: Softail Standard, Low Rider S, Sport Glide, Fat Bob 114 i Heritage 114. U odnosu na prethodnu godinu u njoj nema Low Rider, Deluxe i FXDR modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...